shackalu Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 Shakal, tu nu iei in calcul ca incepatorul e "prost" (toti am fost). Se panicheaza mai usor, uita ce are de facut, inca nu are reflexele formate... daca-l pui sa calce spatele, frana de motor si dupa aia fata, toate intr-o secunda, si sa mai si vada pe unde merge in tot timpul ala, s-a pierdut instant. Reflexele se formeaza in timp, intr-un nr de km. Nu mai zic daca e pe vreo mobra mare si groaie... Eu nu am zis ca un incepator va executa perfect franarea de urgenta, clar nu are cum. Eu am zis ca e bine sa invete sa faca asta de la bun inceput, cu timpul va fi un reflex neconditionat, o va efectua fara sa se gandeasca, deci nu mai poate "uita" ce are de facut . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 (editat) Eu nu vreau sa intru in polemici despre franare aici, cand exista topicul ala dedicat, dar explica-mi te rog si mie de ce ai impresia ca secventialitatea asta explicata mai sus iti ia o vesnicie sa o aplici in practica? Ai zis ca ai 100K+ km...deci ar trebui sa stii ca TOATE manevrele explicate mai sus se pot executa secvential sub o secunda, aproape instantaneu...iti ia mult mai mult sa le citesti decat sa le executi, ca de aia ai 2 maini si 2 picioare. Pana la urma totul tine de reflexul pe care ti l-ai format de-a lungul timpului, si de aceea e bine sa inveti corect de la inceput. De cate ori in 100k km ai franat cu fata inainte sa inchizi gazul? Eu o singura data si atunci am intrat in voblaj din cauza asta, ca nu apucasem inca sa debreiez. si asta era pe la inceputuri, inca nu aveam 5000 km la activ. man... da am franat cu fata de mi-a murit motorul, si am ajuns "de-a latul" dupa ce am blocat spatele... da am fost in situatii extreme. toti am fost. in mod normal... franez cu fata, daca este nevoie bag si spatele... daca ma "joc" franez cu spatele... m-a costat o tranta... niste bucsi de bscula pe un VS600, si acum am impresia ca joaca mea a fortat incet incet tija de la amortizorul de spate si acum cateva zile s-a si rupt... ma joc des cu sptelele, ma dau in teren destul de mult... etc. in plus am mers pe placute uzate la fier pe state niste luni... nu foloseam deloc spatele in perioada aia... intr-o situatie "ou kinder" franez cu fata tare si dupa adaug daca spatele... in ordinea asta. asa m-am obisnuit. ok, asta-s eu, da am peste 100k exact cat insa nu am idee.. pentru unu care este la inceput sincronizarea gaz, frana spate cat trebuie (piscata), frana fata (evident) tot cat trebuie.. da mi se pare un pic stufos. repet in cazul in care trebuie sa "percutezi" instanat... sau faci buf. plus ca blocatul spatelui te poate pune jos. este la fel de adevarat ca si fata te poate pune jos. da, in timp cand nu te mai "sperii" asa de tare de o situatie de urgenta si ai desti km sa fi patit deja multe, este posibila sincronizarea... insa eu unul nu o fac. nu ma intreba de ce, puterea obisnuintei? am fost in situatia de a fanda + franare si tot l-am atins pe berbec. mai multe optiuni nu aveam, ma joc cu franele si cutia destul de bine... nu aveam viteza dar aia a fost situatia.... si am trecut prin destule. ca deh, sunt deja niste ani de invartit roata. Sincron pe partea dreapta a corpului, in timp ce inchizi gazul apesi si pedala de frana spate, deja ai incarcat fata, apoi franezi cu fata si nu debreiezi ca te folosesti si de frana de motor cateva fractiuni de secunda, apoi debreiezi complet. Daca ai ceva experienta mai dai vreo 2 inferioare inainte sa debreiezi complet, ca e mai eficient. Cam in cate zecimi de secunda crezi ca se pot efectua toate operatiile in ordinea corecta? pentru tine, nu stiu. dupa cum ai explicat probabil ca putin. insa acum inchipuieti-l pe unu nou, de un an pe strada, in situatia de a avea 70-75 la ora in oras, cu o tuta care iese din benzinarie ca si-a cumparat strada... ala in cate zecimi de secunda face ce ai zis tu? faza asta cu incepatorii este extrem de naspha. trebuie sa aibe norocul sa apuce sa cumuleze experienta / tehnica ... ca la inceput nu esti un zeu al franarii, nu stii care este limita aderentei pe inclinare, pe frana sau pe gaz. le. asa ca eu gandesc ca este mai usor sa inveti sa franezi folosind fata si dupa sa te "perfectionezi" in timp. daca gandesc prost... asta este. Editat Iulie 18, 2016 de jerry_mcrie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdglasfk Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 Orice curs de safety te invata franarea de urgenta. Este foarte util atat incepatorilor cat si avansatilor. Ar trebui sa fie obligatoriu la inceput de sezon, macar. Franarea de urgenta (adica distanta cea mai scurta de OPRIRE, cand mergi DREPT) : spatele blana (si nu il slabesti orice-ar fi), in acelasi timp tragi complet ambreiajul, franezi fata progresiv si ferm. Daca blochezi fata (adica n-ai ABS), o slabesti putin si o strangi iar. Orice alte variante sint (sub)cultura de forum si lungesc distanta de franare. Cine nu crede, sa testeze, ca e usor. Daca vine vreun incepator si citeste p-aici ca frana spate ridica suspensia sau ca trebuie sa schimbe trepte in jos la franarea de urgenta... vai de capul lui, praf se face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 Orice curs de safety te invata franarea de urgenta. Este foarte util atat incepatorilor cat si avansatilor. Ar trebui sa fie obligatoriu la inceput de sezon, macar. Franarea de urgenta (adica distanta cea mai scurta de OPRIRE, cand mergi DREPT) : spatele blana (si nu il slabesti orice-ar fi), in acelasi timp tragi complet ambreiajul, franezi fata progresiv si ferm. Daca blochezi fata (adica n-ai ABS), o slabesti putin si o strangi iar. Orice alte variante sint (sub)cultura de forum si lungesc distanta de franare. Cine nu crede, sa testeze, ca e usor. Daca vine vreun incepator si citeste p-aici ca frana spate ridica suspensia sau ca trebuie sa schimbe trepte in jos la franarea de urgenta... vai de capul lui, praf se face. De ce sa tragi ambreiajul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 De ce sa tragi ambreiajul? ca sa bagi inertie mai mare motocicletei si sa se duca ghiulea, frana de motor e pentru fraeri, nu ajuta in ecuatia asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladf Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 (editat) De ce sa tragi ambreiajul? Engine braking Nothing will slow you down faster than the front brake. Make sure you get the clutch in nice and early. Another good reason for whipping the clutch in is the tendency to keep the throttle on in a state of panic. I regularly reassure guilty motoDNA students that as long as the clutch is disengaged this doesn’t matter as the bike will not drive forward. http://motorbikewriter.com/improve-emergency-braking/ Editat Iulie 18, 2016 de vladf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdglasfk Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 De ce sa tragi ambreiajul? - ca sa ai suspensia neutra - ca sa iti pastrezi concentrarea la franare, nu sa pierzi vremea schimband viteze, potrivind turatia etc. - ca sa nu risti sa accelerezi, din greseala/panica - frana de motor face exact pe dos decat te-ai astepta, in situatia franarii de urgenta - adica nu te incetineste ci iti ingreuneaza franarea E foarte simplu de verificat. Ia-ti niste repere si franeaza cat poti de tare in diverse conditii - cu/fara ambreiaj, cu/fara downshifting etc. Masoara distantele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 frana de motor franeaza roata spate. tu oricum franezi roata spate din pedala, si mobra oricum se lasa pe fata la frana si tinde sa rupa aderenta pe spate. faptul ca incerci sa adaugi si frana de motor nu cred ca mai ajuta mare lucru in plus, eventual rupe de tot aderenta, ca teoretic oricum ar trebui sa o tii la limita din pedala. nu cred ca ai controlul franei de motor asa cum il ai pe cel din pedala. bonus, poti sa scapi mana in gaz din greseala /la impact /la o groapa. cu ambreiajul cuplat o sa fie fun. eu am reusit deja performanta unui derapaj schimband inferioara prea brusc. de 2 ori. stiu ca experienta mea nu e mare lucru, dar ce am scris mai sus are logica sper. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 Folosesc frana de motor mereu... distanta de franare e mai mica cu ea, decat doar pe frana, lasata pe liber. Motorul tinde sa incetineasca mai rapid in viteza, decat pe liber. Daca nu retrogradezi din 3 in 1 (ca exemplu), nu cred ca o sa derapeze spatele, sau cel putin nu atat incat sa pierzi controlul. Frana de motor nu inseamna obligatoriu sa retrogradezi, poate fi si cand ramai in aceeasi treapta de viteza. Se simte mai ales cand ai o turatie mai mare si lasi brusc acceleratia. Daca tragi ambreiajul, iti prelungesti distanta de franare singur... De scapat mana in gaz sau fugit mobra de-a latul presupunem ca nu e cazul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdglasfk Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 Testeaza (masoara) - vei vedea ca frana de motor iti lungeste distanta de oprire. In plus, iti afecteaza si controlul asupra motoretei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 Degeaba va bateti gura, fiecare procedeaza cum il taie capul. Evident ca in situatii cu adevarat de urgenta e mai bine sa tragi ambreiaju' si sa te concentrezi pe frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 Din fericire, cand a fost cazul, m-am putut concentra si pe retrogradare. Cu viroaga, mai ales, care nu exceleaza la frane (sau suspensie), am fost nevoit sa ma duc si pana intr-a 1a pe frana, ca sa o opresc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 Testeaza (masoara) - vei vedea ca frana de motor iti lungeste distanta de oprire. In plus, iti afecteaza si controlul asupra motoretei. tu esti troll sau tu esti pe bune? Am mai zis pe alt topic, ia si trage maneta de ambreiaj atunci cand esti pe un viraj, o sa te ajute sa intelegi mai bine efectele franei de motor si ce inseamna sa ai motorul in sarcina, pe viraje sau franare, si ce inseamna sa tragi ambreiajul ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 Ma, iar vorbiti de lucruri diferite. Omul vorbea de franare pe drept, tu vorbesti de luat curbe cu ambreiajul strans. Acum daca trebuie sa franezi de urgenta in curba, este mai mult decat evident ca nu vei folosi toata capacitatea de franare a motocicletei, pentru ca pentru asta e nevoie sa te indrepti, fapt ce te va duce la ratarea curbei. Evident, depinde de scenariu, s-ar putea sa preferi sa sari in sant decat in tir, dar e discutabil exista o corelatie intre strangerea ambreiajului pe curbe si pe linie dreapta, daca nu o vezi, te compatimesc Nu ma pricep atat de bine la fizica incat sa ti-o explic,de aia ti-am sugerat sa o incerci , poate practica ajuta mai mult la aprofundarea unor termeni/notiuni care tin in final de fizica... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jinxy Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 2 idei despre franare: 1. Daca treci brusc din accelerare (suspensie fata descarcata) in mana infipta in frana e foarte probabil sa rupi aderenta. In general nu se intampla pentru ca majoritatea oamenilor au reflexul sa inchida gazul inainte sa inceapa franarea. 2. Pe sportive daca franezi fata + spate la panica, teoertic e eficient, practic se va intampla urmatorul lucru: se incarca fata, spatele se blocheaza si o ia in lateral, te panichezi si mai rau, dai drumu' la ambele frane ca sa te redresezi si pana apuci sa franezi iar esti departe...mai deaprte decat daca ai fi franat doar cu fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 2 idei despre franare: 1. Daca treci brusc din accelerare (suspensie fata descarcata) in mana infipta in frana e foarte probabil sa rupi aderenta. In general nu se intampla pentru ca majoritatea oamenilor au reflexul sa inchida gazul inainte sa inceapa franarea. 2. Pe sportive daca franezi fata + spate la panica, teoertic e eficient, practic se va intampla urmatorul lucru: se incarca fata, spatele se blocheaza si o ia in lateral, te panichezi si mai rau, dai drumu' la ambele frane ca sa te redresezi si pana apuci sa franezi iar esti departe...mai deaprte decat daca ai fi franat doar cu fata. atatea explicatii stiintifice cand multi nu inteleg niste chestii de fizica elementara.... ce sa ne mai cacam atat pe noi, 95% dintre noi, cand e 'groasa', strangem de moarte maneta de frana fata.... Care mai foloseste spatele,il foloseste prin oras, la viteza mica, sau pentru incetinit... Iar daca esti pus in situatia sa-i dai gaz tare si sa franezi instant, atunci esti retard (gen pornit blana la semafor,si observi ca-ti sare un prost in fata) » Post actualizat in 18 Jul 2016 14:04 E foarte generic ce zici, evident ca e o corelatie, sunt chiar mai multe: 1. nu mai consumi decat putin gaz, 2. se raceste motorul etc etc etc. Sunt sigur ca sunt foarte multe lucruri care imi scapa la mersul pe motor, altfel ma vedeai duminica la motogp, dar si altele sunt clare. Sa ai ambreiajul strans intr-o curba este periculos din n motive, n-ai tractiune, n-ai control, e posibil sa pierzi notiunea vitezei cu care ai intrat si in care esti si in momentul in care cuplezi, sa fie soc si groaza. Astea nu se aplica la mersul pe drept, si la discutia noastra despre franarea de urgenta. atata timp cat motorul este in sarcina si transmite puterea la roata (indiferent ca-i in frana de motor sau pe acceleratie), vei avea control mai bun asupra motocicletei decat atunci cand tragi ambreiajul... O sa incerc sa explic cu 'cuvintele mele', poate reusesc sa ma fac inteles: in momentul in care tu mergi cu mobra si tragi ambreiajul ,chiar daca nu franezi, ii conferi un efect de inertie mai mare motocicletei... E ca atunci cand cobori o vale lunga, sa zicem in afara localitatii, si esti intr-o treapta anume (sa zicem a 4-a) si ai viteza X. Daca tragi ambreiajul,o sa vezi ca motoreta tinde sa-si mareasca viteza, instant, din momentul in care ai tras maneta de ambreiaj. Se intampla la fel si pe loc drept, dar am mentionat exemplul in vale, pentru ca e mai usor de observat. Desi multi iau in ras chestia asta cu franarea si retrogradarea, pentru cineva care are cat de cat ceva experienta si care isi CUNOASTE motocicleta, nu este nimic deplasat. Da, in situatie de urgenta, o sa strangem cu totii frana fata, si-atat, dar in rest, cand vrei sa opresti de la o viteza mai mare, dar nu e chiar urgent (dar vrei totusi sa franezi rapid), se poate frana si concomitent retrograda... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 Orice curs de safety te invata franarea de urgenta. Este foarte util atat incepatorilor cat si avansatilor. Ar trebui sa fie obligatoriu la inceput de sezon, macar. Franarea de urgenta (adica distanta cea mai scurta de OPRIRE, cand mergi DREPT) : spatele blana (si nu il slabesti orice-ar fi), in acelasi timp tragi complet ambreiajul, franezi fata progresiv si ferm. Daca blochezi fata (adica n-ai ABS), o slabesti putin si o strangi iar. Orice alte variante sint (sub)cultura de forum si lungesc distanta de franare. Cine nu crede, sa testeze, ca e usor. Daca vine vreun incepator si citeste p-aici ca frana spate ridica suspensia sau ca trebuie sa schimbe trepte in jos la franarea de urgenta... vai de capul lui, praf se face. cel mai CLAR SI CORECT raspuns!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 cel mai CLAR SI CORECT raspuns!!!!!! deschide cu colegu' o scoala moto, daca tot e asa de clar si corect =)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 Iar vorbiti despre franare? Am pus un link, il mai pun o data https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2006/Belmonte-Performance_Evaluations_of_Various_Braking_Systems-Paper.pdf Oamenii astia vin cu cifre, cu teste serioase repetate de sute de ori. Zicea unu p acilea ca e vechi testul. Veniti cu unul mai nou, cu ceva care sa demonstreze ca s-a schimbat ceva esential in sistemul de franre al motocicletelor din 2004 incoace si ca ce zic aia nu mai e valabil. Altfel tastati aiurea si induceti lumea in eroare. Sa nu mai vorbim ca marea majoritate dintre noi au moto din perioada aia sau chiar mai vechi. Si mai e o treaba: oamenii au testat simultan pe o moto sport si un cruiser, cu rezultate identice. Deci terminati cu tampeniile cu SS-urile au un ou in plus si franeaza altfel, ca si cum n-ar fi vorba de doua roti cu centrul de greutate intre ele, deci aceleasi legi ale fizicii pt toti. Cine nu e in stare sa-si coordoneze simultan o mana si un picior, sa ii lase pe ceilalti sa practice si sa invete sa o faca. Parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dracon Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 (editat) Bun linkul dar ce te faci ca in RO in slapi si "maieu" pe cheia sau la Piata Victoriei nu se aplica, nu ai auzit ca daca pui frana spate descarci fata?! Vai mama noastra de motociclisti de duminica cu pretentii de >10 mii de km pe an. Ne miram ca se lipesc copiii astia de tiruri in depasiri riscante si ca nu sunt in stare sa puna o frana la 40 kmh in oras. PS: daca baiatul asta la 22 de ani conducea o motoreta cu mult peste abilitatile lui, ori avea permis de la 18 ani si a trecut prin A2 se pare ca degeaba, ori nu avea voie sa conduca o astfel de mobra! Pacat de el... Insa cam asta e rezultatul unui cumul de factori: scoli moto proaste, aproape toate, lipsa de educatie (nu neaparat cei 7 ani de acasa), lipsa de experienta, adrenalina, inconstienta plus o "selectie" de sfaturi si obiceiuri gresite de la "prieteni" motociclisti, anturaj si nu in ultimul rand de aici dintre noi. Editat Iulie 18, 2016 de Dracon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 deschide cu colegu' o scoala moto, daca tot e asa de clar si corect =)) "CLUTCH ENGAGED With the goal of reducing the chance of locking the rear wheel and its negative consequences, certain observers suggested not declutching during a hard stop. The rear wheel thus remaining coupled mechanically to the engine is less susceptible to lock. The mean braking distance recorded over 35 passes with the clutch engaged was 41.51 metres. CLUTCH DISENGAGED In the 11 passes for which the rider was instructed to declutch, that is to pull the clutch lever and disengage the rear wheel from the engine, the mean stopping distance was 39.95 metres. RECOMMENDATION CONCERNING THE CLUTCH In light of these figures we recommend completely declutching during an emergency stop." si astia ...niste prosti...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 spatele blana (si nu il slabesti orice-ar fi) Imi sacrific unul din motoare cu cea mai mare placere pentru oricare vrea sa incerce faza asta ,poate mai scapam de ingineri de aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 sa vezi distractie cand incearca primul asa ceva cu guma spate pe ate...ia foc inainte sa cada.apoi al doilea curajos care incearca asta,gume vechi de 7 ani,lasa o urma pe asfalt ca pisatul boului. si apoi se imprastie.al treilea...dar stai,nu mai avem doritori? lasang caterinca ieftina la o parte,eu personal pot spune ca am incercat toate variantele:pe circuit.si sincer,de la 240kmh la 70kmh cel mai de cacao feeling a fost cu ambreiajul tras.distanta de franare a fost cam aceeasi cu celelalte variante inainte de aceeasi curba,dar feelingul a fost horror.am fost ferm convns ca tot trec prin gadul circuitului(pana acolo erau vreo 100m buni). ma intreb:testele(sincer nu am avut rabdare sa citesc tot) au fost facute si de la alte viteze mai mari sau doar de la 100kmh? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 Legal nu ai voie peste 100 pe drum public decat pe autostrada. Iar acolo se presupune ca nu sunt animale, întoarceri de pe un sens pe altul, porniri de pe loc direct in banda 2 etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iulie 19, 2016 Share Postat Iulie 19, 2016 (editat) sa vezi distractie cand incearca primul asa ceva cu guma spate pe ate...ia foc inainte sa cada.apoi al doilea curajos care incearca asta,gume vechi de 7 ani,lasa o urma pe asfalt ca pisatul boului. si apoi se imprastie.al treilea...dar stai,nu mai avem doritori? lasang caterinca ieftina la o parte,eu personal pot spune ca am incercat toate variantele:pe circuit.si sincer,de la 240kmh la 70kmh cel mai de cacao feeling a fost cu ambreiajul tras.distanta de franare a fost cam aceeasi cu celelalte variante inainte de aceeasi curba,dar feelingul a fost horror.am fost ferm convns ca tot trec prin gadul circuitului(pana acolo erau vreo 100m buni). ma intreb:testele(sincer nu am avut rabdare sa citesc tot) au fost facute si de la alte viteze mai mari sau doar de la 100kmh? Ce a citat Ianachim, este perfect adevarat, numai ca tehnica cere multa repetitie, antrenament. Am mai spus-o, am vazut la circuit un pilot de Supersport Mondial care frina exact cum citeaza Ianachim, si vizual frinarea parea fantastica. Era la trackday in acea zi si pilotul nostru, Ionel Pascota, faceam comparatie intre cei doi piloti si Pascota parea de nivel incepatori, frina ca toti ceilalti amatori la trackday folosind frina de motor. Olandezul de WSSP folosea si pompa frina spate. Mai exact, venea cu 250km/h. motorul turat la 16 000tr, urla grav, si dintr-o data motorul raminea la ralanti, se auzea schimbatorul de viteze cum facea de 3 ori "click", foarte rapid,motoreta se apleca pe viraj, si incepea sa se auda din nou motorul in frina de motor. Pt cei ce nu stiu inca, ambreiajul de curse este de 3 ori mai alunecator decit un slippery clutch montat in fabrica. Editat Iulie 19, 2016 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.