Radu H. Postat August 27, 2016 Share Postat August 27, 2016 (editat) Salutare. De ceva vreme imi face probleme la pornire. Are momente cand invarte motorul o data si bateria e moarta. Tot am banuit ba ca bateria e pe duca, ba ca am contact imperfect, ba ca o fi obosit electromotrul, samd. Am verificat cabluri, sigurante, legaturile pe baterie si totul pare la locul lui. Ideea este ca nu imi incarca tot timpul. Ceva se intampla (inca nu stiu ce) si imi incarca cand si cand. Am reusit in aceasta seara sa vad exact ce se petrece, pas cu pas si o sa povestesc in randurile ce urmeaza. Am plecat dimineata de acasa, a pornit ok. Am mers prin oras vreo 20 minute dupa care am tras pe dreapta la un club de agrement unde am stat mai toata ziua. Seara pe la ora 21 am batut spre retragere. Ma asteptam sa nu-mi porneasca pentru ca asa se intampla dupa ce statea cam o zi. Surpriza, a pornit. Primul lucru inainte de a pleca spre casa, am verificat daca imi incarca. Cum ? Cu farurile aprinse si cu sprituri din acceleratie. Lumina isi schimba intensitatea cand cresc turatiile si scade usor cand lasi la ralanti. Era ok, imi incarca. Am plecat de acolo, am mers vreo 5 km si undeva la un semafor am verificat din nou daca imi incarca. De data aceasta nu-mi mai incarca. Puteam sa turez cat vreau eu, luminile raman pe aceiasi intensitate. Am plecat de la semafor, am mai mers vreo 5 km sa zic, deja lumina era slaba rau, bordul abia se mai vedea, ceasurile nu mai functionau, semn clar ca nu aveam incarcare si bateria era aproape moarta. Am oprit pentru ca trebuia sa fac stanga si tot odata trebuia sa cedez trecerea celor ce veneau din fata. Cum am tras ambreiajul si motorul a revenit la ralanti, s-a si oprit. Bateria goala goala. Am pornit-o impinsa si dupa asta ghici ce ... a reinceput sa incarce. Luminile au revenit la normal, bordul ok, aceiasi crestere usoara in intensitate a farurilor la accelerare. Pentru mine e clar ca nu incarca tot timpul, ci doar cand vrea ea. Nu inteleg insa de ce incepe sa incarce imediat ce reusesc sa o pornesc impinsa !?! Daca releul ar fi mort, nu ar incarca deloc, niciodata. Daca ar fi problema de alternator ... banuiesc ca la fel, nu ar incarca deloc. Bateria ... odata ce ma duce 5-6 km fara incarcare cu faruri aprinse, e clar ca tine curent destul de bine. Nu-mi explic. Putin ajutor ? Multumesc. Editat August 27, 2016 de Radu H. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 27, 2016 Share Postat August 27, 2016 Prima data verifici conexiunile electrice. Daca traseul generator/baterie este ok ca si conectori,atunci problema este releul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
predaoctavian Postat August 27, 2016 Share Postat August 27, 2016 Încarcă releul, se poate sa facă figuri, poți sa l masori dat jos de pe moto cu un voltmetru sunt multe filmulețe pe Youtube. » Post actualizat in 27 Aug 2016 20:34 Am vrut sa zic încearcă releul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max_86 Postat August 27, 2016 Share Postat August 27, 2016 cunosc cazuri multe inclusiv eu am patit la ex vfr-ul de 750 sa am un releu care incarca bine doar cand vrea el....si culmea incarca perfect uneori...alteori pica asa din senin....pana intr-un final cand a cedat de tot...bomboana de pe coliva,fix intr-un 1 mai......eu zic 90% ca e releul de vina,slabe sanse sa fie vreo conexiune imperfecta......wd40 pe mufe si conexiunile electrice stator-releu-instalatie...daca tot la fel face,alt releu,si fa-i racire mai buna (ventilator sau alta amplasare) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nikel1992 Postat August 28, 2016 Share Postat August 28, 2016 Salutare. De ceva vreme imi face probleme la pornire. Are momente cand invarte motorul o data si bateria e moarta. Tot am banuit ba ca bateria e pe duca, ba ca am contact imperfect, ba ca o fi obosit electromotrul, samd. Am verificat cabluri, sigurante, legaturile pe baterie si totul pare la locul lui. Ideea este ca nu imi incarca tot timpul. Ceva se intampla (inca nu stiu ce) si imi incarca cand si cand. Am reusit in aceasta seara sa vad exact ce se petrece, pas cu pas si o sa povestesc in randurile ce urmeaza. Am plecat dimineata de acasa, a pornit ok. Am mers prin oras vreo 20 minute dupa care am tras pe dreapta la un club de agrement unde am stat mai toata ziua. Seara pe la ora 21 am batut spre retragere. Ma asteptam sa nu-mi porneasca pentru ca asa se intampla dupa ce statea cam o zi. Surpriza, a pornit. Primul lucru inainte de a pleca spre casa, am verificat daca imi incarca. Cum ? Cu farurile aprinse si cu sprituri din acceleratie. Lumina isi schimba intensitatea cand cresc turatiile si scade usor cand lasi la ralanti. Era ok, imi incarca. Am plecat de acolo, am mers vreo 5 km si undeva la un semafor am verificat din nou daca imi incarca. De data aceasta nu-mi mai incarca. Puteam sa turez cat vreau eu, luminile raman pe aceiasi intensitate. Am plecat de la semafor, am mai mers vreo 5 km sa zic, deja lumina era slaba rau, bordul abia se mai vedea, ceasurile nu mai functionau, semn clar ca nu aveam incarcare si bateria era aproape moarta. Am oprit pentru ca trebuia sa fac stanga si tot odata trebuia sa cedez trecerea celor ce veneau din fata. Cum am tras ambreiajul si motorul a revenit la ralanti, s-a si oprit. Bateria goala goala. Am pornit-o impinsa si dupa asta ghici ce ... a reinceput sa incarce. Luminile au revenit la normal, bordul ok, aceiasi crestere usoara in intensitate a farurilor la accelerare. Pentru mine e clar ca nu incarca tot timpul, ci doar cand vrea ea. Nu inteleg insa de ce incepe sa incarce imediat ce reusesc sa o pornesc impinsa !?! Daca releul ar fi mort, nu ar incarca deloc, niciodata. Daca ar fi problema de alternator ... banuiesc ca la fel, nu ar incarca deloc. Bateria ... odata ce ma duce 5-6 km fara incarcare cu faruri aprinse, e clar ca tine curent destul de bine. Nu-mi explic. Putin ajutor ? Multumesc. Aceasi problema am avut si eu. Am desfacut mufa din releu si am verificat firele. Aveam conectivitate intre cele 3 fire, dar toate dadeau la masa. Am sa desfac alternatorul saptamana aceasta sa vad ce se intampla acolo. Verifica cele 3 fire sa vezi daca nu ai probleme la alternator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 28, 2016 Share Postat August 28, 2016 VFR800 este cunoscuta pentru faptul ca se arde statorul. Am schimbat 3 anul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pacasac Postat August 28, 2016 Share Postat August 28, 2016 (editat) Nu stiu daca mai vinde baiatul asta, dar poate gasesti in alta parte. Eu de la el am luat, si face toti banii. Eu am incercat de doua ori cu releu stoc, si nu a mers, cu aceeasi baterie, stator, alternator. Culmea e ca al doilea releu, care la mine nu a mers, acum merge bine merci pe alt VFR. De cand am montat releul si cablurile de la Joshua, nu am mai avut probleme. http://www.wiremybike.com/installation-instructions-1998-2001-vfrness-installation-instructions-p-659.html Editat August 28, 2016 de Pacasac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
predaoctavian Postat August 28, 2016 Share Postat August 28, 2016 Sau dacă ai răbdare, încearcă aici. Regulator Rectifier Voltage Fit For HONDA RVF VFR CBR VF VTR CB1 CB 250 400 500 600 XX RR http://s.aliexpress.com/bIfAZZZ7 (from AliExpress Android) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 28, 2016 Share Postat August 28, 2016 Cand apar defectiuni de genul acesta in sistemul de generare-rectificare-reglare-stocare, verificarea este complexa si nu se rezuma numai la un singur echipament, ex; RRT. Se fac verificari si masuratori pentru toate componentele: alternator, RRT, acumulator, caderi de tensiune pe contacte, conductoare, conexiuni masa, etc. Nu sunt lucrari ocazionale care se fac de catre amatori si cu un multimetru de 30 lei! Consulta un electrician moto/auto sau un mecanic moto care cunoaste bine subiectul. Forumul iti da zeci de referinte, dar nu cred ca poti sa o alegi pe cea corecta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat August 28, 2016 Share Postat August 28, 2016 Salutare. De ceva vreme imi face probleme la pornire. Are momente cand invarte motorul o data si bateria e moarta. Tot am banuit ba ca bateria e pe duca, ba ca am contact imperfect, ba ca o fi obosit electromotrul, samd. Am verificat cabluri, sigurante, legaturile pe baterie si totul pare la locul lui. Ideea este ca nu imi incarca tot timpul. Ceva se intampla (inca nu stiu ce) si imi incarca cand si cand. Am reusit in aceasta seara sa vad exact ce se petrece, pas cu pas si o sa povestesc in randurile ce urmeaza. Am plecat dimineata de acasa, a pornit ok. Am mers prin oras vreo 20 minute dupa care am tras pe dreapta la un club de agrement unde am stat mai toata ziua. Seara pe la ora 21 am batut spre retragere. Ma asteptam sa nu-mi porneasca pentru ca asa se intampla dupa ce statea cam o zi. Surpriza, a pornit. Primul lucru inainte de a pleca spre casa, am verificat daca imi incarca. Cum ? Cu farurile aprinse si cu sprituri din acceleratie. Lumina isi schimba intensitatea cand cresc turatiile si scade usor cand lasi la ralanti. Era ok, imi incarca. Am plecat de acolo, am mers vreo 5 km si undeva la un semafor am verificat din nou daca imi incarca. De data aceasta nu-mi mai incarca. Puteam sa turez cat vreau eu, luminile raman pe aceiasi intensitate. Am plecat de la semafor, am mai mers vreo 5 km sa zic, deja lumina era slaba rau, bordul abia se mai vedea, ceasurile nu mai functionau, semn clar ca nu aveam incarcare si bateria era aproape moarta. Am oprit pentru ca trebuia sa fac stanga si tot odata trebuia sa cedez trecerea celor ce veneau din fata. Cum am tras ambreiajul si motorul a revenit la ralanti, s-a si oprit. Bateria goala goala. Am pornit-o impinsa si dupa asta ghici ce ... a reinceput sa incarce. Luminile au revenit la normal, bordul ok, aceiasi crestere usoara in intensitate a farurilor la accelerare. Pentru mine e clar ca nu incarca tot timpul, ci doar cand vrea ea. Nu inteleg insa de ce incepe sa incarce imediat ce reusesc sa o pornesc impinsa !?! Daca releul ar fi mort, nu ar incarca deloc, niciodata. Daca ar fi problema de alternator ... banuiesc ca la fel, nu ar incarca deloc. Bateria ... odata ce ma duce 5-6 km fara incarcare cu faruri aprinse, e clar ca tine curent destul de bine. Nu-mi explic. Putin ajutor ? Multumesc. Ti-am explicat pe topicul dedicat VFR ce sa faci, ce sa masori, ai facut asta? Incarcarea nu se verifica cu turatul si verificatul intenzitatii farurilor ... pune un aparat de masura legat la baterie si mergi cativa km cu el asa, e posibil ca dupa ce se incalzeste sa faca figuri. » Post actualizat in 28 Aug 2016 23:00 VFR800 este cunoscuta pentru faptul ca se arde statorul. Am schimbat 3 anul asta. Din cate stiu eu doar V-tec-ul, nu si prima generatie de 800. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 29, 2016 Share Postat August 29, 2016 » Post actualizat in 28 Aug 2016 23:00 Din cate stiu eu doar V-tec-ul, nu si prima generatie de 800. Asa e. De pe mobil nu am vazut din ce an e motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Septembrie 1, 2016 Autor Share Postat Septembrie 1, 2016 Incarcarea nu se verifica cu turatul si verificatul intenzitatii farurilor Corect, dar e un indiciu in momentul in care ai banuieli. Am facut in seara asta niste teste si am ajuns la urmatoarele rezultate : Bateria dupa 2:30 de stat, dupa ce am ajuns acasa : 12.4 V Cadere de tensiune la pornire : ~9.9 V Masurat "continuitatea" intre infasurarile statorului : 0.3 / 0.4 Ω in toate combinatiile posibile. 0 Ω intre oricare infasurare si cadru (masurat in mai multe puncte ale cadrului). Pornit motor. U masurata pe infasurarile statorului : ~16V ralanti / ~70V la 6K RPM. Prima masuratoare : 14.2 V U de incarcare la iesire din releu (pe papucii mufei). ~14V pe baterie cum statea putin turat din şoc (2k RPM). A 2-a masuratoare (motor caldut 80 grade) : 12.8 ralanti / 13.2 la 5k RPM. A 3-a masuratoare (motor la 100 grade) cu faruri pe faza lunga + ventilator pornit : 13V ralanti / 13.6 la 5k RPM Diferenta de tensiune intre masuratoare pe papucii mufei releului si pe bornele bateriei : 0.2 / 0.3 V. L-am mai bibilit eu, s-a incins bine de tot motorul cat si releul de incarcare, masor din nou. Surpriza : 12.5 / 12.6 V indiferent de turatie ! Bateria dupa ce m-am tot jucat cu masuratorile : 12.8 V cu motor oprit. Cadere de tensiune la pornire : ~10.2 V. Lasat 10 minute sa se racoreasca (releu rece), pornit si masurat din nou : 13.4 ralanti / 14.4 5k RPM. Alta chestie, dimineata cand am plecat la serviciu a pornit ok. Pe drum insa, s-a descarcat de 2 ori bateria (mergeam cu faza lunga). Ca sa o fac sa incarce din nou, opresc in mers si pornesc in viteza a 2-a. Dupa chestia asta, incepe sa incarce pentru o perioada de timp. Este ca un "şut" care pune releul la treaba. Cum imi dau seama ca se descarca in mers ? Scade groaznic lumina farurilor si a bordului. Cand incepe sa reincarce, se cunoaste diferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
predaoctavian Postat Septembrie 1, 2016 Share Postat Septembrie 1, 2016 (editat) În loc sa te chinui atât, mai bine schimbi releul, în felul asta știi sigur dacă e de la el sau nu. Referitor la baterie eu citisem undeva ca dacă scade sub 10 la pornire e cam dusă. Aproximativ aceiași problemă am avut și eu la un cb 500, rezolvarea a fost schimbarea de releu. Am comandat din China 15 $ a venit în 2 săptămâni dar găsești și pe olx dacă te grăbești cu 120 lei. Editat Septembrie 1, 2016 de predaoctavian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Septembrie 2, 2016 Share Postat Septembrie 2, 2016 (editat) Nu iti incarca releul cand se incinge ... Cauta un MOSFET pt vfr si schimba-l pe ala original. Vezi Electrx UK. Editat Septembrie 2, 2016 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Septembrie 2, 2016 Autor Share Postat Septembrie 2, 2016 Ar fi o varianta sa montez un ventilator de PC 90x90mm pe releu ? 12V, 0.3A. Problema este ca nu stiu de unde sa-l alimentez. M-am gandit la pozitiile spate. Ar trebui ceva pe traseu (siguranta / rezistena) ? Asta asa, sa o mai intind 1,2 luni. De fapt as putea incerca, nu am nimic de pierdut. Nu sunt insa sigur cu alimentarea ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 2, 2016 Share Postat Septembrie 2, 2016 Tot ce pot sa zic este ca ai noroc cu o baterie foarte flexibila care rezista la o gramada de maltratare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Septembrie 2, 2016 Share Postat Septembrie 2, 2016 Pune.i cooler releului. Leaga.l la pozitia spate, e ok. Te sfatuiesc sa pui cooler chiar daca schimbi releul, ii vei prelungi viata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Septembrie 2, 2016 Share Postat Septembrie 2, 2016 Pune.i cooler releului. Leaga.l la pozitia spate, e ok. Te sfatuiesc sa pui cooler chiar daca schimbi releul, ii vei prelungi viata. Si electroventilatorul pe buton, fara termocupla. Daca trece pe un MOSFET nu mai are treaba cu asa ceva. Daca o lungesti cu experimente de genu risti sa prajesti statorul si omori si bateria, dar daca te manaca, scarpina-te. Cat timp nu incarca curentul produs de generator unde se duce? Bateria aia crezi ca o mai duce mult in stilul asta ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Septembrie 5, 2016 Autor Share Postat Septembrie 5, 2016 Pe Electrex World UK nu mai au. Am fost indrumat de acolo sa incerc pe Wemoto care intamplator au si distribuitor in Ro. Pe stocul din Ro nu au (cel putin asa spun ei). Trebuie comandat de nu stiu unde si ma costa in final 650 lei ... Cu 650 lei imi iau 2 baterii noi le incarc acasa si merg fara incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 5, 2016 Share Postat Septembrie 5, 2016 Cu 650 lei imi iau 2 baterii noi le incarc acasa si merg fara incarcare. He, he, da, buna logica. Tu nu stiai ca motoreta e un hobby scump? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
predaoctavian Postat Septembrie 5, 2016 Share Postat Septembrie 5, 2016 http://s.aliexpress.com/bIfAZZZ7 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Septembrie 5, 2016 Autor Share Postat Septembrie 5, 2016 http://s.aliexpress.com/bIfAZZZ7 Ok dar e ceva de el ? La modul ca daca pica la fel dupa jumate de an, cumpar de pe olx din dezmembrari original Honda si tot aia e ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
predaoctavian Postat Septembrie 5, 2016 Share Postat Septembrie 5, 2016 Nu știu fiabilitatea, dar sunt multi care au pus after market și a funcționat destul, plus ca la prețul ala iei două. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_gherman_agh Postat Septembrie 5, 2016 Share Postat Septembrie 5, 2016 Cum am rezolvat eu solutia, cu aceleasi simptome ca ale tale, de mi-am spart creierii si nu am inteles nicicum de unde a fost problema: daca ridici rezervorul, sub cadru, in partea dreapta, este un fir cu doua mufe. Trebuie sa fie bine conectate, e ceva legat de ECU, baterie, circuit general; dupa ce am curatat mufa respectiva si am legat totul nu am mai avut probleme. A fost o ciudatenie, sper sa iti rezolvi problema. Nu spun ca asta e solutia, a fost pentru mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 6, 2016 Share Postat Septembrie 6, 2016 (editat) Pai inainte de a cumpara alte piese (releu) e evident ca astfel de investigatii trebuie facute PRIMA OARA! Conectori, mufe, sigurante, fire, masurat, inclusiv prinderea bornelor la baterie. Toate chestiile astea verificate si apoi cumparat alt releu. Eu personal nu am intalnit relee care azi sa incarce si maine nu sa mai incarce iar poimaine sa incarce iar. De obicei cand se strica ori nu mai sunt in stare sa tina nici 13V ori incarca prea mult, 16V si peste. Dar asta e ireversibil, nu-si revin ca prin minune. Sa mearga notOK azi si OK maine nu am pomenit, gen componentele electronice componente nu se repara singure . Cand treaba e ON-OFF este clar indicatorul unui contact imperfect. Editat Septembrie 6, 2016 de B.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.