R4DIKL Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 (editat) Salut. As dori sa stiu daca voi ati intampinat aceasta problema. Am o Yamaha XT600 si dupa viteza de 115-120 Km/h mobra intra in voblaj pronuntat. Am verificat daca roata este echilibrata si este, am anvelope noi TKC 70 cu vreo 1200 Km la rulaj. Camerele sunt ei ele noi. Am ceva nelamuriri legate de presiune. Eu am rulat cu 1,6 bari pe fata si cu 1,8 bari pe spate pe autostrada, cu top case si side case care cumulau cam 15Kg. Adaugate la cele 65 ale mele ar fi cam 80Kg. In cartea tehnica spune ca daca mergi pe autostrada trebuie sa ai 1,5 bari pe ambele roti, la un regim de greutate de sub 90 Kg. Nu am joc in furca (verificat la service), doar o mica bataie la janta fata, care ar putea fi dintr-o usoara descentrare. Ma gandesc sa merg undeva sa-mi verific spitele, poate sunt slabite... Ce altceva credeti ca ar trebui sa mai iau in calcul pentru a remedia problema mea si unde pot merge in Bucuresti sa verific spitele? Multumesc. Editat Septembrie 19, 2016 de R4DIKL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 cam mare viteza pentru un XT600.... nu te ajuta nici cadrul si nici suspensia sa mergi cu viteza de autostrada... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Rulmentii rotii sunt ok? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bobossus Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Verifica rulmentii si daca sunt OK, verificare spite poti sa faci la Sirius in Baneasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R4DIKL Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 cam mare viteza pentru un XT600.... nu te ajuta nici cadrul si nici suspensia sa mergi cu viteza de autostrada... Nu tin sa merg cu 180, asa cum am vazut in numeroase clipuri pe youtube, dar ma gandesc ca daca merg cu Trickerul de 250 cu 110-115, XT-ul ar trebui, macar de principiu si in anumite situatii, sa mearga cu 120-130 fara probleme. » Post actualizat in 19 Sep 2016 05:36 Verifica rulmentii si daca sunt OK, verificare spite poti sa faci la Sirius in Baneasa. Rulmentii sunt ok. Baneasa cam departe pentru zona mea. Daca nu gasesc mai in centru/Dr. Taberei ma voi duce si acolo. Multumesc. » Post actualizat in 19 Sep 2016 05:36 Rulmentii rotii sunt ok? Da. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tudor_tigau Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Salutare, eu am avut aceeasi problema cu voblajul, dar nu era in functie de viteza ci se manifesta cand luam mainile de pe ghidon, iar uneori si cu ambele maini pe ghidon la o incarcare mai mare pe topcase. Prima oara pe un Yamaha Diversion, apoi aceeasi problema dar mai putin accentuata pe motorul pe care il am acum, un Yamaha TDM 900. In ambele cazuri a fost vorba de rulmentul de jug, desi nu se simtea nici un fel de joc in furca la verificare de mana. In ambele cazuri un schimb de rulment de jug si servisat jambele au rezolvat problema definitiv, si nu e cine stie ce cost de materiale sau manopera. Altfel...despre yamaha pe care le-am avut pana acum n-am decat cuvinte de lauda la fiabilitate si costuri de intretinere. Succes, asfalt uscat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R4DIKL Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 Salutare, eu am avut aceeasi problema cu voblajul, dar nu era in functie de viteza ci se manifesta cand luam mainile de pe ghidon, (intra in voblaj exclusiv dupa 115-120, altfel daca iau mainile de pe ghidon la 110 nu are absolut nimic) iar uneori si cu ambele maini pe ghidon la o incarcare mai mare pe topcase (incarcarea nu era foarte mare). In ambele cazuri a fost vorba de rulmentul de jug, desi nu se simtea nici un fel de joc in furca la verificare de mana (asta este interesant...). Succes, asfalt uscat ! - Multumesc, asemenea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 intareste putin suspensia spate si vezi daca mai face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
omu79 Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Verifica daca face la fel si fara topcase. Acelasi lucru il pateam si eu pe Bandit, insa doar cand aveam topcasel montat, indiferent de cat de incarcat era. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 1.6bari si 1.8bari sunt valori prea mici - asa indica fabricantul? Sigur? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R4DIKL Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 Verifica daca face la fel si fara topcase. Acelasi lucru il pateam si eu pe Bandit, insa doar cand aveam topcasel montat, indiferent de cat de incarcat era. Face la fel si fara topcase » Post actualizat in 19 Sep 2016 06:00 1.6bari si 1.8bari sunt valori prea mici - asa indica fabricantul? Sigur? Fabricantul indica 1,5 la ambele roti si 1,25 in offroad. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
omu79 Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Rulmentii de jug sunt OK si ei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R4DIKL Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 Cand am fost la service mi s-a spus ca nu am joc in furca. Acum am aflat ca e posibil ca rulmentii de jug sa nu dea semne de oboseala la o verificare manuala a furcii... Nu stiu ce sa zic, poate ca ar trebui luat in calcul si asta. » Post actualizat in 19 Sep 2016 06:07intareste putin suspensia spate si vezi daca mai face. O s-o fac si pe asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 motocicleta asta poate sa vobleze dintr-o multime de cauze. daca nu e incarcata pe spate si rotile sunt bine echilibrate si presiunile sunt ok, mai poate vobla de la o suspensie moale pe spate sau din cauze aerodinamice. daca ai parbriz, poate fi cauza. chiar si pilotul (aerodinamic vorbind) poate fi cauza. nu este o motocicleta de autostrada.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 In general TopCase-ul introduce problema asta pentru ca adauga greutate pe spate lucru care face sa scada aderenta pe roata fata.. Iar cand accelerezi sau ai viteza mare efectul e si mai accentuat. Gandeste-te cat de usor se ridica o moto intr-o roata daca are spatele incarcat. Iar ca aerodinamicitate un top-case este egal ca un bolovan, toata forta aerului trage de el in spate ridicandu-ti motocicleta de fata.. cu cat creste viteza cu atat se accentueaza efectul. Nu prea ai solutie la problema asta.. eu te sfatuiesc sa nu-ti faci griji cu rulmenti de jug si alte tampenii.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bobossus Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Nu tin sa merg cu 180, asa cum am vazut in numeroase clipuri pe youtube, dar ma gandesc ca daca merg cu Trickerul de 250 cu 110-115, XT-ul ar trebui, macar de principiu si in anumite situatii, sa mearga cu 120-130 fara probleme. » Post actualizat in 19 Sep 2016 05:36 Rulmentii sunt ok. Baneasa cam departe pentru zona mea. Daca nu gasesc mai in centru/Dr. Taberei ma voi duce si acolo. Multumesc. » Post actualizat in 19 Sep 2016 05:36 Da. In Zona Dr. Taberei / Militari eu ii cunosc doar pe cei de la SKR Superbikes, pe Sg. Nutu Ion nr. 2. Nush daca sa ti recomand, am "mixed feelings" despre ei ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R4DIKL Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 Astazi am o programare la un alt service. In functie de investigatii voi lua masurile necesare. @ALL Multumesc tuturor celor care si-au exprimat opinia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 (editat) Nu m-am confruntat niciodata cu problema asta. Este drept ca nici nu folosesc topcase. Parerea mea este ca trebuie sa o iei prin eliminare, prin teste succesive. - In primul rand, demontezi topcase-ul si faci test; -daca problema persista, neaparat verifici echilibrarea si centrarea rotilor, precum si eventualele defecte de fabricatie ale pneurilor. Chestia asta, cum ca rotile au fost echilibrate, nu tine. Trebuie sa verifici inca odata, la un service cat de cat serios. Iti spun asta, din exprienta pe care am avut-o cu masina. Simptomele erau exact aceleasi: peste 120 imi tremura volanul in mana , ca apucat de draci. Rotile fusesera echilibrate initial la o vulcanizare. Dupa ce am refacut echilibrarea, simptomele au disparut instantaneu. Asta in conditiile in care unii imi sugerau sa schimb caseta de directie.. -daca tot nu ai dat de capatul problemei, te bagi la servisat furca (si asa ar trebui sa vezi cum stai cu uleiul acolo, daca nu ai facut-o deja), verifici rulmentii rotilor, etc. -faci o reglare a suspensiei spate, astfel incat cele doua sa fie echilibrate. Vezi tu, la o motocicleta, suspensiile lucreaza impreuna si au efect sensibil asupra tinutei de drum. O suspensie spate mai dura sau prea moale, poate crea probleme, mai ales atunci cand motocicleta este incarcata cu bagaje, topcase, etc. Dupa fiecare operatiune, faci test, asa cum ziceam. Inca o sugestie: posteaza problema ta, pe topicul dedicat modelului, din sectiunea enduro touring&adventure. Acolo sunt oameni care cunosc foarte bine modelele din gama XT si XTZTenere, SuperTenere si vei primi sfaturi mult mai avizate. Bafta. Editat Septembrie 19, 2016 de xt600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R4DIKL Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 Multumesc de sfaturi. Am postat si pe site-ul dedicat modelului meu, dar inca nu am nicio reactie acolo (tenereclub.ro), precum si in sectiunea pe care ai amintit-o. Cele mai multe opinii au fost formulate aici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 poti sa verifici si surburile care imbina cadrul eu de doua ori am gasit suruburi desfacute care imi cauzau voblajul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
predaoctavian Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Uită-te la filmulețul asta e foarte interesant, uneori are legătură și cu greutatea rider ului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 (editat) intareste putin suspensia spate si vezi daca mai face. Preload sau amortizare? » Post actualizat in 19 Sep 2016 08:57 dupa viteza de 115-120 Km/h mobra intra in voblaj pronuntat. Poate fi voblaj - wobble sau poate fi "weave". In primul rand centreaza-ti janta fata. Apoi verifica rulmentii de jug. Testeaza fenomenul si fara incarcare/bagaje desi la doar 15kg e mai putin probabil ca acolo sa fie cauza dar nu imposibil. Furca fata sau amortizorul spate prea moi/tari pot duce la voblaj. Pinionul spate descentrat cauzeaza un fenomen asemanator. Am intalnit caz in care cineva a nituit lantul cu ciocanul pe foaia spate si a descentrat-o. Editat Septembrie 19, 2016 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R4DIKL Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 Sincer, la tipul de zbantuiala nu m-am gandit, daca este wobble sau weave. Stiu doar ca daca ii dadeam gaz miscarea se accentua, daca taiam gazul se redresa, iar daca o ajutam usor cu frana spate (deloc cu fata) isi revenea mai repede. Multumesc pentru sugestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 O solutie ar fi sa tii ambele maini pe ghidon de la 120km/h in sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R4DIKL Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 Ce te face sa crezi ca aveam un joystick pe rezervor si manevram mobra cu el? Sau chiar daca luam mainile de pe ghidon era pentru a sesiza comportamentul mobrei la diferite viteze... nu ca ar fi un obicei. Si de altfel, pentru ca pana una alta acceleratia o am la mana dreapta, pana in cateva sute de metri m-as fi oprit oricum, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.