SuzukiRf600R Postat Martie 14, 2017 Share Postat Martie 14, 2017 Chiar daca e abia 22:20 ora, ma roade o intrebare si nu stiu daca pot dormi: ce inclini mai repede pe curbe? Un sport sau un naked? Acum, logica mea spune ca: - daca esti o persoana ce are in jur de 1.60-1.80 reusesti sa inclini atat sportul cat si nakedul. Centrul tau de greutate nu ar trebui sa influenteze mult pe cel al motocicletei, so...cred ca ai de castigat. Daca mai punem ca te poti "culca" pe rezervor si poti deveni astfel una cu motorul, ala esti. Sarim din ecuatia noastra kg motocicletei, viteza de intrare in curba si kg proprii. Ati prins idea in mare... - daca esti o persoana ce sare de 1.80 si ajunge la un 1.92 cum este subsemnatul, ma gandesc ca este mai greu sa o inclini tocmai din cauza riderului/pozitiei lui. Sta mai drept, nu are cum sa se lase pe rezervor, implicit mi se pare mai greu. Voi ce parere aveti? V-am zis ca ma plictisesc... Alecsandru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
angus_young Postat Martie 14, 2017 Share Postat Martie 14, 2017 Rossi are 1.82 si vad ca nu are probleme pe curbe , so go to sleep mai ia manualul de fizica de clasa a X - a si te lamuresti cum e cu forta centripeta si centrifuga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Martie 14, 2017 Share Postat Martie 14, 2017 Daca adaugam in ecuatie si o banda rulanta ce de va inclina opus fata de motocicleta ta, s.a terminat smecheria: dupa 5o de pagini vei afla unde e farul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Martie 14, 2017 Share Postat Martie 14, 2017 Am auzit un zvon ca depinde de cat de inalt e centrul de greutate al motocicletei. Cica daca e mai jos e mai simplu de înclinat or smth. Da' nu am cercetat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SuzukiRf600R Postat Martie 14, 2017 Autor Share Postat Martie 14, 2017 Rossi are 1.82 si vad ca nu are probleme pe curbe , so go to sleep mai ia manualul de fizica de clasa a X - a si te lamuresti cum e cu forta centripeta si centrifuga Vezi ca nu esti atent? Nu esti...plm sa-ti explic. De fapt sa te intreb ca e mai usor sa intelegi: Rossi merge pe naked? Intrebarea era cat de usor poti inclina un naked daca esti tall man? Mai usor sau mai greu fata de o persoana average ca inaltime?1.70 » Post actualizat in 14 Mar 2017 20:46 Aia mai manevrabila cu ghidon de superbike. Raspunsul tau imi place... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Martie 14, 2017 Share Postat Martie 14, 2017 Cand iei un viraj cu 200, clar vrei sa fii pe o sportiva: pozitie ok, greutate mare pe fata, suspensie rigida, motocicleta e acolo unde vrei tu sa fie. Cand mergi normal, ca orice muritor, cu un naked iti va fi mult mai usor sa abordezi virajele: ghidonul ala lat face diferenta. Stunterii de ce crezi ca folosesc ghidon lat? Sau pe supermoto unde virajele sunt mult mai stranse ca la curselele pe asfalt. Eu asa am observat: cu cat ghidonul e mai lat, cu arat e mai manevrabila motoreta. Si asta ti.o spun tinand cont ca in parcare am o motocicleta cu semighidoane si una cu ghidon lat. Sau intreg, cum vrei sa ii spui. » Post actualizat in 14 Mar 2017 21:07 Las asta aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnnyk Postat Martie 14, 2017 Share Postat Martie 14, 2017 nu ai luat in considerare daca esti femeie sau barbat. daca esti femeie cu fundu mare, ai centrul mai jos, daca ai sanii mari, mai sus. daca ai capul mare, fug rotile. daca esti barbat si esti coios, mergi ca pe chopper, daca ai pieptul mare, te cheama lou feringno si nu stii sa te dai pe motor. /irony off. m-ai distrat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Martie 14, 2017 Share Postat Martie 14, 2017 (editat) Pe aia de care ti-e mai putin frica probabil. Dar daca te referi strict la efort, cel mai probabil naked-ul cu ghidon mai lat si pozitionat mai avantajos, daca in rest sunt comparabile la toate cele care vor sa o tina dreapta in mers. Editat Martie 14, 2017 de WotRU2Me Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mianmar23 Postat Martie 14, 2017 Share Postat Martie 14, 2017 Cea cu ampatamentul ( wheelbase, ca poate unii nu inteleg), mai mic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SuzukiRf600R Postat Martie 14, 2017 Autor Share Postat Martie 14, 2017 Cea cu ampatamentul ( wheelbase, ca poate unii nu inteleg), mai mic... O inclini mai usor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DArtagnan Postat Martie 14, 2017 Share Postat Martie 14, 2017 Eu merg pe naked. Se înclină ușor. Ai nu are treabă a greutatea ta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
angus_young Postat Martie 14, 2017 Share Postat Martie 14, 2017 (editat) Vezi ca nu esti atent? Nu esti...plm sa-ti explic. De fapt sa te intreb ca e mai usor sa intelegi: Rossi merge pe naked? Intrebarea era cat de usor poti inclina un naked daca esti tall man? Mai usor sau mai greu fata de o persoana average ca inaltime?1.70 » Post actualizat in 14 Mar 2017 20:46 nici tu nu ai inteles treaba cu forta centripeta , no offense , poate ca datorita ei mai stai pe trasa in curba si nu te duci in decor , la care mai intervin acceleratia , masa , si "uneori" centrul de greutate , dar deja ajungem la fizica nucleara si cred ca e prea complicat la ora asta , cel purin pt unii » Post actualizat in 14 Mar 2017 21:45 naked si sportiva au centrele de greutate putin diferite si deci trase diferite la viteze diferite , gabaritul tau insa va fi acelasi Editat Martie 14, 2017 de angus_young Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SuzukiRf600R Postat Martie 14, 2017 Autor Share Postat Martie 14, 2017 nici tu nu ai inteles treaba cu forta centripeta , no offense , poate ca datorita ei mai stai pe trasa in curba si nu te duci in decor , la care mai intervin acceleratia , masa , si "uneori" centrul de greutate , dar deja ajungem la fizica nucleara si cred ca e prea complicat la ora asta , cel purin pt unii » Post actualizat in 14 Mar 2017 21:45 uite cum sta treaba Aoleoo repede te superi. Lasa forta centripeta din sfoara cu care tii cainele, ca nu ti-a facut nimic. Forta centrifuga fictiva apare ca reactie a celei centripete si a principiului 3 al dinamicii (sau newtoniene- te-am impresionat?). E greu si ptr mine la ora asta, ca nu vreau sa ma gandesc la forte, mase si viteze. Zii fratelui tau ce inclini tu mai usor, din experienta ta de biker. Serios ca dau o bere ca-mi esti simpatic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Martie 14, 2017 Share Postat Martie 14, 2017 Eu am mers pe un Street triple. Se inclina mai ușor ca toate ragaliile ss pe care m-am dat. Dar diferenta de generatie, masa... Am auzit ca altele sunt si mai si. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zven Postat Martie 15, 2017 Share Postat Martie 15, 2017 Metal Heart zice bine mai sus treaba aia cu viteza.Depinde care e viteza maxima cu care poate fi abordata curba. Eu pana pe la 100km/h pot sa ma tin dupa aproape orice vitezana(asta daca am si oo`le la mine). Am un naked, si vreo 1,82 m inaltime. Cred ce cel mai important factor este cat de bine stii tu sa te dai, si ce ciclistica are motocicleta. Legile fizicii sunt aceleasi, si nu cred ca vorbim de un stil de pilotat sportiv, unde fiecare cm si kg conteaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DStar Postat Martie 15, 2017 Share Postat Martie 15, 2017 Vezi ca nu esti atent? Nu esti...plm sa-ti explic. De fapt sa te intreb ca e mai usor sa intelegi: Rossi merge pe naked? Intrebarea era cat de usor poti inclina un naked daca esti tall man? Mai usor sau mai greu fata de o persoana average ca inaltime?1.70 » Post actualizat in 14 Mar 2017 20:46 Raspunsul tau imi place... Cand nu e pe circuit si cand nu e la ranch-ul lui Rossi merge cu o Yamaha XJR 1300 Motocicleta o inclini din ghidon - cu countersteering - se culca imediat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Martie 15, 2017 Share Postat Martie 15, 2017 Vino ma baiatule diseara pana la mine si-ti dau CBF-ul la o tura pe la noi prin comuna. Ai sa vezi cat de usor se inclina si cat de manevrabila e desi are bine peste 200kg. Altele (cum ti-a zis si colegul de mai sus, gen Street Triple) e si mai si. Tin minte, cand s-a lansat Street Triple, englezoii l-au pus in comparativ cu Yamaha R6. Doar pe circuit, unde se atingeau viteze foarte mari, R6-le lasa in urma ST-ul, in rest erau cam la fel. Overall, au scos ST-ul castigator - au zis ca e o motocicleta allaround foarte buna cu care orice rider fara pretentii de MotoGp se poate distra si pe circuit, dar nah, era de la ei din ograda si era normal sa o scoata in fata. Dar in timp s-a dovedit ca e cam asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Martie 15, 2017 Share Postat Martie 15, 2017 Cred ca la origine , intrebarea era : pe care f....i mai repede.....dar din plictiseala si neatentie, ai gresit enuntul. )))))) » Post actualizat in 15 Mar 2017 07:22 Eu cred ca e mai dansabil un naked daca nu vorbim de viteze foarte mari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Martie 15, 2017 Share Postat Martie 15, 2017 Viteaza maxima de inclinare a oricarei motociclete (viteza cu care apropii ghidonul sau casca, daca porti, de asfalt) este de 9,8 m/s2 (pe planeta Pamant, fara sa luam in calcul rezistenta aerului dintre ghidon si asfalt, la 1 atmosfera). Daca atingi sau nu viteza asta depinde de cat de viguros si curajos faci contravirare. Inclinarea este data doar de cat de repede scoti rotile de sub centrul de greutate. Fizica elementara.... » Post actualizat in 15 Mar 2017 07:50Putem complica si mai mult problema de fizica daca introducem parametri pentru viteza de rotatie a rotilor, masa lor etc, si calculam si forta cu care rezista roata afala in rotatie miscarii de inclinare (efectul giroscopului). Dupa care putem complica si mai mult problema si introducem parametri pentru masele elementelor aflate in miscare in interiorul motorului, sensul lor de rotatie, viteza de rotatie si repetam calculul. Si daca ne mai scarpinam, mai gasim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian90 Postat Martie 15, 2017 Share Postat Martie 15, 2017 nu ai luat in considerare daca esti femeie sau barbat. daca esti femeie cu fundu mare, ai centrul mai jos, daca ai sanii mari, mai sus. daca ai capul mare, fug rotile. daca esti barbat si esti coios, mergi ca pe chopper, daca ai pieptul mare, te cheama lou feringno si nu stii sa te dai pe motor. /irony off. m-ai distrat Cred ca la origine , intrebarea era : pe care f....i mai repede.....dar din plictiseala si neatentie, ai gresit enuntul. I'm here just for the laughs )) Viteaza maxima de inclinare a oricarei motociclete (viteza cu care apropii ghidonul sau casca, daca porti, de asfalt) este de 9,8 m/s2 (pe planeta Pamant, fara sa luam in calcul rezistenta aerului dintre ghidon si asfalt, la 1 atmosfera). Daca atingi sau nu viteza asta depinde de cat de viguros si curajos faci contravirare. Inclinarea este data doar de cat de repede scoti rotile de sub centrul de greutate. Fizica elementara.... » Post actualizat in 15 Mar 2017 07:50 Putem complica si mai mult problema de fizica daca introducem parametri pentru viteza de rotatie a rotilor, masa lor etc, si calculam si forta cu care rezista roata afala in rotatie miscarii de inclinare (efectul giroscopului). Dupa care putem complica si mai mult problema si introducem parametri pentru masele elementelor aflate in miscare in interiorul motorului, sensul lor de rotatie, viteza de rotatie si repetam calculul. Si daca ne mai scarpinam, mai gasim. Dar dintre toate comentariile comice, al tău e câştigător. Prin simplu fapt că n-am înţeles nimic, dar sunt convins că ai dreptate. ))) On topic: Dacă mai are sens... un tip de aprox 1,70 virează/se înclină teoretic mai bine pe o sportivă, pentru ca totul ţine de countersteering, iar gabaritul (înalţimea şi greutatea) teoretic îţi îngreunează deplasarea centrului de greutate rapid (vezi exemplul Pedrosa, MM), asta dacă nu te cheamă Rossi şi ţi-a dat "moşu bărbosu' din cer nişte talent cu caru'). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Martie 15, 2017 Share Postat Martie 15, 2017 I'm here just for the laughs )) Dar dintre toate comentariile comice, al tău e câştigător. Prin simplu fapt că n-am înţeles nimic, dar sunt convins că ai dreptate. ))) On topic: Dacă mai are sens... un tip de aprox 1,70 virează/se înclină teoretic mai bine pe o sportivă, pentru ca totul ţine de countersteering, iar gabaritul (înalţimea şi greutatea) teoretic îţi îngreunează deplasarea centrului de greutate rapid (vezi exemplul Pedrosa, MM), asta dacă nu te cheamă Rossi şi ţi-a dat "moşu bărbosu' din cer nişte talent cu caru'). Gabaritul nu ingreuneaza deplasarea centrului de greutate. De ce? Pentru ca prin countersteering se scot rotile de sub centrul de greutate iar centrul de greutate accelereaza in jos, spre Pamant. Acceleratia gravitationala este constanta aici pe planeta noastra minunata. Ce spui tu ar fi adevarat daca virarea s-ar face cu ajutorul unei forte exterioare, cum ar fi un coleg care vine cu masina pe langa motociclist si il impinge cu un bat in coaste ca sa il ajute sa se aplece in curbe, moment in care viteza cu care accelereaza spre planeta ar fi data de rezultanta dintre forta de impingere a batului si inertia gabaritului motociclistului, inertie ce opune rezistenta fortei de impingere a batului. Ma si apuca rasul imaginandu-mi scena de mai sus ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DArtagnan Postat Martie 15, 2017 Share Postat Martie 15, 2017 Mișto imaginația ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SuzukiRf600R Postat Martie 15, 2017 Autor Share Postat Martie 15, 2017 Ma si apuca rasul imaginandu-mi scena de mai sus ) Si pe mine ))) V-am zis ca va fi funny topicul asta! Haide..alte pareri? Pana acum am avut un caine in lesa si un motociclist impins cu batul :) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mianmar23 Postat Martie 15, 2017 Share Postat Martie 15, 2017 (editat) Cand va aud cat de superior amintiti de "fizica elementara" si voi confundati viteza cu acceleratia... Editat Martie 15, 2017 de mianmar23 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Martie 15, 2017 Share Postat Martie 15, 2017 Vino ma baiatule diseara pana la mine si-ti dau CBF-ul la o tura pe la noi prin comuna. Ai sa vezi cat de usor se inclina si cat de manevrabila e desi are bine peste 200kg. Altele (cum ti-a zis si colegul de mai sus, gen Street Triple) e si mai si. Tin minte, cand s-a lansat Street Triple, englezoii l-au pus in comparativ cu Yamaha R6. Doar pe circuit, unde se atingeau viteze foarte mari, R6-le lasa in urma ST-ul, in rest erau cam la fel. Overall, au scos ST-ul castigator - au zis ca e o motocicleta allaround foarte buna cu care orice rider fara pretentii de MotoGp se poate distra si pe circuit, dar nah, era de la ei din ograda si era normal sa o scoata in fata. Dar in timp s-a dovedit ca e cam asa L-au comparat si cu tac'su, Speed Triple, in utilizare normala. Au zis ceva de genul ca daca nu ai gadilici de orgoliu, le face pe toate la fel de bine, daca nu cumva mai bine la unele. Normal, nu se compara la cum se simte cuplul. Dar nu degeaba devenise best seller in Europa. L-am vazut pe Kevin Carmichael ce face cu amandoua...parca era mai artist pe Street, desi ti se ridica parul pe tine cand se apuca de Speed. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.