Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

se pare ca are (pe bune) si un termen de garantie. VW recomanda schimbarea la 2 ani chiar daca nu a atins limita de kilometrii

 

 

mi s-a intamplat si mie sa pun ulei de calitate (castrol trizone 10w50) si a consumat 3-400ml/3000km insa sunetul motorului era mai fin si mai sanatos decat inainte (Motul) si actual (putoline)cu 10w40

Care sa fie explicatia? :D

 

Da, asa este, uitasem de termenul de garantie! E important si ala, cum dreaq.

 

Cand aveam Honda VT500, am zis io sa fac pe grozavu' si sa ii pun Mobil One full sintetic 10W40. Mergea brici cu el, sunet frumos (oricum ea suna frumos :cheers: ), mers lin, ambreiajul super-ok, dar haleaaaaa, mama ce haleaaaa - tot asa 300 - 400 ml / L.

Am revenit atunci la Yacco MVX 15W50 si treburile s-au linistit.

Deci nu puteam sa zic ca "era uleiul naspa" dar ma-sa pe gheatza, ajungea mult mai repede "unde nu trebuie" si se ardea si bine! :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, asa este, uitasem de termenul de garantie! E important si ala, cum dreaq.

 

Cand aveam Honda VT500, am zis io sa fac pe grozavu' si sa ii pun Mobil One full sintetic 10W40. Mergea brici cu el, sunet frumos (oricum ea suna frumos :cheers: ), mers lin, ambreiajul super-ok, dar haleaaaaa, mama ce haleaaaa - tot asa 300 - 400 ml / L.

Am revenit atunci la Yacco MVX 15W50 si treburile s-au linistit.

Deci nu puteam sa zic ca "era uleiul naspa" dar ma-sa pe gheatza, ajungea mult mai repede "unde nu trebuie" si se ardea si bine! :bounce:

 

O fi ca si cu uleiul de masline, nu se pune la cartofi prajiti si gata, crede si nu cerceta! :D

 

Eu am pus ulei bun comparand cu masina la care fac schimbul la 30 000 km (28...), dar se pare ca la mobra e altfel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare la voi si vin cu o intrebare.:ptr un amic ce si-a luat un XTZ 660 tenere(92-93) are lipsa carena laterala stanga,de unde am putea-o lua(second bineinteles)..

si daca se poate si de prin zona de Timisoara..he,he ar fii ideal.

va multamesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
un amic ce si-a luat un XTZ 660 tenere(92-93) are lipsa carena laterala stanga,de unde am putea-o lua(second bineinteles). si daca se poate si de prin zona de Timisoara..he,he ar fii ideal.

 

Este un baiat in Dumbravita, care aduce la preturi ok (dpmdv) orice piesa ai nevoie:

0720.242.886

 

Mai este varianta:

Card - cont eBay - cont PayPal - magazine eBay - colet acasa.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare ... am reusit sa-i lipesc omului carena cu fibra ... arata decent ... dar a aparut o alta problema ... sambata seara, cand ne intorceam in bucuresti, dupa vreo 260km facut in ziua respectiva,pe la republica eu eram la ghidon si baiatu' cu mobra - pasager ... la un moment dat ...s-a dus lumina din cadranul stang al bordului .... apoi dupa 2 sec s-a dus lumina si din cel de dreapta .... am incercat sa dau pe faza lunga si s-a stins si aia dupa inca o secunda .... am tras pe dreapta imediat si am sesizat un miros greu cam de oua stricate asa .... si m-am gandit ca e bateria (asa am patit la africana cand nu mergea releul regulator-aceasi duhoare puturoasa) ... am dat carena jos si ce era acolo :unsure: :blink: :blink: ... n-am vazut in viata mea .... bateria (marca Zap - sau ceva de genu') era aproape ca o minge .... cu ditamai galmele pe ea si frigea ca naiba :lol: , wtf .... a trebuit sa chem un amic cu o duba sa ne ia .....

maine isi ia omu o alta baterie - Varta de data asta, o masuram si vedem ce si cum ..... banuiala mea e ca releul regulator e dus ... am vazut ca e amplasat sub carena centrala fata .... ar putea fi doar bateria de vina?

pe net am vazut releul respectiv la 80 de iepuroi .... se poate comanda la cineva in tara?

post-4615-1239027940_thumb.jpg

post-4615-1239028700_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, simptom clar de supraincarcare. Eu nu am avut probleme, dar am auzit si citit ca releele de incarcare originale de la Tenere sunt cam dubioase. Se recomandau relee aftermarket care ar fi mai bune. Relee pt Tenere se pot comanda la Autonet sau Kaore. Si mai sunt unii in Cluj. Popescu Raul stie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a facut si mie o figura incarcarea asta-vara, dar poate totusi o fi fost altceva, ca de-atunci nu a mai schitzat nimic. Yamaha sta cam prost in general cu releele astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

'traiti!

am un bmw gs 2000 si vreau sa il vand sa imi iau noul tenere.

are cineva asa ceva? cum se comporta pe sosea si pe forestier?!

(nu ma intereseaza cum se comporta pe circuit gen ciolpani ptr ca mai am un cross)

multumesc ptr eventualele raspunsuri.

Pop

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este un baiat in Dumbravita, care aduce la preturi ok (dpmdv) orice piesa ai nevoie:

0720.242.886

 

Mai este varianta:

Card - cont eBay - cont PayPal - magazine eBay - colet acasa.

multumesc.o sa incercam sa luam legatura,si vedem ce iese".take care" in continuare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pretenul ala al meu si-a luat baterie noua, am masurat-o - era undeva la 12,8V sau ceva de genu, apoi am montat-o pe mobra, am pornit-o si am masurat iar ... dc tineam motorul turat un pic, dadea si 17V la borne, deci clar releul e praf ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

'traiti!

am un bmw gs 2000 si vreau sa il vand sa imi iau noul tenere.

are cineva asa ceva? cum se comporta pe sosea si pe forestier?!

(nu ma intereseaza cum se comporta pe circuit gen ciolpani ptr ca mai am un cross)

multumesc ptr eventualele raspunsuri.

Pop

 

BMW a scos GS 2000??!!!! WOW! Stiam de GS 650, GS 800, GS 1100, GS 1150, GS 1200.

Glumesc :rolleyes:

Nici nu ar trebui sa te intereseze cum se comporta Tenere pe circuitul de la Ciolpani. Sunt sigur ca se comporta mai bine decat un R1 dar mai prost decat un YZ.

Incearca pe http://www.tenereclub.ro/. Acolo sunt posesori de Tenere 2008.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma tot f.utea la icre "problema" rapoartelor la pinioane.

 

Ca sa recapitulez: vara trecuta, nemultumit fiind de raportul cu care a venit din Germania (15/41), am purces sa imi iau un kit de lant nou cu raport standard. Eh, al dreacu sa fie daca gaseam ceva livrabil in 24 de ore (ma grabeam ca vroiam sa plec la munte) si pana la urma am luat kit de Yamaha XT 600 - au exact aceleasi prinderi, lant la fel dar difera raportul: 14 cu 46 fatza de 15 cu 45 cat are ea standard.

Ca sa isi faca lumea o idee, cu rapoartele cu care venise (15/41) puteai sa schimbi a 5-a numai dupa 130 km/h, si nu mai trecea de turatia de 5500 de ture intr-a 5-a, la viteza de 155 km/h. Kitul nu era deloc uzat, avea sigur pana in 10.000 de km dar nu imi placea ca trebuia sa o cam urci in 5000 rpm ca sa schimbi si nu pleca de pe loc asa de "vanos" cum eram eu obisnuit cu alte monocilindre enduro.

Buuun, am pus deci asta-vara raport 14/46. Rezultatul: brutala pe a 1-a si pe a 2-a, se ridica din gaz la acceleratii mai vartoase (e amuzant sa vezi cum, plecand repede de la stop, in momentul cand schimbi a 2-a si ii dai un pic de gushe sa decoleze si sa ramai cu ghidonul in aer), dar viteza de croaziera se invartea in jurul valorii de 100 - 110 km/h (intre 4500 si 5000 rpm).

Problema nu era croaziera, fiindca nu ma dau in vant dupa viteza, ci faptul ca trebuia sa schimb des, iar viteza a 1-a era practic cam degeaba (pentru wheelie-uri daca vroiai sa faci :laugh: ); puteam pleca cu a 2-a fara probleme ;) . Si, prin urmare ajungea repede la turatia de cuplu maxim fara sa isi ia prea multa viteza (deci totusi un raport prea de forta).

Asa ca IERI, tot facand pana pe spate ieri am zis sa pun vechiul pinion de 15 in locul celui de 14. Rezultatul: pot sa tin si io ca omu' daca vreau a 1-a lung, pot sa merg in oras cu a 3-a intre 3500 si 4500 rpm (intre 40 si 70 km/h) daca vreau, urmeaza sa testez viteza de croaziera si consumul.

Din ce am vazut, mi-a scazut turatia la aceeasi viteza cu vreo 500 km/h iar din "vana" nu prea s-a pierdut, ba chiar ma pot folosi de toata plaja de cuplu, nu trebuie sa schimb asa des.

Deci presupun un 120 km/h undeva la 4500-5000 rpm.

 

Voi cu raport standard ce turatie aveti la 100 km/h, la 120 km/h si... sa zicem care stie la 150 km/h? :rolleyes:

 

L.E.: era sa uit, sambata am mers cu un prieten sa isi faca rodaj la un Suzy DR. El mergea cu 100 km/h croaziera, la 4000 rpm intr-a 5-a (e corect, ca asa e si la mine la DR - in ultima treapta ai la 4000 rpm 100 km/h si la 4500 rpm ai 120 km/h) DAR, mie la Tenere imi arata 85-90 km/h cand mergea el cu suta. Respectiv cand aveam eu 100, prietenul mi-a zis ca de fapt bateam undeva spre 120 km/h conform vitezometrului de DR. Intrebarea o fi care minte? Si daca minte a mea, ce motiv are sa indice mai putin?

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am raportul standard (15/45) si sunt foarte multumit de el. Desi, la urcari mai abrupte pe forestiere dubioase, treapta I o gaseam prea mare. Atunci as fi vrut ceva de genul 14/46. Dar as fi pierdut la croaziera. Eu merg cu 110 km/h si depasesc cu 130 km/h. Nu am prins niciodata mai mult de 140 km/h. Si nici nu ma intereseaza. Peste 120 km/h devine instabila. Mai ales acum cand am dat carenele jos, am cauciuce cramponate si rotile descentrate si lovite de la coclauri. Eu nu prea urmaresc turometrul. La 5000 rpm am 110 km/h sau 120 km/h. Nu imi amintesc bine. Oricum, raportul 15/41 mi se pare prea mare. Poate ii mai scade consumul. Dar ai tendinta sa mergi subturat si strici boltul de la piston si ambielaj. 15/46 cum ai acum, Lupule, e f apropiat de raportul standard. Eu zic sa-l lasi asa. Croaziera pana in 120 km/h si vana suficienta la semafoare si pe coclauri.

PS Daca te streseaza problema vitezometrului, compara-l cu mai multe vehicule care au vitezometru. Ca sa vezi daca al tau arata corect. Sau treci pe langa un radar cu o viteza mai mare decat cea legala si vezi ce iti spune militianul. :rolleyes:

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. Ca sa vezi daca al tau arata corect. Sau treci pe langa un radar cu o viteza mai mare decat cea legala si vezi ce iti spune militianul. ;)

;) iti spune cat e scoru' la puncte si la bani sau te lasa pieton :laugh: :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

;) iti spune cat e scoru' la puncte si la bani sau te lasa pieton :laugh: :rolleyes:

 

Da. Dar scrie pe procesul verbal si viteza. Masurata cu un aparat calibrat si aprobat metrologic. Vei fi un pieton fericit pt ca stii cat arata in realitate vitezometrul tau. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma tot f.utea la icre "problema" rapoartelor la pinioane.

 

L.E.: era sa uit, sambata am mers cu un prieten sa isi faca rodaj la un Suzy DR. El mergea cu 100 km/h croaziera, la 4000 rpm intr-a 5-a (e corect, ca asa e si la mine la DR - in ultima treapta ai la 4000 rpm 100 km/h si la 4500 rpm ai 120 km/h) DAR, mie la Tenere imi arata 85-90 km/h cand mergea el cu suta. Respectiv cand aveam eu 100, prietenul mi-a zis ca de fapt bateam undeva spre 120 km/h conform vitezometrului de DR. Intrebarea o fi care minte? Si daca minte a mea, ce motiv are sa indice mai putin?

vitezometrul nu are treaba cu pinioanele, are treaba cu circumferinta rotii fata. Diferentele care apar sunt mici si rezulta din uzura anvelopei... raza... 3,14... geometrie... 3-4km/h. Daca se uzeaaza crestele sa zicem 7 mm, circumferinta se scurteaza cu 4-5 cm multiplicat cu turatia... .

Poti verifica mergand bara la bara cu orice turism nemtesc cu anvelope standard

 

 

 

Da. Dar Vei fi un pieton fericit pt ca stii cat arata in realitate vitezometrul tau. :rolleyes:

foarte corect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW a scos GS 2000??!!!! WOW! Stiam de GS 650, GS 800, GS 1100, GS 1150, GS 1200.

Glumesc :laugh:

Nici nu ar trebui sa te intereseze cum se comporta Tenere pe circuitul de la Ciolpani. Sunt sigur ca se comporta mai bine decat un R1 dar mai prost decat un YZ.

 

 

sau decat un crf. he he :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@yuk:

normal man ca nu are treaba cu pinioanele, stiu asta; viteza o citeste de la melcul de pe roata fata. Uzata nu este (era aproape noua cand am luat-o deci estimez maxim 8000 de km). Este Metzeler Enduro 4, de enduro-touring, 90% stradala.

Pana la urma o sa testez cu o auto nemteasca ca sa vad ce si cum;

 

@andrei:

da, imi place raportul, cred ca o sa il las asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti verifica mergand bara la bara cu orice turism nemtesc cu anvelope standard

 

 

 

 

foarte corect

 

Se pare ca vitezometrele de la nasinile nemtesti special arata mai mult decat in realitate. Ca sa nu mai fuga aia pe autobahn.

Cica Lada si Moskvici ar avea cele mai corecte vitezometre.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca vitezometrele de la nasinile nemtesti special arata mai mult decat in realitate. Ca sa nu mai fuga aia pe autobahn.

Cica Lada si Moskvici ar avea cele mai corecte vitezometre.

Orice masina cat de cat noua (adica produsa in ultimii 20 de an) arata viteza cu 5-10% in plus peste viteza reala. Ca sa vezi viteza reala, cum zice si Andrei: vechiturile comuniste - pe atunci nu era treba sa arate mai mult pe bord. La ora actuala insa e mai simplu de imprumutat un GPS. Pana si unu de 2 lei iti arata cum trebe viteza.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am zis la misto faza cu Lada si Moskovici. Dar, daca stau sa ma gandesc mai bine, s-ar putea sa fie adevarata.

Ar mai fi o posibilitate de verificare a vitezometrului: Sa se cronometreze timpul intre doua borne de pe sosea. Presupunand ca bornele sunt plantate corect, bineinteles. Ex: se merge cu 100 km/h pe o distanta de 100 de km pe autostrada. Daca timpul este o ora, inseamna ca vitezometrul arata bine. Conditia e sa se mearga constant cu 100 km/h. Pe banda de urgenta pentru a nu fi deranjat de trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am zis la misto faza cu Lada si Moskovici. Dar, daca stau sa ma gandesc mai bine, s-ar putea sa fie adevarata.

Ar mai fi o posibilitate de verificare a vitezometrului: Sa se cronometreze timpul intre doua borne de pe sosea. Presupunand ca bornele sunt plantate corect, bineinteles. Ex: se merge cu 100 km/h pe o distanta de 100 de km pe autostrada. Daca timpul este o ora, inseamna ca vitezometrul arata bine. Conditia e sa se mearga constant cu 100 km/h. Pe banda de urgenta pentru a nu fi deranjat de trafic.

vei avea nevoie de tempomat :huh:

Acum pe bune - GPS este o solutie buna, eu am unul la munca pentru masuratori.

Ar mai fi datele tehnice ale mobrei, adica treapta de viteza-turatie-viteza-pinion standad

 

@yuk:

viteza o citeste de la melcul de pe roata fata. Uzata nu este (era aproape noua cand am luat-o deci

stii de ce nu fuge melcu'? ca-i falfaie ochii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stii de ce nu fuge melcu'? ca-i falfaie ochii...

 

Pai sa ii leg ochii cu un elastic. Cat lucreaza pentru mine n-are voie sa someze. :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...