andrei belcic Postat Aprilie 28, 2009 Share Postat Aprilie 28, 2009 Si eu si Lebadake folosim cu deosebit succes (comportament mult imbunatatit al suspensiei) ulei de motor 15W50 in furca. Cel putin eu folosesc de vreo 30.000km si merge perfect, iar la fiecare schimb uleiul e curat si limpede. Fiecare crede ce vrea, dar eu spun ca uleiul de motor e MULT superior uleiului de furca, din TOATE punctele de vedere. In ce sens s-a imbunatatit? A devenit mai "tare"? Atat Tenere cat, mai ales, Supertenere, sunt niste motociclete destul de grele. Fata se scufunda imediat cand apesi pe ghidon sau franezi pe fata. Poate deveni deranjant daca mergi incarcat, cu pasager si, eventual, esti categoria grea (+100 kg). Punand ulei mai gros in furci intaresti amortizarea. OK. Dar nu si suspensia in ansamblu. Solutia eleganta ar fi, parerea mea, niste arcuri mai tari sau macar niste distantiere pentru arcurile existente. Adica marit preload-ul cu distantiere si lasat compression-ul si rebound-ul standard prin folosirea unui ulei ca la carte. Asta ca sa folosesc englezisme. Si nivel standard de ulei pentru air-chamber optim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Aprilie 28, 2009 Share Postat Aprilie 28, 2009 Ulei 15W fata de 10W, saibe de precomprimare 2cm, cantitate standard de ulei. Suspensia a devenit mult mai precisa, nu se mai afunda la frinare dar e perfect de moale pe teren greu. Pe scurt, s-a schimbat radical. E amuzant ca la lansare toata lumea critica ST pentru suspensii, dar nimeni n-a avut bunavointa sa faca modificarile astea mici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Aprilie 29, 2009 Share Postat Aprilie 29, 2009 Ulei 15W fata de 10W, saibe de precomprimare 2cm, cantitate standard de ulei. Suspensia a devenit mult mai precisa, nu se mai afunda la frinare dar e perfect de moale pe teren greu. Pe scurt, s-a schimbat radical. E amuzant ca la lansare toata lumea critica ST pentru suspensii, dar nimeni n-a avut bunavointa sa faca modificarile astea mici. O sa incerc si eu "trickul" asta. Adevarul e ca daca vii mai tare si pui frana fatza mai cu putere, se lasa de fatza simtitor. La Tenere facea aproximativ la fel dar parca nu chiar asa. Oricum, motocicleta cu suspensii mai bune ca Tenereul 660 nu am avut pana acum. Era suspensia aia super super. Confortabila pe teren de nu simteam nimic si buna si la drum. La DR de exemplu imi cam clantzane dintii pe drum foarte denivelat ca sunt mai tari (de fabrica) suspensiile. Am lasat caucioacele mai moi sa fie ceva mai soft drumul pe teren prost. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 29, 2009 Share Postat Aprilie 29, 2009 Nu m-am informat dar, probabil Yamaha, pe tot parcursul dezvoltarii modelului Tenere si pana la SuperTenere, au folosit cam aceleasi telescoape. Modelele au castigat in greutate si de aici comportamentul din ce in ce mai prost al suspensiei fata. Inca o data, e doar o presupunere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Aprilie 30, 2009 Share Postat Aprilie 30, 2009 Salutare domnilor , gasesc si eu un cdi ptr yamtenere 3aj din91 pe la voi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 30, 2009 Share Postat Aprilie 30, 2009 Salutare domnilor , gasesc si eu un cdi ptr yamtenere 3aj din91 pe la voi? In principiu, nu. Stiu ca relee de incarcare se gasesc. Dar CDI.... E de sapat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cs-marius-b Postat Aprilie 30, 2009 Share Postat Aprilie 30, 2009 Si eu si Lebadake folosim cu deosebit succes (comportament mult imbunatatit al suspensiei) ulei de motor 15W50 in furca. Cel putin eu folosesc de vreo 30.000km si merge perfect, iar la fiecare schimb uleiul e curat si limpede. Fiecare crede ce vrea, dar eu spun ca uleiul de motor e MULT superior uleiului de furca, din TOATE punctele de vedere. Aceasi lucru il sustin si eu.Folosesc 10w40 si sunt tare multumit de cum merg telescoapele. O intrebare:la cati km este recomandat sa fie schimbat uleiul din furci? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 La 2 ani e perfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CzCustoms Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 eu o sa il schimb la sfarsitul verii, ca o sa ma dau mai mult offroad. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorineluSPR Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 cum se pune distributia la xt??tot ca la dr??semnele de pe axu cu came pe linie cu chiuloasa (paralele)si linia de pe volanta pe centru gauride vizitare de pe capac???sau e altfel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 cum se pune distributia la xt??tot ca la dr??semnele de pe axu cu came pe linie cu chiuloasa (paralele)si linia de pe volanta pe centru gauride vizitare de pe capac???sau e altfel? Cum se pune distributia la DR? Uite-te si tu pe un manual de XT. Atentie! O tura a 'volantei' reprezinta o jumate de tura a axei cu came. Motor 4T. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorineluSPR Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 (editat) am vazut ca e cam acelasi principiu deaia am intrebat semnele sunt la fel......semu de pe volanta liniuta aia sa fie ce centru gauri de pe capacul de la parindere gaura aia mica de vizitare si semnele de pe axu cu came paralele(sau pe linie) nu stiu cum pica exact cu chiuloasa si camele jos(supapele inchise) asa se pune la dr...si am obs ca asa e la mai multe mobre...asa e si la xt?? Editat Mai 4, 2009 de lewa ktm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 am vazut ca e cam acelasi principiu deaia am intrebat semnele sunt la fel......semu de pe volanta liniuta aia sa fie ce centru gauri de pe capacul de la parindere gaura aia mica de vizitare si semnele de pe axu cu came paralele(sau pe linie) nu stiu cum pica exact cu chiuloasa si camele jos(supapele inchise) asa se pune la dr...si am obs ca asa e la mai multe mobre...asa e si la xt?? Nu stiu cum e la XT. Dar cam asa e la XTZ. Doua puncte de pe pinionul axei cu came sa fie paralele cu chiulasa. Si mai sunt niste repere de aliniat. Si lantul sa fie intins pe partea din fata, dinspre evacuare. Cel mai bine, cauta manualul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 (editat) Fiindca semnalizarile mele devenisera un fel de Frankenstein al lumii lor (trecusem deja la gauri micute si cusut cu coliere subtiri, fiindca nici un lipici nu le mai putea tine la loc - luasera niste forme de banana de plastic) am descoperit in piata, la raionul de scutere s.a.m.d. niste semnalizari super faine. 10 Ron bucata, tije flexibile si oglinda din metal cromat la interior. Cel mai important este faptul ca este identica la prindere pe suporti cu originalul: A trebuit sa schimb insa becurile din ele fiindca nu erau identice cu cele originale (21W). Noroc ca la ritmul in care picam inainte aveam o cutie cu 10 bucati pe acasa. P.S. - Semnalizarile originale costa 13 Euro bucata. - Preferabil ar fi sa montati acest tip de semnalizari de la bun inceput si sa le puneti la pastrat pe cele originale, in caz de revanzare a motocicletei. - In cazul in care folositi motocicleta atat la deplasare in oras cat si la ture de maniaci (cam ca mine), recomand cumpararea unor mufe ca sa zic asa, pentru a monta/demonta semnalizarile foarte repede. Le gasiti la Polo: Pontul 2 - Cumparati-va oglinzi enduro, rabatabile. - Preferabil, montati-le si pe acestea de la bun inceput in locul celor originale. Cand intrati in trasee off fie le rabatati, fie profitati de faptul ca mobilitatea lor este data de un mecanism tip bila la prindere si indiferent in ce pozitie veti cadea, se vor plia, fara a se rupe. Le gasiti la LOUIS: 10 Euro Madhead: 17 Euro Acerbis : Editat Mai 5, 2009 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A n d y Postat Mai 9, 2009 Share Postat Mai 9, 2009 Salutare baieti. Am gasit prin casa cateva chestii care-s facute ptr. Tenere: piulita ax roata spate + saiba grover - noi hand-guard-uri - noi maneta frana fata - folosita maneta ambreiaj - noua inca o piesa mica de plastic care nu stiu de unde este... M-am gandit ca aici gasesc pe cineva care are nevoie de ele. As prefera ca cine le va lua sa le ia toate, sa ma scape de drumuri multe la posta. Pretul il faceti voi. Pe cei interesati ii rog sa-mi trimita mesaj (PM) ptr. a fi siguri ca primesc raspuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 10, 2009 Share Postat Mai 10, 2009 (editat) Fiindca semnalizarile mele devenisera un fel de Frankenstein al lumii lor (trecusem deja la gauri micute si cusut cu coliere subtiri, fiindca nici un lipici nu le mai putea tine la loc - luasera niste forme de banana de plastic) am descoperit in piata, la raionul de scutere s.a.m.d. niste semnalizari super faine. 10 Ron bucata, tije flexibile si oglinda din metal cromat la interior. Cel mai important este faptul ca este identica la prindere pe suporti cu originalul: A trebuit sa schimb insa becurile din ele fiindca nu erau identice cu cele originale (21W). Noroc ca la ritmul in care picam inainte aveam o cutie cu 10 bucati pe acasa. P.S. - Semnalizarile originale costa 13 Euro bucata. - Preferabil ar fi sa montati acest tip de semnalizari de la bun inceput si sa le puneti la pastrat pe cele originale, in caz de revanzare a motocicletei. - In cazul in care folositi motocicleta atat la deplasare in oras cat si la ture de maniaci (cam ca mine), recomand cumpararea unor mufe ca sa zic asa, pentru a monta/demonta semnalizarile foarte repede. Le gasiti la Polo: Pontul 2 - Cumparati-va oglinzi enduro, rabatabile. - Preferabil, montati-le si pe acestea de la bun inceput in locul celor originale. Cand intrati in trasee off fie le rabatati, fie profitati de faptul ca mobilitatea lor este data de un mecanism tip bila la prindere si indiferent in ce pozitie veti cadea, se vor plia, fara a se rupe. Le gasiti la LOUIS: 10 Euro Madhead: 17 Euro Acerbis : unde gasesti semnalizarile cu 10 lei gasesti si oglinzi tot cu 10 lei(20 perechea) sau cu "pretentii" la 20-30 Semnalizarile nu sunt atat de elastice cum ar trebui, dar avand in vedere pretul... "ciocu' mic" ... Editat Mai 10, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 merge cineva la Cluj in 30mai ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 20, 2009 Share Postat Mai 20, 2009 merge cineva la Cluj in 30mai ? Ce se va intampla la Cluj? Va fi un eveniment, ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 20, 2009 Share Postat Mai 20, 2009 Ce se va intampla la Cluj? Va fi un eveniment, ceva? /index.php?showtopic=314943 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
x86 Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Salutare. Speram ca primul meu post aici sa nu fie pentru o problema tehnica. Am schimbat acum 3 zile XJ600S-ul meu pe un XTZ 3YF din '93. Motorul este cam praf la aspect, carenele sunt varza (sparte, lipite cu penandez), sunt multe suruburi schimbate. Avand in vedere ca XJ-urile nu sunt prea cautate, se vand foarte greu si la preturi de nimic, am zis ca-l schimb pe un XTZ, care ii ceva mai scump si-l pun eu la punct. Cu ocazia asta il si invat, ca nu ma prea le am mecanica, sunt motoretist de 10 luni, cu vreo 11mii km (and counting...) la activ. Pana la XJ nici nu stiam cum se schimba uleiul. Intre timp m-am pus la punct cat sa rezolv probleme minore si sa schimb consumabilele, m-am bagat si la carburatoare putin. Pe XTZ am facut pana acum vreo 250km, l-am bagat putin pe forestiere, ma inteleg bine cu el pana acum, imi place pozitia la nebunie, cuplul ii mult mai mare ca la 4 cilindrii in linie, ii tipul de motor care-l vroiam: mare, sa care bagaje la greu, comod, cat de cat nervos sa pot intra in depasiri la 90-100km/h, autonomie mare... adica un adventure bike, pt cei cu buget redus (de student care lucreaza 12 ore/zi, in mare parte pt intretinerea motorului ). Inca n-am terminat deal-ul cu motoarele, actele nu sunt facute, deci mai pot da inapoi. Astazi m-am lovit de prima problema. De dimineata a pornit ok, am plecat cu el la lucru, acolo l-am mai pornit de 2-3 ori sa auda colegii actuali si viitori motoretisti cum se aude "intr-un cilindru", cand sa plec nu a mai vrut sa porneasca. Pun contactul, am curent (far, semnalizari, claxon, toate merg) mai putin alternatorul care nu vrea sa se invarta. Nici un sunet (bâz, câr, tâz...). Suspectez un contact imperfect, il sun pe proprietar si imi confirma ca ii un fir care "face figuri". Am plecat deja acasa, pe jos, ramane maine sa merg cu trusa de scule dupa mine, si dupa program ma apuc de mesterit. Totusi, imi e frica sa nu fie CDI-ul sau releul de incarcare, nu stiu cum se comporta cand cedeaza astea. Am apucat sa vad si cum arata instalatia electrica, si n-am gasit cutiuta cu sigurante cum aveam la XJ, doar o siguranta (dupa schitele din manual, pare sa fie cea de la instalatia de racire). Main fuse inca nu am gasit-o. Este normal? Am vazut destul de multe improvizatii la instalatia electrica, va trebui sa o refac. Am vazut parca in Kedo instalatii electrice pt tot felul de motociclete, cred ca era si XTZ-ul pe lista. Se merita sa cumpar, sau ies mai castigat sa o refac eu, sa cumpar cabluri, papuci, mufe si sa o rezolv eu in cateva zile. Cred ca as iesi mai castigat asa, dpdv al cunostintelor. Macar va fi facuta de mine, si daca voi avea probleme stiu de unde sa incep. Alte lucruri care ma supara la motor: - Suporturile de care este prins ghidonul, sunt 2, prinse de jugul superior (n-am idee cum se numesc). Cel din stanga este indoit de la o cazatura. Se poate (merita?) indepta? Daca nu, aveti idee de unde as putea procura unul, la un pret decent? Am vazut unul, cred ca nou, pe ebay.de, cu 50 euro. Este cam mult, as incerca inainte sa gasesc pe la dezmembrari, sau, am vazut ceva asemanator in catalogul de pe auner.at pe la ~14 euro. S-ar potrivi, doar unul, sau tot ii mai suportabil sa le schimb pe amandoua. - Pedala de la schimbator si cea de frana sunt indoite. Pentru schimbator am vazut in kedo, dar de frana nu. Unde as putea gasi? - Discurile de frana sunt cam praf, am gasit la http://www.romimoto-piese.ro la preturi ok, le voi schimba vara asta. - Placutele de frana sunt ok doar pe fata, pe spate trebuie schimbate, am gasit si la Romimoto si in Louis. De care imi recomandati? - Lichidul de frana pe spate este peste nivel, dar negru! Nu cred ca a fost schimbat de vreo 10 ani , la cum arata. O sa-l schimb zilele astea, cand prind cateva ore libere. - Are montata alta "termocupla" (asa se numeste?) la radiator, care cupleaza prea repede, de asta fostul proprietar a acoperit cu un carton jumatate din suprafata radiatorului si a strangulat putin un furtun. De unde as putea sa cumpar o "termoculpa"? - Farul era bagat putin in interior, iar in exterior in jurul gaurii, era pus un furtun taiat pe lungime. Arata jenant... L-am dat jos si am reusit sa-l montez corect, era rupt putin din suportul de plastic pe care e prins farul, am rezolvat-o cu o saiba. Imi pare rau ca nu i-am facut o fotografie sa o postez aici. - Intrerupatorul de la semnalizari merge foarte greu, cam deranjant cand merg prin Timisoara, mai ma chinui sa opresc semnalizarile. O sa-l desfac, presupun ca sunt niste arcuri pe acolo. Vad ce-i cu ele, curat totul cu WD40 si contactele cu un jmirghel foarte fin. Daca nu reusesc, probabil gasesc pe ebay alte controale, daca nu, am vazut in kedo... cam scumpe, dar sunt noi. - Capacul de la rezervor, nu mai functioneaza incuietoarea. Ii cam frustrant, mi-e frica sa-l las prin oras, poate se gaseste vreun destept sa-mi bage zahar in rezervor . Sper sa gasesc un set folosibil, contact si capac, ca nu-mi place sa port multe chei dupa mine. - Etrierul din fata, are un mic joc, sub 1mm... ochiometric, 0.5mm. E grav sau toate fac asa? Inca n-am incercat sa-i fac ceva, sper sa fie doar niste suruburi destranse. - Pe spate are cauciuc de 150. Cu prima ocazie o sa pun de 120. Am gasit Heidenau la niste preturi foarte decente. Imi trebuie ~85-15 on-off, si off cel mai mult drumuri forestiere, nimic deosebit. Pe asfalt, de obicei merg cu 80-90Km/h. - De carena am mai zis pe la inceputul postul, astept sa terminam (daca terminam) cu actele, am pregatite fibra de sticla, rasina, chit... Le rezolv eu, daca nu vor de nicio culoare sa iasa, poate cumpar alta carena, sau il fac naked ca asta (desi ala pare sa fie modelul mai vechi XT600Z, sau ma insel?). - Parbrizul la cum arata, cred ca cineva a incercat sa-l curete cu diluant. Ori vopsit, ori un MRA din kedo. Cam atat momentan, voi mai scrie pe masura ce ma voi lovi de alte probleme (hope not!) si scuze pentru lungimea postului . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 cat de cat nervos sa pot intra in depasiri la 90-100km/h, autonomie mare... adica un adventure bike, pt cei cu buget redus (de student care lucreaza 12 ore/zi, in mare parte pt intretinerea motorului ). Inca n-am terminat deal-ul cu motoarele, actele nu sunt facute, deci mai pot da inapoi. Astazi m-am lovit de prima problema. De dimineata a pornit ok, am plecat cu el la lucru, acolo l-am mai pornit de 2-3 ori sa auda colegii actuali si viitori motoretisti cum se aude "intr-un cilindru", cand sa plec nu a mai vrut sa porneasca. Pun contactul, am curent (far, semnalizari, claxon, toate merg) mai putin alternatorul care nu vrea sa se invarta. Nici un sunet (bâz, câr, tâz...). Suspectez un contact imperfect, il sun pe proprietar si imi confirma ca ii un fir care "face figuri". Am plecat deja acasa, pe jos, ramane maine sa merg cu trusa de scule dupa mine, si dupa program ma apuc de mesterit. Totusi, imi e frica sa nu fie CDI-ul sau releul de incarcare, nu stiu cum se comporta cand cedeaza astea. Am apucat sa vad si cum arata instalatia electrica, si n-am gasit cutiuta cu sigurante cum aveam la XJ, doar o siguranta (dupa schitele din manual, pare sa fie cea de la instalatia de racire). Main fuse inca nu am gasit-o. Este normal? Am vazut destul de multe improvizatii la instalatia electrica, va trebui sa o refac. Am vazut parca in Kedo instalatii electrice pt tot felul de motociclete, cred ca era si XTZ-ul pe lista. Se merita sa cumpar, sau ies mai castigat sa o refac eu, sa cumpar cabluri, papuci, mufe si sa o rezolv eu in cateva zile. Cred ca as iesi mai castigat asa, dpdv al cunostintelor. Macar va fi facuta de mine, si daca voi avea probleme stiu de unde sa incep. Alte lucruri care ma supara la motor: - Suporturile de care este prins ghidonul, sunt 2, prinse de jugul superior (n-am idee cum se numesc). Cel din stanga este indoit de la o cazatura. Se poate (merita?) indepta? Daca nu, aveti idee de unde as putea procura unul, la un pret decent? Am vazut unul, cred ca nou, pe ebay.de, cu 50 euro. Este cam mult, as incerca inainte sa gasesc pe la dezmembrari, sau, am vazut ceva asemanator in catalogul de pe auner.at pe la ~14 euro. S-ar potrivi, doar unul, sau tot ii mai suportabil sa le schimb pe amandoua. - Pedala de la schimbator si cea de frana sunt indoite. Pentru schimbator am vazut in kedo, dar de frana nu. Unde as putea gasi? - Discurile de frana sunt cam praf, am gasit la http://www.romimoto-piese.ro la preturi ok, le voi schimba vara asta. - Placutele de frana sunt ok doar pe fata, pe spate trebuie schimbate, am gasit si la Romimoto si in Louis. De care imi recomandati? - Lichidul de frana pe spate este peste nivel, dar negru! Nu cred ca a fost schimbat de vreo 10 ani , la cum arata. O sa-l schimb zilele astea, cand prind cateva ore libere. - Are montata alta "termocupla" (asa se numeste?) la radiator, care cupleaza prea repede, de asta fostul proprietar a acoperit cu un carton jumatate din suprafata radiatorului si a strangulat putin un furtun. De unde as putea sa cumpar o "termoculpa"? - Farul era bagat putin in interior, iar in exterior in jurul gaurii, era pus un furtun taiat pe lungime. Arata jenant... L-am dat jos si am reusit sa-l montez corect, era rupt putin din suportul de plastic pe care e prins farul, am rezolvat-o cu o saiba. Imi pare rau ca nu i-am facut o fotografie sa o postez aici. - Intrerupatorul de la semnalizari merge foarte greu, cam deranjant cand merg prin Timisoara, mai ma chinui sa opresc semnalizarile. O sa-l desfac, presupun ca sunt niste arcuri pe acolo. Vad ce-i cu ele, curat totul cu WD40 si contactele cu un jmirghel foarte fin. Daca nu reusesc, probabil gasesc pe ebay alte controale, daca nu, am vazut in kedo... cam scumpe, dar sunt noi. - Capacul de la rezervor, nu mai functioneaza incuietoarea. Ii cam frustrant, mi-e frica sa-l las prin oras, poate se gaseste vreun destept sa-mi bage zahar in rezervor . Sper sa gasesc un set folosibil, contact si capac, ca nu-mi place sa port multe chei dupa mine. - Etrierul din fata, are un mic joc, sub 1mm... ochiometric, 0.5mm. E grav sau toate fac asa? Inca n-am incercat sa-i fac ceva, sper sa fie doar niste suruburi destranse. - Pe spate are cauciuc de 150. Cu prima ocazie o sa pun de 120. Am gasit Heidenau la niste preturi foarte decente. Imi trebuie ~85-15 on-off, si off cel mai mult drumuri forestiere, nimic deosebit. Pe asfalt, de obicei merg cu 80-90Km/h. - De carena am mai zis pe la inceputul postul, astept sa terminam (daca terminam) cu actele, am pregatite fibra de sticla, rasina, chit... Le rezolv eu, daca nu vor de nicio culoare sa iasa, poate cumpar alta carena, sau il fac naked ca asta (desi ala pare sa fie modelul mai vechi XT600Z, sau ma insel?). - Parbrizul la cum arata, cred ca cineva a incercat sa-l curete cu diluant. Ori vopsit, ori un MRA din kedo. Cam atat momentan, voi mai scrie pe masura ce ma voi lovi de alte probleme (hope not!) si scuze pentru lungimea postului . -este suficient de nervos si are vana la 130, adica de la bmw x5 in jos nu iti fac probleme pana la 140-150, asta in conditii optime... anvelope, lant, cadru, carene... . Eu il ridic intr-o roata fara probleme - etrierul trebuie sa aiba putin joc, pe o anumita directie numai - suporturile ghidonului revin daca te ajuta cineva sa imobilizezi roata si apoi sa intrepti ghidonul. Se sucesc de la cazaturi - carena principala nici nu vrei sa stii cat costa, celelalte (4 buc = 2 perechi) costa cam 25euro dar la tine cel mai probabil vor ajunge spre 50 eur bucata -in contactul cu cheie eu am dat cu spray de lant, la tine poate isi revine demarorul/electromotorul. (alternatorul altceva stie sa faca) - cu un catalog de piese poti verifica daca termocupla e originala. Oricum primavara-toamna trebuie sa obturezi radiatorul cu carton (Tenere este totusi o regiune din Africa) petru a functiona otim in zona temperata unde se afla patria noastra. - discuri... buson, semnalizari... pedale, anvelope... Sa nu zici ca are chit de lant nou ... Una peste alta daca e mai scump de 800 euro (inmatriculat) strica targul sau cel putin amana-l pana la iarna sa ai vreme Cu un manual foarte stufos si catalogul de piese cu coduri originale si imagini "explodate" te ajut eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Astazi m-am lovit de prima problema. De dimineata a pornit ok, am plecat cu el la lucru, acolo l-am mai pornit de 2-3 ori sa auda colegii actuali si viitori motoretisti cum se aude "intr-un cilindru", cand sa plec nu a mai vrut sa porneasca. Pun contactul, am curent (far, semnalizari, claxon, toate merg) mai putin alternatorul care nu vrea sa se invarta. Nici un sunet (bâz, câr, tâz...). Suspectez un contact imperfect, il sun pe proprietar si imi confirma ca ii un fir care "face figuri". Am plecat deja acasa, pe jos, ramane maine sa merg cu trusa de scule dupa mine, si dupa program ma apuc de mesterit. Totusi, imi e frica sa nu fie CDI-ul sau releul de incarcare, nu stiu cum se comporta cand cedeaza astea. Am apucat sa vad si cum arata instalatia electrica, si n-am gasit cutiuta cu sigurante cum aveam la XJ, doar o siguranta (dupa schitele din manual, pare sa fie cea de la instalatia de racire). Main fuse inca nu am gasit-o. Este normal? Am vazut destul de multe improvizatii la instalatia electrica, va trebui sa o refac. Am vazut parca in Kedo instalatii electrice pt tot felul de motociclete, cred ca era si XTZ-ul pe lista. Se merita sa cumpar, sau ies mai castigat sa o refac eu, sa cumpar cabluri, papuci, mufe si sa o rezolv eu in cateva zile. Cred ca as iesi mai castigat asa, dpdv al cunostintelor. Macar va fi facuta de mine, si daca voi avea probleme stiu de unde sa incep. Am avut si eu aceeasi problema imediat dupa ce am cumparat moto. La mine a fost o scama la contactul butonului de pornire. Ala rosu. Am dat-o la o parte si am dat cu spray de contacte (nu de lant). De atunci nu am mai avut probleme. La cate probleme pare sa aiba motorul tau, mai bine vinde XJ-ul mai ieftin si ia un Tenere mai ingrijit din Germania. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 Am apucat sa vad si cum arata instalatia electrica, si n-am gasit cutiuta cu sigurante cum aveam la XJ, doar o siguranta (dupa schitele din manual, pare sa fie cea de la instalatia de racire). Main fuse inca nu am gasit-o. Este normal? Am vazut destul de multe improvizatii la instalatia electrica, va trebui sa o refac. Am vazut parca in Kedo instalatii electrice pt tot felul de motociclete, cred ca era si XTZ-ul pe lista. Se merita sa cumpar, sau ies mai castigat sa o refac eu, sa cumpar cabluri, papuci, mufe si sa o rezolv eu in cateva zile. Cred ca as iesi mai castigat asa, dpdv al cunostintelor. Macar va fi facuta de mine, si daca voi avea probleme stiu de unde sa incep. La Tenere exista doar 2 sigurante electrice: una pt ventilator aflata de-a lungul cadrului si alta pentru restul circuitelor electrice aflata langa baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ebdesign Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 Buna, sunt nou in forum si am de gind sami iau si eu un XT600 din 1990 ...si defapt nustiu ce trebuie sa verific cind il cumpar-ca e destul de vechi.Si care ar fi punctele slabe la acest model? As vrea defapt pe parcurs sal transform intrun Super moto asa mai soft.Ce pareri aveti? Am si foto a motocicletei: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
x86 Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 - etrierul trebuie sa aiba putin joc, pe o anumita directie numai - carena principala nici nu vrei sa stii cat costa, celelalte (4 buc = 2 perechi) costa cam 25euro dar la tine cel mai probabil vor ajunge spre 50 eur bucata Cu un manual foarte stufos si catalogul de piese cu coduri originale si imagini "explodate" te ajut eu - jocul de la etrier este doar in sensurile de rotatie ale discurilor, deci cred ca e bine. - o sa rezov eu carena, se poate face. Renunt la partile laterale, imi place mai mult cum arata doar cu cea centrala. Capacul care acopera in jurul bordului o refac din fibra ... am tot ce-mi trebuie sa ma apuc, mai putin timp... costul estimat, fara vopsit: 80RON . - lantul se mai poate folosi sezonul asta La Tenere exista doar 2 sigurante electrice: una pt ventilator aflata de-a lungul cadrului si alta pentru restul circuitelor electrice aflata langa baterie. M-am uitat intre timp pe schema electrica si am vazut. M-am speriat prima data, ma gandeam ca sunt ceva componente care nu functioneaza ok si se ardeau sigurantele... sau nu a gasit sigurante, de asta l-a trecut pe direct. Vad ca toti ma sfatuiti sa tin XJ-ul. Vroiam sa-l schimb pt ca ma omoara la drumuri lungi. Ma dor mainile de la pozitie, spatele, saua e prea joasa si stau putin ghemuit (am 1.86). Plus ca nici pt pasager nu era foarte comod, eu de cele mai multe ori in ture lungi merg cu pasager. Imi trebuia multa ambitie sa fac mai mult de 3-400km/zi. Cu Tenere-ul am eliminat o mare parte din problemele astea. Nici XJ-ul nu era impecabil, lantul uzat (~25.000km), carena sparta/crapata in mai multe parti, tobe zgariate si putin lovite, niste probleme la carburatie pe care nu a reusit sa le rezolve niciun mecanic, pierde ulei pe la furca, nici discurile de frana nu mai duc mult, ambreiajul este cam gata. Bateria, filtrul de aer, bujiile, cauciucul pe spate le-am schimbat in primavara. Tenere-ul are bujie cu iridiu noua, filtru de aer nou, cauciuc pe fata aproape nou si pe spate in stare buna. Plus ca are genti laterale si topcase. Stiu ca pierd ceva la targul asta, dar incerc de la inceputul anului sa vand Diversion-ul si n-am reusit. Plus ca am vazut unele impecabile, cu mult mai multe accesorii decat al meu, la preturi foarte bune care stau la vanzare cu lunile/anii. Diferenta de bani care o pierd, nu foarte mare, sa zicem ca se justifica in cazul asta. Mari sanse sa fiu incapatanat si sa-l pastrez, macar este un motor care-mi place si o sa ma folosesc (destul de mult, nu obisnuiesc sa abuzez de motor) de banii bagati in piese/consumabile noi. Un tenere in germania este peste buget-ul meu, cu tot cu inmatriculare, drumuri, plus alte consumabile care oricum trebuie schimbate. Multam' de sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.