Sari la conținut

Alegere: R1200GS sau Tiger 800


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 64
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cu 1200 GS nu m-am dat, deci nu pot spune nimic de el.

 

Varianta XRT are toate briz-briz-urile care le gasesti si la BMW mai putin ESA. De fapt aici e un pic "buba" la gama XR, daca iti place sa bibilesti la suspensie : pe fata n-ai nici un reglaj, pe spate doar preload-ul. Totusi, eu personal n-am simtit nevoia de mai mult si deja am peste 6500 km cu el. Fata e un pic enervanta uneori, la unele obstacole medii ajunge la capat de cursa si se aude "clanck"-ul specific. Nu ma deranjeaza prea tare si din ce am citit se poate rezolva cu un arc progresiv de la Hyperpro. Tricilindrul mi se pare o solutie excelenta, livreaza de jos si este foarte liniar. Chestia cu top heavy e extrem de subiectiva. Din punctul meu de vedere orice enduro touring este top heavy cand le compari cu maxi-ul. Fata de senzatiile destul de naspa pe care le-am experimentat in primii km acum pot sa zic ca m-am obisnuit in mare masura cu el si am mult mai mult incredere la manevrele efectuate la viteze reduse.

 

Mobra emana intr-adevar destul de multa caldura si se simte dupa vreo 15 min de frecat in oras cu ea. La drum intins insa nu se simte si cum banuiesc ca esti un om normal la cap nu iti cumperi un Tiger 800 sau un 1200 GS ca sa te plimbi prin oras. Franele mi se par destul de bune, comparabile cu un F700 GS. Marele avantaj pentru Tiger comparativ cu restul mobrelor din clasa este inaltimea : saua este la doar 810 mm fata de sol (exista si varianta low dar doar la XRX nu si la XRT), fapt care permite si riderilor mai putin inalti sa ajunga cu picioarele la sol. Nu am cum sa-ti zic cum sta treaba cu costul reviziilor, am schimbat doar filtrele dupa rodaj la 800 km. Valoarea de revanzare nu mi se pare o mare problema din ce vad pe mobile.de, practic mobra mea luata un pic sub 13k ar fi cam 11-11.5k.

 

Uite un site al unui instructor din State, omul are un XRX si o tona de experienta fata de mine, dar concluziile pe care le-a tras despre mobra coincid intr-o foarte mare masura cu ale mele : http://www.ridinginthezone.com/long-term-review-2016-triumph-tiger-800-xrx/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios sa aud si argumentul...

 

Eu 650-ul si miarul, le consider optiuni foarte bune pentru achizitie, din motive de fiabilitate motor si pachet standard generos pentru echiparea stock.

 

Foarte probabil motorul de 650 i se pare prea mic, mai ales daca mergi cu pasager si bagaje.

 

Cel de 1000 costa cat un XRT, iar daca compari dotarile Suzuki iese mult, mult in spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel de 1000 costa cat un XRT, iar daca compari dotarile Suzuki iese mult, mult in spate.

 

Hai sa nu ne entuziasmam prea tare ;). V-Strom-ul de 1000 are urmatoarele plusuri pe partea de tehnica:

- suspensii fata-spate reglabile complet

- ambreiaj hidraulic

- cornering ABS; asta poate face diferenta dintre viata si moarte (a se vedea cazuri recente - stim noi cine).

+ maruntisuri gen: Low RPM Assist, Suzuki Easy Start.

 

Ca si pachet tehnic/electronic, V-Stromul este peste Tiger XRT. Dar nah, unii "se impedica" de design si dau verdicte.

 

Singura dotare ce nu exista pe V-Strom este cruise control-ul. Bling-bling-uri gen manere incalzite, cric central, hand guard-uri, suport pt GPS (lol) si mai stiu eu ce alte chestii iti da Triumph eu le consider accesorii, nu dotari.

 

Ah, si sa nu uitam ca preturile negociate de importatorul Suzuki pe Ro sunt mai mici ca in restul Europei. V-Strom 1000 care-l vezi tu la 11.500 euro la noi, in Spania e 12.700 euro.

 

Acum, pt cine vrea sa cumpere oricare dintre ele, ideea e sa se impace cu motorul, pozitia de condus. Cu tricilindrul de la Triumph e cam "love-hate", unora le place suieratul acela, altora li se pare ca suna ca o masina de spalat. E motor smooth, cu asta is toti de acord. In cealalta tabara ai un V-Twin care trage de rupe de la turatii joase, dar se plafoneaza mai sus in ture...si, ca toate twin-urile, vibreaza la anumite regimuri. Fiecare tip de motor are plusurile si minusurile lui. De asta trebe testat inainte...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suzuki nu are ride-by-wire. Chestia asta influenteaza mai multe chestii pe partea electronica, inclusiv TC (degeaba l-a denumit Suzuki Advanced Traction Control), plus ca iti ofera un consum ceva mai scazut. Triumph iti ofera incepand din primavara bagajele laterale din aluminiu, suportul pentru el fiind standard. Asta inseamna aproximativ 1000 de euro la nivel de pret de lista. Pentru mine decat bazaconii de marketing gen Low RPM Assist si Easy Start mai bine manere si sa incalzite. De fapt e mai bun si cricul central, ca lantul trebuie uns si curatat destul de des la amandoua. Proiectoarele sunt bune pentru o mai buna vizibilitate in trafic, iar noaptea iti permit sa vezi in lateral pe curbe, ca nu stii cand poti da peste o caruta, iar daca o vezi tarziu nici daca ai avea toata electronica din MotoGP nu te mai ajuta. Senzorii de presiune din pneuri sunt iarasi nice to have, daca pierzi incet presiunea dintr-un pneu e indicat sa stii din timp nu cand te dai pe curbe. Pe XRT ai 3 prize de 12V si un alternator mai mare, deci poti sta cu GPS, GoPro-ul on non-stop (pe 128 Gb filmezi de dimineata pana seara) si cu costumul incalzit. E iar misto sa dai semnal si sa nu trebuiasca sa-ti amintesti sa il opresti. Bottom line, dotariile/accesoriile de pe XRT adunate ajung la o suma frumusica (iti iei un F4 cu ei) cu care daca chiar te intereseaza iti poti face suspensii custom (Ohlins de exemplu au asa ceva) sau poti da o tura mai lunga prin lume.

 

O alta optiune foarte buna e Multistrada 950, care e un mix intre Strom si XRT. Ai suspensii reglabile, un pachet electronic foarte bogat (de lene ai dracu italieni nu au si cruise control, daca ai ride-by-wire e ridicol de simplu de programat functia de tempomat), ai cel mai puternic motor din gama si arata intr-un mare fel (evident aspectul e subiectiv). Este totusi un pic mai scumpa.

 

Pana la urma fiecare rider stie ce este important pentru el si pentru stilul sau de condus si conteaza foarte mult cum simti motorul cand te urci pe el. Daca iti inspira incredere atunci ai sanse mai mari sa ajungi teafar la destinatie, decat pe un motor cu care mergi cu tarsha chiar daca ai super electronica pe el (daca ai insa teleportare in caz de accident ... I'll take that :D ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite aici un baiat care se da cu Tiger 800 in conditii grele. Nu cred ca se plange de cadru rupt, indoit sau de revizii. Daca revizia e criteriul de alegere al unei motociclete, atunci cred ca o Mobra Hoinar e mai potrivita.

 

https://www.facebook.com/dirk.goudkuil

 

 

La buget de 9-10k as luat Africa Twin second hand. Mult mai bine decat un R1200 cu 100.000 km si mai bine decat un Tiger nou.

Editat de razvano
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce intelegi prin "revizii"? Daca te referi la intervalele de service atunci da, in secolul 21 si pentru o motocicleta moderna de genul asta este un criteriu destul de important. Vrei sa te plimbi sau sa trebuiasca sa schimbi uleiul de 3 ori pe sezon plus verificari/reglaje de supape si alte nebunii in mijlocul concediului de exemplu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa scriem de dragul de a o face! Revizia este o revizie, indiferent cum o numesti tu, iar eu ma refer la costuri, evident, altfel chiar te rog sa imi arati o motocicleta la care trebuie sa schimbi uleiul de 3 ori pe sezon (fara enduro si alte balarii, unde difera regimul de exploatare si mentenanta), conform recomandarilor producatorului. Iar daca ajungi sa fii nevoit sa faci schimbul in mijlocul concediului esti ori prost ori habar nu ai ce faci si de ce ai motocicleta, caz in care stai acasa sau te plimbi cu masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar daca ajungi sa fii nevoit sa faci schimbul in mijlocul concediului esti ori prost ori habar nu ai ce faci si de ce ai motocicleta, caz in care stai acasa sau te plimbi cu masina.

 

Dupa logica ta, Mihai Barbu e ori prost ori habar n-are ce sa faca cu motocicleta. You, sir, you`re a genius... not!

 

75.000 km in 3 veri, oare cate schimburi de ulei a facut in concediu?

 

21246211_1549285721784508_21985513364310

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Altul care se uita in oglinda si se pupa. Despre logica nici nu mai vorbim... Ce treaba are sula cu prefectura? Citeste cu atentie ce (sau la ce) am raspuns mai sus si apoi gandes-te la ce aberatii ai scris tu. Este LOGIC ca fiind plecat intr-o asemenea calatorie faci schimburi...de orice. Dar la fel, hai sa scriem, este cool!

 

Postul meu initial a fost cu referire la ingrijorarile legate de mentenanta si diferite probleme care apar in general in conditii extreme (subliniez in general pentru ca exista si situatii nefericite, si se mai gaseste vreunul toba de "dr. google" sa-ti sara la beregata). Ai bani sa-ti cumperi motocicleta? Iti permiti sa o intretii (si nu doar financiar, dar esti si responsabil)? Daca da, atunci go for it! Ca altfel e plin de zmei si "aventurieri" care nu au iesit in viata lor de pe asfalt iar daca o fac, la prima baltoaca lasa gazul si se pravalesc ca besnitele in noroi - acum nu ma adresez cuiva anume, sper sa nu se umfle biscutii in careva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doctore, sunt o gramada de mobre cu schimb de ulei la 6000km, despre ce vorbim aici? Si o gramada de oameni care pleaca cu motocicleta undeva mai departe de Cheia/Siriu sau Vama Veche. Nu-i stii tu.

Tu vorbesti de niste costuri irelevante, eu vorbesc despre deranjul de a fi nevoit sa faci niste operatiuni de rutina mai des decat e normal. Repet, normal pentru secolul asta.

 

Sper ca te-am lamurit de ce "reviziile" pot fi un criteriu important pentru anumiti oameni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doctore, sunt o gramada de mobre cu schimb de ulei la 6000km, despre ce vorbim aici? Si o gramada de oameni care pleaca cu motocicleta undeva mai departe de Cheia/Siriu sau Vama Veche. Nu-i stii tu.

Tu vorbesti de niste costuri irelevante, eu vorbesc despre deranjul de a fi nevoit sa faci niste operatiuni de rutina mai des decat e normal. Repet, normal pentru secolul asta.

 

Sper ca te-am lamurit de ce "reviziile" pot fi un criteriu important pentru anumiti oameni.

Sorry, aseara m-am si inflamat putin. :)

 

Stiu, sunt o gramada care pleaca fara tam-tam si fara sa o arda aiurea in public.

 

Eu fac referire la utilizatorul normal, average user, nu la globetrotter. Iar motocicletele in cauza clar adventure. Si daca luam uleiul, cea mai simpla si de bun simt operatiune, intervalul de service este la 10k sau un an, oricare intervine primul. La utilizare normala si in ideea ca faci totusi mai mult de 5k pe sezon, si vrei sa fii si mai catolic decat papa, sa zicem ca faci schimbul pe la 7-8k. Nu stiu, e motocicleta in clasa asta care sa ceara mai des de atat? Altfel da, daca te duci vara prin "stan-uri" e si normal sa schimbi la 5k.

 

Iar daca ramai in continuare om normal si iti planifici o tura batraneasca dar mai lunga, as zice ca iei in calcul si un service/revizie inainte de plecare, mai ales daca stii ca se apropie termenul.

 

Ma rog, sunt multe de povestit pe tema asta. Eu vroiam doar sa spun ca intretinerea este ceva in primul rand de bun simt (asta daca nu ai pomul cu bani in curte) si frecventa cu care trebuie sa faci anumite operatiuni depinde doar de modul in care utilizezi motocicleta...si nu cred ca spun ceva nou sau necunoscut. Iar multe dintre problemele grave ale motocicletelor apar in conditii de exploatare extreme - cu mentiunea ca scoatem din discutie defecte de fabricatie cunoscute/recunoscute. Nu pe Siriu, chiar facut de douajdeori de an (apropos, eu nu sunt printre aia).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Dupa logica ta, Mihai Barbu e ori prost ori habar n-are ce sa faca cu motocicleta. You, sir, you`re a genius... not!

 

75.000 km in 3 veri, oare cate schimburi de ulei a facut in concediu?

 

21246211_1549285721784508_21985513364310

Nu-i cel mai bun exemplu.

A plecat cu defectiuni stiute in prima tura in Mongolia, iar Uralul a vizitat cam prea multe service-uri in astea trei calatorii, nu numai pentru revizii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Articolul:

 

 

 

Help Me Understand The Adventure Bike Thing

Sean MacDonald

 

It’s time to have a little talk. Again. I’ve come to realize that, despite my best efforts, I just don’t get the adventure bike thing in the way that convinces riders of the BMW GS, KTM 1190, Triumph Tiger and more to spend so much freaking money on these things. I’m going to need you to explain it to me.

I realize I probably should know lots more than I do and understand the mind of the various types of riders—but I have to admit that, like the cruiser thing, this one sort of eludes me.

I’m still working on an explainer discussing the different segments and classifications of motorcycles that won’t get picked apart by the semantics police, but until I do, the adventure segment is basically referencing big bikes (1,000 cc+) that are given tall suspension, have an upright riding position, cost between $15,000 and $25,000, and are implied that they have some off-road use. Yes, like the one Ewan McGregor rode in Long Way Round.

This niche has become increasingly popular due to movies like Mr. McGregor’s, as well social media and the Internet’s ability to show just how well they tap into something very innate to anyone who rides: the desire to go explore.

Naturally, brands are extra keen to jump on the adventure bike train, because the bikes are expensive and their owners often spend lots of money on farklesand fancy gear.

The reason I most often hear for why people like these bikes is that they’re true all-purpose machines. And, while I agree that something that’s decent around town, on the highway, and off-roading sounds attractive... well, isn’t this overdoing it a bit?

So if you’ll excuse my ignorance, but here’s my take as somewhat of an outsider—not to motorcycling, but to spending $25,000 on a big adventure bike and its accompanying kit.

Riding Off Road

While they can go off-road, often times quite well given a skilled rider, why wouldn’t something much lighter be worlds better? I’ve done the RawHyde Adventure school and did just find riding the Africa Twin around South Africaand the Mutlistrada 1200 Enduro around Italy, but I’d have taken something smaller in a heartbeat. Say, maybe that Husqvarna 701 Enduro I got to spend a little time on.

Sure, the massive opposing twin of the BMW does help balance the bike a bit for the super slow speed stuff, but going fast, jumping, or dropping it is way more difficult than something half the size. If you’re that serious about riding off-road, but maybe not as talented as Chris Birch or Jimmy Lewis, wouldn’t you rather be on something smaller? Do you really need that power (the only benefit I see)?

And, if you’re that serious about riding off road, and plan on crashing, wouldn’t you prefer something a little more simple, that you might have a chance of fixing if need be? It seems odd to me that “adventure bikes” are some of the most advanced bikes in production, and have the fanciest tech available.

Getting To The Dirt

The biggest thing I hear is that anything good in the dirt is a pain in the ass to get there. Or that people want to ride to dirt that’s far away. While that makes sense, doesn’t the performance in the dirt matter as well? Again, I manage okay in the dirt and I’ve seen a lot of guys who ride like heroes on them.

But wouldn’t you rather something more Honda NC700X sized? More Kawasaki Versys 650 sized? Something that maybe wasn’t so skewed to eating freeway miles at 90 miles per hour and easier to manage or pickup when your miles from civilization?

 

The Africa Twin was the first “Adventure Bike” I’ve ridden that sacrificed on road performance for off road performance. Photo: Honda

I love the current crop of adventure bikes but that’s also because, in my mind, they’re just upright sport touring bikes. They’re great for covering lots of miles, and doing it quickly. But, to me, they certainly skew pretty far from what I’d design to be ideal for dirt or for riding around town.

Touring

Being the upright, sport-touring bikes that they are, this is where the bikes do best. And, to be honest, they’re great here. This is why so many bikes that look like adventure bikes get 17-inch wheels and oodles of power.

When I asked Corey Alexander how the Hypermotard did when he took it in the dirt on the launch, he said something that struck me. He said it was “fine, but everything with a little suspension and some tires is fine for most things as long as you have the effort and some skill.” That’s a little bit of an oversimplification from a professional rider, but he has a point.

 

If that’s the case, and if most things are fine with some tires and a little suspension, then why build these huge and expensive bikes just to be the best thing in a category that is potentially much wider than we think (anything with some suspension travel).

Daily Life

The last part of the do-it-all machine is living with the bike for daily life. And, to their credit, the DVT (Ducati’s variable valve timing) on the Ducati or weight balance of the BMW make them actually not all that atrocious.

But come on, they’re still heavy, wide, and tall machines that are pretty for from optimal. Literally anything would be better for riding around town, including an actual dual sport, than these big beasts.

Any naked bike or upright sport bike will be more maneuverable, stop faster when the nice lady on her phone tries to run you over, and be much lighter and more sure-footed when stopped.

In Defense Of The ADV Bike

To their credit, these bikes are actually all pretty great performers. I just don’t know why they keep getting bigger, instead of smaller, and why they keep getting heavier and more tech thrown at them when you’re supposed to drop them and pick them back up.

It blew my mind how well I was able to balance at incredibly slow speeds on the BMW R 1200 GS when I did the RawHyde Academy. Just like it blew my mind how good the DVT of the Multistrada made slow speed riding easy. Just like it blew my mind how the suspension of the KTM 1190 Adventure R soaked up incredibly rough terrain.

But the Honda is the only “adventure bike” I’ve ridden where I actually stopped thinking about the weight or having to adjust my riding style. It’s narrow enough and hides its weight well enough that it feels more along the lines of the NC700 or Versys or what I would picture a true Adventure bike to be.

So Now What?

To be honest, this whole segment seems like it’s for people who want to ride fire roads and light trails on the other side of the country. Or, more simply put, they want to tour but not have to stop when the road turns to dirt.

Either way, they aren’t people who are truly seeking adventure. Because those guys want to ride places that don’t have premium gas (sorry Euro bikes) or places where someone might actually be able to fix their bike (sorry Euro bikes.)

I realize my criticism is harsh. But in truth I actually love riding these bikes, and there isn’t anything wrong with being the rider who meets the conclusion I’ve come to.

As with my attempt to better understand the cruiser mindset, my goal is to provide better and more interesting and relevant reviews. And I’d rather talk about this contrast I see between how these bikes are marketed and used here than make the Ducati Multistrada 1200 Enduro (review forthcoming) for being not great at being a KTM 690 Enduro R on steroids if that’s not what you’re hoping/expecting it to be. Though I think KTM’s upcoming 800-ish cc adventure thing will be close.

And, to those of you I just pissed off, here’s a little gift: The BMW R 1200 GS is the third-best selling bike (over 500 cc) in the world. This means that, despite my not getting it, plenty of you do and I could just be a big dumb baby.

Unfortunately, some ding dong (blame Patrick) gave my the keys to this hooptie for a while and you’re all subject to my nonsense til he takes them away.

For the rest of you, help me out here. What am I missing?

Before we get too far down the “they’re just the SUVs of the moto world and everyone is pretending,” lets try and actually talk about why people think these are great. Because I don’t want to review these bikes based on how well they SUV.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omul are si nu are dreptate. Pentru ca tocmai l-au "pimp-uit" unii si pe 690 Enduro, transformandu-l cica in the ultimate adventure bike - in acelasi timp urcandu-i pretul la peste 20k.

Totul se rezuma la bani, motocicletele astea devin din ce in ce mai mari si mai tehnologizate ca sa-ti ofere justificare pentru preturile pe masura.

 

Marimea conteaza! Oriunde, oricand! Prea putin conteaza ca rider-ul habar n-are. Dar si pentru asta exista o solutie financiar avantajoasa, o mai pune bemveu' de un rider camp sau mai afiliaza 2-3 gigei care se intituleaza scoala de pilotaj offroad...si distractia continua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...