Sari la conținut

Accident Popesti Leordeni - GSX-R cu Matiz


Metal Heart
 Share

Postări Recomandate

Tocmai m-am uitat de un accelerometru dar inca nu am gasit unul ca lumea. Asta va fi musai, ca sa se vada direct legatura intre deceleratie si distanta de franare, si lipsa de legatura cu greutatea mobrei.

Si am in plan sa iau si un radar dar nu stiu cat este de precis fiind unul folosit la aeromodele.

Ar mai fi util cine are o camera digitala. Eu am una de acuma vreo 15-16 ani, cu caseta :crack: , nu cred ca este ceea ce ne trebuie.

Si apoi varianta simpla cu banda cu patratele pentru lungimi. Ca sa se vada pe film. GPS-ul de masuratori este cam mult. Daca este nevoie aduc Bosch-ul de masurat distante, LASER FRATE!

» Post actualizat in 20 Oct 2017 09:07

Asta e radarul: https://www.teamsports.com/en/football/training-aids/v-maxx-sport-radar-incl-stand/a-1710/

 

1,5 km/h precizie zic ca ar fi suficient.

Teoretic da, doua vehicule de mase diferite se opresc in aceeasi distanta si timp daca au aceeasi deceleratie sau acceleratie negativa.

 

Problema este sa poti obtine aceeasi deceleratie pentru ambele vehicule. Franele unui TIR nu sunt dimensionate sa opreasca in aceeasi

 

distanta ca o masina de formula 1, avand aceeasi viteza initiala. Una este sa accelerezi un automobil de la zero Km/h pana la 100 Km/h

 

si alta este sa accelerezi un avion, locomotiva, tren sa obtina aceeasi viteza pe acceasi distanta, deci sa obtii aceeasi acceleratie, consumurile

 

energetice fiind incomparabile...

 

P.S. Spune-mi te rog intre ce date ai aplicat fortat regula aia de trei simpla ?

Editat de mianmar23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 408
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator goe 75

Nu bagati bani in aparatura ca la cati ciripitori sunt aici va treziti cu politia pe cap si se sparge gasca repede.Chiar daca nu e drum deschis publicului ,parca erau cativa care urlau ca ...aprobari si politie si salvare pentru orice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu bagati bani in aparatura ca la cati ciripitori sunt aici va treziti cu politia pe cap si se sparge gasca repede.Chiar daca nu e drum deschis publicului ,parca erau cativa care urlau ca ...aprobari si politie si salvare pentru orice.

Nu va fi o problema. Treaba se va face cum trebuie :peace: . Din acest motiv nu o facem maine-poimaine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar daca ai fi avut curiozitatea sa citesti ceea ce am scris ai fi vazut si unde am spus balarii. Pentru ca sunt. Ori nu ai citit ori nu ai inteles.

deci ... :) nu tot ce scriu te contrazice pe tine , mai alti injineri-apostoli pe langa tine , trebuie sa inteleaga si dansii

 

ce vreau eu de la tine ... sa scrii intr-un post urmatoarele (pentru a nu induce in eroare incepatorii de care ai atata drag)

 

"MASA MOTOCICLETEI CONTEAZA LA FRANARE !"

"UN VEHICOL INCARCAT LA CAPACITATEA MAXIMA FRANEAZA INTR-O DISTANTA MAI MARE DECAT VEHICOLUL GOL"

"N-AM INTELES MARE PARTE DIN FORMULELE SI REFERINTELE PE CARE LE-AM FOLOSIT "

 

p.s. nu stiu daca o sa ajung in tara in 2018 , daca ajung probabil ca vin cu avionul , interesul meu in lucruri inutile este minim, sa demonstrez un lucru banal si usor observabil de catre un copil pre-scolar mi se pare o pierdere de vreme

 

p.p.s trebuie sa intelegi ca nu am nimic personal cu tine , ma frapeaza lipsa abilitatii de observare a realitatii si ma bag in discutii aiurea, my bad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aruncam si o galeata de apa pe jos doar asa de sanchi? Sau nu mai vine nimeni? :bounce:

Se poate. Am verificat eu cum franeza Transalp-ul pe ud. Intr-un final s-a oprit :).

» Post actualizat in 20 Oct 2017 11:28

Teoretic da, doua vehicule de mase diferite se opresc in aceeasi distanta si timp daca au aceeasi deceleratie sau acceleratie negativa.

 

Problema este sa poti obtine aceeasi deceleratie pentru ambele vehicule. Franele unui TIR nu sunt dimensionate sa opreasca in aceeasi

 

distanta ca o masina de formula 1, avand aceeasi viteza initiala. Una este sa accelerezi un automobil de la zero Km/h pana la 100 Km/h

 

si alta este sa accelerezi un avion, locomotiva, tren sa obtina aceeasi viteza pe acceasi distanta, deci sa obtii aceeasi acceleratie, consumurile

 

energetice fiind incomparabile...

 

P.S. Spune-mi te rog intre ce date ai aplicat fortat regula aia de trei simpla ?

Regula de 3 simpla merge la relatii liniare: y = m * x

Aici elementul comun intre cele 2 franari este viteza initiala.

Asadar relatia trebuie sa cuprinda ca variabile doar deceleratia si distanta:

 

sf = v * tf / 2

v = a * tf

 

Inlocuim in prima relatie timpul de franare si iese: sf = v2 / (2 * a). Relatie este de tip y = m / x.

» Post actualizat in 20 Oct 2017 11:33

Am apasat pe ce nu trebuie.

 

Daca te uiti pe grafic la valori mici ale lui x sau y curba este realtiv liniara si merge o regula de 3 simpla cu erori rezonabile.

post-89376-0-67802600-1508498884_thumb.png

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce vreau eu de la tine ... sa scrii intr-un post urmatoarele (pentru a nu induce in eroare incepatorii de care ai atata drag)

 

"MASA MOTOCICLETEI CONTEAZA LA FRANARE !"

"UN VEHICOL INCARCAT LA CAPACITATEA MAXIMA FRANEAZA INTR-O DISTANTA MAI MARE DECAT VEHICOLUL GOL"

"N-AM INTELES MARE PARTE DIN FORMULELE SI REFERINTELE PE CARE LE-AM FOLOSIT "

 

p.s. nu stiu daca o sa ajung in tara in 2018 , daca ajung probabil ca vin cu avionul , interesul meu in lucruri inutile este minim, sa demonstrez un lucru banal si usor observabil de catre un copil pre-scolar mi se pare o pierdere de vreme

 

p.p.s trebuie sa intelegi ca nu am nimic personal cu tine , ma frapeaza lipsa abilitatii de observare a realitatii si ma bag in discutii aiurea, my bad.

 

Ce spune colegul (si are dreptate!) e bazat pe niste prezumtii pe care nu le-a enuntat, dar care sunt absolut de bun simt si care sunt necesare ca sa se poata face comparatia intre utilaje diferite. Sigur, aceste prezumtii nu sunt niciodata 100% adevarate, insa in scopul discutiei probabil ca pot fi acceptate cu un grad rezonabil de precizie.

 

Cateva astfel de prezumtii - si sunt sigur ca sunt mult mai multe:

 

- capacitatea sistemului de franare de disipare a energiei nu este depasita in decursul franarii - nu poti opri avionul cu frana de bicicleta, chiar daca e pe disc :)

 

- sub actiunea fortelor de forfecare materialele nu-si schimba semnificativ comportamentul - roata de iarna se polizeaza rau la caldura, fie vara, fie daca am incins cauciucul in timpul franarii

 

- nu apar alte energii ascunse - doua utilaje identice cu roti cu aceeasi masa vor frana diferit daca distributia masei rotilor ax-janta e diferita

 

- nu apar alte efecte ascunse - de exemplu rigiditatea suspensiilor si amortizoarelor, aerodinamica vehiculului sau efectul de sol.

 

- piesele in miscare nu se misca cu viteze relativiste (na! la asta nu se gandea multa lume :) )

 

Acceptand aceste aproximari (si altele asemanatoare), masa intr-adevar nu influenteaza distanta de franare. Pe masura ce aproximarile se departeaza de realitate, trebuie sa luam in calcul un model mai bun...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci ... :) nu tot ce scriu te contrazice pe tine , mai alti injineri-apostoli pe langa tine , trebuie sa inteleaga si dansii

 

ce vreau eu de la tine ... sa scrii intr-un post urmatoarele (pentru a nu induce in eroare incepatorii de care ai atata drag)

 

"MASA MOTOCICLETEI CONTEAZA LA FRANARE !"

"UN VEHICOL INCARCAT LA CAPACITATEA MAXIMA FRANEAZA INTR-O DISTANTA MAI MARE DECAT VEHICOLUL GOL"

"N-AM INTELES MARE PARTE DIN FORMULELE SI REFERINTELE PE CARE LE-AM FOLOSIT "

 

p.s. nu stiu daca o sa ajung in tara in 2018 , daca ajung probabil ca vin cu avionul , interesul meu in lucruri inutile este minim, sa demonstrez un lucru banal si usor observabil de catre un copil pre-scolar mi se pare o pierdere de vreme

 

p.p.s trebuie sa intelegi ca nu am nimic personal cu tine , ma frapeaza lipsa abilitatii de observare a realitatii si ma bag in discutii aiurea, my bad.

Apreciez cele scrise, imi pare rau ca nu poti veni, chiar ma gandem sa te intreb cand vei fi pe aici ca sa aranjam lucrarea cand vei fi prin tara.

Nu incerc sa te conving de nimica, dar, ca si tine, imi sustin un punct de vedere pe care am incercat sa il argumentez. Eram si mai incantat daca dadeai argumente si te rog sa ma crezi ca le acceptam daca ma convingeau.

Ma voi implica in aceasta actiune, voi cauta oameni care sa ne sustina, si am sa incerc sa facem verificarile ca sa poata oferi un rezultat concludent. Iti dai seama ca nu este usor sa maresti masa unei motociclete pastrand pozitia centrului de greutate astfel incat verificarea sa fie corecta.

Si daca rezultatele o vor demonstra ca ai dreptate iti promit ca voi scrie ceea ce mi-ai cerut. Asa cum astept si de la tine sa scrii cele cuvenite daca va fi cazul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci sa inteleg ca nu se baga nimeni la o baieteala scurta duminica cu o creta si cateva camere video?

 

Pacat, macar mai socializam si noi :))

 

Evenimentele de acest gen pe termen mediu-lung, adica la anu' in primavara-vara imi dau un sentiment de neincredere :) Pana atunci, lucrurile sunt deja uitate.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci sa inteleg ca nu se baga nimeni la o baieteala scurta duminica cu o creta si cateva camere video?

 

Pacat, macar mai socializam si noi :))

 

Evenimentele de acest gen pe termen mediu-lung, adica la anu' in primavara-vara imi dau un sentiment de neincredere :) Pana atunci, lucrurile sunt deja uitate.

pai nu se baga nimeni pentru ca e un exercitiu in futilitate, dupa ce-i arati live ca nu are dreptate o sa caute explicatii in continuare,

 

cauciucuri diferite,etrieri/discuri/placute/pompa frana/ pilot/ (centrul de greutate deja a aparut in discutie ca factor decisiv ) ....

 

 

Silver , man ce argumente sa-ti aduc, daca tu nu-ti dai seama ca masa/inertia in plus trebuie oprita de o Ff mai mare (si nu vb de Ff intre cauciuc si asfalt) ... e cam tarziu pentru argumente ... probabil tu te legi de observatiile facute pe motocicletele tale ca franeaza ok si ai impresia ca masa nu conteaza, dar imediat cum depasesti limitele sistemului de franare sau ale cauciucului o sa realizezi cat de mult conteaza in realitate.

 

Am descoperit treaba asta empiric in copilarie , pe bicicleta

post-36094-0-39108500-1508518818_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai superbec, tocmai asta eram si eu curios sa vad cu ochii mei. Si ce se zice despre masa neimportanta si ce se zice despre franare in sub 7-8 metri.

 

Si mai ales, un test pentru mine, pentru ca nu l-am facut pana acum pe masuratelea...bineinteles, eu nu ma compar cu alte motoare, sunt din categoria şaretelor cu un disc de frana pe fata, dar mi-ari fi placut intalnirea in sine :)

 

Pentru cine e interesat, eu sunt disponibil duminica la niste teste :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Gandeste-te ca forta de franare este de doua ori mai mare decat cea gravitationala (oare te mai poti tine in maini de ghidon, eventual fara sa le rupi?).

 

Perla asta cum de a scapat pana acum fara comentariu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu se baga nimeni pentru ca e un exercitiu in futilitate, dupa ce-i arati live ca nu are dreptate o sa caute explicatii in continuare,

 

cauciucuri diferite,etrieri/discuri/placute/pompa frana/ pilot/ (centrul de greutate deja a aparut in discutie ca factor decisiv ) ....

 

 

Silver , man ce argumente sa-ti aduc, daca tu nu-ti dai seama ca masa/inertia in plus trebuie oprita de o Ff mai mare (si nu vb de Ff intre cauciuc si asfalt) ... e cam tarziu pentru argumente ... probabil tu te legi de observatiile facute pe motocicletele tale ca franeaza ok si ai impresia ca masa nu conteaza, dar imediat cum depasesti limitele sistemului de franare sau ale cauciucului o sa realizezi cat de mult conteaza in realitate.

 

Am descoperit treaba asta empiric in copilarie , pe bicicleta

O luam de la capat: nu mai stiu de cate ori am scris ca treaba cu lipsa de importanta a masei este in conditia ca frina sa permita sa ajungi la blocarea rotii fata. Roata se blocheaza in functie de cat de mare este forta de frecare asflat-anvelopa.

Masa mai mare a motorului inseamna forta de frecare asfalt-anvelopa mai mare (sper ca macar cu atata sa fii de acord). Da, imi fac mea culpa, nu am luat in calcul forta de fecare la rostogolire si nici nu am sa o iau cat timp vom vorbi de acelasi motor si nu schimbam presiunea in anvelope. Oricum asta nu influenteaza forta de franare la care se da peste cap motocicleta.

Adica atat moto usoara cat si moto grea sa aiba frane capabile sa ajunga la blocarea rotii fata. Asta a fost conditia si am spus-o.

Argumente sunt fenomene fizice si formule, eventual specificatii tehnice de la producator.

 

@misioanru imi pare rau ca nu pot veni, la ora 6 plec pe un santier la Cluj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai superbec, tocmai asta eram si eu curios sa vad cu ochii mei. Si ce se zice despre masa neimportanta si ce se zice despre franare in sub 7-8 metri.

 

Si mai ales, un test pentru mine, pentru ca nu l-am facut pana acum pe masuratelea...bineinteles, eu nu ma compar cu alte motoare, sunt din categoria şaretelor cu un disc de frana pe fata, dar mi-ari fi placut intalnirea in sine :)

 

Pentru cine e interesat, eu sunt disponibil duminica la niste teste

 

@goe, scuze ca te sar, considerati postul meu intre doua paranteze, duminica la un 10 dimineata ne vedem la inceputul traseului, asa cum l-am marcat pe harta. Am mai cooptat si eu pe inca cativa, poate macar reusim sa stabilim cat de bine e fara pasager :)) unii au o problerma serioasa, niste rezultate clare ar fi perfecte :))

 

@Silver Arrow, nu e problema, nu ma astept oricum sa vina multa lume. Daca vreti si sunteti insistenti, putem repeta figura la primavara, organizat din toate punctele de vedere. Eu particip cu cea mai mare placere.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@ misionaru

 

No problemo,fa-ti numai o favoare si nu te lua dupa teoreticianul sef ca sa-ti rupi mainile. Pentru exercitii de genul asta te ancorezi de motoreta cu picioarele si presiunea pe maini este mult redusa si asta ajuta la un control mai bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perla asta cum de a scapat pana acum fara comentariu?

Ma intreb si eu :).

Omul nostru a spus ca franeaza cu o deceleratie de 2,34 g. Asta inseamna ca corpul tau sa o ia spre inainte, iar forta de inertie care te trage spre inainte este de 2,34 ori mai mare decat greutate ta. Imi pare rau, nu eu am inventat inertia.

Imi pare rau ca nu s-a inteles corect ca era o intrebare, nu o afirmatie. Am intrebat cum se simte treaba asta in maini. Nu am mers pe SS si nu stiu. Stiu doar ca si in ele te tii ca sa nu pleci de pe motor cand franezi.

Evident ca nu le rupi pentru ca nu ajungi la astfel de decelerari pentru ca mult inainte faci tumba si rupi altele.

Am vazut ce ai scris si am priceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@ Silver Arrow

 

Intentionat nu am citat doar ce era in paranteza ...era prea usor.😁

Nu stiu cati g si alte alea dar stiu sigur ca daca nu te ancorezi bine cu picioarele nu ai nici contrulul de care ai nevoie si mai risti sa deformezi si rezervorul cu outele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Silver Arrow

Intentionat nu am citat doar ce era in paranteza ...era prea usor.

Nu stiu cati g si alte alea dar stiu sigur ca daca nu te ancorezi bine cu picioarele nu ai nici contrulul de care ai nevoie si mai risti sa deformezi si rezervorul cu outele.

Ouch!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot s-a discutat intens treaba cu masa. Am aici un exemplu concret cu teste facute de Auto Motor Sport cu masini la gol si incarcate maxim autorizat (cat a spus producatorul). Diferentele au fost de juma de metru in plus la o viteza initala de 130 kmh (nominal cca 63 m de franare). O juma de metru (0,5 metrii) la un total de 63 m in conditiile in care modifici complet raportul maselor la punti.

 

https://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/familienautos-im-beladungstest-9801218.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai las una aici.

Atentie, in calcule ia un coef de frecare 0.1, f mic. Un coeficient bun e 0.9, asfalt uscat, cauciucuri bune, bla bla. Orice masa ai pune, se reduce in formule.

Repet, coef de frecare este cel care difera, raportat la masa. Dar este imposibil de calculat, se schimba continuu. Asa ca , ca ia o chestiune de referinta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O luam de la capat: nu mai stiu de cate ori am scris ca treaba cu lipsa de importanta a masei este in conditia ca frina sa permita sa ajungi la blocarea rotii fata. Roata se blocheaza in functie de cat de mare este forta de frecare asflat-anvelopa.

Masa mai mare a motorului inseamna forta de frecare asfalt-anvelopa mai mare (sper ca macar cu atata sa fii de acord). Da, imi fac mea culpa, nu am luat in calcul forta de fecare la rostogolire si nici nu am sa o iau cat timp vom vorbi de acelasi motor si nu schimbam presiunea in anvelope. Oricum asta nu influenteaza forta de franare la care se da peste cap motocicleta.

Adica atat moto usoara cat si moto grea sa aiba frane capabile sa ajunga la blocarea rotii fata. Asta a fost conditia si am spus-o.

Argumente sunt fenomene fizice si formule, eventual specificatii tehnice de la producator.

 

@misioanru imi pare rau ca nu pot veni, la ora 6 plec pe un santier la Cluj.

chiar ca o luam de la capat ... in formula teoretica unde poti creste Ff cat doresti tu DA masa nu mai conteaza, in realitate poate motocicletele de gp sau masinile de f1 nu au frane asa de performante .. dar alea sunt si usoare comparativ cu franele .

 

o mobra turing face fata la frane de la viteze de autostrada 130-150 , una sport ceva peste 200-250 , un trocarici de chiopar de 3 tone si un disc pe fatza are mari probleme sub de la 60 in sus , probleme adica nu au frane dimensionate incat sa rupa aderenta la vitezele mentionate sau sa faca stoppie ... mai clar de atat nu pot sa-ti explic, mergi pe un trocarici si incearca sa pui frana serioasa la 100 sa vezi ca nu se intampla mare lucru , mai pui si un pasager si se duce ca tiru la vale !

 

ia uite-l pe mathe hadrian, din clanul adrienilor cum a muscat ? vezi , vorbeam chestiuni teoretice despre incepatori si el acum are impresia ca masa se anuleaza pe hartie .. dar pe asfalt ... ce ne facem cu asfaltu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu citesti ce scriu sau raspunzi doar ca sa iti vezi postarile? Este o formula simpla, din cinematica. Vezi acolo vf vi, acceleratie etc. Si un echilibru de forte. Ecuatii simple om bun. La un moment dat masa se reduce. Ai auzit de treaba asta? Ai citit ca am scris clar, masa afecteaza coef de frecare, dar ca nu putem noi calcula? Asta e forma simpla de calcul. Apropo, ai va, ut cam cum franeaza un camion volvo de generatie noua, ca tot vorbim? Sunt niste clipuri pe net:D

» Post actualizat in 20 Oct 2017 19:23

Uite, sugestiv. Daaa, evident ca franeaza mai greu. Datorita coef de frecare. Ce nu vrei sa pricepi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...