Geo_ZGA Postat Octombrie 12, 2017 Share Postat Octombrie 12, 2017 (editat) Eu am folosit suruburi zincate, de la dedeman... nici ieftine, nici scumpe, dar daca aveam timp sa ma duc la rocast atunci, luam inox sigur. Intre timp, nu-mi mai pasa ) Si oricum vad ca rezista ok cele de bricolaj. In nici un caz nu dadeam sute de lei pe "kit-uri" Editat Octombrie 12, 2017 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Octombrie 12, 2017 Admin Share Postat Octombrie 12, 2017 Si eu am schimbat tot ce se vede cu inox de la Fabory, pacat ca nu mai au magazin in Bucuresti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Mai 16, 2022 Share Postat Mai 16, 2022 Intrebare pentru cei mai priceputi decat mine: surubul de la cricul central s-a gandit el ca e mai bine sa se plimbe..si aproape a iesit. Bine ca nu pe loc. Codul este acesta 0035080356S SCREW M8X35 ISA45 SS. de unde pot cumpara ceva echivalent? Ca nu as lua 8x35 de oriunde...adica pana la urma tin tot motorul pe surubul ala. Stiu ca sunt pe grade de rezistenta dar se pare ca acolo nu au cazut de acord asupra unui standard si sunt cateva notatii..Are cap torx daca conteaza cu ceva. Multumesc de ajutor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 16, 2022 Share Postat Mai 16, 2022 (editat) La 11.10.2017 la 14:10, adidas a spus: Ba, mersi fain de raspunsuri. Siteurile alea le gasisem si eu dar nu eram sigur, acum am o confirmare. Am sa mai incerc sa caut si kit dedicat pe ebay sau amazon. Apropo de ce zice Alexfz, am vazut un englezoi pe youtube ca punea un soi de vaseina pe suruburi, era o solutie anticoroziva si explica ca a pus dupa ce a trecut la suruburi din inox. Idei? Nu sunt un expert, nu stiu sa explic cauzele/procesul dar intre un surub din fier si o piesa de aluminiu apare oxidare, respectiv gripare. Exista solutie speciala ce impiedica griparea. Eu am cumparat-o de la Louis, a costat cativa euro si pun la suruburile ce intra in blocul motor, juguri, etc. La cat folosesc eu ca amator o sa tina mult si bine Nu stiu daca am facut bine, dar cand nu am dat de ea si eram in criza de timp mi-au recomandat si mie altii sa pun pasta de cupru (aveam pt tobe), am pus si oi vedea peste ani daca am facut vreo prostie sau nu. Vad ca si @goe 75 zice la fel, so... Editat Mai 16, 2022 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 16, 2022 Share Postat Mai 16, 2022 Acum 2 ore, GoodKat a spus: Ia un surub 8x35 cu orice tip de cap cu o duritate de 10.9 de ex. Nu ar trebui sa ai probleme. La service-uri ridica motoare de bascula cu doua suruburi M6 de obicei. Clasa surubului se refera la rezistenta la rupere si la curgere nu la duritate. Un surub clasa A.B se citeste astfel: A x 100 = rezistenta la rupere la tractiune exprimata in N/mmp A x B x 10 = limita de curgere exprimata in N/mmp. La tractiune un surub de M6 grupa 8.8 are limita de curgere 11.500 N , adica tine o tona si un pic. Nu vad utilitatea unuia grupa 10.9, mai ales ca nu cred ca va gasi prea usor unul zincat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 16, 2022 Share Postat Mai 16, 2022 Acum 28 minute, GoodKat a spus: Ai inteles ce am vrut sa spun, era logic ca nu m-am referit la duritate Rockwell de exemplu, m-am exprimat gresit. Problema cu un surub cu o clasa de rezistenta 8.8 este ca daca oxideaza piulita pe el din varii motive (sare de pe drum, de exemplu) ai sanse sa il retezi foarte usor cand vrei sa il desfaci. De obicei suruburile cu clasa 10.9 sunt brunate. Daca vrei sa fii sigur, ii dai un strat de vaselina cuprata ca rezista bine in timp si nu ai probleme cu el. La Fixkit au cam tot felul de suruburi...poate incerca acolo. Suruburile grupa 10.9 , desi sunt iubite de multi ingineri proiectanti pentru ca aparent usureaza proiectarea, au un maaare dezavantaj: au rezistenta proasta la oboseala. Unul de grupa 8.8 rezista mult mai bine la oboseala decat unul de grupa 10.9. Exista diverse tratamente pentru suruburi ca sa nu rugineasca. Ceea ce trebuie sa ai in vedere la folosirea unui surub este tipul de material al surubului si al piesei in care se monteaza. Ca sa nu apara problema reactiei chimice intre cele doua. Acoperirea prin conversie, asa cum este brunarea, nu ofera rezistenta la coroziune, pentru aceasta fiind nevoie de tratamente suplimentare, cum este compactizarea. Oricum avand in vedere ca surubul prezentat de @tzunoi costa cateva zeci de lei bucata, banuiesc ca nu este un surub din fier mort. Si este normal asa fie asa, dat fiind locul unde se monteaza (la cric = apa, noroi, ulei si ce alte mizerii mai vin de pe asfalt). Ca sa nu se petreaca ceea ce spui tu cu ruginitul si blocatul. @tzunoi eu as lua unul original. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Mai 16, 2022 Share Postat Mai 16, 2022 Si eu as lua ca e 15 RON. Nu e un capat de tara. Dar, si sunt doi de dar: vine in 14 zile. Asta hai ca e ok. A 2a, pe care am vazut-o mai tarziu, e ca acel surub nu a iesit dintr-o data. Se pare ca se chinuie de mult. Si surubul are filetul destul de praf. Probabil de la vibratii. Problema e ca, se pare, ca a facut praf si piulita. Piulita care e sudata de cadru. Surubul ramas, de pe partea buna, intra un pic si dupa aia ramane blocat acolo de unde a cazut asta O sa incerc sa vad daca pot sa iil bag de pe partea cealalta sa ii refac filetul. Daxa nu, tarod 8 si incerc sa reformez filetul. Daca nici asa nu merge… unul mai lung cu o alta piulita in capat. Sfat: luati o cheie si verificati-va suruburile la cric. Acu 2 saptamanii radeam de un ducati ca isi poeduse scarita passgerului. Se pare ca se ia. O sa dau comanda pt originale ca se pare ca nu e treaba simpla. Tocmai bine, pana vin alea, e si gaura pregatita. (ihm … suna dubios). Multumesc de sfaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Mai 16, 2022 Share Postat Mai 16, 2022 Acum 3 ore, patrick1 a spus: Nu neapărat oxidare ci aliere între metale sub presiune de strângere. Același fenomen de ”sudare” (aliere /difuzie) apare sub presiune in punctele de contact dintre șinele de cale ferată și bandajele boghiurilor de vagoane care staționează mult timp. Nah ... la forjă (la cald) se poate ... ceva mai repede. https://www.rasfoiesc.com/inginerie/tehnica-mecanica/Sudarea-prin-presiune-fara-ene98.php Între oțel și aluminiu + H2O apare oxidare, iar oxidul de aluminiu își mărește volumul, nu e sudare acolo. On: exagerezi, mai ales dacă e f_tută piulița sudată mai bine pui un șurub neoriginale mai lung asigurat cu contrapiuliță, eventual una cu frână, decât șurubul original într-o piuliță cu filet parțial mâncat. Clasă 8.8 cred că e suficient, dar vezi că pe la bricolaj se găsesc șuruburi 4.8 și 5.8, mămăligă! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Mai 16, 2022 Share Postat Mai 16, 2022 Nu cumva îs lărgite prinderile cricului? Am fost nevoit să șlefuiesc o piuliță mare, că altfel era înclinată rău mobra când stătea în cricul lateral. La a mea nu e cu filet întreg, ci e un pic mai ciudat, cu două diametre. S-au zgârcit la a proiecta un sistem mai trainic, mă gândesc să caut alt suport de la dezmembrări, poate prind unul mai puțin uzat. Btw, șuruburile care țin motorul de cadru sunt 8,8, deci sunt destul de ok, la cel de la cric nu m-am uitat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 16, 2022 Share Postat Mai 16, 2022 @tzunoi Inainte de a baga un tarod pe piulita, dupa ce dai jos surubul verifica ce pas are. De obicei astfel de suruburi este posibil sa fie cu pas fin, ca sa nu se desurubeze la vibratii. Ar trebui sa ai o lera de verificat pasuri de filet. Surubul standard este M8 X 1,25. Dar exista si M8 x 0,5; M8 x 0,75 si M8 x 1. O fi strans unul puternic surubul, ''bine de tot ca sa nu cada cricul''. Evident fara cheie dinamometrica. Ca sa vezi daca surubul este cu pas normal, dupa ce il dai jos il verifici cu un alt surub de M8. Pe toata lungimea, ca pe lungime scurta iti scapa cel cu pas de 1. Daca este surub standard M8 x 1,25, si piulita inca este buna, pui un surub corespunzator cu pasta de blocare (posibil ca cel original sa aiba asa ceva). @Lucian_M sa pui suruburi grupa mai mare, gen 10.9 sau 12.9 la ceva supus la vibratii nu este bine, putand ceda la oboseala. Asa ca grupa 8.8 nu ca sunt destul de OK ci chiar sunt ceea ce trebuie. Si daca cumva vreodata se va pune problema sa inlocuiesti unul dintre suruburi, sa nu pui unul de grupa mai mare pe principiul ''ca sa tina'', ca nu va fi o decizie inteleapta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Mai 16, 2022 Share Postat Mai 16, 2022 Am studiat acum ceva vreme chestiunea cu duritatea și am înțeles că se pune ce se recomandă, nimic altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zo10000 Postat Mai 17, 2022 Share Postat Mai 17, 2022 Acum 17 ore, tzunoi a spus: Intrebare pentru cei mai priceputi decat mine: surubul de la cricul central s-a gandit el ca e mai bine sa se plimbe..si aproape a iesit. Bine ca nu pe loc. Codul este acesta 0035080356S SCREW M8X35 ISA45 SS. de unde pot cumpara ceva echivalent? Ca nu as lua 8x35 de oriunde...adica pana la urma tin tot motorul pe surubul ala. Stiu ca sunt pe grade de rezistenta dar se pare ca acolo nu au cazut de acord asupra unui standard si sunt cateva notatii..Are cap torx daca conteaza cu ceva. Multumesc de ajutor. Ia-ti 2 suruburi din Dedeman, Leroy Merlin, etc, din inox si ii pui piulita autoblocanta. La cric este forta de frecare doar cand tragi motorul pe cric, in rest doar sta. Discutia cu duritatile si-ar avea locul daca ar fi o zona intens utilizata sub sarcina. Just my 2 cents. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Mai 17, 2022 Share Postat Mai 17, 2022 si ti-as mai recomanda sa pui surub partial filetat..., nu filet total Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 17, 2022 Share Postat Mai 17, 2022 Cu suruburile din INOX trebuie avut grija si folosita cheie dinamometrica la strangere. Limita de curgere este cam jumatate decat la un surub standard grupa 8.8 si daca esti puternic o sa alungesti surubul la strangere. Asta avand in vedere ca fiind pentru fixarea cricului , sigur va fi strans cu spirit de raspundere surubul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.