misionaru Postat Noiembrie 5, 2017 Autor Share Postat Noiembrie 5, 2017 Nu lasati topicul sa moara!!! ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Noiembrie 23, 2017 Share Postat Noiembrie 23, 2017 Ma uitam pe youtube la o comparație intre o bicla performanta (de sponsor) si una ieftina. La un moment dat au comparat performantele de franare. Aia de curse a franat de la 40 in 5,4m. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Noiembrie 23, 2017 Share Postat Noiembrie 23, 2017 Intrebarea e: ce DOT avea la cauciuc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Noiembrie 23, 2017 Share Postat Noiembrie 23, 2017 S-a trecut de DOT-uri de mult,acum nu existi daca nu ai telemetrie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Noiembrie 23, 2017 Share Postat Noiembrie 23, 2017 Pentru rutieri. Gen Turul Frantei, dar echipata cu frane hidraulice. La 8:25, 40km/h si la vale ☺ » Post actualizat in 23 Nov 2017 15:56 Bine, si ei ca baietii, fara GPS, GoPro si mai stiu eu ce lasere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Noiembrie 23, 2017 Share Postat Noiembrie 23, 2017 Si cum distanta e proportionala cu patratul vitezei cei 6m de la 60km/h par nitel irealizabili. Acum depinde daca s-a inclus in masuratoare distanta parcursa pana la actionarea franei, care intr-o situatie limita poate face o mare diferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Noiembrie 24, 2017 Share Postat Noiembrie 24, 2017 Pe de alta parte, a fost la vale si bicicleta nu are suspensii. Cred ca asta influenteaza negativ. Nu cred ca au inclus distanta aia in masuratoare, imi pare ca au franat la trecerea prin dreptul unui reper si au masurat de la reper la roata fata. Uimitor totusi ca au frane mai performante decat unele motociclete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Noiembrie 24, 2017 Share Postat Noiembrie 24, 2017 Pe de alta parte, a fost la vale si bicicleta nu are suspensii. Cred ca asta influenteaza negativ. Nu cred ca au inclus distanta aia in masuratoare, imi pare ca au franat la trecerea prin dreptul unui reper si au masurat de la reper la roata fata. Uimitor totusi ca au frane mai performante decat unele motociclete. cursa suspensiei iti mareste distanta de franare, intarzie transferul greutatii asta daca n-ai gropi, daca ai gropi se complica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Noiembrie 24, 2017 Share Postat Noiembrie 24, 2017 http://www.ukmotorists.com/hgv%20braking%20distances.asp unde era ala care zicea ca masa nu conteaz ala franaere? Probabil ca eu sunt "ala" la care faci referire. Distanta de franare de prin tabel ne arata tocmai ca vehicule cu mase relativ apropiate au distante diferite de franare datorita sistemelor de franare DIFERITE precum si a GEOMETRIEI DIFERITE a vehiculelor. Sau chiar ca unele cu masa mai mica opresc mai prost decat cele cu masa mai mare. Asa citesc eu tabelul. Un camion de 11 tone a oprit un pic mai greu decat cel de 32 de tone, pe cand unul de 36 de tone a oprit in distanta dubla fata de cel de 32 de tone. Eu am sustinut ca 2 mobre cu mase diferite dar cu geometrie identica si fiecare cu frane capabile sa duca la blocarea rotii fata (asadar ca se fie mai clar moto mai grea are frane mai capabile) vor frana pe aceeasi distanta. Stiu ca in distamta de franare mai intervin si amortizoarele, arcurile, anvelopele, iar la mobra mai grea vor conta in marirea distantei de franare, dar nu ca sa o creasca semnificativ, pentru ca si diferentele de masa nu sunt de la simplu la dublu. Din tabel bag seama ca un Picasso sau un Mondeo la circa 50 km/h opresc pe la 7m si ceva, adica cam ca mobrele (cei 6 m discutati pe aici) care sunt de 4-5 ori mai usoare. Ori ideea era ca mobrele fiind mai usoare opresc mult mai in scurt. Banuiesc ca deja ai vazut asta: https://www.youtube.com/watch?v=cJ4qhLNYKf4. Cat sa fie? Cam 10 m la 50 km/h (cam ca in tabelul prezentat de tine) cat au astia voie prin Norvegia? Crezi o mobra oprea mult mai repede? Mai sunt pe youtube si ceva filmulete cu franarea tancurilor. Si nicic alea nu opresc prea rau desi sunt la +40 tone si ar trebui sa se duca saniuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LimpTA Postat Noiembrie 24, 2017 Share Postat Noiembrie 24, 2017 Greutatea atelajului bicicleta-de-7-kg nu o ia nimeni in calcul? E cam mare diferenta pana la o greutate medie de 180kg a unei motociclete...cam de 25 de ori mai mare. N-auzi bre ca greutatea nu conteaza? Au trecut 30 de pagini de atunci. Acum suntem la telemetrie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Noiembrie 24, 2017 Share Postat Noiembrie 24, 2017 (editat) 3. Ca sa vedem daca greutatea (sau masa, sa fie mai corect) are o influenta negativa / pozitiva asupra procesului de franare, acelasi rider (luam skillul de franare ca fiind constant) cu aceeasi mobra dar cu ceva greutati pe ea, dispuse cat mai uniform (un tank bag incarcat cu ceva mai greu, side cases, etc) astfel incat sa adaugam un 20 kg in plus, va frana de la 50 km/h de 3 ori pentru a putea face o medie cat mai exacta. sigur, si intre timp ii faci si upgrade la frana ca asta era discutia, greutatea conteaza foarte putin atata timp cat frana are putere suficienta daca tu mai pui cateva zeci de kg pe motocicleta aia sa zicem ca de la 50 nu o sa conteze/nu o sa te prinzi, dar de la 150 o sa vezi ca franele sunt mai slabe sa zicem si ca pui niste cauciucuri mai late pe ea cand cresti greutatea? fiindca in general chestiile grele au cauciucuri mari Editat Noiembrie 24, 2017 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LimpTA Postat Noiembrie 24, 2017 Share Postat Noiembrie 24, 2017 (editat) @GoodKat - men, eram ironic.Pt ca s-a batut apa in piua 30 de pagini cu formule si rahat pe topicul ala cu matizul incat s-au luat toate ipotezele imaginabile doar varianta reala nu. Ca vezi ca hai ca bau, ca daca ai un sac de ciment care te apasa pe spate lalala tralala. S-a plecat de la discutia ca un SS cu frane bune e usor si franeaza scurt... si s-a ajuns la teste cu duba incarcata care suprasolicita discurile pe fata incat poti sa prajesti bacon pe ele.... si alte folozofii. Mie mi se rupe si nu-mi pasa in acelasi timp. Oricum franez in jumatate din distanta in care franeaza altii.Asa ca fuckin' step up yo game ca acum e vorba de telemetrie. Greutatea e so yesterday Editat Noiembrie 24, 2017 de LimpTA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Noiembrie 24, 2017 Share Postat Noiembrie 24, 2017 @GoodKat - men, eram ironic. Pt ca s-a batut apa in piua 30 de pagini cu formule si rahat pe topicul ala cu matizul incat s-au luat toate ipotezele imaginabile doar varianta reala nu. Ca vezi ca hai ca bau, ca daca ai un sac de ciment care te apasa pe spate lalala tralala. S-a plecat de la discutia ca un SS cu frane bune e usor si franeaza scurt... si s-a ajuns la teste cu duba incarcata care suprasolicita discurile pe fata incat poti sa prajesti bacon pe ele.... si alte folozofii. Mie mi se rupe si nu-mi pasa in acelasi timp. Oricum franez in jumatate din distanta in care franeaza altii. Asa ca fuckin' step up yo game ca acum e vorba de telemetrie. Greutatea e so yesterday tu nu erai ala cu pasul de 1.5 metri? deci franezi cu doar 50% mai bine ca restul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LimpTA Postat Noiembrie 24, 2017 Share Postat Noiembrie 24, 2017 tu nu erai ala cu pasul de 1.5 metri? deci franezi cu doar 50% mai bine ca restul Nush, boss, ca n-am avut telemetrie pah mine. Da' eu propun o chestie. Franarea sa se faca in paralel. 2 rideri. C-o fi 100 pe bord si 97 reali, ca telemetrie, irelevant, pt ca simplu, in paralel = cat are unul are si celalat. Ai timp 2-300m sa te pui la mustata cu celalalt, apoi bam la semn, si vedem atunci ce si cum. Si pt ca franatul de la 60 nu necesita mare facultate, eu zic sa facem de la 100+ ca sa observam mai bine diferentele dintre motorete. @GoodKat, uite men ca un F4 incaltat cu 2CT nu se face de ras. "M3" nu e niciunul dintre agregate : Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Noiembrie 25, 2017 Share Postat Noiembrie 25, 2017 cursa suspensiei iti mareste distanta de franare, intarzie transferul greutatii asta daca n-ai gropi, daca ai gropi se complica Discutabil. Comprimarea e instantanee si schimba putin geometria favorizand o apasare mai buna pe cauciuc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thesaw Postat Noiembrie 25, 2017 Share Postat Noiembrie 25, 2017 (editat) cursa suspensiei iti mareste distanta de franare, intarzie transferul greutatii asta daca n-ai gropi, daca ai gropi se complica Nu e adevarat absolut deloc, fara cursa suspensiei nu poti frana nici pe departe la fel de agresiv, piezi aderenta foarte foarte repede. Cauciucul trebuie sa preia instant tot transferul de greutate, lucru imposibil din punct de vedere al aderentei disponibile. O suspensie ajunsa la capat de cursa sau blocata intr-o anumita pozitie = sanse 99% de tavaleala in situatii de franare. Editat Noiembrie 25, 2017 de thesaw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Noiembrie 25, 2017 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2017 Deci la primavara ne vedem la o proba de franare. Super! ma duc sa dau la perete... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Noiembrie 27, 2017 Share Postat Noiembrie 27, 2017 https://www.youtube.com/watch?v=Fwzq8aY8f4 hmmm, misto asfalt, rar pe la noi. la mine unde lucrez e o strada cu 2 benzi. asfalt mai rugos pe banda de langa axul drumului, oglinda lucioasa pe banda de langa trotuar. si asta conteaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LimpTA Postat Noiembrie 27, 2017 Share Postat Noiembrie 27, 2017 hmmm, misto asfalt, rar pe la noi. la mine unde lucrez e o strada cu 2 benzi. asfalt mai rugos pe banda de langa axul drumului, oglinda lucioasa pe banda de langa trotuar. si asta conteaza. Don`t go there, ca iar o dam in gume Cred ca e a 3-a oara cand zic pe topicul asta ca in lumea reala formulele baietilor nu se aplica exact cum zic ei pt ca pierzi aderenta mult mai repede decat apuci sa apesi pe cauciuc. Si bajetii o dau inainte cu apasarea, cu pasagerul, cu sacul de cartofi in spate @einstein - ce crezi ca se intampla daca avea furca de lemn? https://media.giphy.com/media/xT9IggeWDjXvbI4JfG/giphy.gif Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Noiembrie 27, 2017 Share Postat Noiembrie 27, 2017 (editat) @enstein ce prosti ie aia de la motogepe ca nu leaga roata fata de jug cu doua ferbetoane ps: ai o semnatura blana Editat Noiembrie 27, 2017 de stokerel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thesaw Postat Noiembrie 28, 2017 Share Postat Noiembrie 28, 2017 (editat) WTF eu am crezut ca vorbim de motociclete nu de pegas... Intr-un fel opresti 10 kile si alt fel 200. Normal ca pentru ce a fost gandita bicla de sosea nu iti trebuie suspensie Editat Noiembrie 28, 2017 de thesaw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Noiembrie 29, 2017 Share Postat Noiembrie 29, 2017 Suspensia la ciclism necesita mai mult efort pentru mentinerea vitezei. Poate duci o etapa mai mica, dar nu termini turul. La ce viteze au, nu e necesara deloc suspensia pentru mentinerea contactului iar la confort nu se gandeste nimeni. Rarele momente cand sa zicem ar putea beneficia de avantajul suspensiei nu justifica folosirea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ettore Postat Decembrie 5, 2017 Share Postat Decembrie 5, 2017 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LimpTA Postat Decembrie 6, 2017 Share Postat Decembrie 6, 2017 (editat) Exact, pentru ca sa masori distanta de franare pe ud intr-o campanie video de prevenire & safety unde se exagereaza chestii intentionat, este cel mai bun contraexemplu cu care poti veni contra unei franari vara cu dot-uri Editat Decembrie 6, 2017 de LimpTA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 6, 2017 Share Postat Decembrie 6, 2017 http://www.ukmotorists.com/hgv%20braking%20distances.asp unde era ala care zicea ca masa nu conteaz ala franaere? vezi ca e injiner Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.