Jump to content
Sign in to follow this  
KHK

BMW F750GS si F850GS (2018)

Recommended Posts

Da, stiu, daca m-as apuca de fumat, mi-as rezolva problema capacitatii rezervorului...

 

corect ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... nu este relevant deloc, ca AT nu are toate alea incluse in pretul publicat de Honda undeva.

Dar Africana merita toti banii ca motocicleta de adventure, in timp ce modelele astea doua nu sunt altceva decat alte doua motoare de touring deghizate in motorete adventure. Speranta pentru aparitia unui true adventure bike, in clasa medie, ramane tot la Yamaha si KTM (numai ca KTM ca si BMW nu prea este compatibil cu notiunea de fiabilitate, ceea ce pentru un adventure bike, mi se pare o conditie esentiala).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care-i logica sa ai gs si de 750 si de 850 cmc? De 1200 inteleg, dar astea? Au ajuns si astia ca cei de la KTM, 7 modele pe o plaja de 300 cmc!

Se numesc variatiuni pe aceiasi tema...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar Africana merita toti banii ca motocicleta de adventure, in timp ce modelele astea doua nu sunt altceva decat alte doua motoare de touring deghizate in motorete adventure. Speranta pentru aparitia unui true adventure bike, in clasa medie, ramane tot la Yamaha si KTM (numai ca KTM ca si BMW nu prea este compatibil cu notiunea de fiabilitate, ceea ce pentru un adventure bike, mi se pare o conditie esentiala).

Asa spuneam si eu, tendinta 2018 e sa puna cat mai multe accesorii sa ajute orice prost sa piloteze o motocicleta si sa nu cada, daca se poate sa-i iasa si din sa un deget sa-l gadile la semafor in f..nd si un senzor sa stea motorul drept la semafor fara sa mai pui piciorul jos.

Asistant de schimbator de viteze pentru aia care se uita inca in bord cand schimba viteza, ambreiaj anti-satedai pe jos cand dai ca boul inferioare si iti fuge poponeata inainte de curba, asistent de semnalizare sa iti taie semnalul daca dai semnal ca vita si uiti sa-l mai stingi.

Vedeti ca din 2019 baga si aplicatia whatsapp si facebook pe ecranul ala color si la cumpararea motocicletei va ofera si un epilator sa va faceti pe picioare gigea si bonus + 10 sedinte de pensat. Pe bune ? s-a ajuns cam departe mi se pare, si parca se pixxdifica incet incet si motocicletele astea.

ABS, da , il vad util, TCS hmm.. asa si asa, e chiar distractiv fara pentru cine stie cu ghidonul si incepe sa invete motocicleta unde incepe sa fuga pe curbe si nu numai, un far bun iar il vad ok, si in rest totul pe led sa nu consume mult curent.

In rest toate celelalte le vad asa briz briz-uri, chestii, socoteli, accesorii de luat ochii incepatorilor.

Sau ati uitat inainte cum erau alea in scoala cand n-aveau nici macar electrostarter si dadeati la pedala pana o inecati ?

GS1200 vine fara far pe led in dotarea de baza, vrei led, chiar si la F850, marca banu nenica !

» Post actualizat in 12 Nov 2017 15:34

Un scut ca dotare standard nu puneau mai degraba la f850gs-ul ala daca tot l-au aruncat in hora adventure.

Zici ca e un naked cu suspensie marita pe care au pus o pereche de karoo 3 cu zero protectie la vant si-un parbriz de o palma. Bataie de joc.

Din punctul meu de vedere nu face mai mult decat un ktm690 enduro si pe ala te bate vantul la peste 140 insa macar exceleaza la enduro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niște porcarii noile modele, subscriu. E pe bune faza cu gagica responsabila de dezvoltarea mobrele astora 2? Așa ar exista o umbra de explicație.

Nu înțeleg cum plecând de la un model reușit​ să ajungi la o submediocritate din asta!!

Aștept cu nerăbdare specs la 790, că despre T7 am deja un feeling negativ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce anume a facut diferenta?

 

Cu ceva upgrade-uri la suspensii (si eventual un rezervor suplimentar) este, din punctul meu de vedere, mobra ideala pentru touring de lunga distanta, fara pretentii de off-road in sensul tehnic.

 

Diferenta a facut-o tot "ansamblul", designul mai fresh, faptul ca au pus si ESA si parca si TC, poate si alte mici chestii (nu mai tin minte exact) dar cu siguranta marea diferenta a fost la frane, care la 650 mi s-au parut inacceptabile.

 

Mobra ideala de touring pt. tine, acum... pt. ca daca inteleg bine, ai V-Strom acum. Insa daca apuci sa testezi (ceva mai mult) si ceva mai mare, daca vei merge intr-un grup cu altii unde predomina alea mai mari si vei vedea ca nu prea tii pasul si ca se poate si altfel, iti schimbi cu siguranta parerea si asteptarile.

» Post actualizat in 13 Nov 2017 09:38

Cu un rezervor dublu, tot in situatia asta as ajunge, dar macar mai rar.

 

Daca mergi des si singur, da, ai dreptate. Dar de ce nu-ti iei Adv? Sau nu-ti place nici tie sa tii porcu' intre picioare :D

 

Dupa cum stii, Catalin are Adv dar nu-i foloseste la nimic, atata timp cat merge cu mine mai mereu la drum si eu tot trebuie sa opresc, n-are de ales, opreste si el. :)

» Post actualizat in 13 Nov 2017 09:55

Dar Africana merita toti banii ca motocicleta de adventure, in timp ce modelele astea doua nu sunt altceva decat alte doua motoare de touring deghizate in motorete adventure.

 

Nu cred ca vede cineva 750-ul ca o moto "adventure". Iar 850 nu vad de ce nu ar tine "umar la umar" cu Africa... conceptual sunt la fel, aceeasi greutate... vom vedea in teste care mi se par mai relevante decat preconceptiile. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nu cred ca vede cineva 750-ul ca o moto "adventure". Iar 850 nu vad de ce nu ar tine "umar la umar" cu Africa... conceptual sunt la fel, aceeasi greutate... vom vedea in teste care mi se par mai relevante decat preconceptiile. ;)

Tocmai, 750-ul ar fi trebuit sa aiba pedigree de adventure, insa la greutatea pe care o are, e clar ca nu prea are de-a face cu genul ala de calatorii. Cat despre 850, pai la un motor de 850 cmc, cantareste cat Africana cu motor de 1000cmc.. cum iti spuneam, motor de strada, deghizat in adventure. Cat despre teste, vezi ca umbla pe net un filmulet cu un nene care se da cu 850 Gs pe niste coclauri... sincer, filmul ala nu pledeaza in favoarea modelului. Motocicleta este greoaie, in special pe viraje stranse si pe schimbari rapide de directie, pozitia riderului ridicat in scarite este destul de nefireasca (in conditiile in care nu cred ca are 1,90 m+), etc. Ca touring de sosea, cu siguranta se descurca foarte bine, insa comparatia cu CRF1000 nu cred ca sta in picioare, cand vorbim de adv. bikes. Cu alte cuvinte, tocmai conceptual (ca sa folosesc exprimarea ta), nu sunt la fel.

Edited by xt600

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niște porcarii noile modele, subscriu. E pe bune faza cu gagica responsabila de dezvoltarea mobrele astora 2? Așa ar exista o umbra de explicație.

 

Da bre, vezi in interviul postat de mine, e vorba de Dorit Mangold, s-a ocupat in trecut de ceva scuter de la BMW (C Evo or smth.) :crack:

 

Parerea mea e ca la gabaritul actual, nici unul din modelele despre care s-a discutat aici n-are treaba cu off-road-ul.

 

Ma gandesc ca doar KTM 390 Adventure se va apropia de idealul adventure bike. Dar nah...monocilindru...fabricat in India...not everyone's cup of tea ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta a facut-o tot "ansamblul", designul mai fresh, faptul ca au pus si ESA si parca si TC, poate si alte mici chestii (nu mai tin minte exact) dar cu siguranta marea diferenta a fost la frane, care la 650 mi s-au parut inacceptabile.

 

Mobra ideala de touring pt. tine, acum... pt. ca daca inteleg bine, ai V-Strom acum. Insa daca apuci sa testezi (ceva mai mult) si ceva mai mare, daca vei merge intr-un grup cu altii unde predomina alea mai mari si vei vedea ca nu prea tii pasul si ca se poate si altfel, iti schimbi cu siguranta parerea si asteptarile.

Multam mult pentru detalii, is foarte utile. Dar da-mi voie sa raman la parerile mele, consider ca stiu destul de bine pe ce (mi) le sustin (parerile sunt prin definitie subiective). Nu de alta dar pentru mine "designul mai fresh, faptul ca au pus si ESA si parca si TC, poate si alte mici chestii " inseamna mai degraba minus decat plus, oricum fix 0 ca si avantaje. Franele da, dar si la capitolul asta is si alte pareri (distanta de franare la F650GS Twin mai mica decat la F800GS, cu ABS off) - oricum de asta trebuie sa ma lamuresc personal, cu drive-test.

Per total, din punctul meu de vedere, la modelele astea doua or facut un pas in spate catre mobre mai comerciale - au tot dreptul, asta cere piata, asta se fabrica. Macar sa nu mai aiba asa mult pretentii de Adventure, ca nu (mai) sunt nici una. Numai ca nu inteleg de ce "progres" trebuie sa insemne numai: +cilindree sau +HP, +gadgeturi si mai deloc optimizari de genul: -greutate, +suspensii, +autonomie, -consum, +fiabilitate, etc. Ma rog, una peste alta mie-mi convine de minune, numai bine ca o sa scada pretul la F650/F700 ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motocicleta este greoaie, in special pe viraje stranse si pe schimbari rapide de directie, pozitia riderului ridicat in scarite este destul de nefireasca (in conditiile in care nu cred ca are 1,90 m+), etc.

Eu am F800 si nu am observat asta - presupunand ca vorbesti despre comportamentul in off. Sunt curios cum ai tras concluzia asta referitor la F850, poate il ai deja? :) Si nu sunt in fanatic de brand, ba chiar eram un pic anti-bmw pana sa il iau pe asta. Ma rog, e o chestiune care tine strict de modul in care pilotezi motocicleta.

Pozitia in picioare e un pic...diferita. Dar hei, in comparatie cu ce? Eu mi-as fi dorit ghidonul putin mai mult spre mine, de exemplu. Oricum ar fi, solutii se gasesc pentru orice.

 

Cat despre consum, eu am 4,3-4,5 la stilul in care merg si in conditii normale, ca sa zic asa. Nu vreau mai putin, sunt bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de discutia cu rezervoarele, la oricare din generatii cu orice grad de echipare, toate motoarele merg cu un plin mult mai mult decat putem majoritatea sa mergem fara oprire. Si sincer nici nu inteleg de ce ai vrea sa mergi 300km+ dintr-o bucata? Ca sanatos nu este, garantat!

Daca n-as avea un s1000r in plan pt la anul, cu siguranta as fi cumparat 850-ul. Ar fi un "dualsport" ideal pt nevoile mele.

Edited by Edd

Share this post


Link to post
Share on other sites

toate motoarele merg cu un plin mult mai mult decat putem majoritatea sa mergem fara oprire.

De acord, numai ca unii dintre noi nu vrem sa oprim musai in benzinarii. Si atunci vrei sa poti sa mergi cat mai mult fara sa alimentezi, nu musai fara sa opresti. Pe de alta parte, is zone unde benzina nu-i chiar peste tot la indemana, si chiar daca n-ai musai nevoie, macar mental sa stii ca ai o rezerva, in cazul in care n-ai nimerit locul potrivit.

Acestea fiind spuse, o autonomie de peste 400Km mi se pare deja rezonabila - desi as fi mai incantat de la 450 in sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acestea fiind spuse, o autonomie de peste 400Km mi se pare deja rezonabila - desi as fi mai incantat de la 450 in sus.

 

Pentru asta exista F800GS Adv care probabil la anu' va avea si un urmas; cu 24 L rezervor faci vreo 550 km. Daca mai atarni si ceva bidoane de cutiile metalice, mai ai putin si ajungi la capatul Pamantului cu autonomia :D

 

Dupa criteriile astea, astia cativa care avem R1200GS ar trebui sa le dam foc ;)

» Post actualizat in 17 Nov 2017 09:44

Daca n-as avea un s1000r in plan pt la anul, cu siguranta as fi cumparat 850-ul. Ar fi un "dualsport" ideal pt nevoile mele.

 

Off-topic: Dupa ceea ce spui, si dupa ce am mers cu ambele, nu prea vad vreun motiv sa nu-ti iei XR in loc de R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru asta exista F800GS Adv care probabil la anu' va avea si un urmas; cu 24 L rezervor faci vreo 550 km. Daca mai atarni si ceva bidoane de cutiile metalice, mai ai putin si ajungi la capatul Pamantului cu autonomia :D

 

Dupa criteriile astea, astia cativa care avem R1200GS ar trebui sa le dam foc ;)

» Post actualizat in 17 Nov 2017 09:44

 

Off-topic: Dupa ceea ce spui, si dupa ce am mers cu ambele, nu prea vad vreun motiv sa nu-ti iei XR in loc de R.

Am avut sansa sa testez r1200gs adv, XR, R, 800gs. M-am gandit mult intre XR si R si am ajuns la concluzia ca pastrez f650gs-ul pt nebuniile mele prin salbaticie si cumpar R-ul pt "suflet". XR-ul/r1200gs l-as cumpara cu siguranta daca as planui ture lungi prin tari asfaltate.

Pt. mine R-ul este combinatia perfecta de optiuni, design si sunet. Sper sa nu schimbe designul de "ochios" niciodata.

Edited by Edd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru asta exista F800GS Adv care probabil la anu' va avea si un urmas; cu 24 L rezervor faci vreo 550 km.

Numai ca-ti trebuie si niste craci pe masura. Dar da, cam asa arata, din punctul "meu" de vedere, o autonomie demna de mentiunea "adventure".

 

Dupa criteriile astea, astia cativa care avem R1200GS ar trebui sa le dam foc ;)

Departe de mine concluzia asta. Eu vorbesc din punctul meu de vedere, restul fiecare cu ce prioritati are. Pai nu-i asa cel mai bine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am F800 si nu am observat asta - presupunand ca vorbesti despre comportamentul in off. Sunt curios cum ai tras concluzia asta referitor la F850, poate il ai deja? :) Si nu sunt in fanatic de brand, ba chiar eram un pic anti-bmw pana sa il iau pe asta. Ma rog, e o chestiune care tine strict de modul in care pilotezi motocicleta.

Pozitia in picioare e un pic...diferita. Dar hei, in comparatie cu ce? Eu mi-as fi dorit ghidonul putin mai mult spre mine, de exemplu. Oricum ar fi, solutii se gasesc pentru orice.

Daca imi aduc bine aminte, in postare am mentionat ca am vazut un film de prezentare pe iutub. Aici ai linkul, daca nu l-ai vazut deja:

Ei bine, filmele acestea de prezentare, au rolul de a oferi cateva repere, in ceea ce priveste comportamentul motoretei, in diferite situatii si de a trezi interesul fata de produs (sau nu :D). Ei bine, pe mine nu m-a impresionat ceea ce am vazut, avand in vedere ca se pretinde a fi un "Africa Twin killer". Am o alta parere despre ceea ce ar trebui sa fie un adventure bike din clasa medie. Daca tie iti place ce vezi, inseamna ca este o motocicleta pentru tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bomba f850-ul, mai ales ca au scos-o cu rezervorul ala de 15 litri si motor facut de aia de la Loncin de vindeau scutere in Careffour. O adevarata motocicleta adventure.(not)

Furca fata nici macar nu e ajustabila la preload sa fie la indemana, greoaie si motorul ceva ceva fortat sa lucreze in ture sa scoata untul din aia 95 de cai.

Pui tu 21 pe fata si lasi spatele pe 17 ? pai ce e ala, chopper ?

Parerea mea dupa ce am vazut-o la EICMA : epic fail ! au impresionat prin farul pe led, rotita de navigare prin meniu, bordul color si o evacuare finala de am zis ca e juma de toba de masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pui tu 21 pe fata si lasi spatele pe 17 ? pai ce e ala, chopper ?

inseamna ca africana mea e ciopăr

stai sa-i spun lu nevasta-mea ca transalpu ei nu e ce crede ea...noroc ca a venit mosu aseara ca altfel nu mai primeam nimic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pui tu 21 pe fata si lasi spatele pe 17 ? pai ce e ala, chopper ?

Cele mai multe aventuroaice/dual-sport-uri au combinatia asta si este foarte ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele mai multe aventuroaice/dual-sport-uri au combinatia asta si este foarte ok.

insa e cu muuult mai ok un 18 pe spate in offroad ;) si nu numai

» Post actualizat in 07 Dec 2017 17:30

inseamna ca africana mea e ciopăr

stai sa-i spun lu nevasta-mea ca transalpu ei nu e ce crede ea...noroc ca a venit mosu aseara ca altfel nu mai primeam nimic

Nu cred ca poate exista un termen de comparatie intre un magar si un armasar, tu ce parere ai ?

Edited by blue_nightwishX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mare hater esti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Nu cred ca poate exista un termen de comparatie intre un magar si un armasar, tu ce parere ai ?

parerea mea e ca au p000la cam la fel, tu ce zici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am comandat un F750GS in ianuarie. Acum o saptamana, dealer-ul m-a anuntat ca livrarea o sa intarzie cu 5 saptamani.

Interesant este ca pe site-ul BMW Motorrad, daca vrei sa configurezi unul apare mesajul: MODEL INEXISTENT - ne pare rau, dar modelul ales in configurator nu mai este disponibil. Alege un model nou :D

KHK, poti sa ma ajuti cu o informatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

KHK, poti sa ma ajuti cu o informatie?

 

Am vazut ce spui cu model inexistent (pe Germania) si nu apare nici pe Romania deloc (valabil si pt. 850). Or face ceva schimbari... oricum, inteleg ca vanzarile oficial incep in mai.

La care dealer ai comandat?

 

Daca mi-ai fi cerut un sfat inainte sa comanzi, as fi zis sa mai astepti un an, fiind model total nou. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...