Jump to content
Sign in to follow this  
Pauldci

Probleme motor Dacia Duster

Recommended Posts

Salutare,

Va scriu si eu aici despre o problema ce o intampin de mult timp cu o Dacia Duster:

 

Duster 1.6 benzina, 16 V, 4X2. Masina are acum 130.000 km, toate reviziile facute la timp si numai la reprezentanta. O conduc de la 0 km si aproape de atunci a mers si merge prost. Aceasta inseamana ca prezinta urmatoarele simptome: la plecarea de pe loc jmuceste putin, la schimbarea din treapta 1 in 2 daca o faci in mod normal jmuceste odata sau de doua ori. Daca, dupa ce am turat motorul in treapta 1 calc ambreiajul si astept f putin, pleaca in treapta 2 normal. Daca nu astept putin si merg normal, jmuceste. Are momentte cand merge normal si momente cand merge asa cum am spus. Mai are momente cand la pornire da senzatia ca porneste, nu mai tin pe electromotor, iar cateva secunde motorul da senzatia ca o sa moara, ''palpaie'' asa, astfel incat acul turometrului nici nu se misca, si deodata porneste.

In alte cazuri nu porneste la prima cheie, porneste la a doua si in toata perioada cat functioneaza motorul (dupa ce a pornit la a doua cheie) nu mai functioneaza inchiderea centralizata, butonul din bord nu mai actioneaza usile si nici din alarma nu se mai inchid/deschid usile. Daca pur si simplu opresc si repornesc motorul, inchiderea functioneaza din nou normal. Tot atunci cand nu mai functioneaza inchiderea de la butonul din bord, daca cobor si vreau sa inchid din alarma, se activeaza alarma dar nu mai inchide usile, dar daca apas butonul de inchidere din cheie, atunci inchiderea functioneaza. Nu imi dau seama de unde toate anomaliile acestea. Oare toate astea (inclusiv mersul prost al motorului) pot avea legatura cu alarma masinii (este o larma de 2 lei, oferita gratis la cumpararea masinii)? Cred ca nu este doar o simpla coincidenta.

Toate aceste simptome le-am reclamat la doua reprezentante Dacia din Buc, ambele imi spun ca pe tester masina nu prezinta nicio problema, dar in continuare merge prost. I-am schimbat si bujiile si bobinele (nu la sugestia service-ului ci din propria initiativa) si cu toate astea nimic nu s-a schimbat (montat numai piese de origine).

A mai intalnit cineva vreo situatie asemanatoare, aveti idee cum as putea s-o remediez?

Multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai sa incepem cu inceputul:

 

SMUCÍ, smucesc, vb. IV. 1. Tranz. A trage brusc și cu putere pentru a scoate, a smulge, a desprinde, a deplasa ceva sau pe cineva din locul unde se află. ♦ Intranz. (Despre arme de foc) A izbi înapoi la descărcare, a avea recul. 2. Refl. A se zbate, a face mișcări repezi încolo și încoace spre a scăpa din locul unde este prins sau legat. [Var.: (pop.) smâcí, smâncí, smuncí vb. IV] – Din sl. smučati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Initiatorul topicului cred ca se refera ca "merge in suturi" ca atunci cand nu dai drumul la ambreiaj complet si te scutura putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai eliminat varianta in care o stropesti cu benzina si arunci batul de chibrit pe ea, macar deconecteaza alarma.

Intrebarea cheie este: ce marca va fi urmatoarea masina? Dacia sigur nu... Si nu inteleg cum ai ajuns la 130.000 cu o masina noua care merge prost? Asta e toata bucuria unei masini noi, ca nu ai niciun stres cu ea, cum sa lasi de la tine? Cum sa nu il rapesti si sa nu il schingiuiesti pe ala care ti-a zis ca e ok pe tester si ca asta e?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai sa incepem cu inceputul:

 

SMUCÍ, smucesc, vb. IV. 1. Tranz. A trage brusc și cu putere pentru a scoate, a smulge, a desprinde, a deplasa ceva sau pe cineva din locul unde se află. ♦ Intranz. (Despre arme de foc) A izbi înapoi la descărcare, a avea recul. 2. Refl. A se zbate, a face mișcări repezi încolo și încoace spre a scăpa din locul unde este prins sau legat. [Var.: (pop.) smâcí, smâncí, smuncí vb. IV] – Din sl. smučati.

 

Pai e cam cum zice in dex, cam asta face. Cand accelerez la plecarea de pe loc dar si la schimbarea in treapta a doua (dupa ce am ridicat ambreiajul), are un lag dupa care trage brusc si cu putere astfel incat da acea senzatie , asa cum spune si Fratzyka, de mers in suturi.

» Post actualizat in 22 Feb 2018 09:33

Daca ai eliminat varianta in care o stropesti cu benzina si arunci batul de chibrit pe ea, macar deconecteaza alarma.

Intrebarea cheie este: ce marca va fi urmatoarea masina? Dacia sigur nu... Si nu inteleg cum ai ajuns la 130.000 cu o masina noua care merge prost? Asta e toata bucuria unei masini noi, ca nu ai niciun stres cu ea, cum sa lasi de la tine? Cum sa nu il rapesti si sa nu il schingiuiesti pe ala care ti-a zis ca e ok pe tester si ca asta e?

 

Da, ma gandesc si al asta, sa schimba alarma intai, pe urma varianta cu benzina :)

iti dai seama ca e destul de frustrant sa mergi cu o masin atata timp si sa te enerveze in continuu. Dar ce as putea face, uite intreb si eu pe toata lumea. Cei care se presupune ca ar trebui sa stie, ridica din umeri. Am sunat si la Dacia (la fabrica, nu la dealeri) si le-am povestit cat de dezamagit sunt de masina, si mi-au recomandat sa merg din nou la dealer care din nou au ridicat din umeri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e cam cum zice in dex, cam asta face. Cand accelerez la plecarea de pe loc dar si la schimbarea in treapta a doua (dupa ce am ridicat ambreiajul), are un lag dupa care trage brusc si cu putere astfel incat da acea senzatie , asa cum spune si Fratzyka, de mers in suturi.

eu nu cred ca trage brusc si cu PUTERE :)

 

problema apare doar pe treptele 1 si 2 ?

 

se poate sa ai o problema la ambreiaj/placa/volanta , sau o problema cu functionarea motorului . cateodata este destul de greu de identificat exact de unde este problema... mai ales de catre rateuri care-ti explica ca nu da nici o eroare pe tester ...

 

 

un mecanic cu 2 neuroni bine antrenati face cat 3 testeri de reprezentanta.

 

 

incearca un servis mai mic dar recomandat ... de cartier eventual.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu cred ca trage brusc si cu PUTERE :)

 

problema apare doar pe treptele 1 si 2 ?

 

se poate sa ai o problema la ambreiaj/placa/volanta , sau o problema cu functionarea motorului . cateodata este destul de greu de identificat exact de unde este problema... mai ales de catre rateuri care-ti explica ca nu da nici o eroare pe tester ...

 

 

un mecanic cu 2 neuroni bine antrenati face cat 3 testeri de reprezentanta.

 

 

incearca un servis mai mic dar recomandat ... de cartier eventual.

 

Da, vorba vine ''cu putere'' :)

Am banuit si cutia, pt ca avea un zgomot ciudat. Mi-au desfacut cutia, schimbat doi rulmenti si kit de ambreiaj complet, a disparut zgomotul din cutie dar motorul merge la fel de prost.

Stii cumva sa imi recomanzi vreun meserias bun?

Edited by Pauldci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, vorba vine ''cu putere'' :)

Am banuit si cutia, pt ca avea un zgomot ciudat. Mi-au desfacut cutia, schimbat doi rulmenti si kit de ambreiaj complet, a disparut zgomotul din cutie dar motorul merge la fel de prost.

Stii cumva sa imi recomanzi vreun meserias bun?

sry nu pot sa fac recomandari .

 

daca zici ca ai schimbat si aprinderea inseamna ca nu mai ramane decat injectia sa fie de vina ...

 

kitul de ambreiaj nu include si volanta ... volantele dublu masa pot da exact problemele astea .. defect de fabricatie sau in multe cazuri volante prea usoare ,gandite de injineri cu diplome de curpapir (vezi ca o sa apara 1-2 sa comenteze)

 

o rezolvare un pic mai bizara ... vezi ca sunt cateva firme de tuning cu dyno in bucuresti , un run nu costa foarte mult si iti pot face o harta lambda ... o sa se vada destul de clar o problema de injectie si de multe ori se poate corecta din soft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ce as putea face, uite intreb si eu pe toata lumea.

Scandal!!!!! Mare. Ei au lasat situatia asa pentru ca nu esti un inconvenient foarte mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sry nu pot sa fac recomandari .

 

daca zici ca ai schimbat si aprinderea inseamna ca nu mai ramane decat injectia sa fie de vina ...

 

kitul de ambreiaj nu include si volanta ... volantele dublu masa pot da exact problemele astea .. defect de fabricatie sau in multe cazuri volante prea usoare ,gandite de injineri cu diplome de curpapir (vezi ca o sa apara 1-2 sa comenteze)

 

o rezolvare un pic mai bizara ... vezi ca sunt cateva firme de tuning cu dyno in bucuresti , un run nu costa foarte mult si iti pot face o harta lambda ... o sa se vada destul de clar o problema de injectie si de multe ori se poate corecta din soft.

 

Tind sa nu dau vina pe volanta, mai repede poate o problema de soft sau injectie. O sa incerc sa vb si la o firma de tuning, merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ai mai mult de o problema. Cea cu usile poate sa fie de la alarma, incearca s-o "scoti" din circuit si vezi daca mai face.

La reprezentanta au incerca sa-ti faca reprogramare a calculatorului de injectie? Ai mai mers cu o masina identica, sa vezi daca nu cumva, de fapt, asa se comporta toate? Desi din ce descrii nu ar trebui, dar am vazut multe la viata mea, deci merg pe neincredere 100% :)))) si nu ma refer la tine sau la oameni, ci la alte chestii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ai mai mult de o problema. Cea cu usile poate sa fie de la alarma, incearca s-o "scoti" din circuit si vezi daca mai face.

La reprezentanta au incerca sa-ti faca reprogramare a calculatorului de injectie? Ai mai mers cu o masina identica, sa vezi daca nu cumva, de fapt, asa se comporta toate? Desi din ce descrii nu ar trebui, dar am vazut multe la viata mea, deci merg pe neincredere 100% :)))) si nu ma refer la tine sau la oameni, ci la alte chestii

 

Mi-au facut si resoftare de cateva ori. Merge bine o saptamana, doua, trei, dupa care face la fel. Si nu merge prost mereu, azi merge ok, maine prost etc. Chiar daca sunt modele mai noi fata de dacia 1310, probabil au vrut sa mai pastreze ceva din traditia ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai recomandat e sa cauti pe reno.ro sau ceva forum de Dacia. Din experienta mea cu acelasi motor pe o Laguna, problema era de la MPP (motor pas cu pas). Asta nu iese nici la diagnoza daca are probleme (in plus, e foarte ieftin). Observi uneori deviatii de turatie la relanti etc? Mai poti curata si senzorul de volanta. Astea doua explica partea cu motorul care da sa moara si uneori, turatii crescute brusc, care are putea cauza smucitura descrisa de tine. Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprinderea e ok? In special fisele. Verifica si mufa de la ECU, sa nu fie slabita sau corodata- am mai auzit de simptome din astea inexplicabile de la mufe ECU belite din fabrica.

 

Ca meserias ti-l pot recomanda pe Aurica de la Dacoserv militari, la toate 5 daciile detinute de tatal meu (de la 1310 la logan) a reparat cu succes tot ce a fost nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai recomandat e sa cauti pe reno.ro sau ceva forum de Dacia. Din experienta mea cu acelasi motor pe o Laguna, problema era de la MPP (motor pas cu pas). Asta nu iese nici la diagnoza daca are probleme (in plus, e foarte ieftin). Observi uneori deviatii de turatie la relanti etc? Mai poti curata si senzorul de volanta. Astea doua explica partea cu motorul care da sa moara si uneori, turatii crescute brusc, care are putea cauza smucitura descrisa de tine. Bafta!

 

Da, de obicei fluctueaza putin relantiul, iar cu AC pornit fluctuatiile sunt mai mari.

» Post actualizat in 22 Feb 2018 13:08

Aprinderea e ok? In special fisele. Verifica si mufa de la ECU, sa nu fie slabita sau corodata- am mai auzit de simptome din astea inexplicabile de la mufe ECU belite din fabrica.

 

Ca meserias ti-l pot recomanda pe Aurica de la Dacoserv militari, la toate 5 daciile detinute de tatal meu (de la 1310 la logan) a reparat cu succes tot ce a fost nevoie.

 

O sa incerc si la Dacoserv, pana acum am fost la Meridian si Automarcus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intalnit masini care, brusc, intr-o zi n-au mai pornit! Testerul nimic, ia si sapa. De la ce? De la radio! Montat de dealer prelivrare, LG, functionat totul perfect pana in ziua Z. In mufa radioului sunt 2 fire de CAN, naiba stie ce i s-a nazarit LG-ului sa transmita pe ele de a bulversat tot. Deci alarma e unul dintre suspecti. Faptul ca apar si alte manifestari fara legatura cu ecu motor ma face sa cred ca nu e senzor, volant sau IAC, ci ceva care are legatura cu modulele in cauza - posibil reteaua CAN, dar mai poate fi o alimentare sau un punct de masa care sunt comune. Defectele de genul sunt deosebit de greu de identificat, se poate munci zile in sir.

Pe de alta parte nu inteleg cum nu le-ai dat-o de cap cat era noua, le-o puneai in poarta si cereai banii inapoi. Daca esti tare pe pozitii poti obtine destule de la dealeri, daca te resemnezi la datul lor din umeri nu rezolvi nimic.

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca esti foarte rabdator.

Eu nu rezistam sa stau cu ea asa nici macar o saptamana.

Poate poti incerca si un alt service, care nu e in reteaua Dacia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomand meridian nord dacă nu ai fost deja colo pt un diagnostic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu dece ii recomandati servisuri mari de dealer ... nu are nimeni rabdare si timp acolo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Problema cu fluctuațiile in relanti, am avut și eu la, Laguna 1 '99. Testarul bătea câmpii, adică totul era ok. Pseudomecanicii ba ziceau una ba alta. Aiurea. Am fost pana la urma la un mecanic, lucra la Renault, mecanic cu state vechi de pe timpul cand era coop Dinamo. Am pornit motorul, a tras cu urechea. Deodată a luat un spray wd40 și a pulverizat între carcasa filtrului de aer și gatul carburatorul. Instant sa oprit mașina. Problema era oringul de pe gatul carburatorului, trăgea aer fals pe acolo. A pus unul nou și a mers perfect. Dacă lăsăm ceilalți mecanici, îmi făceau motorul bucăți, ca cică, trebuie sa o ia prin eliminare. Deci, poate fi o chestie mica care face probleme mari. Numai ca trebuie omul potrivit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intalnit masini care, brusc, intr-o zi n-au mai pornit! Testerul nimic, ia si sapa. De la ce? De la radio! Montat de dealer prelivrare, LG, functionat totul perfect pana in ziua Z. In mufa radioului sunt 2 fire de CAN, naiba stie ce i s-a nazarit LG-ului sa transmita pe ele de a bulversat tot. Deci alarma e unul dintre suspecti. Faptul ca apar si alte manifestari fara legatura cu ecu motor ma face sa cred ca nu e senzor, volant sau IAC, ci ceva care are legatura cu modulele in cauza - posibil reteaua CAN, dar mai poate fi o alimentare sau un punct de masa care sunt comune. Defectele de genul sunt deosebit de greu de identificat, se poate munci zile in sir.

Pe de alta parte nu inteleg cum nu le-ai dat-o de cap cat era noua, le-o puneai in poarta si cereai banii inapoi. Daca esti tare pe pozitii poti obtine destule de la dealeri, daca te resemnezi la datul lor din umeri nu rezolvi nimic.

 

E aiurea si ca nu face mereu asa, mi s-a intamplat sa ma duc la ei, sa le povestesc, au pus pe tester, nu a dat nicio eroare, la proba de drum nu mai prezenta simptome, or fi zis ca sunt nebun...

» Post actualizat in 23 Feb 2018 07:25

Recomand meridian nord dacă nu ai fost deja colo pt un diagnostic.

 

Am fost de multe ori la Meridian N, nicio rezolvare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precum au zis, elimina alarma prima data si vezi de acolo. Poate e un contact imperfect in cablaria ei.

Edited by Patrick_M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Problema cu fluctuațiile in relanti, am avut și eu la, Laguna 1 '99. Testarul bătea câmpii, adică totul era ok. Pseudomecanicii ba ziceau una ba alta. Aiurea. Am fost pana la urma la un mecanic, lucra la Renault, mecanic cu state vechi de pe timpul cand era coop Dinamo. Am pornit motorul, a tras cu urechea. Deodată a luat un spray wd40 și a pulverizat între carcasa filtrului de aer și gatul carburatorul. Instant sa oprit mașina. Problema era oringul de pe gatul carburatorului, trăgea aer fals pe acolo. A pus unul nou și a mers perfect. Dacă lăsăm ceilalți mecanici, îmi făceau motorul bucăți, ca cică, trebuie sa o ia prin eliminare. Deci, poate fi o chestie mica care face probleme mari. Numai ca trebuie omul potrivit.

 

Asta caut si eu, un meserias din asta cum zici tu. Poti sa imi faci o recomandare?

Edited by Pauldci

Share this post


Link to post
Share on other sites

bah esti nebun, ce tester a pus ala pe masina cu carburator???? Asta ca sa nu mai zic ca laguna 1 avea injectie cel mai probabil MPI unde SE VEDE aerul fals....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...