Dan Cata Postat Iulie 24, 2018 Share Postat Iulie 24, 2018 (editat) Stiu ca termenii in romana nu is cei mai nimeriti dar nu am gasit ceva mai potrivit. In engleza ii zice trailer sway sau swing, atunci cand remorca incepe sa o ia stanga dreapta, fata de masina care merge drept. Toti mai multi au remorci dupa masini cu motoare, de enduro, sau merg in concedii in vest pe autostrada cu masina si remorca, ca sa eviti plictiseala si oboseala de a merge cu mobra pe autostrada. Personal, am patit asta de doua ori, cu aceasi remroca si masini diferite. Ii inspaimantator sentimentul, daca numai te uiti pe utube la filmulete nu cred ca poti sa simti panica care te apuca cand simti remorca ca incepe sa danseze, franezi si face si mai tare. Solutia e sa incerci sa franezi incet, fara sa bruschezi, pare-se. Sambata trecuta am vazut o duba de 3.5 cu o pompa de beton facand asta. Pana ce am ajuns eu sa filmez, facea mult mai tare. Compilatii de accidente cu remorca is garla pe utube. De retinut e ca, atunci cand agati remorca, trebuie sa te asiguri ca: - incarcatura e distribuita pe mijloc, longitudinal - ai incarcare pe ruda/carlig - nu depsesti o viteza de bun simt, 90 km/h e suficient daca ai incarcatura. - eviti a face manevre bruste cand conduci cu remroca - asiguri bine marfa, sa nu se deplaseze de la locul ei in timpul mersului. Ce as mai putea adauga: - daca te prinde ploaia, exista riscul ca chingile sa se intinda, si sa trebuiasca sa re-strangi incarcatura - sa fii atent cum legi chingile, astfel incat sa nu se taie in timpul mersului, de la frecare. - remorca nu sare de pe carlig. Daca se intoarce cu rotile in sus, sansele ca masina sa o urmeze is destul de mari. Editat Iulie 24, 2018 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fnp Postat Iulie 24, 2018 Share Postat Iulie 24, 2018 http://www.despre-rulote.ro/Discutie-Magnifica-protectoarea-cupl%C4%83-antibalans Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iulie 24, 2018 Share Postat Iulie 24, 2018 cum ar trebui sa reactionezi in momentul in care incepe sa intre in balans. franezi sau accelerezi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 24, 2018 Autor Share Postat Iulie 24, 2018 Se zice ca trebuie sa franezi usor. Aia e cel mai bine ce poti face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fnp Postat Iulie 24, 2018 Share Postat Iulie 24, 2018 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Iulie 24, 2018 Share Postat Iulie 24, 2018 Bun topicul ! Habar n-aveam cat de violent devine fenomenul. In conditiile astea mi se pare si mai important sa tii un ochi atent la remorcile altora in trafic, mai ales pe mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iulie 24, 2018 Share Postat Iulie 24, 2018 (editat) Am experimentat fenomenul la primul drum cu platforma auto, trebuie sa reduci usor viteza. Daca accelerezi face mai rau. Eu am rezolvat asezand masina de curse mai in fata pe "targa", marind apasarea pe carlig. N-am avut cupla antibalans si m-am deplasat uneori si cu 160km/h cu atelajul... Editat Iulie 24, 2018 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tudor_tigau Postat Iulie 24, 2018 Share Postat Iulie 24, 2018 Am experimentat un tangaj destul de extrem anul trecut, cand imi aduceam masina pe o platforma, in urma unei avarii. Nu eram eu la volan, dar atelajul format din masina mea si remorca era considerabil mai greu decat masina tractoare. Apoi, din ce am inteles, faptul ca latimea puntilor era diferita (intre masina si remorca se formeaza un trapez) amplifica dendinta de tangaj. Cam la orice viteza peste 70 de km/h, incepea sa se simta intentia atelajului de a intra in oscilatie. La unul din episoade, remorca a intrat in tangaj atat de violent incat ne-a aruncat pe cealalta banda pe autostrada. Am crezut sincer ca o sa ne rasturnam, habar nu am cum de n-a cazut masina mea de pe platforma. Problema se amplifica cand mergi la vale. Atunci ansamblul formeaza un punct de articulatie pe care partea din spate se sprijina si e intr-o stare evident opusa starii de echilibru. Pe bucatile in coborare am observat ca era mai bine sa nu franezi, sau sa accelerezi foarte usor daca se pornea oscilatia. Sa ma corecteze cineva daca gresesc... In orice caz, o experienta horror, si sincer eu nu as depasi 80-90 la ora indiferent cat de bine e echilibrat ansamblul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bass Postat Iulie 24, 2018 Share Postat Iulie 24, 2018 Ideal este sa nu se mearga cu viteza.Trebuie bineinteles sa se tina seama si de cauciucuri,suspensii,incarcare.Mie mi-a intrat rulota in balans din cauza unei pale puternice de vant.Mergeam cu aprox 90 km/h.Am franat usor si s-a redresat.O treaba foarte buna este cupla antibalans. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iulie 24, 2018 Share Postat Iulie 24, 2018 (editat) John zicea de L200 penultima generatie ca e omologat in Ro cu 5200kg MASA REMORCABILA CU SISTEM DE FRANARE!! Nu masa ansamblului, autotren sau ce balarii mai scrie pe acolo. Sunt masini care pot tracta mase mai mari decat ale lor proprii. In cazul lui L200 banuiesc o manarie pt vreo licitatie, generatia noua are 3500 parca, in orice caz nu mai e asa aberanta treaba. VW Sharan are 2000kg de exemplu, el cantareste oricum mai putin. Experienta horror descrisa mai sus sunt convins ca e legata strans de proasta pozitionare a masinii pe platforma. Legal e prevazuta o viteza maxima cu 10km/h mai mica decat cea pt vehiculul tragator fara remorca atunci cand tractezi. Atat. Rulota are suprafata laterala mare + masa relativ mica, ceea ce o face sensibila la vant lateral. Am carat o data un Amphicar si, intrucat l-am urcat cu troliul manual dintr-o locatie care nu permitea manevre, l-am pozitionat cu fata in directia de mers, respectiv motorul in spate. Am venit de la Ploiesti cu max 80km/h pt ca intra in balans. La dus avusesem Manta mea si am mers 120-130km/h fara greturi, aceeasi masina tragatoare, aceeasi platforma, opritoarele pt roti de pe targa nemiscate. Cum zice si @method pe topicurile de motogp, repartitia maselor e hotaratoare » Post actualizat in 24 Jul 2018 19:11 Eu am avut platforma cu mta 2000kg si m proprie 490, am tractat-o cu masini cu mase remorcabile de 1800 si 1350kg. In primul caz (1800) era ok cu cotetzul de curse de ~1000kg, dar legal se ia mta remorcii. In al 2-lea caz eram oricum in ofsaid, am carat si masini mai grele, dar niciodata nu m-a intrebat nimeni nimic, de cate ori m-a oprit s-a uitat doar la cat E de pe permis. Editat Iulie 24, 2018 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Iulie 25, 2018 Admin Share Postat Iulie 25, 2018 Foarte interesant topic! Paterea mea este ca trebuie facut pinned si redenumit ceva in genul " Atentie la mersul cu remorca" sau ceva asemanator. Habar nu aveam cum pot dansa remorcile astea si cum te pot dezechilibra! Ce forte sunt acolo, astfel incat te poti trezi cu rotile in sus instant! Am tras de doua ori motor pr remorca, cand am luat Lt.ul am venit din Arad si cu 140 km/ora ca pe sine, fara sa simt nimic. Este drept ca opream des sa verific chingile si tot timpul eram cu ochii in retrovizoare, iar motocicleta era legata pe mijloc, transversal. Ultima data am mers cu un Burgman 650 prin Croatia si la fel, nu am simtit nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iulie 25, 2018 Share Postat Iulie 25, 2018 (editat) Am carat o data pe remorca un Range Rover, o hardughie grea, cred ca avea doua tone si impreuna cu masina tractoare (Mitsubishi Pajero) si remorca depasisem 3500kg dar nu am avut nici o problema. Ce-i drept nu am depasit 80-90 km/h pt ca Pajero cam era in pioneze iar remorca era nemteasca si cu doua osii. Balansul prezentat in imagini nu stiu daca e normal, nu am mare experienta la mers cu remorca dar nu cred ca e normal si cred ca totul se rezuma la niste probleme tehnice sau de proiectare. Trebuie atentie mare cand mergi cu remorca, totul verificat si para verificat, nimic nu trebuie lasat pe principiul las-o ca merge. In afara de asta stilul de condus trebuie sa fie unul preventiv 100%. Editat Iulie 25, 2018 de petre81. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grigore1 Postat Iulie 25, 2018 Share Postat Iulie 25, 2018 Am remorci mici diverse de multi ani pt uz gospodaresc di am tot carat ( autoturism di remorca mma max 1000). Secrrtele se concentreaza pe incarcare pe axa axe di repartizarea acesteia astfel incit pe cirligul mssinii sa fie max 60 kg. iin film iti arata ce se intimpla cu dinamica daca incarci gresit. Cele mai bune info le am preluat de pe forum de rulotisti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 25, 2018 Autor Share Postat Iulie 25, 2018 Cand am doar o motocicleta pe mijlocul remorcii, pot merge si cu 180 ca nu se intampla nimic. Cand am doua, atunci incepe distractia. Ca sa mai remediez din problema, am pus un profil patrat de 60mm intre cupla si ruda remorcii, ca sa inalt cupla cu 60 mm, pana la urma. Remorca sta mai aproape de pozitia orizontala acum, dar ma gandesc si sa iau o cupla cu stabilizare... E vro' 1500 de lei, dar daca te gandesti ca poti rasturna marfa de mii de eur + masina dauna totala + ca te mai si lovesti tu pe dinauntru in masina... parca nu mai pare asa de scumpa cupla aia » Post actualizat in 25 Jul 2018 05:47Foarte interesant topic!Paterea mea este ca trebuie facut pinned si redenumit ceva in genul " Atentie la mersul cu remorca" sau ceva asemanator. Da da, "Totul despre mersul cu remorca" :laugh: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 8, 2018 Autor Share Postat Octombrie 8, 2018 https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aYYNpZq_460svvp9.webm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Beatrice Postat Octombrie 8, 2018 Share Postat Octombrie 8, 2018 Cred ca remorca cu axa viratoare e cam singura solutie, ca cele de camione, gen: https://www.autovit.ro/anunt/blyss-trailer-remorca-transport-auto-dublu-boro-multimax-ID7GeKjL.html Problema este ca numai remorcuta asta are o tona, deci aproape in orice situatie iti trebuie BE/CE... Dar pentru o casa pe roti, care baga si multi km pe autostrada, cred ca e perfecta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 12, 2018 Autor Share Postat Octombrie 12, 2018 https://video-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t42.9040-2/43524936_862948293909032_3946863143006765056_n.mp4?_nc_cat=1&efg=eyJybHIiOjMwMCwicmxhIjo1MTIsInZlbmNvZGVfdGFnIjoic3ZlX3NkIn0%3D&oh=46ba85c47b9249cc3ba9cec65cb9c333&oe=5BC057D0 Pana nu dispare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 18, 2019 Autor Share Postat Ianuarie 18, 2019 Din manualul masinii: Reduce vehicle speed immediately if the trailer shows the slightest sign of swaying. Do not try to stop the swaying by accelerating. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buggy Postat Ianuarie 23, 2019 Share Postat Ianuarie 23, 2019 (editat) La 08.10.2018 la 19:58, Beatrice a spus: Cred ca remorca cu axa viratoare e cam singura solutie, ca cele de camione, gen: https://www.autovit.ro/anunt/blyss-trailer-remorca-transport-auto-dublu-boro-multimax-ID7GeKjL.html Problema este ca numai remorcuta asta are o tona, deci aproape in orice situatie iti trebuie BE/CE... Dar pentru o casa pe roti, care baga si multi km pe autostrada, cred ca e perfecta. cam scumpa si fara utilitate ptr "uz casnic"... sunt destule rulote la lungimea asta plus ca, cam ptr orice rulota iti trebuie BE...masura de siguranta cea mai buna este sa nu depasesti 100km...tocmai dasta este interzis si prin lege... nu s daca si la noi dar in europa de vest da... cu remorca sau rulota nu e voie peste 100km... din experienta mea de pana acum cu remorca cu moto... nu prea am avut parte de balans... in schimb cu rulota da.. cateodata poate fi perversa :)))... am redus usor viteza poate si cu putina frana nu mai stiu exact.. de cand ma dau si cu camionul... mi a plesnit unu oglinda cu rulota pe autostrada intr o zona de santier... balansa ca la balamuc.. :))) Editat Ianuarie 23, 2019 de Buggy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 5 Autor Share Postat Februarie 5 https://www.facebook.com/reel/419891390379909?s=yWDuG2&fs=e Nu stiu cat timp stau astea active pe fb, dar is de vazut... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NOF Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 La 24.07.2018 la 13:25, tudor_tigau a spus: Am experimentat un tangaj destul de extrem anul trecut, cand imi aduceam masina pe o platforma, in urma unei avarii. Nu eram eu la volan, dar atelajul format din masina mea si remorca era considerabil mai greu decat masina tractoare. Apoi, din ce am inteles, faptul ca latimea puntilor era diferita (intre masina si remorca se formeaza un trapez) amplifica dendinta de tangaj. Cam la orice viteza peste 70 de km/h, incepea sa se simta intentia atelajului de a intra in oscilatie. La unul din episoade, remorca a intrat in tangaj atat de violent incat ne-a aruncat pe cealalta banda pe autostrada. Am crezut sincer ca o sa ne rasturnam, habar nu am cum de n-a cazut masina mea de pe platforma. Problema se amplifica cand mergi la vale. Atunci ansamblul formeaza un punct de articulatie pe care partea din spate se sprijina si e intr-o stare evident opusa starii de echilibru. Pe bucatile in coborare am observat ca era mai bine sa nu franezi, sau sa accelerezi foarte usor daca se pornea oscilatia. Sa ma corecteze cineva daca gresesc... In orice caz, o experienta horror, si sincer eu nu as depasi 80-90 la ora indiferent cat de bine e echilibrat ansamblul... Platforma era cu 2 axe? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 130-140 pe distanțe scurte (depășiri), n-am simțit niciodată să intre în tangaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 (editat) Acum 7 ore, Lucian_M a spus: 130-140 pe distanțe scurte (depășiri), n-am simțit niciodată să intre în tangaj. Se vede că 🏍 are cg în fața axei remorcii => apăsare pe cârlig => nema tangaj. Acum 8 ore, NOF a spus: Platforma era cu 2 axe? Și dacă era cu 2 ce? Dacă nu e apăsare pe cârlig dansează de numa'! Editat Februarie 6 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Acum 17 minute, ENEOS a spus: Se vede că 🏍 are cg în fața axei remorcii => apăsare pe cârlig => nema tangaj. Pot muta axa mai în față, dar se modifică dinamica remorcii și prefer să o las așa, se comportă fără probleme, doar motorul mai obiectează la deal (cam puțin 200 Nm). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Nu muta nimic, e bine așa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.