Jump to content

Import moto din UE (acte, costuri etc)


Recommended Posts

nu tre sa il consideri fals, in final nimeni nu poate demonstra ca e fals ..o stii doar tu ..si functioneaza perfect

ai dreptate ..de obicei nu e problema si primesti contractul semnat de proprietar , dar mai sunt unii care se regasesc cu actele originale si nu au contract

si atunci e singura solutie :lol:

bafta cu inmatricularile ..eu sper sa nu mai calc curand pe la nemernicii aia de la politie

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

daca actele sunt relasate de ACI ITALIA ele trebuiesc automat recunoscute ca autentice si in romanica , eventual tre sa mergi in audienta la superior care sper sa fie mai informat si sa nu faca figuri

nu vad care este motivul pentru care un document autentic stampilat de o institutie straina nu vine recunoscut

eventual sa verifice ei autenticitatea ..dar nu vad cum

Sper sa fie cum zici ,oricum trbuie sa merg sa incerc cel putin pana imi revin actele de la Bucuresti sa imi dea macar numere rosii ! Am auzit ca cei de la bucuresti dau motoru prin interpol sa vada daca nu e dat furat, etc....

Nu mai stiu ce sa zic :D ! O sa ma duc si in audienta poate rezolv ceva, ca daca trag astia matza de coada juma de an cu rezolvarea dosarului le dau foc :kiss:

Link to post
Share on other sites
Sper sa fie cum zici ,oricum trbuie sa merg sa incerc cel putin pana imi revin actele de la Bucuresti sa imi dea macar numere rosii ! Am auzit ca cei de la bucuresti dau motoru prin interpol sa vada daca nu e dat furat, etc....

Nu mai stiu ce sa zic :D ! O sa ma duc si in audienta poate rezolv ceva, ca daca trag astia matza de coada juma de an cu rezolvarea dosarului le dau foc :kiss:

 

 

Am si eu o problema similara, adica am doar copie dupa cartea de identitate, stampilata in italia de notar.

Mi s-a facut cerere, care pleaca la Bucuresti,cde unde pleaca in Italia pt. ca sa se verifice daca e conforma cu originalul.

Am intrebat cat dureaza .....imi pare rau sa-ti zic ce mi-a spus politistul : Intre 30 de zile si 8 luni.

Si cica alta varianta nu este...mi-a citit si legea in care zice chestia asta.

In caz ca mai aflu ceva postez aici.

:)

Link to post
Share on other sites

asta inseamna ca nu mai trebuie sa iau nimic de la politie sau din alta parte ,adica de afara unde sunt plecat``,,spania,,,, :D multam de sfat .ne mai auzim

Link to post
Share on other sites

cred ca tre sa faci in sens invers - intai sa o radiezi de unde e inmatriculata acu si apoi sa o inscrii in tara..nu o sa iti inmatriculeze nimeni motoru cat timp e deja inscris in alta tara....e logic de ce...

Link to post
Share on other sites

salutare am si eu o intrebare la voi care va pricepeti sau stiti , un preten de al meu vrea sa imi trimita un motor din SUA , acuma am inteles ca dak nu e euro 3 nu se inmatriculeaza bun dar americani nu au euro e vreo norma similara cu euro 3 acolo ?

asta e unu si 2 ar fi ce acte si de ce e nevoie ca sa o pot inscrie aici fara probleme ca nu vreau sa stricam banii numa asa sa o transportam din SUA in RO si retur . Ca de la politaii astia romini ma astept la orice . Va salut si ma multumesc anticipat . Astept un raspuns :P :D

Link to post
Share on other sites

salut,am un scuter de 125 si politai se cam leaga de mine ca trebuie inscris.Am actele de radiere plus o factura unde scrie mdelul si ultimele 5 cifre din seria motorului.Pe factura mai e trecut un scuter plus al meu...e suficient sa merg la inscriere chiar daca nu e contract de v=c intre firma italiana si intermediar?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
indiferent de unde vine motorul ...fii sigur ca maneta a fost intoarsa pana la capat ..e plin de circuite la nemti :scratch: si nu cred ca cine isi ia motor de viteza face touring cu el.

sa revenim la acte:

tre sa ai

1. CDP -certificato di proprieta- cu mentiunea radiat ptr export ptr UE

2. Targa- libret cu datele motorului - cu mentiunea anulat ptr export intr'un stat UE

3. un contract intre tine si cel de pe CDP ..se poate face pe calculator, pui datele voastre si semnezi tu ptr aman2 in caz ca nu il ai

 

uite pozele cu actele necesare

 

 

Bun, am inteles. Intrebarea e: Odata radiat motorul, proprietarul nu mai e trecut in nici un act (asa am inteles eu). Certificatul de proprietate este singurul care atesta proprietatea, respectiv ca e a ta. Contractul este dovada ca motorul a fost al cuiva inainte de a-l lua eu. Am inteles bine?

Alta problema: daca motorul a apartinut unui roman, e o problema? :kali:

 

Mersi.

Link to post
Share on other sites

Mi-am adus motoreta din Italia, am ajuns acasa ieri seara.

Inainte sa va duceti in Italia, trebuie sa va faca italianul radierea. Radierea NU se face pe loc, eventual va intelegeti cu el pe tel sa ii dati un avans, sa va faca radierea. Odata ce italianul a facut "demolizione per esportazione", il usuca la bani reinmatricularea, deci puteti fi siguri ca nu vinde vehiculul la altcineva. Pentru demolizione nu este necesara prezenta voastra, asta e exclusiv treaba lui si si-o rezolva la ACI (Automobil Club Italia). Costa 100 e, in sarcina celui care cumpara.

Cand aveti radierea facuta, o luati din loc sa va recuperati bolidul.

Pentru a pleca cu bolidul, va trebuie numar (targa) si asigurare.

Din experienta mea, nu puteti face treaba decat in 2 zile (trebuie sa fiti acolo 2 dimineti). In Italia nu prea se munceste dupamasa, deci toate treburile trebuie sa vi le faceti intre 8 si 12.

Pentru targa va trebuie, de la proprietar:

- copie dupa buletinul vanzatorului

- declaratie pe propria raspundere a vanzatorului ca v-a dat vehiculul --> formularul se ia de la motorizzazione, va duceti inapoi la proprietar, vi-l completeaza, va intoarceti, ceea ce rar puteti face in acceasi zi, pentru ca distantele sunt mari.

- carta di circolazione, radiata

- certificat de proprietate, radiat

 

Tot de la proprietar va trebuie un contract de vanzare - cumparare, scris de mana, pentru autoritatile romane.

 

In plus, pentru targa, va trebuie:

- buletin si copie buletin

- carta di circolatione cu radierea pe ea + copie;

- certificat de proprietate, cu radierea pe el + copie;

- cele trei plati (vedeti pe site)

- formularul de la motorizzazione completat

 

Apoi va trebuie asigurare. Aici e o problema. Destul de multi fac asigurare pe 5 zile, dar singurii care fac asigurare fara codice fiscal (un fel de cnp, pentru scopuri de impozitare) sunt Zurich Insurance si sunt infiorator de scumpi.

 

Deci primul lucru pe care trebuie sa il faceti cand ajungeti in Italia este sa va duceti la agenzia delle entrate cu buletinul si va da pe loc codice fiscal (cca 30 min la birou).

Pasul urmator este sa va duceti direct la motorizzazione, sa va luati formularul de declaratie pe proprie raspundere pentru vanzator, formularul de varsamant pentru taxa de urgenta, care de regula nu se gaseste la posta si formularul principal pentru targa provvisoria (T2119). Dupa care va duceti la posta si platiti cele 3 taxe (cautati pe net dupa motorizzazione si orasul din care luati) - total vreo 35e.

Dupamasa va duceti la proprietar, vedeti vehiculul, dati banii, faceti hartia de vanzare cumparare, luati declaratia si copia dupa buletin. Lasati vehiculul la proprietar, eventual luati cheile.

A doua zi dimineata, va duceti cu toate hartiile in dinti la motorizzazione (programul incepe la 8.30) si plecati cu cartonul (numerele lor sunt de carton). Va opriti la asigurare, faceti RCA si carte verde pe 5 zile, puneti cartonul pe bolid si plecati acasa.

 

RCA-ul e o problema acolo. Generali, Allianz si SAI nu fac RCA (la ei se cheama preventivo) pe 5 zile sub nicio forma. Previdente, SARA si Zurich Insurance fac. O sa va coste undeva intre 100 si 150 eur. Minimul este de 2 zile si diferenta intre 2 si 5 zile e de 10 eur.

 

Atentie mare, ei nu au magazine gen XEROX de la noi. Nu gasesti un xerox public nici sa dai cu tunul iar autoritatile sunt sarace lipite pamantului, nici pixuri n-au. Gasiti prin mall-uri la print digital, sau il rugati pe proprietar sa va ajute cu copiile in imprimanta lui personala. xerox mai au privatii (asiguratori) si acolo ii puteti ruga frumos sa va faca copiile de care aveti nevoie.

 

Cam asta e. Eu am umblat 2 dimineti dupa acte si a 2a zi seara am luat-o din loc spre casa. Drumul cel mai scurt spre bucuresti este prin Udine, Slovenia, Ungaria, Romania. Toate autoritatile lor au site-uri cu liste de acte pentru diversele operatiuni.

Link to post
Share on other sites

S-o stapanesti sanatos si fara incidente. Spune-mi te rog, exista vreun document in care e trecut numele vanzotorului (cum e la noi CI)??

Link to post
Share on other sites
S-o stapanesti sanatos si fara incidente. Spune-mi te rog, exista vreun document in care e trecut numele vanzotorului (cum e la noi CI)??

CI adica buletin sau CI adica cartea vehiculului?

Daca te referi la cartea vehiculului, si ei au tot doua documente, ca noi, dar documentele au alte roluri.

Talonul lor e carta di circolazione, care se transmite de la proprietar la proprietar, are scrisi toti proprietarii pe ea si umbli cu ea la tine.

Cartea de identitate este certificatul de proprietate, se tine acasa si se emite cate unul nou pentru fiecare proprietar. Este oarescum ca un titlu de proprietate.

Link to post
Share on other sites

OK. Si daca nu o cumperi direct de la proprietar, ci mai e un intermediar intre?? Vei face actele cu el, dar actul prin care cel de la care o cumperi de la ultimul proprietar inscris in carte trebuie?!

Link to post
Share on other sites

Nu stiu sa iti spun, pentru ca nu am fost in situatia asta, dar in aprilie am facut o tentativa de a cumpara de la concesionar. Din cate am inteles atunci, actele raman pe numele ultimului proprietar, concesionarul doar tine motoreta in curte.

Ca regula generala, indiferent cine e proprietarul, tie trebuie sa iti dea cartea de circulatie RADIATA si certificatul de proprietate RADIAT (demolizione per esportazione). Cu astea doua si ce mai e pe lista te duci la motorizzazione. Ca observatie, radierea se face la PRA, asta e alta institutie decat motorizzazione. Tu insa nu ai treaba cu PRA. Atata timp cat sunt ambele radiate, nu te uiti la nimeni care iti spune sa te duci la PRA.

Link to post
Share on other sites

Sarumana mult, acum am inteles. La mine lucrurile sunt mai simple, ca eu aduc motorul in masina (deci nu pe rotile ei) si scutesc niste banuti si timp.

Link to post
Share on other sites

Eu am cumparat o Honda CBR600 F4i din 2002 de la o firma din Bucuresti. Le-am dat 2,5 - mi-au facut RaR-ul si toate actele necesare, eu doar o sa ma duc la ghiseul de inmatriculare cu ele si gata.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Sa inteleg ca daca cumperi un motor din alta tara si vrei sa il aduci in RO PE ROTILE EI, nu trebuie radiata din tara respectiva ci doar apoi in romania pentru a avea drept de circulatie prin EU? sunt cam confuz si poate ma lamureste cineva :D

Link to post
Share on other sites
Deci din ce am inteles cu motoarele non euro3 se pot inmatricula la noi in tara dar cu conditia sa fi fost inmatriculate si acum radiate din o tara membra a comunitati, nu coneaza ca sunt din 1990???

Va rog dati-mi un raspuns concret

 

 

 

ravenitza dami un raspuns te rog , repede...

 

 

eu am inscris moto din 90...mi-au trebuit copie dupa talonul masinii cu care am adus-o si o declaratie...

 

Sa inteleg ca daca cumperi un motor din alta tara si vrei sa il aduci in RO PE ROTILE EI, nu trebuie radiata din tara respectiva ci doar apoi in romania pentru a avea drept de circulatie prin EU? sunt cam confuz si poate ma lamureste cineva :scratch:

 

daca iei moto din germania, de exemplu, ai 2 variante...ori o aduci pe platforma, duba etc...ori iei de acolo numar provizoriu....pt masini e 80 eur - 5 zile si 120 eur - 1 luna...pt moto s-ar putea sa fie mai putin....oricum ai lua-o, o iei radiata...neamtul radiaza imediat auto/moto, pt ca acolo sunt taxe foarte mari...bafta

 

salut,am un scuter de 125 si politai se cam leaga de mine ca trebuie inscris.Am actele de radiere plus o factura unde scrie mdelul si ultimele 5 cifre din seria motorului.Pe factura mai e trecut un scuter plus al meu...e suficient sa merg la inscriere chiar daca nu e contract de v=c intre firma italiana si intermediar?

 

 

pt scuter de 125 iti trebuie aceleasi acte ca la orice motocicleta(vezi prima pagina)...si...da, trebuie inscris...si iti trebuie si permis, cel putin a1...

 

salut,am un scuter de 125 si politai se cam leaga de mine ca trebuie inscris.Am actele de radiere plus o factura unde scrie mdelul si ultimele 5 cifre din seria motorului.Pe factura mai e trecut un scuter plus al meu...e suficient sa merg la inscriere chiar daca nu e contract de v=c intre firma italiana si intermediar?

 

 

pt scuter de 125 iti trebuie aceleasi acte ca la orice motocicleta(vezi prima pagina)...si...da, trebuie inscris...si iti trebuie si permis, cel putin a1...

Link to post
Share on other sites

am si eu o intrebare ca nu sunt sigur..

am o honda cbr 125 cumparata neinmatriculata de la un tip din RO. El mi'a zis k a adus'o din Belgia. ee..in cazu asta e considerata adusa tot din afara cand trb sa o inmatriculez?

pana una alta trb sa fac RAR pe 20 oct beah..

Link to post
Share on other sites
am si eu o intrebare ca nu sunt sigur..

am o honda cbr 125 cumparata neinmatriculata de la un tip din RO. El mi'a zis k a adus'o din Belgia. ee..in cazu asta e considerata adusa tot din afara cand trb sa o inmatriculez?

pana una alta trb sa fac RAR pe 20 oct beah..

Daca motocicleta nu a fost inmatriculata in Romania, atunci ai nevoie de actele din Belgia. Nu ai primit actele motorului? ce acte ai primit si in ce limba/din ce tara?!

Link to post
Share on other sites

am actu iei de inmatriculare si certificatu de conformitate si cartea de garantie..toate in franceza sau flameza lor..

da nu imi trebuie si acte de vama nu? k alea chiar nu am:))

Link to post
Share on other sites

am si eu o problema cu politia din teleorman.

am cumparat o motocicleta noua (suzuki) de la un dealer din romania.

am facut rar-ul...etc etc....

cei de la politie nu vor sa imi inmatriculeze motocicleta pe motiv ca este fabricata in japonia si trebuie nu stiu ce taxe vamale platite desi eu am factura dintre dealerul din romania si un dealer din germania de la care au cumparat-o ei. adica motocicleta este importata din UE. de doua saptamaini ma cert cu ei ca moto e adusa din UE si taxele vamale au fost platite in germania, dar ei o tin una si buna pe a lor.

le-am dat toate actele cerute pe orice site pe care am gasit date despre inmatriculare.

-carte de identitate

-contract intre mine si dealer roman

-contract intre dealer roman si cel german

-dovada cum a fost transportata pana in tara din germania (CMR-ul)

adeverintele de la administratia financiara si toate alte taxe platite

 

dealerul roman spune ca actele pe care le am sunt suficiente.

va rog sa imi spuneti daca am dreptate si daca am , unde pot sa ma adresez sa rezolv problema?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...