Jump to content
Sign in to follow this  
MirceaB

Alegere scuter pentru livrari

Recommended Posts

Salutari,

Asa cum spune si titlul acestui topic, in viitorul apropiat sunt nevoit sa cumpar un scuter, ce va fi folosit pentru livrari. Motociclesc de ceva vreme dar in domeniul scuterelor experienta mea este zero. Tocmai de aceea vreau sa va cer parerea pentru ca alegerea mea sa fie una cat mai buna.

Ca toate datele problemei sa fie clare fac urmatoarele precizari:

-scuterul o sa fie folosit exclusiv in oras pentru livrari.

-trebuie sa aiba posibilitatea sa i se monteze un suport  pentru o cutie mare, in care sa pot pune produsele (probabil o cutie gen cum au cei care livreaza pizza)

-sa fie suficient de puternic, sa duca pe cineva cu gabaritul meu, adica peste 1,87 si cam 88 - 90 kg iar eu sa nu fiu nevoit atunci cand stau pe el sa ma musc de genunchi.

-din ce am observat pana acum, media pe care o fac cu masina este de cam 15 km pe zi - 5 zile pe saptamana (nu stiu daca este relevanta informatia dar am zis sa scriu si asta)

-nu am o afinitate pentru o anumita marca sau model

-nu am stabilit un buget, pentru ca deocamdata nu stiu inspre ce sa-mi indrept atentia.

-fiabilitatea este importanta pentru ca probabil o sa fie folosit zi de zi atat timp cat vremea permite.

 

Acestea fiind spuse va rog sa ma ajutati in alegerea "fulgerului ardelean" 😁

 

Edited by MirceaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai A , si se pare ca ai, recomand un scuter de 200-300cm3, ingust si ieftin la piese. In oras nu ai nevoie de capacitate mai mare. Daca ai doar B, scuter de 50cm3. Iar ca pret, poti lua unul tavalit de la 3-400 euro, pana la unul lux la 2-3000 euro.

Edited by megamotoreta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Mircea, cei de la fan curier folosesc de ani de zile in flota lor scuterele Yamaha Aerox. Imi povestea cineva ca aveau scutere ce ajunsesera la 80.000km cu setul motor original ceea ce pt un 2t e remarcabil.

Legat de suportul de cutie nu stiu ce sa zic cei de la fan folosesc spatiul de sub sa din ce am observat. PHDul foloseste Piaggio Liberty, am testat unul in grecia timp de 5 zile si fiind nelimitat era destul de fasnet pt 2 persoane (eu 85kg si sotia vreo 50). l-am bagat si pe drumuri de pamant si nu a guitat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foloseau scutere de 50 pt ca ...legislatie, permis. Aici avand A, putem sa vb de capacitate mare, ce rost are sa se chinuie cu unul mic, sa te claxoneze masinile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Daca iti activezi mesageria, pot sa te ajut cu niste sugestii. Pertinente.

Succes

Edited by pierrotlefou

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, megamotoreta a spus:

Daca ai A , si se pare ca ai, recomand un scuter de 200-300cm3, ingust si ieftin la piese. In oras nu ai nevoie de capacitate mai mare. Daca ai doar B, scuter de 50cm3. Iar ca pret, poti lua unul tavalit de la 3-400 euro, pana la unul lux la 2-3000 euro.

Din acest punct de vedere sunt acoperit, am toate categoriile mai putin D si D1. Problema vreunei restictii in ceea ce priveste capacitatea cilindrica nu se pune.

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

Salut Mircea, cei de la fan curier folosesc de ani de zile in flota lor scuterele Yamaha Aerox. Imi povestea cineva ca aveau scutere ce ajunsesera la 80.000km cu setul motor original ceea ce pt un 2t e remarcabil.

Legat de suportul de cutie nu stiu ce sa zic cei de la fan folosesc spatiul de sub sa din ce am observat. PHDul foloseste Piaggio Liberty, am testat unul in grecia timp de 5 zile si fiind nelimitat era destul de fasnet pt 2 persoane (eu 85kg si sotia vreo 50). l-am bagat si pe drumuri de pamant si nu a guitat :)

Salutari si tie, eu livrez produse care este obligatoriu sa stea in pozitie verticala, de aceea ma gandeam la o cutie, in care sa le pot depozita fara riscul de a se rasturna.

Acum 48 minute, megamotoreta a spus:

Foloseau scutere de 50 pt ca ...legislatie, permis. Aici avand A, putem sa vb de capacitate mare, ce rost are sa se chinuie cu unul mic, sa te claxoneze masinile?

Deva este un oras mic, poti sa-l strabati de la un capat la altul, pe jos, in 45 de minute. In plus noi suntem asa...mai ardeleni, deci fara graba. Ma gandesc la scuter pentru perioada de vara pentru ca ma strecor mai usor si cel mai mare avantaj este ca gasesti aproape oriunde loc de parcare. In acest moment cu masina, pierd foarte mult timp pana gasesc asa ceva.

Acum 47 minute, pierrotlefou a spus:

Salut,

Daca iti activezi mesageria, pot sa te ajut cu niste sugestii. Pertinente.

Succes

Salut, nu stiu cum sa fac treaba asta. 

Pe vechiul format al forumului, nu am avut probleme cu primirea mesajelor. Nu am stiut ca trebuie sa activez ceva, acum cu noul format.

Share this post


Link to post
Share on other sites

solutii exista si pt aerox. cred ca cei de la yamaha te pot ajuta

 

Yamaha_AEROX_R_50_lato.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu as alege un scuter honda de 125-150 cmc doar pt oras;SH 150 i spre exemplu.Foarte sprintene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuter de 125,roti pe 16,de preferat injecție....49 nu.....aerox are motor 4t de aprox 3 ani.cred că din 2015 au renunțat la motorizarea minarelli 2t

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era ceva oferta second hand la Mymoto in Cluj, asta daca nu vrei sa investesti sume mai mari. Aveau scutere pentru delivery la pret de cateva sute de euro. Poate merita sa arunci o privire si pe la ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de sfat. Afacerea nu este pornita de foarte mult timp, nu stiu 100% daca o sa mearga, asadar o investitie foarte mare nu-si are sensul, poate doar in ideea de al pastra. Insa eu am o motocicleta, o sa urmeze inca una pentru sotia mea, asa ca scuterul in afara de livrari, o sa cam someze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, MirceaB a spus:

Multumesc de sfat. Afacerea nu este pornita de foarte mult timp, nu stiu 100% daca o sa mearga, asadar o investitie foarte mare nu-si are sensul, poate doar in ideea de al pastra. Insa eu am o motocicleta, o sa urmeze inca una pentru sotia mea, asa ca scuterul in afara de livrari, o sa cam someze

Un moped de 49cmc e perfect. In 2T sau 4T.

Orice nu este chinezarie este fiabil, insa trebuie avut in vedere partea cu piesele/service. Am avut Kymco si Peugeot, bune insa e o problema cu piesele. Piaggio este mai bine plasat insa este mai scump.

Poti trece la 125-150cmc insa poate fi o problema de buget. 

Nu uita partea cu suportul. Daca ai de livrat chestii destul de grele, ai nevoie de un suport solid si adaptarea la modelul de scuter nu e simpla. Aici din nou Kymco si Piaggio Liberty sunt folosite pentru flotele de livrari (Pizza...).

Fa-ti mana pe unul mic si ieftin si apoi vezi.

Bafta

Edited by pierrotlefou

Share this post


Link to post
Share on other sites

       Daca-ti iei de 50 ramai cu el toata viata, nu ti-l mai cumpara nimeni. Si tot banii aia-i dai, doar ca te chinui cu el in trafic, te depasesc masinile periculos de aproape, mergi mereu cu acceleratia la maxim si o sa te intrebi de ce nu ai vrut 15 cai si te chinui cu 3 cai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Si eu ma gandesc la un scuter pt vara asta.

Eu ma opresc la Piaggio Fly de 80 cmc sau 125 cmc.

Am mers cateva zile pe unul de 80 cmc si a fost super, la inaltimea de 1.82 / 100 de kg plus pasager n am avut probleme in oras , viteza 80 / 90 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, HondaRider a spus:

Sa ai bafta cu business-ul!

Multumesc mult.

 

Acum 4 ore, megamotoreta a spus:

       Daca-ti iei de 50 ramai cu el toata viata, nu ti-l mai cumpara nimeni. Si tot banii aia-i dai, doar ca te chinui cu el in trafic, te depasesc masinile periculos de aproape, mergi mereu cu acceleratia la maxim si o sa te intrebi de ce nu ai vrut 15 cai si te chinui cu 3 cai.

In urma sugestiilor voastre m-am uitat un pic pe net si am vazut ca modelul Piaggio Liberty ofera posibilitatea de montare a unei cutii mari  in spate iar in fata mai are inca un suport pe care cu mici modificari pot sa-l folosesc. Pare o varianta buna la ceea ce caut eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să iei în calcul reparația motorului,după achiziție.au peste 60k reali ,că nu livrează pizza doar in weekend.e prin buftea un samsar obosit care vindea așa ceva. e userul marakesh

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, caracterincompatibil a spus:

Să iei în calcul reparația motorului,după achiziție.au peste 60k reali ,că nu livrează pizza doar in weekend.e prin buftea un samsar obosit care vindea așa ceva. e userul marakesh

Sunt constient ca la 350 - 450 euro  nu au cum sa fie in perfecta stare si nici cu putini kilometrii. In ceea ce priveste reparatia  motorului, stie cineva cam pe la ce suma se invarte o astfel de operatiune? Desigur Piaggio nu este batut in cuie, insa se apropie cel mai mult de ce am nevoie. Daca sunt si alte variante, va rog sa va exprimati.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 ore, shashka a spus:

dsci0596_81318.jpg

Spatiu de transport foarte ok in atas, insa nu este cea mai buna varianta pentru strecurat in trafic si in plus nu cred ca gasesti foarte usor loc de parcare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are ecartamentul de 1m.  Eu cand merg pe trotuar, si dau de obstacole, mai ridic atasul. Iti recomand un liberty, de preferinta in 4t, (asta e de 125) cu un suport din ala pentru ziare dinainte. De putere si volum nu te ingrijora, eu am 1,96 si 138kg si vespa zboara.Lliberty e mai comod...

Piaggio_Liberty_Poste_04_16.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact despre acest model vorbeam si eu mai sus. Este aproape perfect pentru ce am eu nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari,

Dupa ce m-am consultat si cu familia, am decis sa cumpar Piaggio Liberty 125, exact ca cel din poza de mai sus, adica gata pregatit pentru livrari. Pentru ca pur si simplu nu am avut chef de cautari prin alte parti, m-am riscat si am cumparat de pe OLX. Probabil vanzatorul le-a cumparat la kilogram din Italia si a scos mai multe la vanzare. Cu tot cu transport de la Bacau la Deva scuterul a costat 1800 lei. Dupa ce l-am primit m-am apucat de constare: cauciucuri ok ca si adancime a profilului dar vechi de 10 ani. Vreo doua semnalizari care nu functionau, motorul cu compresie 14, pornea, statea la relanti dar se oprea dupa aprox 30 -40 secunde, carene si plastice ciobite si crapate absolut peste tot, majoritatea suruburilor extrem de ruginite, carcasa filtrului de aer aproape statea sa cada, cablul de kilometraj lipsa, rezumand ...am primit mult mai mult decat ma asteptam. 

Asa ca m-am apucat de reparat, carpit, schimbat diverse, totalitatea celor necesare ajungand la 600 lei si 2 saptamani de munca.

Acum apa, paie si bataie.

Daca fac abstractie de bascalia pe care o fac prietenii de mine fiindca arat ca ursul pe bicicleta, totul este cat se poate de ok.

Sa auzim de bine.

Edited by MirceaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...