ZIDU' Postat Octombrie 2, 2017 Share Postat Octombrie 2, 2017 dece nu incerci o varianta foarte ieftina: alt ulei in cutie... poate e de la asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tornada Postat Octombrie 2, 2017 Share Postat Octombrie 2, 2017 Parcă aș avea ceva îndoieli să fie de la uleiul din cutie deși nu știu să aduc vreun argument tehnic. Dar dacă prind suficient timp liber mâine, voi încerca și asta! Mersi de idee! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 3, 2017 Share Postat Octombrie 3, 2017 Uleiul in care lucreaza cutia si ambreiajul au un rol important in felul in care schimba. k1200 transversal au ulei de transmisie la cutie si - daca nu ma insel - ambreiajul in uleiul de la motor. Unul iti poate juca feste. Eu am patit la F-ul meu (ulei comun pt cutie si motor) ca dupa 3000 km sa nu mai schimbe corect, sa agate si sa am probleme in a gasi neutrul. Problemele apar fie de la vascozitatea uleiului in raport cu temperatura de afara fie de la degradarea proprietatilor uleiului » Post actualizat in 03 Oct 2017 06:47https://www.motorcycleparts-hornig.com/BMW-K-1200-R-and-R-Sport/Maintenance-interval-service/ » Post actualizat in 03 Oct 2017 06:48nu e legat de problema neutralului dar atentie la vascozitatea uleului de la final drive - intre R si Rsport Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
styuk Postat Octombrie 3, 2017 Share Postat Octombrie 3, 2017 m-am uitat de curiozitate pe linkul pus de tine. a mea se apropie de 40k km. aveti ceva detalii cu privire la "Lubricating ball-joint clamp and ball" ? merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Octombrie 3, 2017 Share Postat Octombrie 3, 2017 Presupun că se referă la pivoții sistemului Hossack de pe față. Nu știu cum se pot unge, probabil că se scoate cauciucul din jurul articulației: Indicativ, eu i-am schimbat pe la ~37.000km. Aveau joc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tornada Postat Octombrie 3, 2017 Share Postat Octombrie 3, 2017 (editat) Legat de problema mea că nu mai debraiaza complet, îmi pare că după ce am aerisit, mi s-a întărit maneta de ambreiaj, totuși ilogic de mult, iar la schimbarea vitezelor agață și mai mult! Înseamnă asta ceva? Are o explicație tehnica? » Post actualizat in 04 Oct 2017 21:40 Later: Mda, m-am gândit că ar mai putea fi pompița de la ambreiajul hidraulic, dar pare totuși să funcționeze cum trebuie, deși nu îmi dau seama cum aș putea să mă asigur 100% că nu este asta. Tot sper să nu fie nevoie să desfac ambreiajul, dar tot la asta cred că ajung...! Ambreiajul este în uleiul de la motor, Motul (1100 10w40, dar nu sunt sigur) pus de Tibi la mototehnica... Oare merită să încerc un schimb de ulei...!? Editat Octombrie 3, 2017 de Tornada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Octombrie 4, 2017 Share Postat Octombrie 4, 2017 Faptul că după ce ai aerisit circuitul maneta s-a întărit are sens: aveai aer în el. Faptul că îți agață cutia și mai rău mă cam descumpănește... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
styuk Postat Octombrie 5, 2017 Share Postat Octombrie 5, 2017 Later: Motul (1100 10w40, dar nu sunt sigur) pus de Tibi la mototehnica... Oare merită să încerc un schimb de ulei...!? merita incercat, rau nu face si o sa ulei nou sezonul viitor, Nu stiu daca poate sa fie de la asta, dar producatorul da 5w40 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat Octombrie 5, 2017 Share Postat Octombrie 5, 2017 Nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 5, 2017 Share Postat Octombrie 5, 2017 ce am descris eu mai sus am patit de la tipul de ulei (motul) nu de la vascozitate. Doua schimburi la rand. Cu Castrol nu am nici o problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Octombrie 5, 2017 Share Postat Octombrie 5, 2017 Am patit o chestie de genul acesta la o motocicleta, avea placile de ambreiaj (cele metalice) concave, pana nu l-am demontat nu s-a vazut. A fost incins bine ambreiajul (fusese mobra de teste) iar placile s-au deformat. Montat placi noi si discuri noi pt ca erau si alea un pic prajite si a functionat normal. Daca dupa aerisire nu merge, si e putin probabil sa mearga dar e cea mai usoara chestie de probat mai intai, fa-i o constatare la ambreiaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tornada Postat Octombrie 6, 2017 Share Postat Octombrie 6, 2017 Am patit o chestie de genul acesta la o motocicleta, avea placile de ambreiaj (cele metalice) concave, pana nu l-am demontat nu s-a vazut. A fost incins bine ambreiajul (fusese mobra de teste) iar placile s-au deformat. Montat placi noi si discuri noi pt ca erau si alea un pic prajite si a functionat normal. Daca dupa aerisire nu merge, si e putin probabil sa mearga dar e cea mai usoara chestie de probat mai intai, fa-i o constatare la ambreiaj. La asta m-am gândit și eu și asta voi face când voi avea garnitura și șuruburile de aluminiu, voi verifica vizual ambreiajul. Ce ma îngrijorează este că astăzi am vorbit deja cu o a doua persoană care și-a schimbat ambreiajul având exact aceleași simptome și...problema nu s-a rezolvat. În ambele cazuri se merge cu el așa în continuare; K1200r (fără sport). Recomandările lor au fost să verific și pompa de ambreiaj, dar nu știu cum altfel decât să iau una nouă.... » Post actualizat in 06 Oct 2017 10:55 ce am descris eu mai sus am patit de la tipul de ulei (motul) nu de la vascozitate. Doua schimburi la rand. Cu Castrol nu am nici o problema. Motul 7100 5w40 (mi-a confirmat acum Tibi ce ulei a pus la schimb). As încerca și faza asta, căci și la mine tot la al doilea schimb sunt cu uleiul ăsta! Voi ceilalți ce ulei folosiți acum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Octombrie 6, 2017 Share Postat Octombrie 6, 2017 (editat) Recomandările lor au fost să verific și pompa de ambreiaj, dar nu știu cum altfel decât să iau una nouă.... Cred că se poate desface și c u r ă ț a <pișamașpefiltruldecuvintedepemotoretism.ro>. E un mecanism relativ simplu. De înlocuit piese din ea... nu știu. În schimb nu-mi dau seama ce problemă ar putea să fie din pompă: ori scapă lichid pe undeva (caz în care o simți moale și vezi lichid scurs în zonă), ori nu scapă (și implicit își face treaba cum trebuie). Voi ceilalți ce ulei folosiți acum? Probabil același ca și tine: tot acolo fac servisările, iar motorul este același. Editat Octombrie 6, 2017 de PzKpfW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Octombrie 6, 2017 Share Postat Octombrie 6, 2017 » Post actualizat in 06 Oct 2017 12:54https://www.youtube.com/watch?v=L2DpNSEJdWk » Post actualizat in 06 Oct 2017 12:54https://www.youtube.com/watch?v=L2DpNSEJdWk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tornada Postat Octombrie 6, 2017 Share Postat Octombrie 6, 2017 Mda, lichid de la ambreiaj nu curge, iar maneta nu este moale deloc. Băieții cu probleme similare cu care am mai vorbit, au spus că nici după schimbarea ambreiajului, problema doar s-a ameliorat, dar nu s-a rezolvat, motiv pentru care m-am gândit la pompa! » Post actualizat in 06 Oct 2017 14:19 ce am descris eu mai sus am patit de la tipul de ulei (motul) nu de la vascozitate. Doua schimburi la rand. Cu Castrol nu am nici o problema. Insist peoblema a dispărut după schimb? Imediat? În timp? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 6, 2017 Share Postat Octombrie 6, 2017 la aproximativ 3000 km dupa schimb..... de fiecare data » Post actualizat in 06 Oct 2017 14:33Orice ulei isi schimba proprietatile in timpul functionarii si orice ulei reactioneaza diferit in functie de temperatura ambianta (in general temperatura uleiului nu e aceeasi cu cea din zonele controlate de sistemul de racire). in functie de anotimp si de marca (si de multe ori chiar pt aceeasi marca si tip de ulei dar cu specificatii updatate) poti avea surprize mai mici sau mai mari pe anumite agregate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tornada Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 Mda... Am desfăcut astăzi ambreiajul la Tibi și cum nu sunt un as din punct de vedere tehnic, pot spune că am găsit următoarele: - placa de presiune din exterior uzata cam 1 mm (îmi dau seama după marginea neatinsa). - primul disc care ia contact cu placa de mai sus destul de uzata cred (luase forma de pe placă ca formă de uzură) - vizual niciun alt disc nu prezenta uzură sau defect (ovalizat sau ceva)...!?! Tibi a spus să schimbăm ambreiajul, dar tot sunt nelămurit cu ceva. Uzura respectiva mi se pare normala având în vedere fricțiunea care are loc acolo, nu? Atunci dacă uzura respectiva e buba pentru care eu nu mai găsesc neutralul, nu cumva de fapt trebuia să patineze??? Și de fapt să intre foarte ușor în liber??? Având în vedere ca ambreiajul cu garnitura și șuruburile de la capac depășesc ca preț 3 mii de lei, vreau să fiu convins că asta e buba...! Încă o întrebare ar fi dacă chiar nu exista kituri de reparații și chiar trebuie să înlocuiesc tot ansamblul. Mulțumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 In primul rand imi cer scuze daca am generat confuzie in posturile anterioare. Specificatiile pt mobra spuneau ce e in tabel. Naiba stie unde se pun aia 600ml : Engine oil without filter: SAE 5W-40 Engine oil with filter: 3,5 L min. API SL Transmission oil: 600 ML SAE 90 GL-5 Brake fluid: DOT 4 Final drive oil: 230 ml 75W-140 GL-5 (K1200R), 230 ml SAE 90 GL-5 (K1200R Sport) Fuel: 19,0 litres Coolant: 2,55 litres Referitor la uzura ambreiajului: daca placile si sau arcurile sunt uzate - intr-adevar ambreiajul patineaza. Totusi sunt doua tipuri de uzuri care pot sa apara si sa faca probleme: 1) discuri metalice valurite - degeaba departezi placile ca ele tot ating si genereaza probleme. 2) uzuri de genul aleia pe caare o descrii mai ales ca ai sistem hidraulic - datorita faptului ca isi ajusteaza cursa (spre deosebire de cablu). Ar trebui vazut daca nu cumva nu are suficienta cursa cat sa degajeze buza aia pe care o ai pe placa de presiune. Ca sa iti dai seama daca asta e motivul ca nu gasesti neutrul trebuie sa vezi daca nu cumva mobra ramane semi ambreiata. Iti aduci aminte sa o fi simtit pe loc ca si cum nu ai tras ambreiajul complet ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tornada Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 Da, mai ales la rece, cu ambreiajul tras dă să plece ușor dacă la asta te referi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 (editat) Exact la fenomenul asta ma refeream. Are doua cauze posibile: Ulei prea vascos sau ambreiaj care nu debraiaza complet. Acum mi-am mai amintit o cauza pentru care ambreiajul nu debraiaza complet la mobre. Desi zici ca nu ati vazut uzura pe restul pieselor ar fi bine sa va uitati in lungul canalelor din oala de ambreiaj. De obicei se creeaza un soi de valuri pe muchie si placile de ambreiaj nu se mai deaprteaza uniform cand strangi ambreiajul. Uite aici despre ce vorbesc https://www.youtube.com/watch?v=PivPwYZRNWU Editat Octombrie 10, 2017 de ZIDU' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tornada Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 (editat) Uleiul nu ar trebui să fie prea vâscos, e 5w40 motul 7100. Eu nu m-am uitat în lungul canalelor respective, poate a făcut-o mecanicul.... La fel cum poate un disc o fi strâmb și la ochi nu îmi dau seama. Probabil că tot la schimbul întregului kit de ambreiaj ajung. Editat Octombrie 10, 2017 de Tornada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
styuk Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 Eu cand am luat motorul stiam ca bubele lor sunt intinzatoarele si ambreiajele...deci sanse mari sa fie necesite schimbat. Cati km are? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tornada Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 Acum am 33.000 km. Nah, alt motiv pentru care nu înțeleg cum de am ambreiajul f#tut atât de repede. Despre ce întinzătoare vorbești? Iar eu când l-am luat am știut că nu sunt cele mai fiabile motociclete. Mă oftic că trebuie să dau peste 3k lei pe treaba asta. I-am mai și pus capacul la loc căci am nevoie de motor până vine ambreiajul săptămâna viitoare și deci încă 300+ lei garnitura și șuruburile. PS- îmi place foarte mult motorul ăsta. Pitici pe creier am avut mereu. Prin urmare nu am ce să fac, sunt prins la mijloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
styuk Postat Octombrie 11, 2017 Share Postat Octombrie 11, 2017 intinzatorul de la distributie. mai ales prima generatie. necesita inlocuirea cu un intinzator hidraulic si adaugarea unei protectii de plastic peste pinion. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Octombrie 13, 2017 Share Postat Octombrie 13, 2017 Acum am 33.000 km. Nah, alt motiv pentru care nu înțeleg cum de am ambreiajul f#tut atât de repede. Asta din articol este motocicleta ta, care eventual a apartinut lui D.N. inainte? http://www.motobikes.ro/test-second-hand-bmw-k-1200-r-sport/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.