Jump to content

Recommended Posts

Ca urmare a succesului generat de vanzarile CRF1000 , dar probabil si in urma criticilor aduse se pare ca Honda se gandeste sa isi mareasca gama de motorete Enduro Touring cu un nou Africa Twin de data aceasta cu un motor de 850 cc:

 

In opinia mea cred ca o varianta de 500 cc si mult mai usoara era ceea ce ar fi dorit piata, dar aparent Honda vrea sa intre in competitie fie cu  KTM, BMW, Triumph fie cu Yamaha T7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta da stire! Cu KTM si mai ales BMW. Yamaha T7 este ,dupa umila mea parere, alta categorie, desi toate cilindreele intre 450 si 900 sunt bagate cu furca in asa zisa clasa medie. In realitate sunt mai multe clase, care se adreseaza unor profiluri diferite de clienti. Cat despre Honda, ar fi frumos sa completeze gama AT cu un 850 si eventual cu un 500 sau 650. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-au trezit si ei intr-al doispelea ceas. Sper sa nu faca ca Yamaha, teasere timp de 3-4 ani si apoi ca mai dureaza inca un an-doi pana ce e disponibila.

 

Sunt tare curios ce greutate reala va avea acest nou model, avand in vedere ca AT-ul de 1000, cantarit pe bune, se duce la 245 kg (cu 3/4 din rezervor plin si doar skid plate aftermarket mai serios).  Probabil va fi pe acelasi palier cu F850GS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indeed, puteau sa faca ceva mai bun, 500-600 paralel, mai usor..  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, xt600 a spus:

Asta da stire! Cu KTM si mai ales BMW. Yamaha T7 este ,dupa umila mea parere, alta categorie, desi toate cilindreele intre 450 si 900 sunt bagate cu furca in asa zisa clasa medie. In realitate sunt mai multe clase, care se adreseaza unor profiluri diferite de clienti. Cat despre Honda, ar fi frumos sa completeze gama AT cu un 850 si eventual cu un 500 sau 650. 

Cand am spus Yamaha, m-am gandit ca dpdv specs, Honda a fost mereu slabuta. Adica daca te uiti  KTM 790, Triumph 800, BMW F850 sunt pe acolo ca si specificatii ale propulsorului cu Honda CRF1000, astfel incat daca fac un propulsor de 850 ma astept sa rivalizeze ca si specs mai degraba cu T7 decat cu modelele antenumite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de aceeași părere. Honda a detunat tot timpul motoarele la extrem de "dragul fiabilității". Poate fi un lucru bun pentru unii, dar 90 și un pic de cai dintr-un motor de 1000cc e puțin nedemn în 2019, când și Dacia scoate 90cp dintr-un motor de 900cc.

 

Noul AT 850 va avea probabil cam același raport putere/greutate ca și fratele mai mare - adică slăbuț.

 

Și că tot am menționat despre el, CRF 1000L va trece la un motor mai mare la anul - 1100cc. Nu vă așteptați la mai multă putere însă (poate 2-3cp în plus), scopul este acela de a trece testele europene de emisii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

Sunt de aceeași părere. Honda a detunat tot timpul motoarele la extrem de "dragul fiabilității". 

Ce nu inteleg este, de ce iti trebuie atat putere la o motocicleta??? Adica vrei sa spui ca esti in stare sa duci la limita, in off road, o motocicleta de 90cp  sau chiar una de 50-60 cp?? Hai sa fim seriosi, nu cred ca sunt prea multi in tara asta, care sa scoata 100% dintr-un AT, Tenere 700 sau orice mobra din categoria asta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

Sunt de aceeași părere. Honda a detunat tot timpul motoarele la extrem de "dragul fiabilității". Poate fi un lucru bun pentru unii, dar 90 și un pic de cai dintr-un motor de 1000cc e puțin nedemn în 2019, când și Dacia scoate 90cp dintr-un motor de 900cc.

 

 

Nu dacia, renault.

Si are turbina.

Din cel de 1000 in 3 cilindri normal aspirat "dacia" scoate 75.

 

 

1 oră în urmă, xt600 a spus:

Ce nu inteleg este, de ce iti trebuie atat putere la o motocicleta??? Adica vrei sa spui ca esti in stare sa duci la limita, in off road, o motocicleta de 90cp  sau chiar una de 50-60 cp?? Hai sa fim seriosi, nu cred ca sunt prea multi in tara asta, care sa scoata 100% dintr-un AT, Tenere 700 sau orice mobra din categoria asta. 

Nu cred ca e vb de scos 100% ci de chestii mai banale, ex depasiri cu pasager si bagaje? Sau aici cuplul ajuta?

 

Fara sa jignesc - romanii e un popor al "specificatiilor"/extraoptiunilor.

Am citit forumuri straine si na.

 

 

Acum, eu cred ca sunt si meseriasi care pot duce aproape de 100% o moto, cum sunt bajetii care o ard cu genunchiul jos, nu vad de ce n-ar fi si omologii lor pe tarla?

 

Ori ai gena ori nu o ai.

Nu e vb doar de vrut, ci de putut.

Nu doar in motociclism, in orice.

Edited by frigider

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 

1 hour ago, xt600 said:

Ce nu inteleg este, de ce iti trebuie atat putere la o motocicleta??? Adica vrei sa spui ca esti in stare sa duci la limita, in off road, o motocicleta de 90cp  sau chiar una de 50-60 cp?? Hai sa fim seriosi, nu cred ca sunt prea multi in tara asta, care sa scoata 100% dintr-un AT, Tenere 700 sau orice mobra din categoria asta. 

 

Bineînțeles că nu ai nevoie de mai mult de 90cp. Cu aceeași logică cu care nu ai nevoie nici de motocicletă.

 

Pe off-road este adevărat că nu prea ai ce face cu mai mult de vreo 100cp oricât de bun ai fi, dar vorbim despre o motocicletă care va merge cel puțin 50-60% (și sunt indulgent) din viața ei doar pe asfalt. Și probabil cu ceva bagaje. Și eventual un pasager. Iar când la bază doar ea cântărește deja 230-240kg, încep să pară cam puțini cei 90 de căluți - mai ales când ești cu ea încărcată și încerci să depășești TIR-ul ăla pe DN-urile patriei. Iar când ai 90 de cai acolo sus la vârf, mergi în medie cam cu vreo... 70 din ei? La fel, atunci când ai o motocicletă de 180 de cai vei folosi efectiv doar 120-130, în medie.

 

24 minutes ago, frigider said:

Nu dacia, renault.

Si are turbina.

Din cel de 1000 in 3 cilindri "dacia" scoate 75.

 

Așa este. Din cel aspirat scoate chiar 73 de cai - pe la 5000 ture. Dacă l-ar tura la 7500 (unde dezvoltă AT-ul puterea maximă) probabil că ar ajunge pe la un 80. Dar dacă am ajuns să comparăm motorizarea de bază de pe o mașină ieftină cu motorul de pe o motocicletă, ceva nu e în regulă.

 

Edited by PzKpfW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, xt600 a spus:

Ce nu inteleg este, de ce iti trebuie atat putere la o motocicleta??? Adica vrei sa spui ca esti in stare sa duci la limita, in off road, o motocicleta de 90cp  sau chiar una de 50-60 cp?? Hai sa fim seriosi, nu cred ca sunt prea multi in tara asta, care sa scoata 100% dintr-un AT, Tenere 700 sau orice mobra din categoria asta. 

Daca nu e nevoie de atata putere inseamna ca producatorul a facut o idiotenie si trebuia sa puna un propulsor mai slab dar mai usor astfel incat toata motoreta sa fie mai usoara si mai agila. Oricum o invarti nu prea ai cum sa gasesti scuze pt un producator, care foloseste tehnologie din trecut si mai e si venerat de unii pt ca onda-i onda

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, ERU a spus:

Daca nu e nevoie de atata putere inseamna ca producatorul a facut o idiotenie si trebuia sa puna un propulsor mai slab dar mai usor astfel incat toata motoreta sa fie mai usoara si mai agila. Oricum o invarti nu prea ai cum sa gasesti scuze pt un producator, care foloseste tehnologie din trecut si mai e si venerat de unii pt ca onda-i onda

Nu uita de releul de încărcare

Share this post


Link to post
Share on other sites

si intinzatorul lantului de distributie :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 10.06.2019 la 22:33, PzKpfW a spus:

 

Pe off-road este adevărat că nu prea ai ce face cu mai mult de vreo 100cp oricât de bun ai fi, dar vorbim despre o motocicletă care va merge cel puțin 50-60% (și sunt indulgent) din viața ei doar pe asfalt. Și probabil cu ceva bagaje. Și eventual un pasager. Iar când la bază doar ea cântărește deja 230-240kg, încep să pară cam puțini cei 90 de căluți - mai ales când ești cu ea încărcată și încerci să depășești TIR-ul ăla pe DN-urile patriei.

 

Pfff.. cand ma gandesc ca depasesc TIR-urile pe drumurile patriei, cu bagaje si cu un gabarit propriu cuprins intre 107-115 kg, pe o motocicleta care nu pune la roata mai mult de 39-4o cp, incep sa ma simt penibil. Si cand ma gandesc ca pe aceiasi motoreta am facut Dobrogea, Transilvania, litoralul, Transalpina (pe vremea cand nu era asfaltata), cam toate pasurile din Carpatii Orientali si forestiere fara numar, imi vine sa ma ascund de rusine. Cum drkk de nu m-am gandit ca am nevoie macar de 100cp.. :( :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

eh, daca aveai mai multi cai ajungeai in grecia sau austria, dar fara ti-a ost frica de autostrada

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xt600 - Nu ai de ce să te simți penibil. Sunt sigur că nu toată lumea gustă motociclismul în același fel. Doar că în momentul în care trebuie să-ți plănuiești depășirile la fel ca și cu mașina, iar când tragi de gaz nu te incită nimic, plimbarea devine cam anostă. Cu ce mai rămâi în plus, de exemplu, față de mersul cu o mașină decapotabilă? Cu faptul că porți cască și că te înclini în curbe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...