Jump to content
hora09

KTM 790 Adventure S

Recommended Posts

Ziua buna,

 

Anul trecut, spre sfarsit de vara am luat hotararea sa achizitionez motor nou, pe principiul ca la toti ne place mobra noua.

Ultimii ani si multi kilometrii am fost pe Varadero 1000, drept urmare eram intepenit in ideea de touring capacitate minim 1000.

 

Am facut lista si am inceput sa testez: primul pe liata VStrom 1000 la care m-a dezamagit motorul si m-a speriat bordul..

Fix dupa (doar de gust) am testat MV Turismo Veloce.. au! Apoi MV Brutale 800.. au au au, ceea ce in mintea mea simpla este un huligan bike.

Trecem la marele GS, super ok tot, cum te astepti dar nu mi-a trezit nimic in mine.

XR-ul mi-a placut! Pozitie buna si putere (m-a facut sa fiu un pic retinut pretul fata de tehnologia nu tocmai fresh).

Triumph Tiger Sport, un deliciu si o placere motorul, o unitate de m-a uns bine pe suflet, pozitia si saua m-au facut sa uit de model.

Tiger 1200, foarte impresionat de calitate in toate cele, singura mobra care mi s-a parut facuta fix dintr-o bucata, locomotiva, impecabila, dar din nou, nici o tresasrire...

 

In timpul asta vorbesc cu colegul _Raul_ si imi zice, cand trec la ktm sa vad de 790. Eu, nu ca vrajeala ca vreau vaca, plm.

Ma duc la ktm sa ma dau cu porcu ala mare de 160cai.. nu il aveau ziliele alea dar aveau 790s.. ok, il iau la plimbare 2 ore, ma intorc.

Si ma intorc, dar cu zambetul ala (cuvant urat) pe fata, cer sa vin peste 2 zile si sa imi dea motoru la plimbare cat au program, no problem. Ma intorc dupa ziua aia convins.

Pus comanda, motoru a venit in Decembrie.

 

Cum am ajuns cu necuratul in casa:

Am uitat ce inseamna motor usor si ce bine poate sa fie atunci cand injuri ca manevrezi ceva de aproape 300kile fara tine.

Super suspensie, manevrabilitate, frane, acceleratie, etc. Motorul se simte vioi, cuplu si puterea numa cat sa te distrezi una-n truna.

Ideea e ca mi-a placut cel mai mult.. na.

 

Ca sa nu imi bat capu am luat de la ktm cricul central, inaltator ghidon, cruise control, set genti alu (doar ca erau cele mai rentabile) si sei confort incalzite care fac o mare diferenta fata de standard (tare ca bordura).

 

Zile de plimbat sa fie, ca de altfel consuma putin si cu 20L faci 400km fara problems

 

P.S. merci Red Rat pentru ajutorul da cu inmatricularea

IMG-20200307-WA0000.jpg

IMG-20200307-WA0002.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu ne oprim la o singura recomandare: 

Din ce am studiat vreo noapte intreaga, cel mai fain scut motor mi s-a parut cel de la SW Motech. 

La S poate nu, dar, just sayin` :)  ;). 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt luni in care am consumat cam ce se poate despre motoru asta, stiu la ce placa te referi. Eu as opta pt axp, la final cred ca tot acolo esti si cu calitate, protectie, bani.

 

Daca ar fi sa cheltui, in cap am quickshifter, nu stiu de ce am zis sa nu iau initial.. in fine, asta e deja white people problems.

 

axp-racing-axp-racing-ktm-790-adventure-r-s-skidpl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

N-am inteles de ce n-ai luat 1290-ul pana la urma. Si de ce n-ai avut curiozitatea sa incerci Multistrada :D

Sa il stapanesti sanatos!

Edited by alexgrp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multistrada mare pentru ca iese din buget si pentru ca nu m-a incurajat niciodata un mecanic de la ducati cu care ma vad foarte ocazional, multistrada mica pur si simplu nu am luat-o in considerare.

 

Ktm-ul mare il vad bun doar la un lucru fata de 790: putere si viteza mare, la restul as atribuii puncte la ce am optat.

 

Spre exemplu am sarit Versys 1000 si nici la Honda nu am mai ajuns de loc.

Impresia initiala a fost prea buna sa ignor motorul.

 

Am mai luat in calcul si modul de utilizare a motorului. In principiu cel mai des plimbari solo si distante de aprox +/- 500km zi, ocazional cu nevasta si doar diatante mici 2-300 km, tot ocazional solo peste 1000km/zi.

De aia am si aproape injumatatit volumul gentilor.

 

Daca nu aveam spatele futut as fi mers chiar spre naked din nou, gen un speed triple, dar pozitia ma rupe pana in 2 ore de mers asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fain motor ti-ai tras si multi KM fara batai de cap ( cunosti ce se spune despre KTM)

Legat de quickshifter si pe mine m-a batut gandul sa montez unul, insa m-au descurajat colegii de forum, investitie foarte mare, pt ce? Ca pe circuit sigur nu voi merge

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

misto motoreta! Sa te plimbe in cat mai multe calatorii memorabile!

Edited by einstein1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apreciez!

Las imaginea asta aicea cu ODO 0km, ultima data am vazut asta acum 10 ani pe GSR

 

20200307_112335.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faina mobra! Felicitari. Sper sa am ocazia sa fac un ride-test cat de curand.

 

Cum e cu zgomotul la vant cauzat de parbriz? Lumea se cam plange se aspectul asta. Vad ca ai acelasi model de casca ca mine, deci chiar sunt interesat de acest aspect.

 

p.s: cutiile alea cam anuleaza avantajul greutatii reduse al 790-ului :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

1.86, parbrizul e 60% decor, comparand cu protectia anterioara. Primu lucru iau un deflector sa vad care e treaba, daca nu merge schimb cu alt parbriz.

 

Cutiile sunt considerabil mai usoare fata de cele de plastic ce le-am avut inainte, dar si mai mici.

Las poza cu fostul parbriz

20180816_181924.jpg

Edited by hora09

Share this post


Link to post
Share on other sites

trece lumea pe KTM mai nou, grupa mare :D  Sa-l stapanesti sanatos! Cu parbrizul trebuie sa incerci sa vezi ce optiuni ai. Eu la 1290 n-am putut sa suport parbrizul stock care de la decupaj si de la inaltimea mea, imi arunca turbulentele fix in urechi, chiar daca am pus deflector tot degeaba. Am luat un Givi touring care e ca o lopata de zapada, iar acum e liniste. Puig ziceau baietii pe forumuri ca pentru modelul meu se zgarie usor, si e mai mult inalt decat lat, iar majoritatea riderilor pe laterale au probleme. 

Spor la drumetii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumpara aparent. 790 e concurenta grea la clasa lui si ktm incearca in ultimii ani sa intre adanc in sectiunea naked.

 

Legat de protectie vant initial am sa merg pe incercate cu un deflector (pana in 200 lei) daca nu iese treaba doar atunci ma arunc la un air flow givi (700 lei...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revizia de 1000km, 0 probleme, multe zambete.

Acuma ca pot trece de 6K turatii... Oh parca am alt motor 🙂

 

Sambata am fost pe drum forestier, mi-a placut, grav!

A se intelege ca am fix pix experienta in condus inafara asfaltului.

Drept urmare experientei din padure am luat echipament adegvat si azi am dat tura prin padure dar unde era numa nisip... Clar lips de experienta plus gumele alea m-au fact sa nu petrec prea mult timp acolo. Cautam drumuri mai batatorite pana alta.

 

Ideea e ca motoreta se simte bine inafara soselei cu electronica decuplata si cand iesi le drum parca ai alta masinarie adaptata bine strazii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, hora09 a spus:

Sambata am fost pe drum forestier, mi-a placut, grav!

A se intelege ca am fix pix experienta in condus inafara asfaltului.

Pune i un crashbar, moto noua, daca o scapi sa nu iti para rau ca julesti una alta :)

Arata foarte fain. Imi place ce face ktm, de 2 ani incoace, ca design.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie crashbars la astea? Am inteles ca rezervorul are protectie din fabrica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, rezervorul are o protectie din fabrica, evident nu la nivel de un crash bar.
Iau in calcul ori un scut care vine si peste rezervor, doar crash bar sau mai este un producator care le-a combinat pe amandoua (cam scump.. da na). Toate astea in viitorul apropiat, trebuie comanda la orice, nu gasesti in magazin.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca vrei sa iesi pe off mai mult, ia un crash bar. iti zic din proprie experienta ca nu e fun cand dai cu mii de euro pe jos si o sa dai, crede-ma :))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, eu am mers pe scut de la Bumot, acoperă atât motorul cât și rezervoarele, cred eu, mai eficient decat un crashbar. Pretul nu mi se pare deloc scump fata de ce este in piață, primit de la Sofia din BG, transport gratis.

Băieții de la Bumot fac niste lucruri foarte mișto...

 

 

20200321_155932.thumb.jpg.248aa0784bbad0211be4cab92bccc823.jpg

20200321_180855.jpg

20200221_173910.jpg

20200221_173902.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, merci de info, fix de producatorul asta nu stiam.

Merge montat impreuna cu cric central?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, se folosesc zone de prindere diferite, se poate monta cricul central. Eu nu i-am mai pus cric central, cred ca voi merge pe o varianta mai "usoara"... http://www.endurostar.com/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In partea de sus nu ai nimic, nu ai dat cu el pe jos inca? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu l-am trântit tare, doar l-am culcat sa vad punctele de sprijin si daca exista impact cu zona de sus, unde sunt carenele de plastic si radiatorul. Pe teren drept este ok, sta sprijinit în scut si handguard-uri. Pe lista de cumpărături am pus o pereche de handguard-uri mai solide, pe sina de aluminiu. Exista crashbar dedicat doar pentru partea de sus de la Touratech, arată f bine, dar nu il am pe lista de achiziții..încă. poate după ce trântesc motorul mai tare si stric ceva, intra si acest crashguard pe lista 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut crash bar pe 950 si l-am dat jos dupa ce am observat ca nu face mare lucru in teren. Daca il scap si il lovesc de o piatra, crash-barul nu face nici o diferenta. De cand l-am dat jos, am pus protectii de rezervor (precum are 990 si 790) si cam atat. Am scapat de cateva kg si arata mult mai bine. La cat e de gros plasticul din rezervoare, va fi greu de gaurit. Inca un considerent pentru care l-am dat jos a fost ca, indiferent cat era de strans in suruburi, el tot misca si se lovea de rezervor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana una alta trebuie sa iau un camel bag ca ma dezhidratez repede

20200328_115037.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la Tiger am avut nevoie. Primul lucru cand dau cu el pe jos, rupeam semnalizatoarele. De cand am pus crash barul superior au inceput sa scape 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...