Jump to content

Recommended Posts

Salut, ce vaselina recomandati pentru zona de contact dintre placte si etrier si pentru glisere? E obligatoriu sa fie cu cupru sau merge si altceva?

pt masina, uitasem sa spun, in caz ca are vreo importanta

Link to post
Share on other sites

Pune vaselina cu cupru, care rezista la 1000 grade (de la CRC, spre exemplu). Iar glisierele curata-le bine si apoi unge bolturile cu vaselina siliconica (eu am gasit ceva de silicon+teflon, pentru imprimantele laser, unde sunt temperaturi foarte mari).

Da, merge si fara, pana trebuie sa cumperi glisierele, placutele si, daca ai bafta, discul, deoarece se uzeaza glisierele, iar placutele vor "calca" oblic pe disc. Am avut de umblat la un R6 al carui glisiere erau atat de uzate, incat dupa ce s-au pus placutele noi, strangea aiurea discul. Pana gaseste suport de etrier si etrier nou omul, si-a pus inapoi placutele vechi, uzate in unghi, cu alea nu incalzea discul. Pana acum n-am vazut sectiune oblica pe placute. Iti dai seama cum a fost intretinut motorul ala inainte.

Vaselina e buna la altceva, nu la frane, nu? :D

Edited by Lucian_M
Link to post
Share on other sites

M-am dus la vo 4-5 magazine auto sa caut vaselina cuprata. Se uitau la mine de parca ceream un reactor nuclear. Sa nu mai zic ca erau unii care nu stiau ca exista asa ceva.

 

M-am uitat pe emag, am gasit la pret decent, transportul insa 90 de lei. NOUAZECI DE LEI. 

 

M-am lasat pagubas...poate am bulan sa gasesc undeva.

Link to post
Share on other sites

Vaselina cuprată, nu simplă. Am luat acum vreo 2 ani de pe epiesa.ro, sediul din zona Moșilor pe undeva. A fost aprox 15 r și face exact ce trebuie, nu scârțâie, nu se curăță de la ploaie sau spălat. 

Asta din poza este ce mi-a recomandat tipul de acolo, pentru camioane. 

 

F13825E5-E24D-4ED1-9D9F-F61258B946E0.jpeg

Link to post
Share on other sites
Acum 18 minute, mobiletron a spus:

 

Ate e cam varful de gama, cei mai buni in sisteme de franare.

Numa' discurile produse de ei sunt niște k@k@turi care se deformează de îți cade piatra de pe dinți la orice frânare... 🤬

Link to post
Share on other sites

La moto nu stiu , dar la auto , trw si ate si de rahan si s-au ovalizat ambele in primii 2000k .

Pt lancer am luat din DE de pe ebay , ceva cu s....am sarit de 5k fara probleme....si mai iefti e 

Link to post
Share on other sites
Acum 51 minute, john17 a spus:

Numa' discurile produse de ei sunt niște k@k@turi care se deformează de îți cade piatra de pe dinți la orice frânare... 🤬

 

Eu am ATE pe rabla mea si pot zice ca le-am dat ceva forja in franare si nu am nici o problema, am aproape 40.000 pe ele.

 

Am vazut ca multe magazine mari au in stoc si piese contrafacute...multe. De la uleiuri pana la discuri, ambreiaje etc. 

 

Nici nu mai stii de unde sa iei.

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mobiletron said:

 

Ate e cam varful de gama, cei mai buni in sisteme de franare.

Du-ti uai :D

 

PS. N-am pus niciodata vaselina pe placute si n-am sa pun niciodata. V-a innebunit yutubu.

 

Link to post
Share on other sites

La marii distribuitori din Ro din 3 seturi de discuri ate 1 se întoarce la garanție. Dacă faci socoteala câte se montează în ateliere fără autorizare rar sau in regie proprie, deci fără posibilitatea de a documenta o cerere de garanție, îți dai seama că de fapt mult mai multe au probleme. E posibil să fie și vicii de montaj, chiar și strânsul șuruburilor de roată "până iese apă" poate cauza, însă 100% ate a dat multe gherle. Am pățit la 2 bmw-uri, ambele având discurile inlocuite în D și deformate în câteva mii de km, unul a ajuns in Ro, s-au rectificat discurile și s-au montat butuci (cu rulmenți cu tot) noi și a mers ok până în Austria unde a început iarăși să vibreze. Ambele s-au liniștit după ce am montat discuri TRW, din care am zeci de seturi vândute și /sau montate, 0 probleme. 

Vaselină cu cupru se găsește la orice comerciant serios de piese auto! 

Curățatul glisierelor și folosirea vaselinei poate face diferența între o frânare zgomotoasă și chiar imperfectă și una așa cum trebuie, dar la 30 lei un schimb de plăcute auto pe o punte nu stă nimeni să facă așa ceva. La fel cum se aruncă tăblițele alea de pe spatele plăcuțelor de majoritatea tâmplarilor, că mecanici nu se pot numi. :moron:

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, john17 a spus:

îți dai seama că de fapt mult mai multe au probleme.

de ce? nu ar trebui sa se pastreze tot raportul de 1 : 3?

Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, frankone a spus:

de ce?

Pt că din 30 vândute 10 se întorc cu cereri de garanție, dar din celelalte 20 probabil că încă 10 se deformează dar nu îndeplinesc condițiile pt a întocmi ceea ce se numește "claim", adică deviz de montaj în service autorizat rar cu nr de km la data montajului, factură /bon fiscal, notă de constatare a unui service tot autorizat cu nr de km la constatarea defectului, fișă de măsurători, copie talon. Iar proporția defectelor în cazul ăsta nu mai e 1 din 3, ci "decât" 2 din 3, dar sunt "înghițite" fie de client fie de vânzător/prestator. Capisci? 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, john17 a spus:

Pt că din 30 vândute 10 se întorc cu cereri de garanție, dar din celelalte 20 probabil că încă 10 se deformează dar nu îndeplinesc condițiile pt a întocmi ceea ce se numește "claim", adică deviz de montaj în service autorizat rar cu nr de km la data montajului, factură /bon fiscal, notă de constatare a unui service tot autorizat cu nr de km la constatarea defectului, fișă de măsurători, copie talon. Iar proporția defectelor în cazul ăsta nu mai e 1 din 3, ci "decât" 2 din 3. Capisci? 

da, am inteles asta, ma gandeam insa la altceva, dar gresit .. mno, oboseala, csf,ncsf

Link to post
Share on other sites

Tot lubrifiant de-ala Plastilube special de frana de la ATE am folosit si eu la franele de la masina prietenei. Nu cred ca am dat mai mult de 7-10 euro pe el cu tot cu transport. Ce m-a surprins e ca este foarte gros/vascos, abia il storci din tub, nu e ca o vaselina normala.

 

Link to post
Share on other sites

 

7 hours ago, adidas said:

Du-ti uai :D

PS. N-am pus niciodata vaselina pe placute si n-am sa pun niciodata. V-a innebunit yutubu.

 

Inainte sa apara youtube se punea un pliculet mic de vaselina in seturile de placute de frana. Pana si la banala Dacia se punea vaselina pe glisiere, nu stiu daca le-ai prins dar daca nu erau unse si erau oxidate vedeai cum se inclina etrierul in suport. In functie de felul cum este proiectat un etrier acea vaselina poate sa faca niste mici diferente in exploatare.

Link to post
Share on other sites

ok, deci ce am inteles pina aici (si ce am mai citit pe ici-colo). Pe zona de contact intre placute si etrier trebuie vaselina cuprata sau cu ceramica care rezista la temp mare. Pentru glisere trebuie siliconica. Sub orice forma nu trebuie pusa vaselina cuprata pe glisiere pentru ca ataca burdufele de cauciuc de protectie. Din ambele variante (si siliconica si cuprata) se gasesc inclusiv pe emag (si la mag de piese auto gen epiesa) si nu sunt un capat de tara din pdv bani. 

Link to post
Share on other sites

Unde e cauciuc, pui siliconica (chiar recomandată inclusiv pentru furtunuri, previne îmbătrânirea lor). Unde e metal, pui cuprată, 1000 grade. Aia de la Foerch e și mai tare, 1100 grade, dar e 7 lei tubulețul de 5 grame. Pui strict cât trebuie, nu din abundență. Înainte de aplicare, curăță bine cu apă caldă și degresant (soluție specială, săpun lichid sau chiar de vase), speli cu o periuță. Eu mai fac ceva: după curățare și uscare, dau etrierul cu spray silicon (nu de ăla de bord), apoi șterg bine cu o microfibră. Grijă mare să nu ajungă nimic pe disc. Etrierul arată mai bine și se curăță mai ușor când spăl mobra.

Repet, așa fac eu. Dacă greșesc, mă puteți corecta. 

Mai sunt pinii ăia care intră în plăcuțe, îi dau cu vaselină siliconica, nu de aia cuprată.

Edited by Lucian_M
Link to post
Share on other sites

Parerea mea e ca e overkill sa pui vaselina rezistenta la 1000 de grade. La 200-250 grade fierbe lichidul de frana cand e nou. Oricum daca ajung placutele si etrierul la mai mult de 200 de grade inseamna ca ai alte probleme pe acolo sau mergi ca pe circuit.

 

Referitor la vaselina cu cupru, citisem opinii ca e contraindicata folosirea la frane, din motive de coroziune galvanica, interferente cu ABS-ul, transfer bun (si nedorit) al caldurii de la placute spre pistonase si lichid de frana. Eu am mers pe Plastilube la tot sistemul de franare, iar pe spatele placutelor nu am pus nimic. Multe placute de generatie mai noua au pe spate tablite metalice sau un maglavaiţ lipicios, tocmai cu scopul de a nu scartai la franare, asa ca nu mai e necesara vaselina. La capetele placutei, unde aluneca pe ghidaje am dat cum spuneam cu Plastilube.

 

Uite aici niste opinii referitoare la de ce NU se recomanda vaselina cu cupru la frane:

https://pagid.com/wp-content/uploads/2017/06/Copper-grease.pdf

https://www.thepartsalliance.com/delphi-does-not-recommend-the-use-of-copper-grease/

https://greaseexpert.com/brake-grease-vs-anti-seize/

Link to post
Share on other sites

Eu n-am ABS. Iar la mașină nu am găsit vaselină cuprată pe senzori. Nici nu are cum să ajungă acolo, forța centrifugă aruncă vaselina departe de senzori. Teoretic, că practic nu am văzut decât o singură dată vaselină ieșită aiurea, când un etrier spate s-a gripat la mașină, iar discul.era nu roșu, ci gălbui, mă mir că n-am luat foc (mașină și, luată de puțină vreme). A ieșit toată vaselină din butuc. Noroc de senzorul de presiune anvelope, a sesizat defecțiunea, am oprit, udat cu i găleată de apă de la un prieten, disc și plăcuțe kaput, butuc varză. Mai aveam 500 m până acasă.

În altă ordine de idei, consider că vaselina, folosită corespunzător, contribuie la fiabilitatea sistemului de frânare.

Link to post
Share on other sites

Pai nu spunea nimeni sa nu folosesti vaselina, ci doar ca asta cu cupru nu e cea mai recomandata pentru frane. Din motivele amintite anterior (coroziune galvanica, trasfer termic de la placute spre pistonase si lichid, etc.). Eu am ales sa merg pe ce recomanda producatorii de componente de franare (ATE in cazul meu), dar fiecare e liber sa foloseasca ce ii place, evident.

 

Unii producatori mai includ cu seturile de placute si pliculete cu vaselina pentru montaj. N-am vazut pana acum ca pliculetele sa contina vaselina cu cupru, de-aia ziceam...

Link to post
Share on other sites

Plastilube de la ATE am dat si eu pe glisiere si pe placute cand le-am montat, acum ceva timp si am constatat bucuros ca inca mai era acolo la cateva luni distanta desi am dat foarte conservator si am mers prin toate conditiile meteo (frig, canicula, ploaie. etc.). Achizitie tot epiesa.ro, la unele magazine era in stoc.

Edited by skin_psv
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...