Sari la conținut

Bmw f650 vs Aprilia Pegaso 650


Paul2406
 Share

Postări Recomandate

mie mi-a spus un clasic in viata (un baiat din GL care stia sa repare moto) ca Pegaso e peste F pt care are furca USD si motor rotax. (acum gen 10 ani )

 

deci nu lua de buna ce zic afara de furca USD ca e din auzite. posesorii te vor lamuri cu siguranta, mai mult ca sigur sunt topicuri dedicate pt ambele modele, vezi acolo ce crapa des la ambele si faci o alegere informata + sparg gheata la topic poate incep oamenii sa dea din casa :D 

 

 

Ref A2 - tu stii ce bani ai si din ce ani iti permiti pe fiecare din ele. deci intra si vezi cati CP au. sa nu sara de 35 sau 36kw cat era.

stii ca se face conversie kw-cp.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, frigider a spus:

Pegaso e peste F pt care are (...) motor rotax

Păi și f ce motor are?!? :huh: Bine, parcă una din ele are mai multe supape.

Din experiența mea personală (drept că e vb de skijeturi bombardier) nu sunt deloc extaziat de rotax, din contra... 

Aprilia se găsește la preț mai accesibil decât fratele ei bavarez. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana in 2000 parca sunt si facute in aceeasi fabrica, Aprilia .  Aprilia , cel putin cea pe injectie avea 5 supape , Bmw doar 4. Si se simtea putin mai vioaie, dar si consuma mai mult. Dupa 2002 sunt diferente mai mari. BMW si-o fabrica singur, 2 bujii , alt centru de greutate.... cred ca cel mai important e sa sa fie in mintile lui exemplarul pe care il cumperi, indiferent de marca. Si sunt vacute amandoua, si bat pe la 200 kg, deci sa nu crezi ca faci enduro cu ele. Sunt perfecte de invatat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Detin din 2005 un F650 fabricatie '95, impachetat in Italia, ultimul an cu carburatie se pare, are doua bujii pe cilindru, este un enduro-touring, poate cu ceva pretentii de soft-enduro, in schimb pentru soselele din Romania este absolut perfecta, mai ales cand este pregatita si incarcata de drum lung, adica 2 pasageri si cutiile si geanta de rezervor full de bagaje. Consuma undeva intre 4,5 si 5,5% in functie de stilul de mers. In general nu am avut cu ea probleme, doar consumabilele, plus un releu de incarcare schimbat in 2008. La categoria consumabile sunt trecute si lanturile de la transmisia finala, am schimbat trei...Am tinut-o mai mult pentru drumuri in afara, intre orase sau concedii, in oras este foarte agila insa nu imi inspira incredere ceilalti colegi din trafic, asa ca incerc sa nu ies cu ea in oras, parere/abordare pur personala. Frana de motor este foarte puternica, in primul drum care l-am facut dupa ce am cumparat-o nu reuseam sa inteleg ce se intampla, apoi am realizat, dupa vreo 70-80 de km cum sa conduc ...Aprilia doar am vazut, nu am condus, sunt la fel dar altfel😉. Bafta si asfalt uscat!!

image;s=1000x700.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Lup69 a spus:

La categoria consumabile

trece și pompa de apă... 🤬

Acum 2 ore, Nooxy a spus:

BMW si-o fabrica singur

Ce face bavarezu' cu mâna lui, și în italea pe deasupra... 🤦‍♂️ Alea nu tot cu rotax sunt? :huh:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, tot rotax, dar cred ca putin diferite. Sigur difera chiulasa, numar de valve si de bujii.  Nu stiu daca injectia si ecu sunt la fel.Pozitia rezervorului, si suspensia , sunt iar diferite. Chestia e ca Bmw a tot avut un mariaj cu Aprilia , chiar si G650 fiind facut de Aprilia cu sigla de Bmw .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ john17, remarca ta nu isi are rostul nici ca gluma, poate ca tu ai schimbat intr-adevar pompa de apa, eu nu, plus ca reperul respective nu il poti incadra deloc la consumabile...prin extensie si noi suntem consumabile din moment ce o motocicleta ajunge sa "schimbe" cativa proprietari, nu?😀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Învățați să-l ignorați pe john17 când e vorba de BMW. I-a intrat lui in cap că sunt proaste și cu asta basta.

@op: spune ce an te interesează, să discutăm mai concret. Așa, pe scurt: la cele pe carburație BMW, la cele pe injecție ăla care ABS și e mai în mințile lui. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Primul meu motor a fost un BMW F650ST. A fost ceva timp de atunci, deci vb din amintiri. In primul rand trebuie sa te hotarasti despre ce generatie de mobre vorbim. F650 intr-un piston a fost pe carburator o bucata - in general lumea se refera la astea ca fiind Funduro, cu 2 modele, simplu si ST (cu roata mai mica pe fata).  Funduro e facut in aceeași fabrica cu Pegaso.

La un moment data au trecut pe injectie. Asta e F650GS (se poate confunda cu modele cu 2 cilindri) cu doua variante: simplu și Dakar, cu sau fara ABS. Mai este si o ciudatenie numita F650CS Scarver. 

Funduro vs Pegaso din aceeasi generatie - mobrele sunt asemanatoare, motoarele aproape identice doar ca Funduro are 2 bujii si 4 supape, Pegaso are 1 bujie si 5 supape. Pegaso e mai vioaie, dar tin minte ceva probleme cu garnitura de chiulasa ce trebuia schimbata mai frecvent. Alegerea cred ca tine pana la urma de ce place ochiului si inimii. Pentru Funduro exista http://faq.f650.com/main.html - o multime de informatii tehnice, inclusiv cu filme cu operatii de mentenenta.

Despre modele cu injectie nu prea sunt informat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Marius Mihasan

2 hours ago, Marius Mihasan said:

F650 intr-un piston a fost pe carburator o bucata

O bucata carburator? Asa s-ar intelege, al meu are doua carburatoare, Mikuni...Nu vrea sa fiu luat drept carcotas...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Lup69 a spus:

@Marius Mihasan

O bucata carburator? Asa s-ar intelege, al meu are doua carburatoare, Mikuni...Nu vrea sa fiu luat drept carcotas...

O bucata de timp, a fost pe carburator o bucata de timp. Si parca e un singur carburator totusi, cu dublu corp. Dar carburatoarele nu sunt punctul meu forte .

Editat de Marius Mihasan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Lup69 a spus:

nici ca gluma

Eu n-am avut f650, dar au schimbat alții și pt mine! 😈

Acum 5 ore, Baxxter a spus:

john17 când e vorba de BMW. I-a intrat lui in cap că sunt proaste și cu asta basta.

Da, mi-au trebuit însă +20 ani și peste 30 bmw-uri deținute + muuuulte altele care mi-au trecut prin mână ca să trag concluzia asta! 

În cazul de față nici măcar nu am zis că ar fi prost f-ul, ci doar că li se strică destul de frecvent pompele de apă. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, john17 a spus:

 

Da, mi-au trebuit însă +20 ani și peste 30 bmw-uri deținute 

Cate din alea 30 au fost cumparate de noi, sau cu cel mult 3 ani vechime?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De noi niciunul și nici nu voi cumpăra vreodată mașini noi, < 3 ani vreo 2. Ambele stricate. :crack:

Plm, ține un logan 10 ani fără grețuri, cand plătești de minim 5x prețul eu zic că ar trebui să țină măcar tot atât... 🤬

Ideea e că, pe lângă ce am avut efectiv pe mână, știu prea bine ce e în dilăriile bavareze, și nu doar în cele din Ro. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut 3 BMW: un F650 Funduro, un 1200GS si acum un Dakar. La primele 2 le-am dat doar consumabile si apoi bătaie,  la Dakar am reparat ce era stricat pe el si e la capitolul bataie.

Ca Funduro ala eu n-am văzut asa motocicleta. Pur si simplu refuza sa crape. Nu mai zic ca pornea la temperaturi la care japonezele pe carburatie nici prin vis n-ar porni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, john17 said:

De noi niciunul și nici nu voi cumpăra vreodată mașini noi, < 3 ani vreo 2. Ambele stricate. :crack:

Plm, ține un logan 10 ani fără grețuri, cand plătești de minim 5x prețul eu zic că ar trebui să țină măcar tot atât... 🤬

Ideea e că, pe lângă ce am avut efectiv pe mână, știu prea bine ce e în dilăriile bavareze, și nu doar în cele din Ro. 

Bravo...incepi sa iti dovedesti pe deplin descrierea de la profil....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Nici eu nu sunt multumit de motoarele Rotax, sunt performante dar necesita atentie sporita. Pacat ca Aprilia nu face si motoare, ei isi echipeaza motocicletele cu motorizari de la alti producatori. Am detinut un XT 660 X cu motor de Yamaha/Minarelli super fiabil, dar Pegaso cu aceeasi motorizare arata mult mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pot sa inteleg problema asta cu fiabilitatea, indiferent de marca.

Cat timp dai 2000e maxim pe o motocicleta CE PRETENTII AI?

Cat timp nu sari de 10.000km / an CE PRETENTII AI? DACA SE STRICA CEVA AIA E, O REPARI.

 

Eu am avut doua Rotax-uri. Cu 300euro repari un Rotax din asta de nu ai treaba, te vei plictisi tu de motocicleta pana sa se strice ea. NU fumezi si NU bei 2luni si ti-ai rezolvat motocicleta.

 

Am vazut FOARTE MULTE persoane, din anturaj, familie, prieteni ai prietenilor etc, care sunt obsedati de fiabilitate, fara ca ei sa faca macar 10.000km/an. Cat timp TU nu folosesti un vehicul, nu ai cum sa il strici/uzezi. Discutii, nu imi iau motorul ala pe masina pt ca are distributie pe curea, eu vreau pe lant sa tinaaaa............WTF e 300euro un kit de distributie nu este 3000euro .........si  NU IL SCHIMBI LUNAR il schimbi o singura data la +5ani.

 

Nu stiu daca asta vine din zgarcenie sau saracie, desi atunci cand iti iei o motocicleta evident nu esti sarac, altfel tineai naiba banii pentru zile negre.

Este o ipocrizie nascuta din zgarcenie si mancat sub unghii la noi in tara, de la impozit la consumabile la intretinere, daca una costa cu 5lei mai putin turma o cumpara pe aia care e cu 5 lei mai ieftina la intretinere.

 

Din punct de vedere economic eu as lua Pegaso este cu 800-1000e mai ieftin fata de un F650 care este stupid de supraevaluat. Daca se strica Pegaso mai ai 800-1000e in buzunar, te duci la service te costa 300-500e sa faci motorul si tot ramai cu minim 500e in buzunar si macar stii ca ai un motor nou in motocicleta ta. 

Lantul de distributie de la Rotax 655 este mai gros decat cea de la N47 2.0d BMW, rulmentul unises este 120e(nou ebay), placile de ambreiaj sunt 60e, manopera la service pt a desface motocicleta si a o pune la loc dupa ce se umbla in motor costa 100e. Mare rahat. Te lasi de tigari sau restaurante 1-2luni si ai rezolvat moto.

Rotax-ul merge si cu ulei 10w40 de auto, dupa ce am rezolvat motorul am mers doar cu ulei auto 10w40 de la Kaufland, nu patineaza ambreiajul, nu se supraincalzeste, a primit abuz in acest fel cu anvelope cramponate pe creasta Baiului si zona Valea Doftanei fara probleme. Il schimbam dupa 3ture de offroad.

Daca ai grija la anumite costuri de intretinere si nu esti spalat pe creier de MOTUL CASTROL MOTOREX sau mai stiu eu ce alte "megabrand-uri".

Exista ulei moto JASO MA de la ELF sau REPSOL cu aceleasi specificatii ca si "megabrand-urile".

Mai important este sa intretii vehiculul din punct vedere mecanic nu sa arunci banii la gunoi pe nu stiu ce super ulei, cand motorul tau nu mai este la prima tinerete.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Bigfoot a spus:

sau saracie

Mai degraba.

 

Treaba cu fiabilitatea nu e un concept greșit sau rău, este normal că fiecare dintre noi sa dorească să cumpere ceva care nu se strica, adică să nu dea banii aiurea. Însă se creează diferite exagerari cum sunt și cele cu motoare din anii 2000 pe bani de un telefon la care ai pretenții aproape ca ceva scos din salon.

 

Am avut două nivele cu rotaxuri, funduri și scarver - cat au fost la mine nu a trebuit nimic investit, plus că îmi este pe plac de fel motorul ăla .

Sunt in continuare pe strada o grămadă, asta înseamnă că țin și că service-ul și piesele nu sunt o problema.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, john17 a spus:

🤦‍♂️ Ești perfect îndreptățit să vorbești despre zgârcenie și sărăkie

Dc nu as fi? Trebuie sa fiu SNOB? Oricum la o motocicleta de 2000e iti permiti sa experimentezi, eu nu stateam in Aprilia Pegaso 650 mai aveam si altele. Trebuie sa intru in tipar sa cumpar Motul? Motorex? Castig 5 cai putere sigur asa 😀😀

Mie nu imi e rusine sa spun ca am folosit ulei auto 10w40 de la Kaufland in Rotax 655 la enduro, nimic nu s-a stricat in ea nu s-a supraincalzit nu a patinat ambreiajul. Dc sa nu impart aceasta informatie cu altii, care poate chiar sunt constransi de bani cand vine vb de ulei. Repet mai bine intretii motocicleta din punct de vedere mecanic decat sa te speli pe creier cu ulei de firma sefu'.

Intelegi tu la ce ma refer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...