Jump to content

Recommended Posts

Hellow,

 

Are cineva "experienta" cu crashpaduri pe crashbaruri la motoare grele? Tenere 1200, KTM 1200+ R1200GS etc...

Am cumparat doua chestii d'astea de pe china express: https://bit.ly/3f0fikk

 

Nu sunt sigur ca as vrea sa le montez. Am un GS1200 LC, si montate stau prea aproape de cilindre. cam la 1.5 cm.

Ma gandes ca poate in caz de accident vor face mai mult rau decat bine. 

 

Ce pare aveti?

Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Penetru said:

Dacă vrei să protejezi protecțiile..

 

De asta imi e frica... Adica le montez, si voi crea un punct de presiune, care in cazul unul accident, poate forta crashbarul spre cilindru, si posibil sa creeze mai multe pagube. Adica as prefera sa stric numai pad-ul, dar daca ar fi sa aleg intre crashbar si cilindru, cred ca e evident ce as alege :)

 

De asta intrebam daca este cineva care a dat cu o mobra grea pe jos, avand paduri pe crashbar.

Link to post
Share on other sites

Salut

Dupa mine nu folosesc la nimic.

Eu unul fiind pe o insula in Grecia, m-a mancat in cwr sa ajung sa vad niste tampenii. Pe un traseu ce pe 2-3 km era numai cu piatra din aceea sparta, foarte urat fiind doar in sens de mers, lucru recunoscut (injurat) si de localnici. Am ajuns din feticire pe platoul respectiv, unde fara sens, am reusit s-o pun jos din cauza diferentelor de nivel, dar usurel. 
Ce sa vezi insa, o roca mai inalta,  ascutita si probabil nervoasa, a fost fix pe directia cilindrului din stanga in care cu  nesaț s-a infipt. 
Ma rog, ulei curs, sters repede si culmea, duct-tape ajuta si la asa ceva si m-am scos.

30 km m-a tinut la intoarcere, dar am avut in continuare noroc de oameni (localnici) minunati si am rezolvat problema, dar asta este alta poveste. 
Si acum ajung la intrebarea ta. Chestiile alea nu folosesc chiar la nimic, exista protectii ce se monteaza si apara capacul de cilindru stg-dr. Daca te uiti cu atentie, capacul in sine este aparat doar daca o pui jos pe teren plat, altfel risti sa faci buba grav daca ai si ghinion (la mine a fost subtire totusi).

Bafta!
 


...ceva in genul acesta, dar eu am si crash-bar acolo. 
 

79D0C3A2-FB3A-49B9-885E-FAF252AFD7AC.jpeg

Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, RedRat a spus:

Ce pare aveti?

Daca si pentru 2 prostii de plastic de 10 dolari ai dileme.....pff

Probleme grave domle :))))

Lasand gluma, sunt fix ce par-bucati de plastic. le pui in punctul cel mai expus al crashbarului. Au rolul de a proteja la zgarieturi crashbarul, cand scapi moto pe jos de pe loc, ori la manevre melc. La prima tranta efectiva, zboara alea cat colo, nu te astepta la cine stie ce rezistenta.

Si da, am, le-am primit la o alta comanda la un moment dat, de pe alli.

 

Acum 9 ore, FlipperCo a spus:

Salut

 

Ce a intrebat el si ce ai raspuns tu... N-au nici o legatura:))))

LA GS E STIUTA TREABA, daca vrei sa iesi de pe asfalt MUSAI SA I PROTEJEZI TZATZELE LASATE, aka cilindrii. Ca una doua faci poc si tasneste zeama din ele....vezi cazul tau. 

Crashbar plus protectii cilindrii, plus scut. Musai.

Edited by Adrian M.
Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Adrian M. a spus:

Daca si pentru 2 prostii de plastic de 10 dolari ai dileme.....pff

Probleme grave domle :))))

Lasand gluma, sunt fix ce par-bucati de plastic. le pui in punctul cel mai expus al crashbarului. Au rolul de a proteja la zgarieturi crashbarul, cand scapi moto pe jos de pe loc, ori la manevre melc. La prima tranta efectiva, zboara alea cat colo, nu te astepta la cine stie ce rezistenta.

Si da, am, le-am primit la o alta comanda la un moment dat, de pe alli.

 

Ce a intrebat el si ce ai raspuns tu... N-au nici o legatura:))))

LA GS E STIUTA TREABA, daca vrei sa iesi de pe asfalt MUSAI SA I PROTEJEZI TZATZELE LASATE, aka cilindrii. Ca una doua faci poc si tasneste zeama din ele....vezi cazul tau. 

Crashbar plus protectii cilindrii, plus scut. Musai.

I-am spus ca si tine ca nu-i folosesc si i-am sugerat altceva cu adevarat util. Atat!

Link to post
Share on other sites
Acum 19 minute, FlipperCo a spus:

I-am spus ca si tine ca nu-i folosesc si i-am sugerat altceva cu adevarat util. Atat!

daa, glumeam si eu. am si spus asta, ca la gs e musai sa l protejezi, daca iesi de pe asfalt. Cat costa un capac cilindru, ca idee? :)

Link to post
Share on other sites

Am dracoveniile alea cumparate.

Dar nu sunt sigur ca e ok sa pe pun 😕 

Daca zboara in momentul impactului e super ok, insemnand ca mai reduc din forta de impact. Altfel risc sa lovesc capacul de cilindru.

 

Capacul ala costa de la 100 Eur pe ebay pana pe la 1000 Lei OEM. 

Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, Adrian M. a spus:

daa, glumeam si eu. am si spus asta, ca la gs e musai sa l protejezi, daca iesi de pe asfalt. Cat costa un capac cilindru, ca idee? :)

Capacul origilal sau protectia suplimentara? Ca sa stiu exact ce te intereseaza. 

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, RedRat a spus:

Daca zboara in momentul impactului e super ok, insemnand ca mai reduc din forta de impact. Altfel risc sa lovesc capacul de cilindru.

 

S-ar putea (cu ceva ghinion) sa zboare motocicleta in momentul impactului 🤨. Mai ales pe asfalt.

Ideea e ca toate protectiile (slidere ori crash bar-uri) facute de producatori mai de doamne ajuta sunt proiectate sa absoarba socul si sa nu "agate" suprafata de contact. Tu, avand niste "guguloaie" din alea prinse pe lateral e posibil sa-ti agate si sa ridice mobra, rezultand intr-o tumba. Repet, e putin probabil, mai ales la ce masa are GS-ul. Acu depinde cate pui. Una mai mult ca sigur se va face bucati (va sari de pe crash bar). Daca impodobesti crash bar-ul ca pe pomul de Craciun, sansele sunt mai mari sa schimbi dinamica unui "banal" low-side 😬

Am vazut destule cazuri de vitezane cu "buloane" din alea de 20$ de pe aliexpress care s-au "dat peste cap" la contactul cu asfaltul.

 

Daca in schimb, vrei sa "blindezi" cilindrii cu ceva omologat/gandit din fabrica pt asa ceva, arunca un ochi la ce are montat baiatul din video-ul de mai jos:

 

 

Link to post
Share on other sites

Am avut Givi pe crashbar, mai bine nu le-aș fi avut, la accident au intrat în carene. Dacă nu le aveam, scăpam fără să mai vopsesc carenele față.

Alea au rolul de a se agăța de ele chingi pentru gentuțe. Cele chinezești sunt de proastă calitate, crapă rapid, mai rău decât ai crede. Cele originale sunt mai rezistente, dar eu nu mai pun așa ceva pe mobra.

Link to post
Share on other sites
15 hours ago, ovi_ice said:

S-ar putea (cu ceva ghinion) sa zboare motocicleta in momentul impactului 🤨. Mai ales pe asfalt.

Ideea e ca toate protectiile (slidere ori crash bar-uri) facute de producatori mai de doamne ajuta sunt proiectate sa absoarba socul si sa nu "agate" suprafata de contact. Tu, avand niste "guguloaie" din alea prinse pe lateral e posibil sa-ti agate si sa ridice mobra, rezultand intr-o tumba. Repet, e putin probabil, mai ales la ce masa are GS-ul. Acu depinde cate pui. Una mai mult ca sigur se va face bucati (va sari de pe crash bar). Daca impodobesti crash bar-ul ca pe pomul de Craciun, sansele sunt mai mari sa schimbi dinamica unui "banal" low-side 😬

Am vazut destule cazuri de vitezane cu "buloane" din alea de 20$ de pe aliexpress care s-au "dat peste cap" la contactul cu asfaltul.

 

Daca in schimb, vrei sa "blindezi" cilindrii cu ceva omologat/gandit din fabrica pt asa ceva, arunca un ochi la ce are montat baiatul din video-ul de mai jos:

 

Chiar ieri m-am uitat la clipul alal. Urmaresc canalul de ceva timp. Oricum am alte crashbaruri de la HEED, si nu se aplica tipul asta de protectie (si nici nu imi place).

Am "doar" doua chestii d'alea cumparate, si sunt de acord cu tine. Mai bine las crashbarul sa isi faca treaba in caz de ceva.

 

10 hours ago, Lucian_M said:

Am avut Givi pe crashbar, mai bine nu le-aș fi avut, la accident au intrat în carene. Dacă nu le aveam, scăpam fără să mai vopsesc carenele față.

Alea au rolul de a se agăța de ele chingi pentru gentuțe. Cele chinezești sunt de proastă calitate, crapă rapid, mai rău decât ai crede. Cele originale sunt mai rezistente, dar eu nu mai pun așa ceva pe mobra.

 

Mda, asta era si grija mea. Carenele ca si carene, dar daca loveste capacul cilindru poate fi mai grav. Mersi de feedback!

Ma las pagubas. Le pun pe bratele de la oglinzi :)))

 

Link to post
Share on other sites
  • Admin

Bmw este recunoscut pentru calitatea protecțiilor oferite pentru protejarea protecției protecțiilor la 1200GS. 

Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, l.u.v said:

Bmw este recunoscut pentru calitatea protecțiilor oferite pentru protejarea protecției protecțiilor la 1200GS. 

 

Mda :D

 

Link to post
Share on other sites
Acum 17 ore, FlipperCo a spus:

Capacul origilal sau protectia suplimentara? Ca sa stiu exact ce te intereseaza. 

Capacul. protectia stiu cat costa, am avut pe Rt, tot aia e :)

Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Adrian M. said:

Capacul. protectia stiu cat costa, am avut pe Rt, tot aia e :)

 

Am scris eu mai sus:

 

Capacul ala costa de la 100 Eur pe ebay pana pe la 1000 Lei OEM. 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, RedRat a spus:

 

Chiar ieri m-am uitat la clipul alal. Urmaresc canalul de ceva timp. Oricum am alte crashbaruri de la HEED, si nu se aplica tipul asta de protectie (si nici nu imi place).

Am "doar" doua chestii d'alea cumparate, si sunt de acord cu tine. Mai bine las crashbarul sa isi faca treaba in caz de ceva.

 

 

Mda, asta era si grija mea. Carenele ca si carene, dar daca loveste capacul cilindru poate fi mai grav. Mersi de feedback!

Ma las pagubas. Le pun pe bratele de la oglinzi :)))

 

Salut, nu mai stiu daca am mai povestit anterior (am multe pe cap in perioada asta) si n-am timp sa caut, asa ca daca repet imi cer scuze.

Am patit eu asta in Grecia cu capacul de cilindru.
M-a mancat in cwr ca merg sa vad niste tampenii, iar pe drumul ce era din vechime de pamant, au pus desteptii lor piatra sparta. Pe pamant ar fi fost parfum, asa a fost Horror! Un sens de mers dar tot pe acolo te intorceai, dealuri uneori ceva mai abrupte. 
Am ajuns bine pe platoul respectiv, dar cum e un pic inalta pentru mine, am culcat-o acolo, culmea, de pe loc. 
Si acum ghinionul maxim. Cand s-o ridic, vad ud jos. Zic “marfa, capacul cilindrului!

Ridicat repede sa nu pierd ulei si inspectat. Concluzie, vaca a picat fix cu cilindrul pe o piatra conica mai inalta, deci crapat capacul.

Interesant la 30-40 km de civilizatie. 
Sters bine locul, duct-tape serios si go-planet! Era sambata, duminica plecam😱

Acum partea cu norocul, gazda o tanti de toars isprava, avea GS. 

S-a dus si l-a adus de acasa pe mecanicul de mobre al locului, sudat capacul, la 12 noaptea era gata. 
Deci si noroc din belsug. 
Primul lucru acasa, montat protectii pentru cilindrii. 
 

Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, RedRat a spus:

 

Am scris eu mai sus:

 

Capacul ala costa de la 100 Eur pe ebay pana pe la 1000 Lei OEM. 

200 euro oem, auci ...

Link to post
Share on other sites
12 hours ago, FlipperCo said:

Salut, nu mai stiu daca am mai povestit anterior (am multe pe cap in perioada asta) si n-am timp sa caut, asa ca daca repet imi cer scuze.

Am patit eu asta in Grecia cu capacul de cilindru.
M-a mancat in cwr ca merg sa vad niste tampenii, iar pe drumul ce era din vechime de pamant, au pus desteptii lor piatra sparta. Pe pamant ar fi fost parfum, asa a fost Horror! Un sens de mers dar tot pe acolo te intorceai, dealuri uneori ceva mai abrupte. 
Am ajuns bine pe platoul respectiv, dar cum e un pic inalta pentru mine, am culcat-o acolo, culmea, de pe loc. 
Si acum ghinionul maxim. Cand s-o ridic, vad ud jos. Zic “marfa, capacul cilindrului!

Ridicat repede sa nu pierd ulei si inspectat. Concluzie, vaca a picat fix cu cilindrul pe o piatra conica mai inalta, deci crapat capacul.

Interesant la 30-40 km de civilizatie. 
Sters bine locul, duct-tape serios si go-planet! Era sambata, duminica plecam😱

Acum partea cu norocul, gazda o tanti de toars isprava, avea GS. 

S-a dus si l-a adus de acasa pe mecanicul de mobre al locului, sudat capacul, la 12 noaptea era gata. 
Deci si noroc din belsug. 
Primul lucru acasa, montat protectii pentru cilindrii. 
 

 

Mersi de feedback. Ma voi gandi la astfel de protectii in schimb. Pacat ca nu costa tot vreo 10 eur :)

Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, RedRat a spus:

 

Mersi de feedback. Ma voi gandi la astfel de protectii in schimb. Pacat ca nu costa tot vreo 10 eur :)

🤷‍♂️😃 Inteleg ca era o gluma, totusi, sigur realizezi cum stau lucrurile aici. Poti sa nu investesti nimic, pe idea ca nu se intampla. Nici eu nu programasem un traseu unde sa mi-o fur, dar asta am gasit, asa ca am zis ca oricine probabil, “bice mai departe”. Deci, daca stai 100% tot sezonul pe asfalt, sa zicem ca n-ai nevoie. Altfel, dupa necaz e posibil sa cheltui mai mult 🍻

Link to post
Share on other sites

Eu am băgat vreo 150 lei într-un set de crashpad pentru ER5. Am scăpat mobra jos, de pe loc (deh, începător), scăpat cu o julitură pe un bulon și pe capătul de ghidon. Dacă nu le aveam, era caz de rezervor și capac motor.

La V-strom am dat cca 100 euro pe primul crashbar Kappa, la accident a făcut diferența dintre ghips + reparații costisitoare la mobra și pagube minime + genunchi întregi. Mi-e ciudă pe panaramele alea de protecții de plastic, mi-au bulit carenele. Oricum țevile au fost rașchetate și îndoite bine, dar au salvat mult. Am pus altele noi, de la Heed.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...