Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 09.11.2024 la 15:08, l.u.v a spus:

E o parte ironica în fraza aia cu 2 zile.

Dar jumate de zi tot e.

 

Nope.

Am plecat pe la 8 seara si m-am oprit la Sebes peste noapte (nu mai conduc noaptea demult), deci prima incarcare, la hotel, AC, nu m-a incurcat nicicum.
A doua oprire pe care nu o consider, dupa aproximativ 1400km, la Geiselwind, iarasi lasata masina la incarcat peste noapte la hotel (garaj, caldut). Pana la Geiselwind am oprit de 5 ori, 2 ore si 5 minute in total - intre 15 si 40 minute pe oprire in functie de ce am facut (cea mai lunga de 40 minute pentru mancat la un restaurant, in rest de dezmortit si toaleta).

De la Geiselwind pana la Rotterdam am oprit de doua ori, o data ca trebuia sa incarc, a doua oara ca voia sotia la toaleta si am si incarcat daca tot am oprit, in total cam 35 de minute.

Deci 7 opriri (una din ele fara sa fie nevoie) cu un total de 2 ore si 40 minute opriri pentru incarcari, toaleta, mancat, dezmorit, cafea, etc, pe ceas, pentru aproximativ 2200km.

La fel la intoarcere, Rotterdam - Koblenz cu o oprire de 15 minute, am stat 2 zile la niste prieteni din facultate, apoi Koblenz - Timisoara, 1400km tot 5 opriri, 2 ore si 20 minute, am stat mai mult la masa si am mai oprit si intr-un mall sa luam ceva cadouri pentru finii de la Timisoara unde am ramas peste noapte (opriri intre 12 si 50 minute).

Timisoara - Pitesti, o singura oprire la Sebes sa mancam ceva de pranz si sa incarcam 20 minute.

Deci la intoarcere, tot 7 opriri - era firesc - 2 ore si 55 de minute.

Deci pentru drumul propriu zis de 4400km am oprit pentru incarcat 5 ore si 35 minute din care o ora si 30 minute opream oricum sa mancam la un restaurant. Restul de 1000km i-am facut prin Olanda. Acolo problema a fost la incarcare deoarece pentru a incarca la AC trebuia sa ai numar de telefon de Olanda su Belgia si card la o banca olandeza, tampenie ca asta nu am mai intalnit. Am rezolvat intr-un final.

Am mers cu viteza legala peste tot, iar in Germania cu maximul posibil in functie de trafic si limitele de pe autostrazi, am mancat civilizat.
Eu cred ca am experienta la drumuri de genul asta ca sa pot spune ca pauzele facute cu masina electrica sunt comparabile cu pauzle facute cu fostul diesel.
Bineinteles ca se poate castiga timp, mananci din punga, faci pipi in sticla si opresti doar ca sa alimentezi - tot stai si acolo un minim de 10 minute, eu cel putin nu cred ca am resuit sa stau mai putin cand mergeam cu dieselul. Plus ca incarcarile EV-ului de peste noapte nu le consider timp pierdut, in schimb la diesel orice oprire la statia de alimentare este timp pierdut. Eu as fi avut nevoie de minim 12 opriri la pompa in cazul acestui drum, considernd consumul fostei masini si autonomia ei, asta inseamna un minim de 2 ore doar pentru alimentare (fara masa), daca adaug si masa, ar fi in total 3 ore si 30 minute. 

Daca fac diferenta, la totalul de km, cu EV-ul am facut in plus ... cam 2 ore.

Daca e ok sau nu depinde de fiecare, pentru mine si pentru sotie a fost ok.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am trecut si la a doua masina la electrocasnic, am luat un Q8 e-tron.

 

Inca suntem in perioada de acomodare. Primele impresii sunt ca tot ce tine de autoturism in general (confort, silentiozitate, calitatea interiorului) este mult peste la Audi, dar tot ce tine de propulsor electric, eficienta si feedback de la motoare Tesla e mai buna.

 

Mai revin dupa ce merg macar cateva luni cu ea.

 

 

IMG_1542.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aseară eram pe lângă Munchen  numărând mașinile care încurcă traficul, electrocariciuri mici și mari, proprietarii lor aveau un zâmbet tâmp-autist pe bot, probabil de la delirul lor în care salvează lumea. Pe român îl înțeleg, ăsta își ia electrocarici din motive pertinente: trend, figuri, și-a luat și ăla de i-a fwtut nevasta, mocangeală etc.

Fețele triste din vest le iau doar pt propagandă, ăia trăiesc cu apatie viața altora.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Comentariul de mai sus imi aduce aminte de caravana aia care trece ...

 

La 11.11.2024 la 10:55, thesaw a spus:

Am trecut si la a doua masina la electrocasnic, am luat un Q8 e-tron.

 

Inca suntem in perioada de acomodare. Primele impresii sunt ca tot ce tine de autoturism in general (confort, silentiozitate, calitatea interiorului) este mult peste la Audi, dar tot ce tine de propulsor electric, eficienta si feedback de la motoare Tesla e mai buna.

 

Mai revin dupa ce merg macar cateva luni cu ea.

 

 

IMG_1542.jpeg

 

Felicitari pentru achizitie.

Un plus la Tesla este si aplicatia. Nu am gasit o alta aplicatie care sa se apropie macar de ea. 

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, TheHuskyCrobats a spus:

Comentariul de mai sus imi aduce aminte de caravana aia care trece ...

 

Ai dreptate, ca orice moda sau experiment, caravana voastra trece si dusa este...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bineinteles ca ai dreptate.

 

https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/general-information/news/september-2024-european-electric-vehicle-market-resumes-growth

 

Citat

Market Share and Powertrain Trends September's figures underscore a major shift in the European automotive landscape. Plug-in vehicles reached a 26% share of the overall market, with BEVs alone representing 19%. Coupled with HEVs (hybrid electric vehicles), which grew by 12% YoY and secured a 34% market share, a notable 60% of all new passenger cars sold featured some form of electrification. This is a significant milestone, indicating that more than half of new car buyers are opting for vehicles with at least partial electric capability.

The decline of traditional powertrains continued, with petrol vehicle sales falling by 19% and diesel slipping further by 24% to just 8% of the market. HEVs outsold petrol cars for the first time, capturing 34% of sales versus petrol's 29%. This trend suggests a permanent shift in consumer preferences and raises questions about the long-term viability of diesel and petrol in the European market.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce chestie. si eu care astept tesla sa mi vina din jermanica .

ma rog, eu sunt soferul, cumparatoarea e sotia. unui cunoscut care nu ma cunoaste si e mai bine asa.

model s.

desi zoe e minunat, ce sa fac,mai ma bag cu carte de munca si la tesle.

sa verific sa nu fie masina asta, merci de info.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, foxbat a spus:

care e poanta

Mă distrez,electricele astea-s amuzante,se pretind mașini.Am io ceva electoni fripți la mansardă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa este. btw. cu ce vrei sa testam impreuna un EV  ( modelul S) si un ICE ( similar)? Te las sa alegi.

ENEOS tine banii de pariu.

Tu conduci ICE-ul si eu S -ul ( sau un prieten care le are cu covrigul mai bine:)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, foxbat a spus:

astept tesla sa mi vina

De ce n-ai zis că ai de tăiat lemne, îți împrumutam o drujbă (electrică 🤩)!

🪓

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, ENEOS a spus:

De ce n-ai zis că ai de tăiat lemne, îți împrumutam o drujbă (electrică 🤩)!

🪓

vreau vreau>) dar nu cu baterie please. la 230v

Acum 45 minute, pinnochio a spus:

Cash? Nu ai.Electricele nu fac casă bună cu cashu.

cum nu? cash, pus in atm, top up pe revolut. etc

acum in innsbruck ca nu merge pornirea statiei din aplicatia de romania - mers la un nemtalau, dat 30 ieuro cash si pornit ala incarcarea. scurt si la obiect. mai greu cu datul din mana dar in rest totul ok ca ala nu le avea cu romgleza.

bine ca s superchargere peste tot si acolo merge "uns" . iti ia direct din cont, deh vestul

btw

tesla s, 2017 .niste 5xx cp

frig,3..7 grade. fara pompa de caldura( s-a pus dupa 202x)

anvelope iarna

autostrada, max 125 km/h. niste busoane. cam de 1 h

consum - 20 kwh /100 km

bateria 92% SOH

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, foxbat a spus:

vreau vreau>) dar nu cu baterie please. la 230v

cum nu? cash, pus in atm, top up pe revolut. etc

acum in innsbruck ca nu merge pornirea statiei din aplicatia de romania - mers la un nemtalau, dat 30 ieuro cash si pornit ala incarcarea. scurt si la obiect. mai greu cu datul din mana dar in rest totul ok ca ala nu le avea cu romgleza.

bine ca s superchargere peste tot si acolo merge "uns" . iti ia direct din cont, deh vestul

btw

tesla s, 2017 .niste 5xx cp

frig,3..7 grade. fara pompa de caldura( s-a pus dupa 202x)

anvelope iarna

autostrada, max 125 km/h. niste busoane. cam de 1 h

consum - 20 kwh /100 km

bateria 92% SOH

si SOC?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu exaxt la ce ai raspuns, cu siguranta nu ai inteles ca postul meu era informativ si nu laudativ :). Deci merita S-ul.

daca al tau cotet (sper ca nu se supara ca l-ai numit asa ) are 5xx CP, tehnologic e la fel  si merge ca tesla asta, Musk o sa moara de nervi.

 

si ca idee - "afara" nu costa 2 lei kwh . :). spre 3..4 uneori.

 

ce este bine  din ce ai postat - ai inceput sa ai contact cu realitatea fizica. incet incet poate accepti ca lumea se schimba:)( si nu de haine).

 

PAce si prietenie !

Editat de foxbat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimbarea asta,frumos ambalată....nu sunt convins că e spre binele meu,asa că,până pot să aleg,fac pipi pe schimbare.Cu scuzele aferente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, pinnochio a spus:

Schimbarea asta,frumos ambalată....nu sunt convins că e spre binele meu,asa că,până pot să aleg,fac pipi pe schimbare.Cu scuzele aferente.

Intotdeauna ai sa poti alege, chiar daca fanii de mai sus, iti dau impresia de sens unic la mersul inainte. Multi nu inteleg ca, incercarile de progres tehnologic nu sunt toate sortite reusitei. Acceptanta fiecaruia difera intr-adevar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...