Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

VanVan-nu e EV? Acum zici ? parea ca are baterii si motor eletric de 125kw.upps. era 125 cmc..

din filmari orice masina accidentata arata rau:)

 

eu ziceam de ce ai postat tu - cu "stelele".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nici eu nu inteleg chestia cu stelele, sincer. Ma uit la cateva modele de la noi si-mi da cu virgula.

Logan 2005-2012 = 3 stele, logan 2021 = 2 stele. 

Sandero 2012 = 4 stele, Sandero stepway 2021 = 2 stele

Duster si-a pastrat 3 stele de-a lungul timpului, dar cica alea din 2011 stateau mai bine totusi la protectia pasagerilor si mai prost la protectia pietonilor decat 2021. 

 

Foxule, intrebarea ta este de fapt despre calculul rentabilitatii unei masini electrice? Despre ce masina ar trebui sa alegi daca te duci spre electrica? Sau despre costurile ascunse ale leasing-ului? Ca nu prea se intelege.

 

Daca ai priza la poarta, da, merita si Zoe, si Spring, si Tesla. Numarul de stele e in functie de pretul de achizitie. Daca te bazezi ca incarci in oras, mai bine iei GPL.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam.

Intrebam pe topicul asta(sper ca n am scris offtopic) cautand opinii despre cea mai ieftina EVeata.

Pe partea de priza la poarta - te referi presupun la statul la casa?

ca idee- in acest moment100km ma costa cam 24 ron (diesel), pe Zoe vad ca minim 18 ron ( daca mai pun si pierderile la incarcare pare ca tot pe acolo ajung).nu ?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Priza la poarta - ma refer la o incarcare decenta, priza casnica sau statie de incarcare chiar langa casa. Macar o parcare subterana unde ai loc inchiriat si unde ti se pune la dispozitie si o priza normala. Ceva de genul.

Eu stau la casa, incarc direct din priza de la poarta. La 200 metri am Profi cu statie de incarcare Renovatio. Insa unul e costul la mine la priza, client Hidroelectrica, adica 0,7 lei/kwh, si altul e costul la Profi, 2,5 lei/ kwh. 

 

Ca si rentabilitate, depinde ce faci cu ea. Cele mai ieftine EV-uri sunt Spring, WV E-Up si Skoda Citygo IV. Consuma intre 10-15kwh /100km, insa nu prea sunt masini de afara. Te limitezi la oras. Adica pe la 90 km/h e viteza maxima cu care poti merge relativ decent, iar daca iesi din modul ECO, te poti duce pana la 120-130km/h, dar cu pedala la fund si vant din spate. Iar senzatia nu e OK intr-o masina atat de mica, de inalta (cazul Spring-ului meu), la viteza aia.

ZOE pare ca ar fi un pic si pentru drumuri in afara, e mai stabila, mai confortabila, iar daca iti permiti si cea cu autonomie de 320km (baterie de 52), e OK. Insa la costurile alea deja te apropii de Tesla.

 

Oricum, o EV e de luat in considerare atunci cand vrei masina noua si ai de ales intre termica si electrica. Adica stii clar ca vor fi niste costuri cu achizitia, iar intrebarea ta este doar daca merita sa dai 7-8000 euro in plus pe o electrica din aceeasi clasa in loc  sa iei termica din prima. 

La mine, la 60-100km/zi frecus in Bucuresti, a rentat sa iau si EV ca a 2-a masina. Iar termica a ramas pentru tractat remorca cu motorul la iesirile enduro si pentru concedii.

 

Bottom line: Eu platesc 10 lei/100km ca si client Hidroelectrica. As plati vreo 20 lei/100km daca as fi la Enel si as ramane cu limita aia de 1,4 lei/kwh impusa de guvern. Iar daca as incarca in oras, la statiile cu plata, m-as duce la vreo 35 lei/100km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 23.01.2023 la 11:04, mircea.cazachevici a spus:

Priza la poarta - ma refer la o incarcare decenta, priza casnica sau statie de incarcare chiar langa casa. Macar o parcare subterana unde ai loc inchiriat si unde ti se pune la dispozitie si o priza normala. Ceva de genul.

Eu stau la casa, incarc direct din priza de la poarta. La 200 metri am Profi cu statie de incarcare Renovatio. Insa unul e costul la mine la priza, client Hidroelectrica, adica 0,7 lei/kwh, si altul e costul la Profi, 2,5 lei/ kwh. 

 

Ca si rentabilitate, depinde ce faci cu ea. Cele mai ieftine EV-uri sunt Spring, WV E-Up si Skoda Citygo IV. Consuma intre 10-15kwh /100km, insa nu prea sunt masini de afara. Te limitezi la oras. Adica pe la 90 km/h e viteza maxima cu care poti merge relativ decent, iar daca iesi din modul ECO, te poti duce pana la 120-130km/h, dar cu pedala la fund si vant din spate. Iar senzatia nu e OK intr-o masina atat de mica, de inalta (cazul Spring-ului meu), la viteza aia.

ZOE pare ca ar fi un pic si pentru drumuri in afara, e mai stabila, mai confortabila, iar daca iti permiti si cea cu autonomie de 320km (baterie de 52), e OK. Insa la costurile alea deja te apropii de Tesla.

 

Oricum, o EV e de luat in considerare atunci cand vrei masina noua si ai de ales intre termica si electrica. Adica stii clar ca vor fi niste costuri cu achizitia, iar intrebarea ta este doar daca merita sa dai 7-8000 euro in plus pe o electrica din aceeasi clasa in loc  sa iei termica din prima. 

La mine, la 60-100km/zi frecus in Bucuresti, a rentat sa iau si EV ca a 2-a masina. Iar termica a ramas pentru tractat remorca cu motorul la iesirile enduro si pentru concedii.

 

Bottom line: Eu platesc 10 lei/100km ca si client Hidroelectrica. As plati vreo 20 lei/100km daca as fi la Enel si as ramane cu limita aia de 1,4 lei/kwh impusa de guvern. Iar daca as incarca in oras, la statiile cu plata, m-as duce la vreo 35 lei/100km.

Multam!

da, un pic de zoe cu rabla +. parca 23k desi e suma mare e sub tesla cu mult (50%+)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bune electrocasnicele astea, faci în paralel şi o terapie de genul magnetodiafluxului dar fără costuri suplimentare, ajungi la destinaţie mai calm.

https://www.mednet.ro/care-sunt-contraindicatiile-magnetoterapiei/

 

https://www.petrebogdan.ro/magnetodiaflux-ce-este-beneficii-efecte-indicatii-contraindicatii/

 

Oare miliardarii care s-au adunat la Davos ca să ne hotărască nouă soarta de ce au cerut să nu fie duşi cu electrice ci cu motor termic de la heliport până la hotel?

Editat de Penetru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, foxbat a spus:

Pana la urma vezi vreo combinatie utila a masinilor electrice fara incarcare solara?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca discutia este lunga si s-a intors pe toate partile. Inca un element - in Romania erau cele mai mari subventii la ele si pentru cine are "rable" e un mod de la nu le casa direct (sau sa primeasca 1500 ron - cat nici fierul de pe ele nu face). Evindent urmeaza bugetare si modul de folosire al EV-ului. Daca este cel corect poate sa aduca beneficii in cresterea calitatii vietii (posesoarei in mod direct si celorlati in mod indirect). Folosita incorect este o "durere in unix". Soarele nu sta pe cer 24/24/365:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Penetru said:

Bune electrocasnicele astea, faci în paralel şi o terapie de genul magnetodiafluxului dar fără costuri suplimentare, ajungi la destinaţie mai calm.

https://www.mednet.ro/care-sunt-contraindicatiile-magnetoterapiei/

 

https://www.petrebogdan.ro/magnetodiaflux-ce-este-beneficii-efecte-indicatii-contraindicatii/

 

Oare miliardarii care s-au adunat la Davos ca să ne hotărască nouă soarta de ce au cerut să nu fie duşi cu electrice ci cu motor termic de la heliport până la hotel?

 

Se plimbă Tesle-le (la scară largă) la americani de mai bine de 10 ani deja. Dacă era vreun risc pentru sănătate scria pe toate gardurile. Ăia te dau în judecată și dacă te uiți urât la ei.

 

Poza asta ar trebui să fie un răspuns elocvent la întrebarea din titlul topicului.

 

image.thumb.png.d010523e0597eb45bdb53ce98720640a.png

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://piataauto.md/Stiri/2023/02/VIDEO-Patru-masini-electrice-cu-autonomie-mare-conduse-pana-la-epuizarea-bateriei-niciuna-nu-a-atins-cifra-promisa/

 

Luați autonomie!

Drept că au mers spre nord, deci în sus pe hartă,  dacă le-ar fi dat drumul în jos probabil alta ar fi fost treaba.

😜

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De furat la date de catalog s-a furat dintotdeauna, consumul urban se stabilea circulând noaptea, la vale cu vântul din spate...

Prin 2010 nişte jurnalişti francezi au testat un VW şi au arătat că inregistrează cu 5% mai mulţi kilometri decât în realitate ca să iasă bine la consumul / 100 km, asta în vremea în care eu vedeam cu ochii mei cum Loganul cu care umblam arăta cu 10% mai mare viteza de rulare.

Editat de Penetru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

 

image.thumb.png.6004e1304855b95d1b00352aace68095.png

 

Vorbim totuși despre autonomii de ~500km la niște mașini electrice. Deja devin realist de folosit și într-o țară precum România.

Da, niște mașini electrice scumpe! 

Vezi că era vorba și de situația la stațiile de încărcare! Și nu era roză, deci mai ușor cu "realist de folosit". 

Să mai zic cum face Mercedesul electric la testul elanului? 🤦‍♂️ Nu de alta dar pe ăla l-am pipăit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, ENEOS said:

niște mașini electrice scumpe! 

 

Relativ. Model 3 de la Tesla este 45000€ acum (ăla chel). Cu ajutorul de la stat, ajunge la 35. Dacă-l mai iei și fără TVA (firmă) este vreo 28000€. Este chiar ieftină pentru ceea ce oferă (pe hârtie).

 

9 minutes ago, ENEOS said:

Vezi că era vorba și de situația la stațiile de încărcare!

 

Sunt stații destule în mai toate orașele mari. Deci cu aproape 500km autonomie te plimbi cam oriunde în țară dacă-ți planifici puțin.

 

18 minutes ago, ENEOS said:

Să mai zic cum face Mercedesul electric la testul elanului?

 

Cel mai probabil. Dar pe român nu-l interesează asta. Contează cât consumă, cum arată (nivel de șmecherie) și cum trage. În ordinea asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fapt daca e s-o luam asa, electricele (ex Tesla) arata  boring. In cazul meu (de fapt nu al meu ca postez pentru un prieten insteresat de opiniile voastre de posesori de EV) - cand sunt la covrig/ghidon nu vad mai nimic din cum arata masina :).

Un vechi coleg de "munci"( @ENEOS - stii si tu povestea)  avea o disputa cu un client care maraia ca noua carena ce ii venise (pentru o moto) are o culoare diferita decat cealalta ramasa pe motor.  Exasperat, mecanicul ce incercase sa ii spuna ca e comanda pe cod de culoare si ca nu exista alta n-a mai avut alt argument decat sa se urce pe motor si sa i spuna: " De aici nu se vede nicio diferenta"( de fapt nici carenele nu se vedeau ca erau "jos"). Mi-a ramas asta in minte. E din seria "vezi butonul ala pe care scrie"VOL"? roteste-l spre dreapa si nu mai troncane").

 

inca ceva - mai exista incarcare moca in Ilfov? unde?

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Model 3 de la Tesla este 45000€ acum (ăla chel). Cu ajutorul de la stat, ajunge la 35. Dacă-l mai iei și fără TVA (firmă) este vreo 28000€.

Ai văzut cum arată un gunoi din ăsta la interior?

O ghenă sinistră, plină de plastic și mușama.

Sala de așteptare de la Mina Minovici e mai primitoare.

Eu nu aș da nici 10 miuțe pe el.

 

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Dar pe român nu-l interesează asta. Contează cât consumă, cum arată (nivel de șmecherie) și cum trage. În ordinea asta.

Nu e chiar aia ordinea.

Prin zona de nord a capitalei văd zilnic numai motorizări mari care singur nu consumă puțin.

Și trag tare.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Stau la bloc.

Am o viață și vreau să mă bucur de ce-mi place.

Nu-mi place cum arată exterior, interior.

Nu am nervi să aștept să se încarce.

Traseul în concedii mi-l planific eu, nu mașina în funcție de stații.

Tot din chestia cu am o viață - nu sunt în postura să ling brânza pe lângă sticlă de dragul economiilor, mulțumesc lui Dumnezeu!

Prefer ca în anii care îi mai am să cheltuiesc în plus 10.000 euro pe combustibil dar să mă simt regește în mașinile mele.

Nici nu am bărci de bani ca să-mi fac un moft costisitor.

Și nici ipocrizia să îmi iau o arătare din asta pe bani mulți doar cu titlu de jucărie.

Am cunoștințe bogate, au mașini termice cu motoare mari la greu, unu are o fabricuță care poluează grav.

Dar au și o electrică de 50.000-70.000.

Îi doare în cur de emisii și verde dar na, și-au luat jucării pentru oameni bogați.

Îi întreb care e rațiunea.

Cașcaval au, ecologiști nu sunt.

Și se face liniște.

Dar îi vede lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, l.u.v said:

Ai văzut cum arată un gunoi din ăsta la interior?

O ghenă sinistră, plină de plastic și mușama.

 

Da. Dar cred că exagerezi pentru efect comic. Sau ai alte standarde prin prisma mașinilor pe care le conduci. Tesla nu este o marcă "premium", nu trebuie comparată cu Mercedes sau BMW. Sunt însă în continuare de părere că nu găsești mașină electrică mai bună (performanțe, dotări, autonomie, etc.) la ~35000€ cât costă varianta de bază la Model 3. Poate găsești ceva cu motor termic (subliniez poate), dar dacă factorizezi partea de economie (taxe, mentenanță, carburant) sunt destul de sigur că nu găsești ceva mai bun.

 

6 hours ago, l.u.v said:

Prin zona de nord a capitalei văd zilnic numai motorizări mari care singur nu consumă puțin.

 

Vorbești de 0,1% dintre românii care dețin o mașină. Eu vorbeam despre "șoferul român" generic.

 

5 hours ago, l.u.v said:

Îi doare în poponeata de emisii și verde dar na, și-au luat jucării pentru oameni bogați.

 

Am să emit o părere (educată, din punctul meu de vedere) - persoanele din această categorie își iau electrică doar pentru că e "mișto" și "la modă". Nu are de-a face cu dotările, cu economia, ecologia sau performanța. E "calumea" să ai electrică acum. Iar pentru cei neinteresați de partea mecanică sau "organică" pe care ți-o oferă un motor termic (i.e. mai ales femeile), electrica este mai simplă, fiabilă, necesită mai puțină atenție și este mai silențioasă.

 

5 hours ago, l.u.v said:

(...)
Am o viață și vreau să mă bucur de ce-mi place.
(...)

 

Mașinile electrice nu sunt pentru oameni ca noi. Cu toate astea, m-aș bucura să se vândă din ce în ce mai multe și să înlocuiască (de exemplu) diesel-urile vechi și poluante care stau în trafic zi de zi (de obicei cu o singură persoană la bord) și-mi afectează sănătatea în mod direct.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

31 minutes ago, PzKpfW said:

Sunt însă în continuare de părere că nu găsești mașină electrică mai bună (performanțe, dotări, autonomie, etc.) la ~35000€ cât costă varianta de bază la Model 3.

Nissan Leaf?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, Kagemusha said:

Nissan Leaf?

 

Altă clasă față de Model 3. Este sub ca echipare, performanță, autonomie și cred că și spațiu interior. Motiv pentru care este și mult mai ieftină (25000€ cu reducerea guvernamentală aplicată).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...