Jump to content

Cu si despre masinile electrice


adidas
 Share

Recommended Posts

Probabil ideea era ca daca ai Ev in zonele respective si voiai sa pleci pe undeva cu el (sau sa treci prin acele zone) si nu era deja incarcat... well, bad luck.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ii pui panou solar pe capota. Iar daca ai decapotabila, îți pui panou solar pe cozoroc. 

Edited by Kassu
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

Screenshot_2025-06-27-09-57-56-47_444dc4eb74c51ce3b2252e98bbce8321.thumb.jpg.8b91440d6416eb7ea5d1dc7b54eabbc7.jpg

Pentru ca imi place sa fiu o persoana transparenta, aduc in discutie si tema consumului. Daca in perioada calda (+10-15 grade) cosnumul este senzational, undeva la 9-11kWh, iarna este peste 20-22kWh. 

Masina in discutie Skoda Citigo E-iV (sora de sange cu VW e-Up).

Mod de condus: normal spre infipt, clima pe 22-auto, modul de condus pe normal, iarna s-au folosit toate sistemele de incalzire (habitaclu, scaune, parbriz) + pornirea ocazionala din aplicatie.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ce nu pricep fanii ev si asa zisii ecologisti este faptul ca, productia fiecarei bucati de ev este mult, mult mai nociva decat productia unei termica, poluarea prin productia ev-ului fiind in regim "prepay" adica inainte de utilizare. De fapt prin productia ev, ne grabim sa poluam grav, ce a mai ramas nepoluat. Asa ca, ganditi-va de 2 ori inainte de a cumpara un ev. Nu avea cum sa nu iasa la suprafata realitatea ev. Era doar o chestiune de timp.

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate, si s-a mai discutat. Productia e mai poluanta, dar dupa aproximativ 60-70.000 km rulati, suma poluarii (productie plus consumul) se echilibreaza. Iar la sfarsitul vietii, o masina electrica va fi mult mai ecologica decat una pe benzina.

 

De exemplu, acum masina mea se incarca de la panourile de pe casa. Si, oricum, productia pe fotovoltaice a crescut enorm si va mai creste, astfel incat electricitatea devine din ce in ce mai nepoluanta.

 

 

Si, pe langa asta, mai e si feelingul de liniste pe care ti-l da o masina electrica, mai ales in traficul urban. Acolo unde la majoritatea diesel-urilor simti constant vibratii de la motor, la benzinare cam la fel dar in proportie mai mica, la electrice e liniste. Mie unul imi place chestia asta.

 

In consecinta, de-abia astept sa reinceapa programul Rabla. Renunt la ultima benzinara din familie, aia ce era pentru drumuri lungi, si trec total pe electrica cu autonomie 450+ km. Inclusiv tractarea remorcii la munte, la enduro, se va realiza tot electric.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...