Sari la conținut

Motociclete pe carburatie


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 54
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut,

 

Din punctul meu de vedere, cele mai potrivite motociclete pe carburatie sunt BMW-urile airhead R45, R65, R80, R100.

Sunt motociclete clasice, cu valoare in crestere, pentru care inca se mai gaseste un numar foarte mare de piese noi... iar carburatoarele sunt simple si usor de demontat, curatat, reglat, sincronizat... etc.

De asemenea si motoarele lor sunt recunoscute pentru fiabilitate....

Pe de alta parte... exista un numar foarte mare de motociclete pe carburatie, japoneze foarte fiabile si performante... treaba este de buget si de usurinta cu care se pot face reparatiile...

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carburator = mobră de >10 ani, deci e irelevant care carburator e mai bun sau mai fiabil! La vechimea asta poate fi mama fiabilității și tot să aibă nevoie de un cui poantou, o revizie, ceva piese de înlocuit. Iar dacă sunt 2 carburatoare și membranele sunt coapte bugetul îți sare în aer instantaneu! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, john17 a spus:

Carburator = mobră de >10 ani, deci e irelevant care carburator e mai bun sau mai fiabil! La vechimea asta poate fi mama fiabilității și tot să aibă nevoie de un cui poantou, o revizie, ceva piese de înlocuit. Iar dacă sunt 2 carburatoare și membranele sunt coapte bugetul îți sare în aer instantaneu! 

Pai da ,dar am inteles de unele modele au carburatii diferite de ex banditul de 400 cere o atentie foarte mare la carburatoare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Cumperi una pe injectie si pastrezi in permanenta un carborator sub sa.

Asa iti poti satisface fantezia de a avea carburator , sa ubli la el si sa-l reglezi fara sa-ti strici motoreta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Zici bine ...dar trebuie considerat ca sunt si oameni destul de izolati de civilizatie si mecanici rezonabil de buni si fara destule cunostinte sa se descurce in jurul unui carburator... Atunci optiunea este doar una.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot auzit asta ca cele pe injectie sunt mai puturoase, eu am avut varadero 1000 si cu carburator si cu injectie. N-am sesizat sa fie mai puturos asta pe injectie. Consumul e intradevar mai mic la injectie, dar nu mi se pare ft relevant. Pana la urma nu iti iei motor ca sa faci economie. Pe de alta parte, injectia e mult mai comoda. Cum ai pornit-o ai plecat cu ea. Nu-ti bati capul cu soc, cu pornirea la rece, nu se ineaca, etc. Toate astea pana nu se strica. Repararea e mult mai costisitoare si nu o prea poti face acasa.

La carburatoare, mai poti lucra si acasa si nu se prea strica instant, sa ramai cu motorul pe drum, de obicei da semne ca ceva nu-i ok.

Cel putin asta e experienta mea cu carburator vs injectie.

 

Spor la cautat motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Christian 1 a spus:

Am tot avut(si mai am si acum 2 din 4) motociclete pe carburator. Am schimbat o singura data setul de membrane la o pereche de carburatoare Mikuni BST33 si atat,ca de,varsta!In rest,nu am desfacut niciodata niciun carburator la niciuna,nici pentru ca nu a fost cazul,nici pentru ca nu am fost curios de ce functioneaza.

Da,cand e sa aleg intre carburator si injectie,ma pis pe injectie pentru ca e putoare la plecat fata de carburator,de consum,nu ma intereseaza.Cine vrea consum mic la mobra,sa-si ia ceva de la Vag tedeii si sa mearga subturat,la consum.Cat priveste aia cu normele euro,sa lasam ipocrizia... :)

 

Incepatorii fug de astea cu mai multe carburatoare,gen Bandit in 4 cilindrii,ca aud tot felul de povesti tampite legate de sincronizarea lor ce trebuie facuta periodic.

Salutare!

Pe mine m-a amuzat notiunea de carburator vacuumatic 🤪

 

Chiar si daca ar fi nevoie sa faci sincornizarea periodic, ce mare sfaraiala sa ai niste vacuumetre si sa invarti la niste suruburi de reglaj ale clapetelor? Macar poti face reglajul. La injectoare daca s-a belit unul se inlocuieste (daca ai cum sa faci rost de el), nu se regleaza. Iar daca stai departe de civilizatie, cum bine spune @goe 75 - Sa traiesti! - , atunci carburatia este solutia de preferat. Si electronica la minimum necesar.

 

Dar la pornire, cand ai mobra cu injectie este o incantare.

 

Treaba cu putoarea la plecare banuiesc ca tine in primul rand de reglaje. La cele cu injectie de soft. Dar oricum, orice norma euro ar avea ele - masini sau moto, daca  demarezi la blana s-a terminat cu normele si cu veveritele polare. Baga carburatorul/injectoarele carburant la greu.

Iar cum la oras, de baza este demarajul nu mersul constant in coloana, probabil ca singura masina cu adevarat nepoluanta este hibrida sau cea electrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@Silver Arrow

 

Salut! Sanatate ! 

 

Spui bine dpdv logic . Eu spuneam pe baza observatiilor in timp. 

Cand omul nu are  un mecanic de nadejde in zona , cade prada Doreilor care mai rau fac ...sau daca proprietarul e putin Dorel si isi baga nasul unde nu trebuie , o sa merga ani de zile cu o troaca mai mult dereglata decat reglata . 

 

La injectie e mai mica tentatia sa se bage  Doreii ...si daca se risca ,greseala de sfarsit de cariera Doreleasca este evidenta imediat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Christian 1 a spus:

Exemplu concret, nu "dupe" net,din ceea ce am in ograda: doua Suzuki identice ca motor,cutie si putere,doar alimentarea este la una pe carburator,cealalta pe injectie.Diferenta de la cer la pamant!

Cat priveste chestiunea inconfortului trasului/bagatului de soc,pana motorul se incalzeste sa-i bag socul,ma echipez si inchid garajul,este timp pentru toate,zic eu. :)

Zici că e totul identic? Arbore cu came, rapoarte de transmisie, masă? 🤔

Pt un începător/habarnist este infinit mai simplu de utilizat un motor "injectat", iar fiabilitatea nu se compară. Sincronizare se face și la injecție multiclapetă! 😉

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
1 minute ago, Ionut1177 said:

Deci in final care sunt cele mai bune motociclete pe carburatie ? (A2 naked)

 

Honda CB 500 si Kawa ER5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Ionut1177 a spus:

Deci in final care sunt cele mai bune motociclete pe carburatie ? (A2 naked)

ER5 CB500 SI GS500, toate niste gunoaie .. a mai buna dintre astea e aia mai putin jefuita hartanita si reparata de alexeni 

 

in schimb toate alea pe injectie de 300cc pt a2 sunt motociclete ok ... mult mai scumpe din nefericire.. dar mult mai prietenoase

 

iar asta cu injectie vs carburatie e o tampenie ... numai aberatii citesti pe aici 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Pai da , dar cand tine mortis de ideea de carburatie ...ceva nu se prea pupa cu alea ...ori bugetul nu ajunge acolo , ori indoctrinarea de la vreun dorel e prea puternica.

In special cand se vorbeste de Bandit 400 ...e ceva la mijloc foarte rural...

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, einstein1984 a spus:

Ce-mi plac astea cu "daca se beleste injectorul" "daca se beleste ecu". Unora le place ecrtitudinea, sa fie siguri ca au de facut ceva la carburator decat sa mearga zeci de mii de km fara sa aiba decat benzina de pus. Intreaba la o reprezentanta sa vezi ca vand probabil un injector la doi ani  sau nici ala... dar membrane de carburator si alte maruntisuri mai mereu. 

 La masuat benzina care intra fata dde cat aer nici un sistem mecanic nu bate electronica. 

Tocmai pentru ca sunt avarii foarte rare, daca patesti beleaua, te-ai scos.

Da, lumea este de acord ca injectorul este mai  econom, si motorul porneste mai usor.

Am un prieten care a ramas cu ''legendarul'' motor 2.0TDI de la VW in poteca. S-a dus un injector (de motorina, e drept) si aia a fost. A plecat pe platforma pana la service.

Da, injectoarele pe benzina nu sunt asa de sensibile ca cele diesel, lucrand de altfel si la presiuni civilizate de 3-4 bari nu la 2000.

 

@superbec  Salutare!  E luni dimineata, lasa-ne si pe noi sa aberam cate un pic, ca oricum nu prea ne trage ata la munca  🤣

 

@Ionut1177  Cea mai buna A2 naked pe carburatie este aia pe care ti-o poti permite 😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Silver Arrow a spus:

 

Da, injectoarele pe benzina nu sunt asa de sensibile ca cele diesel, lucrand de altfel si la presiuni civilizate de 3-4 bari nu la 2000.

 

@superbec  Salutare!  E luni dimineata, lasa-ne si pe noi sa aberam cate un pic, ca oricum nu prea ne trage ata la munca  🤣

 

Salutis !

 

vezi ca de 10-15 anisori se tot fac benzinare cu injectie directa , nu merg la 2000 de bari dar mai la presiune mai mare decat primele DI diesel ....

 

ca fapt divers... MUUULTE mobre cu injectie necesite sincronizarea clapetelor la intervale similar cu alea carburate(r12rt din semnatura) .. curatare si intretinere necesita si ele , motociclismul e scump rau mai ales cand incerci sa-l faci ieftin , stii f bine :) mai pe scurt aberatii

 

munca te elibereaza 

 

decat sa merg cu un cb500 mai bine iau bicicleta , macar pe bicicleta ai sanse sa agati ceva , cu cb-u te aud femeile si fug de tine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, superbec a spus:

Salutis !

 

vezi ca de 10-15 anisori se tot fac benzinare cu injectie directa , nu merg la 2000 de bari dar mai la presiune mai mare decat primele DI diesel ....

 

ca fapt divers... MUUULTE mobre cu injectie necesite sincronizarea clapetelor la intervale similar cu alea carburate(r12rt din semnatura) .. curatare si intretinere necesita si ele , motociclismul e scump rau mai ales cand incerci sa-l faci ieftin , stii f bine :) mai pe scurt aberatii

 

munca te elibereaza 

 

decat sa merg cu un cb500 mai bine iau bicicleta , macar pe bicicleta ai sanse sa agati ceva , cu cb-u te aud femeile si fug de tine

Eu m-am oprit la motoarele din anii 2000 😊.  Chiar si asa, cu astea mai noi,  mai bine un 100 de bari sau cat or mai avea decat 2000......

Orice motor cu alimentari separate pe cilindri (na ca am reusit ai am scris cu un ''i'') are nevoie de sincronizare.

Doar Trabantul nu avea si suna atata de  simpatic si usor de recunsocut 🤗

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, Silver Arrow a spus:

 

Orice motor cu alimentari separate pe cilindri (na ca am reusit ai am scris cu un ''i'') are nevoie de sincronizare.

 

nope, la k1200 si k1300 nu se sincronizeaza clapetele

 

nu imi creste tensiunea de dimineatza .. ca oricum e 1 si n-am facut nimic azi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum formuleaza initiatorul problema, rezulta ca nu are prea multi bani si nici nu se pricepe la mecanica.

In situatia asta cea mai buna solutie dpdv financiar pentru el ar fi o motocicleta pe injectie cu 1 sau maxim 2 cilindri(linie, nu V).

Daca nu e buget pt asa ceva merge si pe carburatie la fel, tot 1 maxim 2 cilindri linie, dar daca nimereste una cu probleme si nu are acces la un mecanic decent il va costa per total mai mult decat una pe injectie.

In ziua de azi motocicletele cu 4 cilindri carburatie , merita doar pt pasionati. Ori iti place si te pricepi sa o intretii singur ori ai bani suficienti sa platesti un mecanic bun pe care-l vei gasi din ce in ce mai greu.

In Franta acum 6-7 ani cand eram pe acolo , era foarte greu sa gasesti un mecanic care sa-ti regleze o motocicleta cu 4 carburatoare la un pret decent. Daca le cereai asa ceva iti spuneau un pret de care sa fie siguri ca-l vei refuza. 

In curand si la noi va fi aceeasi situatie, mecanicii moto capabili care oricum sunt foarte putini se vor retrage iar astia noi nu-si vor mai bate capul prea mult cu carburatoare pt ca nu mai au nevoie.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...