Jump to content

Recommended Posts

Da, dar poți pune un motor mai mic pe un cadru mai mare fără probleme. Dacă mobra e construită în jurul unui motor mic și vrei să pui unul mai mare, iese ca hidoșenia de mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, Nooxy a spus:

 Salutare, si toate bune !

Cat despre review la 300L, nu stiu daca am skillul de dat pe off , necesar, ca sa pot face ceva la obiect.

Mobra e fun, se simte mai usoara decat e , atat pe asfalt, cat mai ales pe off. Greutatea i-o simti cand trebuie sa o ridici de jos. La cum vine din fabrica, trebuie bagati minim 500 euro in ea ca sa te poti da pe off, si ca sa o faci cum trebuie te duci chiar in 2500 cred. Are nevoie de scut, ghidon, hanguarduri, portbagaj,maneta scurta de ambreiaj( altfel iti prinzi singur degetele ),  si daca ai peste 70 kg( e setata pentru asiatici de 55-65 kg), foarte posibil si suspensii fata spate. La suspensii cel mai mult ma supara nu atat compresia, cat mai ales reboundul.La suspensii ai variante de la 600 euro pana pe la 1500 euro. Eu sunt cam la limita cu greutatea pentru suspensii, dar la skillul meu , nivel amiba, cred ca cel putin sezonul asta raman asa. Initial comandasem amortizor spate si arcuri furca fata, dar dupa o asteptare de 3 saptamani, mi-au anulat comanda, din lipsa disponibilitate. Ar mai fi nevoie de o toba( cea originala e foarte grea, se incinge rau, din cauza de catalizator si euro 5), un filtru de aer mai permisiv si un ecu de 300l de Thailanda sau de cbr300. Accesoriile nu sunt foarte variate momentan, dar in cateva luni o sa se rezolve.

Pe off , la cum ma dau eu, e destula putere, dar pe asfalt se simte ca e submotorizata. Ea e agila saraca pe schimbari de directie, serpentine, dar nu o ajuta  cei 27 de cai. Nu e motoreta de baieteala, nu merg depasiri din scurt, viteza de croaziera la care se simte bine e 100-110 km/h, merge pana la 144 pe bord(132 reali), dar dupa 120 e nesigura, mai ales la rafale de vant.

Franele sunt decente, dar nu exceleaza. Pe asfalt se putea ceva mai bine.

Pe off , la viteza mica te cam incalzeste la genunchiul drept de la radiator, si pe la calcai, de la radiatia tobei.

Cutia e super scurta pe primele 5 si lunga pe 6. Se simte bine in teren. Ambreiajul e ciudatel.Maneta super usoara.Multi adora slipper clutch ul, te ajuta la plecari de pe loc daca esti incepator, te iarta daca nu esti in treapta potrivita,nu blochezi spatele la retrogadari violente de trepte de viteza, dar cand vrei sa agate brusc sa ridici fata, sau sa iti dea un impuls scurt , il simt ca patineaza putin, si ma cam dispera. Rezolvarea e sa scoti 2 saibe  si un disc de frictiune subdimensionat din ansamblul original de ambreaij, si sa pui o placa de frictiune normala. Nu am de gand sa fac asta , decat  la anul, ca sa ma pot bucura de garantie la o eventuala nevoie, poate ceva boli ale copilariei.

In privinta consumului, in teren greu te duci pe la 3.5l/100, la drum linistit 2.8l/100, pe autostrada la 120km/h , cred tot pe la 3.5 l/100.

Protectia la vant e zero, dar asta e bine , mai ales vara prin traseele tehnice, unde te ia cu transpiratii repede.

Cauciucurile originale sunt decente, pe asfalt uscat si off uscat, dar nu prea ok pe ud si iarba. Eu am reusit sa imi busesc putin o mana  la o buseala pe iarba, pe la 40km/h, de nici nu prea am realizat ce s-a intamplat.Cine se da tare pe off, o sa schimbe sigur suspensii si cauciucuri.

Pe off , ma simt mai bine pe ea decat m-am simtit anul trecut pe Xcountry, dar pe asfalt, nu trebuie sa ii ceri mai mult decat iti poate da.

In concluzie, sunt multumit de ea, ma distrez destul,mai ales in teren, sufar ceva pe asfalt, dar si acolo pe serpentine e fun  .  Se putea clar mai bine( ideal un motor de 400 pe la 40 de cp,cateva kg in minus, si suspensii mai bune, dar am inceput sa nu mai fiu teribilist, si sa incer sa am grija de oasele mele.Important pentru mine, e ca ma distrez cu ea , cred ca cel mai mult din toate motoretele avute.

 

Reviewul a se citi cu sare,  e doar parerea mea de incepator, care abia stie sa invarta cheia in contact, si nici pozitia pe mobra sau memoria muschilor, nu le  stapanesc inca.

E o mobra potivita pentru un incepator, fara mari pretentii.

 Am reusit cu greu sa o cumpar din zona gri, apoi am incercat sa trec cu ajutorul lui John , oarecum la alb.  Oricum cumparerea si intretinerea in Romania, e o experienta trista.

 

 

Asta  e de weekendul trecut....

Frumos filmul ar starul e Xchalenge-ul lui Alex :)

Acum 3 minute, vis-a-vis a spus:

Da, dar poți pune un motor mai mic pe un cadru mai mare fără probleme. Dacă mobra e construită în jurul unui motor mic și vrei să pui unul mai mare, iese ca hidoșenia de mai sus.

Mie imi place hidosenia si nu doar mie juma de Advrdider l-a aplaudat pe Michael. Mai mult a avut niste discutii cu Honda in ceea ce priveste angajarea lui acolo si/sau niste potentiale colaborari pe design/ingeneering, deci .....

Link to comment
Share on other sites

Să sperăm că rămân tot japonezii :D 

Ideea e ok, dar nu văd câștigul față de un CRF450L 

Iar cadrul ăla e ciopârțit ciobănește (părerea mea)

Nu toți userii de pe advrider se și pricep la fiare 😛 

Edited by vis-a-vis
Link to comment
Share on other sites

Acum 7 minute, vis-a-vis a spus:

Să sperăm că rămân tot japonezii :D 

Ideea e ok, dar nu văd câștigul față de un CRF450L 

Iar cadrul ăla e ciopârțit ciobănește (părerea mea)

Nu toți userii de pe advrider se și pricep la fiare 😛 

  1. Cand a facut Michael 500L-ul nu exista CRF 450
  2. 500L-ul e bicilindru
  3. 500L-ul e "rally"
  4. 500L-ul are intervale de revizii muuuult mai mari si un motor despre care se stie ca e fiabil.

Cadrul ala "ciopartit" a fost sudat si ciopartit de un baiat care cu asta se ocupa face mobre custom, nu mi-as face nici o grija.

Zi sincer ai citit topicul ala ?

Link to comment
Share on other sites

Nu, dar văzând asta și lucrând mulți ani la arhitectură vehicul pot să-mi dau cu părerea că omul n-are ce căuta în domeniu.

image.thumb.png.5f783cc4edcf66c3209c0378d3b2a40f.png

Faci un motor pe care-l vrei dual sport. Tragi eșapamentul pe sub motor. Ai pierdut deja mult din garda la sol. Ca să protejezi lucrarea, faci un subcadru care preia rolul unui scut, maschează țevile, ca să nu se turtească la un eventual impact. Nimic rău în asta dar nu e inginerește. O fi rezistent, dar arată nașpa. Nici la orele de atelier din liceu nu cred că mi-ar fi ieșit atât de angular și ca nuca-n perete. Apoi sunt toleranțele foarte mici. In dreptul ambreiajului aproape că atinge de cadru. Pentru cei neavizați nu-i mare lucru, dar așa cum e acum n-ar fi trecut de stadiul de prototip. Ca inginer te poți pricepe la un anumit domeniu, dar amplasarea unui motor pe un vehicul e influențată de prea mulți factori și de mai multe departamente care iau decizii. Un vizionar ca ăsta va fi marginalizat într-o corporație auto/moto :D 

Biciclindru pe dirtbike s-a mai încercat. Nu e ce trebuie. Nu trage ca un mono pe coclau. Aduce doar greutate în plus și putere la turații mari. Nu puterea-i totul la o mobră de off-road.

Edited by vis-a-vis
Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, ERU a spus:

Frumos filmul ar starul e Xchalenge-ul lui Alex :)

 

Asta a fost si ideea, sa ii promovez putin canalul😀.

Nu ma dau in vant dupa sa filmez sau sa fiu filmat, mai ales ca stiu cate lipsuri am in teren.

Link to comment
Share on other sites

La 12.06.2021 la 7:55, Nooxy a spus:

Asta a fost si ideea, sa ii promovez putin canalul😀.

Nu ma dau in vant dupa sa filmez sau sa fiu filmat, mai ales ca stiu cate lipsuri am in teren.

Ok , dar John cine e ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...