Jump to content

8. Liqui Moly Motorrad Grand Prix Deutschland


Recommended Posts

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

voi comparati performantele de acum un an sau 2 pentru niste motociclete care sunt PROTOTIP-uri, la care la cateva curse se schimba cate o componenta care de obicei aduce imbunatati.

 

va dati seama de absurditatea situatiei?

 

singurul lucru care trebuie luat in calcul si in seama e sezonul actual.

 

Cine are cele mai multe victorii de etapa ca producator? Yamaha? atunci clar aia e motoreta de batut.

 

Cine are cele mai multe victorii de etapa ca pilot? Quarta? Atunci clar el e pilotul de batut.

 

e simplu dar voi va complicati in calculatii, ca trelissu e pilaf si ca permetralu e mai usor si ca bla bla bla.

 

victoriile sunt aduse de un cumul de factori mai mari sau mai mici: motoreta, pilot, setari, calificari, start, configuratia traseului, cauciucurile alese, conditiile meteo, temperatura pistei... etc.

 

curand MM va ajunge inapoi la forma care l-a consacrat si tare mi-e ca o sa ne uitam la dogfights de la locul 2 in jos.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Cavalere nu este politicaly corect ce faci tu, acum este la moda sa vb mult indiferent daca ai idee sau habar nu ai despre ce vb, lasa baietii in pace,sa creada ca stiu despre ce vorbesc, sunt cam aceiasi cu cei care stiau ca medicina pentru MM este alta medicina si poate concura la 7 zile dupa o fractura cu deplasare

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, ilarionciobanu a spus:

Again, nu sustin ca cei de la KTM au cea mai buna moto. Mai au paine de mancat pana sa ajunga sa se mentina sus si pe urma sa domine in stil Honda/Yamaha. Insa nu este nici o moto de 2 lei pentru ca are fier pe ea si nu se face asa ceva. Uite ca se face, uite ca se bate in fata. Anul trecut, pe langa cele 3 victorii, a avut si 5 locuri 3, pe circuite diferite, doar unul a coincis cu circuit de victorie. Acum, dupa un inceput mai slab, au serie 2-1-2. Sa refuzi sa vezi asta, sa refuzi sa vezi progresul si sa gasesti mereu circumstante intra in categoria fanboy/hater.

 

In ceea ce ma priveste, nu am spus ca KTM este o motocicleta de doi lei, pentru ca are cadru de fier. Si chiar nu am nimic impotriva cadrului de fier (apropo.. @PzKpfW pana la urma, au schimbat cadrul sau nu? Mai au trellis? Please! Lumiuneaza-ne! ;) ), ba chiar consider ca solutia lor poate fi un raspuns foarte corect la provocarile pe care le pun gumele Michellin. Este chiar foarte logica folosirea otelului in acest context. Cateodata, ca sa mergi inainte, trebuie sa faci un pas inapoi. Ceea ce am spus eu, este ca RC16 si Desmosedici nu sunt motociclete care sa poata emite pretentii la titlu, in circumstante normale. Sunt, in cel mai bun caz, motociclete de locul 2-3. Stii pe cine mi-as pune mai degraba banii, in urmatorii ani? Pe Aprilia! Motoreta italienilor are la baza o filosofie buna si un potential mare. In cativa ani, cu un pilot de calibru ar putea obtine ceea ce Ducati se chinuie sa obtina de vreo 14 ani. 

 

Si un pozitie cel putin interesanta: https://www.moto.it/MotoGP/motogp-2021-dopogp-replay-giulio-bernardelle-il-livello-della-motogp-e-plafonato-questo-dice-la-vittoria-di-marquez-video.html

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, xt600 a spus:

In ceea ce ma priveste, nu am spus ca KTM este o motocicleta de doi lei, pentru ca are cadru de fier. Si chiar nu am nimic impotriva cadrului de fier (apropo.. @PzKpfW pana la urma, au schimbat cadrul sau nu? Mai au trellis? Please! Lumiuneaza-ne! ;) ), ba chiar consider ca solutia lor poate fi un raspuns foarte corect la provocarile pe care le pun gumele Michellin. Este chiar foarte logica folosirea otelului in acest context. Cateodata, ca sa mergi inainte, trebuie sa faci un pas inapoi. Ceea ce am spus eu, este ca RC16 si Desmosedici nu sunt motociclete care sa poata emite pretentii la titlu, in circumstante normale. Sunt, in cel mai bun caz, motociclete de locul 2-3. Stii pe cine mi-as pune mai degraba banii, in urmatorii ani? Pe Aprilia! Motoreta italienilor are la baza o filosofie buna si un potential mare. In cativa ani, cu un pilot de calibru ar putea obtine ceea ce Ducati se chinuie sa obtina de vreo 14 ani. 

 

https://www.motorcyclesports.net/motogp/ktm-doesnt-abdicate-its-own-kind-of-frame-and-suspension-in-motogp/

 

KTM will not give up on its steel frame and the suspensions it has built to try to reach the top of the MotoGP World Championship. The RC16 is the only bike in the platoon that doesn’t use a conventional aluminum frame nor the Öhlins forks after starting to compete that ended up adopting a ‘big bang’ engine just like the rivals.

However, the sporting director of KTM, Pit Beirer, assured that it isn’t part of the plans to follow the other manufacturers in terms of frame and suspension: ‘That’s not an option. We came that far with our own development, which is a complete bike using suspension also [made] in our group, and tubular frame. It’s brought us success in every single discipline, so we will stick to this because we have the widest knowledge around this material we are using’.

 

https://www.bikesportnews.com/news/news-detail/trellis-frame-is-ktm-religion-and-it-wont-be-changed-beirer

 

KTM’s MotoGP boss Pit Beirer has categorically stated the manufacturer’s trusted trellis frame will not be changed to a beam design to match the rest of the field.

 

 

Edited by Cavaleru
Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, Cavaleru a spus:

 

...., and tubular frame....

Tubular frame stim ca este, insa il intrebam pe colegul daca este trellis. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, xt600 a spus:

Tubular frame stim ca este, insa il intrebam pe colegul daca este trellis. 

 

am mai gasit un articol in care se specifica ca in 2020 au trecut de la trellis la grinda de otel cu sectiune ovala.

Link to comment
Share on other sites

Asa stiam si eu, ca au renuntat la zabrele si ca au trecut la alt tip de cadru, tot din otel tubular, desigur, dar alt principiu constructiv. Dar nah.. noi dezinformam... De asta intrebam, poate ne da niste specificatii detaliate, articole sau  poate ne arata vreo poza cu motocicleta dezbracata, demontata, etc, sa ne dumirim si noi asupra cadrului ala.. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, ilarionciobanu a spus:

Tot nu vrei sa vezi contradictia intre partiel pe care le-am ingrosat.

A progresat pana a ajuns sa castige curse.

Tot nu intelegi un lucru  - daca fac in teste un timp bun nu INSEAMNA NIMIC.Ulteriror in acel an - vorbeai de 2019.Ce rezultate a avut KTM in anul in care ii tot dai tu cu testele?enumera performantele lor din 2016 pana chiar si in2020.Erau pe niciunde pana nu au renuntat la trellis.Ceea ce am zis eu au zis si altii mai in masura - reia declaratiile lui Pol din perioada ktm sa vezi ce zice el.

 

Victoria lui Vin pe suzuki e ca si victoria lui Rins pe Suzuki atunci cand "l-a batut" pe MM cum se excitau toti - circumstantiala - a profitat de un circuit favorabil.Suzuki si Mir (al carui fan sunt)nu miroseau ei nici un titlu daca nu era toata tarasenia din 2020.Acum cand deja Ducati incepe sa isi revina la forma din era Dovi,ba mai apare si Zarco,cand incepe si MM sa miste,Suzuki nu mai prinde top 5.Ok,atunci Mir a fost genial si a stiut sa profite jos palaria.Dar asta nu inseamna ca Suzuki rupe norii e chiar f bun exemplul cu Suzuki - Silverstone.

Acum 5 ore, xt600 a spus:

Ducati a obtinut victoria cand Quart a avut arm pump si in conditii mixte, in care frankenstein-ul ala mai recupereaza din handicap, iar KTM a luat victoria in conditiile in care lui Q i s-au deschis izmenele in mers. Ar fi avut victoriile astea Ducati si KTM in conditii normale?? Cel mai probabil nu. Yamaha avea prima sansa, daca nu apareau probleme de sanatate sau balbele de strategie/ echipament. Astea sunt victorii circumstantiale. Ai dat si tu unul sau doua exemple bune mai sus.  In concluzie, motocicletele gen Ducati sau KTm sunt motociclete de rezerva la victorie. Pot lua victorii doar in anumite circumstante, pe greselile/prostiile concurentei sau cand aceeasi concurenta este impiedicata de factori obiectivi sa obtina victoria. Pana la urma, cineva trebuie sa castige, nu? Sa vedem cum vor sta la anul, cand se presupune ca Honda va arata altfel, Yamaha si Suzuki vor imbunatati si sa nu uitam de Aprilia, care deja progreseaza bine, au viziune si disponibilitate pentru dezvoltare.

Exaact.Asta spun si eu - in 2020 a fost un vid masiv de putere,care e continuat si acum. Cand vor "performa macar 2 Yamaha din 3 la capacitate (Yamaha lui Morbi nu o trec la catastif),cand Ducati vor merge cum mergeau in perioada Dovi (nu mai zic in 2018 cu Lorenzo si Dovi),cand Honda va merge cu macar 2 motorete din 3,daca atunci Ktm iese pe podium cu toti astia la bataie (pe Suzuki nu ii mai socotesc),atunci vom putea spune ca au o moto buna.

 

 

Acum 3 ore, Cavaleru a spus:

Cine are cele mai multe victorii de etapa ca producator? Yamaha? atunci clar aia e motoreta de batut.

 

Cine are cele mai multe victorii de etapa ca pilot? Quarta? Atunci clar el e pilotul de batut.

 

e simplu dar voi va complicati in calculatii, ca trelissu e pilaf si ca permetralu e mai usor si ca bla bla bla.

 

victoriile sunt aduse de un cumul de factori mai mari sau mai mici: motoreta, pilot, setari, calificari, start, configuratia traseului, cauciucurile alese, conditiile meteo, temperatura pistei... etc.

 

curand MM va ajunge inapoi la forma care l-a consacrat si tare mi-e ca o sa ne uitam la dogfights de la locul 2 in jos.

100% de acord.

Cea mai buna motoreta e cea care are cele mai multe victorii si cel mai bun pilot e cel de pe locul 1.Restul sunt povesti.Vorbim mult si fara rost.KTM e buna?Sa vina sa se bata la titlu.La fel si pt ceilalti.

Si eu sunt de parere ca la anul de exemplu nu va sufla nimeni in fata lui MM.Sper din tot sufletul sa nu fie asa dar mi-e mila de astia mici cand va fi ala in forma.Sachsen a fost doar un preludiu la fwtaiul care va urma cand se intremeaza demonul ala.

Acum 1 oră, Cavaleru a spus:

 

https://www.motorcyclesports.net/motogp/ktm-doesnt-abdicate-its-own-kind-of-frame-and-suspension-in-motogp/

 

KTM will not give up on its steel frame and the suspensions it has built to try to reach the top of the MotoGP World Championship. The RC16 is the only bike in the platoon that doesn’t use a conventional aluminum frame nor the Öhlins forks after starting to compete that ended up adopting a ‘big bang’ engine just like the rivals.

However, the sporting director of KTM, Pit Beirer, assured that it isn’t part of the plans to follow the other manufacturers in terms of frame and suspension: ‘That’s not an option. We came that far with our own development, which is a complete bike using suspension also [made] in our group, and tubular frame. It’s brought us success in every single discipline, so we will stick to this because we have the widest knowledge around this material we are using’.

 

https://www.bikesportnews.com/news/news-detail/trellis-frame-is-ktm-religion-and-it-wont-be-changed-beirer

 

KTM’s MotoGP boss Pit Beirer has categorically stated the manufacturer’s trusted trellis frame will not be changed to a beam design to match the rest of the field.

:10:

Exact de asta ma luam eu de el - de aroganta cu care spunea ca vor triumfa in motogp folosing tehnica lor si neimitand nimic de la japos.

Iar ei au copiat practic Honda de la A la Z - chiar si cand facea HRC o evacuare diferita,ktm o imita cursele urmatoare,de faza cu big-bang nu mai zic.

Ktm avea trellis frame la care Beirer a reiterat de atatea si atatea ori ca nu va renunta...pana a renuntat brusc si au copiat perimetralul japonezilor,doar ca facut din fier,ca ei nu stiu cu aluminiu presat.

Asta e ceea ce am zis si pt care vad ca imi tot iau injuraturi,dar la naiba scrie acolo in articole negru pe alb.

Ktm a devenit competitiva tocmai renuntand la ceea ce stiu ei si preluand solutiile competitorilor.Insa niciodata nu vei fi cu adevarat competitiv daca imiti o solutie,trebuie sa inovezi.Ori aici nu ii vad bine.

Acum 56 minute, xt600 a spus:

Asa stiam si eu, ca au renuntat la zabrele si ca au trecut la alt tip de cadru, tot din otel tubular, desigur, dar alt principiu constructiv.

me2...Cand?in 2020 la inceput mi se pare.Stiu ca eu am pus respectivul articol,dar nu prea a fost luat in seama :)

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, xt600 said:

Tubular frame stim ca este, insa il intrebam pe colegul daca este trellis. 


Trellis-urile sunt segmente de oțel tubular. Șasiul celor de la KTM a fost și este din oțel tubular. Iterația actuală este foarte similară ca arhitectură cu cea folosită în 2017 (cum am explicat aici). Nu credeam posibilă vreo confuzie în acest sens.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:


Trellis-urile sunt segmente de oțel tubular. Șasiul celor de la KTM a fost și este din oțel tubular. Iterația actuală este foarte similară ca arhitectură cu cea folosită în 2017 (cum am explicat aici). Nu credeam posibilă vreo confuzie în acest sens.

Arata macar o imagine cu motocicleta dezbracata, ca sa ne putem lamuri si noi cum arata cadrul ala. Din tub de otel pot fi si sunt facute multe tipuri de frame-uri. Tu arata-mi daca este trellis sau nu. De pilda, am gasit pe Wiki urmatoarea informatie in specificatiile KTM RC16: "Frame: Steel hybrid construction, adjustable rake angle and swingarm pivot

(2016-2019: tubular steel trellis)"  Nu stiu ce inseamna acel "hibrid", dar din citat rezulta foarte clar ca in 2020 au renuntat la trellis-ul cu care au inceput sa concureze in 2016 (altfel spus, au venit cu o alta versiune constructiva a cadrului), lucru cunoscut de majoritatea de aici, numai de tine nu. Vino si tu cu o informatie dintr-o sursa oarecare, cu o imagine, ceva care sa iti sustina pozitia sau care sa ne lamureasca. De explicatii sunt satul. Asa ii contraziceai si pe aia de la Kawasaki, acum vreo doi ani, cand ii acuzau pe ducatisti ca au venit cu prototipul de Gp, in WSBK, coafat in motocicleta de serie. Alti prosti si aia, habar nu aveau despre ce vorbesc. 

Edited by xt600
Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

Trellis-urile sunt segmente de oțel tubular.

 

trellis inseamna cadru cu grinzi cu zabrele, si asta e termenul tehnic

definitia lui in constructii este structura cu grinzi, zabrele si noduri unde elementele sa fie supuse doar incarcarilor axiale

nu exista limitare de material, si ala de la ktm pare un cadru perimetral din otel, nu trellis

 

tot e posibil sa aiba o sectiune tip trellis aproape de jug, dar nu se vede asa ca discutam de pomana

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, prafrau a spus:

trellis inseamna cadru cu grinzi cu zabrele, si asta e termenul tehnic

definitia lui in constructii este structura cu grinzi, zabrele si noduri unde elementele sa fie supuse doar incarcarilor axiale

nu exista limitare de material, si ala de la ktm pare un cadru perimetral din otel, nu trellis

Exact.E preluat din constructia de poduri - grinzi cu zabrele.

KTM-RC16-new-frame-Photo-credit-Motor-Sp

Sunt side by side.Sunt destul de clare diferentele - link articol.2019 e un steel trellis iar 2020 e un rectangular tot steel dar similar (identic de fapt ca si conceptie,dar de sectiune mai mica) celor japoneze de alum.Si in 2020 venira si rezultatele...coincidenta naibii...

La 21.06.2021 la 18:32, Kagemusha a spus:

În ce mă privește, chiar dacă majoritatea de pe aici consideră Sachsenring circuit prost pentru Yamaha, mie nu-mi pare așa. Faptul că motoarele puternice nu pot lua distanță între două viraje ar fi trebuit să avantajeze Yamaha. O fi fost ceva cu anvelopele, că a tras Quarta cât a putut, dar se vedea clar că nu se putea apropia de Marquez și Oliveira. 

Vezi analiza cursei a lui Lorenzo.Baiatul ala nu e de acord cu tine.Fir-ar a naibii de treaba :bounce:

Min 2.30 incolo - explica de ce Honda merge bine aici - motoreta mica scurta si low,fata de Yamaha care e lunga si de Ducati care e huge.SPune despre toate 3,daca avem rabdarea sa-l ascultam pe parcursul analizei.Dar deh,probabil parerea unui triplu campion mondial care a incalecat TOATE cele 3 motorete nu e asa de importanta...

 

 

In alta ordine de idei,Pol inca nu se regaseste pe Honda :

Pol Espargaro will shift to the same bike spec and settings as German MotoGP winner Marc Marquez as soon as possible: 'Never in my life have I lost 14 seconds to my team-mate.

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, Method a spus:

Cand vor "performa macar 2 Yamaha din 3 la capacitate (Yamaha lui Morbi nu o trec la catastif),cand Ducati vor merge cum mergeau in perioada Dovi (nu mai zic in 2018 cu Lorenzo si Dovi),cand Honda va merge cu macar 2 motorete din 3,daca atunci Ktm iese pe podium cu toti astia la bataie (pe Suzuki nu ii mai socotesc),atunci vom putea spune ca au o moto buna.

Ești culmea și tu, asta e jocul, daca doar o yama e buna, care e prob? Daca pica iar Q  psihic? Cu atât mai bine.

Oliveira chiar a pus presiune pe MM. Nu știm ce rezerve avea MM dar KTM a tras tare.

Singura moto care a stat cu el, tine minte: venind din pluton.

Omul a tras să ajungă acolo apoi a tras să l facă să cedeze.

Nu înțeleg de ce e vreun dubiu cum că încă nu e buna moto.

 

Repet: 2-1-2.

 

Sachs pe uscat, etc. 

Acum 46 minute, Method a spus:

Pol Espargaro will shift to the same bike spec and settings as German MotoGP winner Marc Marquez as soon as possible: 'Never in my life have I lost 14 seconds to my team-mate.

Bun venit in echipa HRC, fă cunoștință cu colegul tau, MM.

Sa zică sărutmâna că era încă în recuperare că era mai mult.

:crack:

*ok s au tăiat unii cu ploaia , altfel nu știm dacă KTM ajungea langa MM..

Acum 48 minute, Method a spus:

Și lumea tot îl condamna pe Z că a refuzat hrc..deși a mers decent cursele alea pe Honda parca ..

Edited by frigider
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, xt600 said:

Arata macar o imagine cu motocicleta dezbracata, ca sa ne putem lamuri si noi cum arata cadrul ala. Din tub de otel pot fi si sunt facute multe tipuri de frame-uri. Tu arata-mi daca este trellis sau nu. De pilda, am gasit pe Wiki urmatoarea informatie in specificatiile KTM RC16: "Frame: Steel hybrid construction, adjustable rake angle and swingarm pivot

(2016-2019: tubular steel trellis)"  Nu stiu ce inseamna acel "hibrid", dar din citat rezulta foarte clar ca in 2020 au renuntat la trellis-ul cu care au inceput sa concureze in 2016 (altfel spus, au venit cu o alta versiune constructiva a cadrului), lucru cunoscut de majoritatea de aici, numai de tine nu. Vino si tu cu o informatie dintr-o sursa oarecare, cu o imagine, ceva care sa iti sustina pozitia sau care sa ne lamureasca.

 

1 hour ago, prafrau said:

trellis inseamna cadru cu grinzi cu zabrele, si asta e termenul tehnic

definitia lui in constructii este structura cu grinzi, zabrele si noduri unde elementele sa fie supuse doar incarcarilor axiale

nu exista limitare de material, si ala de la ktm pare un cadru perimetral din otel, nu trellis

 

tot e posibil sa aiba o sectiune tip trellis aproape de jug, dar nu se vede asa ca discutam de pomana

 

1 hour ago, Method said:

Exact.E preluat din constructia de poduri - grinzi cu zabrele.

KTM-RC16-new-frame-Photo-credit-Motor-Sp

Sunt side by side.Sunt destul de clare diferentele - link articol.2019 e un steel trellis iar 2020 e un rectangular tot steel dar similar (identic de fapt ca si conceptie,dar de sectiune mai mica) celor japoneze de alum.Si in 2020 venira si rezultatele...coincidenta naibii...

 

image.thumb.png.0b16a1aca9f5fbaf434f9da9edd9305f.png

Link to comment
Share on other sites

Acum 22 minute, Cavaleru a spus:

mister lamurit, zabrele grinzi - treliss :)

qed

 

Era trellis si "the austrian way - the winning way" (Birer nu eu) in perioada 2016-2019 - si au castigat nimic,in 2020 o facura the japo way no more trellis (de motor nu mai zic - a naibii coincidenta la 2 curse dupa Honda adoptara si ei big-bang'ul),si hopa rezultate.Nu cred ca mai e nimic de zis.

1 oră în urmă, frigider a spus:

Ești culmea și tu, asta e jocul, daca doar o yama e buna, care e prob? Daca pica iar Q  psihic? Cu atât mai bine.

Oliveira chiar a pus presiune pe MM. Nu știm ce rezerve avea MM dar KTM a tras tare.

Singura moto care a stat cu el, tine minte: venind din pluton.

Omul a tras să ajungă acolo apoi a tras să l facă să cedeze.

Nu înțeleg de ce e vreun dubiu cum că încă nu e buna moto.

 

Repet: 2-1-2.

 

Sachs pe uscat, etc. 

Bun venit in echipa HRC, fă cunoștință cu colegul tau, MM.

Sa zică sărutmâna că era încă în recuperare că era mai mult.

:crack:

*ok s au tăiat unii cu ploaia , altfel nu știm dacă KTM ajungea langa MM..

Și lumea tot îl condamna pe Z că a refuzat hrc..deși a mers decent cursele alea pe Honda parca ..

Exista progrese si nu se pot nega.Vorba ta - 2-1-2 astea sunt rezultatele.Dar repet - sunt niste mari goluri chiar in primul esalon,goluri pe care capitalizeaza Oliveira/Ktm.Sa nu ma intelegi gresit - bravo lui.Insa eu nu vad Ktm ca o moto de podium deocamdata.Daca Oliveira se va bate la podium si in restul curselor,atunci da,no comment.Insa e prea devreme sa spunem acum,parerea mea.

Hai sa nu ne entuziasmam precum se entuziasmau unii de AM anul trecut pe la LeMans and beyound....pt ca la sfarsit cand s-a tras linie...AM la gara.

 

Oliveira spune el insusi ca nu avea ce presiune sa puna pe MM si ca ala a controlat de fapt gap'ul intre ei si ca "a facut foarte usoara alegerea mea de a tempera pe final de cursa cand a pus juma de sec intr-un tur intre noi atunci cand ma apropiam de el".Dar asta nu stirbeste cu nimic performanta lui Oliveira.

 

Problema e a lui Pol,mai are inca mult de invatat pe Honda in ciuda a ceea ce spunea el in teste.Potential exista,insa mai e nevoie de adaptare.

Zarco a facut atunci cea mai proasta alegere a carierei lui - frica de a fi comparat cu MM (telemetrie nu asa in presa povesti) l-a facut sa fuga la KTM...unde am vazut toti cum a mers.Clar mai prost decat ar fi mers la Honda.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, Method a spus:

Tot nu intelegi un lucru  - daca fac in teste un timp bun nu INSEAMNA NIMIC.

Pentru tine, poate. Pentru mine, si cred ca nu sunt singurul, inseamna fix ca motocicleta aia, cu zabrele si WP, vine la zecime langa minunea tehnicii moderne. E o baza de plecare pentru evolutie si demonstreaza ca nu e slaba a priori.

Ca nu e motocicleta de castigat titlul? Da, corect, nu este. Va fi? Ramane sa ne spuna evolutia ei

 

Acum 9 ore, Method a spus:

Ulteriror in acel an - vorbeai de 2019.Ce rezultate a avut KTM in anul in care ii tot dai tu cu testele?enumera performantele lor din 2016 pana chiar si in2020.

 Bun. Avem asa: un constructor care vine prima data in competitia asta si care pana atunci a avut un singur model (din cate stiu) de moto sport. In toata perioada asta am avut pe grila 4 constructori consacrati, unii dintre ei cu moto de client cu specificatii identice. Plus revenirea unui constructor mic, dar care are state foarte vechi in competitie.

Anul 1 - 2017 - prinde top 10 de 7 ori (4+2+1)

Anul 2 - 2018 - prinde top 10 de 4 ori (1+3+1) cu podium in ultima cursa si alte cateva locuri 11

Anul 3 - 2019 - prinde top 10 de 10 ori (8+1+1)

Anul 4 - 2020 - prinde de 14 ori top 5. Castiga 3 curse, are alte 5 podiumuri. A fost pe podium la jumatate dintre curse (7/14) pe 6 circuite diferite din 9

Acum 48 minute, PzKpfW a spus:

image.thumb.png.0b16a1aca9f5fbaf434f9da9edd9305f.png

Pff, ce facusi? E fake. Chiar daca nu e, se vede clar ca in partea din spate imita japo. Si chiar daca nu imita, trebuia sa ramana la modelul vechi pentru ca nu ne mai iese narativul. Da‘ ne descurcam noi.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, frigider a spus:

 

Oliveira chiar a pus presiune pe MM. Nu știm ce rezerve avea MM dar KTM a tras tare.

Singura moto care a stat cu el, tine minte: venind din pluton.

Omul a tras să ajungă acolo apoi a tras să l facă să cedeze.

Nu înțeleg de ce e vreun dubiu cum că încă nu e buna moto.

Pai pe circuitul asta a dovedit ca este o motocicleta buna,cu pneurile care ii convin . Chiar surprinzator de buna! Dar sunt multe alte circuite, unde nu mai este atat de buna. 

 

In legatura cu ce spuneai mai sus,am avut curiozitatea sa ma uit comparativ pe cifrele cursei de anul asta, si a celei din 2019. Si situatia se prezinta asa: In 2019, MiMi a acoperit distanta in 41'08.276, cu o viteza medie de 160,6; In 2021, castigator tot Mimisor, in 41'07.243,viteza medie, tot 160,6. In 2019 i-a dat lui Vinales ( al doilea clasat) 4.58s, anul asta, Oliveira termina la doar 1,6 s de el. Prin comparatie, in 2019 cel mai bine clasat KTM (PEsp,locul12) termina la 26.57s de lider. Quart a terminat anul asta (in 2019 nu a triminat cursa) la 6.77 s.de lider, adica mai slab decat Vin in 2019. Amu' fiecare trage propriile concluzii, dar cel putin pe circuitul asta, KTM a fost foarte buna si intr-un evident progres. Chiar daca nu place unora, noul sasiu de Fe, isi face treaba foarte bine. Insa, pana la a fi competitiva, cat sa se amestece in lupta pentru titluri, mai este totusi cale lunga.  

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Method said:

Era trellis si "the austrian way - the winning way" (Birer nu eu) in perioada 2016-2019 - si au castigat nimic,in 2020 o facura the japo way no more trellis (de motor nu mai zic - a naibii coincidenta la 2 curse dupa Honda adoptara si ei big-bang'ul),si hopa rezultate.Nu cred ca mai e nimic de zis.

 

La cadru nu au nimic "the japo way".

image.thumb.png.08755907cb1f0497cafdbbc621513ebe.png

Legat de motor, nu cred că se ascund cu asta - din contră, vorbesc laudativ de HRC:

 

“Honda was our idol because it had the strongest V4 on the grid at the time when we started our project. In MotoGP you need horsepower, which is why we chose a V4 engine. Maybe it’s a bigger challenge to get the right package with a V4 engine but if you do get it right we believe you can make a better compromise over a full season.”


Risse doesn’t think the RC16 and RC213V are that similar any longer, due to rider input.


“Since we first ran the bike we took our own direction and we are guided by our riders. Corner speed is what our riders have wanted for a long time, so they lead us in this direction and step by step the bike gets better.”

Sursă.

 

Mai mult decât șasiul, sunt singurii care folosesc suspensiile proprii (WP) și nu Öhlins ca toată lumea. Și Honda a avut o încercare asemănătoare acum ceva timp cu Showa (care e practic firma lor) și n-au ajuns prea departe.

 

9 hours ago, xt600 said:

Asa ii contraziceai si pe aia de la Kawasaki, acum vreo doi ani, cand ii acuzau pe ducatisti ca au venit cu prototipul de Gp, in WSBK, coafat in motocicleta de serie. Alti prosti si aia, habar nu aveau despre ce vorbesc. 

 

PR agresiv și superficial din partea celor de la Kawasaki când s-au văzut bătuți după o perioadă hegemonică. Ulterior au câștigat campionatul și au abandonat discursul, nu le mai era util. Nu văd să fi scos nicio motocicletă V4 între timp (așa cum se lăudau că pot, dacă vor) pentru a contracara ceea ce numeau atunci "avantajul injust" al acelei arhitecturi. Amuzant.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Method a spus:

qed

 

Era trellis si "the austrian way - the winning way" (Birer nu eu) in perioada 2016-2019 - si au castigat nimic,in 2020 o facura the japo way no more trellis 

 

 

In poza pusa de colegul Panzer (dupa multe rugaminti si insistente :D ) se vede destul de bine ce inseamna acel cadru hibrid. Intr-adevar, in zona jugului, are vreo doua zabrele, in rest este cum ai spus tu, un perimetral executat din otel,dupa modelul celor de aluminiu. Adica cum spun francezii: "Le RC16 amélioré présente une conception de châssis hybride (combinant des éléments de double longeron et cadre en treillis designs) fabriqués en acier..." Prin acel "double longeron" sau "faisceau" francezii inteleg cadru perimetral. So.. noul cadru nu mai pastreaza mare lucru din cadrul vechi. Nu mai este un trellis in sensul clasic asa cum il stim toti. Cand au intrat in MotoGp, in naivitatea lor, au venit cu cadrul de pe KTM 1290 Duke sau de pe 1290 Adventure (glumesc,desigur 🤣, dar cam asa aduce vechiul model), pana cand a testat mobra Pedrosa. Ala si-a pus mainile in cap si i-o fi spus lui Birer &Co: " Ba baieti,  aici sunteti in MotoGp, nu la enduro peisagistic, trebuie sa faceti o motocicleta de curse, nu o balena de touring" 

Edited by xt600
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, xt600 said:

Prin acel "double longeron" sau "faisceau" francezii inteleg cadru perimetral. So.. noul cadru nu mai pastreaza mare lucru din cadrul vechi. Nu mai este un trellis in sensul clasic asa cum il stim toti.

 

Acele lonjeroane sau montanți se regăsesc pe cadrul RC16-lui de la bun început, din 2016 și reprezintă principala diferență față de cadrul trellis de la Ducati de exemplu, care nu are așa ceva și folosește motorul ca stressed member al șasiului:

image.thumb.png.69740a0844e01a7bf73adee1d8324705.png
 

  • Este cadru perimetral? Se poate spune că da, dar așa a fost tot timpul.
  • Este din oțel tubular cu trellis? Da.
  • Au schimbat arhitectura și nu mai este din oțel tubular cu trellis începând cu anul trecut? Nu.

Gata. Personal am pierdut deja prea mult timp explicând lucruri evidente :) 

Link to comment
Share on other sites

Boss! Ramane cum vrei tu. Cu expertii nu te pui. Am postat informatia pe care am gasit-o, acolo scrie ca nu mai este trellis, ci un hibrid cu elemente de trellis, fiecare cititor trage ce concluzie doreste. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 ore, PzKpfW a spus:

image.thumb.png.0b16a1aca9f5fbaf434f9da9edd9305f.png

 

deci au ajuns la cadrul honda, dar facut din otel

la 50 de milioane pe an, cat ducati, eu zic ca in maxim 3 ani descopera si alte materiale

Edited by prafrau
Link to comment
Share on other sites

Acum 53 minute, prafrau a spus:

 

deci au ajuns la cadrul honda, dar facut din otel

la 50 de milioane pe an, cat ducati, eu zic ca in maxim 3 ani descopera si alte materiale

Cui ii pasa? 

Au rezultate.

Sa vezi ce bine vor merge cu materialele alea noi ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...