Jump to content

Etrier blocat


Recommended Posts

Am dus un CBR 1000 RR la un mecanic căruia încă nu-i voi da numele, pentru revizie și alte câteva modificări ( oglinzi noi, mansoane noi, manete noi etc.) După prima ieșire cu motocicleta, a înțepenit frâna față cu tot cu roata si etrierul stang blocat pe disc. Am avut prezență de spirit și am reușit ca prin minune să nu mă duc târâș pe jos, aveam vreo 50 60 km/h Din etrierul blocat ieșea fum. L-am sunat pe om să-l întreb dacă suportă el costul reparației sau trebuie să scot bani din buzunar iar, deși am achitat prețul consumabilelor și manopera deja. Îmi zice, citez: "Dacă e vina mea, plătesc eu tot, dacă nu, nu plătesc nimic" 

 

Acum eu stau și mă întreb, dacă el a făcut revizia și la prima ieșire s-a întmplat asta, e vina cui? A mea? Mi s-ar fi părut de bun simț să nici nu se pună problema că mai trebuie să scot eu vreun ban din buzunar. Eu nici măcar nu pot să concep că un mecanic moto care mai este și motociclist pe deasupra face frânele în bătaie de joc. Doamne ferește!

Urmează să-i duc motorul și să-mi explice și mie de unde problema și implicit să o rezolve. Am să revin cu detalii complete în cazul în care omul nu pricepe în ce pericol m-a pus și devine arogant.

 

Pentru mecanici: NU FIȚI NEGLIJENȚI CU FRÂNELE CĂ OMORÂȚI OAMENI NEVINOVAȚI ! NU FIȚI INCONȘTIENȚI!

 

Voi ce părere aveți?

 

Vă salut!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dacă își recunoaște vina și este om corect nu vreau să-i fac reclamă proastă, că nu sunt jegos. Sunt conștient că orice om poate greși, însă vreau să văd dacă devine arogant. Dacă da, stay tooned că-i dau și numele dacă insită cu "argumente"

Link to comment
Share on other sites

A venit cineva cu un gsr600, un etrier semi-intepenit. Desfăcut ambii etrieri, curățat totul bec, simeringuri noi, flush etc. Am primit feedback pozitiv. Omul luase recent motocicleta, așa că nu a dat vina pe nimeni.

Am o bănuială de ce s-a înțepenit frâna: pistonasele pline de jeg nu s-au mai retras, discul s-a încins până s-a blocat complet. Am pățit ceva similar la mașină, după ce am cumpărat-o (bloc hidraulic ABS cu o valvă problematică). Motivul: lichidul de frână neschimbat de 6 ani.

Nu știi ce a fost cu mobra înainte, nu ai verificat înainte să o duci dacă discurile se încing. Omul nu ți-a schimbat etrierii, în orice caz. Mai e o posibilitate: plăcuțele noi au împins lichidul în rezervor, dilatație ciuciu. Asta dacă au fost schimbate plăcuțele.

Sunt curios de deznodământ, dar nu prea cred că ți-a sabotat omul motocicleta. Verifică și revino cu noutăți.

Edited by Lucian_M
Link to comment
Share on other sites

Menționez că am motorul din 2014. Este drept, pe timpul pandemiei a stat doi ani într-un garaj. Dacă era jeg, nu ar fi trebuit să-l vadă la revizie sau "vreo garnitură", după cum spunea dânsul? De aia l-am dus la revizie, să-l verifice, să-l curețe și să schimbe ce este de schimbat, implicit motorul să funcționeze corect. E consider că este vorba de neglijență aici, n-am mai pățit niciodată așa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Nu se vede, doar dacă este scos etrierul și implicit plăcuțele. Dacă nu i-ai spus, nu a umblat, poate nu a făcut probă de traseu. Personal, nu ies cu mobrele oamenilor să le testez.

Aș inspecta etrierii, sigur sunt pistonase înțepenite (de la stat sau de la mizerie, cauciucul ăla se cam deteriorează).

A, deci a zis și el "de o garnitură", care poate fi simering de la etrier. Aluminiul corodează in timp, împinge garniturile, iar pistonul nu mai revine.

 

IMG_20210512_170332.jpg

IMG_20210512_164153.jpg

IMG_20210510_195341.jpg

IMG_20210510_200642.jpg

Edited by Lucian_M
Link to comment
Share on other sites

Omul știa că motorul nu mai fusese mers de aproape doi ani. Cred că era logic că ar trebui verificat, nu cred că trebuia să-i menționez eu, un habarnavist în ale mecanicii. Acum, mă mai interesau pe mine detaliile astea dacă ajungeam la spital? 

Link to comment
Share on other sites

Să ridice mâna sus care a demontat etrierii din proprie inițiativă, fără să prezinte defect evident! Dar fiți sinceri! 🙏

 

A nu se înțelege că îi țin partea meșterului, el a zis că plătește dacă e vina lui. La mașină când ai schimbat lichidul de frână? Și nu doar pe ăla din vas, cum se mai poartă.

Edited by Lucian_M
Link to comment
Share on other sites

  • l.u.v changed the title to Etrier blocat

@Grimnir  vezi tu prietene, exista la orice echipament cu care lucreaza un om asa numitele elemente de siguranta. Cele care daca se defecteaza pot cauza buba mare.

La moto, unul dintre aceste elemente de siguranta este sistemul de franare.

Ai grija in mainile cui iti pui viata.

Procedura corecta este ca dupa reparatii ale sistemului de franare masina/mobra se verifica pe standul de frane.

 

Stiu ca este greu de gasit un service cu oameni responasbili. Treaba asta cu ''oricine poate gresi'' nu este de avut in vedere cand discuti despre frane  sau sistem de directie (elemente de siguranta).

 

Si daca tot ai intrebat ce parere avem:  parerea mea este sa cauti un mecanic. Asta nu stiu exact ce este avand in vedere ca omul spui ca stia ca e vorba de o mobra statuta 2 ani de zile.

 

Nu stim din ce oras esti, dar poate ne spui si macar te indruma lumea spre un service cu oameni zdraveni la cap.

 

 

@Lucian_M  nu te apuci sa demontezi nimica daca functioneaza sau daca nu este indicat de catre producator sa se demonteze. Stii cum e treaba: mai binele este dusmanul binelui.

In schimb putine defecte apar brusc. In cazul de fata daca acel mecanic dadea macar o tura cu mobra si masura temperatura discurilor cu cel mai amarat pirometru isi dadea seama ca ceva nu este in ordine. Franeole alea nu au inlemnit brusc subit si dintr-o data.

Asta ca sa nu spunem ca standul de frana este obligatoriu pentru orice service autorizat  (cuvant mare, nu?) sa repare sisteme de franare.  Se accepta si fara stand de frana daca are contract cu un service cu asa ceva.

Acuma este clar ca omul a reparat la cineva ''care se pricepe'' si rezultatul este cel constat de catre coleg. Bine ca a scapat colegul intreg.

 

 

Link to comment
Share on other sites

De moment ce se poate întâmpla așa ceva, eu zic că ar fi de la sine înțeles să verificați temeinic tot ce ține de frâne. Pe dreapta, din spatele meu venea autobuzul, puteam să cad fix în fața lui în mers, caz în care ajungeam la o altă rubrică de pe forum...

@Silver Arrow Sunt din București.

Chiar mi-aș dori să găsesc un service cu mecanici serioși în București, că mi s-a acrit de faze din astea. Am mai fost și prin alte locuri și lipsa chefului pare să fie o chestiune generală pe aici.

Link to comment
Share on other sites

Singura chestie a fost că nu s-a făcut probă de traseu. Tu nu ai observat că mobra merge înfrânată? Adică se cam lasă "de bot" când iei mâna din gaz?

 

Cât de rapid și cât de mult poți învârti roata pe un stand de frânare, pentru a încinge discurile și a bloca etrierul? Și câte ateliere moto au stand de frâne?

Omul a fost cooperant, nu a dat cu flit, deci există cale de împăcare. Eventual cere să asisti la "operațiunea etrierul". Pe mine nu m-ar deranja, dimpotrivă.

Link to comment
Share on other sites

Nu mergea înfrânată, mergea aparent normal. Problema a apărut după vreun kilometru jumate, din senin. Frâna mi s-a părut mai rigidă decât eram eu obișnuit cu ea dar în rest nimic suspect. Repet, suntem oameni, mai greșim, dar dupa cum spunea @Silver Arrow, cu direcția și cu frânele nu te joci. Nu e primul motor pe care îl repară și în general sunt numai vorbe bune despre dânsul, nu vorbim de un novice.

Link to comment
Share on other sites

Daca revizia a constat si in schimbarea placutelor de frana, atunci ar fi fost de bun simt, in sensul profesional, sa verifice si starea pistonaselor. Asta o fac si eu cand imi schimb placutele.

Link to comment
Share on other sites

Păi nu se precizează dacă au fost schimbate plăcuțele.

 

Părerea mea: du motorul la om, să-l inspecteze și să-l pună la punct. Mergi fără nervi și fără tam-tam, discută frumos și sigur vă înțelegeți. Am o fixație cu frânele, sunt preferatele mele, lucrez cu cea mai mare plăcere la acest dispozitiv și îl consider cel mai important lucru de la o motoretă.

Edited by Lucian_M
Link to comment
Share on other sites

Se mai poate intampla ca un furtun sa se strice pe interior si sa functioneze ca o supapa, apesi frana si ramane cu presiune pe conducta. Am intalnit problema asta la autoturisme.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, mobiletron a spus:

Se mai poate intampla ca un furtun sa se strice pe interior si sa functioneze ca o supapa, apesi frana si ramane cu presiune pe conducta.

Corect! Așa mi-au zis unii când mi se încingea janta dreapta față la mașină. Janta, nu discul! A ieșit fum din ea, mi-am dat seama abia când a început să-mi trepideze volanul. Dacă m-aș fi uitat la consumul instant, vedeam că e dublu, dar era pe mixt. Am schimbat degeaba conducta și pistonul, problema era în blocul de valve. Dar măcar am eliminat o posibilă cauză, cost total 110 piesele și manoperă foarte subțire (mă am bine cu mecanicul).

Nu se precizează nici ce conducte are: standard sau metalice. Dar eu bag mâna în foc pentru etrier blocat, datorită mizeriei. Sau a lichidului de frână antic.

Link to comment
Share on other sites

Acum 33 minute, Lucian_M a spus:

Să ridice mâna sus care a demontat etrierii din proprie inițiativă, fără să prezinte defect evident! Dar fiți sinceri! 🙏

 

A nu se înțelege că îi țin partea meșterului, el a zis că plătește dacă e vina lui. La mașină când ai schimbat lichidul de frână? Și nu doar pe ăla din vas, cum se mai poartă.

 

Eu, de fiecare data am gasit mehlem in sistem.

Link to comment
Share on other sites

@Lucian_M Plăcuțele au fost schimbate chiar de dânsul. Eu sincer sper să ne înțelegem, fără tam-tam și nervi că faptul e oricum consumat iar eu sunt fericit că sunt întreg deși mă doare spatele de mor că m-am opintit să-l trag pe marginea drumului. Putea fi însă de la mai rău spre fatal.

Link to comment
Share on other sites

am si eu fix acceasi problema la un f650gs. inlocuit lichid de frana, fara umblat la placute, s-a infranat etrierul fata. demontat etrieru, curatat fara sa scot pistonasele. montat la loc. acelasi comportament dupa 10-15 frane se blocheaza etrierul. O sa demontez complet etrierul maine sa vedem daca o rezolv asa. Pana acum n-am mai patit asa ceva...

Edited by Cavaleru
Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, GoodKat a spus:

 

Eu, de fiecare data am gasit mehlem in sistem.

Tot respectul! 👍👍👍

 

 

Acum 8 minute, Cavaleru a spus:

am si eu fix acceasi problema la un f650gs. inlocuit lichid de frana, fara umblat la placute, s-a infranat etrierul fata. demontat etrieru, curatat fara sa scot pistonasele. montat la loc. acelasi comportament dupa 10-15 frane se blocheaza etrierul. O sa demontez complet etrierul maine sa vedem daca o rezolv asa. Pana acum n-am mai patit asa ceva...

Este coroziune sub simeringuri, nu am făcut poze, se curăță cu pensetă la 90 de grade (știi asta mai bine ca mine).

Și încă ceva, tot la frâne: ce înseamnă să pui vaselină chioară și nu de aia siliconica.

IMG_20210330_184954.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

 

Motoreta din 2014 cu asemenea probleme ?... ceva e necurat la mijloc ... 

 

Eu am si am avut mai multe fiare cu majoratul facut si nu am patit asa ceva niciodata...dar odata la un 3 ani  le schimb lichidul si fac o revizie totala la sistemul de franare.

 

 

Chiar acum o luna am cumparat un 600 rr , special pt a-l face de circuit si pt ca am suspectat intretinere mai sporadica si lipsita de experienta de la fostul proprietar , sistemul de frana a fost desfacut la doar 2 zile dupa achizitie si arata asa :

 

 

IMG-20210519-WA0002.jpg

IMG-20210519-WA0001.jpg

9 minutes ago, Grimnir said:

Manete scurte, da. Nu văd ce legătură are dimensiunea sau aliajul din care este făcută maneta. Etrierul e de la mama ei, inclusiv pompa de frână :)))

 

Pai e plin net-ul de inspe mii de cazuri similare si mult mai grave , cand s-au dat efectiv peste cap si si-au rupt oase datorita manetelos scurte care nu sunt finisate la standardul normal si prin urmare pistonasul de la pompa ramane mereu putin apasat . Sunt sanse enorma sa fi avut ghinionul sa nimeresti manete din lotul ala periculos.

Edited by goe 75
Link to comment
Share on other sites

Motorul este din 2005, eu sunt al doilea proprietar, din 2014 până în prezent. Nu a avut asemenea probleme absolut niciodată. Problema a apărut din cauză că motorul a stat în garaj doi ani și a adunat jeg, cu siguranță.

9 minutes ago, goe 75 said:

Pai e plin net-ul de inspe mii de cazuri similare si mult mai grave , cand s-au dat efectiv peste cap si si-au rupt oase datorita manetelos scurte care nu sunt finisate la standardul normal si prin urmare pistonasul de la pompa ramane mereu putin apasat . Sunt sanse enorma sa fi avut ghinionul sa nimeresti manete din lotul ala periculos.

 

Mă intrigă chestia asta și am să verific dacă cumva asta este cauza. Nu știam de treaba asta, mersi mult! 😀

Link to comment
Share on other sites

Pai ok. Dar daca tu il ai din 2014 si pana acum nu ai cerut unui mecanic in mod expres sa-ti schimbe lichidul si sa-ti curete etrierii macar de 2 ori , poate o fi si vina mecanicului pe undeva , dar e categoric si vina ta.

Faptul ca ii zici sa iti faca o revizie de primavara e fix pix ... 

 

 

Magiunul ala din etrieri poate foarte bine sa nu dea semne naspa la un test , chiar si pe stand de frane ,dar cand iese din atelier isi baga michiduta coada...exact cum s-a intamplat.

 

Sunt unele chestii pe care trebuie sa le ceri in mod expres , direct si foarte specific ...pentru ca mecanicii sunt satui de comenzi de revizie si cand au prezentat nota s-au trezit dificultate sa colecteze daca au fact-o pe bune.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...