Jump to content

Etrier blocat


Recommended Posts

@goe 75 A avut revizia făcută la fiecare început de sezon și a mers brici în general, nu e prima oară când ajunge la un service, despre ce vorbim? În revizie au intrat atât schimbarea lichidului de frână, cât și plăcuțele din etrieri, pe lângă schimbul de ulei/filtre etc.. Duc motorul la un specialist, mă aștept că știe mai bine ca mine ce trebuie făcut. Nu înțeleg de unde vine ideea că trebuia eu să-i dau un detaliu super-tehnic legat de frână, serios :))

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu te condamn , nu stiu ce specialist cunosti tu . Iti zic doar ce am observat eu peste ani si cum procedez ca sa ma feresc de anumite probleme . Si chiar si acum mai am problema ca uneori mecanicul meu nu ma asculta si face cate ceva putin alfel decat i-am cerut si este enervant .

Dar , se trece peste si mergem mai departe impreuna pt ca eu nu vad specialisti , va doar oameni ca oricare altul , cu aceleasi probleme ...pe care nu tot timpul le poti lasa acasa ...si tot asa.

 

 

Din pacate sunt foarte foarte multi cere practica in domeniul mecanicii si care factureaza operatiuni pe care nu le-au facut niciodata ...

Link to comment
Share on other sites

@goe 75 sunt de-acord cu tine în mare parte dar NU și când vine vorba de frâne :))

 

*mecanic moto = specialist în reparat motociclete, eu asta înțeleg.

 

Cum era să îi dau jumate din bani pe motiv că am și eu probleme, necazuri etc. ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

@goe 75

Merci fain pentru pontul cu manetele chinezești! 🤘

Acum ceva vreme mă tenta să-mi pun și eu de astea scurte, dar nu mi-au inspirat încredere. Așa că am rămas la cele stock, pe care le-am... scurtat. 😉 Oricum le acționam tot cu două degete.

 

La astea ceaina știu că nu este bucșa de bronz și, drept urmare, își fac joc mare, se bălăngăne aiurea. La unele nu mai merg senzorii (switchurile). Dar faza cu apăsarea parțială a pistonului acum am aflat-o și promit că nu voi monta așa ceva pe nicio motoretă. Am condus câteva cu "manete sport", prefer oricând un levier clasic.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, Lucian_M a spus:

@goe 75

Merci fain pentru pontul cu manetele chinezești! 🤘

Acum ceva vreme mă tenta să-mi pun și eu de astea scurte, dar nu mi-au inspirat încredere. Așa că am rămas la cele stock, pe care le-am... scurtat. 😉 Oricum le acționam tot cu două degete.

 

La astea ceaina știu că nu este bucșa de bronz și, drept urmare, își fac joc mare, se bălăngăne aiurea. La unele nu mai merg senzorii (switchurile). Dar faza cu apăsarea parțială a pistonului acum am aflat-o și promit că nu voi monta așa ceva pe nicio motoretă. Am condus câteva cu "manete sport", prefer oricând un levier clasic.

 

Confirm problema. Chiar pe forum au fost niste cazuri cand s-au varsat rideri, din fericire fara urmari serioase. Eu sfatuiesc pe toti sa puna manete OEM sau daca ii roade buzunarul ceva dedicat de la producatori pe bune, nu 'Ciaina'.

 

La manete vezi de fapt mentalitatea motociclistului in general. Isi iau motor mai nou si mai scump, dar pun mansoane si manete din China.

 

Mai trist este ca am vazut si pompe de frana chinezesti...unele merg bine, altele nu.

Link to comment
Share on other sites

Am pus la un R1 niște conducte Goodridge, avea ceva conducte metalice cu înveliș albastru, arătau ok la prima vedere. Banjo-urile erau fisurate, ceva incredibil. Dar omul avea o scuză: așa a luat mobra și a vrut să o știe ok. Ale mele țin de peste 3 ani.

 

Multora nu le plac manetele stock, sunt prea lungi (există flex), nu-s la culoarea mobrei (trebuie musai să se asorteze cu suporturile scărițele și cu mânerul de pe rezervor) sau au fost rupte și decât o manetă originală nouă, mai bine un set ceaina, de pe oleics.

Oricum, fără poze cu detalii, doar din vorbe, fără un meșter bun care să identifice problema, mai mult discutăm. Sunt curios ce s-a întâmplat de fapt.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Lucian_M a spus:

Să ridice mâna sus care a demontat etrierii din proprie inițiativă, fără să prezinte defect evident! Dar fiți sinceri! 🙏

Eu i-am demontat la a mea, am scos pistonasele si am curatat tot, dar nu fac asta ala fiecare schimbare de placute de frana, ci o data la 2-3 schimburi. Recunosc  ca nici nu ii verific temeinic de fiecare data daca nu am timp, desi incerc sa curat tot ce se poate curata fara sa demontez etrierii. In acelasi timp, nu a stat niciodata motocicleta pe dreapta mai mult de o iarna.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, GoodKat a spus:

 

Confirm problema. Chiar pe forum au fost niste cazuri cand s-au varsat rideri, din fericire fara urmari serioase. Eu sfatuiesc pe toti sa puna manete OEM sau daca ii roade buzunarul ceva dedicat de la producatori pe bune, nu 'Ciaina'.

 

La manete vezi de fapt mentalitatea motociclistului in general. Isi iau motor mai nou si mai scump, dar pun mansoane si manete din China.

 

Mai trist este ca am vazut si pompe de frana chinezesti...unele merg bine, altele nu.

In general la sistemul de franare este indicat sa folosesti piese OEM.

Am avut o patanie cu BMW R1200RT, despre care am mai povestit : am cumparat niste pacute de frana de la un magazin on-line. Placute TRW. In nici 200 Km a sarit o garnitura de frecare de la una din placutele din spate (cum ar veni in limbaj de bordura a sarit ''ferodoul'').

Cel de la care am cumparat l-a luat pe ''nu stiu'' in brate, ca nu a fost  montat in service etc. Am acceptat ca nu a fost montat in service si l-am uitat definitiv pe magazin.

Am vorbit cu un director de calitate de la TRW Germania, care mi-a confirmat ca sunt originale. Si care de asemenea mi-a confirmat ca TRW este furnizorul de placute de frana pentru BMW.

Si am comandat placute de la BMW .  Pret dublu dar ............

Alta calitate. Im pare rau ca nu mai am pozele. Diferenta de la cer la pamant, incepand de calitatea suportului metalic al garniturii de frecare si terminand cu grosimea garnitruii de frecare,  mai mare la OEM.

De atunci cumpar doar placute de frana de la reprezentanta.

Link to comment
Share on other sites

Acum 29 minute, AdrianB1 a spus:

Eu i-am demontat la a mea, am scos pistonasele si am curatat tot, dar nu fac asta ala fiecare schimbare de placute de frana, ci o data la 2-3 schimburi. Recunosc  ca nici nu ii verific temeinic de fiecare data daca nu am timp, desi incerc sa curat tot ce se poate curata fara sa demontez etrierii. In acelasi timp, nu a stat niciodata motocicleta pe dreapta mai mult de o iarna.

Nici eu nu fac asta decât la 2-3 ani, din lipsă de timp și chef. Iar cât e la iernat, n-am chef de stat în frig. Am în plan o tură de 5k km și aș lua totul la puricat, ca să merg mai liniștit, cu toate că nu-i musai nevoie, însă piticul nu-mi dă pace.

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, Silver Arrow a spus:

De atunci cumpar doar placute de frana de la reprezentanta.

Acum niste ani aveam un vecin prin cartier care avea o mica firma care vindea piese si consumabile moto. El a fost cel care mi-a zis ca majoritatea consumabilelor care se gasesc pe piata in Romania sunt contrafacute, in special uleiul de motor dar o gramada de alte consumabile sau chiar piese.

Link to comment
Share on other sites

Nu mai dați vina pe manete, nu ați înțeles principiul de funcționare. Pistonașului pompei trebuie să se retragă complet pentru ca presiunea rămasă să se întoarcă în pahar. 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 11 ore, goe 75 a spus:

Manere scurte ? Daca da , e vina chinezului .

Cine știe, cunoaște! 

Așa este, si eu am pățit la fel acum câteva luni, doar că la ambreiaj. Din cauza faptului că gunoiul de manetă ținea presiune în sistem, după ce se incalzea uleiul îmi patina ambreiajul - am povestit pe larg în linkul de mai jos, unde sunt și alți pățiți cu frâne blocate : 

https://m.facebook.com/groups/MOTOCICLISM.ro/permalink/1086301795183985/

 

Acum 13 ore, Grimnir a spus:

Dacă își recunoaște vina și este om corect nu vreau să-i fac reclamă proastă, că nu sunt jegos

Nu ți-a făcut nimic greșit mecanicul la frâne, ai pățit asta din cauza descrisă foarte bine de către @goe 75mai sus! 

Singura lui vină oarecum este că nu te-a avertizat ce înseamnă gunoaie China pe motociclete, dar atât. 

Ia povestea ca atare, ai învățat ceva în plus, bine că nu ai căzut. 

Link to comment
Share on other sites

Am mai observat ceva la mizeriile ceaina: partea care apasă pistonul (pompei) e concepută greșit, freacă în manșonul din cauciuc și în timp îl sparge. Apoi trebuie schimbat, că altfel intră jeg și compromite pompa. Cât despre curățat și gresat manșonul cu silicon (cel mai bun prieten al cauciucului), nici nu poate fi vorba.

Edited by Lucian_M
Link to comment
Share on other sites

  • Admin

La ale mele partea unde intră axul pistonașelor (am frâna și ambreiajul hidraulice) era culisantă și excentrică, încât în teorie se putea regla. 

Piesa asta era încastrată în manetă și ar fi trebuit să se regleze ușor, dar din turnare nu mergea până la capăt și axul nu intra în acel lăcaș special, ci stătea pe buza acestuia. Interesant este că doar la ambreiaj făcea așa, la frână axul intra bine în lăcaș. 

Se și vedea în interior uzura creată acolo. 

Abia după ce am pățit să-mi patineze ambreiajul și le-am întors pe toate părțile o zi întreagă am găsit și explicația de ce vânzătorul le lăsase repede la 100 ron/perechea! 

Lume multă, oameni puțini! 

A preferat să-și ia 100 ron pe niște gunoaie, știind că altul poate cădea cu motorul din cauza frânelor! 

Îmi amintesc că eram într-o plimbare și le-am schimbat direct în Petrom la Ploiești, noroc că le păstrasem pe cele originale în coburi. Am aruncat panaramele urgent într-un coș de gunoi, să nu dea altul peste ele și să pățească la fel! 

De atunci m-am lecuit.

Deși nu sunt genul să pun brizbrizuri pe motor, îmi amintesc că le-am luat totuși cu strângere de inimă, mai mult pentru că vorbisem deja cu omul. 

 

Link to comment
Share on other sites

Maneta de frână este identică cu aia TITAX de o avusesem înainte, diferă doar aliajul. Îmi vine extrem de greu să cred că în 1.5 km am pățit asta din cauza manetei. O să vă zic mâine de la ce a fost problema. Problema e că am spatele înțepenit acum din cauză că m-am opintit să ridic motoru ca să-l trag pe marginea drumului și sunt absolut spumat, deci n-am scăpat fără accidentare, chiar dacă nu m-am tăvălit pe jos. Abia aștept deznodământul, sunt fiert!

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Identică pe exterior. 🙂

Dacă citești cu atenție cele descrise în linkul pe care ți l-am dat nu o să ți se mai pară greu de crezut 😏

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, l.u.v said:

Identică pe exterior. 🙂

Dacă citești cu atenție cele descrise în linkul pe care ți l-am dat nu o să ți se mai pară greu de crezut 😏

 

O să aflăm exact mâine. Eu personal nu cred că e maneta de vină. Cred că lipsa chefului e principalul vinovat aici. Rămâne de văzut.

Link to comment
Share on other sites

Acum 15 ore, Lucian_M a spus:

 Personal, nu ies cu mobrele oamenilor să le testez.

 

pentru ca esti un profesor de sport evazionist care are impresia ca repara motociclete la negru...

 

Acum 14 ore, Grimnir a spus:

Manete scurte, da. Nu văd ce legătură are dimensiunea sau aliajul din care este făcută maneta. Etrierul e de la mama ei, inclusiv pompa de frână :)))

ai montat manerele acum? iti tine pistonul din master apasat si creaza presune in sistem 

 

oricum trebuie inspectat tot si schimbat ce-i de schimbat , un set de furtune cu insertie nu strica , pregateste-te la 200~ euro piesele pentru o revizie facuta bine , kit rep etrieri, kit pompa si furtune metalize . aia e revizie de frane nu un rahat de schimb de placute si jumate din lichidu de frana.

Acum 19 minute, Grimnir a spus:

 

O să aflăm exact mâine. Eu personal nu cred că e maneta de vină. Cred că lipsa chefului e principalul vinovat aici. Rămâne de văzut.

credinta ta n-are legatura cu realitatea, daca maneta tine apasat pistonasul din pompa de frana chiar si 1 mm , nu se mai intoarce lichidul in pahar , dupa 1-2km creste presiunea in sistem si iti pune frana singura ... e problema o problema foarte cunoscuta 

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, superbec said:

credinta ta n-are legatura cu realitatea, daca maneta tine apasat pistonasul din pompa de frana chiar si 1 mm , nu se mai intoarce lichidul in pahar , dupa 1-2km creste presiunea in sistem si iti pune frana singura ... e problema o problema foarte cunoscuta 

Bine bine, el ca mecanic, nu a observat asta? Ce plm... Eu habar n-aveam, ok, dar el?

Link to comment
Share on other sites

oare de ce o cere RARul test de frane la orice inetrventie pe sistem? Tocmai ca se evite mecanici fcare nu vor sa verifice ce au facut? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...