Sari la conținut

Din experiență adunate și de la bătrâni furate 😊


l.u.v
 Share

Postări Recomandate

  • Admin

Salut,

Am scris textul de mai jos acum vreo 2 ani pe grupul de FB.

M-am gândit că cele scrise vor fi de folos celor tineri și nu numai.

Ei pot învăța ceva din experiența noastră și cum sunt destui care încep cu acest forum, poate nu e rău să afle tipsurile de aici. 

Vă invit să adăugați și voi ceea ce credeți de cuviință. 

Enjoy! 

 

“Aș dori să împărtășesc cu voi câteva lucruri de la care încerc să nu mă abat niciodată atunci când aleg să ies cu motocicleta.
Îmi place să cred că sunt lucruri "mai altfel" decât cele uzuale, dar care vor prinde bine celor care le aplică. 
Parte dintre ele sunt din proprie experiență, altele "furate" sau aflate de la oameni experimentați, care au ani destui și sute de mii de km călare.

Cineva de aici a răspuns la ironiile unor tinerei motocicliști zmei la adresa celor mai in vârstă cu următoarea frază: "nu e rău să îmbătrânești, e mai rău să nu ajungi să îmbătrânești!"

O să updatez topicul pe măsură ce îmi aduc aminte, astfel încât recomand celor care l-au citit să revină și să-l răsfoiască periodic. 😊

Sper să vă folosească!

- aveți grijă mare în perioada de după iarnă, când începeți să ieșiți pe străzi. Șoferii încă nu sunt obișnuiți cu motocicliștii în trafic și nu sunt atenți!
La rândul nostru și noi avem reflexele alterate. Recomandat este că la începutul de sezon să ieșiți la drumuri usoare, de acomodare treptata la trafic. La rândul lor, gumele și asfaltul sunt reci.
Nu întâmplător, foarte multe accidente au loc în această perioadă de acomodare!
- tot la ieșirea din iarnă, majoritatea drumurilor sunt zdrențuite și cu gropi apărute datorită sării și soluțiilor de deszăpezire. Circulați cu atenție și nu uitați de aceste adevărate cratere apărute.
- foarte mare atenție în zonele unde se construiește mult. În special toamna sau primăvara, atunci când plouă mult. Apa împreună cu noroiul de pe rotile camioanelor formează adevărate patinoare pe șosele în zonele menționate. 
- orice ieșire cu motorul trebuie să cuprindă DOAR 4 elemente: tu, motocicleta, drumul din fața ta și natura. Se știe că mersul pe motor induce o extraordinară stare de relaxare. Resetați-vă și deconectați-vă de la tot ce nu intră în categoriile de mai sus, pentru că odată ajunși în șa, gândurile și ființa voastră trebuie să fie concentrate doar pe cele menționate. Nimic nu este mai nociv și periculos odată urcați în șa, decât o minte încărcată de cearta cu șeful, cu vecinul sau gândul că am credit la bancă! 
- nu încercați să vă depășiți limitele, mai ales atunci când  mergeți într-un grup cu  necunoscuți. De multe ori se găsesc rideri mai rapizi care o iau în față și există tentația să vă țineți după ei, chiar dacă ritmul lor nu este cel cu care sunteți obișnuiți.
- fără a avea legătură cu misticismul, încercați să țineți tot timpul cont de feeling-ul interior, starea mentală și de "semnalele" primite. Am evitat niște situații care puteau fi complicate atunci când am făcut asta, la fel cum am dat și de greu atunci când le-am ignorat. Dacă vocea interioară vă dă semnale de alarmă fie nu plecați la drum, sau dacă o faceți, circulați cu atenție sporită! 
- obișnuiți-vă ca înaintea fiecărei ieșiri să vă rezervați 5 minute pentru dezmorțirea corpului, mai ales înaintea unui drum lung. Diferența dintre a sta în șa țeapăn sau relaxat este enormă. Câteva exerciții de gimnastică ale torsului și gâtului vă vor ajuta să vă simțiți ca și cum ați face corp comun cu motorul. Repetați aceste mișcări atunci când faceți câte o pauză în benzinării.
- Grijă mare vinerea! Din cele sesizate de-a lungul anilor, vinerea este cea mai periculoasă zi. Toți sunt obosiți și grăbiți să ajungă acasă după o săptămână încărcată. 
- vara (oricât ar fi de cald) folosesc tot timpul tricou cu mânecă lungă și pantalon layer colant din material subțire gen coolmax pe sub costum. Nu trebuie să fie ceva foarte scump, la Decathlon sau Lidl au lucruri foarte bune și perfect pretabile. Costumul nu se mai lipește de corp, layer-ele elimina rapid transpirația, se usucă la fel de repede și induc o senzație de fresh și răcoare. Nu purtați bumbac. Se face leoarcă în 10 secunde și se usucă într-o zi!
- ascultați-vă întotdeauna organismul! În turele lungi și intense de o zi, atunci când se adună oboseala, opriți-vă într-un loc la umbră (dacă este vară) și rezervați o jumătate de oră pentru odihnă. Dați-vă ghetele jos și lăsați picioarele să respire și să se răcorească. Puneți ghetele sau geaca sub cap, întindeți-vă pe iarba și..odihnă plăcută. Veți vedea că veți reporni la drum total refăcuți. Să aveți tot timpul în minte că sunteți la plimbare și că nu contează dacă ajungeți acasă cu o jumătate de oră mai târziu. 
- port tot timpul cagulă, indiferent de anotimp. Pe lângă faptul că împiedică transpirația să ajungă în căptușeala căștii, sunt foarte igienice pentru piele. Vara tip coolmax, iarna windstoppere, gen cele cu bază tip neopren. Când este foarte frig port o "gâtieră" din windstopper căptușit și pe deasupra cagula.
- casca, deși am flip up, am renunțat să merg cu viziera sau mandibula ridicată în timpul mersului, chiar dacă tentația este mare. Am făcut asta după ce era să înghit o albină. Altă dată, o piatră mare sărită dintre roțile unui camion, mi-a lovit viziera fix după ce o închisesem, cu doar câteva momente înainte. 
- port tot timpul chilot tip boxer, mai ales la drumuri lungi. Un chilot normal are terminațiile cusute exact pe punctele de contact cu șaua, iar cusăturile restricționează circulația sângelui în zonă. În combinație cu șeile proaste, un drum lung poate deveni un chin. Eu am și o pereche de pantaloni de ciclism cu gel, sunt extraordinar de buni pentru drumurile lungi.
- dacă vă permiteți, pentru vara și temperaturi ridicate, cumpărați cooling vest. Găsiți mai multe tipuri. Eu am una de la Revit. În combinație obligatoriu cu un costum mesh, este senzațională. Timp de 2 ore asigură o senzație de răcoare la bust, apoi se udă și refolosește la fel, asigurând un confort termic propice. 
- cumpărați-vă costume de sezon. Încercați să uitați de reclame care promit marea cu sarea, 4 anotimpuri, vrăjeli și alte bla bla-uri. Vara am costum integral din mesh, în restul anului alt costum de vreme rece.
- investiți în echipamente de calitate, chiar dacă sunt mai scumpe. Luați obligatoriu cu membrană tip goretex, sunt excelente prin faptul că elimină transpirația și lasă corpul să respire. Îmi amintesc de un amic cu care am plecat la munte cu motoarele într-o iarnă. Își cumpărase o geacă arătoasă, dar ieftină. Am oprit în benzinărie, eu uscat, el fleașcă pe dedesubt. A tras o săptămână cu o răceală groaznică!
- nu luați niciodată costume moto care să fie fest pe voi. Se întâmplă asta mai ales în cazul fetelor, care vor să arate tot timpul țuț!
Nimic nu este mai stresant decât un costum care vă strânge, restricționează mișcările și vă distrage atenția de la drum. Ca și în cazul bocancilor de munte, costumul moto se cumpără o idee mai larg, să poți pune și ceva pe dedesubt, mai ales că toate au fel de fel de reglaje și curele de ajustare. 
Rețineți, un costum moto trebuie să vă vină bine așezat pe motor în poziția de pilotat, nu stând drept în fața oglinzii !!
- legați și ajustați cât mai bine bretelele de reglaj de la ghete și costum pe voi. Este foarte periculos să vă agățați în mers elementele astea de manete, scărițe și pedalierul motocicletei. Nu mai spun de  stresul picăturii chinezești atunci când curentul vă antrenează și lovește curelele de corp. 
- casca.
Nu cumpărați niciodată o cască numai după review uri, sfatul prietenilor sau mai nou testul  Sharp! Casca o cumperi după ce o probezi și stai cu ea pe cap minute bune in magazin. Văd mulți începători care se orientează după testul Sharp. Nimic mai greșit! Este bine să știți că acel test nu ține cont de confortul căștii. Este un stres  extraordinar să ai o cască în care șuieră vântul după 80 km / oră, care scârțâie din toate încheieturile și în care intra apa la prima ploaie din cauza etanșării vizierei! 
- eu port tot timpul dopuri de urechi, deși am avut în mare parte din timp doar mobre cu tobe OEM, silențioase. Am încercat nu știu câte modele, de la cele ieftine, la cele industriale. Cele mai bune sunt cele Alpine Moto Safe, au filtre, poți auzi muzica și vorbi la intercom, sunt pur și simplu senzaționale. 
- evitați să circulați sau faceți-o cu mare atenție atunci când începe să plouă.
Poate părea greu de crezut pentru mulți, dar pe ploaie cu găleata se circulă mult mai safe decât atunci când abia stropește! 
Diferența este dată de faptul că praful formează o mazgă pe carosabil și cu cât ploaia este mai puternică, cu atât această marmeladă periculoasă este îndepărtată mai repede. Uneori este de preferat să mai stați 10 minute în repaos, așteptând să se întețească ploaia.
- investiți în refacerea șeii! Pe lângă consumabilele și echipamentul de calitate, sunt banii cei mai bine investiți în motor. 
Exceptând tourerele mari, dedicate, șeile OEM la majoritatea motocicletelor sunt frumoase, dar extrem de inconfortabile.
Mai ales pentru cei care fac drumuri lungi, mersul cu o șa de fabrică este un chin, în timp apare o stare de disconfort care poate genera distragerea atenției cu riscurile aferente. 
- încercați pe cât posibil să nu mergeți noaptea, mai ales pe drumurile noastre, care sunt pline de capcane.
Atenție extrem de mare, mai ales în oraș. Noaptea este răcoare, liber, toate premisele  pentru a circula cu viteză. Am văzut noaptea în orașele mari o faună pestriță de viteziști plini de fițe, având mașini tunate cu sute de cai, cu care fac veritabile raliuri!
Seara este făcută să vă opriți și să savurați o bere sau un pahar cu vin, stând la povești cu amicii. Lăsați TIR-iștii și șoferii profesioniști să meargă noaptea. 
- aveți grijă toamna pe drumurile secundare, atunci când se face vinul. Satele sunt pline de oameni afumați, alături de tractoriști și căruțași băuți.
- iarna. Există o vorbă, "iarna nu-i ca vara“ - nimic mai adevărat, mai ales în cazul motocicliștilor! Pe frig contează extrem de mult echipamentul și tipul motocicletei.
Investiți în echipamente de firmă, care au maxim 2 layere interioare, ideal ar fi doar cu membrana Gore-Tex pe exterior și mesada de iarnă la interior. Într-un costum prost intră frigul peste tot și vă obligă să adăugați pe voi tot felul de straturi suplimentare de pulovere, polare etc. Acest lucru îngreunează extrem de mult mișcările și mobilitatea voastră, iar asta poate fi periculos pe motor.
- Ideal este să mergeți pe drumuri pe care nu a mai plouat sau nins în acea iarnă.  Motivul este simplu, asfaltul este uscat și în interior. Dacă a plouat, apa pătrunde în mixtura asfaltică și îngheață, formând așa zisa "gheață neagră", extrem de periculoasă. 
- când vă apucă foamea într-o zonă despre care nu știți nimic, opriți într-o benzinărie și întrebați șoferii de camion (TIR). Oamenii bat toată țara și cunosc la perfecție toate crâșmele și colțurile unde se mănâncă bine și ieftin.
- cea mai bună metodă să îndepărtați muștele moarte este urmatoarea: luați cu voi tot timpul 2 lavete mai mari. Opriți într-o benzinărie și cât timp beți o cafea și vă trageți sufletul, una dintre ele o udați și o lăsați întinsă pe vizieră sau parbriz. După această pauză, toate impuritățile vor dispărea extrem de ușor, șterse cu cealaltă cârpă uscată. Nu folosiți hârtia din benzinării, este la fel de bună ca un glaspapier și cea mai sigură variantă să stricați viziera în scurt timp!
- luați tot timpul cu voi un recipient cu atomizor pentru șters geamurile. Puneți în el doar apă cu săpun lichid, este cea mai bună metodă să curățați viziera / parbrizul. Nu folosiți soluțiile din benzinarii, conțin tot felul de solvenți sau alcool care pot distruge viziera. Acelea sunt bune doar pentru parbrizele mașinilor, nu policarbonatul vizierei / parbrizelor moto. 
- dacă aveți posibilitatea, luați tot timpul cu voi un costum de ploaie, indiferent de anotimp.
Musai din 2 bucăți.
Pe lângă faptul că în general cel dintr-o bucată se îmbracă greu peste costum, sunt situații când ai nevoie numai de greacă.
Costumul de ploaie oferă o excelentă protecție la frig prin microclimatul cald pe care îl creează în interior, astfel încât te poți descurca excelent când vremea se răcește brusc și nu ai  echipament adecvat. 
- atunci când ploua și configurația motocicletei o permite, mergeți cu geaca de la costumul de ploaie puțin desfăcută în fermoar în partea de sus. Nu vă închideți până în gât. Un costum de ploaie este impermeabil, dar marele impediment este că nu lasă corpul să respire. Lăsând deschisa o bucată, asigurați o cât de mică ventilație în mers și atenuați senzația de saună interioară.
- nu circulați niciodată pe mijlocul benzii de rulare în situațiile când este aglomerat și mergeți în coloană.
Păstrați distanță și călcați întotdeauna pe urma roții din stânga sau dreapta a mașinii din față. În cazul unei gropi pe care mașina o încadrează între roți, voi o să o luați în plin, iar pe ploaie există riscul să alunecați pe petele de ulei / motorină scurse din motoarele autovehiculelor.
Pe asfalt uscat se poate vedea ușor că întotdeauna mijlocul caii de rulare dintre benzi este mai închis la culoare și murdar, tocmai din acest motiv.
- atunci când vă aflați în trafic aglomerat, mai ales în zone de drum șerpuit și vreți să depășiți, mergeți numai pe urma cauciucurilor din stânga ale mașinii din față și uitați-vă în oglinda stângă a acesteia. Este bine să depășiți doar atunci când aveți contact vizual cu privirea șoferului în oglindă și sunteți sigur că v-a văzut și înțeles intențiile. De obicei atunci când văd motocicliști, din ce în ce mai mulți șoferi trag ușor dreapta ca să vă facă loc.
- nu uitați niciodată (dar niciodată!!) să mulțumiți unui astfel de șofer care v-a făcut loc. Făcând asta arătați respect și data viitoare aproape sigur șoferul nu va uita și va proceda la fel și cu alți motocicliști. "Cum îi învățăm, așa îi avem" este valabil și în cazul șoferilor, nu numai al copiilor!
- ar fi bine să vă învățați ca pe cât posibil și indiferent de vreme, revenirea pe banda de mers să o faceți ocolind semnalistica și toate marcajele de pe șosea. Care alunecă ca drak, mai ales pe ploaie. Mie mi-a intrat în reflex și aproape întotdeauna la revenirea din depășiri mă încadrez între marcaje.
- un amic mi-a spus odată: "astăzi merg în așa fel încât să pot ieși și mâine!". O vorbă plină de adevăr, este bine să o învățați și să o aveți tot timpul în minte.
- dacă aveți loc este bine să aveți cu voi o trusă mică de scule, câteva siguranțe, un spray de pană plus o rola de Power Tape.
Nu știi niciodată când ai nevoie de ele!“

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v pinned this topic
19 hours ago, l.u.v said:

Salut,

Am scris textul de mai jos acum vreo 2 ani pe grupul de FB.

M-am gândit că cei tineri pot învăța ceva din experiența noastră și cum sunt destui care încep cu acest forum, poate nu e rău să afle tipsurile de aici. 

Vă invit să adăugați ceea ce credeți de cuviință. 

Enjoy! 

 

“Aș dori să împărtășesc cu voi câteva lucruri de la care încerc să nu mă abat niciodată atunci când aleg să ies cu motocicleta.
Îmi place să cred că sunt lucruri "mai altfel" decât cele uzuale, dar care vor prinde bine celor care le aplică. 
Parte dintre ele sunt din proprie experiență, altele "furate" sau aflate de la oameni experimentați, care au ani destui și sute de mii de km călare.

Cineva de aici a răspuns la ironiile unor tinerei motocicliști zmei la adresa celor mai in vârstă cu următoarea frază: "nu e rău să îmbătrânești, e mai rău să nu ajungi să îmbătrânești!"

O să updatez topicul pe măsură ce îmi aduc aminte, astfel încât recomand celor care l-au citit să revină și să-l răsfoiască periodic. 😊

Sper să vă folosească!

- aveți grijă mare în perioada de după iarnă, când începeți să ieșiți pe străzi. Șoferii încă nu sunt obișnuiți cu motocicliștii în trafic și nu sunt atenți!
La rândul nostru și noi avem reflexele alterate. Recomandat este că la începutul de sezon să ieșiți la drumuri usoare, de acomodare treptata la trafic. La rândul lor, gumele și asfaltul sunt reci.
Nu întâmplător, foarte multe accidente au loc în această perioadă de acomodare!
- tot la ieșirea din iarnă, majoritatea drumurilor sunt zdrențuite și cu gropi apărute datorită sării și soluțiilor de deszăpezire. Circulați cu atenție și nu uitați de aceste adevărate cratere apărute.
- foarte mare atenție în zonele unde se construiește mult. În special toamna sau primăvara, atunci când plouă mult. Apa împreună cu noroiul de pe rotile camioanelor formează adevărate patinoare pe șosele în zonele menționate. 
- orice ieșire cu motorul trebuie să cuprindă DOAR 4 elemente: tu, motocicleta, drumul din fața ta și natura. Se știe că mersul pe motor induce o extraordinară stare de relaxare. Resetați-vă și deconectați-vă de la tot ce nu intră în categoriile de mai sus, pentru că odată ajunși în șa, gândurile și ființa voastră trebuie să fie concentrate doar pe cele menționate. Nimic nu este mai nociv și periculos odată urcați în șa, decât o minte încărcată de cearta cu șeful, cu vecinul sau gândul că am credit la bancă! 
- nu încercați să vă depășiți limitele, mai ales atunci când  mergeți într-un grup cu  necunoscuți. De multe ori se găsesc rideri mai rapizi care o iau în față și există tentația să vă țineți după ei, chiar dacă ritmul lor nu este cel cu care sunteți obișnuiți.
- fără a avea legătură cu misticismul, încercați să țineți tot timpul cont de feeling-ul interior, starea mentală și de "semnalele" primite. Am evitat niște situații care puteau fi complicate atunci când am făcut asta, la fel cum am dat și de greu atunci când le-am ignorat. Dacă vocea interioară vă dă semnale de alarmă fie nu plecați la drum, sau dacă o faceți, circulați cu atenție sporită! 
- obișnuiți-vă ca înaintea fiecărei ieșiri să vă rezervați 5 minute pentru dezmorțirea corpului, mai ales înaintea unui drum lung. Diferența dintre a sta în șa țeapăn sau relaxat este enormă. Câteva exerciții de gimnastică ale torsului și gâtului vă vor ajuta să vă simțiți ca și cum ați face corp comun cu motorul. Repetați aceste mișcări atunci când faceți câte o pauză în benzinării.
- Grijă mare vinerea! Din cele sesizate de-a lungul anilor, vinerea este cea mai periculoasă zi. Toți sunt obosiți și grăbiți să ajungă acasă după o săptămână încărcată. 
- vara (oricât ar fi de cald) folosesc tot timpul tricou cu mânecă lungă și pantalon layer colant din material subțire gen coolmax pe sub costum. Nu trebuie să fie ceva foarte scump, la Decathlon sau Lidl au lucruri foarte bune și perfect pretabile. Costumul nu se mai lipește de corp, layer-ele elimina rapid transpirația, se usucă la fel de repede și induc o senzație de fresh și răcoare. Nu purtați bumbac. Se face leoarcă în 10 secunde și se usucă într-o zi!
- ascultați-vă întotdeauna organismul! În turele lungi și intense de o zi, atunci când se adună oboseala, opriți-vă într-un loc la umbră (dacă este vară) și rezervați o jumătate de oră pentru odihnă. Dați-vă ghetele jos și lăsați picioarele să respire și să se răcorească. Puneți ghetele sau geaca sub cap, întindeți-vă pe iarba și..odihnă plăcută. Veți vedea că veți reporni la drum total refăcuți. Să aveți tot timpul în minte că sunteți la plimbare și că nu contează dacă ajungeți acasă cu o jumătate de oră mai târziu. 
- port tot timpul cagulă, indiferent de anotimp. Pe lângă faptul că împiedică transpirația să ajungă în căptușeala căștii, sunt foarte igienice pentru piele. Vara tip coolmax, iarna windstoppere, gen cele cu bază tip neopren. Când este foarte frig port o "gâtieră" din windstopper căptușit și pe deasupra cagula.
- casca, deși am flip up, am renunțat să merg cu viziera sau mandibula ridicată în timpul mersului, chiar dacă tentația este mare. Am făcut asta după ce era să înghit o albină. Altă dată, o piatră mare sărită dintre roțile unui camion, mi-a lovit viziera fix după ce o închisesem, cu doar câteva momente înainte. 
- port tot timpul chilot tip boxer, mai ales la drumuri lungi. Un chilot normal are terminațiile cusute exact pe punctele de contact cu șaua, iar cusăturile restricționează circulația sângelui în zonă. În combinație cu șeile proaste, un drum lung poate deveni un chin. Eu am și o pereche de pantaloni de ciclism cu gel, sunt extraordinar de buni pentru drumurile lungi.
- dacă vă permiteți, pentru vara și temperaturi ridicate, cumpărați cooling vest. Găsiți mai multe tipuri. Eu am una de la Revit. În combinație obligatoriu cu un costum mesh, este senzațională. Timp de 2 ore asigură o senzație de răcoare la bust, apoi se udă și refolosește la fel, asigurând un confort termic propice. 
- cumpărați-vă costume de sezon. Încercați să uitați de reclame care promit marea cu sarea, 4 anotimpuri, vrăjeli și alte bla bla-uri. Vara am costum integral din mesh, în restul anului alt costum de vreme rece.
- investiți în echipamente de calitate, chiar dacă sunt mai scumpe. Luați obligatoriu cu membrană tip goretex, sunt excelente prin faptul că elimină transpirația și lasă corpul să respire. Îmi amintesc de un amic cu care am plecat la munte cu motoarele într-o iarnă. Își cumpărase o geacă arătoasă, dar ieftină. Am oprit în benzinărie, eu uscat, el fleașcă pe dedesubt. A tras o săptămână cu o răceală groaznică!
- nu luați niciodată costume moto care să fie fest pe voi. Se întâmplă asta mai ales în cazul fetelor, care vor să arate tot timpul țuț!
Nimic nu este mai stresant decât un costum care vă strânge, restricționează mișcările și vă distrage atenția de la drum. Ca și în cazul bocancilor de munte, costumul moto se cumpără o idee mai larg, să poți pune și ceva pe dedesubt, mai ales că toate au fel de fel de reglaje și curele de ajustare. 
Rețineți, un costum moto trebuie să vă vină bine așezat pe motor în poziția de pilotat, nu stând drept în fața oglinzii !!
- legați și ajustați cât mai bine bretelele de reglaj de la ghete și costum pe voi. Este foarte periculos să vă agățați în mers elementele astea de manete, scărițe și pedalierul motocicletei. Nu mai spun de  stresul picăturii chinezești atunci când curentul vă antrenează și lovește curelele de corp. 
- casca.
Nu cumpărați niciodată o cască numai după review uri, sfatul prietenilor sau mai nou testul  Sharp! Casca o cumperi după ce o probezi și stai cu ea pe cap minute bune in magazin. Văd mulți începători care se orientează după testul Sharp. Nimic mai greșit! Este bine să știți că acel test nu ține cont de confortul căștii. Este un stres  extraordinar să ai o cască în care șuieră vântul după 80 km / oră, care scârțâie din toate încheieturile și în care intra apa la prima ploaie din cauza etanșării vizierei! 
- eu port tot timpul dopuri de urechi, deși am avut în mare parte din timp doar mobre cu tobe OEM, silențioase. Am încercat nu știu câte modele, de la cele ieftine, la cele industriale. Cele mai bune sunt cele Alpine Moto Safe, au filtre, poți auzi muzica și vorbi la intercom, sunt pur și simplu senzaționale. 
- evitați să circulați sau faceți-o cu mare atenție atunci când începe să plouă.
Poate părea greu de crezut pentru mulți, dar pe ploaie cu găleata se circulă mult mai safe decât atunci când abia stropește! 
Diferența este dată de faptul că praful formează o mazgă pe carosabil și cu cât ploaia este mai puternică, cu atât această marmeladă periculoasă este îndepărtată mai repede. Uneori este de preferat să mai stați 10 minute în repaos, așteptând să se întețească ploaia.
- investiți în refacerea șeii! Pe lângă consumabilele și echipamentul de calitate, sunt banii cei mai bine investiți în motor. 
Exceptând tourerele mari, dedicate, șeile OEM la majoritatea motocicletelor sunt frumoase, dar extrem de inconfortabile.
Mai ales pentru cei care fac drumuri lungi, mersul cu o șa de fabrică este un chin, în timp apare o stare de disconfort care poate genera distragerea atenției cu riscurile aferente. 
- încercați pe cât posibil să nu mergeți noaptea, mai ales pe drumurile noastre, care sunt pline de capcane.
Atenție extrem de mare, mai ales în oraș. Noaptea este răcoare, liber, toate premisele  pentru a circula cu viteză. Am văzut noaptea în orașele mari o faună pestriță de viteziști plini de fițe, având mașini tunate cu sute de cai, cu care fac veritabile raliuri!
Seara este făcută să vă opriți și să savurați o bere sau un pahar cu vin, stând la povești cu amicii. Lăsați TIR-iștii și șoferii profesioniști să meargă noaptea. 
- aveți grijă toamna pe drumurile secundare, atunci când se face vinul. Satele sunt pline de oameni afumați, alături de tractoriști și căruțași băuți.
- iarna. Există o vorbă, "iarna nu-i ca vara“ - nimic mai adevărat, mai ales în cazul motocicliștilor! Pe frig contează extrem de mult echipamentul și tipul motocicletei.
Investiți în echipamente de firmă, care au maxim 2 layere interioare, ideal ar fi doar cu membrana Gore-Tex pe exterior și mesada de iarnă la interior. Într-un costum prost intră frigul peste tot și vă obligă să adăugați pe voi tot felul de straturi suplimentare de pulovere, polare etc. Acest lucru îngreunează extrem de mult mișcările și mobilitatea voastră, iar asta poate fi periculos pe motor.
- Ideal este să mergeți pe drumuri pe care nu a mai plouat sau nins în acea iarnă.  Motivul este simplu, asfaltul este uscat și în interior. Dacă a plouat, apa pătrunde în mixtura asfaltică și îngheață, formând așa zisa "gheață neagră", extrem de periculoasă. 
- când vă apucă foamea într-o zonă despre care nu știți nimic, opriți într-o benzinărie și întrebați șoferii de camion (TIR). Oamenii bat toată țara și cunosc la perfecție toate crâșmele și colțurile unde se mănâncă bine și ieftin.
- cea mai bună metodă să îndepărtați muștele moarte este urmatoarea: luați cu voi tot timpul 2 lavete mai mari. Opriți într-o benzinărie și cât timp beți o cafea și vă trageți sufletul, una dintre ele o udați și o lăsați întinsă pe vizieră sau parbriz. După această pauză, toate impuritățile vor dispărea extrem de ușor, șterse cu cealaltă cârpă uscată. Nu folosiți hârtia din benzinării, este la fel de bună ca un glaspapier și cea mai sigură variantă să stricați viziera în scurt timp!
- luați tot timpul cu voi un recipient cu atomizor pentru șters geamurile. Puneți în el doar apă cu săpun lichid, este cea mai bună metodă să curățați viziera / parbrizul. Nu folosiți soluțiile din benzinarii, conțin tot felul de solvenți sau alcool care pot distruge viziera. Acelea sunt bune doar pentru parbrizele mașinilor, nu policarbonatul vizierei / parbrizelor moto. 
- dacă aveți posibilitatea, luați tot timpul cu voi un costum de ploaie, indiferent de anotimp.
Musai din 2 bucăți.
Pe lângă faptul că în general cel dintr-o bucată se îmbracă greu peste costum, sunt situații când ai nevoie numai de greacă.
Costumul de ploaie oferă o excelentă protecție la frig prin microclimatul cald pe care îl creează în interior, astfel încât te poți descurca excelent când vremea se răcește brusc și nu ai  echipament adecvat. 
- atunci când ploua și configurația motocicletei o permite, mergeți cu geaca de la costumul de ploaie puțin desfăcută în fermoar în partea de sus. Nu vă închideți până în gât. Un costum de ploaie este impermeabil, dar marele impediment este că nu lasă corpul să respire. Lăsând deschisa o bucată, asigurați o cât de mică ventilație în mers și atenuați senzația de saună interioară.
- nu circulați niciodată pe mijlocul benzii de rulare în situațiile când este aglomerat și mergeți în coloană.
Păstrați distanță și călcați întotdeauna pe urma roții din stânga sau dreapta a mașinii din față. În cazul unei gropi pe care mașina o încadrează între roți, voi o să o luați în plin, iar pe ploaie există riscul să alunecați pe petele de ulei / motorină scurse din motoarele autovehiculelor.
Pe asfalt uscat se poate vedea ușor că întotdeauna mijlocul caii de rulare dintre benzi este mai închis la culoare și murdar, tocmai din acest motiv.
- atunci când vă aflați în trafic aglomerat, mai ales în zone de drum șerpuit și vreți să depășiți, mergeți numai pe urma cauciucurilor din stânga ale mașinii din față și uitați-vă în oglinda stângă a acesteia. Este bine să depășiți doar atunci când aveți contact vizual cu privirea șoferului în oglindă și sunteți sigur că v-a văzut și înțeles intențiile. De obicei atunci când văd motocicliști, din ce în ce mai mulți șoferi trag ușor dreapta ca să vă facă loc.
- nu uitați niciodată (dar niciodată!!) să mulțumiți unui astfel de șofer care v-a făcut loc. Făcând asta arătați respect și data viitoare aproape sigur șoferul nu va uita și va proceda la fel și cu alți motocicliști. "Cum îi învățăm, așa îi avem" este valabil și în cazul șoferilor, nu numai al copiilor!
- ar fi bine să vă învățați ca pe cât posibil și indiferent de vreme, revenirea pe banda de mers să o faceți ocolind semnalistica și toate marcajele de pe șosea. Care alunecă ca drak, mai ales pe ploaie. Mie mi-a intrat în reflex și aproape întotdeauna la revenirea din depășiri mă încadrez între marcaje.
- un amic mi-a spus odată: "astăzi merg în așa fel încât să pot ieși și mâine!". O vorbă plină de adevăr, este bine să o învățați și să o aveți tot timpul în minte.
- dacă aveți loc este bine să aveți cu voi o trusă mică de scule, câteva siguranțe, un spray de pană plus o rola de Power Tape.
Nu știi niciodată când ai nevoie de ele!“

Un material extraordinar. Mii de multumiri!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
20 hours ago, l.u.v said:

 Ca și în cazul bocancilor de munte, costumul moto se cumpără o idee mai larg, să poți pune și ceva pe dedesubt, mai ales că toate au fel de fel de reglaje și curele de ajustare. 

Rețineți, un costum moto trebuie să vă vină bine așezat pe motor în poziția de pilotat, nu stând drept în fața oglinzii !!

 

 

 


Investiți în echipamente de firmă, care au maxim 2 layere interioare, ideal ar fi doar cu membrana Gore-Tex

 

 

 

Nu folosiți hârtia din benzinării, este la fel de bună ca un glaspapier .

 

 

Felicitari pt rabdare.

Majoritatea sunt destul de universal valabile, dar nu toate .

 

Am izolat 3 care sunt ... cel putin discutabile.

 

1 . Nu ! Costumele nu au toate multe reglaje . Sfatul este valabil doar pentru costume multisezon , din material textil si pentru oameni supraponderali. Cei fara burta gasesc si costume de genul ala care sa vina pe ei ca turnate si care sa nu  impiedice deloc miscarile.In special daca sunt din gama de pret medium catre mare .

 

Multe costumele din piele au reglaje prea minime sa conteze . 

Prin urmare trebuiesc cumparate destul de fixe pe corp ca sa fie putin inconfortabile la inceput si dupa ceva timp de folosinta sa se lase si sa ajunga la nivel confort relativ bun . 

Personal detest disconfortul si greutatea costumelor din piele ( relative in comp cu cele textile) , dar pentru anumite situatii sunt cea mai buna alegere daca sunt marimea potrivita.

 

 

2. Membrana Gore-tex este overrated.  Pretul o face sa fie ceva comic in context de sfat universal.

Chiar daca peste ani pretul a mai scazut si in timp o sa devina mai accesibila , atata timp cat ai combinezon de ploaie in bagaje si o geaca decenta pe tine , e mai mult o fitza...in special daca se doreste cu adevarat confort , nu etalare .

 

 

 

3 . Hatia din bezinarie are efect negativ asupra vizierei ... folosita uscata ...sau daca asteptarile sunt ca o casca sa fie folosita cam 20 de ani. Pentru un om normal care se asteapta sa tina o casca intre 2-5 ani , efectul aste neglijabil si sunt sanse 99% ca o sa ai nevoie de un schimb de viziera din alte motive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, goe 75 a spus:

 

 

1 . multe costumele din piele au reglaje prea minime sa conteze . 

Prin urmare trebuiesc cumparate destul de fixe pe corp ca sa fie putin inconfortabile la inceput si dupa ceva timp de folosinta sa se lase si sa ajunga la nivel confort relativ bun . 

Personal detest disconfortul si greutatea costumelor din piele ( relative in comp cu cele textile) , dar pentru anumite situatii sunt cea mai buna alegere daca sunt marimea potrivita.

 

3 . Hatia din bezinarie are efect negativ asupra vizierei ... folosita uscata ...sau daca asteptarile sunt ca o casca sa fie folosita cam 20 de ani. Pentru un om normal care se asteapta sa tina o casca intre 2-5 ani , efectul aste neglijabil si sunt sanse 99% ca o sa ai nevoie de un schimb de viziera din alte motive.

1. Mult mai utile costumele textile. Avut din 2 piese de piele și mentenanța la el e un coșmar, plus se încinge in soare de te rupe iar la ploaie jale. Astea textile sunt minunate iar alea mai sus ca preț clar vor avea și confort sporit.

 

3. Un pic de hârtie prosop in ghiozdan și niște soluție de curățat geamurile (bio-eco fara cine știe ce ingrediente in compoziție) fac minuni atât pentru viziera cat și pentru parbriz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@lacroyx

 

Ma refeream doar la recomandarea sa se cumpere echipament ceva mai largut... in anumite cazuri fiind defapt o contraindicatie . Pielea era doar un exemplu ...dar sunt multe textile care se incadreaza ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, goe 75 a spus:

@lacroyx

 

Ma refeream doar la recomandarea sa se cumpere echipament ceva mai largut... in anumite cazuri fiind defapt o contraindicatie . Pielea era doar un exemplu ...dar sunt multe textile care se incadreaza ...

Da corect. Trebuie sa fie pe acolo la cum vine, că dacă eu daca sunt M nu o sa iau L că se ajusteaza.

Și oricum, aia e, trebuie sa ne mai păstrăm și fit că nu merge altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

@goe 75

1. Am scris un pont universal, nu pentru fiecare tipologie de om sau tip de echipament în parte. Este evident că m-am referit la cine are bride de reglaj pe costum. Costumele de piele fără reglaje sunt cele sport, cele touring și tip chopper au o mulțime de bride pe ele. 

2. Un costum cu membrană nu e foarte ieftin, dar nici exagerat de scump, de aia am pus în propoziție "ideal ar fi" 

Recomandarea de membrană este făcută ținând cont de ideea respirabilității, nu a rezistenței la ploaie. Din cauza aia am și dat exemplul cu amicul meu care a răcit bocnă. Niciun costum de ploaie nu se apropie de nivelul de confort al membranei dpdv al respirabilității. 

3. Referința este la faptul că mulți folosesc hârtia din benzinării ca să șteargă viziera după ce au curățat-o cu apă. Eu am pățit așa la început. Și am stricat 2 viziere de Schuberth S1 Pro la vremea respectiva în câteva luni, până să-mi dau seama unde greșeam.

Nu a trebuit să aștept 5 sau 20 ani. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Ceva era indoielnic la calitatea Shubert de la vremea respectiva . 

Am trecut prin  mai multe casti , de la ieftinaturi la scumpa cat o motoreta ...si nu am intalnit problema chiar daca folosesc aproape exclusiv hartie .

Acum am Arai , Shoei si AGV . Absolut fara probleme de genul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Da, dracu știe, materialul era altfel. 

Am avut de la Schuberth de-a lungul timpului S1Pro, S2 și aceea gen cască de fotbal american cu o bridă la bărbie, nu mai știu modelul. 

Am sesizat că policarbonatul la ele se zgârie foarte ușor, vizierele sunt extrem de sensibile. 

Se și sablau destul de repede de la praf. 

De când am trecut pe Shoei am scăpat de grija asta, dar oricum port tot timpul un fâs de geamuri cu apa și săpun lichid, alături de o lavetă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.motorex.com/en-us/viso-clean--41038?category=5724

Astea de la Motorex sunt geniale. Fiecare set contine un servetel umed si unul uscat. Costau cam un leu per set acum vreo cativa ani. Doua, trei lei la un drum de doua zile mi se parea egal cu zero. Aveam prin toate buzunarele, topcase, sidecase, tankbag. Curata foarte bine si nu afecteaza nici sticla, nici plasticul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 38 minute, Speedy.K a spus:

https://www.motorex.com/en-us/viso-clean--41038?category=5724

Astea de la Motorex sunt geniale. Fiecare set contine un servetel umed si unul uscat. Costau cam un leu per set acum vreo cativa ani. Doua, trei lei la un drum de doua zile mi se parea egal cu zero. Aveam prin toate buzunarele, topcase, sidecase, tankbag. Curata foarte bine si nu afecteaza nici sticla, nici plasticul.

 

Sunt bune pentru praf.

La primele folosiri am observat ca lasau dare (de reflexie) pe viziera. Un fel de pelicula lucioasa. Trebuia insistat cu cel uscat. 

Daca ai un parbriz plin de muste, tot cu servetel/microfibra imbibata in apa incepi. Nici o sansa cu astea.

Bune cand le primesti gratis la centrele de inchiriere, cum era cazul meu. As da banii pe ele? Nu. 

Mai am si acum vreo cateva perechi prin casa si nu isi gasesc ziua sa moara o moarte demna si plina de utilitate.

Sunt mai ieftine cele de la Lidl pt ochelari, daca ti-au placut cele austriece. Eu nu ajungeam sa il folosesc pe cel uscat decat ff rar, deci Lidl ar putea fi ok.

 

Personal am hartie de rola, (apa gasesc peste tot), sticluta mica cu lichid de parbrize Procycle de la Louis si carpa microfibra.

Am folosit la "detailing" de vizoare, in faza finala, apa, apa cu fff putin sapun lichid, lichid pt ferestre, servetele Lidl pt ochelari, servetele Motorex si lichid dedicat pt curatat viziere. 

Nu as mai folosi sau recomanda nimic din lista asta, cu exceptia lichidului pt curatat viziere, dar asta este parerea si optiunea mea.

 

 

 

Aa, costa câțiva euro o sticla de 250 ml de care poți trage liniștit un sezon întreg. Inclusiv pt casca pasagerului. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu car solutii dupa mine. Pur si simplu spal viziera in chiuveta benzinariei (intai inmoi insectele cu apa calie si cu putin sapun lichid). Apa din abundenta, clatesc si de obicei nu o mai usuc, las vantul sa faca asta.

Am casti care au vizierele ca noi, tocmai pentru ca nu le ating cu hartie sau alte nebunii.

Cand ajung acasa, procedez la aceeasi metoda: apa din abundenta cu putin sapun lichid, clatit si pe urma singura aroganta care o fac este sa sterg cu o carpa extrem de fina...

La 27.06.2021 la 16:30, l.u.v a spus:

Salut,

Am scris textul de mai jos acum vreo 2 ani pe grupul de FB.

M-am gândit că cele scrise vor fi de folos celor tineri și nu numai.

Ei pot învăța ceva din experiența noastră și cum sunt destui care încep cu acest forum, poate nu e rău să afle tipsurile de aici. 

Vă invit să adăugați și voi ceea ce credeți de cuviință.

Enjoy! 

 

“Aș dori să împărtășesc cu voi câteva lucruri de la care încerc să nu mă abat niciodată atunci când aleg să ies cu motocicleta.
Îmi place să cred că sunt lucruri "mai altfel" decât cele uzuale, dar care vor prinde bine celor care le aplică. 
Parte dintre ele sunt din proprie experiență, altele "furate" sau aflate de la oameni experimentați, care au ani destui și sute de mii de km călare.

Cineva de aici a răspuns la ironiile unor tinerei motocicliști zmei la adresa celor mai in vârstă cu următoarea frază: "nu e rău să îmbătrânești, e mai rău să nu ajungi să îmbătrânești!"

O să updatez topicul pe măsură ce îmi aduc aminte, astfel încât recomand celor care l-au citit să revină și să-l răsfoiască periodic. 😊

Sper să vă folosească!

- aveți grijă mare în perioada de după iarnă, când începeți să ieșiți pe străzi. Șoferii încă nu sunt obișnuiți cu motocicliștii în trafic și nu sunt atenți!
La rândul nostru și noi avem reflexele alterate. Recomandat este că la începutul de sezon să ieșiți la drumuri usoare, de acomodare treptata la trafic. La rândul lor, gumele și asfaltul sunt reci.
Nu întâmplător, foarte multe accidente au loc în această perioadă de acomodare!
- tot la ieșirea din iarnă, majoritatea drumurilor sunt zdrențuite și cu gropi apărute datorită sării și soluțiilor de deszăpezire. Circulați cu atenție și nu uitați de aceste adevărate cratere apărute.
- foarte mare atenție în zonele unde se construiește mult. În special toamna sau primăvara, atunci când plouă mult. Apa împreună cu noroiul de pe rotile camioanelor formează adevărate patinoare pe șosele în zonele menționate. 
- orice ieșire cu motorul trebuie să cuprindă DOAR 4 elemente: tu, motocicleta, drumul din fața ta și natura. Se știe că mersul pe motor induce o extraordinară stare de relaxare. Resetați-vă și deconectați-vă de la tot ce nu intră în categoriile de mai sus, pentru că odată ajunși în șa, gândurile și ființa voastră trebuie să fie concentrate doar pe cele menționate. Nimic nu este mai nociv și periculos odată urcați în șa, decât o minte încărcată de cearta cu șeful, cu vecinul sau gândul că am credit la bancă! 
- nu încercați să vă depășiți limitele, mai ales atunci când  mergeți într-un grup cu  necunoscuți. De multe ori se găsesc rideri mai rapizi care o iau în față și există tentația să vă țineți după ei, chiar dacă ritmul lor nu este cel cu care sunteți obișnuiți.
- fără a avea legătură cu misticismul, încercați să țineți tot timpul cont de feeling-ul interior, starea mentală și de "semnalele" primite. Am evitat niște situații care puteau fi complicate atunci când am făcut asta, la fel cum am dat și de greu atunci când le-am ignorat. Dacă vocea interioară vă dă semnale de alarmă fie nu plecați la drum, sau dacă o faceți, circulați cu atenție sporită! 
- obișnuiți-vă ca înaintea fiecărei ieșiri să vă rezervați 5 minute pentru dezmorțirea corpului, mai ales înaintea unui drum lung. Diferența dintre a sta în șa țeapăn sau relaxat este enormă. Câteva exerciții de gimnastică ale torsului și gâtului vă vor ajuta să vă simțiți ca și cum ați face corp comun cu motorul. Repetați aceste mișcări atunci când faceți câte o pauză în benzinării.
- Grijă mare vinerea! Din cele sesizate de-a lungul anilor, vinerea este cea mai periculoasă zi. Toți sunt obosiți și grăbiți să ajungă acasă după o săptămână încărcată. 
- vara (oricât ar fi de cald) folosesc tot timpul tricou cu mânecă lungă și pantalon layer colant din material subțire gen coolmax pe sub costum. Nu trebuie să fie ceva foarte scump, la Decathlon sau Lidl au lucruri foarte bune și perfect pretabile. Costumul nu se mai lipește de corp, layer-ele elimina rapid transpirația, se usucă la fel de repede și induc o senzație de fresh și răcoare. Nu purtați bumbac. Se face leoarcă în 10 secunde și se usucă într-o zi!
- ascultați-vă întotdeauna organismul! În turele lungi și intense de o zi, atunci când se adună oboseala, opriți-vă într-un loc la umbră (dacă este vară) și rezervați o jumătate de oră pentru odihnă. Dați-vă ghetele jos și lăsați picioarele să respire și să se răcorească. Puneți ghetele sau geaca sub cap, întindeți-vă pe iarba și..odihnă plăcută. Veți vedea că veți reporni la drum total refăcuți. Să aveți tot timpul în minte că sunteți la plimbare și că nu contează dacă ajungeți acasă cu o jumătate de oră mai târziu. 
- port tot timpul cagulă, indiferent de anotimp. Pe lângă faptul că împiedică transpirația să ajungă în căptușeala căștii, sunt foarte igienice pentru piele. Vara tip coolmax, iarna windstoppere, gen cele cu bază tip neopren. Când este foarte frig port o "gâtieră" din windstopper căptușit și pe deasupra cagula.
- casca, deși am flip up, am renunțat să merg cu viziera sau mandibula ridicată în timpul mersului, chiar dacă tentația este mare. Am făcut asta după ce era să înghit o albină. Altă dată, o piatră mare sărită dintre roțile unui camion, mi-a lovit viziera fix după ce o închisesem, cu doar câteva momente înainte. 
- port tot timpul chilot tip boxer, mai ales la drumuri lungi. Un chilot normal are terminațiile cusute exact pe punctele de contact cu șaua, iar cusăturile restricționează circulația sângelui în zonă. În combinație cu șeile proaste, un drum lung poate deveni un chin. Eu am și o pereche de pantaloni de ciclism cu gel, sunt extraordinar de buni pentru drumurile lungi.
- dacă vă permiteți, pentru vara și temperaturi ridicate, cumpărați cooling vest. Găsiți mai multe tipuri. Eu am una de la Revit. În combinație obligatoriu cu un costum mesh, este senzațională. Timp de 2 ore asigură o senzație de răcoare la bust, apoi se udă și refolosește la fel, asigurând un confort termic propice. 
- cumpărați-vă costume de sezon. Încercați să uitați de reclame care promit marea cu sarea, 4 anotimpuri, vrăjeli și alte bla bla-uri. Vara am costum integral din mesh, în restul anului alt costum de vreme rece.
- investiți în echipamente de calitate, chiar dacă sunt mai scumpe. Luați obligatoriu cu membrană tip goretex, sunt excelente prin faptul că elimină transpirația și lasă corpul să respire. Îmi amintesc de un amic cu care am plecat la munte cu motoarele într-o iarnă. Își cumpărase o geacă arătoasă, dar ieftină. Am oprit în benzinărie, eu uscat, el fleașcă pe dedesubt. A tras o săptămână cu o răceală groaznică!
- nu luați niciodată costume moto care să fie fest pe voi. Se întâmplă asta mai ales în cazul fetelor, care vor să arate tot timpul țuț!
Nimic nu este mai stresant decât un costum care vă strânge, restricționează mișcările și vă distrage atenția de la drum. Ca și în cazul bocancilor de munte, costumul moto se cumpără o idee mai larg, să poți pune și ceva pe dedesubt, mai ales că toate au fel de fel de reglaje și curele de ajustare. 
Rețineți, un costum moto trebuie să vă vină bine așezat pe motor în poziția de pilotat, nu stând drept în fața oglinzii !!
- legați și ajustați cât mai bine bretelele de reglaj de la ghete și costum pe voi. Este foarte periculos să vă agățați în mers elementele astea de manete, scărițe și pedalierul motocicletei. Nu mai spun de  stresul picăturii chinezești atunci când curentul vă antrenează și lovește curelele de corp. 
- casca.
Nu cumpărați niciodată o cască numai după review uri, sfatul prietenilor sau mai nou testul  Sharp! Casca o cumperi după ce o probezi și stai cu ea pe cap minute bune in magazin. Văd mulți începători care se orientează după testul Sharp. Nimic mai greșit! Este bine să știți că acel test nu ține cont de confortul căștii. Este un stres  extraordinar să ai o cască în care șuieră vântul după 80 km / oră, care scârțâie din toate încheieturile și în care intra apa la prima ploaie din cauza etanșării vizierei! 
- eu port tot timpul dopuri de urechi, deși am avut în mare parte din timp doar mobre cu tobe OEM, silențioase. Am încercat nu știu câte modele, de la cele ieftine, la cele industriale. Cele mai bune sunt cele Alpine Moto Safe, au filtre, poți auzi muzica și vorbi la intercom, sunt pur și simplu senzaționale. 
- evitați să circulați sau faceți-o cu mare atenție atunci când începe să plouă.
Poate părea greu de crezut pentru mulți, dar pe ploaie cu găleata se circulă mult mai safe decât atunci când abia stropește! 
Diferența este dată de faptul că praful formează o mazgă pe carosabil și cu cât ploaia este mai puternică, cu atât această marmeladă periculoasă este îndepărtată mai repede. Uneori este de preferat să mai stați 10 minute în repaos, așteptând să se întețească ploaia.
- investiți în refacerea șeii! Pe lângă consumabilele și echipamentul de calitate, sunt banii cei mai bine investiți în motor. 
Exceptând tourerele mari, dedicate, șeile OEM la majoritatea motocicletelor sunt frumoase, dar extrem de inconfortabile.
Mai ales pentru cei care fac drumuri lungi, mersul cu o șa de fabrică este un chin, în timp apare o stare de disconfort care poate genera distragerea atenției cu riscurile aferente. 
- încercați pe cât posibil să nu mergeți noaptea, mai ales pe drumurile noastre, care sunt pline de capcane.
Atenție extrem de mare, mai ales în oraș. Noaptea este răcoare, liber, toate premisele  pentru a circula cu viteză. Am văzut noaptea în orașele mari o faună pestriță de viteziști plini de fițe, având mașini tunate cu sute de cai, cu care fac veritabile raliuri!
Seara este făcută să vă opriți și să savurați o bere sau un pahar cu vin, stând la povești cu amicii. Lăsați TIR-iștii și șoferii profesioniști să meargă noaptea. 
- aveți grijă toamna pe drumurile secundare, atunci când se face vinul. Satele sunt pline de oameni afumați, alături de tractoriști și căruțași băuți.
- iarna. Există o vorbă, "iarna nu-i ca vara“ - nimic mai adevărat, mai ales în cazul motocicliștilor! Pe frig contează extrem de mult echipamentul și tipul motocicletei.
Investiți în echipamente de firmă, care au maxim 2 layere interioare, ideal ar fi doar cu membrana Gore-Tex pe exterior și mesada de iarnă la interior. Într-un costum prost intră frigul peste tot și vă obligă să adăugați pe voi tot felul de straturi suplimentare de pulovere, polare etc. Acest lucru îngreunează extrem de mult mișcările și mobilitatea voastră, iar asta poate fi periculos pe motor.
- Ideal este să mergeți pe drumuri pe care nu a mai plouat sau nins în acea iarnă.  Motivul este simplu, asfaltul este uscat și în interior. Dacă a plouat, apa pătrunde în mixtura asfaltică și îngheață, formând așa zisa "gheață neagră", extrem de periculoasă. 
- când vă apucă foamea într-o zonă despre care nu știți nimic, opriți într-o benzinărie și întrebați șoferii de camion (TIR). Oamenii bat toată țara și cunosc la perfecție toate crâșmele și colțurile unde se mănâncă bine și ieftin.
- cea mai bună metodă să îndepărtați muștele moarte este urmatoarea: luați cu voi tot timpul 2 lavete mai mari. Opriți într-o benzinărie și cât timp beți o cafea și vă trageți sufletul, una dintre ele o udați și o lăsați întinsă pe vizieră sau parbriz. După această pauză, toate impuritățile vor dispărea extrem de ușor, șterse cu cealaltă cârpă uscată. Nu folosiți hârtia din benzinării, este la fel de bună ca un glaspapier și cea mai sigură variantă să stricați viziera în scurt timp!
- luați tot timpul cu voi un recipient cu atomizor pentru șters geamurile. Puneți în el doar apă cu săpun lichid, este cea mai bună metodă să curățați viziera / parbrizul. Nu folosiți soluțiile din benzinarii, conțin tot felul de solvenți sau alcool care pot distruge viziera. Acelea sunt bune doar pentru parbrizele mașinilor, nu policarbonatul vizierei / parbrizelor moto. 
- dacă aveți posibilitatea, luați tot timpul cu voi un costum de ploaie, indiferent de anotimp.
Musai din 2 bucăți.
Pe lângă faptul că în general cel dintr-o bucată se îmbracă greu peste costum, sunt situații când ai nevoie numai de greacă.
Costumul de ploaie oferă o excelentă protecție la frig prin microclimatul cald pe care îl creează în interior, astfel încât te poți descurca excelent când vremea se răcește brusc și nu ai  echipament adecvat. 
- atunci când ploua și configurația motocicletei o permite, mergeți cu geaca de la costumul de ploaie puțin desfăcută în fermoar în partea de sus. Nu vă închideți până în gât. Un costum de ploaie este impermeabil, dar marele impediment este că nu lasă corpul să respire. Lăsând deschisa o bucată, asigurați o cât de mică ventilație în mers și atenuați senzația de saună interioară.
- nu circulați niciodată pe mijlocul benzii de rulare în situațiile când este aglomerat și mergeți în coloană.
Păstrați distanță și călcați întotdeauna pe urma roții din stânga sau dreapta a mașinii din față. În cazul unei gropi pe care mașina o încadrează între roți, voi o să o luați în plin, iar pe ploaie există riscul să alunecați pe petele de ulei / motorină scurse din motoarele autovehiculelor.
Pe asfalt uscat se poate vedea ușor că întotdeauna mijlocul caii de rulare dintre benzi este mai închis la culoare și murdar, tocmai din acest motiv.
- atunci când vă aflați în trafic aglomerat, mai ales în zone de drum șerpuit și vreți să depășiți, mergeți numai pe urma cauciucurilor din stânga ale mașinii din față și uitați-vă în oglinda stângă a acesteia. Este bine să depășiți doar atunci când aveți contact vizual cu privirea șoferului în oglindă și sunteți sigur că v-a văzut și înțeles intențiile. De obicei atunci când văd motocicliști, din ce în ce mai mulți șoferi trag ușor dreapta ca să vă facă loc.
- nu uitați niciodată (dar niciodată!!) să mulțumiți unui astfel de șofer care v-a făcut loc. Făcând asta arătați respect și data viitoare aproape sigur șoferul nu va uita și va proceda la fel și cu alți motocicliști. "Cum îi învățăm, așa îi avem" este valabil și în cazul șoferilor, nu numai al copiilor!
- ar fi bine să vă învățați ca pe cât posibil și indiferent de vreme, revenirea pe banda de mers să o faceți ocolind semnalistica și toate marcajele de pe șosea. Care alunecă ca drak, mai ales pe ploaie. Mie mi-a intrat în reflex și aproape întotdeauna la revenirea din depășiri mă încadrez între marcaje.
- un amic mi-a spus odată: "astăzi merg în așa fel încât să pot ieși și mâine!". O vorbă plină de adevăr, este bine să o învățați și să o aveți tot timpul în minte.
- dacă aveți loc este bine să aveți cu voi o trusă mică de scule, câteva siguranțe, un spray de pană plus o rola de Power Tape.
Nu știi niciodată când ai nevoie de ele!“

Foarte pertinente sfaturile.

Pentru un incepator in ale motociclsimului, sunt de tinut minte.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

În general cînd duc mobra la spălat o dau cu spuma activa. Casca o așez "înfiptă" pa teava aia de pistol de spumă (ca ala îl folosesc doar o dată) după care o spumez si pe dînsa. Am și intercom, e ok la ploaie deci # rezista. O clătire și că cam atît. De cînd mi am pus deflector de parbriz nu prea mai am treaba cu muștele, în afara de cazul în care trebuie să le inghit🤣. Dacă ar fi sa iau la drum cîrpe,spray, hîrtie umedă /uscată, unde sa le mai pun și alea? Lîngă scule, spray pentru lanț, kit pentru până? Ca doar nu s cu TIR ul

Al naibii autocorect. Kit pană voiam să zic 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 01.08.2021 la 18:40, quantium a spus:

În general cînd duc mobra la spălat o dau cu spuma activa. Casca o așez "înfiptă" pa teava aia de pistol de spumă (ca ala îl folosesc doar o dată) după care o spumez si pe dînsa. Am și intercom, e ok la ploaie deci # rezista. O clătire și că cam atît. De cînd mi am pus deflector de parbriz nu prea mai am treaba cu muștele, în afara de cazul în care trebuie să le inghit🤣. Dacă ar fi sa iau la drum cîrpe,spray, hîrtie umedă /uscată, unde sa le mai pun și alea? Lîngă scule, spray pentru lanț, kit pentru până? Ca doar nu s cu TIR ul

Al naibii autocorect. Kit pană voiam să zic 

hai maaa, ca pe TDM ai loc.......daca si tu te vaiti....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 01.08.2021 la 18:40, quantium a spus:

În general cînd duc mobra la spălat o dau cu spuma activa. Casca o așez "înfiptă" pa teava aia de pistol de spumă (ca ala îl folosesc doar o dată) după care o spumez si pe dînsa. Am și intercom, e ok la ploaie deci # rezista. O clătire și că cam atît. De cînd mi am pus deflector de parbriz nu prea mai am treaba cu muștele, în afara de cazul în care trebuie să le inghit🤣. Dacă ar fi sa iau la drum cîrpe,spray, hîrtie umedă /uscată, unde sa le mai pun și alea? Lîngă scule, spray pentru lanț, kit pentru până? Ca doar nu s cu TIR ul

Al naibii autocorect. Kit pană voiam să zic 

Topcase, sidecaseuri, tankbag, rucsac pe locul pasagerului. Daca nici loc de niste servetele n-ai, ce faci daca te apuca kakarea brusc pe drum?!

PS De cateva ori, prin Dobrogea la inceputul verii, cand e plin prin vazduh de niste satane cu sange galben si mult, a trebuit sa ma opresc pentru ca aproape nu mai vedeam pe unde merg. Doi scuipati lichizi si o bucata de curpapier au rezolvat cazul. Pare scarbos, dar in caz de nevoie maxima e eficient. Si fiecare la casca lui!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Oh, am deja o mica pepiniera. Peste cîțiva ani se va procesa celuloza, astfel se întoarce în circuitul economic sub forma de șervețele și alte produse de.... cacalitate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...