Sari la conținut

Voi lăsați motorul să se încălzească până să plecați?


Daviddd
 Share

Postări Recomandate

La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus:

Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de 

Eu il prefer mai sus puțin de jumătate, dar unde îl las pe joja acolo îl găsesc după 3k la schimb. 

Acum serios, de partea cu încălzirea motorului chiar eram curios sa vad ce păreri au alții 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 57
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

"Daca tot e discutia despre acest "soc", explica cineva unuia mai putin experimentat ce e acesta? Mersi! "

 

Soc ii zicem noi, Choke e versiunea originala. Adica, ii pui mana la gura ca sa nu mai traga aer.

 

 

"La rece o parte din combustibil (vorbim de moto, deci benzina) fie ajunge în formă lichidă în cilindru, fie condensează în contact cu fiarele reci. Ăla spală pelicula de ulei și mai ajunge să dilueze uleiul din baie. Dacă e carburație și mai merge și cu șocul actionat intră mai multă benzină. Pe loc se încălzește în 5 min cât într-un minut de funcționare în sarcină moderată, deci, cel puțin dpmdv, e mai sănătos pt motor să nu-l lași să meargă pe loc. "

 

Asta e versiunea pe care o stiam si eu...

Cu accent pe MODERAT.

 

Realitatea e alta. O sa faca fiecare ce-a auzit el de la un cumnat care e sofer de 200 de ani si a condus el de la drujba pana la OZN. 

Vor mai veni si altii care sa bage cu japca in discutie experientele lor cu nave spatiale. Deh, trebuie sa afle lumea ca ei stiu, au, pot...

Vin si aia cu "da-i, tata, ca e yamaha, n-are nimic, eu am mers cu motorina in loc de benzina si cu floriol in baie."

Vin si aia cu joja masurata la micron, suruburile de la stopuri stranse dinamometric si anvelope agreate de NASA. Pe astia din urma ii banuiesc ca au biblia intr-o mana, manualul de service in cealalta si fac spirale ca Bivolaru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, ENEOS said:

La rece o parte din combustibil (vorbim de moto, deci benzina) fie ajunge în formă lichidă în cilindru, fie condensează în contact cu fiarele reci. Ăla spală pelicula de ulei și mai ajunge să dilueze uleiul din baie. Dacă e carburație și mai merge și cu șocul actionat intră mai multă benzină. Pe loc se încălzește în 5 min cât într-un minut de funcționare în sarcină moderată, deci, cel puțin dpmdv, e mai sănătos pt motor să nu-l lași să meargă pe loc. 

Treaba cu uleiul era valabilă pe vremea monogradelor, acum cel mult în câteva secunde ajunge în tot sistemul. Vezi că unele troace (Porsche de ex) sunt programate să nu pornească "la sfert" tocmai pt a asigura o presiune de ulei în sistem din rotirea la demaror. Fabia R5 de curse cel puțin zici că e stricată, atât de mult trebuie acționat demarorul ca să pornească! E mult mai rău pt motor ca atunci când dă primul semn de pornire să-l "iei din accelerație". 

Si-a facut pomana conul John sa scuteasca (pe niste unii) de citit ilustrate cu scris.

Chiar ma gandeam zilele astea ca vaccin/anti-vaccin a impartit lumea in doua, defapt era mai simplu: aia care inteleg ca mecanica nu se invata pe forum(poate un pic daca stai bine cu filtrarea) si ceilalti. In rest citez pe un mare hot de curent (in mediu formuistic) - toti egali - cu zero.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, io ma gandesc ca daca n-a crapat nimic nici in mine nici in mobra in 12 ani si 150.000 km de cand e la mine...n-o fi tocmai gresit ce fac. Asa ca-mi vad inainte de treaba ca si pana acum, indiferent ce zice biblia sau sfatul batranilor de pe forum. Si cu unsul lantului si cu nivelul, indicativul, intervalul si marca uleiului si cu incalzitul motorului si cu depasitul biciclistilor pe linie continua si cu alte si alte probleme existentiale si indelung dezbatute probleme ale forumistului dubluclicist, cum spunea un mare (la propriu, desigur) corp expeditionar roman in drum spre MagaDan.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, Speedy.K said:

Ba, io ma gandesc ca daca n-a crapat nimic nici in mine nici in mobra in 12 ani si 150.000 km de cand e la mine...n-o fi tocmai gresit ce fac. Asa ca-mi vad inainte de treaba ca si pana acum, indiferent ce zice biblia sau sfatul batranilor de pe forum. Si cu unsul lantului si cu nivelul, indicativul, intervalul si marca uleiului si cu incalzitul motorului si cu depasitul biciclistilor pe linie continua si cu alte si alte probleme existentiale si indelung dezbatute probleme ale forumistului dubluclicist, cum spunea un mare (la propriu, desigur) corp expeditionar roman in drum spre MagaDan.

Cu siguranta cu e cazul sa ne facem probleme de uzura din cauza incalzirii pe loc, e mai mult o treaba de economisit timp/deranj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
La 06.10.2021 la 22:17, Daviddd a spus:

Salut, voi lăsați motorul motocicletei să se încălzească până să plecați la drum?

Eu las 3-4 minute motorul să meargă la relanti până să mă pun în mișcare, dacă plec atunci când e rece motocicleta am observat că trage și ceva mai slab, nu poate să se tureze cum trebuie, parcă nu are vlagă, și cred că și uzura e extrem de mare, am făcut-o doar de dragul testului, uleiul cred că-i bâtă la ungere când e totul rece.

Voi cum procedați? 

sper că e ok categoria, nu am mai gasit alt topic pe tema asta

 

Tenere 600 - are soc, tras la maxim, pornit, cam in 20 de secunde coboara el, treptat. 

CT - 10-20 de secunde pe ceas. Maxim 30 sa zic.

Pe vreme f rece pt stilul meu (5-10 gr, sub 5 grade nu scot motoarele) - poate 10-20 de secunde plus; la feeling. 

 

Da, las vehiculele personale sa se "incalzeasca" pe loc minim 10 secunde, 20 cam in mod normal si maxim 30 de secunde inainte de a cupla treapta 1. 

Dupa aceea, in mers, am observat ca ajung la temperatura de functionare cat se poate de repede.

Daca plec cu ele reci Tenerele da in nas si moare (asta daca nu plec cu socul tras primii cativa zeci de m; da, stiu, not ok, dar am avut momente cand trebuia sa plec urgent si am incercat si varianta asta), CT-ul il simt ca protesteaza si la primul stop il aud cum scoate sunete "nerotunde" iar masina nu da nici un semn atata timp cat afara nu sunt, la fel, sub 5 grade. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Kristian K said:

am constat in timp ca cel mai bine spune Owner(sau User) manual ce sa faci in toate situatiile

 

Total de acord! Cred ca oricat de buni ar fi unii si oricata experienta ar avea, cel mai probabil cei care au proiectat si construit acele lucruri stiu ce e mai bine pentru ele. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...