Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 331
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 8 ore, vis-a-vis a spus:

Era de așteptat ca la un moment dat chinezii să scoată capul, cum au făcut-o și au făcut-o bine și în alte domenii. Apropo' de produsele de pe aliexpress, unele nu le găsești deloc în altă parte și altele sunt chiar foarte calitative. Problema e că s-a scumpit cam tot și pe acolo. 

Pe de altă parte nu a obligat nimeni pe marii industriași și cu istorie multă în spate să externalizeze toată producția în China. Nici chinezu' nu-i atât de prost precum îl credem. O fi furat și copiat tehnologie, dar dintre toți băieții aia cu ochii mici, mai sunt și genii fără îndoială. Plus că acum tot vestul e la p...mâna lor. Au cam pus monopol pe resurse, minereu, etc. 

Cât despre Kove-le-n discuție. Trebuie să recunoaștem că într-un timp atât de scurt au scos o motocicletă competitivă. Nu cea mai cea, dar nici ultima găină din coteț. Să nu uităm că și KTM-ul era un brand de duzină până să aibă rezultate în motorsport. Le-a luat ceva ani să fie sus, cu costuri imense. Să nu uităm că mobrele lor de Dakar erau consumabile. Se schimba cam tot după fiecare etapă. 

Acum că văd discuția asta cu reglatul de supape mă iau zâmbetele. E drept că e 2023 și am vrea ca un fier de concurs să aibă mentenanță ca un camion, la zeci de mii de kilometri. Dar nu merg așa lucrurile. XR650R-ul meu are specificația că revizia, cu schimb de ulei și toate cele, să se facă la 1000 de mile în regim de concurs. Chiar dacă s-a vândut și cu far, semnale, pentru publicul larg, ea tot o fiară de concurs este. Dacă ai tacheți cu reglaj pe piuliță, posibil să fie o soluție mai simplă și mai fiabilă. Mă gândesc că dacă toate gunoaiele astea chinezești (3?) au terminat Dakarul la prima participare, nu sunt neapărat de aruncat.

Cât despre purismul ăsta cu europene și japoneze și fanatism d-ăsta de brand, e destul de evident că unele mobre pe care le venerați au componente poate și peste 50% provenite China. Eu zic să ne mai calmăm. Nu sunt românii să judece alte popoare dpdv vehicule. Cultura auto-moto lasă încă de dorit la noi. 

Eu am o singură concluzie. Dacă ești chitit să participi la rally raid, cu 8000€ ai la dispoziție fierul potrivit, din fabrică. Dacă vrei cai verzi pe pereți, gen unicorni de TET sau alte destinații, trebuie să nu uiți că ai sub poponeata un produs racing. Mai mult sau mai puțin performant, e sigur mult peste îndemânarea noastră, a ăstora ce lătrăm p-aci. Dacă eram atât de buni la motorsport aveam și noi vreo 10 băieți pe la Dakar. Dar așa avem doar un ungur 🤪

As vrea sa adaug la ceea ce ai spus/scris ca exact asa cum baietii care folosesc exc-uri sau echivalent nu respecta  intervalele de service date de fabrica pentru utilizarea in softenduro si agregatele alea nu au nici pe dracu, exact asa se va intampla [in US se intampla deja] si cu Kove. Ma intreb cati dintre cei care posteaza pe aici cu inversunare impotriva au macar cea mai mica tangenta cu enduro, offroad, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, vis-a-vis said:

Trebuie să recunoaștem că într-un timp atât de scurt au scos o motocicletă competitivă. (...)
Să nu uităm că și KTM-ul (...) Le-a luat ceva ani să fie sus, cu costuri imense.

 

...Și nu sesizezi problematica?

 

9 hours ago, vis-a-vis said:

Nici chinezu' nu-i atât de prost precum îl credem. O fi furat și copiat tehnologie, dar dintre toți băieții aia cu ochii mici, mai sunt și genii fără îndoială.

 

Nu este vorba despre indivizi sau capacitățile lor, ci despre abordarea generală a industriei. Chinezii nu au departamente sau programe de dezvoltare. Niciun produs chinez nu vine cu noutăți sau inovații. Totul este despre execuție. Asta fac de aproape 50 de ani. Vând prețuri mici, și reușesc s-o facă pentru că acea cheltuială masivă legată de dezvoltare practic nu există, au capacități uriașe de producție și mână de lucru (relativ) ieftină. Succes desăvârșit!

 

9 hours ago, vis-a-vis said:

au componente poate și peste 50% provenite China.

 

Majoritatea bunurilor au cel puțin componente produse în China, altele sunt asamblate cu totul acolo. Dacă "tot aia e", de ce nu-ți cumperi exclusiv produse chinezești? Tu și majoritatea. Doar din fanatism/prostie/efect de turmă? Nu cred că gândești atât de simplist.

 

Producția este doar unul dintre componentele unui produs finit, un component care presupune o procedură repetitivă, care poate fi ușor automatizat și care devine în consecință din ce în ce mai puțin important. Motiv pentru care este și mai slab remunerat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.12.2023 la 3:06, Adrian Gabor (Wolverine) a spus:

E un motor de 450 destinat preponderent off-road-ului, deci se serviseaza ca unul. ( ce e diferit fata de un KTM 450/500 EXC si altele din gama?) 

Pana la greutatea in ordine de mers, chiar daca ma repet, rideri consacrati din America, stiti, aia care se dau cu motorul de la varsta de 3 ani de acum 70 de ani cand noi umblam in ciupici prin capitala si sunt cu peste 50 de ani inaintea noastra ca dezvoltare, ca si natiune, spun ca se “simte” super.
Deci faptul ca are 160Kg cu 15L de benzina sau 170Kg nu cred ca e atat de relevant. Poti sa mergi si cu 8L si cu 12L si cu 30L in functie de necesitati.

 

 

Din punctul meu de vedere problema sta cam asa - pretul deja a tot urcat si in Eu o sa ajunga cand o ajunge si mai scump. Deci ce se dorea a fi mobra decenta buna la toate si ieftina... a cam pierdut principalul atribut. Si, tinand cont de asta, daca vreau mobra de 160 kg imi iau 690enduro pt ca diferenta de pret nu mai este atat de mare iar diferentele de calitate motor, suspensie etc sunt sensibil mai bune. Iar daca vreau si sunt ok sa ma transform in mini mecanic pt intervalele alea dubioase de servisare si vreau mobra de performanta imi iau gama 500 exc. Si am mobra de ~120 kg cu rezervor suplimentar cu care depasesc aia 15L si, din nou, suspensii si motorizare peste china.

Nu mai pun la socoteala reteaua de service si piese si faptul ca se vand ktm-uri de acum 5-10-15 ani care merg brici daca au fost intretinute corect pe cand e posibil ca chinezaria, exploatata la fel in conditii de off, dupa cativa ani sa o duci la fier vechi. Sau poate ma insel, dar asta ramane de vazut. E clar ca oricine isi ia acum kove va fi un cobai.

Iar ce zic baietii pe youtube... banii fac lumea sa se invarta. Nu m-as baza mai mult decat pt a forma o idee pe ce zic ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, Cap0ne said:

Deci ce se dorea a fi mobra decenta buna la toate si ieftina...

 

Nu cred că se dorește să fie așa ceva, nu este "bună la toate". Este un model nișat enduro-rally, un fel de KTM 450 Rally Replica dar la sfert de preț. Mulți și-o doresc, puțini o vor cumpăra - mai ales în Europa, unde nu prea ai unde să mergi cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se doreste ca forma si look poate a fi asa ceva. Ideea consider ca e de Logan do it all, dar cu skin de Logan WRC ca sa dea bine la public :) Daca imi pun tower pe 690 asta nu il transforma in rally bike.

Cred ca oricine considera ca mobra asta stock este dakar worthy la modul serios se cam amageste singur. Just my 2 yuan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, Cap0ne said:

Cred ca oricine considera ca mobra asta stock este dakar worthy la modul serios se cam amageste singur. Just my 2 yuan.

 

Sunt de aceeași părere, dar când vezi ce spun unii băeți pe aici ai impresia că ăștia de la Kove au reinventat apa caldă a rally-raid-ului pe două roți: bună, ieftină, ușoară, puternică - inorogul unicornul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Cap0ne said:

 

Din punctul meu de vedere problema sta cam asa - pretul deja a tot urcat si in Eu o sa ajunga cand o ajunge si mai scump. Deci ce se dorea a fi mobra decenta buna la toate si ieftina... a cam pierdut principalul atribut. Si, tinand cont de asta, daca vreau mobra de 160 kg imi iau 690enduro pt ca diferenta de pret nu mai este atat de mare iar diferentele de calitate motor, suspensie etc sunt sensibil mai bune. Iar daca vreau si sunt ok sa ma transform in mini mecanic pt intervalele alea dubioase de servisare si vreau mobra de performanta imi iau gama 500 exc. Si am mobra de ~120 kg cu rezervor suplimentar cu care depasesc aia 15L si, din nou, suspensii si motorizare peste china.

Nu mai pun la socoteala reteaua de service si piese si faptul ca se vand ktm-uri de acum 5-10-15 ani care merg brici daca au fost intretinute corect pe cand e posibil ca chinezaria, exploatata la fel in conditii de off, dupa cativa ani sa o duci la fier vechi. Sau poate ma insel, dar asta ramane de vazut. E clar ca oricine isi ia acum kove va fi un cobai.

Iar ce zic baietii pe youtube... banii fac lumea sa se invarta. Nu m-as baza mai mult decat pt a forma o idee pe ce zic ei.

Uite aici, tragi singur concluziile.

Eu vreau parbriz si faruri led din secolul asta, din fabrica nu sa stau sa pun kit-uri de rally si alte piese pe alte mobre, iar la 8000€ fata de 11-13.000€ cat te duce un 690/701 modificat, cred ca e o diferenta considerabila de pret.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei care o ardeti in balarii cum ca China n-are R&D ca n-au noutati sau inovatii si doar copiaza habar nu aveti de capul vostru, sinteti impotmoliti in niste clisee vechi de 50 de ani, clisee inventate de Vestul idiot (din care spre rusinea noastra facem parte) pt a-si ascunde impotenta, prostia si ticalosia.

Aia  nescosi in lume care nici nu aveti posibilitatea sa stati oleaca in China macar cititi ce scrie Dan Tomozei. Cititi si va ingroziti.

https://dantomozei.ro/

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, adrianm a spus:

Cei care o ardeti in balarii cum ca China n-are R&D ca n-au noutati sau inovatii si doar copiaza habar nu aveti de capul vostru, sinteti impotmoliti in niste clisee vechi de 50 de ani, clisee inventate de Vestul idiot (din care spre rusinea noastra facem parte) pt a-si ascunde impotenta, prostia si ticalosia.

Aia  nescosi in lume care nici nu aveti posibilitatea sa stati oleaca in China macar cititi ce scrie Dan Tomozei. Cititi si va ingroziti.

https://dantomozei.ro/

 


Pe langa high-tech, China mai inseamna si copiat in draci, 0 etica, butoaie de apa in pilonii cladirilor. :) Cine va vrea sa isi ia pocnitoarea chinezeasca, si-o va lua oricum. 

Ce mai omit sa spuna fanii pocnitorilor este ca de fapt pretul real nu este chiar asa de scazut cum este prezentat. Ele sunt vandute in pierdere (exact cum a facut si CF Moto) ca sa prinda segment din piata. Fac asta pentru ca isi permit financiar o buna perioada. Deci daca ai socoti pretul real + componentele relativ indoilenice de pe ele...o sa iti dai seama ca de fapt nu este unicornul chiar asa de roz.

Editat de Ruginel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

54 minutes ago, Ruginel said:

Pe langa high-tech, China mai inseamna si copiat in draci, 0 etica, butoaie de apa in pilonii cladirilor.  Cine va vrea sa isi ia pocnitoarea chinezeasca, si-o va lua oricum.

Ce mai omit sa spuna fanii pocnitorilor este ca de fapt pretul real nu este chiar asa de scazut cum este prezentat. Ele sunt vandute in pierdere (exact cum a facut si CF Moto) ca sa prinda segment din piata. Fac asta pentru ca isi permit financiar o buna perioada. Deci daca ai socoti pretul real + componentele relativ indoilenice de pe ele...o sa iti dai seama ca de fapt nu este unicornul chiar asa de roz.

 

Absolut. Mi se pare amuzant că până și în clipul de mai sus spun americanii că furca aia măreață de pe Kove este copiată după un model de la Showa.
 

1 hour ago, adrianm said:

Cei care o ardeti in balarii cum ca China n-are R&D ca n-au noutati sau inovatii si doar copiaza habar nu aveti de capul vostru, sinteti impotmoliti in niste clisee vechi de 50 de ani, clisee inventate de Vestul idiot (din care spre rusinea noastra facem parte) pt a-si ascunde impotenta, prostia si ticalosia.

Aia  nescosi in lume care nici nu aveti posibilitatea sa stati oleaca in China macar cititi ce scrie Dan Tomozei. Cititi si va ingroziti.

https://dantomozei.ro/

 

Dacă e cineva îndoctrinat și supărat pe societatea în care trăiește, ăla ești chiar matale. Te-am văzut și pe alte topic-uri, nu vreau să intru în polemici triste. Spun doar ceea ce am mai spus: Kove asta (sau orice altă motocicletă chinezească) nu vine cu nimic - absolut nimic nou sau nemaivăzut pe alte modele europene sau japoneze. Este doar mai ieftină. Nu contorizez aici faptul că "este mai ușoară" datorită faptului că folosesc mai mult aluminiu în construcție. Asta nu este noutate sau inovație, ci o variație pe aceeași temă.

 

2 hours ago, Adrian Gabor (Wolverine) said:

Eu vreau parbriz si faruri led din secolul asta, din fabrica nu sa stau sa pun kit-uri de rally si alte piese pe alte mobre, iar la 8000€ fata de 11-13.000€ cat te duce un 690/701 modificat, cred ca e o diferenta considerabila de pret.

 

Ai dreptate. Dar nu faci decât să confirmi că ești interesat să cumperi ceea ce-ți vinde chinezul: preț :) 

 

690/701 sunt platforme deja vechi, doar rafinate în ultimul deceniu. Asta este un lucru bun și rău înb același timp. Apoi te asigur că cei care au nevoie de far led la enduro și kit de rally reprezintă o (foarte) mică minoritate din clientela moto - cel puțin din Europa, unde cam toate motocicletele, indiferent de model și categorie, își fac marea majoritate a kilometrilor pe asfalt. Dar na, ne place să ne luăm GSA, KTM Adv și MTS Rally ca să dăm o tură până la munte (pe asfalt), să intrăm câțiva km pe un forestier bine bătut și să ne întoarcem acasă (tot pe asfalt) cu mândria unei aventuri. [nu mă refer aici la tine, ci la clientela generică a motocicletelor "adv" sau "enduro touring"]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, PzKpfW a spus:

Dacă e cineva îndoctrinat și supărat pe societatea în care trăiește, ăla ești chiar matale. Te-am văzut și pe alte topic-uri, nu vreau să intru în polemici triste. Spun doar ceea ce am mai spus: Kove asta (sau orice altă motocicletă chinezească) nu vine cu nimic - absolut nimic nou sau nemaivăzut pe alte modele europene sau japoneze. Este doar mai ieftină. Nu contorizez aici faptul că "este mai ușoară" datorită faptului că folosesc mai mult aluminiu în construcție. Asta nu este noutate sau inovație, ci o variație pe aceeași temă.

Eu spun doar ca trebuie sa ne revenim de la identitatea de gen si alte cacaturi vestice, de la trufia ca sintem miezul, de la a plati pt imagine, sa revenim la adevaratele valori: cati bani , atata peste!

Centrul lumii s-a mutat in China pe sestache fix pe baza presupunerii dniilor voastre ca sinteti miezul erendiului si al inovatiei.

Printr-o intamplare l-am cunoscut pe Olivier Jacques presedintele APsystems (al doilea producator de microinvertoare dupa Enphase)

Ambele firme au inceput in Silicon Valley insa APsystems s-a mutat in China pentru oportunitatile de R&D si creiere la discretie.

Rezultatul: fac cele mai evoluate si tehnologizate microinvertoare, mult peste toata concurenta. Si asta fara sa copieze nimic de nicaieri (nici macar teoria matematica ce sta la baza).

Daca Europa are vreun cuvant la faza asta ei bine da, impunerea  unor restrictii privind o duzina de metode de a le opri pt a evita "islanding" (sanchi!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Adrian Gabor (Wolverine) a spus:

Uite aici, tragi singur concluziile.

Eu vreau parbriz si faruri led din secolul asta, din fabrica nu sa stau sa pun kit-uri de rally si alte piese pe alte mobre, iar la 8000€ fata de 11-13.000€ cat te duce un 690/701 modificat, cred ca e o diferenta considerabila de pret.

 

Imi pare rau, dar cand a zis ca suspensia de pe 701 sux si aia de pe Kove e super, am oprit filmulteul si mi-am vazut de treaba ca imi pierdeam vremea degaba. Trebuia sa opresc de cand zicea ca motorul de pe 701 e prea puternic si te sperie, de zici ca acceleraza singur. Dar am zis hai sa ma mai uit putin :)

Eu vreau motor, frane, suspensie, o mobra pe care sa ma pot baza cativa ani si pe care sa nu o vand cu 20% din cat am luat-o cand i-o veni vremea (daca mai ai ce vinde), sa am unde o duce la service, sa am piese pt ea, sa nu desfac juma de motor sa schimb filtrul de aer etc. Si sunt dispus sa platesc 20-30% extra la achizitie ca sa nu ii platesc dupa aia. Daca tu preferi parbriz stock si far cu led peste lucrurile astea si cu asta te-a agatat chinezu, cred ca avem puncte de vedere total opuse si cautam cu totul alceva de la mobrele noastre :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, adrianm a spus:

Eu spun doar ca trebuie sa ne revenim de la identitatea de gen si alte cacaturi vestice, de la trufia ca sintem miezul, de la a plati pt imagine, sa revenim la adevaratele valori: cati bani , atata peste!

Centrul lumii s-a mutat in China pe sestache fix pe baza presupunerii dniilor voastre ca sinteti miezul erendiului si al inovatiei.

Printr-o intamplare l-am cunoscut pe Olivier Jacques presedintele APsystems (al doilea producator de microinvertoare dupa Enphase)

Ambele firme au inceput in Silicon Valley insa APsystems s-a mutat in China pentru oportunitatile de R&D si creiere la discretie.

Rezultatul: fac cele mai evoluate si tehnologizate microinvertoare, mult peste toata concurenta. Si asta fara sa copieze nimic de nicaieri (nici macar teoria matematica ce sta la baza).

Daca Europa are vreun cuvant la faza asta ei bine da, impunerea  unor restrictii privind o duzina de metode de a le opri pt a evita "islanding" (sanchi!)


Pai da, europenii si japonezii cam sunt miezul cand vine vorba de domeniul moto. Exemplu de europeni care sunt miezul din dodoasca? Ducati. Au acum pe linia de asamblare Ducati Hypermotard 698, pretul mi se pare chiar de bun simt (13,000 USD) avand in vedere cantitatea de tehnologie si performantele cu care vine motocicleta aia, cu aproape 80 cp si 150 kg la gol.

Chinezii nu fac nimic notabil, doar copiaza. Pana si CF Moto sunt facute pe platforme Kawasaki sau KTM. Efectiv nimic nou sau inovativ.

Exemplu: am luat in test drive un Brixton Cromwell 1200 de la Bike Hill. IDENTIC cu Triumph Bonneville 1200. Identic in TOATE aspectele sale, forma, greutate, putere, valori de cuplu si de putere. Dar hei, au pret mai mic cu 2-3 mii eur fata de britanici. 

M-am uitat si eu la videoul de care pomenea @Cap0ne si am vazut comentariul acesta:
 

"I have 150 miles on my Kove in all kinds of conditions. Singletrack, whooped out OHV trails, gravel roads, and some pavement. I’ve spent a few hours riding stock 690’s and this Kove is so much more confidence inspiring when the tires touch the dirt. Yes it’s low on power but with the aggressive way I ride, less power is better. I have yet to get arm pump or whisky throttle"

AHAHAHAHAHAHAHA :crack::crack::crack: Nu ai cum!!!

 
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, PzKpfW said:

 

Absolut. Mi se pare amuzant că până și în clipul de mai sus spun americanii că furca aia măreață de pe Kove este copiată după un model de la Showa.
 

 

Dacă e cineva îndoctrinat și supărat pe societatea în care trăiește, ăla ești chiar matale. Te-am văzut și pe alte topic-uri, nu vreau să intru în polemici triste. Spun doar ceea ce am mai spus: Kove asta (sau orice altă motocicletă chinezească) nu vine cu nimic - absolut nimic nou sau nemaivăzut pe alte modele europene sau japoneze. Este doar mai ieftină. Nu contorizez aici faptul că "este mai ușoară" datorită faptului că folosesc mai mult aluminiu în construcție. Asta nu este noutate sau inovație, ci o variație pe aceeași temă.

 

 

Ai dreptate. Dar nu faci decât să confirmi că ești interesat să cumperi ceea ce-ți vinde chinezul: preț :) 

 

690/701 sunt platforme deja vechi, doar rafinate în ultimul deceniu. Asta este un lucru bun și rău înb același timp. Apoi te asigur că cei care au nevoie de far led la enduro și kit de rally reprezintă o (foarte) mică minoritate din clientela moto - cel puțin din Europa, unde cam toate motocicletele, indiferent de model și categorie, își fac marea majoritate a kilometrilor pe asfalt. Dar na, ne place să ne luăm GSA, KTM Adv și MTS Rally ca să dăm o tură până la munte (pe asfalt), să intrăm câțiva km pe un forestier bine bătut și să ne întoarcem acasă (tot pe asfalt) cu mândria unei aventuri. [nu mă refer aici la tine, ci la clientela generică a motocicletelor "adv" sau "enduro touring"]

Nu pret in primul rand, doar in al doilea rand, ci un produs inexistent in piata pana acum. Il aleg ca pret pentru ca Fanticul e cam scump la 16.500€ ca sa risc, insa daca oricare dintre Honda, Suzuki, Kawasaki sau Yamaha ar fi scos un 450 Rally pana in 12-13000€ l-as fi ales in detrimentul chinezului.

Pt skill-ul si confortul meu GSA-ul si celelalte adv de peste 200Kg fie ele si cu roata de 21, fix pt ce ai enumerat tu sunt. 
Ca te poti da cu ele si mai hard, e una, dar sa si vrei e alta. Eu n-am avut de ales dupa ce am luat Tenere si a trebuit sa-mi testez limitele ca sa stiu ce am nevoie pe viitor.

Mi-a ajuns dupa ce am ridicat-o de cateva ori…

 

IMG_9714.jpeg

6603fa11-57d6-44bc-9abd-fd1242808e0f.jpeg

e142b5eb-64f0-4321-8024-4f47e70f84ab.jpeg

IMG_7489.jpeg

76c520c1-494d-40a2-a67f-eaad02727efe.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, adrianm said:

Ambele firme au inceput in Silicon Valley insa APsystems s-a mutat in China pentru oportunitatile de R&D si creiere la discretie.

 

Vorbești despre producători de hardware americani care au delocalizat în China din motive de costuri? Se întâmplă de zeci de ani. Exemple de firme chinezești care să se fi afirmat prin dezvoltări proprii, sunt?

 

În același sens: americanii vor să controleze tehnologiile care ajung pe mâna chinezilor (vezi Nvidia) de proști? Chinezii vor să pună mâna pe Taiwan din orgoliu naționalist?

 

24 minutes ago, Adrian Gabor (Wolverine) said:

Nu pret in primul rand, doar in al doilea rand, ci un produs inexistent in piata pana acum. Il aleg ca pret pentru ca Fanticul e cam scump la 16.500€ ca sa risc, insa daca oricare dintre Honda, Suzuki, Kawasaki sau Yamaha ar fi scos un 450 Rally pana in 12-13000€ l-as fi ales in detrimentul chinezului.

 

Nișa este foarte limitată pentru un astfel de model, enduro mare/rally. În Europa în general nu ai unde să te dai cu ea. Chiar dacă vrei ceva endureală mai serioasă, ai nevoie să poată face și asfalt într-un mod decent până la și de la coclauri. De-asta toate modelele din gamă se învârt pe la 700-800cc (T7, 790/890 Adv R, Touareg, etc.).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, PzKpfW said:

 

Vorbești despre producători de hardware americani care au delocalizat în China din motive de costuri? Se întâmplă de zeci de ani. Exemple de firme chinezești care să se fi afirmat prin dezvoltări proprii, sunt?

 

În același sens: americanii vor să controleze tehnologiile care ajung pe mâna chinezilor (vezi Nvidia) de proști? Chinezii vor să pună mâna pe Taiwan din orgoliu naționalist?

 

 

Nișa este foarte limitată pentru un astfel de model, enduro mare/rally. În Europa în general nu ai unde să te dai cu ea. Chiar dacă vrei ceva endureală mai serioasă, ai nevoie să poată face și asfalt într-un mod decent până la și de la coclauri. De-asta toate modelele din gamă se învârt pe la 700-800cc (T7, 790/890 Adv R, Touareg, etc.).

Este limitata, intr-adevar, insa am facut genul asta de drumuri cu Honda CRF250L Rally, usor underpowered pe strada, in rest nimic de reprosat ca prima motocicleta si in off-road. Orice monocilindru de la 450 la 700 rezolva si “problema” aia si mergi decent si pe asfalt cu protectia aferenta la vant. Nu am nevoie de +200Kg si +75 cai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, PzKpfW a spus:

americani care au delocalizat în China din motive de costuri? Exemple de firme chinezești care să se fi afirmat prin dezvoltări proprii, sunt?

Esti prea intzafoiat ca sa-ti explic ca aia de la APsystems au delocalizat (plm ce va mai place limba asta de lemn a multinationalei) acasa in China.

Si ca R&D ul de silicon valley e doar ca da bine la fraierii care inca mai cred ca miezul e in US&A.

Yadea, Niu iti spun ceva?

Haojue cu 1.2 milioane doar sub marca proprie (ca ei fac motocicletele Suzuki destinate pietei europene) samd

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Adrian Gabor (Wolverine) a spus:

Nu pret in primul rand, doar in al doilea rand, ci un produs inexistent in piata pana acum. Il aleg ca pret pentru ca Fanticul e cam scump la 16.500€ ca sa risc, insa daca oricare dintre Honda, Suzuki, Kawasaki sau Yamaha ar fi scos un 450 Rally pana in 12-13000€ l-as fi ales in detrimentul chinezului.

Pt skill-ul si confortul meu GSA-ul si celelalte adv de peste 200Kg fie ele si cu roata de 21, fix pt ce ai enumerat tu sunt. 
Ca te poti da cu ele si mai hard, e una, dar sa si vrei e alta. Eu n-am avut de ales dupa ce am luat Tenere si a trebuit sa-mi testez limitele ca sa stiu ce am nevoie pe viitor.

Mi-a ajuns dupa ce am ridicat-o de cateva ori…

 

Cred ca iti bati gura degeaba, adica nu prea ai cu cine discuta. Am o senzatie, de loc vaga ca cei cu care discuti tu aici in contradictoriu, au vazut poze ca cele postate de tine doar pe net, altfel nu bateau campii.[vezi ca topcase-ul ala nu prea se potriveste in peisaj] Ce sa-i faci, ca in orice domeniu cine face chestii stie, cine nu, e expert de tastatura.

 

BTW ultramegameseriasii de la KTM au trecut la atac, vezi ca am postat pe topicul aferent versiunea lor de rally de 400cmc pentru ca nu se cere si nu e nevoie, disponibila de abia din 2025 si o sa vedem la cate kg.

Si nu vreau sa ma iau de KTM, ca sunt printre putinii europeni care isi mai bat capul sa faca chestii, dar cumva s-au culcat pe-o ureche stiind ca nu au cu cine sa se bata.

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, ERU said:

Cred ca iti bati gura degeaba, adica nu prea ai cu cine discuta. Am o senzatie, de loc vaga ca cei cu care discuti tu aici in contradictoriu, au vazut poze ca cele postate de tine doar pe net, altfel nu bateau campii.[vezi ca topcase-ul ala nu prea se potriveste in peisaj] Ce sa-i faci, ca in orice domeniu cine face chestii stie, cine nu, e expert de tastatura.

 

BTW ultramegameseriasii de la KTM au trecut la atac, vezi ca am postat pe topicul aferent versiunea lor de rally de 400cmc pentru ca nu se cere si nu e nevoie, disponibila de abia din 2025 si o sa vedem la cate kg.

Si nu vreau sa ma iau de KTM, ca sunt printre putinii europeni care isi mai bat capul sa faca chestii, dar cumva s-au culcat pe-o ureche stiind ca nu au cu cine sa se bata.

 

Si astea in doar 10.000Km.

Hahaha, toata lumea a ras de “cufarul” meu, dar cate am carat in el. In plus, fiind cel mai “greu” din grupul de “enduristi” intrebam mereu daca e traseu de “cufar” sau nu ca deja stiam ce nu pot pe Tenere. 
Dar am iesit mereu cu oameni faini care, fiind si mai experimentati decat mine, m-au ajutat in zonele mai dificile sa trec mobra. Un X Challenge, desi cu saua mai inalta, mi se parea fulg in off pe langa a mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, adrianm said:

Yadea, Niu iti spun ceva?

Haojue cu 1.2 milioane doar sub marca proprie (ca ei fac asamblează motocicletele Suzuki destinate pietei europene) samd

 

De primii nu știam nimic. Pare o marcă de succes în domeniul trotinetelor și bicicletelor electrice (?!).

 

Ceilalți au format o companie mixtă cu Suzuki pentru asamblarea de motociclete pentru piața locală. Nu sunt singurii: KTM, Honda și (în curând) Yamaha au și ei așa ceva. Nu am nicio informație cum că modele pentru Europa s-ar asambla acolo; dacă mergi în showroom la Suzuki vei vedea doar "Made in Japan" pe cadre. Dacă ai tu informații concrete, detaliază.

 

Oricum ar fi, chiar nu pricep ce treabă au toate astea cu inovația și dezvoltarea?

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, ERU a spus:

Cred ca iti bati gura degeaba, adica nu prea ai cu cine discuta. Am o senzatie, de loc vaga ca cei cu care discuti tu aici in contradictoriu, au vazut poze ca cele postate de tine doar pe net, altfel nu bateau campii.[vezi ca topcase-ul ala nu prea se potriveste in peisaj] Ce sa-i faci, ca in orice domeniu cine face chestii stie, cine nu, e expert de tastatura.

 

BTW ultramegameseriasii de la KTM au trecut la atac, vezi ca am postat pe topicul aferent versiunea lor de rally de 400cmc pentru ca nu se cere si nu e nevoie, disponibila de abia din 2025 si o sa vedem la cate kg.

Si nu vreau sa ma iau de KTM, ca sunt printre putinii europeni care isi mai bat capul sa faca chestii, dar cumva s-au culcat pe-o ureche stiind ca nu au cu cine sa se bata.

 

Calmeaza-te, nu toti cei care nu-ti impartasesc parerea sunt prosti. Dar o sa vedem la anul la 4v cate 450 rally o sa fie la start. Daca sunt ca de obicei un crf, un swm si restul exc si 690 aia e, toti participantii la rally raid sunt rasisti.

 

Iar ktm pare ca pune roti cu spite si niste plastice noi pe 390, nimic foarte interesant. Bine, cui ii plac plasticele alea noi care par oarecum rally o sa arunce cu banii, si probabil pe asta mizeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Monocilindrul de 600-700 rămâne regele. 450 e doar pentru că asta e limita în Dakar. Dacă pe cilindreea asta se experimentează, tot e bine că e și o variantă cu adevărat "ready to race" și pentru public. În afară de Kove 450 și CRF 250 Rally. Restul nu prea sunt făcute de drum lung. 30 litri gaz, foarte bine distribuiți pe cadrul motocicletei nu-s de colo. Chiar 30 de litri îmi intrau și în rezervorul de Supertenere 750. Mă duceam bine cu autonomia spre 600 de kilometri. Mergeam adeseori cum cineva cu Pegaso. Care era și mai gurmand puțin. Alimenta de 3 ori până îmi intra mie pe rezervă. Zicea cineva că nu e nimic nou sub soare la mobra asta. Dar nu asta contează. Contează ansamblul. Chinezii au reușit să combine soluții bune și le-a rezultat ceva care e competitiv și la un preț ok. Stați cuminți că nimeni nu vinde în pierdere. La clientul final ajunge prețul tuturor factorilor care au contribuit la acel produs. Prețul de producție la foarte multe vehicule e pe la sfert, o treime din prețul de vânzare. Percepția asta indusă mai ales de capitalism cum că cutare firmă a pierdut milioane de dolari pentru că a vândut mai puțin într-o perioadă de timp, e total greșită. Nu trebuie să îți plăcut foarte mult matematica, dar nu pierde nimeni nimic ci doar câștigă mai puțin. Kove are de unde jongla cu prețurile, pentru că a furat, a copiat și are în cămară cele mai bune și ieftine materii prime. Bravo lor. Noi vedem totul din perspectiva europeanului împovărat cu zeci de taxe. Ce să mai zicem de tva? O mizerie cu care ne-am obișnuit prin care ni se bagă cu japca mâna în buzunar. Restul lumii e altfel, iar Europa nu e buricul pământului cel puțin dpdv motociclism de adventure, dual sport și în general off-road. D-aia Kove a vândut prima dată în America și în Europa se focusează pe țările care într-adevăr semnifică ceva dpdv motociclism. La noi e încă la stadiul de fițe și bășini. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...