Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Va salut oameni buni si ma bucur ca gasesc o comunitate destul de maricica de romani pasionati de motoare. De curand am inceput cusurile scolii in vederea obtinerii permisului de conducere cat. A. Frigurile care m-au apucat la gandul ca voi conduce un motor m-au facut sa haladuiesc zile intregi pe net in cautarea unor pareri pro si contra diferitelor marci si tipuri folosite de romani. Desigur ca am gasit si pareri obiective si subiective, pareri tehnice dar si altele pornite din senzatia pe care ti-o da respectivul motor pe care il si conduci sau l-ai condus. Ideea ar fi urmatoarea: Obligatoriu imi voi lua un chopper dar inca nu sunt hotarat 100 % care va fi acela.

Prima data m-am speriat cand am citit despre motoarele mari care fac probleme incepatorilor, dupa care m-am mai linistit cand am aflat, ca motorul de 600 dupa chopper nu se comporta la fel ca cel de pe o motocicleta sport. Dupa aceea a ramas chinul alegerii intre diferite marci de motociclete. Astfel au ramas urmatoarele optiuni: Honda Shadow, Rebel, Yamaha Virago si Kawasaki Vulcan. Inclin cu toata inima spre o Honda Shadow 600. Ideea ar fi sa dau undeva la 1500 de euro pe motor . Acum eu consider ca la 35 de ani cu un copil acasa ( cu permis B de 14 ani) nu voi fi ala care sa fac nebunii pe soselele patriei si voi avea destul discernamant sa ma comport in li mitele normalului. (Am o masina cu 200 de cp si n-am facut nebunii mari pana acum ). Daca conteaza in alegerea motorului, am in jur de 65 de kg, 1.78 inaltime si ... sunt brunet mwink.gif laugh.gif

In speranta ca mi-am exprimat "nevoile "intr-o maniera care o sa mi aduca si niste sfaturi, astept cu nerabdare sa fiu indrumat . Cu stima! PS: Daca vinde careva vreo Honda ii stau la disspozitie :D

 

 

 

 

Nimeni nu ma poate ajuta cu vreun sfat legat macar de alegerea/intretinerea motocicletei, alte optiuni in alegerea ei, etc? unsure.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

pt inceput gandesti bine choper esti ok . Cand aud incepator ,,Nu stiu ce SS sa -mi iau,, ma apuca rasul. S-ar parea ca ai ganduri mai domoale . Honda si Kawa sunt ok si foarte fiabile schimbi consumabile daca e nevoie si rest benzina Or sa fie plictisitoare ca nu cer bani [daca o nimeresti buna] :lol: Virago mi se pare cam mica pt tine la 1.70 vei sta cam inghesuit pe ea dar si ea este super motoreta De fapt la japoneze li sa cam dus vestea de fiabile stie toata lumea .Ramane sa probezi cat mai multe modele si sa te hotarasti . Banii sunt ai tai alegerea tot a ta :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Berea o dau eu si as fi preferat s-o dau la mai multi. Din pacate sfaturile nu le-am primit decat de la tine asa ca o sa dau doua sau mai multe beri. Ma interesau mult mai multe sfaturi vis-a-vis de motoare, capabilitati, fiabilitate, confort, etc. Ca si alegere cred ca n-am gresit cand m-a orientat catre Honda Shadow si sper ca o sa fiu multumit de ea. :D Daca posesori pot sa-mi dea alte sfaturi vis-a-vis de punctele slabe sau tari ale acesteia , le accept. Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg pe enduro pentru oras e perfect si pentru tine ar fi la inaltimea ta dar daca vrei choper nu intra la ,,incepatori,, Aici vei primi fel si fel de raspunsuri fiecare cum vede motoreta altii spun ia-ti SS ca asa le place lor. Daca te-ai hotarit la choper intra la sectiunea ,,choper coustom,,si acolo vei primi raspunsuri numai de la choperisti si te vei lamuri altfel decat aici :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Sunt confuz ...am nevoie de ajutor de la cineva cu experienta:-??..

Sunt pe cale sa fac 18 ani...si vreau sa imi cumpar o motoreta...m-am gandit si am zis sa imi iau cv de 600...si sa raman la 600 o perioada de 2-3 ani pentru a capata experienta..nu sunt vitezoman...si stau in cumpana intre un Naked de 600 sau un Sport [ modele ( Yamaha R6 sau Honda 600 RR) .].

Sunt adeptul excursiilor...si stateam si ma gandeam..oare merge sa fac o ieseala pe un Yamaha R6 sau un Honda 600 RR ?

Cam care ar fi diferenta intre un Naked si un Sport? Banuiesc ca lipsa carenelor la un naked nu e singura diferenta intre ele.. sau e?

 

Pls help me! Need Help!

 

 

Respect by Hara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am A-ul de vre 6 ani.. dar din lipsa de fonduri a stat in sertar.

 

Acu ma gandesc sa iau ceva si m-am oprit la:

1. Suzuki Bandit 600

2. Suzuki Sv 650 (s)

3. Suzuki GSX-F 600 (Katana)

 

Mi-ar face placere si un Hornet sau un Monster.. dar depaseste bugetul (maxim 2000 E, nu mai vechi de 2001).

Credeti ca imi vor pune probleme (176 cm, 78 kg, 26 ani) ca incepator?

 

Ms.

Editat de moto_toto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vitezoman...in limitele safe-ului:D oricum...:D am vrut sa aleg intre R6 si RR pentru k imi plac mult rau de tot modelele.:X sunt geniale..:D

 

Sunt geniale la ce ? Culori si abtipilde multe ? Sunt geniale in accelereatie ceea ce pentru tine cu cred ca e lucru bun

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut tuturor ! De cateva luni ma tot gandesc daca sa inclin catre A sau sa-mi schimb masina ... deocamdat m-am hotarat ca din primavara sa ma uit dupa o scoala de soferi mai ok , alaturi de care sa iau si A-ul . Nu pot spune ca nu imi place viteza si nu cred ca e vreunul aici care a mers toata viata lui fie si cu masina , mereu in limitele legale . Nu sunt genul care sa depasesc 160 - 180 , indiferent ce masina am pe mana , iar la un motor nu ma gandesc ca fiind cea mai ieftina cale de a ajunge la 250 km/h cu bani putini .

Acestea fiind spuse , va rog sa-mi dati si mie cateva idei , intr-un buget de genul 2000 - 3000 euro , pt ca sincer , mai mult nu am si nici nu ma gandesc ca merita sa dau mai mult pe primul motor . Nu ma gandesc la nimic nou , nici macar la masini nu sunt adeptul a ceva nou , ci numai a ceva care merita .

B-ul il am de peste 12 ani , am 31 de ani , 1,86 si cam 100 - 110 kg ( depinde de anotimp :D ) , am peste 300.000 km de condus in autoturisme . Am si bicla de multi ani si sa spunem ca nu am probleme cu echilibrul , dar pe motor nu m-am urcat NICIODATA , doar o data pe un scuter obosit si la fel m-a enervat sunetul . Nu sunt afon in mecanica sau electronica , dar la motoare nu stiu mai nimic .

Nu imi plac motoarele de viteza , adica nu pentru mine si oricum cred ca as arata ca pe ponei pe unul , pt ca sunt un tip destul de maricel si ma gandesc eu ca imbracat adecvat de motor ... as fi si mai "umflat" . :) Nu imi plac motoarele de enduro , adica cele de mers off-road , care imi par ca niste tantari saltareti si sincer am vazut numai tineri cu ganduri necurate pe ele , iar in oras nu cred ca ar fi recomandate , apoi nu imi place nici acel zgomot al lor specific . Nu imi place pentru mine nici chopper , nu sunt genul de roker si nu imi place nici acest zgomot . Nu imi place zgomotul motoarelor mici , asa-zise de viteza , care suna f strident , dar efectul este de scuter strans de gat .

M-am tot uitat si sincer mi-ar place genul de touring , dar nu foarte mare , oricum am nevoie de portbagaj si eventual ceva lateral , neaparat protectie de vant in fata . Am vazut cateva BMW-uri , dar nu cred ca as avea bani de asa ceva . Motorul ar urma sa-l folosesc cam 75% oras , dar sa nu uit ca mie de obicei cand mi se pune pata pe ceva , chiar il folosesc , adica pot ajunge undeva la 5000 km/an , ca sa mai scad la km facuti cu masina .

Ca putere nu cred ca m-as multumi cu ceva sub 400 cmc , desi stiu ca pt un incepator e cam mult ( ca am citit in ultimele 3 zile topicurile de incepatori si mai ales pe asta) , problema este ca eu de obicei ma atasez de lucruri si le imbunatatesc de-a lungul timpului , masinile le-am tinut de obicei peste 5 ani si le-am dat in stare mai buna decat erau initial , asa ca nu cred ca voi putea sa schimb motorul asa cum se tot vorbeste pe aici si posibil sa pierd f mult la pret , astfel incat ma gandesc ca trebuie unul care sa ajunga la o croaziera de 130 km/h lejer si un maxim de 180 .

Nu imi place pozitia foarte sport pe motor , adica foarte aplecat , am avut destule inconveniente de la bicla si am vazut ca pozitia conteaza foarte mult . Normal ca la inceput voi merge singur pe motor , dar vreau ca pe el sa poata si mandra ok , fara sa stea cu fundul in bataia vantului , asa cum stau bikinii pe vitezane .

In privinta carenelor ... cred ca as prefera sa aiba ceva protectii , nu prea imi plac ceva naked . Alta intrebare : cam ce consum la benzina ar avea un motor de 400 - 600 cmc urban / extra ?

In privinta taxelor / impozitelor / RAR si asigurare , cam cat ar costa ? Casco se face ? Merita ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut omule ! Si eu .. ca si tine ... pasionat total de moto, doar ca nu am avut ocazia sa ma urc vreodata pe un motor , pana nu am facut scoala moto, si nu am apucat sa dau si examenul pt ca s-a inchis sezonul . In alegerea motocicletei si eu am avut mari framantari si decizii de facut... Intr-un final am ales o sportiva Honda cbr 600 F2. Bugetul meu fiind mult mai redus decat al tau, si bineinteles logodnica a avut si ea un cuvat de zis in alegerea mobrei :)

referitor la acte... totul este la fel ca la masina: taxe primarie, cec,birou de acte, identificare RAR si apoi totul depus la politie pt numere noi...... asta am facut eu acum ! totul nu m-a dus mai mult de 400 ron incluzand asigurarea RCA pe 6 luni care acum se face obligatoriu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banii pe care i-am spus ... sunt cu multa strangere din partile dorsale ... adica un credit si mai departe o sa vad . NU insist sa dau pe un motor mai mult decat trebuie . Motorul de care spui tu e cam puternic pt un incepator , desi vad ca puterea este f bine distribuita si sub 9.000 rpm este destul de docila , dar nu este un motor pe care sa am eu loc bine si in nici un caz unul pe care sa pot pune portbagaj spate si laterale . Apoi eu voi avea nevoie sa mai merg si la cravata ... iar pe o vitezana ca a ta ( alura cam asta e ) nu se pune problema . E super ca e mai ieftin decat o masina ... Astept in continuare sfaturi pentru un touring adecvat sau ceva mixt , touring-sport .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ marius_eugen :

Ce cauti tu,un touring adevarat,sau un touring sport?Mi-a fost lene sa citesc tot ce ai scris acolo,dar am inteles eu gresit sau vrei sa mergi 75% oras?Pai atunci pt ce touring?In sfarsit..

Eu o sa iti zic niste pareri,ale mele,asta nu inseamna ca sunt si bune :P.Deci :

- Daca vrei sa mergi mult in oras,nu ai ce cauta pe touring,si atunci iti recomand all-rounder-ul suprem :Honda Hornet 600.Ideal pt oras,bun pt forje,pt touring,pt mers pe camp (asta cu mersul pe camp e testata de mine :grinbandit: ),deci mere oriunde.Nu straluceste la nimic,dar peste tot iese cu punctaj bun.Daca ti-e frica de Hornetzel,ai varianta mai mititica,CB 500.Dar la intretinere cam tot acolo iesi.

- Daca vrei touring-sport : Honda VFR 800i,sau cum spun fanii ei : cea mai buna versiune al celui mai bun motor facut vreodata.Look superb si inca actual,V4 - cuplu f bun,buna de touring,comfortabila,nu se lasa nici cand e vorba sa mergi mai sportiv.A doua varianta sport-touring ar fi Honda CBR F3,iarasi,o motocicleta foarte fiabila si buna la toate.

- Daca vrei touring : BMW am inteles ca sunt cele mai bune tourere,desi sunt urate cu viteze,dar la capitolul touring nu ma pricep ca nu m-a interesat niciodata.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate si tu , pentru ca eu deocamdata ma interesez cat mai mult si cat mai bine . Bani deocamdata nu am absolut deloc , dar pana in primavara voi incepe cu scoala si apoi vad mai departe ce fac .

De care vreau ? Imi place la nebunie BMW-ul touring , dar e greu , f. scump , costa mult intretinerea/piesele si nu e de mine . Ma intereseaza un touring-sport , pe injectie , cu ABS , pe care sa pun pune cutii laterale spate si una in spate , pe care sa pot merge ok si un drum de 300-400 km doua persoane , dar cu care sa ma pot descurca ok si in Bucuresti , nu printre masini neaparat . Ca nu am bani de asa ceva acum ... e alta problema .

http://www.bmwmagazin.ro/site/ro/bmw_moto/modele/travel-r1150rt-3.html - asta mi-as place f mult sau ceva de genul . Nu ma omor dupa putere deocamdata , dar am totusi 100 kg si am obs ca sub 800 cmc nu au ABS sau alte optiuni de siguranta . Imi dau seama ca asa ceva nu-mi voi permite si de asta incerc sa fac un compromis ...

Un touring adevarat are cel putin 1000 cmc si peste 250 kg ...

Hornet imi place , dar nu este chiar profilul care l-as vrea , nu am vazut prea multe cu "accesorii" pe ele . Ma mai gandesc , dar in orice caz NU va fi o vitezana . Cat de sport si cat de touring ... vad in primavara ... pana atunci ma tot uit de modele . Daca reusesc pana in vara sa iau A-ul , pot sa rezist si in toamna sa vad ce oferte gasesc. Dupa socoteala mea , in 2 ani , voi gasi mult mai multe pe injectie si cu ABS .

Honda FVR800i mi se pare MULT prea sportiva pt gusturile mele si are zona rosie pe la 12.000 rpm , ceea ce este foarte mult . Ma uit dupa ceva pe la 70 -85 CP , putere obtinuta pe la maxim 10.000 , cu o putere cat mai liniara , nu e nevoie de mai mult de 200 km/h fix , pe injectie si cu un cuplu decent si la turatii de 4.000 rpm . Dupa ce am citit pe aici , pe cele sport ( nu neaparat vitezane ) , peste 6000 ai ocazia sa rupi aderenta foarte usor , motorul sarind foarte usor in ture si nu te prinzi cand te trezesti la 8000 rpm inainte de-o curba .

 

Uite , cam ce mi-ar place mai mult :

http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Yamaha/YAMAHA-FZ6-FAZER-2004--current/ - dupa 2006 are si ABS , are 186 kg , consum mic , doua discuri pe fata ( fata de altele mai usoare ... care nu au decat unul , chiar si cu ABS ) , saua e cam joasa la 795 mm , dar am inteles ca se poate inalta putin , apoi 10-15 mm , nu cred ca la sa conteaza atat de mult . Are si doua tobe ( ca mie asa imi place :D ) , care sunt amplasate destul de ok , riscul de a te frige mai scade , fata de cele din lateral . Are jante din aliaj si nu cu spite ... sincer le prefer pe astea ... poate e doar o idee preconceputa de-a mea . Are doua faruri , ceea ce-mi place , ai o pozitie decenta pe ea , nu stai cu rezervorul in brate si nici nu musti din oglinzi , se fabrica din 2004 , adica nu poti sa dai peste una cu 200.000 km , care ti-o da cu 45.000 . Apoi are racire cu antigel , nu aer ca unele modele mai vechi , astfel incat ni oras ma gandesc eu ca are timp si capacitate de racire chiar si vara . Nu cred ca piesele costa mai mult decat la BMW , apoi are si Yamaha o anumita istorie , un pedegree :D . Am inteles ca se pot pune accesorii laterale si portbagaj , precum si un parbriz mai inalt putin .

Ceva asemanator cu ultima prezentata de mine , dar chiar mai touring , iti vine prin minte ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bonnn.. Esti incepator si vrei sa-ti cumperi motocicleta. Nu-i asa?!

Esti confuz, parerile sunt impartite si nu mai intelegi nimic.

In primul rand bine ai venit in lumea pasionatilor de doua roti.

Acesta este un ghid menit sa te ajute in alegerea pe care urmeaza sa o faci.

 

Imaginea conteaza?

Inainte de a te hotari e bine sa iei in considerare cateva din indicatiile “batranilor” care pe viitor te vor alaturi de ei la plimbari. Daca te-ai uitat vreodata pe strada tanjind dupa sunetul motorului care a trecut in viteza warp pe langa tine sau vazand privirile lungi ale fetelor care iti erau alaturi, deja abordezi gresit problema! Cu timpul vei descoperi ca nu inseamna de fapt nimic fata de potentialul pe care il are o motocicleta in sine. Iar pentru asta trebuie sa apuci sa prinzi asta, adica sa supravietuiesti! Nu e spus cu rautate ci doar in baza statisticilor existente. In strainatete termenul medical dat motociclistilor este de "donatori de organe" si nu degeaba. Acum ideea e sa vedem cum te putem ajuta ca sa eviti asta.

 

Din pacate adevarul este ca nimeni nu poate indica ce anume ti s-ar potrivi mai bine! Fiecare ofera experiente unice in felul sau si se poate ca un stil sa ti se potriveasca mai bine decat altul. Se poate ca incepator sa ai formata deja parerea despre ce anume sa-ti cumperi insa experienta ne arata ca multi se reprofileaza pe parcurs, descoperind avantajele si dezavantajele clasei sale. Nu ne bagam aici, alegerea e a ta!

 

Cilindreea

Ceea ce ar trebui sa stii insa se leaga de alegerea cilindreei potrivite. Ca incepator vei fi tentat sa iti iei un motor mare, 600 cmc, 750 cmc, 1.000 cmc... Exista argumente in aceasta privinta: nu trebuie sa-l mai schimbi peste cativa ani, vrei putere si viteza, vecinul are unul si arata bestial, taximetristul de la stop o sa crape cand ii spui cilindreea, etc.. Toate sunt valabile in felul lor si nu suntem aici ca sa le contestam ci sa-ti evidentiem ce inseamna experienta in domeniul moto.

 

De ce "mai mic"?

Limitele de fapt si de drept nu sunt date de catre om ci de catre masinarie. Ce inseamna asta?! De ce se recomanda sa incepi pe ceva mai mic?! Cum se explica asta concret?!

Well, ideea e urmatoarea. Faptul ca te afli pe doua roti te face din start mai vulnerabil. Asta inseamna ca riscul de a avea un accident este de 100 de ori mai mare decat daca te-ai afla intr-o masina, daca nu chiar mai mare. Statisticile spun ca sansele de a te lovi in cazul unui accident sunt de 48 de ori mai mari decat ale unui automobilist si de 16 ori mai mare de a deceda!! E monstruos daca stai bine si te gandesti.

 

Pericole

Detalii pe care in mod normal nu le-ai lua in considerare pot fi fatale. O fasie de nisip te poate dezechilibra, o frunza uda peste care treci, un viraj abordat gresit, o acceleratie atunci cand nu trebuie, etc..etc.. Dupa cum vezi, toate astea desi par ireale atunci cand esti pe motor trebuie sa le iei in seama. Iar ele se raporteaza direct la dezvoltarea reflexelor si a stilului de mers.

 

Limite si reflexe

Ei bine, vorbeam de limitele masinariei... Un motor sport sau sport-touring de exemplu, de 400 cmc, iti va taia din puterea de acceleratie si din viteza. Asta inseamna ca motorul va fi mai turat si va deveni instabil la viteze mari. Ce inseamna concret pentru tine asta? Inseamna ca iti extinde capacitatea de anticipare cu cateva fractiuni de secunda sau chiar o secunda. Un incepator nu stie cum sa reactioneze si este normal sa se panicheze, pentru ca nu are inca reflexele formate. Reflexul inseama a actiona inconstient si impulsiv instantaneu.

 

Ce inseamna "motorul te iarta"?

Un motor de cilindree mare nu iti va oferi acest timp! Prin urmare, riscul de a-l pierde de sub control creste exponential. De asta se spune ca motoarele de cilindree mica “iarta”. De fapt nu te scutesc de greseli insa datorita timpului de reactie iti ofera sansa de a remedia problema in timp util. Alta statistica: accidentul “tipic” moto ofera doar 2 secunde pilotului pentru a actiona corespunzator in vederea evitarii coliziunii! Atunci cand motorul este turat simti mult mai acut viteza si-l simti ca devine instabil. Un motor de 400 poate merge in 140 lejer insa fiind turat te va obliga sa te concentrezi mult mai bine asupra vitezei si conducerii lui. Si asta e valabil.

 

Ce inseamna: "te fura" viteza?

Se spune despre motoarele de cilindree medie si mare ca te “fura” la viteza. Ce inseamna asta concret? Faptul ca poti atinge 200 intr-o depasire de exemplu fara sa realizezi macar. Fiindca tu te concentrezi asupra depasirii nu poti fi atent la indicatorul de viteza. Nici nu este indicat sa pierzi o secunda cu asta! Ei bine, un motor de 1.000 nici nu-l simti la 150 sau 200km/h! Poti sa ai surpriza sa te uiti la bord si sa vezi ca ai viteza asta. De ce nu-l simti? Pentru ca nefiind turat ti se pare ca ai inca o viteza “decenta”.

 

Frana, curbe, pilotaj ... oau!

Nu spunem sa nu te folosesti de potentialul maxim al motocicletei insa asta numai dupa ce esti sigur ca poti reactiona instictiv. Se leaga si de multi alti factori. Sa stii sa franezi corect! Nu numai in functie de situatie dar si de drum! Cand folosesti fata si cand spatele?! Cum te redresezi intr-o curba in care ai intrat prea tare? Cum te inclini? Care e pozitia optima? Vezi, toate sunt lucruri pe care orice ai face nu ai cum sa le inveti din carti sau fiindca ti le spunem noi. Jumatate din accidentele fatale se petrec datorita abordarii necorespunzatoare a unei curbe. Iarasi o statistica demna de luat in seama!

 

Despre "auto-stapanire"

Se invata mergand in functie de situatiile cu care te confrunti. Majoritatea celor care s-au orientat spre motoare mari din prima au cazut, multi sfarsind tragic. Din simplul motiv ca au crezut ca pot stapani motorul. Cum se explica altfel faptul ca in 92% din accidentele moto de pretutindeni sunt implicati incepatori! De stapanit poti sa-l stapanesti insa nu te poti stapani pe tine care il pilotezi, fiindca nu ai experienta necesara de a reactiona in timp util si de a intelege fiecare aspect a ceea ce inseamna a conduce o motocicleta.

 

De ce 2 ani

Nu-ti spunem asta fiindca suntem mai tari ci fiindca in timp experienta ne-a invatat cate ceva. Dupa doi ani vei putea usor sa vinzi motorul si sa treci pe ceva mai mare, fiind sigur ca nu vei pierde nimic din farmecul pe care il are condusul unei motociclete. Insa atunci, chiar daca nu crezi asta acum, o sa ai reflexele formate cat de cat si vei putea intr-adevar sa pilotezi. Cu grija la inceput pentru a invata motorul insa cu siguranta vei privi altfel lucrurile.

 

De ce am spus doi ani? Statisticile mai arata ceva. Accidentele nu se produc din prima. Se produc dupa un an, cand devii sigur pe motocicleta respectiva si incepi sa “risti”. Involuntar vei merge mai violent, vei invata sa te strecori si sa te bagi printre masini, sa te inclini din ce in ce mai pronuntat. E normal! Vei descoperi ca prietenii pe care i-ai facut merg mai tare decat tine si ramai ultimul si incepi sa tragi mai tare de motor. Insa reflexele de care vorbeam nu s-au format inca fiindca nu au avut timp! Si implicit se va intampla si dezastrul.

 

"Nu te-am vazut" ... eterna scuza, si alte pericole

Ca sa intelegi ce inseamna de mai bine de 100 de ori mai periculos de condus decat o masina trebuie sa intelegi ca in trafic motociclistii nu sunt observati! Asta inseamna zilnic masini care schimba banda fara sa te observe, masini care iti taie fata, masini care te imping crezand ca ai loc. Gropi care pentru tine pot fi fatale, linii de tramvai, nisip, portiuni umede, pietoni, etc. Toate intr-o fractiune de secunda, la distanta de o frana pe doua roti si nu pe patru. Iar asta fara sa iei in calcul erorile de pilotaj personale.

 

Astea sunt motivele pentru care se recomanda motociclete "docile" pentru inceput. Iar cuvantul "docil" este unul relativ... Nu te lasa furat de aparente, un supersport de 400 ajunge la urmatorul stop inainte ca ceilalti sa fi plecat macar de pe loc! Multi aud de Rossi insa putin isi aduc aminte de Cagiva Mito de 125 cmc pe care a inceput... Apoi 250, 500 si in final 1000.

 

Viseaza cu ochii deschisi..., timp e destul si gama variata :banana:

 

Iata statistica celor mai “populare” accidente de pe glob, facuta publica multumita companiilor de asigurari. Cilindreea incepand de la 600>

 

1. Seria Suzuki GSX-R

2. Seria Kawasaki Ninja

3. Suzuki TLR

4. Seria Yamaha YZF

5. Seria Honda CBR

 

Alte statistici:

 

- Portul castii reduce cu 29% sansele unei fatalitati in cazul unui accident. De asemenea, o casca integrala reduce cu 85% riscul unor leziuni la cap in cazul accidentelor usoare, cele mai frecvent intalnite.

 

- Motociclistii implicati in accidente au dovedit a nu stapani "arta" dozarii franei spate si a celei fata. Abilitatea de countersteering a fost de asemenea nula sau redusa.

 

- Prezenta crash bar-urilor a aratat o reducere a leziunilor din zona gleznei si o crestere a celor din zona genunchiului si a zonei superioare a piciorului.

 

- Severitatea leziunilor este direct proportionala cu viteza si masa motocicletei.

 

- Accidentele datorate problemelor tehnice constituie doar 3% din total, majoritatea acestora fiind datorate pierderii controlului in urma unei pene.

 

- Intersectiile sunt cele mai frecvente locatii ale accidentelor moto, de cele mai multe ori celalalt vehicul ignorand dreptul de prioritate al motocicletei.

 

Alta f. importanta:

 

- Mai mult de jumatate din accidentele moto au implicat piloti cu experienta de pana la 5 luni pe motocicleta respectiva, totalul experientei moto a pilotului fiind pana in 3 ani!

 

Acum fuga la pusculita :banana:

Asfalt uscat si bine ai venit printre noi! :P

 

Nu uita: ti se poate intampla si tie!

 

Să înțeleg că un motor sport de 400 cmc e bun ptr. începătorii care nu s-au dat niciodata cu o motociletă în viața lor? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

wow ce descriere interesanta! frumos.. dar de ce asa ? pana la urma "Ride like DEVIL feel like GOD" fiecare cu drumu lui si cu viata lui. Daca ar fi dupa mine si daca as avea bani, 2 motociclete mi-as lua " Mv Agusta F4 si Ducati Multistrada 1200 ultimu model . pt touring si pt sport ;) :peace: :ok: :wave: (inteleg ca multi care se uita aici sunt bezmetici si nau mers in viata lor pe 2 roti nici macar pe bicicleta asa ca nu stiu cei ala echilibru si tot ce ai zis tu aici are perfecta logica! multi vor moto sa faca impresie nu multi au o pasiune cu adevarat pt motoare! asta e adevarata problema pasiunea pe care multi nu o au. ) :unsure:

Editat de MassimoWest
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor!

Sunt incepator pe Suzuki GSX-R600. Capul il am pe umeri, asa ca mi-am permis o vitezana desii nu recomand nimanui care nu a mai mers si nu stie cum e !!!

Ca sfaturi ce le-am urmat si le transmit mai departe, probati cat mai multe motoare si vedeti pozitia in care stati si in care va simtiti confortabili, de asemenea, sunt destule topicuri despre motociclete pentru incepatori, urmati sfaturile celor care va indruma pe motoare usoare,manevrabile. Sunt perfecte pentru inceput si nu va ganditi ca "imi iau motor si nu il mai schimb" ... Avansati treptat.

Nu uitati sa purtati echipament adecvat indiferent de vreme!

Asfalt uscat tuturor si sa ne vedem cu bine pe strazi! :peace: :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Cunoaste-te pe tine - cunoaste-ti motorul, sa stii de ce esti tu in stare si de ce e motorul in stare!

Invata sa mergi cu el nu "pe" el.

Restul e simplu, nu accelerezi brusc si nu franezi brusc.

Fiecare motociclist isi dezvolta propriul stil de mers.

Rabdare si ... atentie la neatentie :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...