Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Da, am consultat. Nu e f grav momentan. Ar trebui sa fac gimnastica. 

Cu bicicleta ma dau cam o data pe săptămână... Și urc câțiva km pe drum de munte. 

Da, cu ridicatul ai perfecta dreptate. Nu stiu ce înseamnă să ridici o motocicleta... Pe cea veche nu am scăpat-o niciodată... Dar sunt șanse sa se întâmple. 

Nu am exagerat niciodată cu mersul... De obicei făceam ture scurte de 50-60 km. Ture mai lungi de 300 pe zi nu am facut. 

 

Îmi doresc tare mult sa revin pe moto. Decizia nu e luata încă... Insa as începe măcar de la a studia câteva modele care sa se încadreze situației date. Nu mai sunt de mult un copil căpos și știu ca observația ta e pertinenta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...
  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare, nu ma pot hatari intre Ktm 390 Duke si Kawasaki z400, fiabilitate, costuri, specific ca am permisul de 15 ani, am mers cu cateva mobre dar nu am detinut niciuna pana acum si vreau sa o iau noua, e si pasiune la mijloc, o sa fie folosita in oras 90%, ma gandeam si la un scuter de 300cc dar e la acelasi pret cu cele mentionate mai sus. Ma inclin!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Yksuuu a spus:

Salutare, nu ma pot hatari intre Ktm 390 Duke si Kawasaki z400, fiabilitate, costuri, specific ca am permisul de 15 ani, am mers cu cateva mobre dar nu am detinut niciuna pana acum si vreau sa o iau noua, e si pasiune la mijloc, o sa fie folosita in oras 90%, ma gandeam si la un scuter de 300cc dar e la acelasi pret cu cele mentionate mai sus. Ma inclin!

Salutare. O sa fiu punctual pe răspunsuri.

1. Fiabilitate au amândouă in egală masura (ai spus nou), un plus ar putea avea Z-ul, avand un cilindru in plus.

2. Costuri.. întreținere adica? Asemanatoare la ambele, fie ca are ktm ul kit de revizie mai diferit de japoneze, fie ca are Z ul o bujie in plus si diferența de cantitate de ulei.. nu prea exista mare cost.

3. Pentru uz în oraș amandoua foarte bune, cu un + pentru ktm fiind mai ușor si mai manevrabil.

Plusuri pentru ktm.. abs, abs cornering, traction control, dezactivabile si posibilitate activare quickshifter.

Cat despre aspectul putere greutate, tot pe acolo amandoua cu mentiunea ca, ktm ul are suspensia mai buna.

Spor si asfalt uscat!

 

Editat de Cristian C.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Cristian C. a spus:

Salutare. O sa fiu punctual pe răspunsuri.

1. Fiabilitate au amândouă in egală masura (ai spus nou), un plus ar putea avea Z-ul, avand un cilindru in plus.

2. Costuri.. întreținere adica? Asemanatoare la ambele, fie ca are ktm ul kit de revizie mai diferit de japoneze, fie ca are Z ul o bujie in plus si diferența de cantitate de ulei.. nu prea exista mare cost.

3. Pentru uz în oraș amandoua foarte bune, cu un + pentru ktm fiind mai ușor si mai manevrabil.

Plusuri pentru ktm.. abs, abs cornering, traction control, dezactivabile si posibilitate activare quickshifter.

Cat despre aspectul putere greutate, tot pe acolo amandoua cu mentiunea ca, ktm ul are suspensia mai buna.

Spor si asfalt uscat!

 

Multumesc pt raspuns, voiam oarecum si o confirmare de la cineva mai experimentat, cand i-am intrebat pe baietii din showroom despre diferente,  au ridicat din umeri. Ma duc mai hotarat pe Duke, sper sa le pot conduce pe amandoua. 🍻🍻🍻

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Cristian C. a spus:

Salutare. O sa fiu punctual pe răspunsuri.

1. Fiabilitate au amândouă in egală masura (ai spus nou), un plus ar putea avea Z-ul, avand un cilindru in plus.

2. Costuri.. întreținere adica? Asemanatoare la ambele, fie ca are ktm ul kit de revizie mai diferit de japoneze, fie ca are Z ul o bujie in plus si diferența de cantitate de ulei.. nu prea exista mare cost.

3. Pentru uz în oraș amandoua foarte bune, cu un + pentru ktm fiind mai ușor si mai manevrabil.

Plusuri pentru ktm.. abs, abs cornering, traction control, dezactivabile si posibilitate activare quickshifter.

Cat despre aspectul putere greutate, tot pe acolo amandoua cu mentiunea ca, ktm ul are suspensia mai buna.

Spor si asfalt uscat!

 

Salut.
Referitor la KTM si diversele optiuni pe care le mentionai...
Pe site-ul producatorului se mentioneaza ca modelul KTM 390 Duke nu are ABS cornering.
Nici traction control nu are. A nu fi confundate cu "Supermoto Mode" care nu mai controleaza frana spate (ci doar cea din fata) si "Slipper Clutch" care nu permite transferul intregii puteri la roata din spate in diverse situatii (retrogradare intr-o treapta inferioare) pentru a evita ruperea aderentei. Si Z400 are "Slipper clutch".

Nu ma pronunt la optiunea de quickshifter, nu stiu daca merita investitia la o asemenea categorie.
Ce iese in evidenta este partea de display, KTM este mult in fata :) 
Kawasaki refoloseste ce mai are in "banca de organe".

Editat de pierrotlefou
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 4/15/2023 at 8:37 AM, Yksuuu said:

o sa fie folosita in oras 90%

 

Între cele două, pentru 90% oraș, KTM, fără discuții. Este mai ușoară, mai fâșneață, are poziția pe șa mai înaltă și mai confortabilă în trafic urban.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.04.2023 la 12:57, Kagemusha a spus:

 

Între cele două, pentru 90% oraș, KTM, fără discuții. Este mai ușoară, mai fâșneață, are poziția pe șa mai înaltă și mai confortabilă în trafic urban.

Multumesc! 🍻🍻🍻

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 53 minute, Yksuuu a spus:

Multumesc! 🍻🍻🍻

Ti-ai raspuns singur la intrebare :)

Daca vorbim de 90% oras, eu nu as lua moto in locul tau. Scuterul rupe tot in oras, din toate punctele de vedere. Versatil, manevrabil, comod, automat, spatiu sub sa de bagaje, simplu, etc etc etc.

Si la bugetul de 390 duke sau z400, iei un scuter misto! Eu as reanaliza problema un pic, daca subiectul este-mers doar prin oras.

Acum evident, daca iti doresti moto, ia moto. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, Adrian M. a spus:

Scuterul .... oras

Am avut motocicleta 15 ani, nu inghiteam scuterul, nu am mers niciodata pe unul. (o experianta scurta de cateva minute cu unul de 50cc, si am zis ca nu).

Am luat un scuter nou (300cc), la bani cu care nici miros de motocicleta nu gaseam.

Deocamdata multumit, obisnuit.

Acum 57 minute, Adrian M. a spus:

daca iti doresti moto

poate in cativa ani cand o sa-mi permit timp de haiduceala, o sa revin la moto.

Editat de warlock
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Adrian M. a spus:

Ti-ai raspuns singur la intrebare :)

Daca vorbim de 90% oras, eu nu as lua moto in locul tau. Scuterul rupe tot in oras, din toate punctele de vedere. Versatil, manevrabil, comod, automat, spatiu sub sa de bagaje, simplu, etc etc etc.

Si la bugetul de 390 duke sau z400, iei un scuter misto! Eu as reanaliza problema un pic, daca subiectul este-mers doar prin oras.

Acum evident, daca iti doresti moto, ia moto. 


Nu tu zicea pe celalalt topic despre avantajele adventure in oras? Toate avantajele alea le pierzi pe scuter.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am detinut pana acum nimic pe 2 roti, m am dat cu cateva cand am avut ocazia, imi curg balele si acum cand le vad pe strada. Da, scuterul este solutia rationala, din pacate nu am cu cine sa ma sfatuiesc pe subiectul asta, chiar acum citeam despre service ul ktm si incerc sa gasesc ceva costuri de intretinere, tot citesc ca este scump, ca sunt stricacioase(ktm urile), ma gandeam si la piaggio beverly 300 dar este la acelasi pret/consum cu duke ul 390, ar mai fi piaggio medley 150, dar nici eu nu sunt vreun micut,sunt foarte dezorientat. 🍻

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Yksuuu a spus:

Nu am detinut pana acum nimic pe 2 roti, m am dat cu cateva cand am avut ocazia, imi curg balele si acum cand le vad pe strada. Da, scuterul este solutia rationala, din pacate nu am cu cine sa ma sfatuiesc pe subiectul asta, chiar acum citeam despre service ul ktm si incerc sa gasesc ceva costuri de intretinere, tot citesc ca este scump, ca sunt stricacioase(ktm urile), ma gandeam si la piaggio beverly 300 dar este la acelasi pret/consum cu duke ul 390, ar mai fi piaggio medley 150, dar nici eu nu sunt vreun micut,sunt foarte dezorientat. 🍻

Păi pune întrebările despre scutere și ți se va răspunde. Eu folosesc scuterele (inclusiv un maxi) de ani de zile și confirm că e o soluție ideală pentru oraș. Și nu am avut probleme, întreținerea a fost strict legată de consumabile. De testat, ai unde să le testezi. Iar Medley nu este așa de mic.

P.S. Aceleași probleme le auzisem despre KTM dar am zis să nu fiu rău :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, Speedy.K a spus:


Nu tu zicea pe celalalt topic despre avantajele adventure in oras? Toate avantajele alea le pierzi pe scuter.

Ba da, dar dincolo colegul intreba de o moto adventure sau naked, pentru uz mixt. Alte date, alta abordare.

Aici colegul vrea ceva pentru oras 90%. Si atunci conteaza alte lucruri.

@ Initiator, daca ai intrebari despre scutere, te ajutam. La banii de z400 sau 390, iei ceva de 300. AI de ales intre variantele maxi-yamaha xmax 300, honda 350, sym cruisym , sau variantele cu podeaua dreapta si roti mari-dar cu spatiu mai mic sub sa-Piaggio beverly 300 sau 400 de exemplu, sym ul de 300, honda sh 350 daca mai exista. 

ambele categorii, cu plusuri si minusuri-la maxi, mai confortabile , mai mari, spatiu mare sub sa, pui si un topcase si ai super spatiu de depozitare. ROtile mai mici  te scutura mai tare. Modelele cu roti mari preiau mai bine gropile si denivelarile din Bucuresti, dar nu oferta aceeasi protectie la vant, seile sunt mai mici un pic, spatiul sub sa mai mic, si au bordul legat de ghidon-invarti ghidonul, invarti bordul-pe mine ma enerveaza aspectul asta :)

Eu de asta am ales un maxi sh. Ma gandeam foarte serios sa iau unul nou anul asta, dar momentan stau cuminte. cu 4500 euro iei cu rabla un sym foarte misto. ZIc sa mergi pana la ei, sa te uiti, sui, sa  le zici sa te lase sa dai o tura. Sa vezi cum se simt.  Apoi vezi si la honda/yamaha/piaggio(the bike hub).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar azi am fost sa ma uit la atvrom la aprilia srgt200 si beverly 300, inclin spre aprilia fix pt partea cu bordul si farul lipit de ghidon, am vizitat si honda adv350 care imi scotea banii din buzunar azi, dar din pacate nu mai au nimic pe stoc si pana la anul in vara parca e prea mult. Aprilia sau Piaggio, aici sunt

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Yksuuu a spus:

Chiar azi am fost sa ma uit la atvrom la aprilia srgt200 si beverly 300, inclin spre aprilia fix pt partea cu bordul si farul lipit de ghidon, am vizitat si honda adv350 care imi scotea banii din buzunar azi, dar din pacate nu mai au nimic pe stoc si pana la anul in vara parca e prea mult. Aprilia sau Piaggio, aici sunt

Aprilia SRGT200 e jucărie cu plastice proaste, cu o poziție extrem de incomodă și cu o șa foarte dura (am testat-o).

Sugerez mai degrabă Beverly

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Speedy.K a spus:

Cat costa un scuter d-asta?

3600e beverly 300s cu rabla

Acum 39 minute, pierrotlefou a spus:

Aprilia SRGT200 e jucărie cu plastice proaste, cu o poziție extrem de incomodă și cu o șa foarte dura (am testat-o).

Sugerez mai degrabă Beverly

Am ramas la beverly 300, am dat avansul! Va multumesc pentru sfaturi, asfalt uscat si zile insorite sa avem! 🍻🍻🍻

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avantajele unui adv in oras plin de gropi sunt clare, sigur e mai bun dar nu mai rapid (pana la 60-70kmph) decat un scuter 300/400cmc.

 

Acum 58 minute, Yksuuu a spus:

3600e beverly 300s cu rabla

probabil in plus si "pregatirea" dosarului rabla, daca nu ai deja o masina de aruncat.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare, revin cu o intrebare poate stupida dar ma simt cumva fraierit de cei de la ATVrom. Dupa ce am achitat scuterul, am primit factura si mi s a cerut sa achit CIV ul, 400 lei si 500 pt numere rosii si rca, daca vreau sa plec pe el de la showroom. Nimeni nu mi a spus pana in momentul acela despre aceste sume, stiu ca la auto intra in pretul de achizitie CIV ul si nu te obliga nimeni sa ti faci rca la ei pe 1 an. Un manager mi a raspuns pe mail, ca vezi domne, la moto nu se aplica aceleasi reguli ca la auto, ei sunt obligati sa elibereze CIV dar nu sa l dea gratis, apoi mi a atras atentia ca oricum sunt deja in avantaj cu programul rabla, ca ei pierd oricum, ca statul le da banii peste 2 luni la cursul bnr din momentul achizitiei. Vreau sa va intreb si pe voi, pe net n am gasit nimic pertinent, e normal sa achit separat CIV ul eliberat de ei? Va multumesc pt rabdare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CIV il poti obtine si tu: faci programare la sf asteapta, te duci cu platforma la atvrom, apoi iar platforma la RAR: platesti CIV, transport, timpul tau.

Asigurarea o poti face tu unde vrei, tot cam acolo iesi la pret, indiferent de broker, iti vei alege asiguratorul. Asigurarea este obligatorie daca vrei sa mergi pe strada.

Numere rosii: trebuie sa ajungi la DPRCIV inmatriculari. 

Numere negre: inscriere financiar, mers la DPRCIV. 

 

Deci, in concluzie: mergi pe mana lor, iesi mai rapid si la fel costuri. Asa cum a zis atvrom:

Acum 51 minute, Yksuuu a spus:

daca vreau sa plec pe el de la showroom

 

Poate ca nu ti-au explicat clar, poate tu nu ai inteles si aveai alte asteptari. Din ce vad, nu incearca nimeni sa te pacaleasca. 

Relaxeaza-te, mergi pe mana lor ca vei invarti roata mai repede decat o poti face tu pe persoane fizica.

 

Si eu cand am luat Cruisym-ul tot pe mana dealearului am mers, a fost mai rapid, dar mi-a spus de toate costurile pana pot merge pe strada. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

Vă anunțăm cu bucurie ca am amjuns la a 4-a ediție a ghidului pentru începători - un proiect motoADN cu suportul HONDA TRADING.

Ghidul este gratuit si poate fi citit online sau în format fizic - mai multe detalii Ghidul Începătorului - ediția 4
Printre cele mai importante teme abordate în  cele 60 de pagini ale ghidului – ”MotoStart” menționăm:

  • Ce trebuie să știi despre școala moto?
  • Urmează cursuri de perfecționare moto daca vrei să fii mai bun ca anul trecut
  • Cum îți alegi motocicleta?
  • Cum îți alegi scuterul?
  • Specificații tehnice pe înțelesul tuturor
  • De ce este important să faci mentenanța motocicletei la un service autorizat?
  • Costurile cu motocicleta – ce trebuie să știi?
  • Cutia de viteze – automată sau manuală? E-clutch?
  • Ce accesorii sunt necesare pentru motocicletă?
  • Ce trebuie să știi despre asistența rutieră?
  • Ce zici de garanție extinsă pentru motocicleta ta?
  • De ce este CASCO moto diferit de CASCO auto?
  • Cum îți alegi echipamentul moto?
  • Tips & Tricks pentru turele lungi – ce trebuie să ai la tine și cum pregătești bagajele?
  • Cum pregătim motocicleta pentru sezonul rece? Dar pentru deschiderea de sezon?
  • Mersul cu motocicleta și pregătirea mentală
  • Care sunt adevăratele cauze ale accidentelor moto?
  • Noțiuni de prim ajutor utile oricărui motociclist
  • Adevărul despre tobele zgomotoase și cât te ajută
  • Conduita în trafic pentru conducătorii de scutere
  • Începe cu o motocicletă mică!

Citește și spune-ne ce ai alte informații ai vrea sa introducem în următorul ghid al începătorului

model coperta home page (2).jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...