Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Salut. Am 15 ani si in 30 octombrie implinesc 16. Vreau sa imi cumpar un motor sport. In acest moment am stransi doar 100 euro,dar indata vine vacanta de vara si ma duc sa lucrez undeva cu salariu de 1000 lei pe luna. Pana de ziua mea vreau sa strang banii si sa imi i-au un motor. Intreabrea mea este ce motor sport sa imi aleg avand un raport calitate/pret ok si sa ajunga pana in max 1250 euro? Am vazut ca este honda cbr125, yamaha yzf r 125 si aprilia rs 125. Cam ce sa aleg?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuter super sport

Cel mai bun pt varsta taAdica de 50 cc

Si nu uita sa dai si de permis

Are mare dreptate colegul. Si eu pana sa ajung sa-mi iau sport m-am chinuit cativa ani cu o chinezarie dar mi-a prins bine
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. M-am hotărât. Am început scoală pentru a2. In o luna cred ca am sa iau permisul.

am categoria b de un an. Am 19 ani, cam 105 kg, un metru 85 si nu prea stiu ce motor sa aleg. Motorul o sa îl folosesc prin oras, dar si pentru excursii prin tara, sunt un împătimit al drumetiilor. Va rog ajutati-mă si pe mine. Eu mă gândeam la un naked sau un touring. dar sa fie pana in 35 kw. Va multumesc si asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nevoie de multe, e nevoie să fie diferite ca să vezi ce e un chopper şi ce e o vitezană. să te lămureşti cum stai pe un enduro.

Completează profilul ca să găseşti vecini dispuşi să te ajute şi tovarăşi de drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chooper este exclus. Este incomod in trafic si am inteles ca iti distruge si coloana ca nu te poti ridica in scari. Un enduro mi se pare inconfortabil la drumuri lungi din cauza seii înguste. Eu mă orientam spre naked sau enduro-touring. Dar e-t nu am văzut de 35kw. Multumesc oricum. Asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chopperul mic (250-500cmc) nu e incomod in trafic... eu ma strecor binisor prin aglomeratie. Problema e ca la greutatea ta e cam mic... oricum, in Braila nu cred ca ai mare trafic. Si are suspensii, nu e ca si cum faci enduro cu el si trebuie sa stai in scarite.

Depinde ce vrei sa faci cu mobra... vrei sa mergi in oras, sa iesi la plimbari relaxate, sa pleci la plimbari lungi cu bagaje si pasager, sa mergi pe offroad...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa o folosesc si prin nebunia urbana, sa ies si in ture relaxante, si excursii mai lungi cu ceva bagaje si câteodată si pasager.

 

M-a prins febra si nu prea vreau sa mă despat de ea doar atunci când este neapărată nevoie. Când ploua, când am prea multe bagaje. Etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti un touring atunci, nu stiu ce gasesti pt A2. E mai "spatios", mai mare sa iti accepte dimensiunile, cara si bagaje (bine, si un cruiser/chopper cara), te duce si pe drumuri de tara, si pe asfalt...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chooper este exclus. Este incomod in trafic si am inteles ca iti distruge si coloana ca nu te poti ridica in scari. Un enduro mi se pare inconfortabil la drumuri lungi din cauza seii înguste. Eu mă orientam spre naked sau enduro-touring. Dar e-t nu am văzut de 35kw. Multumesc oricum. Asfalt uscat.

Ce inseamna sa nu cunosti si doar sa scrii ? Enduro OK la sosea pozitie in sa f buna , nu te tine c.uru in sa cati km poti sa bagi la fel si touring . Choper , sport, naked exclus pt sosea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inradevar nu cunosc. Nu am mers decât cu un kawa de 600 parca si acum cu motorul de scoală. Un enduro mi se părea inconfortabil pentru un drum de 500 de km. Un enduro touring e alta treaba.

 

Daca mă insel îmi cer scuze. Când o sa am un enduro pe mana am sa vad ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chooper este exclus. Este incomod in trafic si am inteles ca iti distruge si coloana ca nu te poti ridica in scari.

Ridicatul in scari e frecvent la enduro/cross. De ce te-ai ridica frecvent in scari?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai de gand sa bagi 500 km odata esti ambitios , dar eu m-as opri de 10 ori sa admir peisajul . Choper doare spatele , sport dor mainile , naked te bate vantul asa ca raman celelalte . Incearca un Paneuropean de 1100 , cam rara si cam scumpa dar merita banii . Spor la cautat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Salutare!

Ma gandesc foarte serios sa imi iau un motor insa deocamdata nici nu am inceput scoala pt A (detin B de 4 ani). Am nevoie de niste sfaturi si as ramane indatorat celor care isi fac timp sa ma ajute!

Nu prea stiu cu ce sa incep fiindca sunt atatea variabile si necunoscute pt mn incat nu e foarte usor sa ajung la o concluzie, dar am sa incerc sa fac asta cu ajutorul vostru.

Prima intrebare ar fi daca pot intra in lumea motoarelor cu un buget de MAXIM 1500E ? (scolarizare+motor+accesorii+taxe&impozite)


Eu stiu (din ce am citit) ca scolarizarea+taxele motocicletei ar fi in jur de 1500lei. Deci as mai avea vreo 4000 pt motor si accesorii (este adevarat, sunt macar pe aproape de realitate?).


Stiu ca sumele astea variaza in functie de ce motor aleg insa avand in vedere ca sunt incepator, nu am un buget mare si nu am tendinte sinucigase, singurele mele pretentii ridicate ar fi la nivel de fiabilitate. Am cunostinte slabe de mecanica auto si nu vrea sa ma jetmaneasca lumea prin service-uri si pt asta sunt dispus sa invat cateva notiuni de baza dar nu vreau sa intru in detalii ca s-ar putea ca ma ratacesc pe acolo :)). Dar ca sa aveti idee despre ce vorbesc si sa puteti aproxima niste cheltuieli totale (max 1500E), CEL MAI PUTERNIC motor pe care il am in vedere ar fi DR650SE de la suzuki sau ceva asemanator.


Acum ca am ajuns la 'obiectu muncii', am cea mai mare nevoie de indrumare:

Motivele pt care vreau motor: PRACTIC si ECONOMIC (+putina recreatie)

Scopul si modul utilizarii:

10% autostrada (daca merge bine cu 100km/h si fortat atinge 120 e perfect iar distanta parcursa cu un plin sa fie in jur de 250km)

20-30% offroad de relaxare, cel mult mediu(garda la sol mare de 25cm+/- )

60-70% oras inghesuit, cu drumuri de 'cacao', cu masini cat vezi cu ochii, locuri de parcare pe una din benzi ca special amenajate mai rar pe la romania si ocazional soferi si participanti la trafic batuti in cap (tre sa fie manevrabila, relativ mica -partea cu relativ o explic mai jos- usoara, puternica in viteze mici spre medii si cu un consum decent)

Am 1.80m si 80kg dar de multe ori nu am sa fiu doar eu pe motor si o greutate max admisa de 150kg ar fi ok si la asta ma refer mai sus cu 'tre sa fie relativ mica': confort si rezistenta decenta pt 2 persoane. Aici intra in discutie si puterea motorului. M-as limita la un 125 cmc daca as merge numai singur dar sunt aproape sigur ca nu ar fi suficient de puternic si fasnet pt sprinturi de oras si nici pt un offroad mic cu 150kg pe sa.


Avand in vedere toate criteriile de mai sus, am ajuns la concluzia ca un DUAL SPORT ar fi bun pt mine (asta dupa ce am visat un pic la niste adventurers ca bmw f650gs si ktm 690 adv R :)) ).


Aici va rog sa interveniti voi si sa imi dati niste sfaturi. Vorbind doar de DS de la suzuki, as alege 650 pt confort si putere (desi e cam greu), dar tinand cont de buget e posibil sa fie mai bun un 200 mai nou (sau 350, 400...).

Nu sunt fixat pe suzuki si nici macar pe dual sport insa astea mi se pare mie ca indeplinesc cerintele mele(fiabilitate si preturi acceptabile cu performante decente). Dar 'MI SE PARE' e foarte concludent in contextul in care nu am nici macar carnet pe A si am mers pe doua roti doar pe bicicleta si o data pe un scuter. :D


Prin urmare, orice sugestie care se apropie de ce vreau va fi luata in calcul. Multumesc anticipat!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai scade cel putin 1000 lei pentru un minim de echipament.

Ramai cu 3000 lei, adica vreo 700 euro.

 

Destul de greu sa iti iei un motor in firea lui, la banii astia.

 

Eu am dat 1000 euro pe o Aprilia Pegaso din 1996, care de altfel nu prea mi-a creat probleme, insa m-am plimbat cateva luni cu un prieten care stie ceva mecanica, pana sa gasesc una cat de cat ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...