vali2895 Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Chooper este exclus. Este incomod in trafic si am inteles ca iti distruge si coloana ca nu te poti ridica in scari. Un enduro mi se pare inconfortabil la drumuri lungi din cauza seii înguste. Eu mă orientam spre naked sau enduro-touring. Dar e-t nu am văzut de 35kw. Multumesc oricum. Asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Chopperul mic (250-500cmc) nu e incomod in trafic... eu ma strecor binisor prin aglomeratie. Problema e ca la greutatea ta e cam mic... oricum, in Braila nu cred ca ai mare trafic. Si are suspensii, nu e ca si cum faci enduro cu el si trebuie sa stai in scarite. Depinde ce vrei sa faci cu mobra... vrei sa mergi in oras, sa iesi la plimbari relaxate, sa pleci la plimbari lungi cu bagaje si pasager, sa mergi pe offroad... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vali2895 Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Vreau sa o folosesc si prin nebunia urbana, sa ies si in ture relaxante, si excursii mai lungi cu ceva bagaje si câteodată si pasager. M-a prins febra si nu prea vreau sa mă despat de ea doar atunci când este neapărată nevoie. Când ploua, când am prea multe bagaje. Etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Ia-ti un touring atunci, nu stiu ce gasesti pt A2. E mai "spatios", mai mare sa iti accepte dimensiunile, cara si bagaje (bine, si un cruiser/chopper cara), te duce si pe drumuri de tara, si pe asfalt... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vali2895 Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Tot spre touring mă orientam si eu dar nu prea am văzut pentru a2. Bandit si cb am văzut destule. multumesc, asfalt uscat tuturor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nos66 Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Chooper este exclus. Este incomod in trafic si am inteles ca iti distruge si coloana ca nu te poti ridica in scari. Un enduro mi se pare inconfortabil la drumuri lungi din cauza seii înguste. Eu mă orientam spre naked sau enduro-touring. Dar e-t nu am văzut de 35kw. Multumesc oricum. Asfalt uscat. Ce inseamna sa nu cunosti si doar sa scrii ? Enduro OK la sosea pozitie in sa f buna , nu te tine c.uru in sa cati km poti sa bagi la fel si touring . Choper , sport, naked exclus pt sosea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vali2895 Postat Mai 15, 2014 Share Postat Mai 15, 2014 Inradevar nu cunosc. Nu am mers decât cu un kawa de 600 parca si acum cu motorul de scoală. Un enduro mi se părea inconfortabil pentru un drum de 500 de km. Un enduro touring e alta treaba. Daca mă insel îmi cer scuze. Când o sa am un enduro pe mana am sa vad ce si cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Mai 15, 2014 Share Postat Mai 15, 2014 Chooper este exclus. Este incomod in trafic si am inteles ca iti distruge si coloana ca nu te poti ridica in scari. Ridicatul in scari e frecvent la enduro/cross. De ce te-ai ridica frecvent in scari? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vali2895 Postat Mai 15, 2014 Share Postat Mai 15, 2014 Pentru ca pe străzile din Brăila faci enduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nos66 Postat Mai 15, 2014 Share Postat Mai 15, 2014 Daca ai de gand sa bagi 500 km odata esti ambitios , dar eu m-as opri de 10 ori sa admir peisajul . Choper doare spatele , sport dor mainile , naked te bate vantul asa ca raman celelalte . Incearca un Paneuropean de 1100 , cam rara si cam scumpa dar merita banii . Spor la cautat . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vali2895 Postat Mai 15, 2014 Share Postat Mai 15, 2014 Iti multumesc mult. Si eu tot la enduro touring mă gândeam. E cea mai potrivita pentru ce vreau eu. Mai astept idei. Modele etc. Tine-ti cont de categoria a2. Sub 35 kw. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
@di Postat Iunie 2, 2014 Share Postat Iunie 2, 2014 Salutare! Ma gandesc foarte serios sa imi iau un motor insa deocamdata nici nu am inceput scoala pt A (detin B de 4 ani). Am nevoie de niste sfaturi si as ramane indatorat celor care isi fac timp sa ma ajute! Nu prea stiu cu ce sa incep fiindca sunt atatea variabile si necunoscute pt mn incat nu e foarte usor sa ajung la o concluzie, dar am sa incerc sa fac asta cu ajutorul vostru. Prima intrebare ar fi daca pot intra in lumea motoarelor cu un buget de MAXIM 1500E ? (scolarizare+motor+accesorii+taxe&impozite) Eu stiu (din ce am citit) ca scolarizarea+taxele motocicletei ar fi in jur de 1500lei. Deci as mai avea vreo 4000 pt motor si accesorii (este adevarat, sunt macar pe aproape de realitate?). Stiu ca sumele astea variaza in functie de ce motor aleg insa avand in vedere ca sunt incepator, nu am un buget mare si nu am tendinte sinucigase, singurele mele pretentii ridicate ar fi la nivel de fiabilitate. Am cunostinte slabe de mecanica auto si nu vrea sa ma jetmaneasca lumea prin service-uri si pt asta sunt dispus sa invat cateva notiuni de baza dar nu vreau sa intru in detalii ca s-ar putea ca ma ratacesc pe acolo ). Dar ca sa aveti idee despre ce vorbesc si sa puteti aproxima niste cheltuieli totale (max 1500E), CEL MAI PUTERNIC motor pe care il am in vedere ar fi DR650SE de la suzuki sau ceva asemanator. Acum ca am ajuns la 'obiectu muncii', am cea mai mare nevoie de indrumare: Motivele pt care vreau motor: PRACTIC si ECONOMIC (+putina recreatie) Scopul si modul utilizarii: 10% autostrada (daca merge bine cu 100km/h si fortat atinge 120 e perfect iar distanta parcursa cu un plin sa fie in jur de 250km) 20-30% offroad de relaxare, cel mult mediu(garda la sol mare de 25cm+/- ) 60-70% oras inghesuit, cu drumuri de 'cacao', cu masini cat vezi cu ochii, locuri de parcare pe una din benzi ca special amenajate mai rar pe la romania si ocazional soferi si participanti la trafic batuti in cap (tre sa fie manevrabila, relativ mica -partea cu relativ o explic mai jos- usoara, puternica in viteze mici spre medii si cu un consum decent) Am 1.80m si 80kg dar de multe ori nu am sa fiu doar eu pe motor si o greutate max admisa de 150kg ar fi ok si la asta ma refer mai sus cu 'tre sa fie relativ mica': confort si rezistenta decenta pt 2 persoane. Aici intra in discutie si puterea motorului. M-as limita la un 125 cmc daca as merge numai singur dar sunt aproape sigur ca nu ar fi suficient de puternic si fasnet pt sprinturi de oras si nici pt un offroad mic cu 150kg pe sa. Avand in vedere toate criteriile de mai sus, am ajuns la concluzia ca un DUAL SPORT ar fi bun pt mine (asta dupa ce am visat un pic la niste adventurers ca bmw f650gs si ktm 690 adv R ) ). Aici va rog sa interveniti voi si sa imi dati niste sfaturi. Vorbind doar de DS de la suzuki, as alege 650 pt confort si putere (desi e cam greu), dar tinand cont de buget e posibil sa fie mai bun un 200 mai nou (sau 350, 400...). Nu sunt fixat pe suzuki si nici macar pe dual sport insa astea mi se pare mie ca indeplinesc cerintele mele(fiabilitate si preturi acceptabile cu performante decente). Dar 'MI SE PARE' e foarte concludent in contextul in care nu am nici macar carnet pe A si am mers pe doua roti doar pe bicicleta si o data pe un scuter. Prin urmare, orice sugestie care se apropie de ce vreau va fi luata in calcul. Multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jupanu77 Postat Iunie 2, 2014 Share Postat Iunie 2, 2014 Mai scade cel putin 1000 lei pentru un minim de echipament. Ramai cu 3000 lei, adica vreo 700 euro. Destul de greu sa iti iei un motor in firea lui, la banii astia. Eu am dat 1000 euro pe o Aprilia Pegaso din 1996, care de altfel nu prea mi-a creat probleme, insa m-am plimbat cateva luni cu un prieten care stie ceva mecanica, pana sa gasesc una cat de cat ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
@di Postat Iunie 2, 2014 Share Postat Iunie 2, 2014 Un punct de vedere bun, jupanu77! Insa in situatia mea, poate pot gasi ceva cu mai putina putere dar in stare buna. Ma gandesc ca un motor in jur de 350cmc de prin 98 in stare buna s-ar incadra pana in 1000E, dar mi-ar prinde bine parerea celor care au ceva asemanator si stiu cum se comporta respectivul motor in conditiile spuse de mine (in principiu ''offroad de oras'' -cu 140kg in 50% din timp- si cateva plimbari pe dealuri in weekend). Am retinut partea cu echipamentul si cred ca ma mai pot 'intinde' de vreo 200E pt el, ca sa pot lua un motor de 1000E. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Scarto Postat Iunie 3, 2014 Share Postat Iunie 3, 2014 1000 lei echipament? Uh ... acum fiecare, da cat vrea si cum vrea.. insa nu stiu ce echipament iti cumperi la 1000 lei. Ok, poate eu am exagerat, insa pe mine m-a ajuns 1100 euro doar echipamentul (casca, combinezon, cizme si manusi).. deci un minim decent cred ca ar fi undeva la vreo 500 euro.. dar dupa cum spuneam, fiecare cum crede. PS: Si nu, nu sunt miliardar ... doar imi pretuiesc viata cat pot eu din punctul meu de vedere.. ca daca e sa crapi, crapi si cu echipament. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iunie 3, 2014 Share Postat Iunie 3, 2014 Nu e nevoie sa-ti iei totul nou de la inceput... o geaca sh e in jur de 200 lei, o pereche de pantaloni sh cam 150 lei, o casca buna 300-500 lei, o pereche de manusi 100-150 lei... cam pe acolo se invarte, mai putin incaltamintea. Pt inceput merge si cu un echipament purtat dar in stare buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
@di Postat Iunie 4, 2014 Share Postat Iunie 4, 2014 @ Scarto Sunt de acord ca in orice exista un minim si un maxim si poate gasesc casca la 200lei dar si 200E si in functie de cati bani dispun si cat tin la viata mea, ajung la un compromis. Dar ai mare dreptate si la partea cu 'crapatul' ! @ Geo_ZGA Foarte buna varianta SH. Ceva in stare buna si la un pret aproape de ce imi permit cred ca se poate. Avand in vedere cerintele mele, un motor de 200-250 ar face fata bine? M-as gandi la cv de 400 sau mai mult dar cred ca e mai bn sa iau una mai mica si mai noua decat una puternica dar mai folosita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jupanu77 Postat Iunie 4, 2014 Share Postat Iunie 4, 2014 Nu sunt eu cel mai in masura sa iti dau sfaturi legate de motocicleta, dar si puterea asta difera in functie de tipul motocicletei - eu cand mi-am ales motocicleta (Aprilia Pegaso - 650 cmc), toti prietenii mei nemotociclisti au zis "da' nu e cam mare pentru un incepator?". Raspuns - nu. Altfel s-ar pune problema in cazul unei vitezane de 600 cmc, care poate dezvolta o putere destul de mare pentru un incepator necugetat - nu ca ar fi cazul tau. Acum, asa cum se sustine pe forum, pe buna dreptate - poti sa iti rupi gatul la fel de bine si cu una de 300 cmc, ca doar tu ai contolul acceleratiei. Cumva, nu pot sa te sfatuiesc decat din propria mea experienta, deoarece si eu am cautat tot ceva asemanator si singura (cred) varianta pe care mi-as fi putut-o permite la momentul ala a fost Aprilia Pegaso, pe care, cum spuneam mai sus, am luat-o la 1000 euro. Eu nu am avut probleme cu ea, dar nu pot generaliza - citeste forumul de Aprilisti daca vrei sa vezi care ii sunt problemele. BMW F650 era mai scump, Transalpul la fel - si oricum e alta mancare de peste. Nu stiu (nu ca nu ar exista, dar nu stiu eu) ce motocicleta mai mica iti poti lua, care sa fie cat de cat confortabila si pe sosea - de ex. Pegaso se simte bine pana pe la 120 km/ h, desi cred ca 100 ar fi viteza ideala. Din ce ai scris tu, ai nevoie de o motocicleta versatila, ceea ce, prin eliminarea celor specializate, te conduce spre un numar limitat de variante - doua ti-am dat eu - Aprilia Pegaso, BMW F650. Uite poate si Tenere, desi cred ca e mai scumpa, dar am inteles ca e foarte OK. Acum, poate te mai ajuta si alti colegi care au mai multa experienta decat mine, sa poti schita cateva variante, dupa care te apuci de cautat. Spor la treaba! Recitind ce ai scris, trebuie sa precizez ca Pegaso fara injectie (modelele pana prin 2000 - 2001) nu este deloc economic, in sensul ca in Bucuresti, la ore de varf, poate ajunge chiar la un consum de 10 %. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
@di Postat Iunie 8, 2014 Share Postat Iunie 8, 2014 Exemplele date de tine (pegaso, f650, tenere) sunt adventure tourers dar mie mi-ar trebui un dual sport (dr650se, xr650l) fiindca sunt mai usoare, ieftine si economice, factori foarte importanti pentru mers preponderent in oras. Prefer manevrabilitatea si capacitatile mai bune in 'offroad' ale unui dual sport decat confortul mai mare al unui adv tourer fiindca am sa depasesc 100km/h foarte rar si calatoriile nu o sa depaseasca o ora in principiu. Ce m-ar ajuta cel mai mult ar fi parerea cuiva care foloseste o astfel de motocicleta in conditii similare si imi poate confirma ca e suficient de confortabila SI pentru 2 persoane cand e cazul. Oricum, multumesc pentru feedback! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dodo_tk Postat Iunie 11, 2014 Share Postat Iunie 11, 2014 (editat) Sa stii ca pe dualsport abia merge un om. Sa cari si pasager mi se pare masochism. Pur si simplu nu e facuta pentru 2 persoane. De ce nu-ti iei un Suzuki GS500 ? Am vazut pe unu pe facebook de spameaza toate grupurile, il are la vanzare pe olx parca. 3500ron parca ?! nu mai stiu exact .. .dar pe acolo ... E naked, dar e ok pentru oras zic eu. Eu am fratioru mai mare, GSR 600 ... si sunt foarte multumit de el. Editat Iunie 11, 2014 de dodo_tk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusEL Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Pt. @di: Intereseaza-te putin si despre Honda NX650(Dominator) http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_NX650_Dominator S-ar putea sa iti placa. E un dual sport de 650 cmc si 32kw. Detin unul de putin timp si sincer iti spun ca ma multumeste. In oras se manevreaza usor. E fasneata pe demaraje, desi trebuie sa treci destul de repede prin treptele de viteza pana sa ajungi la o viteza considerabila. La drum lung e mai mult decat decenta daca nu o urci peste 120km/h. E drept ca vibreaza suficient...deh...e monocilindrica. Ca si consum mixt eu am facut 200km cu 12-13 litri. Pe asfalt se tine bine, pe serpentine de asemenea. O sa te satisfaca mult si pe drumuri neasfaltate, de tara, de munte. Se descurca bine si in noroi, dar aici intram deja in discutii despre gume si e mult de vorba. In ceea ce priveste bagajele si pasagerul...nu iti face griji...duce. Si nu te va injura pasagera pentru dureri de poponeata. Eu am renuntat la un naked pentru mobra asta pentru ca mi-a trecut pofta de viteza si vroiam una pentru drum lung...pentru orice fel de drum...si economica pe deasupra. Spor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shoby13 Postat Iunie 13, 2014 Share Postat Iunie 13, 2014 poate aici ma lamureste si pe mine cinva ca toata lumea se leaga de faptul ca deschid topic dar nimeni nu imi spune si ceva concret ! ce motore cu 4 in linie pentru A2 exista inafara de Bandit 250 si CB 250 ? ZX4R Se poate face pentru A2 ? Ce motociclete naked sau ss cu L4 exista pentru A2 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_bursuc Postat Iunie 18, 2014 Share Postat Iunie 18, 2014 http://www.bikeshop.ro/handler.php?tip=am&act=view&src=db&ID=574100&selpic=1&zoom=1#foto O motocicleta foarte frumoasa pt. incepatori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PValentin Postat Iunie 18, 2014 Share Postat Iunie 18, 2014 Salut! In vara asta vreau sa dau si eu de permis ( A2 ),deoarece am 20 de ani si nu am voie sa dau de categoria A. Am facut aceasta postare cu scopul sa imi indreptati atentia catre un motor potrivit. Sa va spun despre mine ca am 1,75 m si 66 kg(pe acolo ). Mie mi-a placut un Kawasaki Ninja 300 - din cate am inteles se incadreaza in categoria A2,voi ce ziceti? Se merita sau nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edyedi22 Postat Iunie 18, 2014 Share Postat Iunie 18, 2014 (editat) Pentru cei cu A1 si nu numai.Vand Suzuki Marauder 125 ideala pentru incepatori,stare buna de functionare,13 000 km reali, an fabricatie 2003,schimburi consumabile la timp,cauciucuri bune, baterie noua ,lantul a fost uns la fiecare 500 km,consum 3%, nu a fost cazuta, inmatriculata,asigurare si ITP valabile pana in 2015.Mai multe detalii la telefon sau lasati mesaj Pretul este de 1500 euro [sharedmedia=core:attachments:105087 Editat Iunie 18, 2014 de edyedi22 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.