Jump to content

TET Albanegro: Albania, Muntenegru și un pic de Bosnia și Herțegovina


Recommended Posts

[Am dat enter prea devreme și s-a postat încomplet: nu am apucat să termin povestea și nici să pun poze. Scuze 😟 ]

Salutare.

 

Tocmai ce ne-am întors din tura anuală de TET și am zis să facem trocul uzual: eu mă laud și poate voi găsiți ceva informații valoroase în povestea asta. Dacă nu, ne mai clătim ochii cu ceva poze și locuri noi.

O să încep cu niște informații mai tehnice, niște poze mai de rezumat, după care voi adăuga 2-3 din poveștile care au marcat tura.

Unde, cât, cum?


Am urmat traseul TET începând din sudul Albaniei și hotărând că o să il urmăm atât cât ne țin genunchii, motoarele și ne încadrăm în cele 2 săptămâni de concediu planificate. Ținta era să facem partea de Albania și Muntenegru. În cele din urmă, am reușit să ajungem să facem și o parte din Bosnia. Am intrat în traseu în Permet, Albania și am ieșit din traseu în Rumboci, Bosnia.


Pe scurt, partea de Muntenegru a fost cea mai faină, urmată de Bosnia, Albania fiind nevoită să se mulțumească cu un cinstit loc 3.

 

Trupa:

5 băieți cu: 

- 1 Honda Transalp PD10

- 1 Yamaha Tenere 700

- 2 KTM 690 Enduro R

- 1 KTM 990 Adventure

Tehnicalități: acte, acces la net, bani, etc

 

În toate țările din Balcani se poate intra acum doar cu buletinul, și exceptând Kosovo, sunt acoperite de mai toate RCA-urile de la noi. Din ce am observat, la unele puncte de trecere, cei din trupă cu pașapoarte au terminat cu vreo 3-4 minute mai rapid procedurile, dar nu a fost vreo problemă pentru cei care au dat buletinul.

 

Internet: Pe scurt, cel mai simplu e să cumperi SIM-uri locale. Nefăcând parte din SEE, prețurile la roaming sunt destul de piperate. Pentru Albania și Serbia totuși, am avut posibilitatea activării unei extraopțiuni pe abonamentul de Vodafone cu 6 euro pentru 2.5 GB.
Altfel: În Albania, echivalentul a 80 de lei îți asigura mai mulți GB de net decât puteai consuma în 2 săptămâni. În Muntenegru se găsesc SIMuri Tourist Pack cu 15 euro, 500 de GB. În Bosnia, pentru fabuloasa sumă de 2 euro aveai 15 GB 5 zile.
Cum am mai optimizat noi: cumpăram 2/3 SIM-uri și făceam hotspot.

 

Bani: 

În Muntenegru este cel mai simplu: se folosesc euro, poți plăti cu cardul în foarte multe locuri.
În Albania mai greu cu cardul, și ATM-urile taxeaza cam 20-30 de lei per extragere, taxă fixă. Moneda locală: LEK. Am mai optimizat și aici scoțând unul pentru mai multe persoane.
În Bosnia, cam ca în Albania, moneda locală fiind convertible mark: BAM

 

Cazări:

Una din particularitățile turelor de genul ăsta este că încercăm să dormim cât mai mult în hamace. Nu neapărat din motive de costuri, cât e mai convenabil (practic ai mobra lângă pat) și e mișto de stat la o poveste înainte de somn cu o băutură lângă tine și stelele deasupra. În rest, am găsit cazări pentru 5 persoane undeva între 50 și 80 de euro. Mic dejun undeva la 10 euro de persoană, iar un prânz era undeva la 70 de euro pentru toată trupa. Evident, varia în funcție de zonă.

Recomandări pe care am fi vrut să le primim înainte de a începe tura:

- e de făcut tura asta cât mai înspre toamnă, chiar înainte de a începe ploile. În felul ăsta nu prindeți nici zăpadă pe vârf de munte, nici nu vă omoară căldura. Să tragem de motoare încărcate pe offroad, pe la 41 de grade, a fost un deliciu
- cauciucuri pentru piatră: au ăștia niște pietre ascuțite de macină la cauciucuri cum nu am văzut. Eu, pe 990 Adventure, am fost nevoit să schimb cauciucul la final de Albania, că nu mai aveam cu ce continua. Aveam Mitas E09, cauciuc distrus până la sfârșitul turei și pe Transalp. Pirelli MT21 a fost și el destul de abuzat. Anvelopa câștigătoare pare să fi fost Mitas MC23 Rockrider. Luați ceva care să vă permită și datul pe curbe pe asfalt, că sunt o grămadă și din alea

 

Navigație:

Cam toată lumea a avut un telefon Android de sacrificiu, cu hărți offline. GPXViewer Pro pare câștigătorul detașat pentru tură. Bine de salvat și offline maps pe Google Maps. Pe iOS, era aplicația Viewranger, dar a fost cumpărată de Outdoor Active și s-a cam stricat. E în continuare o opțiune de folosit, dar trebuie downloadată aplicația actuală Outdoor Active.

 

Imediat revin și cu POZE!

Câteva video-uri scurte:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dintre cele mai frumoase peisaje:

 

IMG_5492.thumb.jpeg.18e98e0f9946207881a3d494907db042.jpeg.    IMG_5510.thumb.jpeg.907f53b38bc6611f63fed5d14a03eac0.jpeg.   IMG_5136.thumb.jpeg.90a57f34d1d76b1672d7e1c1a5fe4a57.jpeg.  IMG_5293.thumb.jpeg.8c95e078f1ffa2ac4eb2b16e451d5dc7.jpeg.   IMG_5284.thumb.jpeg.24a1faf92b40ef5db14aa04eda3f4072.jpeg.   IMG_5343.thumb.jpeg.e64af66690952a8c41f13565dfd80a55.jpeg.  IMG_5344.thumb.jpeg.f0244ddadaaede02b5dd6c72e03f46fc.jpeg    IMG_5350.thumb.jpeg.2bbb561fbdd9e7c5780b0afa9be10879.jpeg.   IMG_5359.thumb.jpeg.0945215bf33313437741fab41afb6811.jpeg.  IMG_5484.thumb.jpeg.1ebbd60ec2b01343b32771a56d9adf46.jpegIMG_5525.thumb.jpeg.8d55cd061b2eec9f025296f903abfe6a.jpeg     698451557_GPTempDownload4.thumb.jpg.29c6808e57b71995ddd428cce9c3aa8f.jpg.  1113613529_GPTempDownload2.thumb.jpg.dec12c9d623243468b5b0bacbe012680.jpg1399626561_GPTempDownload35.thumb.jpg.608706ee055d9e7d5b48fb68f137750e.jpgGPTempDownload.thumb.JPG.3302e2afbfc8f5360a28fe0b080ca556.JPG.     IMG_9687.thumb.JPG.66a0859415dcd87547947c253be18462.JPG


IMG_5540.thumb.jpeg.1051b1f4e9874cc4a361ab7c74b1a8c6.jpeg


Poze din dormitor:

IMG_5157.thumb.jpeg.6f79fd53ebc5fcd0337cffe4279ff9cd.jpeg.   IMG_5164.thumb.jpeg.3501e87dbc575aeb314c34c1bf1a09ce.jpeg.   IMG_5119.thumb.jpeg.14ccc8b4c8463c8fdb385fb6c0d21b2d.jpeg.  IMG_5226.thumb.jpeg.ea42fb97179e9a49ad703e04171f7089.jpeg.  IMG_5426.thumb.jpeg.2333382b7838ec86970c1dfefd171a44.jpeg.    IMG_5453.thumb.jpeg.7a69fefd7ab1607b017c9549b17d4e53.jpeg

Umor de oameni bătuți prea mult de soare-n cască:

IMG_5282.thumb.jpeg.86774274d83771d14882c42ba0f179d8.jpeg

Bar topoare-free:

IMG_5408.thumb.jpeg.be4226936a128eac5e25cc720a174962.jpeg


Particularitatea a Bosniei este faptul că o parte din suprafața ei (sub 2%) este încă minată, iar traseul trece prin astfel de zone. Prin urmare:

IMG_5421.thumb.jpg.77a7eaad947abc2a4083771d05bd08a1.jpg   IMG_5462.thumb.PNG.b89e68cc6d1153fe7a522c7b43faeb76.PNG.  IMG_5469.thumb.jpeg.2f58ce5f8902c1a43ca0ba0a5068061f.jpeg

Anvelopă de 2400 de km:

IMG_5264.thumb.jpeg.4adad02ddb935494910d8731f5363f10.jpeg

 

Edited by bursyllac
Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, bursyllac a spus:

Anvelopa câștigătoare pare să fi fost Mitas MC23 Rockrider

Ceva poze de pe la finalul turei?

Acum 1 oră, bursyllac a spus:

  IMG_5453.thumb.jpeg.7a69fefd7ab1607b017c9549b17d4e53.jpeg

Cum dreacu puteți dormi în astea? Eu amorțesc după 20 de minute și nici nu mă pot întoarce lejer...

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, dupre said:

Ca să vezi, niciun Triple Black pe acolo.. 😂😂

ne-am întânit într-un sat cu ceva GS-uri care păreau să aibă același traseu ca noi, judecând după praful de pe ele. dar pe traseu am mai găsit Triumph Tiger, Africa Twin, Tenere 700, Tenere mai vechi, 790 Adventure. 

 

 

9 minutes ago, vis-a-vis said:

Ceva poze de pe la finalul turei?

Așa arată MC23-ul de pe Tenere 700 (stare similară pe unul din 690 Enduro), la final de tură:

mc23.thumb.jpeg.3ffc301e61fa0452a6ed4e43d76ba33e.jpeg

Pe 990 Adventure a trebuit să pun alt cauciuc înainte de a intra în Albania și nu am găsit altceva în afară de Metzeler Karoo 3. Cea mai proastă anvelopă din experiența mea. Slabă pe off, slabă pe asfalt. Aluneca pe asfalt mai tare decat E09-ul.

Așa arată la final de tură:
karoo.thumb.jpg.730214772d6c1f71fceec9f544c21774.jpg

Și e prima anvelopă la care marginea arată așa după dat pe curbe (uzură in diagonală):

1791884795_karoo3.thumb.jpg.28a8e01a72a00023aa297065fc5e74bb.jpg

Edited by bursyllac
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, vis-a-vis said:

Cum dreacu puteți dormi în astea? Eu amorțesc după 20 de minute și nici nu mă pot întoarce lejer...

Te joci din unghiuri și tensiunea sforilor până găsești varianta în care poți să dormi un pic în diagonala lui și așa ajungi să stai aproape orizontal. Dacă e mai mare hamacul (eu cel mai confortabil dorm într-un hamac dublu Ticket to the moon) e mai ușor de găsit combinația. De asemenea, folosesc o saltea gonflabilă în el (oricum îți trebuie măcar izopren că altfel te bate vântul la spate și îngheți) care rigidizează și mai mult. 

Următorul pas va fi să găsesc o variantă anti-țânțari, pentru că am avut căteva seri mai triste, în timp ce colegii cu plasă sforăiau liniștiți.

Edited by bursyllac
Link to comment
Share on other sites

Întrebare: Ai face tura asta de unul singur? În afara perspectivei că oricând se poate întâmpla ceva neprevăzut, cât de greu și solicitant e traseul? Fă o comparație cu ce e pe la noi. 

Link to comment
Share on other sites

Am întâlnit mai mulți oameni în tura asta singuri. Unul era cu un Africa Twin (CRF1000L) și era destul de slăbuț. A zis că a pus-o jos o singură dată. Cred ca avea Michelin Tracker. Respectele mele pentru nenea ăla. Am mai întâlnit oameni singuri pe CRF250/300 L/Rally și un tip cu un AJP PR7.

Cu multă grijă ar merge. Nu știu dacă m-aș băga singur cu 990 Adventure. Cu DR-ul cred că mi-ar fi mai simplu. Sunt câteva zone mai dificile: 
- Lura-Dejes Mt National Park, în Albania - pietre mari și e ușor de pus jos, dar noi nu am avut incidente.
- în Muntenegru pe ici pe colo mai ai câte-o urcare lungă cu pietre mari și neancorate în nimic. Nimic de speriat, dar poți să o pui jos ușor și te chinui.
- cea mai grea parte: urcarea de la Brasina, înainte de Mostar din Bosnia. Acolo am pus-o jos și m-am chinuit destul de mult pe urcarea aia. Pietre mari, panta destul de mare și tocmai ce începuse ploaia. N-a ținut mult, dar suficient cât să ude tot pe-acolo și să nu mai facă față nenorocirea aia de Karoo 3.

90% din traseu e cam la fel de dificil sau ușor cum sunt Strategica sau Tabla Buții. Mai sunt ceva secțiuni cam cum e Baiului.

În afara de Parcul Lura și zona Theth, TET-ul albanez e cam plictisitor. Mult mers prin pădure, fără cine știe ce peisaje. Nu e rău, dar nu e de bătut 2000 de km ca să il faci. Dar de la Lura și până în Bosnia, pot recomanda cu toată inima.

17 minutes ago, vis-a-vis said:

Întrebare: Ai face tura asta de unul singur?

Având în vedere ce ture băgai tu singur cu V-Strom-ul, cred că poți băga lejer cu X-Challenge-ul.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, l.u.v said:

ce înseamnă TET?

Un traseu care a încercat să reproduca TAT-ul, Trans American Trail - o rută care străbătea SUA, offroad. Spre deosebire de TAT pe care trebuie să îl cumperi, TET-ul își propune același lucru pentru Europa, dar gratis. În teorie, TET-ul are voie să fie doar pe drumuri publice, legale. În practică, ține de responsabilul de pe fiecare țară cât de mult a respectat asta și cât de actualizată e ruta. Vorbind de trasee offroad, e destul de volatilă povestea asta. Din acest motiv, se recomandă a nu se păstra aceste trasee pe alte medii, ci înainte de fiecare tură să îți downloadezi ultima versiune.

 

site-ul oficial: https://transeurotrail.org/

1555421635_Screenshot2022-07-31at00_42_52.thumb.png.e01737f19c4508beb0c2fa7637fbadce.png

Link to comment
Share on other sites

Am promis și povești, așa că revin cu ce a fost probabil aventura pe care o să ținem minte din tura asta.

Între Podgorica și Savnik este o porțiune de aproape 200 de km destul de pustie, fără orașe sau sate mari direct în traseu. Când mai aveam vreo 70-90 de km, suspectam că e posibil să rămân fără benzină, așa că am zis că e un moment să căutăm o ieșire din traseu. Între timp, murise și electromotorul la unul din cele două 690 Enduro.

Ieșim la drumul mare, oprim la primul restaurant din cale și cerem ceva de mâncare. Nu băgăm de seamă că era cam liber și că tot personalul era un singur moș, iar restaurantul arăta pe interior cam ca la bunica de 90 de ani, care se îngrijește și ea cum poate.

După masă, daca tot ieșisem din traseu și era deja târziu, căutăm o cazare în ceva sat la vreo 20-30 de km distanță pe asfalt. Găsim cazarea, dar nu era clar dacă e totul ok, așa că cel cu electromotorul stricat se urcă pe o străduță mai înaltă să poată porni motocicleta în caz ca trebuie să plecăm și nimerește în curtea unui mecanic. Câteva ore mai târziu încheiem seara cu electromotorul reparat, niscaiva băutură și vorbă bună.

 

Dimineața însă... 

Mă trezesc în zgomotele făcute de tentativele de vărsare ale colegului de cameră. De două ore avea crampe la stomac și acum încerca să scape de otravă. Îmi felicit corpul că nu dă niciun semn de neliniște și că e totul calm. O oră mai târziu îmi dau seama că am fost cam arogant și regret pripirea. 3/5 dăm semne că suntem cam loviți. Vărsături, grețuri, frisoane. Rămânem la cazare până la momentul în care trebuie să facem check out, după care ni se pare că o sa putem continua traseul.

Ne oprim într-o benzinărie iar situația escalează: crește numărul de victime: 4/5, iar la cei confirmați situația se agravează. Eșuăm în primul parc semi-părăsit dintr-un sat și bolim până spre după-amiază, evacuând ce-a mai rămas în noi pe toate căile posibile. Singurul rămas cât de cât teafăr își pierde la un moment dat răbdarea și spune că se duce înainte să caute un loc de hamac. Cât timp eram leșinați pe-acolo, oprește un italian care făcea același traseu din sens opus și cumva înțelegem că undeva pe traseu ar fi un lac cu un hostel.

bolire.thumb.jpg.0e778c4789fec13805f51360bcf1d847.jpg  (așa arată niște oameni care puteau alege mai bine restaurantul la care să mănânce)

 

La un moment dat primim un mesaj de la tovarășul nostru că a făcut vreo 30 de km de asfalt și nu a găsit nimic, dar că se îndreaptă către lac pe un drum de offroad, dar pe care poate merge Golful, după care nu mai primim nimic. Realizăm că probabil a rămas fără semnal. Între timp, noi cei 4 rămași eram atât de leșinați încât a fost un efort fantastic doar să dăm motocicletele din drum. 

Mai lenevim câteva ore, după care ne dăm seama că ceva trebuie să facem. Ori să ne ducem înainte spre lac, ori să ne pregătim să dormim în parcul ăla - o opțiune nu prea bună, deoarece era cam în mijlocul satului. Situația nu prea se îmbunătățea și cumva nu am fost suficient de lucizi cât să alegem varianta în care să ne întoarcem la o cazare.

Ne urnim într-un final și o luăm și noi spre lac, doi câte doi. Asfaltul s-a transformat în offroad, iar la drumul de golf s-a transformat curând în una dintre cele mai dificile trasee pe care le-am făcut vreodată. Nu neapărat că era foarte greu traseul în sine, ci pentru cât de epuizați eram. În puține ocazii am mai fost atât de motivat să nu pun motocicleta jos, știind că nu are cine să o ridice.

La apus, ajungem în platoul alpin, înconjurați de peisaje frumoase și încercăm să găsim lacul, cu speranța că găsim locuri de cazare.

126080738_Screenshot2022-07-31at01_47_09.thumb.png.7345b44105c963a29837fcf17daca4c5.png 2133072468_Screenshot2022-07-31at01_51_41.thumb.png.b3180a23b4b028023ea29f4155e1b593.png907677230_Screenshot2022-07-31at01_51_09.thumb.png.677e10b710facc281fe6c6f8177de613.png1326795335_Screenshot2022-07-31at01_53_13.thumb.png.33d2c15a1487ca7468818bdfafd1f7b9.png

 

 

Ajungem într-un final și la lac, îi găsim pe ceilalți doi bolnavi, dar nici urmă de colegul nostru teafăr. Cu toate acestea, aflăm că sunt așteptați niște oameni cu probleme la stomac și că li s-au pregătit niște ceaiuri medicinale și niște paturi confortabile într-un pod de coșmelie - un fel de cabană cu prici. Ne prezentăm ca fiind aceia. Ulterior aflăm că dragul nostru prieten ne prezentase ca oameni care "have the shits" iar oamenii de acolo au făcut tot posibilul să ne amelioreze situația, iar el plecase să colinde vârfurile din zonă în speranța că dă de semnal să ne anunțe că a găsit cazare și tot ce trebuie.

1973991989_Screenshot2022-07-31at01_59_27.thumb.png.cc0c8b015460edb887391c023c97fecd.png12491500_Screenshot2022-07-31at02_00_03.thumb.png.a30818714038d5988ef1fb790cfffe1d.png650674925_Screenshot2022-07-31at02_00_41.thumb.png.8df56f5705bb475f6a129ebe37dfc240.png


După câteva ceaiuri calde, am adormit cu toții buștean, iar dimineața ne-am trezit aproape refăcuți, cu poftă de viață. Brusc, începusem să vedem cât de frumoase sunt peisajele din jurul nostru.

Mâncăm o omletă foarte bună, ceva brânza topită și cerem nota: dormit, ceaiuri, cafele, mic dejun pentru 5 persoane: 71 de euro. Ne uităm pe nota de plată și constatăm ca ceaiurile și cafelele au fost din partea casei. 
În plus, ne-au dat la pachet niște plante să ne mai facem ceai în caz că avem iar probleme. Prin comparație, masa unde ne-am procopsit cu aventura asta a fost 70 de euro, tot pentru 5 persoane.

Oamenii ăștia faini, care au avut grijă de noi, cu care am stat la povești și care ne-au rămas în suflet pot fi găsiți la Kapetanovo Jezero, Muntenegru, la Hostel Jezero (link aici)

IMG_5343.thumb.jpeg.e0ce104ab34a2809008a8a2e2ae1094c.jpegaha.thumb.jpg.044e179928d0f63bb6817f8766e66dde.jpgIMG_5350.thumb.jpeg.69269fc1c0df65ff279f41d3b3273a74.jpeg
 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, hora09 said:

Asta este tura care o programsem si nu am ajuns sa o fac, anul asta.. 

Îmi pare rău că nu ți-a ieșit. E de păstrat pe listă, iar dacă cumva o amâni mai pentru toamnă o să fie chiar mai bine. Zilele astea e zăpușeală pe-acolo, iar dacă nu ai norocul să fii primul din formație, înghiți mult praf.

 

Link to comment
Share on other sites

Uai, faina tura! Suna si arata al naibii de bine (mai putin "incidentele" digestive, dar deh, calatorie initiatica), pus bookmark pe la tot si bagat la cap indicatiile. La albanez ne gandeam si noi, ca na, ne place sa furam idei, dar cred ca ne reprofilam dupa poze.

 

Comparand cu TET-ul grecesc, ai zice ca e realizabil in aceeasi formatie, noob pe 250L si adult pe Husky 701?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, m0jave said:

Comparand cu TET-ul grecesc, ai zice ca e realizabil in aceeasi formatie, noob pe 250L si adult pe Husky 701?

250L și Husky 701 cred că sunt mobrele ideale pentru traseul ăsta. Băieții cu 690-uri s-au distrat teribil și când noi ăștia cu Adventure-uri ne cam înjuram alegerile din viață :D 

Ca nivel de dificultate, aș zice că e comparabil cu TET-ul grecesc. Vă pot sugera o tură faină de antrenament pe la noi, destul de relevantă pentru TET-ul ăsta. E tura pe care am testat bagajele și anvelopele chiar înainte de a pleca în tură. Pornire din Vaideeni, spre Curmătura Oltețului și apoi Strategica. Dacă merge tura asta, nu o să aveți probleme. 

 

On 7/31/2022 at 12:23 AM, bursyllac said:

- Lura-Dejes Mt National Park, în Albania - pietre mari și e ușor de pus jos, dar noi nu am avut incidente.
- în Muntenegru pe ici pe colo mai ai câte-o urcare lungă cu pietre mari și neancorate în nimic. Nimic de speriat, dar poți să o pui jos ușor și te chinui.
- cea mai grea parte: urcarea de la Brasina, înainte de Mostar din Bosnia. Acolo am pus-o jos și m-am chinuit destul de mult pe urcarea aia. Pietre mari, panta destul de mare și tocmai ce începuse ploaia. N-a ținut mult, dar suficient cât să ude tot pe-acolo și să nu mai facă față nenorocirea aia de Karoo 3.

Dacă vreți să evitați zonele mai dificile, porțiunea cu vârful Brasina, de pe lângă Mostar și Lura-Dejes Mt National Park ar fi zonele cele mai dificile. În rest, mai prinzi din când în când straturi de nisip sau straturi groase de pietre, dar nu e ceva de speriat, mai ales în doi.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, bursyllac a spus:

Pornire din Vaideeni, spre Curmătura Oltețului și apoi Strategica. Dacă merge tura asta, nu o să aveți probleme. 

 

Probabil pornire din Polovragi. 

Daca urci din Vaideeni in Creasta Capatanii nu ai cum traversa pana la Curmatura Oltetului, nici cu bicicleta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@bursyllac în Albania am văzut ca TET are și SH8 și SH75 puse în traseu. SH8 este drumul de coasta între Vlore și Sarande. Cum ți s-a părut SH75? Eu din Sarande plec spre Macedonia de Nord și cea mai scurta ruta este pe SH75. 

SH8 mi s-a părut dificil mai ales ca l-am făcut noaptea la 1 cu pasagera și full bagaje.

Link to comment
Share on other sites

@SenorPink, noi am intrat în Albania pe SH80 și am continuat pe SH75 până la Permet, după care am făcut dreapta pe TET: https://goo.gl/maps/EQDx1LamxuGwQ94f7

cât am mers noi pe SH75 e drum asfaltat ok, pe 2 benzi, un pic îngust, dar foarte fain. cel putin porțiunea asta a fost foarte distractivă: https://goo.gl/maps/DbAxG4XHhVFQi8tLA

peisaje faine, asfalt nou pe porțiunile unde contează, în rest nu țin minte să fie gropi memorabile. A trebuit să fim atent că în unele curbe din alea strânse erau pietre pe carosabil și pe ici pe colo s-ar putea să mai întâlnești șoferi care aleg trasa cea mai scurtă, nu neapărat trasa de pe banda lor :D 

 

Plus asta:

 

30251E08-36D5-40AC-9574-9A4D7EF86B19.thumb.jpeg.3efe7a36c2be7e26ce23cd2fa6990aa7.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, bursyllac a spus:

@SenorPink, noi am intrat în Albania pe SH80 și am continuat pe SH75 până la Permet, după care am făcut dreapta pe TET: https://goo.gl/maps/EQDx1LamxuGwQ94f7

cât am mers noi pe SH75 e drum asfaltat ok, pe 2 benzi, un pic îngust, dar foarte fain. cel putin porțiunea asta a fost foarte distractivă: https://goo.gl/maps/DbAxG4XHhVFQi8tLA

peisaje faine, asfalt nou pe porțiunile unde contează, în rest nu țin minte să fie gropi memorabile. A trebuit să fim atent că în unele curbe din alea strânse erau pietre pe carosabil și pe ici pe colo s-ar putea să mai întâlnești șoferi care aleg trasa cea mai scurtă, nu neapărat trasa de pe banda lor :D 

 

Plus asta:

 

30251E08-36D5-40AC-9574-9A4D7EF86B19.thumb.jpeg.3efe7a36c2be7e26ce23cd2fa6990aa7.jpeg

Deci o sa o iau pe SH 75 pana în Macedonia ca să nu mai ocolesc atâta. Și poate îl fac și pe zi de data asta 🤭

Link to comment
Share on other sites

 

12 minutes ago, SenorPink said:

Și poate îl fac și pe zi de data asta

Dacă ești cu Africa Twin de la profil nu mi-aș face griji. Pe de altă parte nici nu văd să ai alternative mai bune. Și da, aș evita mersul noaptea pe la ei. Nu-s toți familiari cu conceptele de lumini, reguli de circulație, etc. Eu am făcut prin 2018 porțiunea Vlore - Sarande și mi-a rămas în minte ca o porțiune foarte faină, cu peisaje spectaculoase, dar am prins-o la apus, cu lumină suficientă. Acolo sunt doua plaje faine: Aquarium Bay și Gjipe Beach - accesul e  cu ceva offroad mai dificil, sau pe jos. (sau era, am înțeles de la prieteni că s-ar fi asfaltat la Aquarium Bay)

O chestie la care aș fi atent e că mai găsești chestii dubioase pe asfalt: pietriș, nisip, ulei... Cea mai urâtă fază a fost când au scăpat unii de uleiul ars în niște tomberoane de la marginea drumului, pe niște serpentine prăpăstioase iar din tomberoane s-a scurs pe asfalt, acoperindu-l complet pe o secțiune de vreo 10-20 m. Cumva am scăpat reușind să păstrez motocicleta dreaptă, dar ieșind de pe carosabil, pe pietriș, chiar pe marginea prăpăstiei. Emoția aia rămâne vie muuult timp :D



Bănuiesc că vrei să o iei spre Ohrid / Prespa? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...