Sari la conținut

Aerisitor frână rupt în etrier.


l.u.v
 Share

Postări Recomandate

  • Admin

Salutare! 

 

Mă lovesc de un aerisitor rupt în etrier la mașină. 

S-a încercat scoaterea lui prin găurire succesiva, dar fără succes. 

El este încă acolo, subțire în carne, dar nu iese. 

Mă gândesc să duc etrierul la cei care repară chiulase în incinta Romaero Băneasa. 

Să-mi dea filet mai mare, să facă o reducție și în ea să pun un alt aerisitor. 

Trebuie însă cântărită bine soluția. 1. Dacă reducție este din metal o să strângă bine pe conul materialului moale al etrierului. Dar aerisitorul fiind tot din oțel am înțeles că vor fi probleme, oțel pe oțel nu etanșează bine. 

Poate o reducție din cupru sau alt material mai moale în care să etanșeze bine aerisitorul plus reducția în sine pe etrier, care e și el moale. 

Ce variante am? 

 

Ați avut experiențe de genul? 

 

IMG_20230411_201815_edit_363191785304475.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Etrierul trebuie dat jos si sudat TIG un hexagon.

Aici pe forum este Cristi Dinamita (dynamite customs/brothers) care ar putea sa te ajute.

Nu m-as complica cu reductie, mai degraba as pune alt etrier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai exista si procedura de tractoristi - se bate un profil torx in gaura si apoi se incerca desfacerea.

In prealabil etrierul ar trebui incalzit in acea zona cu un heater... un pic de dilatare poate ajuta...

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pățit o chestie similară la un Majesty 250, s-a rupt aerisitorul de la etrierul spate, parcă era sudat. Soluție ciobănească, de moment, filet de 6 mm, șurub cu șaibă de cauciuc și șnur de teflon. A ținut câteva luni, până când scuterul a fost izbit de o mașină.

Cum aș proceda în cazul tău: dezmembrat etrier, majorat gaură tip con, încărcat TIG, refăcut filet. Dacă nu, direct filet și ceva care să obtureze canalul, vezi cu ce îți place. Iese mizerie la aerisit, dar nu-i capăt de țară, se curăță.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Extractoare, surubelnita de impact...nimic nu a mers? Ai incercat si cu degripant? Incearca cu un degripant prin racire locala. Nu am incercat, dar ma gandesc la contractia aerisitorului. Poate ajuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din moment ce omu pune deja poza cu inculpatu gaurit de ce mai veniti cu solutii despre cum ar fi trebui sa-l scoata?

 

eu as zice sa cauti  de un urmaritor de filet (thread chaser), practic este un tarod special care sa urmareasca filetul vechi si sa-l curete de resturile ramase

cam asa arata:

image.thumb.png.65a476ac2d98097da3e953fbab06390f.png

 

eu n-am asa ceva din pacate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bună ziua,îmi permit să dau un sfat,nu strica etanșarea conică din etrier,încălzește bine cu un arzător apoi răcește brusc în apă rece,vei avea rezultate bune datorită diferenței de dilatare ale celor două metale.Încearcă cu tarozi cu filet pe stânga pentru extracție,cred că vei reuși.IMG_20230412_083832.thumb.jpg.202d74dcf39e8291c2f29cba9634520c.jpg

O gaură dată în aerisitor de 5.6.7 MM IMG_20230228_142525.thumb.jpg.96f23a918f9d73ecf6126c94110a439e.jpgși folosit așa ceva 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, l.u.v a spus:

Nu știu însă câtă carne mai are jos, la con. 

 

Nu umblă la con! Filetul aerisitorului e mai scurt, ai cel puțin 5mm între con și filet, se poate găuri pe freză și majora doar filetul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te salut, 

Dai gaura mai mare (vezi ce dimensiuni de aerisitoare ai la dispozitie), pana iese tot aerisitorul, pana cand iese metal din corpul etrierului. In gaura bagi o bila de plumb de diametrul gaurii si infiletezi bine aerisitorul nou. Merge fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta mea de superprofesionist,care am stricat tot ce se poate strica, la biciclete si scutere, pot spune ca atunci cand te duci cu piesa la meserias,il intrebi daca se baga sa rezolve sau nu, daca stie tot ce trebuie facut sau o carpeste. Daca nu merge treaba si te trimite la altul,apoi la altul...trebuie un meserias care sa repare si ce au stricat ceilalti. Daca a folosit burgiu si nu a avut racire, metalul se cimenteaza, se caleste si nu mai poate fi gaurit, se apeleaza la gaurire prin electroliza, eu asa am facut...

Editat de megamotoreta
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
La 12.04.2023 la 11:19, Z3US a spus:

Te salut, 

Dai gaura mai mare (vezi ce dimensiuni de aerisitoare ai la dispozitie), pana iese tot aerisitorul, pana cand iese metal din corpul etrierului. In gaura bagi o bila de plumb de diametrul gaurii si infiletezi bine aerisitorul nou. Merge fara probleme.

Interesant pont! 

Mersi! 

Gata, s-a rezolvat.

Nu a necesitat refacerea filetului.

100 ron în care a intrat și noul aerisitor. 

Mulțumesc tuturor pentru implicare și sfaturi!

IMG_20230413_195820_edit_437508035134282.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca a majorat gaura si a refiletat si a pus alt aerisitor mai mare.

solutia a doua ca sa folosesti acelasi aerisitor, gaura mai mare, filet nou, vcoil si aerisitor

 

sa nu uitam, Aerisitorul inchide si etanseaza pe con. Nu filetul este zona de etansare

 

As fi curios de solutie @l.u.v

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Salutare! 

 

Nu a refăcut niciun filet, este același. 

Doar mi-a făcut rost de alt aerisitor, e mai lung, dracu știe de la ce, dar nici nu mă interesează. 🙂

L-am dus la United Motors. 

În curte chiar vis a vis de intrarea din spate de la service este un băiat cu un atelier de rectificări chiulase etc. 

Mașinuță l-a dat acolo, spunea că omul face tot felul de chestii din astea delicate și și-a făcut tot felul de scule speciale pentru lucrări de genul. 

Sorry, dar chiar nu am intrat în detalii cum l-a operat. 

Spunea doar că e bine că cine a încercat s-a împotmolit acolo, altfel strica filetul și era mai complicat. 

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

 

sa nu uitam, Aerisitorul inchide si etanseaza pe con.

Așa mi-a spus și el. 

Zicea să nu-mi fac griji, chiar dacă noul aerisitor nu are același con, el oricum etanșează pe o suprafață mai subțire, dar tot nu curge. 

Sper să aibă dreptate, să nu stau să cumpăr alt etrier. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Lucian_M a spus:

Băiatul ăla e meșter bun, merită să fie cunoscut de mai mulți. 🍻

E vorba de un patron cu vreo 9-10 angajati acolo, foarte priceputi. La ei am facut chiulasa de la masina, la ei am planat la un moment dat cilindrul de la motorul de 2T cand mi se parea mie ca se incinge cam repede si mi-era sa nu fie vorba de etansare, la ei imi verific cilindrul la fiecare schimbare de piston, dat fiind ca sunt singurii pe care ii stiu ca au micrometru de interior. Foarte priceputi la ce fac, se vede si in volumul lucrarilor (raftul lor de la intrare e tot timpul plin cu chiulase de la clienti).

https://www.paginiaurii.ro/companii/Sector+1,+BUCUREŞTI/L5566468/HEREA+METAL+SRL/

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...