Gigi B Posted June 4 Share Posted June 4 Va salut ! Vin si eu in fata voastra cu o mica problemă.Mai exact am achizitionat prima mea mobră ,un SV 650 din 2003 pe injectie ,motocicleta arata foarte ok estetic ,fara scurgeri ,fara cazaturi ,totul bine si frumos pana am ajuns cu ea acasa si am zis sa verific nivelul de ulei (fostul proprietar a spus ca a facut schimburile in ianurie 2023, plus ca era intuneric cand am mers sa o vad si mi se parea ca are ulei) Observ cu stupoare ca gemuletul de ulei e uscat ,plec repede cu ea la un service moto si completeaza baietii 1,8 litrii de ulei .Mentionez ca motorul merge si trage foarte bine ,mecanicii de acolo au zis ca nu are batai si ca nu aud nimic dubios la el ,dar eu nu pot sta linistit si nu pot sa plec la drum lung cu el deoarece mergand motorul ala cu atat de putin ulei ,atatia KM (vreo 6500 mi-a recunoscut vechiul proprietar ca a facut) sa nu isi ia ceva damage in el .Plus ca uleiul ala se schimba la 4000 .Ce imi recomandati ? Sa desfac totusi motorul sau sa pun direct alt motor? Si ma mira faptul ca nu s-a aprins martorul de ulei ,mai avea exact jumate de litru de ulei in el din 2300 ml cât intra maxim . Stimă !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted June 4 Share Posted June 4 Acum 24 minute, Gigi B a spus: era intuneric Și n-ai avut nici lanternă la telefon... În primul rând SCHIMBĂ uleiul ăla! Cei 500 ml (dacă estimarea e corectă și nu au pus băieții "cu vârf") care au circulat intens s-au făcut dacă nu marmeladă cel puțin 3.14șat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted June 4 Share Posted June 4 Dacă ai posibilitatea, mergi la un service specializat pe Suzuki și cere o diagnosticare. Nu-ți va garanta nimeni nimic, dar părerea unor mecanici care au experiență cu motorul ăla sigur ajută. Dacă lor nu li se pare nimic suspect, ia motocicleta și mergi cu ea. O să ai timp s-o desfaci la iarnă dacă vrei neapărat. Primele elemente care cedează din cauza lipsei de ulei sunt cuzineții. Sapi ceva ca să ajungi la ei, dar dacă sunt în stare bună cel mai probabil motorul este în regulă. Alt motor nu este o soluție viabilă în cazul de față: este scump și nu știi ce cumperi. 30 minutes ago, Gigi B said: am zis sa verific nivelul de ulei Cu motocicleta dreaptă? La cald, presupun? Producătorul ce zice? 30 minutes ago, Gigi B said: Plus ca uleiul ala se schimba la 4000 Uleiul se schimbă în funcție de mai mulți parametri (vechime, număr de cicluri, etc.). Nu este rău să-l schimbi la 4000, dar nici 6500 nu mi se pare exagerat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted June 4 Share Posted June 4 Schimbă uleiul + fitrul și lasă specialiștii care fac constatări în funcție de cât le e de foame! S7zuki sau nu nu poate nimeni evalua exact fără să demonteze. Caută în ulei particule de metal, taie și filtrul și uită-te după sclipici. Dacă nu ai particule metalice probabil ai scăpat, dar clar ai un motor care consumă ulei și necesită supravegheat și completat mereu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gigi B Posted June 4 Author Share Posted June 4 Acum 16 minute, ENEOS a spus: Și n-ai avut nici lanternă la telefon... În primul rând SCHIMBĂ uleiul ăla! Cei 500 ml (dacă estimarea e corectă și nu au pus băieții "cu vârf") care au circulat intens s-au făcut dacă nu marmeladă cel puțin 3.14șat. Il schimb uleiul pe marti ,cu filtre ,nu am de gand sa umblu cu acel ulei ,intradevar e marmelada ,eu am vrut sa vad cat a lipsit .Si m-am uitat cu lanterna dar era condes pe gemulet si ploua un pic afara ,el mi-a dat cuvantul ca e full si e schimbat in ianurie ,fiind si entuziasmat l-am crezut ,dar totusi cand am ajuns acasa am zis sa mai verific odata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flower-Power Posted June 4 Share Posted June 4 Du-te la un service , dacă ești în București recomand GRG.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gigi B Posted June 4 Author Share Posted June 4 Acum 16 minute, PzKpfW a spus: Dacă ai posibilitatea, mergi la un service specializat pe Suzuki și cere o diagnosticare. Nu-ți va garanta nimeni nimic, dar părerea unor mecanici care au experiență cu motorul ăla sigur ajută. Dacă lor nu li se pare nimic suspect, ia motocicleta și mergi cu ea. O să ai timp s-o desfaci la iarnă dacă vrei neapărat. Primele elemente care cedează din cauza lipsei de ulei sunt cuzineții. Sapi ceva ca să ajungi la ei, dar dacă sunt în stare bună cel mai probabil motorul este în regulă. Alt motor nu este o soluție viabilă în cazul de față: este scump și nu știi ce cumperi. Cu motocicleta dreaptă? La cald, presupun? Producătorul ce zice? Uleiul se schimbă în funcție de mai mulți parametri (vechime, număr de cicluri, etc.). Nu este rău să-l schimbi la 4000, dar nici 6500 nu mi se pare exagerat. Nu stiu cati specialisti sunt la Timisoara strict pe acest motor . Chiar acum, Flower-Power a spus: Du-te la un service , dacă ești în București recomand GRG.. Sunt din Timisoara ,multumesc de pont oricum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MotoS Garage Posted June 4 Share Posted June 4 auzi tu, specializare in apogeul tehnologiei jafoneze, suzuchiesve! :))) daca nu bate e ok motorul, becul se aprinde cand nu mai ai presiune, nu ca mai ai putin ulei in motor! doar la yamaha este senzor de nivel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted June 4 Share Posted June 4 Just now, Gigi B said: Nu stiu cati specialisti sunt la Timisoara strict pe acest motor . Este un motor comun care în diferite versiuni de cilindree s-a pus pe multe modele. Dacă se pricepe cineva pe motoare Suzuki în general, sigur cunoaște și motorul ăsta. Întreabă la Suzuki Timișoara dacă au service propriu, dacă nu pe cine au ca service autorizat. 8 minutes ago, MotoS Garage said: becul se aprinde cand nu mai ai presiune, nu ca mai ai putin ulei in motor! Ai dreptate, dar un nivel scăzut de ulei implică și o pierdere de presiune - motiv pentru care cam toți producătorii folosesc senzorul de presiune drept indicator implicit (și) pentru nivelul de ulei. Problema este că în momentul în care se aprinde becul de presiune, situația este deja destul de gravă. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gigi B Posted June 4 Author Share Posted June 4 (edited) Acum 47 minute, PzKpfW a spus: In cazul meu nu s-a aprins martorul ,motorul merge rotund ,nu bate ,porneste la sfert ,nu scoate fum .O sa le cer baietilor de la service sa se uite prin filtru si in uleiul vechi dupa pilitură,si sa ii faca un test de compresie ,poate imi spune si testul ala ceva .Va multumesc si voua pentru sfaturi.M-a luat valul cu motorul asta deoarece l-am achizitionat la 1500€ si arata bine estetic .Proprietarul imi spunea ca are nevoie de bani pentru urgente medicale si am zis ca am luat Jackpot-ul cu el,dar de fapt in realitate ……..:))))) Edited June 4 by Gigi B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
848-evo Posted June 4 Share Posted June 4 Se vede din poze ca este o buda de motoreta . De obicei cand in poze de vede asa , la fata locului este si mai evident. Dar esti la prima moto si ai incercat sa iei ceva cat mai ieftin , deci nici-o surpriza . Acum, ce nu prea face sens este sa cheltuiesti mai multi bani pe verificari ( care trebuiau facute inainte de plata ) sau pe schimbat motor ( Jezzus !!) . Din moment ce motoreta merge bine , mergi cu ea asa pana iti da semne reale ca are probleme . Altfel nu faci decat sa arunci bani la gunoi ca penitenta pentru ca te-ai lasat dus de val. Oricum motoreta aia nu este motoreta de drum lung . Iar la cat de specialisti sunt mecanicii de la noi , daca iti umbla unul pe la cuzineti , nu prea mai poti sa ai incredere in motorul ala nici pana la paine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobiletron Posted June 4 Share Posted June 4 5 hours ago, Gigi B said: Observ cu stupoare ca gemuletul de ulei e uscat ,plec repede cu ea la un service moto si completeaza baietii 1,8 litrii de ulei . Nu te vad bine, motoarele acestea de SV650 sunt cunoscute ca fiind sensibile la nivel mic de ulei iar din ce scrii tu este vorba de un nivel cu mult sub minimul de pe joja. In cazul in care motorul a scapat sa ai grija sa ai mereu uleiul la nivel pe joja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
848-evo Posted June 4 Share Posted June 4 Cea mai buna recomandare este sa o vinzi de urgenta ( pentru ca ai nevoie de bani pt urgente medicale ) si la urmatoarea o sa bagi la cap sa nu te mai lasi dus de val si sa ai rabdare pana gasesti pe cineva care sa iti verifice urmatoarea motoreta inainte sa o platesti. Ps. Ce trebuia sa te alerteze ca motoreta a fost pa mana unui sarac fara esperienta era prezenta tobei China si starea cauciucului spate . Orice incepator face macar o greseala la prima achizitie , dar parca tu te-ai ambitionat sa le faci chiar pe toate in acelasi timp. -mers singur -vizionat noapte -mai interesat de estetic decat de motor/ sasiu - fara habar de cum trebuie sa arate una defapt -fara habar de evaluat elemente ultra vizibile ( cauciucuri , toba , lant ..) Baga la cap toate astea si la urmatoarea o sa iasa mai bine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gigi B Posted June 4 Author Share Posted June 4 Acum 40 minute, 848-evo a spus: Cea mai buna recomandare este sa o vinzi de urgenta ( pentru ca ai nevoie de bani pt urgente medicale ) si la urmatoarea o sa bagi la cap sa nu te mai lasi dus de val si sa ai rabdare pana gasesti pe cineva care sa iti verifice urmatoarea motoreta inainte sa o platesti. Ps. Ce trebuia sa te alerteze ca motoreta a fost pa mana unui sarac fara esperienta era prezenta tobei China si starea cauciucului spate . Orice incepator face macar o greseala la prima achizitie , dar parca tu te-ai ambitionat sa le faci chiar pe toate in acelasi timp. -mers singur -vizionat noapte -mai interesat de estetic decat de motor/ sasiu - fara habar de cum trebuie sa arate una defapt -fara habar de evaluat elemente ultra vizibile ( cauciucuri , toba , lant ..) Baga la cap toate astea si la urmatoarea o sa iasa mai bine. :((( Nu am vrut neparat o motocicleta ieftina .Am vrut un motor de incepator ,docil si umil primi Km.Am vazut 2003 anul si la 1500€ ,si nu ma interesa cauciucuri ,lant ,etc deoarece oricum intentionam sa le schimb ,ce ma enerveaza e ca a mers asa fara ulei ,desi motorul e in mintile lui,trage bine de tot ,nu da fum ,porneste la sfert.Marti ii fac toate schimburile ,ii fac un test de compresie ,iar daca nu e in regula imi asum ,nu o mai dau la altcineva sa ramana pe drum ,ce mie nu imi place nu mai fac nici la altcineva necaz .Probabil caut un motor pe undeva ,si il montez sus.Bineinteles o sa apelez la cineva care stie cu ele .I-am comandat si cauciucuri noi ,am programare sa ii pun toba noua Leo Vince .Poate poate scot din “buda” ceva ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted June 4 Share Posted June 4 Acum 6 ore, PzKpfW a spus: cam toți producătorii folosesc senzorul de presiune drept indicator implicit (și) pentru nivelul de ulei Vorbești prostii! Acum 9 minute, Gigi B a spus: am programare sa ii pun toba noua Leo Vince Fix tichia de mărgăritar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gigi B Posted June 4 Author Share Posted June 4 Acum 2 minute, ENEOS a spus: Vorbești prostii! Fix tichia de mărgăritar! Nu ne mai certa :)))). Apreciez sfaturile ,dar decat sa dau teapa mai departe o fac ce trebuie facut si aia e .Am vrut doar sa va cer parerea referitor ca a mers cu putin ulei .In rest oricum am realizat ca trebuie cauciucuri,schimburi etc .Va trimit poza cand e ca si noua :)))))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted June 4 Share Posted June 4 25 minutes ago, ENEOS said: Vorbești prostii! Poate nu m-am exprimat corect. Ca să înțelegi: cauza cea mai comună pentru pierderea presiunii la ulei este nivelul scăzut al acestuia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flower-Power Posted June 4 Share Posted June 4 toba Vince...era sa ma înec cu cola zero...asta și resoftare ecu iti trebuie în faza asta.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vis-a-vis Posted June 4 Share Posted June 4 (edited) Eu zic că se poate și mai rău. Să te fereasca dumnezeu de vânzătorii români... Scuter care arăta bine, mergea bine. Defecte mai mult cauzate de vârstă... Prețul pieței, acte în regulă, nimic dubios la primă vedere. Mers cu el așa la RAR a doua zi, respins doar din cauză de cauciucuri vechi și lipsa aprinderii stopului de frână de la maneta stângă. Schimb cauciuc și apoi uleiul... Curg bucăți de piston și de segment. Bineînțeles c-a urmat desfăcutul... Pistonul OK, alt segmenți, dar cilindrul varză la partea de jos. Bănuiesc că pistonul original a fost lipit de cilindru la partea de jos (orientarea cilindrului fiind aproape orizontală) și când s-a forțat dezlipirea lui, s-a făcut bucăti. S-a pus alt piston și via OLX... Nu-s de ieri de azi în lumea asta, dar chiar sunt curios cine și-ar fi dat seama de măgărie la fața locului... Edited June 4 by vis-a-vis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted June 4 Share Posted June 4 Acum 58 minute, PzKpfW a spus: Poate nu m-am exprimat corect. Ca să înțelegi: cauza cea mai comună pentru pierderea presiunii la ulei este nivelul scăzut al acestuia. Total greșit! Continui să vorbești prostii. 1 oră în urmă, Gigi B a spus: fac ce trebuie facut Leo Vince, se știe! SV fără Leo Vince nu-i ce trebe. Chiar dacă s-au adunat cuzineții în baia de ulei tot toba e mai importantă... Mai sunteți mulți? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
848-evo Posted June 4 Share Posted June 4 1 hour ago, Gigi B said: si nu ma interesa cauciucuri ,lant ,etc deoarece oricum intentionam sa le schimb ,ce ma enerveaza e ca a mers asa fara ulei Zici tu , dar starea in care se afla elementele respective si provenienta lor , te informeaza despre cum a fost intretinuta motoreta. Daca nu a fost intretinuta decent , nu face nici macar aia 1500. Se prea poate sa ai norocul sa mearga bine pentru multa vreme, pentru ca un motor nu are cum sa isi faca super reputatie de fiabilitate, precum sv650, daca nu este destul de rezistent la toate abuzurile tipice incepatorilor. Iar la testul de compresie poate sa iasa perfect si a doua zi sa-ti iasa biela prin carcasa motorului, daca un cuzinet este muci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted June 4 Share Posted June 4 3 hours ago, ENEOS said: Total greșit! Continui să vorbești prostii. Greșit un drac. Măcar nu-i induce pe alții în eroare. Este un lucru elementar. Documentează-te singur dacă nu mă crezi pe mine. Eu am terminat cu poluarea topic-ului. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gigi B Posted June 5 Author Share Posted June 5 Gata ,mi-am gasit si motor cu 30.000 de km in UK .Merge maine cineva sa il vada si mi-l trimite in țară ,am si garantie pe el (acuma pot sa ii pun tobă si cauciucuri noi ).Desi toata lumea ma asigura ca o sa mearga cu motorul ăsta mult si bine ,pentru linistea mea ii pun un alt propulsor. Problema rezolvata ,si next time dupa ce acumulez pe drum niste experienta ,urmatoarea mobra va fi una nouă .Va multumesc pentru toate sfaturile Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristian C. Posted June 5 Share Posted June 5 Acum 4 ore, Gigi B a spus: Gata ,mi-am gasit si motor cu 30.000 de km in UK... Desi toata lumea ma asigura ca o sa mearga cu motorul ăsta mult si bine ,pentru linistea mea ii pun un alt propulsor... Dai 1500 pe motor, minim 500E pe alt motor, tu n ai ce face cu banii. De ce nu ti ai luat un motor nou sau ceva la 10.000? Am stat si am citit postările, și tot nu am înțeles, de ce înlocuiești motorul? Doamne ferește de începători ca tine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted June 5 Share Posted June 5 Vezi-ți slde treabă că nu înlocuiește nimic! E încă un milenial. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.