Sari la conținut

6. Gran Premio d'Italia Oakley - Mugello


frigider
 Share

Postări Recomandate

In alta ordine de idei, ce zice AM de frantarea ratata in capat la linia dreapta la peste 360 km/h

 

ALEX MARQUEZ TALKS ABOUT 360 KM/H BOTCHED MANEUVER AT MUGELLO 2023

 

"It was very strange. I braked really early. Luca and Marc then moved strangely. We always report that the slipstream sucks us in with their wings. I always braked with the same brake pressure, but the bike kept going. When you lose all downforce behind two bikes, it becomes impossible. I almost wet my pants - honestly!

Fortunately they opened up a small gap. I wasn't really late on the brakes because you could see that I didn't go really far on the exit of the corner. It was a very strange situation."


parerea mea este ca e pb de timp pana se va intampla ceva nasol la vitezele astea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 249
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 9 minute, ENEOS a spus:

Unii 💩💩 funcționează și calzi.

calzi, nu fierbinti ;) 

Acum 2 minute, damager a spus:

parerea mea este ca e pb de timp pana se va intampla ceva nasol la vitezele astea

adevarat, e sport periculos.

 

AM trebuia sa stie de chestia asta, nu se da de ieri in GP.

a mai fost un caz cu zarco care la fel s-a bagat in fata cuiva pe franare si i-a luat aerul si ala din spate s-a dus in balarii.

^sa fie oare incidentul ala naspa cu moto aia de a zburat printre rossi si Vin? sau care a fost celalalt?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu ai idee la ce temperatură încălzesc "păturile" alea electrice anvelopele? La anvelopa de curse există o plajă de temperatură în care aceasta funcționează în parametri, iar bibendumii par s-o fi făcut cam îngustă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, ENEOS a spus:

Tu ai idee la ce temperatură încălzesc "păturile" alea electrice anvelopele? La anvelopa de curse există o plajă de temperatură în care aceasta funcționează în parametri, iar bibendumii par s-o fi făcut cam îngustă. 

nu stiu.

e ce e, asteapta si tu sa schimbe producatorul sa vedem altii ce fac.

nu uita, au mai crescut vitezele intre timp, aero la fel poate genereaza extra caldura etc.

e deja cam 'necunoscut' acolo, nu e ca si cum o ard cu 40/h cu scutere si creste presiunea periculos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, frigider a spus:

calzi, nu fierbinti ;) 

adevarat, e sport periculos.

 

AM trebuia sa stie de chestia asta, nu se da de ieri in GP.

a mai fost un caz cu zarco care la fel s-a bagat in fata cuiva pe franare si i-a luat aerul si ala din spate s-a dus in balarii.

^sa fie oare incidentul ala naspa cu moto aia de a zburat printre rossi si Vin? sau care a fost celalalt?


da, si acolo au facut o sicana ca sa nu mai ajunga la vitezele alea.

la fel la Mugello, 360 km/h....a fost o declaratie, nu mai stiu a cui, dar care zicea ca la peste 260-270 km/h nu mai poti sa zici ca, controlezi motoreta in nici un fel. 
Parerea mea doar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

Supra actuală este o mașină faină și demnă de numele purtat, chiar dacă la bază este un BMW. Cumva a ieșit foarte bine. Păcat că a venit cutia aia manuală cam târziu. Dacă ar scoate o versiune mai serioasă, eventual cu un S58 sub capotă ar fi superb. Din păcate nu cred că vor partenerii germani așa ceva.

 

Deloc, a fost mișcare stupidă care se face la disperare în utlimul tur. Lowes era bine pe trasa lui, Alonso López a intrat kamikaze. Nici Marc Márquez nu s-ar fi băgat așa.

Supra actuala este a piece of shit.Avand in vedere ce legenda aveau pe mana,o puteau transforma intr-un succes a la MX-5 (pastrand proportiile avand in vedere segmentul de pret).Ei ce au facut - overdesign masiv pe exterior tipic Toyota (despre care au tot primit semnale ca nu e ok pana dupa 2020 s-au cam linistit cu ele - vezi noul Prius care e superb),interior so and so (nu era ala selling point'ul masinii oricum),iar ca motor...contabili - "de ce sa mai facem noi un motor de la zero cand are bmw unul foarte bun?cat face?mai lasati si voi ceva si il aruncam in masina si treaba rezolvata".Facepalm.

Privita perfect rece,ideea nu e rea - acel 3.0 bmw e un motor briliant.Problema e soul'ul masinii,pt Supra,NSX si GTR sunt singurele masini japoneze care mai au asa ceva.Ori Supra lost it cand au pus "inima" de neamt.

M-as mira sa aiba un succes decent cu ea - pai cine sunt potentialii cumparatori?Millenials (sau chiar gen.x) din SUA si UK,Western Europe (un segment care dispune de bani frumosi),care erau copii sau adolescenti cand Supra era in voga.Aia stiu ce era Supra,stiu legenda 2ZJ-GTE samd,nu vor fi prostiti de o chestie din asta overdesigned si cu un 3.0 pe care scrie peste tot bmw.Adica au incercat sa prosteasca un public foarte cunoscator dpdv tehnic al vechii masini si foarte pasionat.

Si ce e mai haios e faptul ca eu nu vad appeal'ul nici pt noii clienti care nu au auzit de Supra veche : e o masina la acelasi pret cu fratele Z4 si alte roadstere decente,doar ca are o emblema mai de low cost - orice client nou care o priveste rece va alege Z4 la orice ora - better everything : sigla design appeal,orice.

 

Vis-a-vis de Lopez - da,a fost o miscare dura de ultimul tur,dar Lowes nu era bine pe trasa din moment ce Lopez a intrat usor pe sub el.Doar ca intradevar Lowes nu a avut cum sa-l vada fiind aplecat pe partea celalalta.E meritata penalizarea,nu am ce zice desi mi-ar fi placut sa vad ce putea Lopez face impotriva lui Acosta.

Acum 1 oră, damager a spus:

 Bmw cred ca e in top cu 1000RR la vanzari. Este una dintre cele mai vanduta motorete pt circuit, cel putin in europa.

doar ca, observ ca toti incep sa scoata 2 modele, S1000RR si M1000RR. Nu m-ar mira la un moment dat sa ramana doar cu M cu 1000 pt ca wsbk, si la S sa creasca capacitatea. Ca euro 6 si vine euro 7. Cam cum a facut ducati cu V4S si V4R. 
Financiar vorbing yamaha e pe scadere de vanzari pe primul trimestru, asta ca sa intelegem ce impact are motgp si wsbk in vanzari. 
astept sa vad cifrele la europene, dar deja stiu ca Aprilia e pe trend crescator. Aunt curios sa vad ducati si bmw cu cat au crescut.

Sunt convins ca e in top sau pe podium,altfel nu bagau atatia bani in dezvoltarea lui.

 

De unde ai tras tu concluzia ca evolutia Yamaha in gp sbk etc e responsabila pt declinul lor pe vanzari?

Mai ales dupa ce subliniezi ca BMW care nu e angrenat in gp iar in sbk se descurca prost e pe primul loc la vanzari?Doesn't ring a bell? :)E o contradictie aici,intelegi nu?

  Motogp nu mai vinde demult.E doar halo pt japonezi si pt Ducati...care firma insasi e un halo pt VAG,un fel de Lambo wannabe in lumea moto.

Acum 2 ore, ENEOS a spus:

Fanii lui Zarco ar putea fi urcați intr-un reno espace și aduși mok la circuit.

Bănuiesc eu că tehnologia d'avantgarde by bibendum e în mare parte responsabilă pt toată povestea cu supraîncălzirea anvelopei față. 

Pt stradă există de ceva vreme DCT de la Honda care emulează seamless-ul.

Inca sunt ,Allez Zarco :bounce:

Hai ma ca e simpatic...oarecum.

Sunt convins ca problema e in guma.

DCT cred ca e un CVT care simuleaza dupa cum bine zici o cutie cu rapoarte - userilor nu le place CVT'ul ca e prea "electric'.

Acum 39 minute, damager a spus:

"It was very strange. I braked really early. Luca and Marc then moved strangely. We always report that the slipstream sucks us in with their wings. I always braked with the same brake pressure, but the bike kept going. When you lose all downforce behind two bikes, it becomes impossible.


parerea mea este ca e pb de timp pana se va intampla ceva nasol la vitezele astea

I-au luat downforce'ul.Ma si miram - pt ca a gresit-o a la frati'su la Silverstone cu Cal mai demult - adica efectiv a ratat complet perioada de franare.

Nu mai stia saracul cum sa il evite pe frati-su :crack: Zic ba da ce a comis-o si asta.Makes sense.

Nu e totusi ceva ce ai putea controla - se misca pe franare oricum ca sa gaseasca un gap.

 

Mugello si ai sai 360 cu franare "sub deal" sunt emblematici parerea mea.Daca il strica...

Ok,ar putea modifica iesirea din ultimul viraj sa il faca mai lent ca sa nu se mai ajunga la acele viteze terminale monstruoase,dar daca strica linia dreapta rupta putin spre dreapta si coama dealului - se pierde cam ce este Mugello.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

De unde ai tras tu concluzia ca evolutia Yamaha in gp sbk etc e responsabila pt declinul lor pe vanzari?

Mai ales dupa ce subliniezi ca BMW care nu e angrenat in gp iar in sbk se descurca prost e pe primul loc la vanzari?Doesn't ring a bell? :)E o contradictie aici,intelegi nu?

  Motogp nu mai vinde demult.E doar halo pt japonezi si pt Ducati...care firma insasi e un halo pt VAG,un fel de Lambo wannabe in lumea moto.

Inca sunt ,Allez Zarco :bounce:

 

Mugello si ai sai 360 cu franare "sub deal" sunt emblematici parerea mea.Daca il strica...

Ok,ar putea modifica iesirea din ultimul viraj sa il faca mai lent ca sa nu se mai ajunga la acele viteze terminale monstruoase,dar daca strica linia dreapta rupta putin spre dreapta si coama dealului - se pierde cam ce este Mugello.

 

BMW nu a fost in motogp in era moderna si nici in wsbk nu performeaza, deci marketingul lor nu s-a bazat pe competiile astea. 

In schimb, yamaha a fost strans legata de VR46 si de performantele care le-au avut in competii.

A plecat Rossi, nu mai au rezulate, parerea mea e ca au contribuit la declin...

Aceste lucruri colaborate cu cresterea performantelor ducati + aprilia. De aici si parerea mea.

 

Cand iti bazezi tot marketingul pe ceva si acel ceva dispare, este normal sa iti scada vanzarile.

 

Ducati a crescut in vanzari odata cu performantele inregistrate peste tot, dar se incadreaza la segmentul premium. 

Dar, cum ziceam, este doar parerea mea bazata si pe ce discutii mai aud pe la curse.

 

BMW a luat fata yamaha, cel putin in europa prin prisma faptului ca e o motoreta mai versatila, are mai mult power care te ajuta, sunt f multe prin paddock-uri, desi si know-how mai mult.

Deci da, eu cred ca motogp si wsbk inca vinde.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Method said:

Supra actuala este a piece of shit.

(...)

Problema e soul'ul masinii,pt Supra,NSX si GTR sunt singurele masini japoneze care mai au asa ceva.Ori Supra lost it cand au pus "inima" de neamt.

 

Deci e "POS" doar pentru că "nu are soul japonez"? Sunt destul de convins că dacă nu-ți spunea nimeni că este dezvoltată de către BMW, nu ți-ai fi dat seama și ai fi apreciat-o pentru ceea ce este de fapt: o mașină sport bună, capabilă și relativ versatilă. Adică ceea ce au fost și Suprele anterioare.

 

3 hours ago, Method said:

Si ce e mai haios e faptul ca eu nu vad appeal'ul nici pt noii clienti care nu au auzit de Supra veche : e o masina la acelasi pret cu fratele Z4 si alte roadstere decente,doar ca are o emblema mai de low cost - orice client nou care o priveste rece va alege Z4 la orice ora - better everything : sigla design appeal,orice.

 

Eu văd clar atracția și sensul modelului pentru cineva care caută un coupé performant și distractiv. Este complementară cu Z4, nu suplementară. BMW-ul este un tourer decapotabil mai relaxat, Supra este mai serioasă și rigidă (suspensia și cutia au fost tunate specific de către Toyota). Ca BMW, se bate mai degrabă cu M2 decât cu Z4. Iar în gama ei nu prea ai alternative: Cayman GTS este în altă ligă de preț, BMW M2 este un seria 2 evoluat iar Nissan Z (probabil cea mai apropiată concurență) este ciorbă reîncălzită și oricum nu vine în Europa.

 

/Scuze de off-topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, damager a spus:

 

performantele care le-au avut in competii.

 

Aceste lucruri colaborate cu cresterea performantelor ducati + aprilia. De aici si parerea mea.

 

sunt f multe prin paddock-uri, desi si know-how mai mult.

 

Deci da, eu cred ca motogp si wsbk inca vinde.

 

Au, ochii mei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, damager a spus:

BMW a luat fata yamaha, cel putin in europa prin prisma faptului ca e o motoreta mai versatila, are mai mult power care te ajuta, sunt f multe prin paddock-uri, desi si know-how mai mult.

Deci da, eu cred ca motogp si wsbk inca vinde.

Asta da.Insa eu nu cred ca motogp vinde,sbk nici atat,insa fiecare cu parerea lui.

Rossi vindea Yamaha in mod clar,can't argue that.Acolo iti dau dreptate - plecarea lui Rossi sigur s-a simtit la vanzari (ai vazut ca l-au facut din nou brand ambassador :)

Acum 1 oră, ENEOS a spus:

Crezi greșit! Dual Clutch Transmission îți spune ceva?

Mda,mi-a fost lene sa caut.Au DSG pe Honda?wow foarte misto :ok:

Acum 38 minute, PzKpfW a spus:

Deci e "POS" doar pentru că "nu are soul japonez"? Sunt destul de convins că dacă nu-ți spunea nimeni că este dezvoltată de către BMW, nu ți-ai fi dat seama și ai fi apreciat-o pentru ceea ce este de fapt: o mașină sport bună, capabilă și relativ versatilă. Adică ceea ce au fost și Suprele anterioare.

 

 

Eu văd clar atracția și sensul modelului pentru cineva care caută un coupé performant și distractiv. Este complementară cu Z4, nu suplementară. BMW-ul este un tourer decapotabil mai relaxat, Supra este mai serioasă și rigidă (suspensia și cutia au fost tunate specific de către Toyota). Ca BMW, se bate mai degrabă cu M2 decât cu Z4. Iar în gama ei nu prea ai alternative: Cayman GTS este în altă ligă de preț, BMW M2 este un seria 2 evoluat iar Nissan Z (probabil cea mai apropiată concurență) este ciorbă reîncălzită și oricum nu vine în Europa.

 

/Scuze de off-topic.

Man,Supra avea heritage.La fel ca GTR.Uite ce a facut Nissan'ul dintr-o masina normala in care au pus un motor puternic (asemeni VW cu Golf GTI) - un brand in itself.Toata lumea de aici pana in uk pana in state (mai ales) pana in China si Japonia a auzit de numele Skyline si de mai puternicul lui succesor GTR 35.A devenit un brand - chiar au urmarit sa il separe de Nissan Skyline ( un fel de Jetta) tocmai pt a-i da o identitate aparte de o firma de duzina.De ce? - chestie de marketing - oamenii au inteles ideea si au intuit potentialul si au valorificat renumele pe care si-l facusera cu R32,33 si mai ales 34.

Supra era fix la fel - avea un potential fantastic,numele Supra era cunoscut in toata lumea,era legenda.Dar punand un motor de bmw s-au calcat in el.

Millenials care dupa cum am mai zis sunt targetul acestei masini,stiu foarte clar cu ce se mananca Supra,stiu tehnica,nu se duc sa cumpere una ca se impiedica de ea in reprezentanta.Nu cred ca puteau prosti pe cineva cu acest rebadge - pt ca asta este,un rebadge.Facut de contabili.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 53 minute, Method a spus:

Supra era fix la fel - avea un potential fantastic,numele Supra era cunoscut in toata lumea,era legenda.Dar punand un motor de bmw s-au calcat in el.

Millenials care dupa cum am mai zis sunt targetul acestei masini,stiu foarte clar cu ce se mananca Supra,stiu tehnica,nu se duc sa cumpere una ca se impiedica de ea in reprezentanta.Nu cred ca puteau prosti pe cineva cu acest rebadge - pt ca asta este,un rebadge.Facut de contabili.

Toyota tocmai a scutit pasionatii de un engine swap in conditiile in care dezvoltau de la zero o (poate) cotoarba de 6 in line.

Suplimentar au primit de la BMW si motorul de 2l pentru cei care nu au neaparat nevoie de 3l pe masina.

Ambele motoare BMW sunt foarte bune si performante. Trasmisii ZF. Nu are pretul din 6 cifre. Asta ne intereseaza pe noi (millennialii).

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Eu văd clar atracția și sensul modelului pentru cineva care caută un coupé performant și distractiv. Este complementară cu Z4, nu suplementară. BMW-ul este un tourer decapotabil mai relaxat, Supra este mai serioasă și rigidă (suspensia și cutia au fost tunate specific de către Toyota). Ca BMW, se bate mai degrabă cu M2 decât cu Z4. Iar în gama ei nu prea ai alternative: Cayman GTS este în altă ligă de preț, BMW M2 este un seria 2 evoluat iar Nissan Z (probabil cea mai apropiată concurență) este ciorbă reîncălzită și oricum nu vine în Europa.

 

/Scuze de off-topic.

+1 

S-au asigurat ca nu isi suprapun modelele, iar in aceasta categorie de pret si performanta nu exista rival in clasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, therocketscientist1 a spus:

Toyota tocmai a scutit pasionatii de un engine swap in conditiile in care dezvoltau de la zero o (poate) cotoarba de 6 in line.

Da,ai dreptate,din moment ce au comis-o asa de grav cu vechile generatii de Supra dpdv al motorizarii,nu? 🤦‍♂️

Foarte logic rationalmentul tau,n-am ce zice :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Method a spus:

Da,ai dreptate,din moment ce au comis-o asa de grav cu vechile generatii de Supra dpdv al motorizarii,nu? 🤦‍♂️

Foarte logic rationalmentul tau,n-am ce zice :moron:

Am scris asta mai sus? 

Nu e ca si cum nu ar mai fi fost pe aici argumente logice de care nu te-ai prins.

 

@ all scuze the off 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, therocketscientist1 a spus:

...in aceasta categorie de pret si performanta nu exista rival in clasa.

Aham,da,ai dreptate din nou :

Nu au rival - "All of these translated to ultra low sales figures. Worldwide, Toyota has sold 2,884 Supra in 2019 and 5,887 in 2020."

Porsche Cayman world sales :

Screenshot-2023-06-14-at-15-40-02-Global

:lol:

Si nu e ca si cum eu as zice ceva nemaiauzit,majoritatea e de aceeiasi parere :

The Toyota Supra Won't Sell. Here's Why

Why Toyota’s New Supra Was a Flop

Dar hei,ce mai conteaza cifrele de vanzari in fata parerii personale?Nu are rival in clasa,desigur :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Method - comparația cu Boxster/Cayman este greșită. Majoritatea vânzărilor sunt probabil variante de bază care nu se compară cu Supra (mai ales pe 781). Și în total vorbim de vreo 5 modele de Cayman și încă pe pe atâtea de Boxster. Cifrele alea sunt cam irelevante. Dar dacă vorbim totuși despre vânzări, vezi că și A80 a fost un flop comercial: în UK s-au vândut vreo 600 de noi de exemplu.

 

Ca să clarific, și eu prefer un Cayman față de Supra - dar de la GTS în sus. Iar ăla costă cu peste 50% mai mult.

 

Până la urmă nu înțeleg ce contează ce marcă este, cine o fabrică sau cum se vinde? Este un coupé sportiv bun și distractiv, care în gama lui de preț (~60.000€) nu prea are rival. Și nu, un 2L turbo în 4 pistoane nu se compară, chiar dacă scrie “porș” pe el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Method a spus:

Aham,da,ai dreptate din nou :

Nu au rival - "All of these translated to ultra low sales figures. Worldwide, Toyota has sold 2,884 Supra in 2019 and 5,887 in 2020."

Porsche Cayman world sales :

Screenshot-2023-06-14-at-15-40-02-Global

:lol:

Si nu e ca si cum eu as zice ceva nemaiauzit,majoritatea e de aceeiasi parere :

The Toyota Supra Won't Sell. Here's Why

Why Toyota’s New Supra Was a Flop

Dar hei,ce mai conteaza cifrele de vanzari in fata parerii personale?Nu are rival in clasa,desigur :)))

 

Asta noua a vandut in 2 ani mai mult decat a vandut generatia 4 in 7 ani. Penultima generatie, 4, s-a vandut foarte prost fiindca era grea, scumpa si complicata. A fost buna doar la liniute. Dupa aia s-au uitat prostii la f&f si i-a crescut pretul de 10 ori.

Asta noua e o continuare perfect fidela a generatiei trecute, dar se pare ca milenialii nu au memorie.

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

@Method - comparația cu Boxster/Cayman este greșită. Majoritatea vânzărilor sunt probabil variante de bază care nu se compară cu Supra (mai ales pe 781). Și în total vorbim de vreo 5 modele de Cayman și încă pe pe atâtea de Boxster. Cifrele alea sunt cam irelevante. Dar dacă vorbim totuși despre vânzări, vezi că și A80 a fost un flop comercial: în UK s-au vândut vreo 600 de noi de exemplu.

 

Ca să clarific, și eu prefer un Cayman față de Supra - dar de la GTS în sus. Iar ăla costă cu peste 50% mai mult.

 

Până la urmă nu înțeleg ce contează ce marcă este, cine o fabrică sau cum se vinde? Este un coupé sportiv bun și distractiv, care în gama lui de preț (~60.000€) nu prea are rival. Și nu, un 2L turbo în 4 pistoane nu se compară, chiar dacă scrie “porș” pe el.

Am subliniat liderul clasei,precum si opinia generala ca masina e flop,ca argumente in favoarea a ceea ce sustineam eu.That's all.Aaa,ca unora le place?sa cumpere/adore/considere fiecare ce vrea.

Vezi ca si Supra are motor de 2.0 si e foarte posibil ca multe vanzari sa fie in acea gama,insa nu avem de unde sa avem o statistica asa detaliata pt niciuna dintre firme.

Cred ca cine se afla "in the market" pt un sportcar entry level pe la 60k in primul rand se va uita la Porsche.Apoi la BMW.Si s-ar putea sa se abata si pe la Audi (TTS/RS sau S/RS5) inainte sa ajunga la Supra.

Acum 4 ore, prafrau a spus:

Asta noua a vandut in 2 ani mai mult decat a vandut generatia 4 in 7 ani. Penultima generatie, 4, s-a vandut foarte prost fiindca era grea, scumpa si complicata. A fost buna doar la liniute. Dupa aia s-au uitat prostii la f&f si i-a crescut pretul de 10 ori.

Asta noua e o continuare perfect fidela a generatiei trecute, dar se pare ca milenialii nu au memorie.

Nu contest,nu stiu cifrele din '90.Stiu ca toata lumea o privea drept legenda,mai ales prin prisma acelui motor.Iar Toyota,in loc sa capitalizeze de pe urma acelei legende (nascute oarecum fals intradevar) si sa se infiga nitel in acea piata sportcars,a ales sa rebadgeuiasca un Z4 (sunt fabricate in aceeiasi fabrica la Graz pe aceeiasi linie de productie) cu numele Supra.Ceea ce nu mi s-a parut deloc o miscare inteligenta,si cred ca nici cei care cumpara masini sport nu au inghitit schema asta.

Nu zic ca acel motor de 3.0 de la bmw e unul prost,doar ca Toyota nu se afla inca in postura de a face asemenea manevre (precum face intradevar, dupa cum bine a subliniat colegul, Porsche cu motoarele de Golf R si RS3/TT RS).E prea green si de putin timp venita in acest segment pt ca un rebadge de genul asta sa fie trecut cu vederea - e segmentul sportscar nu dubite sau masini de naveta - lumea doreste si putin caracter cand da 60k.

A,sau daca ar fi facut ca Porsche sa fi dat pe entry level motoarele de bmw,iar ca varf de gama un motor speshial conceput de ei "demn de 2JZ-GTE",Made in Japan (pt ca de asta isi ia lumea Toyota nu?)atunci nu cred ca ar fi deranjat,ba din contra.Dar asa...meh.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

33 minutes ago, Method said:

Vezi ca si Supra are motor de 2.0

 

Dar începând din 2021, deci nu intra în statistica ta 🙂

 

33 minutes ago, Method said:

Cred ca cine se afla "in the market" pt un sportcar entry level pe la 60k in primul rand se va uita la Porsche.

 

Cel mai ieftin Cayman pornește de la 70.000€, vine cu un flat-4 turbo de 2000cc și nu are nici LSD. Supra-BMW este în altă ligă. Cum spuneam mai sus, modelul echivalent este Cayman GTS; e peste Supra, dar costă aproape 100.000.

 

BMW nu prea are nicio mașină sport cu care să concureze pe segmentul ăsta (M3/M4 au devenit niște balene de aproape 2 tone). Poate doar M2 Competition sau CS. Poate.

 

Audi nu intră în discuție. În afară de R8 (care dispare de anul viitor) ei nu fac mașini sport 🙂

 

Nu încerc să te contrazic gratuit dar sunt fan al genului ăsta de mașini (coupé-uri mici, fun, tracțiune spate) și sunt în temă cu piața.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

Cel mai ieftin Cayman pornește de la 70.000€, vine cu un flat-4 turbo de 2000cc și nu are nici LSD. Supra-BMW este în altă ligă. Cum spuneam mai sus, modelul echivalent este Cayman GTS; e peste Supra, dar costă aproape 100.000.

 

BMW nu prea are nicio mașină sport cu care să concureze pe segmentul ăsta (M3/M4 au devenit niște balene de aproape 2 tone). Poate doar M2 Competition sau CS. Poate.

 

Audi nu intră în discuție. În afară de R8 (care dispare de anul viitor) ei nu fac mașini sport 🙂

 

Nu încerc să te contrazic gratuit dar sunt fan al genului ăsta de mașini (coupé-uri mici, fun, tracțiune spate) și sunt în temă cu piața.

Da,sa ne ierte colegii de offtopic,dar pana vine Sachsen,mai putem discuta pe aceasta tema...interesanta zic eu :)

 

Da,eu eram convins ca,fiind de aceeiasi cilindree si putere, motoarele Porsche de 2.0 si 2.5 sunt imprumutate (dupa cum e datina in grupul VAG) de la verii Golf R si RS3,insa gresesc (nu sunt fan Porsche,probabil de aia :P ),dupa cum ai zis sunt boxer,deci Porsche isi face solo pana si motoarele mici,desi ar fi fost super usor pt ei sa ia motoare mai mult decat competente din grup.

Deci vezi diferenta de abordare - sunt lucruri la care se tine pt a-ti cimenta reputatia si lucruri care nu se fac pt ca iti diluezi brand'ul.Asta incercam eu sa spun si asta cred ca este principalul motiv al flop'ului Supra (pe langa look'ul dubios).

 

Ca si concurenti ,primul ar fi Cayman'ul care arata incredibil,are un interior premium,e o masina usoara sunt convins ca are un handling superb,de greutatea brandului nu mai zic,iar entry level'ul care intradevar vine de pe la 67 mii dar are un 2.0 turbo cu DSG de 300 cai si suta in 4.8s.Adica e o masina...mai mult decat competenta.

 

BMW...nu inteleg cum poti spune ca bmw nu are nici o masina sport pe segmentul asta din moment ce Supra e facuta pe platforma de Z4-G29 in aceeiasi fabrica cu Z4 cu acelasi motor si transmisie de pe Z4.Supra = Z4 mai urat cu un interior saracacios si cu o emblema Toyota pe bot.Nu inteleg de ce ne chinuim atata sa intelegem ceva clar ca lumina zilei.Deci in concluzie,daca iti place Supra,vei iubi Z4 - e fix la fel doar ca arata mai bine atat la interior cat si afara si nu se va deprecia asa de rau :) (daca se poate spune asa ceva despre un bmw)...value 4 money mult superior - un brand established in aceasta piata,un interior superb si un exterior foarte flowy pt aceeiasi bani - alegerea logica.

 

Audi nu intra in discutie...poate pt tine - nu iti plac cercurile,grupul VAG,te-a stropit vreunul cand mergeai pe strada sau ceva? :)

Nu cu R8 care e supercar, insa Audi are o mare bucata din acea piata de roadsters/coupe's cu TT'ul care e fix in acel market range cu motoare de 3-400 de cai si price range tot prin acea zona,iar RS5'ul e undeva la 450 cai cu vreo 70 mii si e o masina sport mai mult decat competenta.

Ar mai fi Jaguar F-type undeva de pe la 70 mii in sus...

 

Deci as zice ca pana sa ajunga sa se uite la marea masina sport "Toyota" Supra,un cumparator interesat de sport cars se uita prima data la Cayman,la Z4 mai ales la Audi care are o gama larga,la Jaguar F-type entry level (desi nu ar fi cea mai fericita alegere),dar cred ca Supra ar fi ultima (si cea mai proasta).

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Method said:

Deci in concluzie,daca iti place Supra,vei iubi Z4

 

Răspund în nume personal (și ceva-mi spune că nu sunt singurul): îmi place Supra dar nu mă uit și nu m-am uitat niciodată la Z4. Nu este în aceeași categorie și nu se adresează aceluiași public. La interior sunt fix la fel ca nivel de calitate cu multe componente comune (butoane, materiale, etc). Iar de anul trecut Supra vine și cu cutie manuală; Z4 este exclusiv automat. Doar asta spune multe despre model și publicul țintă.

 

Cu design-ul ești subiectiv. Supra nu este neapărat o mașină frumoasă, dar (la fel de subiectiv) arată mai bine ca Z4.

 

2 hours ago, Method said:

Ca si concurenti

  • Cayman-ul de bază cu motor de 2L nu este un concurent real. Datorită motorului (este slab și sună ca un VW Käfer din '62), echipamentului (suspensie, lipsă LSD) și prețului (la 70k nu primești aproape nimic, în mod realist vei plăti cel puțin 80.000; Supra vine practic "full optioned"). Diferența de greutate este mică (sub 100kg) și este supra-compensată de diferența de performanță. Supra este în mod obiectiv o mașină mai bună și mai capabilă. Cine alege Cayman-ul ăsta (!) o face doar pentru siglă.
  • Z4 se adresează unui alt public și sunt absolut convins că se va devaloriza mult mai mult și mai repede. Singura mașină sport pe care o face BMW este M2 și acolo ar fi concurența, dar aia este o alegere compromisă (dimensiuni, proporții, poziție, etc.).
  • Audi nu fac mașini sport. Nu sunt hater, asta este realitatea. Fac mașini bune, versatile, potente, arătoase, etc., dar nu "sport". Majoritatea sunt GT-uri care vin doar cu cutie automată, tracțiune integrală și subvirează porcește. Iar RS3-ul este "mașină sport" doar în mintea dezrădăcinată a puștanilor de bani gata care apreciază "quattro" și știu ce e "pops-and-bangs" dar nu și "heel-and-toe".
  • F-type este un GT de 1,8 tone care începe de la 72.000€, vine cu un 4 în linie turbo de 2L, cutie automată (exclusiv) și fără LSD. Cred că e clar.
  • Alpine A110 (asta e de la mine) - vine cam la același preț (puțin mai scumpă), arată mai bine și este probabil o plăcere de condus, mai ales pe curbe. Din păcate vine doar cu atumoată, are un motor "meh" și un interior oribil.

 

Context: nu am Toyota Supra și nu am intenția de a-mi cumpăra (poate doar dacă-i pun un S58 și schimbă volanul ăla oribil).

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...