Sari la conținut

12. Misano World Circuit Marco Simoncelli


ioio_viola
 Share

Postări Recomandate

Acum 47 minute, damager a spus:

De unde si diferenta intre pilotii din generatia lui Rossi care contribuiau la dezvoltare si acuma cand nu mai controbuie decat sa spuna ce simt, si ingienerii iau teme pt acasa.

Incerc sa ma explic, chiar daca nu e in filozofia ta, avand in vedere cat insisti cu motoreta dezvoltata pt Bag.

pilotul a ajuns sa contexe prea puti in dezvoltare.

ducati, indiferent de ce crezi tu, din declaratiilor lor, iau feedback-ul si datele de la 8 piloti, inginerii analizeaza si iau decizii... 

yamaha nu poate sa miste in nici o directie pt ca este penalizata pt lipsa de putere. acuma, dupa noul motor, si printr-o lipsa acuta de grip la iesire. 
dar na, e mai simplu sa zici ca pilotul nu stie despre ce vorbeste.

treci peste, era in care pilotii aveau ceva de spus in dezvoltare a trecut, si a fost initiata de ducati.

Inclusiv MM a zis acuma, ca e bine ca vede alte fete de ingineri in boxa. Ce crezi ca fac aia acolo? Taie frunza la caini.

Meregalli a zis la fel, motorul nou este mai smouth, are un plus de putere. In rest inginerii si-au luat temele acasa si sa vada cu ce vin la valencia, iar cu aero sa testeze in tunel ca altceva nu au ce sa faca.

Nu mai face nimeni dezvoltare ca pe vremea lui Rossi, treaba a devenit prea complexa. Pribabil ca intr-o oarecare perioada se vor reseta iar ca sa se ia de la capat, dar mi-e frica pt japonezi ca nu o sa mai detina suprematia, in urmatorii 10 ani nu cred ca mai pupa japonezii vreun campionat. Decat dc inventeaza un pilot ca MM din nou.

:goodposting:

Foarte bine spus.

Acum 12 minute, frigider a spus:

adica spui "aero" deja orice anonim se gandeste la tunel aerodinamic. Dar HRC nu?...

Japonezii fac bolt-on ca e mai eftin :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 341
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

54 minutes ago, frigider said:

avem o sursa sigura pt asta?

 

Nu am găsit informații clare, dar știu că Ducati folosea tunelul de vânt al Scuderiei Ferrari (acum câțiva ani cel puțin), iar KTM pe cel al celor de la Red Bull Racing. Aprilia nu știu, dar sunt convins că au acces la ceva tunel de vânt având în vedere pachetele aerodinamice cu care vin.

 

La fel, nu știu dacă HRC are acces la tunel de vânt (este posibil); Yamaha cel mai probabil nu folosește așa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, damager a spus:

Nu mai face nimeni dezvoltare ca pe vremea lui Rossi, treaba a devenit prea complexa.

 

 

Pribabil ca intr-o oarecare perioada se vor reseta iar ca sa se ia de la capat, dar mi-e frica pt japonezi ca nu o sa mai detina suprematia, in urmatorii 10 ani nu cred ca mai pupa japonezii vreun campionat. Decat dc inventeaza un pilot ca MM din nou.

 

TReaba a devenit complexa datorita electronicii. Acum nu mai zice pilotul echipei ce schimbari trebuie facute, inginerii ii rezolva pilotului din soft prblemele dupa telemetria primita.

Dpmdv Honda si YAmaha nu au prbl cu motoarele, pur si simplu deviceurile aduse de KTm / Ducati si Aprilia fac diferenta.

 

De la introducerea dispozitivului holeshot, Ducati /Suzuki /Aprilia au inceput sa se bata cu Honda, motiv pentru care Marcel a ajuns un pilot de pluton:lool:

MotoGP Holeshot Advantages And Mechanism

 

 

 

Cine se intelege mai bine cu mobra, ala castiga. Intre Marcel si mobra nu mai e love si situatia este identica cu concubinajul lui Quacalaro si Yamaca🙊

 

Honda trebuie sa inventeze un robot, nu sa gaseasca alt pilot. ;)

 

 

Editat de nike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, PzKpfW a spus:

La fel, nu știu dacă HRC are acces la tunel de vânt (este posibil); Yamaha cel mai probabil nu folosește așa ceva.

Stiu ca Honda F1 (hat demult cand mai exista in F1),inchiria tunelul Toyota de la Koln...

 

Acum 30 minute, nike a spus:

TReaba a devenit complexa datorita electronicii. Acum nu mai zice pilotul echipei ce schimbari trebuie facute, inginerii ii rezolva pilotului din soft prblemele dupa telemetria primita.

Dpmdv Honda si YAmaha nu au prbl cu motoarele, pur si simplu deviceurile aduse de KTm / Ducati si Aprilia fac diferenta.

 

De la introducerea dispozitivului holeshot, Ducati /Suzuki /Aprilia au inceput sa se bata cu Honda, motiv pentru care Marcel a ajuns un pilot de pluton

 

Cine se intelege mai bine cu mobra, ala castiga. Intre Marcel si mobra nu mai e love si situatia este identica cu concubinajul lui Quacalaro si Yamaca🙊

 

Honda trebuie sa inventeze un robot, nu sa gaseasca alt pilot. ;)

Nu stiu la ce electronica te referi...electronica ce guverneaza motorul e unificata (si destul de simpla,au fost rauri rauri de discutii pe tema asta),electronica ce guverneaza controlul tractiunii la fel.

Gigi (se presupune ca) a introdus mass dampers,si acolo e cu totul alta dimensiune.

 

Cred ca pilotul isi spune feelingul la debrief,insa ei inteleg foarte bine din senzori si din telemetrie care si unde sunt problemele,si actioneaza in consecinta.

Feedback'ul pilotului a devenit complementar,intareste (sau nu) ceea ce spun pilotii,insa nu este litera de lege.

 

Ba,da Honda si Yamaha au probleme cu motoarele,din moment ce pe linia dreapta sunt mancati de Ducati si KTM (care Ducati are un df huge fata de ei).Less horsepower...ok poate difera gearing'ul insa au un nr finit de gears ce trebuie comunicat la fiecare gp si probabil sunt foarte asemanatoare la toti.

 

Ducati si KTM dar si Aprilia au apasare huge,sunt mai lungi si ii distrug pe accelerare.Aprilia cu ajutorul df ii surpaseaza pe restul pe curbele de viteza,care pana nu demult erau apanajul Yamaha...so...nu e vorba despre love sau feeling si unitate cu motoreta.

 

E vorba scurt despre faptul ca acesti constructori europeni au inregistrat in ultimii 3-4 ani progrese enorme,in timp ce constructorii japonezi au batut (cum sunt obisnuiti) pasul pe loc scotand de la an la an aceeiasi marie cu alta palarie.

E un gap deja masiv de performanta care face ca multipli campioni mondiali sa fie retrogradati la nivelul de piloti de pluton.Si nici o "comunicare" imbunatatita intre pilot si motoreta nici un feeling si nici un setup nu poate repara asta.

Japonezii pt a ajunge la nivelul celor 3,trebuie sa progreseze 3-4 ani de acum la nivel dublu fata de eurpeni.Iar cum ei progreseaza acum la 50-60% fata de europeni,acesta mi se pare un task efectiv imposibil pt japonezi "their way of doing things".

E o situatie fara iesire,si m-as bucura ca pilotii sa nu sufere - adica mai pe scurt ca MM si Q sa se indrepte spre alte echipe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Pai si eu il cred pe Meregali, sunt convins ca omul vorbeste in baza unor date concrete, dar uite ca Q nu simte nimic.  Si daca ma raportez la ceea ce ai spus mai sus, ar trebui sa simta, nu? Tine de job-ul lui. Ei bine, el nu simte si declara asta in mod explicit. Ce teme sa ia inginerii pentru acasa? 

 

Pe actualul regulament, clar nu mai pupa. Intrebarea este: de ce mai concureaza? 

Nu simte "improvement".. Si Meregalli a explicat de ce...
Dar, tu ai ideeile tale si nu poti sa accepti altceva. Btw... vezi ca asta ca temele acasa a zis-o Meregalli nu eu☺️. Deci pb ca stie el ceva. 

1 oră în urmă, nike a spus:

 

TReaba a devenit complexa datorita electronicii. Acum nu mai zice pilotul echipei ce schimbari trebuie facute, inginerii ii rezolva pilotului din soft prblemele dupa telemetria primita.

Dpmdv Honda si YAmaha nu au prbl cu motoarele, pur si simplu deviceurile aduse de KTm / Ducati si Aprilia fac diferenta.

 

De la introducerea dispozitivului holeshot, Ducati /Suzuki /Aprilia au inceput sa se bata cu Honda, motiv pentru care Marcel a ajuns un pilot de pluton:lool:

MotoGP Holeshot Advantages And Mechanism

 

 

 

Cine se intelege mai bine cu mobra, ala castiga. Intre Marcel si mobra nu mai e love si situatia este identica cu concubinajul lui Quacalaro si Yamaca🙊

 

Honda trebuie sa inventeze un robot, nu sa gaseasca alt pilot. ;)

 

 

 Eu cred ca treaba a devenit complexa mai mult cu aero, decat electronica. 
la aero, cum declarau astia, ca nu ai ce sa testezi cu pilotul pt ca feelingul se schimba de fiecare data cand se schimba aero. 
Ce feedback sa dai? Cand 30 de tururi ai o vireza de top si niste referinte de franare si alta 30 de tururi ai o viteza de top mai mica, deci alte referinte pe frane, etc... ce sa compari?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, frigider a spus:

 

ca suna putin ridicol.

adica spui "aero" deja orice anonim se gandeste la tunel aerodinamic. Dar HRC nu?...

Este ridicol numai sa gandesti ca un constructor pune pe o motocicleta elemente aero si nu le testeaza in tunelul de vant. Bineinteles ca le testeaza toti, diferentele vin din bugetele pe care doresc sa le aloce acestor cercetari. Nu uita ca cercetarile in domeniul aero nu au finalitate in productie, insa inghit bugete imense, tocmai pentru ca testele aerodinamice sunt foarte scumpe. Doar modelele care urmeaza a fi omologate in SBK, de anumiti constructori, au asemenea elemente.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, frigider a spus:

avem o sursa sigura pt asta?

ca suna putin ridicol.

adica spui "aero" deja orice anonim se gandeste la tunel aerodinamic. Dar HRC nu?...

Pai ducati foloseste de ceva vreme, au adunat date, ktm la fel, aprilia am citit ca are ctr cu Univ din Perugia ca sa foloseasca tunelul lor.

la tunel, conteaza date... honda acuma se apuca, yamaha habar nu am.

vezi diferenta, honda si yamaha copiaza ce vad, in timp ce ducati, ktm, aprilia vin cu inovatii in materie. Deja ducati e la fineturi, aprilia ii urmeaza indeaproape. Honda si yamaha copiaza. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, damager a spus:

vezi diferenta, honda si yamaha copiaza ce vad, in timp ce ducati, ktm, aprilia vin cu inovatii in materie. Deja ducati e la fineturi, aprilia ii urmeaza indeaproape. Honda si yamaha copiaza. 

True that.

Exemplu nu mai departe de "coada de stegosaur".Dupa ce a venit Ducati cu ea la 2 curse a venit si Honda cu imitatia de pe ali expres :)

Nu vor ajunge niciunde in  felul asta...adica vor ajunge : cei din consiliu de administratie ii vor lua la rost ca nu au rezultate si vor intrerupe programul.Cred ca prima vizata de asa ceva e Yamaha care e condusa de un fond de investitii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In alta ordine de idei, lipsa de spectacol, cel putin la motogp este puternic influentata de imposibilitatea de a depasi prin pluton.

asta mie mi-i se pare cea mai dura problema. Initial am zis ca ba e Vinales slab la depasiri, ba Q e slab pe depasiri, dar mie cel putin mi-i se pare ca odata cazut in pluton, devine extrem de dificil de depasit.

L-am vazut pe Martin, a reusit sa recupereze 4-5 pozitii pana pe 7, mai vedem un Binder care are un start fullinant, dar depasiri cum facea Rossi, sau cim facea MM pana la accidentare, nu cred ca o sa mai vedem.
 

Nu o sa mai vedem curse de recuperare, depasiri pe unde nu te astepti, nu din cauza ca nu mai e un Rossi, ci pur si simplu pt ca daca stai aproape se incalzeste guma fata, si mai nou sare si presiunea, turbulentele de la aero au si ele impact.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, damager a spus:

In alta ordine de idei, lipsa de spectacol, cel putin la motogp este puternic influentata de imposibilitatea de a depasi prin pluton.

asta mie mi-i se pare cea mai dura problema. Initial am zis ca ba e Vinales slab la depasiri, ba Q e slab pe depasiri, dar mie cel putin mi-i se pare ca odata cazut in pluton, devine extrem de dificil de depasit.

L-am vazut pe Martin, a reusit sa recupereze 4-5 pozitii pana pe 7, mai vedem un Binder care are un start fullinant, dar depasiri cum facea Rossi, sau cim facea MM pana la accidentare, nu cred ca o sa mai vedem.
 

Nu o sa mai vedem curse de recuperare, depasiri pe unde nu te astepti, nu din cauza ca nu mai e un Rossi, ci pur si simplu pt ca daca stai aproape se incalzeste guma fata, si mai nou sare si presiunea, turbulentele de la aero au si ele impact.

Ai si tu dreptate - problema cu incalzirea gumei a fost ridicata de multe ori,in special la Yamaha/Q dar si Bezzechi s-a plans de vreo 2 ori.

Eu insa nu sunt intru totul de acord,tocmai din exemplele date de tine putem trage o concluzie :

pai cum nu se poate depasi in pluton dar Q (de pe Yamaha !!!) a recuperat 10 pozitii fix in pluton la cursa trecuta?? Explicatie?

Si Martin la fel,exact precum ai zis,la RBR Ring parca? cand a gresit in quali pai a venit prin pluton binisor.Pana a dat de grei.Grei cu moto "grele".Acolo s-a taiat.Iar Martin e agresiv si are moto de top.De ce?

 

Eu din cele 2 exemple trag alta concluzie : se poate depasi in pluton ,(mai ales daca ai un Ducati si/sau esti meserie pe frane),doar ca pana la urma ajungi la grei : la Binder (bun exemplu),la JM,la Bezzechi,MM,chiar la Marini chiar si Aleix e o nuca tare - toti astia sunt piloti accomplished, pe motorete bune si mai ales buni pe frane,toti din frunte sunt buni pe frane.Pai ce sansa sa aiba Vinales sa depaseasca cand se intalneste cu de-alde Binder sau Bagnaia care sunt monstri pe frane?N-ai ce nu mai merge fenta lui Rossi....atunci el era top dog pe frane si foarte bun overall.Acuma astia sunt toti mesereriasi pe frane,plus ca au motorete care ii ajuta in acest sens.Plus ca sunt toti metronom - fix atributele lui Rossi - scot acelasi timp 20 de ture la rand.

Mai vino Vinales si mai depaseste daca mai poti :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, apriliacluj a spus:

eventual Piaggio, nu?

ca fac parte din acelasi grup/concern/holding sau ce mama dracului o fi :)

da Piaggio detine gruprurile Aprilia, Moto Guzzi, iar cei de la Aprilia probabil ca folosesc tunelul de vant al celor de la Moto Guzzi

 

https://motoridersuniverse.com/b1304704

 

image.thumb.png.0dd995c384c78940e71e79ee2bdad865.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

Ai si tu dreptate - problema cu incalzirea gumei a fost ridicata de multe ori,in special la Yamaha/Q dar si Bezzechi s-a plans de vreo 2 ori.

Eu insa nu sunt intru totul de acord,tocmai din exemplele date de tine putem trage o concluzie :

pai cum nu se poate depasi in pluton dar Q (de pe Yamaha !!!) a recuperat 10 pozitii fix in pluton la cursa trecuta?? Explicatie?

Si Martin la fel,exact precum ai zis,la RBR Ring parca? cand a gresit in quali pai a venit prin pluton binisor.Pana a dat de grei.Grei cu moto "grele".Acolo s-a taiat.Iar Martin e agresiv si are moto de top.De ce?

 

Eu din cele 2 exemple trag alta concluzie : se poate depasi in pluton ,(mai ales daca ai un Ducati si/sau esti meserie pe frane),doar ca pana la urma ajungi la grei : la Binder (bun exemplu),la JM,la Bezzechi,MM,chiar la Marini chiar si Aleix e o nuca tare - toti astia sunt piloti accomplished, pe motorete bune si mai ales buni pe frane,toti din frunte sunt buni pe frane.Pai ce sansa sa aiba Vinales sa depaseasca cand se intalneste cu de-alde Binder sau Bagnaia care sunt monstri pe frane?N-ai ce nu mai merge fenta lui Rossi....atunci el era top dog pe frane si foarte bun overall.Acuma astia sunt toti mesereriasi pe frane,plus ca au motorete care ii ajuta in acest sens.Plus ca sunt toti metronom - fix atributele lui Rossi - scot acelasi timp 20 de ture la rand.

Mai vino Vinales si mai depaseste daca mai poti :bounce:


pai o parte din spectacol era data de faptul ca veneai de pe locul 14-15 si castigai.

acuma, de pe 14-15 vi pe 6-7. Nu e spectacol, in primil rand ca astia nu prea filmeaza depasiriile in pluton, in al doilea rand, telespectatorii ai fost invatati sa se uite la primele 3-4 locuri, tocmai pt ca pe astea le filmeaza.

zi-mi si mie, la JM cand a facut minim 7 depasiri, cate ai vazut tu la tv?

sai la Q, care a venit de pe 17 pe 7 parca?

esti cu yamaha, ce sa depasesti cand nu ai nici franare, nici accelerare.

uita-te la MM, a terminat pe 7 fara nici o depasire daca nu ma insel. 
de aici, parerea mea, se pierde spectacolul.

dar, oricum, acuma mi-i se par mai intresante cursele decat cand era MM care castiga aproape tot.

acuma mai ai sanse sa vezi un JM, un Bez, Binder...

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

Aprilia nu are tunelul de vant al celor de la Motto Guzzi?

Nu stiu acuma ce folosesc, dar stiu ca citisem ca acum 2 ani ei testau cu pilotii in tunelul univ din Perugia. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar cand bate vantul tare pe circuit chestiile alea aero nu incurca? 

Pe mine sincer inca ma dezamagesc acele chestii - dar nu am de ales, daca ajuta ajuta..  Pt mine motocicleta trebuie sa fie si frumoasa, si nu doar din spate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar vorbim despre VR46 si alti 2-3 care aveau motoretele cu 5 pasi inaintea celorlalti din pluton. 

Aia din pluton se depaseau intre ei? 

 

Cu motocicletele actuale s-au realizat recorduri greu de imaginat cum ar fi pe primele 6 locuri toti cei 6 producatori sau primii 15 intr-o secunda prin FP-uri si Q-uri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, damager a spus:

 

L-am vazut pe Martin, a reusit sa recupereze 4-5 pozitii pana pe 7
 

..... nu din cauza ca nu mai e un Rossi

 

Deci se poate depasi in pluton, macar pana la locurile 6-7, daca te numesti Martin sau Binder. Daca te numesti Q incremenesti pe 13. 

 

Dar nici nu mai avem un Rossi... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, damager a spus:

pai o parte din spectacol era data de faptul ca veneai de pe locul 14-15 si castigai.

acuma, de pe 14-15 vi pe 6-7.

Exact,spectacolul in era Rossi (pe langa faptul ca punea presiune off-track pe orice adversar),era dat de faptul ca - pilot constant de podium si candidat la victorie pe majoritatea circuitelor,de foarte multe ori,dupa primul viraj ajungea in jurul locului 10.Si da-i si lupta tata. Omul era gen Vinales pe start dar fantastic pe frane si intrare,motoreta de top si reusea sa ii rupa pe micuti.Treaba s-a cam terminat cand micutii nu s-au mai numit Biaggi si Sete Gibernau ci Stoner si Lorenzo.Pai Lorenzo pleca raketa si primul tur pe gume reci cand toata lumea e la 2.5s sub target,Lorenzo mergea deja in target.Mai prinde-l.Ok,daca reusea sa il prinda,la cum frana,Lorenzo era sitting duck.Dar nu il mai prindeai pe ala,salut,de aici si absurditatea ca ala "omoara spectacolul" ca nu sta sa il prinda Rossi :moron:

Atunci erau 1-2 care ii puteau da replica lui Rossi,acum insa sunt 5-6 stelari,care daca gresesti startul si dupa primul tur esti pe 10,salut podium - vii ca JM pana pe 6-7 si acolo ramai,fii tu Rossi Stoner sau Marquez.Nu mai treci de astia,sunt prea buni.

 

Si mai zic una - bai atunci erau pe Bridgestone si puteau forta toata cursa si guma nu ceda,acum daca mergi la 100%, dupa o treime de cursa,guma e praf.Si ti se termina si gazul.De aia ei merg tare primele 3 tururi,apoi merg la conservare 70% din cursa,apoi pe sfarsit,in functie de ce le mai ramane din gume si gaz - all in,push 100% pe ultimele 5-6 tururi cu tot ce ti-a mai ramas.Daca dupa primul viraj esti pe 14,pana ajungi la primii 5,s-au dus gumele,esti multumit daca ramai in spatele lor.

Nu stiu daca Michelin nu poate face gume asa de bune ca Bridgestone,sau o ard si ei ca Pirelli in F1 cu fast degrading tyres,oricum,mi se pare un lucru extrem de daunator pt spectacol.

Acum 4 ore, damager a spus:

in primil rand ca astia nu prea filmeaza depasiriile in pluton, in al doilea rand, telespectatorii ai fost invatati sa se uite la primele 3-4 locuri, tocmai pt ca pe astea le filmeaza.

zi-mi si mie, la JM cand a facut minim 7 depasiri, cate ai vazut tu la tv?

sai la Q, care a venit de pe 17 pe 7 parca?

esti cu yamaha, ce sa depasesti cand nu ai nici franare, nici accelerare.

uita-te la MM, a terminat pe 7 fara nici o depasire daca nu ma insel. 
de aici, parerea mea, se pierde spectacolul.

dar, oricum, acuma mi-i se par mai intresante cursele decat cand era MM care castiga aproape tot.

acuma mai ai sanse sa vezi un JM, un Bez, Binder...

Da,bine spus - regia nu ii da decat pe primii 3,care in 90% din cazuri se urmaresc nu depasesc ca nu pot ajunge pe cel din fata.In timp ce lumea se lupta in spate,sunt trenulete si aflam dupa aia ca Q a sarit 10 pozitii,JM vreo 7 dar am vazut o depasire si aia data in graba.Unii dintre noi insa chiar sunt interesati si de JM si de Aleix,chiar si de Villa-Maravilla,sau Binder nu mai zic,nu doar de Bagnaia,si ar fi frumos sa ii vedem si pe cei din pluton cum se depasesc...

 

Am mai zis si repet,sunt de parere ca sezonul 2022 a fost unul din cele mai spectaculoase,chiar daca nu a avut in prim plan pilotii cei mai populari si de aceea poate nu e perceput drept foarte spectaculos.Iar overall,dupa parerea mea,sezonul 2013 este de departe cel mai interesant,si totodata 2014 cel mai boring - Marquez cu Honda aia efectiv au asasinat sezonul ala.

Si 2023 e interesant - nu la fel de interesant ca 2022,dar totusi ok,pt ca acest Bagnaia e nesigur.Si s-ar putea sa mai greseasca pe viitor,iar in partea cealalta,JM mi se pare din ce in ce mai puternic.Daca Pecco ar fi fost la fel de sigur pe el ca si Marquez,la ce motoreta are sub el,sezonul asta n-ar fi existat.Asa...poate avem vreo sansa la o rasturnare de situatie.Fingers crossed.

 

Btw foarte interesanta cursa urmatoare pt ca nu au date - aici se vor vedea echipele puternice si profi - cei care vor reusi sa gaseasca rapid setupul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, Method a spus:

 Honda si Yamaha au probleme cu motoarele,din moment ce pe linia dreapta sunt mancati de Ducati si KTM .

 

Motoarele alea au facut diferenta de CP cand erau controlate strict de pilot. Acum sunt controlate de un calculator care in functie de cum este scris asa si merge. Pilotul trage de acceleratie cat vrea si cum vrea, daca setarile sunt facute intr un fel.. asa va merge. Sistemele de pe ele sunt atat de asistate incat pilotii ajung doar termen in marketing, motiv pt care unii precum Stoner s au retras.

 

Acum 17 ore, damager a spus:

Eu cred ca treaba a devenit complexa mai mult cu aero, decat electronica.

Sistemele aero au fost montate pt a raci motorul si alte elemente ce poate se supra incalzeau. Dpmdv acele aripi folosite de toti sunt montate strict pt a incurca alti piloti care efectueaza depasiri. Turbulentele alea nu sunt taman ok si de aceea Marcel declara la inceputurile dezvoltarii actelor aripioare ca trebuie interzise.

Electronica Este importanta si de aceea am pus acele filmulete de ytube Mai devreme. Managementul acceleratiei se face din sistemul holdshot care in functie de cum este folosit/setat Ii poate furniza pilotului un topspeed mai mare. Mobrele alea au CP ce nu sunt folositi la maxim pentru ca altfel ar sta doar in whellie la acceleratie, in schimb sistemele si cauciucurile in timpul cursei gestionate de piloti fac diferenta.

Mai arunca un ochi peste cursa trecuta si vezi diferenta de uzura a anvelopelor intre viniales si AEsp, aceeasi mobra cu aceleasi anvelope, piloti diferiti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, nike a spus:

 

Motoarele alea au facut diferenta de CP cand erau controlate strict de pilot. Acum sunt controlate de un calculator care in functie de cum este scris asa si merge. Pilotul trage de acceleratie cat vrea si cum vrea, daca setarile sunt facute intr un fel.. asa va merge. Sistemele de pe ele sunt atat de asistate incat pilotii ajung doar termen in marketing, motiv pt care unii precum Stoner s au retras.

 

Sistemele aero au fost montate pt a raci motorul si alte elemente ce poate se supra incalzeau. Dpmdv acele aripi folosite de toti sunt montate strict pt a incurca alti piloti care efectueaza depasiri. Turbulentele alea nu sunt taman ok si de aceea Marcel declara la inceputurile dezvoltarii actelor aripioare ca trebuie interzise.

Electronica Este importanta si de aceea am pus acele filmulete de ytube Mai devreme. Managementul acceleratiei se face din sistemul holdshot care in functie de cum este folosit/setat Ii poate furniza pilotului un topspeed mai mare. Mobrele alea au CP ce nu sunt folositi la maxim pentru ca altfel ar sta doar in whellie la acceleratie, in schimb sistemele si cauciucurile in timpul cursei gestionate de piloti fac diferenta.

Mai arunca un ochi peste cursa trecuta si vezi diferenta de uzura a anvelopelor intre viniales si AEsp, aceeasi mobra cu aceleasi anvelope, piloti diferiti.

Stiu ce inseamna electronica☺️. Am avut norocul sa particip la dezvoltarea unor module la MM.

dar, eu zic ca e complexa treaba cu aero la feedback-il pilotului in asa zisa dezvoltare.

pentru ca, cum au declarat mai multi, schimbi aero, se schimba feelingul si pilotii nu au cum sa isi dea seama in cateva tururi daca e mai bine sau mai prost. Lor le trebuie tururi sa recapete feelingul.

electronica si geometria nu schimba extrem de mult feelingul pe motoreta, schimba alte variable. 

Acum 11 ore, xt600 a spus:

Deci se poate depasi in pluton, macar pana la locurile 6-7, daca te numesti Martin sau Binder. Daca te numesti Q incremenesti pe 13. 

 

Dar nici nu mai avem un Rossi... 

 Vezi ca in Austria parca, Q a plecat de pe 17 si a terminat pe 7.

dar, in general ai dreptate, doar ca ni e vb de Q, ci de yamaha. Nu l-am vazit pe Mor facand depasiri.

Vezi declaratia lui Esp, care a zis, ca desi avea ritm mai bun ca cei din fata i-a fost imposibil sa depaseasca ducatiu-urile din fata. 
ce sa mai zic de yamaha.

binder mai depaseste ca el merge la motocross si pune mobra de-a latul si forteaza peste limite. De aia mai si cade.

 

@Method, da ar fi intresant sa vedem Bridgestone.

totusi, nu cred ca pitem sa comparam gumele de atuci cu mobrele de atunci cu ce avem acuma. Poate ca michelin nu e la fel de traininc, dar are aderenta. Pb e ca aero pune apasare pe gume, deci clar si o uzura mai mare. Poate o sa fie la fel ca si Brisgestone. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, nike a spus:

Motoarele alea au facut diferenta de CP cand erau controlate strict de pilot.

 

Sistemele aero au fost montate pt a raci motorul si alte elemente ce poate se supra incalzeau.

Mmm....mai citeste tu nitel mai documenteaza-te ca nu are rost asa.Si ma si corupe rasul.

 

Si explica-i lui Bagnaia cum "Pilotul trage de acceleratie cat vrea si cum vrea, daca setarile sunt facute intr un fel.. asa va merge"...ca nu prea a functionat  la el in Catalunya.Si asta de pe Ducati,care se considera ca au cel mai in-depth knowledge of uni-software.

Iar Q explica faptul ca pe circuite cum e Missano,Yamaha face o accelerare "fake" in sensul in care el are wheelspin continuu pe iesire pe multe viraje si trebuie sa moduleze din manuta.Electronica facea ce zici tu,acum cu uni-soft no more.

Ducati combate acel wheelspin cu o moto lunga si cu downforce,Yamaha o combate cu manuta lui Q si cu rugaciuni...

1 oră în urmă, damager a spus:

 Vezi ca in Austria parca, Q a plecat de pe 17 si a terminat pe 7.

dar, in general ai dreptate, doar ca ni e vb de Q, ci de yamaha. Nu l-am vazit pe Mor facand depasiri.

Vezi declaratia lui Esp, care a zis, ca desi avea ritm mai bun ca cei din fata i-a fost imposibil sa depaseasca ducatiu-urile din fata. 
ce sa mai zic de yamaha.

binder mai depaseste ca el merge la motocross si pune mobra de-a latul si forteaza peste limite. De aia mai si cade.

 

Pb e ca aero pune apasare pe gume, deci clar si o uzura mai mare. Poate o sa fie la fel ca si Brisgestone. 

Normal ca de pe Yamaha ai probleme in a depasi in pluton,insa problema e Yamaha nu Q.

Insa colegul xt tot incearca sa propovaduiasca acea teorie cu Q - praf la depasiri si Q cel care nu se descurca in pluton.Eu i-am repetat de vreo 3 ori faptul ca omul se descurca foarte bine si in pluton (facand chiar un record a la Rossi din vremurile bune - 10 pozitii recuperate intr-o cursa),dar realitatea pare sa nu il determine sa isi schimbe parerea....Cum era aia - "why let the reality ruin a good story?":bounce:

 

Binder e amazing pe frane.Si extrem de agresiv la depasiri,e la nivelul lui MM de tupeu si agresivitate,nu chiar acolo dar la 80%.Cade foarte putin Binder relativ la cum merge :P ...mai ales ca a adoptat mersul de motocross - omul e pe sistemul "daca nu vireaza o viram cu frana spate si intram sideways in curba",exact ca MM in zilele de glorie.Cred ca asta e un pilot care s-ar adapta la orice motoreta.Fantastic dintosul,am devenit fan.Se vedea de la moto3 ca e bun,dar ..."i didn't expect" :)

 

Da,good point,la uzura provenita din apasarea crescuta datorata aero nu m-am gandit.

Toti pilotii spuneau ca guma spate Michelin e super-grippy dar nu pot spune acelasi lucru si despre guma fata.Foarte ciudat mi se pare.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 hours ago, Cavaleru said:

da Piaggio detine gruprurile Aprilia, Moto Guzzi, iar cei de la Aprilia probabil ca folosesc tunelul de vant al celor de la Moto Guzzi

 

https://motoridersuniverse.com/b1304704

 

image.thumb.png.0dd995c384c78940e71e79ee2bdad865.png

 

Moto Guzzi au fost pionieri în aerodinamică atunci când au făcut acel tunel de vânt pentru motociclete în 1950. Dar nu mai este în uz de vreo 20 de ani, este piesă de muzeu. Aprilia folosește alte facilități - probabil tunelul Universității din Perugia, cum zice @damager.

 

12 minutes ago, Method said:

mai ales ca acum vad ca a inventat mersul de motocross vorba ta pe moto de gp

 

Dirt track mai degrabă. Îmi aduce aminte de cum mergea Stoner la Ducati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...