Sari la conținut

Noutati din lumea moto


LionEl
 Share

Postări Recomandate

2 hours ago, PzKpfW said:

folosesc (surpriză!) parallel twin.

 

folosesc ce este mai ieftin, motor cumparat. Au fost asa de cheap, incat nici nu s-au chinuit sa-l produca ei. Spre deosebire la l4-le, respectiv l6

 

2 hours ago, PzKpfW said:

Faci asumpții și te iei pe tine drept exemplu. Majoritatea celor care-și cumpără motocicletă sunt dezinteresați de aspectul configurației motorului. Contează mult mai mult cum arată, cum se aude, cum se simte, consum, ce dotări și opțiuni are, etc.

 

Eu nu fac asumptii, asta este logica mea. In general un motociclist este interesat de aspectul motorului, mai ales cand acel aspect vine si cu un sunet asemantor unei beshine constante. Nici optic un L2 nu e mai frumos ca orice alta configuratie (inafara de Triumph). Nu contest compromisul financiar. 

2 hours ago, PzKpfW said:

Fiecare configurație are avantajele și dezavantajele ei. Succesul unei arhitecturi față de celelalte este dat de context. În deceniile precedente, contextul era favorabil motoarelor 4 în linie. Acum este mai favorabil bicilindrelor în line.

 

Asta spuneam si eu...cand nu existau restrictii, iar costul de productie nu era chiar asa o mare problema ca in ziua de azi, inginerii isi faceau de cap. 

Cand insa ai contabilii care conduc departamentele de R&D, ajungi la soluti care in primul rand trebuie sa fie ieftine. Scopul inginerului s-a transformat mult, inainte trebuiau sa inoveze, acuma trebuie sa faca din rahat bici, ca sa mai si puste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, sasesase said:

motor cumparat

 

Impropriu spus. Este motorul lor, conceput de ei, doar fabricarea lui este externalizată (în Austria inițial, acum în China). Cum am mai spus, tu plătești ingineria, designul, conceptul. Fabricarea în sine este doar un proces repetitiv de asamblare care trebuie să respecte niște standarde.

 

Suprasimplifici aspectul cu tăierea de costuri. În primul rând prețul de dezvoltare al unui model nou a crescut, de la normele de poluare, la sistemele de siguranță, electronică, asigurarea calității (vezi recall-uri, un termen practic necunoscut în lumea moto acum 15-20 de ani), etc. Apoi costul este într-adevăr un element mai important acum în optica în care vânzările moto la nivel global au crescut și producția este mai de masă. Dar în absolut este logic, producătorii sunt niște firme care trăiesc din profit. Iar cu cât produsele lor sunt mai accesibile, cu atât publicul căruia se adresează este mai larg. Dar prețul nu este singurul argument de vânzare - mai ales la moto, un bun care nu se cumpără rațional sau doar pentru utilitate.

 

1 hour ago, sasesase said:

Scopul inginerului s-a transformat mult, inainte trebuiau sa inoveze, acuma trebuie sa faca din rahat bici, ca sa mai si puste.

 

Să nu exagerăm, inginerii tot timpul lucrează într-un animt cadru care este limitat de anumiți factori. Presiunea cstului exista și înainte, acum este doar mai stringentă. În același timp acum au la dispoziție echipamente, materiale și tehnologii noi. Motiv pentru care în ciuda tuturor criticilor (plastice proaste, externalizări, reciclări, etc.) motocicletele actuale sunt superioare (ca vehicule) celor vechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, PzKpfW said:

Să nu exagerăm, inginerii tot timpul lucrează într-un animt cadru care este limitat de anumiți factori. Presiunea cstului exista și înainte, acum este doar mai stringentă. În același timp acum au la dispoziție echipamente, materiale și tehnologii noi. Motiv pentru care în ciuda tuturor criticilor (plastice proaste, externalizări, reciclări, etc.) motocicletele actuale sunt superioare (ca vehicule) celor vechi.

 

Absolut, sunt produse mai bune fara doar si poate. Si eu detin atat masina cat si moto ambele inca in garantie, asa ca sunt foarte constient de saltul tehnologic facut, mai ales in ceea ce priveste ciclistica, franele, suspensia, sistemele de siguranta active si pasive etc.

 

Sunt doar dezamagit de oferta actuala, cred ca acuma 10 ani aveai mai multe posibilitati, dar inteleg. Motorul termic este pe duca, producatorii nu se mai inghesiue sa scoata motoare/modele care vin cu un anumit grad de risc. Costul cat mai jos, profitul cat mai sus. I get it. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Motorul de pe Goldwing (care este flat, nu boxer

Diferența fiind..? 🤔

Eu la școală am învățat că boxerul este doar un caz particular de motor cu cilindri în V cu unghi de 180°.

Și vedeți că ați uitat de Porsche la capitolul boxer și motorsport! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, ENEOS said:

Diferența fiind..? 🤔

Eu la școală am învățat că boxerul este doar un caz particular de motor cu cilindri în V cu unghi de 180°.

Și vedeți că ați uitat de Porsche la capitolul boxer și motorsport! 

 

Cred ca americanii folosesc aceasta terminologie. Boxer doar cand vine vorba de 2 pistoane. Daca is 4 sau mai multe, atunci e flat. 

 

Dar da...si eu stiu terminologia de boxer indiferent de cati cilindri este vorba, iar cea de flat pentru motor montat orizontal (vezi BMW-urile cu acel 4l din anii 90, nu mai stiu modelul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Tzitzicat a spus:

Si Subaru

Sau Oltcit😀

Sau Alfa Romeo. :)

 

 

Acum 4 ore, ENEOS a spus:

Pfff, tocmai de sobar am uitat! 🤦‍♂️  ...

Tocmai TU sa uiti de Subaru?Pfff... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

30 minutes ago, Tzitzicat said:

img_633d7e1b4ed27-1025x538.jpg

 

Bun, eu scoala am facut-o pe meleagurile noastre, iar paci nu retin sa fi auzit de motor plat. 

Americanii spun ca Prosche/Subaru are motor plat, romanii/nemtii ca e boxer. 

 

https://subarumotors.ro/despre-subaru/tehnologie/motorul-subaru-boxer/

https://newsroom.porsche.com/de/innovation/technik/porsche-boxermotor-motorisierung-sportwagen-tradition-konstruktionsprinzip-verbrennungsmotor-leichtbau-leistung-dynamik-15765.html

 

Cat despre Goldwing, de unde incepuse discutia...intradevar exista debate pe tema asta, dar in Romania, pe site-ul Honda, motorul tot ca boxer este prezentat

 

image.thumb.png.d5b03566b2400a530717338eaedc55bb.png

Editat de sasesase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, ar avea logică nuanța, boxer vine de la faptul că pistoanele se mișcă unul către celălalt, dar e prima dată când îmi pun problema de boxer vs flat. 😳 

Până la urmă tot V sunt, doar nu le-om clasifica și după ordinea de aprindere.

Bmw "cărămidă" au motoare L3 sau L4, doar că au cilindri așezați orizontal, cum mai erau și pe autobuze, nici o treabă cu flat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, ENEOS said:

Diferența fiind..?

 

3 hours ago, ENEOS said:

Până la urmă tot V sunt

 

Unul da, celălalt nu. Un flat este un V la 180° (fus maneton comun pentru fiecare pereche de pistoane opuse). Un boxer are fus maneton dedicat pentru fiecare bielă de piston, ca la un motor în linie.

 

8 hours ago, ENEOS said:

Și vedeți că ați uitat de Porsche la capitolul boxer și motorsport! 

 

Nu am uitat, dar vorbeam despre motociclete. Porsche a folosit tot timpul motor boxer. Ferrari în schimb nu, chiar dacă au avut un model chiar numit "boxer" - 512BB (Berlinetta Boxer).

 

3 hours ago, sasesase said:

motorul tot ca boxer este prezentat

 

Și au dreptate. Eu am greșit. Motorul de Goldwing este boxer într-adevăr, nu flat 6.

 

10 hours ago, Asimplu said:

 

 

Onanism trist în pantaloni. Nu fac decât să copieze ceea ce fac alții și împing modelul într-o clasă unde nu prea are ce căuta. Carboane și aripi pe un S1000R. Cu M de la Marketing. Sau de la Meh.

 

Honda CB1000R va fi în sfârșit updatat.

 

image.thumb.png.9e302fc8e303add86986682d613c3b19.png image.thumb.png.f7d7535c88749e9e5655b2f6931ef81a.png image.thumb.png.3b9ad5c92e9e16a32617056058b00208.png image.thumb.png.5506b12205cf9e3273868316786eb357.png

 

Cu aripi, că așa e la modă :rolleyes: Mută amortizorul spate pe lateral pentru a avea loc de cazanul catalizator. Cel mai interesant lucru: semnalele integrate în aripa spate (ultima poză).

 

Și BMW R1300GS.

 

image.thumb.png.4b5380c27b9ccfd29452dd5999e8c5c0.png

 

Radar, far adaptiv, blabla. Ca toată lumea (și Yamaha va pune pe Tracer 9). Cadrul nou ar trebui să reducă din greutate. Designul imposibil de judecat dacă s-a schimbat.

 

image.thumb.png.2d145b396f53e91263a788a73fef1cba.png

 

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, PzKpfW a spus:

Este doar camuflaj de plastic ce se vede în ultima poză. Este acoperită toată partea din față + rezervorul.

Ahh stiu asta, eu zic de actualul GS, GSA. Daca si viitorul R1300 va fi la fel de urat........ 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, Asimplu said:

Treaba cu cauta sau nu in acea clasa e discutabila... Asa se spunea si despre supersport si la ora actuala fac unul dintre cele mai performante, frumoase si tehnologizate ss-uri.

Treaba cu alipile, nu e chiar noua, desi pe Ducati parca arata mai bine.

 

ducat.jpg

 

Bah sa-mi bag ceva in designerii astia...sau nush ce dracu au acuma mai toti. Cand vad probele alea de urina pe ghidon, imi vine efectiv sa borasc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 minutes ago, Asimplu said:

Dupa parerea mea, mai bine faceau un face lift pt 1250, caruia sa ii mai adauge niste optiuni cerute de public.

In rest, mi se pare aiurea sa lansezi un model nou, in circumstantele in care inca suferi de problema chipurilor, iar actualul model inca nu-l poti livra cu far cu led si esa, iar posesorii trebuie sa faca retrofit.

 

 

1300 trebuia sa fie prezentat anul acesta cu livrari din 01.2023. Speculativ se spune acuma ca va fi prezentat in 2023 candva...livrari, iara candva. 

Momentan schimba cardane baietii

Just now, Asimplu said:

Apropo, care este avantajul lor fata de cele clasice dreptunghiulare de metal?

 

probabil cost si greutate. O proba de urina costa vreo 2 lei in farmacie 😂, mai trebuie data o gaura, si gata...se poate monta pe o motocicleta de +20k Euro...si daca mai e si mereu in campul vizual, mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 minutes ago, Asimplu said:

actualul model inca nu-l poti livra cu far cu led si esa, iar posesorii trebuie sa faca retrofit.

 

Interesantă situație.

 

Legat de modelul nou - e în pregătire de câțiva ani și l-au amânat cu 1 an deja. Nu are rost să o mai lungească, piața nu stă pe loc.

 

Cameră frontală pe AT.

 

image.thumb.png.677ecd168aef3554942342e46dbe037f.png image.thumb.png.6b811ed38326d9d41fddaba22fa6dcb7.png image.thumb.png.577319fccbcc417d723df8c18591ab93.png

 

Asta este inovație. Interesant ce fac Honda aici, deși poate nu AT ar fi fost modelul potrivit pentru asta.

 

3 minutes ago, Asimplu said:

Treaba cu cauta sau nu in acea clasa e discutabila... Asa se spunea si despre supersport si la ora actuala fac unul dintre cele mai performante, frumoase si tehnologizate ss-uri.

Treaba cu alipile, nu e chiar noua, desi pe Ducati parca arata mai bine.

 

Mă refeream la faptul că nu fac decât să copieze - la fel cum au făcut și cu S1000RR, nu inovează. Motocicletele nu sunt proaste, dar S1000R în mod specific este plasat (prin ergonomie, design, confort, etc) în spectrul publicului de naked sportiv și versatil. Nu este în categorie cu Tuono, Streetfighter, Super Duke sau Speed Triple RR. Iar niște aripi, capace de carbon sau abțibilde nu vor schimba asta.

 

6 minutes ago, Asimplu said:

Apropo, care este avantajul lor fata de cele clasice dreptunghiulare de metal, sau de ce au inceput sa apara la tot mai multe motoare?

 

Greutate, accesibilitate (vezi mai ușor nivelul), cost. Dacă nu vă plac, Rizoma și alte firme de genul vând borcane mai estetice din metal, la suprapreț.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Performanța (reală, nu pe hârtie), nivelul de echipare, accentul pus pe sportivitate/fun (nu confort/versatilitate), capacitatea cilindrică, tipologia de motor.

21 hours ago, Asimplu said:

 

Și versiunea carenată

 

image.thumb.png.5668a8fe76d064d116a9a0ad1808a5c4.png image.thumb.png.92f07424e96e3411b7b5f3ba9aa5b8fe.png image.thumb.png.8bc106a98d0912252f6f90a3fabc0a39.png image.thumb.png.436e900458df6e5841a7d17b2da8f6e0.png

 

Cam la fel de neplăcută vizual, dar măcar are o rațiune de a fi (model de omologare). S-ar putea să se chinuie să vândă și cele 500 de bucăți pe care FIA îi obligă să le producă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 minutes ago, PzKpfW said:

 

Poate dacă ar avea succes în WSBK. Așa sunt doar niște modele de omologare care vor fi deja depășite peste 12 luni, când va apărea următoarea iterație.

 

38k este unu nou...https://konfigurator.bmw-motorrad.de/index_de_DE.html?country=DE&cookie=0#/configurator/0P01/P0N3S,S018A,S018F,S0380,S0413,S0748,S079A,S079E,S07A6,S07MN,S08CA/SUMMARY

 

second, unele depasesc 40k, modelul vechi. 

 

Piata este aiurea, iar de pe astfel de modele sunt mari sanse sa faci niste bani, sau macar sa folosesti motocicleta o perioada gratis

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to Stiri si noutati din lumea moto
  • Cavaleru changed the title to Noutati din lumea moto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...