Jump to content

Taurus si Anti-Taurus


Recommended Posts

In primavara lui 2022 am facut o tura, impreuna cu inca doi prieteni, in Turcia. Eu am fost un invitat in tura asta. Ea a fost desenata si documentata de Pompei, unul dintre prieteni. Pot sa spun ca a fost prima tura in care nu am avut de facut nimic altceva decat sa ma bucur de drum si peisaje si, ocazional, sa filmez. 

Seria de filme a acestei ture am terminat-o abia ieri. 

Turcia e o tara in care pot spune ca "va mai urma" pentru ca potentialul e extraordinar.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ce pot sa zic - sunt la zi cu episoadele. Si asta zic cu tristete pentru ca l-am vazut aseara pe ultimul. In rest - caut timp si parteneri pentru turcia :D.

Chiar voiam sa intreb si acu profit de faptul ca ai deschis topicul: cat de potrivit e drumul pentru un animal mare? Ma refer la motocicleta nu la mine, ca sa fie clar - KTM 1290 dar S nu R. In afara de partea aia unde ati facut stanga imprejur restul parea realizabil..dar una e din canapea alta e de la fata locului. 

Cu asta trebuia sa incep dar mi se pare evident - felicitari pentru tura si rabdarea sa o montezi.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Este "facubil" cu orice fel de Adventure Bike mare.
1290 nu e nici mai inalt nici mai greu decat Africana mea. E mai puternic.

BMW-urile cu care am fost sunt cu roata de 19 pe fata si a fost ok. 
Deci nu e nici o problema in a merge pe unde am mers noi. Nici Tajdurmaz nu e de nefacut dar, parerea mea, e ca nu merita sa te duci si sa te intorci.
Am vazut si oameni care au trecut pe langa bolovanii aia dar aveau motociclete de 200 cmc. Probabil ca daca am fi fost 5-6 oameni poate ne apucam sa incercam sa le trecem legate cu chingi si sustinute de 4 oameni de pe bolovani.

Oooops, am dat spoiler.

 

Edited by vrajitoru
Link to comment
Share on other sites

@vrajitoru...ma bucur ca nu ai uitat ca sa postezi (te-ai tinut de promisiune) si sper sa ne mai povestesti despre ture d-astea! Te salut de nu te vezi!:friends:

 

 

Off: -O poza mai jos de la ultima intrevedere!:rock:

CA35EC4F-04BA-43FB-AB9F-0486EB6271C1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 minute, vrajitoru a spus:

1290 nu e nici mai inalt nici mai greu decat Africana mea. E mai puternic.

Si cu roti din aliaj..nu spitate. Aici era durerea si frica.

Din ce ai vazut - ce ti-a ramas la inima si ce ai scoate din tura? Te intreb pe ideea de a o face tura mai scurta si nu neaparat ca ceva anume nu ti-a placut.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, ivan pedala a spus:

@vrajitoru...ma bucur ca nu ai uitat ca sa postezi (te-ai tinut de promisiune) si sper sa ne mai povestesti despre ture d-astea! Te salut de nu te vezi!:friends:

 

 

Off: -O poza mai jos de la ultima intrevedere!:rock:

CA35EC4F-04BA-43FB-AB9F-0486EB6271C1.jpg

Multumesc de apreciere. 

Mai povestesc. Mai am tura de Nordkapp din 2023 de povestit. 

Referitor Off: O fo' faaain!!

1 oră în urmă, tzunoi a spus:

Si cu roti din aliaj..nu spitate. Aici era durerea si frica.

Din ce ai vazut - ce ti-a ramas la inima si ce ai scoate din tura? Te intreb pe ideea de a o face tura mai scurta si nu neaparat ca ceva anume nu ti-a placut.

De scos nu as scoate nimic. Daca ar fi sa zic as zice sa mergi si pe Tasdurmaz pana la platforma aia de unde incepe coborarea. Merita peisajul. 

La suflet pot zice ca mi-a ramas tot. Motociclistic vorbind ultimele zile au fost cam plate. Dar na... și de zile din astea e nevoie. 

Dar fa cat poti de mult. 

Ce poti scoate sunt vizitele la vestigii daca nu te pasioneaza asta. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 23 ore, tzunoi a spus:

Ce pot sa zic - sunt la zi cu episoadele. Si asta zic cu tristete pentru ca l-am vazut aseara pe ultimul. In rest - caut timp si parteneri pentru turcia :D.

Chiar voiam sa intreb si acu profit de faptul ca ai deschis topicul: cat de potrivit e drumul pentru un animal mare? Ma refer la motocicleta nu la mine, ca sa fie clar - KTM 1290 dar S nu R. In afara de partea aia unde ati facut stanga imprejur restul parea realizabil..dar una e din canapea alta e de la fata locului. 

Cu asta trebuia sa incep dar mi se pare evident - felicitari pentru tura si rabdarea sa o montezi.

 

Am fost de 2 ori in Turcia anul trecut (2023). Orice motor peste 500cmc se preteaza la asta. Tu cu un 1290S, chiar nu ar trebui sa-ti faci griji.

Ca idee, eu am fost cu o Yamaha Tracer 900.

Chiar merita sa mergi cu motorul in detrimentul masinii (pentru ca daca mergi si prin zone aglomerate, nu ai unde sa parchezi masina).

Probabil la anul merg iar cel putin o data (o alternativa mult mai ieftina decat Grecia de exemplu, nu mai zic de Croatia sau altele). 

Ca o curiozitate, in anumite zone poti merge fara casca, iar in altele doar pilotul este obligat sa poarte (am profitat de asta cand mergeam sa caut plaje mai salbatice)...

 

Eu am fost in iulie si august.

Cazarea e ieftina daca stii sa cauti.  Atentie, Booking-ul nu merge in Turcia (probabil e banat cumva). 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Leon said:

 

 

Eu am fost in iulie si august.

Cazarea e ieftina daca stii sa cauti.  Atentie, Booking-ul nu merge in Turcia (probabil e banat cumva). 

Booking merge cu orice VPN free instalat pe telefon/laptop. Poti folosi si Airbnb fara probleme. 

Link to comment
Share on other sites

@vrajitoruFrumoase filmari si se vede efortul depus la editare. Exista un track disponibil pt download?

Edited by ERU
Link to comment
Share on other sites

In descrierea fiecarui film din ultimele 2 serii: Africa, Scotia, Turcia, exista un link catre kurviger cu trackul din filmul respectiv. 

Acum 5 minute, ERU a spus:

@vrajitoruFrumoase filmari si se vede efortul depus la editare.

Multumesc pentru apreciere!

Link to comment
Share on other sites

Acum 56 minute, vrajitoru a spus:

In descrierea fiecarui film din ultimele 2 serii: Africa, Scotia, Turcia, exista un link catre kurviger cu trackul din filmul respectiv. 

Multumesc pentru apreciere!

Unul intreg? Stiu vorba cu "muieti iti sunt posmagii" dar lenesul din mine nu se poate abtine.

Uite la schimb itit dau niste "mâncare pentru ganduri": A meritat sa carati echipamentul de camping pe niste mobre si asa foarte grele cand in putinele dati in care ati campat aveati optiunea cazare?

Link to comment
Share on other sites

Cum crezi ca e la sfarsit de aprilie? Mi-ai dat de lucru de filmuletele astea - incep sa strang oameni si definesc perioada. Dar perioada e f probabil sa fie sfarsit de aprilie si mi-e sa nu fie prea frig sau zapada pe sus. Bine, cand zic Turcia nu ma gandesc la zapada..dar totusi.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, tzunoi a spus:

Cum crezi ca e la sfarsit de aprilie? Mi-ai dat de lucru de filmuletele astea - incep sa strang oameni si definesc perioada. Dar perioada e f probabil sa fie sfarsit de aprilie si mi-e sa nu fie prea frig sau zapada pe sus. Bine, cand zic Turcia nu ma gandesc la zapada..dar totusi.

In munti poti sa te gandescti la zapada. De ex pe pasul de la 3100 de m pe care noi nu l-am putut face, @bursyllac l-a facut in toamna ok. Daca nu faci offroad o sa fie ok. Dar nu o sa fie cald-cald. Baie nu cred ca poti face in Mediterana. E clar mai cald ca la noi dar totusi sunt munti si pe platouri este la peste 1000m altitudine cam oriunde. Taurus si Anti au foarte multe varfuri peste 3000. E frig sus. O fi el drumul mai spre Ecuator... dar totusi. Pe sosele nu cred ca o sa ai probleme.

1 oră în urmă, ERU a spus:

Unul intreg? Stiu vorba cu "muieti iti sunt posmagii" dar lenesul din mine nu se poate abtine.

Uite la schimb itit dau niste "mâncare pentru ganduri": A meritat sa carati echipamentul de camping pe niste mobre si asa foarte grele cand in putinele dati in care ati campat aveati optiunea cazare?

Mai jos ai doar ce e in Turcia.

https://kurviger.de/en?point=41.672797%2C26.599326&point=41.117718%2C28.184132&shaping.1=true&point=41.246763%2C28.666185&shaping.2=true&point=41.181087%2C29.233693&shaping.3=true&point=40.738999%2C29.513098&shaping.4=true&point=40.288583%2C29.028784&shaping.5=true&point=39.92886%2C29.73386&shaping.6=true&point=39.432598%2C31.53961&shaping.7=true&point=39.608957%2C32.064981&shaping.8=true&point=39.395021%2C32.880539&shaping.9=true&point=38.754425%2C33.843414&shaping.10=true&point=38.606264%2C34.510656&shaping.11=true&point=38.688521%2C34.870153&shaping.12=true&point=38.384682%2C34.957468&shaping.13=true&point=38.204399%2C35.246429&shaping.14=true&point=37.960075%2C35.170635&shaping.15=true&point=38.204257%2C35.246402&shaping.16=true&point=38.023882%2C35.500814&shaping.17=true&point=37.509802%2C35.394109&shaping.18=true&point=37.217844%2C35.63618&shaping.19=true&point=36.978798%2C35.32552&shaping.20=true&point=37.305259%2C34.922237&shaping.21=true&point=36.985795%2C35.326613&shaping.22=true&point=36.911781%2C34.891415&shaping.23=true&point=37.15097%2C34.68846&shaping.24=true&point=36.842006%2C34.710483&shaping.25=true&point=36.738972%2C34.536729&shaping.26=true&point=36.993879%2C34.49781&shaping.27=true&point=37.053592%2C34.343406&shaping.28=true&point=36.79136%2C34.077589&shaping.29=true&point=36.542698%2C33.232366&shaping.30=true&point=36.860264%2C32.521421&shaping.31=true&point=36.54766%2C32.347395&shaping.32=true&point=36.491662%2C32.098&shaping.33=true&point=36.776333%2C31.397305&shaping.34=true&point=37.033921%2C31.610045&shaping.35=true&point=37.377178%2C31.434084&shaping.36=true&point=37.372552%2C31.312622&shaping.37=true&point=37.315189%2C31.201085&shaping.38=true&point=37.027335%2C31.247779&shaping.39=true&point=36.860397%2C31.057216&shaping.40=true&point=36.946464%2C30.831135&shaping.41=true&point=36.781221%2C30.467803&shaping.42=true&point=36.451353%2C30.323228&shaping.43=true&point=36.390378%2C30.468382&shaping.44=true&point=36.198473%2C29.666102&shaping.45=true&point=36.298911%2C29.32745&shaping.46=true&point=36.638545%2C29.346998&shaping.47=true&point=36.630115%2C29.145664&shaping.48=true&point=36.474009%2C29.110659&shaping.49=true&point=36.471412%2C29.401761&shaping.50=true&point=36.636121%2C29.368108&shaping.51=true&point=36.633863%2C29.120577&shaping.52=true&point=36.528627%2C29.194067&shaping.53=true&point=36.745475%2C29.019388&shaping.54=true&point=36.766291%2C28.63611&shaping.55=true&point=36.959826%2C28.728374&shaping.56=true&point=37.059872%2C28.336907&shaping.57=true&point=37.182258%2C28.372324&shaping.58=true&point=37.344707%2C28.156861&shaping.59=true&point=37.288793%2C27.781763&shaping.60=true&point=37.945346%2C27.279915&shaping.61=true&point=37.837816%2C27.845698&shaping.62=true&point=37.963146%2C28.731945&shaping.63=true&point=37.823162%2C29.119265&shaping.64=true&point=37.916888%2C29.122241&shaping.65=true&point=38.357107%2C28.548447&shaping.66=true&point=38.593253%2C27.955309&shaping.67=true&point=38.910417%2C27.795357&shaping.68=true&point=39.578652%2C27.904812&shaping.69=true&point=39.62024%2C27.534643&shaping.70=true&point=39.74875%2C27.576371&shaping.71=true&point=39.787214%2C27.388229&shaping.72=true&point=39.937518%2C27.354515&shaping.73=true&point=40.148421%2C26.399632&shaping.74=true&point=40.629723%2C26.869576&shaping.75=true&point=40.843417%2C26.62283&shaping.76=true&point=41.26482%2C26.712656&shaping.77=true&point=41.674276%2C26.549428&document_title=Turcia&id=12

Referitor la corturi... nu stiu ce sa iti raspund. Cred ca planurile de campat erau mai vaste. Iar greutatea motocicletei a fost mare doar in Tasdurmaz. In rest nu am avut nici o problema.
Corturile erau "pentru orice eventualitate". La fel a fost si in Africa. Nu stiam peste ce o sa dam, asa ca am luat corturile la noi. Si am dormit in cort doar 2 zile in toata tura de o luna.

Asta e. Eu am facut cumva sa imi ocup doar un sidecase cu acareturile de caming. Si nu umblu la el decat in cazurile alea. Iar restul imi cam ajunge pentru ce mai am bagaje.

Trebuie sa recunosc un lucru: sunt un overpacker. De fiecare data m-am intors cu haine nefolosite. Csf? Ncsf!

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ERU said:

A meritat sa carati echipamentul de camping pe niste mobre si asa foarte grele cand in putinele dati in care ati campat aveati optiunea cazare?

tocmai la mobrele grele merită să adaugi greutate pe post de poliță de asigurare. 5 kile în plus sau în minus la un ansamblu de 280 de kile cât o avea o Africană încărcată nu prea contează atât de mult. Aceleași 5 kile le simți altfel pe un DR 650 SE sau pe un KTM 690 Enduro.

 

1 hour ago, vrajitoru said:

De ex pe pasul de la 3100 de m pe care noi nu l-am putut face, @bursyllac l-a facut in toamna ok

Noi am făcut tura în a doua jumătate a lunii iulie din două motive: să putem trece de pasurile de 3000 de m (erau atracția principală pentru noi) și să avem ziua cât mai lungă. Marele dezavantaj al perioadei respective este diferența de temperatură: cea mai dramatică a fost plecatul dimineața cu promoroacă pe corturi și motociclete (deci spre 0 grade) și coborâtul seara în oraș la 42 de grade. Dacă nu reziști la genul acesta de oscilații și vrei să nu ai probleme cu zăpada, toamna ar fi o alegere mai bună, cu dezavantajul zilei mai scurte.

 

1 hour ago, vrajitoru said:

Trebuie sa recunosc un lucru: sunt un overpacker. De fiecare data m-am intors cu haine nefolosite. Csf? Ncsf!

Dacă ai rămas cu stilul primei WildStromania, confirm 😂

Link to comment
Share on other sites

Numai pentru distractie ma bag in seama:

Africana mea, cu toate accesoriile, cu rezervorul plin, dar fara bagaje (fara topcase si sidecaseuri de orice fel, chiar si goale) are 270 kg.

In Africa am plecat cu

- motoreta = 270kg

- side dr = 14kg

- side stg = 13kg

- topcase = 7kg

- rollbag = 8.5kg

- tankbag = 1.5kg

=> bivol de 314 kg + gorila de pe el = 410kg. Oooops!
Dar bivolul l-am ridicat singur de cate ori a fost nevoie. Cu bagajele pe el (mai putin in Mauritania unde, a treia oara n-am mai putut si am dat bagajele jos).
 

In Turcia am avut mai putine, dar tot am saltat peste 300 de kg tot utilajul. Asa ca ... ce mai conteaza.

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, vrajitoru a spus:

In munti poti sa te gandescti la zapada. De ex pe pasul de la 3100 de m pe care noi nu l-am putut face, @bursyllac l-a facut in toamna ok. Daca nu faci offroad o sa fie ok. Dar nu o sa fie cald-cald. Baie nu cred ca poti face in Mediterana. E clar mai cald ca la noi dar totusi sunt munti si pe platouri este la peste 1000m altitudine cam oriunde. Taurus si Anti au foarte multe varfuri peste 3000. E frig sus. O fi el drumul mai spre Ecuator... dar totusi. Pe sosele nu cred ca o sa ai probleme.

Mai jos ai doar ce e in Turcia.

https://kurviger.de/en?point=41.672797%2C26.599326&point=41.117718%2C28.184132&shaping.1=true&point=41.246763%2C28.666185&shaping.2=true&point=41.181087%2C29.233693&shaping.3=true&point=40.738999%2C29.513098&shaping.4=true&point=40.288583%2C29.028784&shaping.5=true&point=39.92886%2C29.73386&shaping.6=true&point=39.432598%2C31.53961&shaping.7=true&point=39.608957%2C32.064981&shaping.8=true&point=39.395021%2C32.880539&shaping.9=true&point=38.754425%2C33.843414&shaping.10=true&point=38.606264%2C34.510656&shaping.11=true&point=38.688521%2C34.870153&shaping.12=true&point=38.384682%2C34.957468&shaping.13=true&point=38.204399%2C35.246429&shaping.14=true&point=37.960075%2C35.170635&shaping.15=true&point=38.204257%2C35.246402&shaping.16=true&point=38.023882%2C35.500814&shaping.17=true&point=37.509802%2C35.394109&shaping.18=true&point=37.217844%2C35.63618&shaping.19=true&point=36.978798%2C35.32552&shaping.20=true&point=37.305259%2C34.922237&shaping.21=true&point=36.985795%2C35.326613&shaping.22=true&point=36.911781%2C34.891415&shaping.23=true&point=37.15097%2C34.68846&shaping.24=true&point=36.842006%2C34.710483&shaping.25=true&point=36.738972%2C34.536729&shaping.26=true&point=36.993879%2C34.49781&shaping.27=true&point=37.053592%2C34.343406&shaping.28=true&point=36.79136%2C34.077589&shaping.29=true&point=36.542698%2C33.232366&shaping.30=true&point=36.860264%2C32.521421&shaping.31=true&point=36.54766%2C32.347395&shaping.32=true&point=36.491662%2C32.098&shaping.33=true&point=36.776333%2C31.397305&shaping.34=true&point=37.033921%2C31.610045&shaping.35=true&point=37.377178%2C31.434084&shaping.36=true&point=37.372552%2C31.312622&shaping.37=true&point=37.315189%2C31.201085&shaping.38=true&point=37.027335%2C31.247779&shaping.39=true&point=36.860397%2C31.057216&shaping.40=true&point=36.946464%2C30.831135&shaping.41=true&point=36.781221%2C30.467803&shaping.42=true&point=36.451353%2C30.323228&shaping.43=true&point=36.390378%2C30.468382&shaping.44=true&point=36.198473%2C29.666102&shaping.45=true&point=36.298911%2C29.32745&shaping.46=true&point=36.638545%2C29.346998&shaping.47=true&point=36.630115%2C29.145664&shaping.48=true&point=36.474009%2C29.110659&shaping.49=true&point=36.471412%2C29.401761&shaping.50=true&point=36.636121%2C29.368108&shaping.51=true&point=36.633863%2C29.120577&shaping.52=true&point=36.528627%2C29.194067&shaping.53=true&point=36.745475%2C29.019388&shaping.54=true&point=36.766291%2C28.63611&shaping.55=true&point=36.959826%2C28.728374&shaping.56=true&point=37.059872%2C28.336907&shaping.57=true&point=37.182258%2C28.372324&shaping.58=true&point=37.344707%2C28.156861&shaping.59=true&point=37.288793%2C27.781763&shaping.60=true&point=37.945346%2C27.279915&shaping.61=true&point=37.837816%2C27.845698&shaping.62=true&point=37.963146%2C28.731945&shaping.63=true&point=37.823162%2C29.119265&shaping.64=true&point=37.916888%2C29.122241&shaping.65=true&point=38.357107%2C28.548447&shaping.66=true&point=38.593253%2C27.955309&shaping.67=true&point=38.910417%2C27.795357&shaping.68=true&point=39.578652%2C27.904812&shaping.69=true&point=39.62024%2C27.534643&shaping.70=true&point=39.74875%2C27.576371&shaping.71=true&point=39.787214%2C27.388229&shaping.72=true&point=39.937518%2C27.354515&shaping.73=true&point=40.148421%2C26.399632&shaping.74=true&point=40.629723%2C26.869576&shaping.75=true&point=40.843417%2C26.62283&shaping.76=true&point=41.26482%2C26.712656&shaping.77=true&point=41.674276%2C26.549428&document_title=Turcia&id=12

Referitor la corturi... nu stiu ce sa iti raspund. Cred ca planurile de campat erau mai vaste. Iar greutatea motocicletei a fost mare doar in Tasdurmaz. In rest nu am avut nici o problema.
Corturile erau "pentru orice eventualitate". La fel a fost si in Africa. Nu stiam peste ce o sa dam, asa ca am luat corturile la noi. Si am dormit in cort doar 2 zile in toata tura de o luna.

Asta e. Eu am facut cumva sa imi ocup doar un sidecase cu acareturile de caming. Si nu umblu la el decat in cazurile alea. Iar restul imi cam ajunge pentru ce mai am bagaje.

Trebuie sa recunosc un lucru: sunt un overpacker. De fiecare data m-am intors cu haine nefolosite. Csf? Ncsf!

Multumesc.

Vezi ca linkurile de la episoade sunt un pic busite, in sensul in care ai zilele 1,2,3 din nou 3, 5,6,8 si 12.

Acum 7 ore, bursyllac a spus:

tocmai la mobrele grele merită să adaugi greutate pe post de poliță de asigurare. 5 kile în plus sau în minus la un ansamblu de 280 de kile cât o avea o Africană încărcată nu prea contează atât de mult. Aceleași 5 kile le simți altfel pe un DR 650 SE sau pe un KTM 690 Enduro.

 

Noi am făcut tura în a doua jumătate a lunii iulie din două motive: să putem trece de pasurile de 3000 de m (erau atracția principală pentru noi) și să avem ziua cât mai lungă. Marele dezavantaj al perioadei respective este diferența de temperatură: cea mai dramatică a fost plecatul dimineața cu promoroacă pe corturi și motociclete (deci spre 0 grade) și coborâtul seara în oraș la 42 de grade. Dacă nu reziști la genul acesta de oscilații și vrei să nu ai probleme cu zăpada, toamna ar fi o alegere mai bună, cu dezavantajul zilei mai scurte.

 

Dacă ai rămas cu stilul primei WildStromania, confirm 😂

Chiar daca in teorie [chiar si in pracatica] incarcarea procentuala a mobrelor ar parea ca functioneaza, eu cred ca putem fi de acor ca o mobra fara bagaje e mult mai misto de pilotat mai ales in afara asfaltului fata de una cu bagaje. [aici as putea adauga ca si mobra mai usoara e mai misto pt ca utilajele astea se piloteaza prin transfer de mase, astfel incat pentru un plotaj mai usor fie slabeste mobra fie te ingrasi tu, acu depinde cum preferi] Acestea fiind spuse, mi se pare ca e firesc sa tinzi catre starea [de nirvana :) ] mobrei fara bagaje.

De asemenea cand o ridici de pe jos, nu mai tine de loc teoria cu procentele, ridici toate kilele mobra+bagaje

Acum 6 ore, vrajitoru a spus:

Numai pentru distractie ma bag in seama:

Africana mea, cu toate accesoriile, cu rezervorul plin, dar fara bagaje (fara topcase si sidecaseuri de orice fel, chiar si goale) are 270 kg.

In Africa am plecat cu

- motoreta = 270kg

- side dr = 14kg

- side stg = 13kg

- topcase = 7kg

- rollbag = 8.5kg

- tankbag = 1.5kg

=> bivol de 314 kg + gorila de pe el = 410kg. Oooops!
Dar bivolul l-am ridicat singur de cate ori a fost nevoie. Cu bagajele pe el (mai putin in Mauritania unde, a treia oara n-am mai putut si am dat bagajele jos).
 

In Turcia am avut mai putine, dar tot am saltat peste 300 de kg tot utilajul. Asa ca ... ce mai conteaza.

Pentru ca m-ati starnit, la intoarcerea din Turcia, o tura similara oarecum cu a voastra [traseele s-au tot intersectat] am ajuns acasa cu o greutate a bagajelor de 17.47. Mentionez ca in aceasta greutate este cuprins tot, camping, toale, scule, piese de schimb, inclusiv consumabile [butelie, mancare,oala, si sticla cu apa aprox jumatate plina], precum si greutatea bagajelor care m-a spart, aprox 4.5kg doar gentile.

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 ore, ERU a spus:

Vezi ca linkurile de la episoade sunt un pic busite, in sensul in care ai zilele 1,2,3 din nou 3, 5,6,8 si 12.

Nu sunt. Am verificat acum. episoadele 3 si 4 am cam aceeasi ruta pentru ca 3 e dus si 4 e intorc de pe Tasdurmaz.

 

Acum 10 ore, ERU a spus:

Chiar daca in teorie [chiar si in pracatica] incarcarea procentuala a mobrelor ar parea ca functioneaza, eu cred ca putem fi de acor ca o mobra fara bagaje e mult mai misto de pilotat mai ales in afara asfaltului fata de una cu bagaje. [aici as putea adauga ca si mobra mai usoara e mai misto pt ca utilajele astea se piloteaza prin transfer de mase, astfel incat pentru un plotaj mai usor fie slabeste mobra fie te ingrasi tu, acu depinde cum preferi] Acestea fiind spuse, mi se pare ca e firesc sa tinzi catre starea [de nirvana :) ] mobrei fara bagaje.

De asemenea cand o ridici de pe jos, nu mai tine de loc teoria cu procentele, ridici toate kilele mobra+bagaje

Acum am si un DR650 si e din alt film. Cu ala sa fi fost in Africa!!!! Altceva!!! M-as fi dar pe dune in draci! M-am indragostit de motoreta aia. Pe offroad e un vis, pe sosea... e doar acceptabil. Dar tot Africana imi e la suflet. 

Iar in Turcia nu as fi mers cu DR. Ma omorau distantele lungi de fuga. Poate daca as fi mers cu ea pe remorca pana acolo... poate. 

 

 

Ref la bagaje: la mine sunt multe si partea de video si IT. De regula lucrez cand sunt prin ture. Sunt chestii care trebuie sa le fac si nu mai eu pot... nu prea am cum delega. Si atunci am laptop, camere, drona, baterii pentru fiecare, powerbankuri, incarcatoare, cabluri... lucruri care cantaresc doar ele cateva kilograme bune. Si, de regula, alea sunt sus in rollbag sau in topcase. Ca sa nu cazi pe ele. Si atunci ... se schimba si ciclistica. 
Dar sunt obisnuit si e ok. Acum, cu DR-ul am gentile Blizzard de la Enduristan, care au capacitate mica asa ca va trebui sa ma invat cu mai putine bagaje. Lucrez la asta. Stai sa vezi motoreta echipata in tura Scandinava. Ohooo, next level. 

Link to comment
Share on other sites

La 10.01.2024 la 15:50, ilie.ardeias a spus:

Booking merge cu orice VPN free instalat pe telefon/laptop. Poti folosi si Airbnb fara probleme. 

 

Dezvolta putin ideea, nu sunt prea tare in IT.

Sa incepem cu chestiile simple: ce e ala VPN?

:)

Mie si consoartei nu ne mergea bookingul pe telefon in Turcia...

Link to comment
Share on other sites

 

Acum 8 minute, Leon a spus:

 

Dezvolta putin ideea, nu sunt prea tare in IT.

Sa incepem cu chestiile simple: ce e ala VPN?

:)

Google it:

https://nordlayer.com/learn/vpn/what-is-vpn/?gclid=Cj0KCQiAwP6sBhDAARIsAPfK_wZYBK9o-RK1jhdimsotkPDuhgK6MDnpNOjSYEwGt-N_7a4uIIEe5EMaAnLlEALw_wcB

Link to comment
Share on other sites

Acum 19 ore, ERU a spus:

am ajuns acasa cu o greutate a bagajelor de 17.47. Mentionez ca in aceasta greutate este cuprins tot, camping, toale, scule, piese de schimb, inclusiv consumabile [butelie, mancare,oala, si sticla cu apa aprox jumatate plina], precum si greutatea bagajelor care m-a spart, aprox 4.5kg doar gentile.

Bagă și tu niște poze sau o descriere, că și eu vreau să le slabesc și nu reușesc :D 

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, vis-a-vis said:

că și eu vreau să le slabesc și nu reușesc

cel mai simplu mod (dar mai scump) de a scădea din bagaje este să îți iei echipament mai specializat și de calitate:

tricouri, lenjerie și ciorapi de lână merinos în loc de bumbac: dacă ai unele de calitate, poți face tură de 2 săptămâni cu 3-4 tricouri: prind miros foarte greu, le poți spăla de mână seara și până dimineața sunt aproape uscate. la fel cu ciorapii și lenjeria. doar că astea nu sunt ieftine: 100-300 lei tricoul, 50-60 lei perechea de ciorapi, vreo 80-90 lei o pereche de boxeri merinito.
alternativ, poți face același lucru cu haine de poliester: se usucă la fel de repede dar se împut. trebuie să le speli după fiecare purtare.

 

după care la camping, iei cort de o persoană, izopren sau saltea ultraușoară. din nou, ce e mai ușor e mai scump. ce e mai ușor nu e tot timpul cel mai rapid de instalat. Alternativ treci pe dormit la hamac în loc de cort, dacă destinația o permite. (în turele de România, Albania, Muntenegru e posibil, chiar și Grecia. În Turcia cam trebuie cort, ai zone vaste fără copaci în zare.) Mai sunt oameni care merg pe dormit stil sac de bivuac, dar nu cred că sunt mulți care s-ar simți confortabil cu gândul că ar putea trece vreo 2-3 gândaci peste ei în timp ce dorm.

 

un alt loc unde mai poți slăbi bagajele este zona de scule și echipament electronic: asta presupune să cunoști foarte bine motocicleta și să știi exact la ce poți renunța. ăsta e un capitol unde trebuie să lucrez și eu deoarece aici cam pierd 5-6 kg din bugetul de bagaj: scule și baterii, camere, etc.

 

după aia începi să te uiți dacă chiar îți trebuie scaunul ăla de camping confortabil, dacă nu poți folosi o pernă gonflabilă în loc de cine știe ce chestie fancy sau chiar un sac de compresie cu hainele curate, etc. Iei o pereche de adidași mai aerați sau schimbi setul șlapi + adidași pe o pereche de sandale care să fie rezistente la apă dar cu care să poți ieși seara la plimbare. nu iei blugi cu tine pentru ieșit în oraș ci pantaloni subțiri de trekking, etc...

Link to comment
Share on other sites

Acum 24 minute, bursyllac a spus:

Alternativ treci pe dormit la hamac în loc de cort

Mi l-am pus în casă și am încercat, zile în șir... nu pot, stau îndoit, îmi amorțesc picioarele dacă le țin într-un loc. Mă uit acum la Bertici Atilla cu fii-su, cică mai dorm în mașină, pe scaunele din față. Am adormit de câteva ori așa și m-am trezit cu picioarele înțepenite, nu e combinație pentru mine. O fi din cauză că-s mare și greu... (acum și bătrân :lol:)

Acum 27 minute, bursyllac a spus:

după aia începi să te uiți dacă chiar îți trebuie scaunul ăla de camping confortabil

Eu ți-am vorbit frumos :P 

Într-adevăr sculele par să atârne cel mai greu, e problemă psihică să știu că n-am ceva anume, cu toate că am plecat de câteva ori, singur, fără nimic absolut. De fapt am zis că dau o tură de bloc și m-am trezit pe la Iezer, gen...

Când am făcut TET-ul mi s-a părut că cel mai mult atârnă haleala, conservăraia... cred că aici e o mare bubă :) 

Cred că la partea de camere e suficientă una 360, doar că trebuie s-o pui pe vârful capului și e mereu expusă. Eventual legată la o baterie. Doar va fi nașpa ca rămâne expusă și editarea, reframeul de după :lol: 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...