Z3US Postat Noiembrie 10, 2012 Share Postat Noiembrie 10, 2012 Salut tuturor. Am si eu o intrebare, daca bag moto in garaj pe timpul ierii (in garaj fiind condens cel mai probabil) e indicat sa o tin acolo chiar daca am husa pe ea??? Sau ce ar fi mai indicat? Am citit intr-un post ca unii bagau pungii pe teava de esapament, asta pentru ce mai e?? vezi ca ai postat de doua ori... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
spitfiredragos Postat Noiembrie 10, 2012 Share Postat Noiembrie 10, 2012 Eu procedez in felul urmator, pe timpul iernii o bag in garaj, dau jos bateria pe care o pun in casa si o asez langa tevile de cupru ale caloriferului si acolo o las toata perioada fara sa o mai misc (de regula de la inceputul lui Octombrie pana in primavara - Aprilie cand scot moto). De 7 ani fac aceeasi manevra cu bateria si iti spun sincer ca in primavara nu am avut niciodata probleme la pronire. A se avea in vedere ca am spus ca eu pun bateria langa tevile incalzirii centrale si nu langa calorifer. Cat despre benzina in rezervor, nu stiu sincer ca sa iti spun, nu am lasat niciodata rez plin, a avut mereu benzina cat sa nu fie pe "ROSU" sau "REZERVA" in rest, nimik deosebit. Cu pungi pe teava de esapament nu am auzit pana acum si nu stiu ce sa iti spun... sincer nu pare o idee rea. In opinia mea orice masura de protectie si asigurare pe timpul iernii este bine venita. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dromamobilu Postat Noiembrie 10, 2012 Share Postat Noiembrie 10, 2012 treaba cu pungile pe teava de esapament se face dupa ce lasi motorul pornit sa se evapore apa din toba apoi pui punga pe gura tobei de esapament si o prinzi cu un elastic. eu am dat toata motocicleta ( carene, rezervor, cadru, tobe, suruburi, jante ) cu spray WD40. cica il protejeaza de condens, protejeaza vopseaua si nu ruginesc partile de metal.....biensur ca am dat jos si bateria dupa ce am lasat motorul pornit cam 10-15 minute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Noiembrie 10, 2012 Share Postat Noiembrie 10, 2012 Eu am pregatit-o de iarna cu o revizie la furca (simeringuri, ulei) si rulmenti de jug noi, curatat, reglat si sincronizat carburatoare, coafat lantul si ii dau kilometri. Sa vezi ce bine porneste si merge si la primavara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dromamobilu Postat Noiembrie 10, 2012 Share Postat Noiembrie 10, 2012 ma gandeam si eu la o reglare de injectie da am zis ca e ok daca o fac in primavara cand o sa ii schimb si uleiu. lantul l-am uns si eu acum.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ulita Postat Noiembrie 11, 2012 Share Postat Noiembrie 11, 2012 nu mai porniti motocicletele peste iarna, fwteti bujiile si provocati uzura inutila la cuzineti si lagare, bateria nu se incarca in 10 min de mers in gol Foarte corect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Noiembrie 11, 2012 Share Postat Noiembrie 11, 2012 Se transmit si multe prostii "din generatie in generatie" )) Toate desigur cu explicatie logica... depinde a cui e logica. Despre transmiterea din generatie in generatie Intr-o prima faza, 4 maimute erau introduse intr-o cusca din care se putea “evada” doar daca ele se urcau pe o scara si ieseau printr-o trapa lasata deschisa, undeva in zona superioara a custii. Numai ca, in momentul in care una dintre maimute incerca sa urce pe scara, din senin un jet de apa incepea sa le stropeasca pe toate. Si probabil stiti cat de bine suporta maimutele apa. La prima incercare toatre maimutele au fost stropite. Cand a incercat o alta sa urce pe scara, din nou au fost stropite toate. Dupa un timp, cele 4 maimute au inteles ca nu trebuie sa se urce pe scara pentru ca vor fi stropite cu apa. Atunci a fost scoasa din cusca una dintre maimute si a fost introdusa una noua care nu traise experienta apei. Cum era si normal sa se intample, maimuta cea noua a incercat sa urce pe scara. Nu a apucat pentru ca celelalte trei maimute au inceput sa o agreseze, s-o oblige sa nu urce pe scara, stiind ca, daca va urca, vor fi iar stropite cu apa. Cu timpul maimuta cea noua a invatat si ea ca nu trebuie sa urce treptele, pentru ca… va fi agresata de celelalte. Apoi a urmat scoaterea unei alte maimute din cele vechi ce traisera experienta jetului de apa si introducerea alteia noi. Din nou, atunci cand aceasta a incercat sa se urce pe scara, celelalte trei maimute au luat-o la bataie. In scurt timp si noua maimuta a inteles ca nu are voie sa urce treptele. A urmat scoaterea altei maimute dintre cele vechi si introducerea alteia noi. Scenariul s-a repetat identic. Dupa un timp in cusca nu mai exista nici o maimuta dintre cele care traisera experienta jetului de apa. Si, desi trapa de iesire era larg deschisa, nici una dintre cele noi nu incerca macar sa iasa din cusca. Morala? E mult mai usor sa faci ceva ptr ca "asa e bine" decat sa te intrebi...da de ce dracu fac aia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buggy Postat Noiembrie 13, 2012 Share Postat Noiembrie 13, 2012 nu mai porniti motocicletele peste iarna, fwteti bujiile si provocati uzura inutila la cuzineti si lagare, bateria nu se incarca in 10 min de mers in gol eeeh lasa mai de ce zici asa dupaia zice lumea ca esti intr o doaga:))...cum la ce e bine sa pornesti moto iarna e bine ptr buna starea motoristului ca o vede pornita si sa mai dea de acceleratie...)))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vice Postat Noiembrie 13, 2012 Share Postat Noiembrie 13, 2012 Eu mi-am pregatit vaca ca in fiecare an: am dus-o la subsol si am pus husa pe ea. Ne reintalnim in primavara! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Noiembrie 13, 2012 Share Postat Noiembrie 13, 2012 ce iarna !? cum da muca, ies si eu cu mobra 20-30km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Noiembrie 15, 2012 Share Postat Noiembrie 15, 2012 (editat) Motorul nu se porneste iarna ptr ca se face condens aiurea + pornirile la rece afecteaza motorul.Primavara cand se porneste in schimb daca esti paranoic ii pui un pic de ulei in capul pistonului si invarti motorul fara buji de 2-3 ori. Depinde ftr mult de locul unde se tine motorul,daca se tine la loc cald efectiv nici nu ai treaba cu majoritatea lucrurilor,doar va dati intalnire la primavara . Cele scrise mai sus intradevar au un efect,insa NU un efect extrem semnificativ deci si cei care fac nimic nu o sa fie super afectati fata de cei care o fac . Editat Noiembrie 15, 2012 de Atti the Hun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaRM Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 Salutare motociclisti! Ce am citit aici ma crucit, majoritatea sunt prostii. Va dau reteta mea: schimbati uleiul, ungeti lantul, umpleti rezervorul de benzina, asta este tot. Iar odata pe luna o porniti cate 20 min. Cei care aveti racirea pe apa, puneti antigel. Bafta! Sfaturile tale se incadreaza in aceeasi categorie: prostii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
northern_freyja Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 Ce parere aveti despre golirea carburatorului peste iarna ca sa nu se depuna nimic in el? Stabilizator in benzina? Cica are acelasi efect. Motocicleta se duce in garaj si o pornesti la primavara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 care e faza cu stransul franelor totusi? strans cu un elastic manetele sau cum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
burtosu Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 Cu elastic de par si bighudiuri pe cabluri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 ma gandeam la elastic de bani....dar tre sa fac rost de bani ca sa primesc elastic de-ala....lamurita treaba asta dar care e rolul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuckeru Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 Timpenii si demente,sa-i scoti benzin din carburator,doar ai dai drumu putin la benz si lasi sa umple carb la loc,alta timpenie sa-i pu-i ulei in capul pistonului asta-i dementa mare uleiul ala o sa se transforme in calamina arsa pe piston cu timpul o sa faca autoaprindere si motoru o sa mearga si dupa ce-i ie-i contactul iar daca se desprinde de pe pist sau camera de ardere e ca si cum ai pune nisip in motor,noroc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
burtosu Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 Motocicletele se baga la iernat.Sub nici o forma numai trebuiesc pornite pana la deschiderea sezonului(de vanatoare),risc foarte mare de explozie a motorului.Se da totul cu vaselina si se inveleste in ziare,sa nu faca condens.Se baga ulei in toate gaurile si elastice pe unde poti(care are bani elastice de bani care nu ....a pus-o)Baa ati inebunit daca am 2 zile pe luna cu plus o pornesti si merii naibi cu ea.Sau iarna nu sunt terase? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyena986 Postat Decembrie 1, 2012 Share Postat Decembrie 1, 2012 E primu an cu motocicleta, vine acum iarna trebuie sa o pregatesc... Am experienta anilor trecuti in care am pregatit rabla din dotare (masina) pt iarna (nu merg cu masina iarna). Pregatirea consta in urmatoarele eventual sa imi spunet daca e ceva care nu se aplica si la motociclete: 1. obijnuiam sa scot bateria dar mi-am cumparat un redresor CTEK si acum sta mereu in priza 2. infundate camerele carburatorului cu carpe de bumbac + folie din aia alimentara de plastic 3. astupat gura de la toba cu punga de plastic+elastic 4. schimbat antigel ( la motocicleta nu e cazul ca e racire pe ulei) 5. nu o pornesc... cald+rece=condens=ruginica 6. invart motorul de 2-3 ori o data pe saptamanana (dau la manivela) la moto nu prea stiu cum sa fac... 7. blochez pedala de ambreaj pt a preveni lipirea ferodourilor pe volanta (sunt patit) 8. data peste tot cu spray (anti coroziv) si ceara 9. prelata + garaj am citit pe aici de crici... nu am decat lateral dar am vazut multe enduro puse pe lazi si chestii din astea cu rotile in aer... ma gandesc ca e varianta cea mai buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Decembrie 1, 2012 Share Postat Decembrie 1, 2012 E primu an cu motocicleta, vine acum iarna trebuie sa o pregatesc... Am experienta anilor trecuti in care am pregatit rabla din dotare (masina) pt iarna (nu merg cu masina iarna). Pregatirea consta in urmatoarele eventual sa imi spunet daca e ceva care nu se aplica si la motociclete: 1. obijnuiam sa scot bateria dar mi-am cumparat un redresor CTEK si acum sta mereu in priza 2. infundate camerele carburatorului cu carpe de bumbac + folie din aia alimentara de plastic 3. astupat gura de la toba cu punga de plastic+elastic 4. schimbat antigel ( la motocicleta nu e cazul ca e racire pe ulei) 5. nu o pornesc... cald+rece=condens=ruginica 6. invart motorul de 2-3 ori o data pe saptamanana (dau la manivela) la moto nu prea stiu cum sa fac... 7. blochez pedala de ambreaj pt a preveni lipirea ferodourilor pe volanta (sunt patit) 8. data peste tot cu spray (anti coroziv) si ceara 9. prelata + garaj am citit pe aici de crici... nu am decat lateral dar am vazut multe enduro puse pe lazi si chestii din astea cu rotile in aer... ma gandesc ca e varianta cea mai buna + rezervor cat mai plin si daca se poate cu aditiv ptr stabilizarea ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyena986 Postat Decembrie 1, 2012 Share Postat Decembrie 1, 2012 (editat) la rabla am rezervorul tratat cu un "smarcaz" special ca sa nu rugineasca... la motocicleta nu am apucat inca sa fac operatiunea dar ma gandesc ca il pot demonta si lua in casa ... si asa daca nu miroase ceva a benzina nu ma simt bine Editat Decembrie 1, 2012 de Hyena986 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Decembrie 1, 2012 Share Postat Decembrie 1, 2012 la rabla am rezervorul tratat cu un "smarcaz" special ca sa nu rugineasca... la motocicleta nu am apucat inca sa fac operatiunea dar ma gandesc ca il pot demonta si lua in casa ... si asa daca nu miroase ceva a benzina nu ma simt bine E vb si de carburatoare nu doar de rezervor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Disturber Postat Decembrie 2, 2012 Share Postat Decembrie 2, 2012 E primu an cu motocicleta, vine acum iarna trebuie sa o pregatesc... Am experienta anilor trecuti in care am pregatit rabla din dotare (masina) pt iarna (nu merg cu masina iarna). Pregatirea consta in urmatoarele eventual sa imi spunet daca e ceva care nu se aplica si la motociclete: 1. obijnuiam sa scot bateria dar mi-am cumparat un redresor CTEK si acum sta mereu in priza 2. infundate camerele carburatorului cu carpe de bumbac + folie din aia alimentara de plastic 3. astupat gura de la toba cu punga de plastic+elastic 4. schimbat antigel ( la motocicleta nu e cazul ca e racire pe ulei) 5. nu o pornesc... cald+rece=condens=ruginica 6. invart motorul de 2-3 ori o data pe saptamanana (dau la manivela) la moto nu prea stiu cum sa fac... 7. blochez pedala de ambreaj pt a preveni lipirea ferodourilor pe volanta (sunt patit) 8. data peste tot cu spray (anti coroziv) si ceara 9. prelata + garaj am citit pe aici de crici... nu am decat lateral dar am vazut multe enduro puse pe lazi si chestii din astea cu rotile in aer... ma gandesc ca e varianta cea mai buna Sfaturile nu sunt rele, dar daca faci toate astea in cazul in care o tii in garaj, cei care n-avem garaj si o tinem in curte ce facem? Nu de alta, dar daca aveam garaj, o lasam efectiv in garaj si atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyena986 Postat Decembrie 2, 2012 Share Postat Decembrie 2, 2012 E vb si de carburatoare nu doar de rezervor... pa ma gandeam sa le golesc.... Sfaturile nu sunt rele, dar daca faci toate astea in cazul in care o tii in garaj, cei care n-avem garaj si o tinem in curte ce facem? Nu de alta, dar daca aveam garaj, o lasam efectiv in garaj si atat. depinde si de garaj... la mine e foarte multa umezeala... am un dezumidificator dar nu prea face fata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyena986 Postat Decembrie 2, 2012 Share Postat Decembrie 2, 2012 atunci am sa ii bag niste aditiv o sa fac cateva ture cu ea ca sa intre in carbelitoare si le las asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.