Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

Salut tuturor. Am si eu o intrebare, daca bag moto in garaj pe timpul ierii (in garaj fiind condens cel mai probabil) e indicat sa o tin acolo chiar daca am husa pe ea??? Sau ce ar fi mai indicat? Am citit intr-un post ca unii bagau pungii pe teava de esapament, asta pentru ce mai e??

 

vezi ca ai postat de doua ori...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu procedez in felul urmator, pe timpul iernii o bag in garaj, dau jos bateria pe care o pun in casa si o asez langa tevile de cupru ale caloriferului si acolo o las toata perioada fara sa o mai misc (de regula de la inceputul lui Octombrie pana in primavara - Aprilie cand scot moto). De 7 ani fac aceeasi manevra cu bateria si iti spun sincer ca in primavara nu am avut niciodata probleme la pronire. A se avea in vedere ca am spus ca eu pun bateria langa tevile incalzirii centrale si nu langa calorifer.

Cat despre benzina in rezervor, nu stiu sincer ca sa iti spun, nu am lasat niciodata rez plin, a avut mereu benzina cat sa nu fie pe "ROSU" sau "REZERVA" in rest, nimik deosebit.

Cu pungi pe teava de esapament nu am auzit pana acum si nu stiu ce sa iti spun... sincer nu pare o idee rea.

In opinia mea orice masura de protectie si asigurare pe timpul iernii este bine venita.

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

treaba cu pungile pe teava de esapament se face dupa ce lasi motorul pornit sa se evapore apa din toba apoi pui punga pe gura tobei de esapament si o prinzi cu un elastic. eu am dat toata motocicleta ( carene, rezervor, cadru, tobe, suruburi, jante ) cu spray WD40. cica il protejeaza de condens, protejeaza vopseaua si nu ruginesc partile de metal.....biensur ca am dat jos si bateria dupa ce am lasat motorul pornit cam 10-15 minute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pregatit-o de iarna cu o revizie la furca (simeringuri, ulei) si rulmenti de jug noi, curatat, reglat si sincronizat carburatoare, coafat lantul si ii dau kilometri. Sa vezi ce bine porneste si merge si la primavara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se transmit si multe prostii "din generatie in generatie" :)))

Toate desigur cu explicatie logica... depinde a cui e logica.

Despre transmiterea din generatie in generatie :D

Intr-o prima faza, 4 maimute erau introduse intr-o cusca din care se putea “evada” doar daca ele se urcau pe o scara si ieseau printr-o trapa lasata deschisa, undeva in zona superioara a custii.

Numai ca, in momentul in care una dintre maimute incerca sa urce pe scara, din senin un jet de apa incepea sa le stropeasca pe toate. Si probabil stiti cat de bine suporta maimutele apa. La prima incercare toatre maimutele au fost stropite. Cand a incercat o alta sa urce pe scara, din nou au fost stropite toate. Dupa un timp, cele 4 maimute au inteles ca nu trebuie sa se urce pe scara pentru ca vor fi stropite cu apa.

Atunci a fost scoasa din cusca una dintre maimute si a fost introdusa una noua care nu traise experienta apei. Cum era si normal sa se intample, maimuta cea noua a incercat sa urce pe scara. Nu a apucat pentru ca celelalte trei maimute au inceput sa o agreseze, s-o oblige sa nu urce pe scara, stiind ca, daca va urca, vor fi iar stropite cu apa. Cu timpul maimuta cea noua a invatat si ea ca nu trebuie sa urce treptele, pentru ca… va fi agresata de celelalte.

Apoi a urmat scoaterea unei alte maimute din cele vechi ce traisera experienta jetului de apa si introducerea alteia noi. Din nou, atunci cand aceasta a incercat sa se urce pe scara, celelalte trei maimute au luat-o la bataie. In scurt timp si noua maimuta a inteles ca nu are voie sa urce treptele.

A urmat scoaterea altei maimute dintre cele vechi si introducerea alteia noi. Scenariul s-a repetat identic.

Dupa un timp in cusca nu mai exista nici o maimuta dintre cele care traisera experienta jetului de apa. Si, desi trapa de iesire era larg deschisa, nici una dintre cele noi nu incerca macar sa iasa din cusca.

Morala?

E mult mai usor sa faci ceva ptr ca "asa e bine" decat sa te intrebi...da de ce dracu fac aia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai porniti motocicletele peste iarna, fwteti bujiile si provocati uzura inutila la cuzineti si lagare, bateria nu se incarca in 10 min de mers in gol

 

eeeh lasa mai de ce zici asa dupaia zice lumea ca esti intr o doaga:))...cum la ce e bine sa pornesti moto iarna e bine ptr buna starea motoristului ca o vede pornita si sa mai dea de acceleratie...:)))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul nu se porneste iarna ptr ca se face condens aiurea + pornirile la rece afecteaza motorul.Primavara cand se porneste in schimb daca esti paranoic ii pui un pic de ulei in capul pistonului si invarti motorul fara buji de 2-3 ori. Depinde ftr mult de locul unde se tine motorul,daca se tine la loc cald efectiv nici nu ai treaba cu majoritatea lucrurilor,doar va dati intalnire la primavara ;) . Cele scrise mai sus intradevar au un efect,insa NU un efect extrem semnificativ deci si cei care fac nimic nu o sa fie super afectati fata de cei care o fac .

Editat de Atti the Hun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare motociclisti! Ce am citit aici ma crucit, majoritatea sunt prostii.

Va dau reteta mea: schimbati uleiul, ungeti lantul, umpleti rezervorul de benzina, asta este tot.

Iar odata pe luna o porniti cate 20 min. Cei care aveti racirea pe apa, puneti antigel. Bafta!

Sfaturile tale se incadreaza in aceeasi categorie: prostii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Timpenii si demente,sa-i scoti benzin din carburator,doar ai dai drumu putin la benz si lasi sa umple carb la loc,alta timpenie sa-i pu-i ulei in capul pistonului asta-i dementa mare uleiul ala o sa se transforme in calamina arsa pe piston cu timpul o sa faca autoaprindere si motoru o sa mearga si dupa ce-i ie-i contactul iar daca se desprinde de pe pist sau camera de ardere e ca si cum ai pune nisip in motor,noroc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicletele se baga la iernat.Sub nici o forma numai trebuiesc pornite pana la deschiderea sezonului(de vanatoare),risc foarte mare de explozie a motorului.Se da totul cu vaselina si se inveleste in ziare,sa nu faca condens.Se baga ulei in toate gaurile si elastice pe unde poti(care are bani elastice de bani care nu ....a pus-o)Baa ati inebunit daca am 2 zile pe luna cu plus o pornesti si merii naibi cu ea.Sau iarna nu sunt terase?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

E primu an cu motocicleta, vine acum iarna trebuie sa o pregatesc... Am experienta anilor trecuti in care am pregatit rabla din dotare (masina) pt iarna (nu merg cu masina iarna). Pregatirea consta in urmatoarele eventual sa imi spunet daca e ceva care nu se aplica si la motociclete:

1. obijnuiam sa scot bateria dar mi-am cumparat un redresor CTEK si acum sta mereu in priza

2. infundate camerele carburatorului cu carpe de bumbac + folie din aia alimentara de plastic

3. astupat gura de la toba cu punga de plastic+elastic

4. schimbat antigel ( la motocicleta nu e cazul ca e racire pe ulei)

5. nu o pornesc... cald+rece=condens=ruginica

6. invart motorul de 2-3 ori o data pe saptamanana (dau la manivela) la moto nu prea stiu cum sa fac...

7. blochez pedala de ambreaj pt a preveni lipirea ferodourilor pe volanta (sunt patit)

8. data peste tot cu spray (anti coroziv) si ceara

9. prelata + garaj

 

am citit pe aici de crici... nu am decat lateral dar am vazut multe enduro puse pe lazi si chestii din astea cu rotile in aer... ma gandesc ca e varianta cea mai buna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E primu an cu motocicleta, vine acum iarna trebuie sa o pregatesc... Am experienta anilor trecuti in care am pregatit rabla din dotare (masina) pt iarna (nu merg cu masina iarna). Pregatirea consta in urmatoarele eventual sa imi spunet daca e ceva care nu se aplica si la motociclete:

1. obijnuiam sa scot bateria dar mi-am cumparat un redresor CTEK si acum sta mereu in priza

2. infundate camerele carburatorului cu carpe de bumbac + folie din aia alimentara de plastic

3. astupat gura de la toba cu punga de plastic+elastic

4. schimbat antigel ( la motocicleta nu e cazul ca e racire pe ulei)

5. nu o pornesc... cald+rece=condens=ruginica

6. invart motorul de 2-3 ori o data pe saptamanana (dau la manivela) la moto nu prea stiu cum sa fac...

7. blochez pedala de ambreaj pt a preveni lipirea ferodourilor pe volanta (sunt patit)

8. data peste tot cu spray (anti coroziv) si ceara

9. prelata + garaj

 

am citit pe aici de crici... nu am decat lateral dar am vazut multe enduro puse pe lazi si chestii din astea cu rotile in aer... ma gandesc ca e varianta cea mai buna

:10:

 

:10:

 

 

+ rezervor cat mai plin si daca se poate cu aditiv ptr stabilizarea ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la rabla am rezervorul tratat cu un "smarcaz" special ca sa nu rugineasca... la motocicleta nu am apucat inca sa fac operatiunea dar ma gandesc ca il pot demonta si lua in casa :D ... si asa daca nu miroase ceva a benzina nu ma simt bine

Editat de Hyena986
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la rabla am rezervorul tratat cu un "smarcaz" special ca sa nu rugineasca... la motocicleta nu am apucat inca sa fac operatiunea dar ma gandesc ca il pot demonta si lua in casa :D ... si asa daca nu miroase ceva a benzina nu ma simt bine

E vb si de carburatoare nu doar de rezervor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E primu an cu motocicleta, vine acum iarna trebuie sa o pregatesc... Am experienta anilor trecuti in care am pregatit rabla din dotare (masina) pt iarna (nu merg cu masina iarna). Pregatirea consta in urmatoarele eventual sa imi spunet daca e ceva care nu se aplica si la motociclete:

1. obijnuiam sa scot bateria dar mi-am cumparat un redresor CTEK si acum sta mereu in priza

2. infundate camerele carburatorului cu carpe de bumbac + folie din aia alimentara de plastic

3. astupat gura de la toba cu punga de plastic+elastic

4. schimbat antigel ( la motocicleta nu e cazul ca e racire pe ulei)

5. nu o pornesc... cald+rece=condens=ruginica

6. invart motorul de 2-3 ori o data pe saptamanana (dau la manivela) la moto nu prea stiu cum sa fac...

7. blochez pedala de ambreaj pt a preveni lipirea ferodourilor pe volanta (sunt patit)

8. data peste tot cu spray (anti coroziv) si ceara

9. prelata + garaj

 

am citit pe aici de crici... nu am decat lateral dar am vazut multe enduro puse pe lazi si chestii din astea cu rotile in aer... ma gandesc ca e varianta cea mai buna

 

Sfaturile nu sunt rele, dar daca faci toate astea in cazul in care o tii in garaj, cei care n-avem garaj si o tinem in curte ce facem? :rusinica: Nu de alta, dar daca aveam garaj, o lasam efectiv in garaj si atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E vb si de carburatoare nu doar de rezervor...

 

pa ma gandeam sa le golesc....

 

Sfaturile nu sunt rele, dar daca faci toate astea in cazul in care o tii in garaj, cei care n-avem garaj si o tinem in curte ce facem? :rusinica: Nu de alta, dar daca aveam garaj, o lasam efectiv in garaj si atat.

 

depinde si de garaj... la mine e foarte multa umezeala... am un dezumidificator dar nu prea face fata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre
  • Kristian pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...