ENEOS Postat August 24 Share Postat August 24 (editat) Salutare! La una dintre 🏍🏍 mi se tot descarcă bateria dacă staționează mai multe zile. Făcând niște verificări elementare am depistat un consum rezidual de 16 mA cauzat de regulatorul de încărcare care e de tip mosfet (cred), fostul proprietar parcă zicea că ar fi de la o Aprilia. Are 5 fire, cele 3 întrări de c.a. , + și -. M-am mai confruntat la 🏍 unui prieten cu o situație similară, tot cu un regulator adaptat dar care avea un fir în plus, pt tensiune de referință cred. La el am pus un releu care decuplează firul respectiv când nu e contactul pus (conectat la un + contact din cutia de siguranțe încărca prea mult, pesemne din cauza căderilor de tensiune de pe fire, contact etc.). Oare e ceva obișnuit la mosfet-uri? În afară de varianta releului aș putea rezolva cumva elegant? Mulțumesc. Editat August 24 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3.14 Postat August 25 Share Postat August 25 (editat) Mai elegant decat nu stiu ce ar fi ! Editat August 25 de 3.14 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat August 25 Share Postat August 25 16 mA este nimic, un LED uzual de 5 mm ia 20 mA. Dacă în câteva zile nu mai poate înseamnă că s-au subțiat amperii/oră din baterie. Am făcut calculelele, 8 zile înseamnă 200 de ore adică 4 amperi oră, soluția ar fi decuplarea bateriei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat August 25 Share Postat August 25 Acum 16 ore, ENEOS a spus: Salutare! La una dintre 🏍🏍 mi se tot descarcă bateria dacă staționează mai multe zile. Făcând niște verificări elementare am depistat un consum rezidual de 16 mA cauzat de regulatorul de încărcare care e de tip mosfet (cred), fostul proprietar parcă zicea că ar fi de la o Aprilia. Are 5 fire, cele 3 întrări de c.a. , + și -. M-am mai confruntat la 🏍 unui prieten cu o situație similară, tot cu un regulator adaptat dar care avea un fir în plus, pt tensiune de referință cred. La el am pus un releu care decuplează firul respectiv când nu e contactul pus (conectat la un + contact din cutia de siguranțe încărca prea mult, pesemne din cauza căderilor de tensiune de pe fire, contact etc.). Oare e ceva obișnuit la mosfet-uri? În afară de varianta releului aș putea rezolva cumva elegant? Mulțumesc. Am adaptat niste relee mosfet dar la nici unul nu m-am lovit de problema asta. Schimba releul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat August 25 Autor Share Postat August 25 Ăsta e inculpatul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat August 25 Share Postat August 25 2 hours ago, ENEOS said: Ăsta e inculpatul. Ar fi interesant de vazut daca cu un alt regulator, eventual acelasi model, se pastreaza curentul bagabont de 16mA...din postarea initiala sa inteleg ca actualul nu este cel de origine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai c Postat August 25 Share Postat August 25 daca sigur releul consuma acest curent,trebuie schimbat,nu facute improvizatii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat August 25 Autor Share Postat August 25 (editat) Nu este cel de origine. 100% el e bagabontu', dacă îi decuplez firul roșu am 0 consum rezidual (e un pârci fără electronică, ceas de bord, ecu etc.). Editat August 25 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat August 25 Share Postat August 25 Nu ai putea sa treci "firul rosu calauzitor" prin contact? Sau printr-un releu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai c Postat August 25 Share Postat August 25 daca e un releu chinezesc prost si obosit,de ce sa te complici? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat August 26 Share Postat August 26 E mai bun ăsta, îţi dă motive în plus să ieşi mai frecvent la plimbare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat August 26 Share Postat August 26 15 hours ago, ENEOS said: Ăsta e inculpatul. Nu am vazut niciodată un releu ca asta si sigur exista variante mai bune. L-as schimba si numai pentru simplul fapt ca nu pare o piesa buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat August 26 Autor Share Postat August 26 Mă, voi mă băgați la cheltuială... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat August 26 Share Postat August 26 eu iti garantez ca ala nu e mosfet... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat August 26 Share Postat August 26 La 25.08.2024 la 9:21, Penetru a spus: 16 mA este nimic, un LED uzual de 5 mm ia 20 mA. Dacă în câteva zile nu mai poate înseamnă că s-au subțiat amperii/oră din baterie. Am făcut calculelele, 8 zile înseamnă 200 de ore adică 4 amperi oră, soluția ar fi decuplarea bateriei. 0,016 A x 24 h = 0,384 Ah / zi 0,384 Ah/zi x 8 zile = 3,072 Ah Nu stiu cum de ti-a iesit 4 Ah. Este 33% in plus care nu este de colea. Oricum 16mA nu este un nimic pentru un acumulator de circa 15 Ah cat are o moto. Intr-o luna de neutilizare nu mai pleaca motorul, si asta cu o baterie sanatoasa. @ENEOS pui si matale un releu serie pe regulator, cu cuplarea pe contact. Ca sa nu pui un heblu la motor . Asta daca nu pensionezi ''inculpatul''. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.