Sari la conținut

Tuareg 660 vs Transalp 750


Postări Recomandate

Maaare dilema: Tuareg sau Transalp ?!?!?!

 

De ce mare dilema? Pentru ca seamana dar nu rasar, pentru ca la fiecare am gasit plusuri si minusuri importante, pentru ca va fi prima mobra noua din viata mea si, foarte posibil, ultima, daca o nimeresc cum trebuie si pentru ca nu-mi permit sa gresesc cheltuind 11-12.000 de euro. Cum diferenta e de 1000 de euro, am ajuns sa aleg doar din considerentele de mai jos.

 

Tuareg:

Plusuri: tubeless, suspensii reglabile fata+spate, pozitie mai agresiva, cum imi place, scut stoc (chiar daca dintr-un fel de staniol de ciocolata), mai ingusta la rezervor

Minusuri: manere pasager inutilizabile fara sa-i pun portbagaj(nu e in echiparea stoc), inaltime la sa la limita mea si, cel mai important, retea foaaarte redusa de dealeri, serviceuri etc. pe Romania.

 

Transalp:

Plusuri: foarte confortabila, portbagaj stoc cu manere pasager foarte la indemana, 2+2 ani garantie si asistenta pe Romania, reteaua de serviceuri muuult mai numeroasa, 'Onda-i 'Onda!

Minusuri: nema scut si, ca sa-i pui tre' sa-i pui si crash barurile inferioare iar eu urasc crashbarurile, amortizoarele fata fara reglaje si se simt ca barca pe valuri, latime mai mare la rezervor, roti cu camere.

 

Ca performante ale motoarelor mi s-au parut similare, poate un plus pentru Transalp care pare ca reactioneaza mai bine la gaz. Topspeed asemanator, 200 si un pic, Tuaregul parand mai instabil la peste 160-170.

 

Tuaregul pare mai de golaneala, ceea ce, teoretic imi place, dar la varsta mea nu mi-a displacut nici Transalpul mai batranesc.

 


Hai cu pareri, ca poate ati vazut voi diferente mai importante care mi-au scapat mie.

PS Nu-mi dati linkuri cu comparative, am vazut tot ce exista pe net si mai mult decat atat.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 150
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

8 minutes ago, Speedy.K said:

Hai cu pareri, ca poate ati vazut voi diferente mai importante care mi-au scapat mie.

Speedy, faci parte dintre cei care n-ar trebui sa fie interesat neaparat de ce scrie "pe hartie". Te descurci cu ce ai pe mana oricare ar fi mobra aceea si scoti maximul din ce poate ea.

 

O mobra noua nu inseamna ca nu se strica, inseamna ca defectiunile sunt rezolvate pe cheltuiala producatorului. La nivel de operatiuni in garantie cred ca Honda e cu mult in fata lui PIaggio/Aprilia. Tu folosesti mobra intensiv, zilnic chiar, nu iesi o data pe saptamana cu ea sa-ti face poze in fata indicatorului Otopeni, sa arati cat de departe ai ajuns. Nu cred ca-ti surade ideea sa o tii pe bara vreo doua trei saptamani ca nu a venit nu's ce senzor. La Aprilia exista posibilitatea asta, la Honda nu.

 

Apoi mai este vorba si de know-how-ul celor din service. Cu mai multe exemplare vandute, cei de la Honda in mod sigur stau mai bine. Nu risti sa se intalneasca cu o problema prima oara la tine.

 

Eu as alege Transalp fara niciun regret. Nu e ultra vandut degeaba modelul ala. 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postat (editat)
Acum 21 minute, Radu Andrei Gabriel a spus:

Speedy, faci parte dintre cei care n-ar trebui sa fie interesat neaparat de ce scrie "pe hartie". Te descurci cu ce ai pe mana oricare ar fi mobra aceea si scoti maximul din ce poate ea.

 

O mobra noua nu inseamna ca nu se strica, inseamna ca defectiunile sunt rezolvate pe cheltuiala producatorului. La nivel de operatiuni in garantie cred ca Honda e cu mult in fata lui PIaggio/Aprilia. Tu folosesti mobra intensiv, zilnic chiar, nu iesi o data pe saptamana cu ea sa-ti face poze in fata indicatorului Otopeni, sa arati cat de departe ai ajuns. Nu cred ca-ti surade ideea sa o tii pe bara vreo doua trei saptamani ca nu a venit nu's ce senzor. La Aprilia exista posibilitatea asta, la Honda nu.

 

Apoi mai este vorba si de know-how-ul celor din service. Cu mai multe exemplare vandute, cei de la Honda in mod sigur stau mai bine. Nu risti sa se intalneasca cu o problema prima oara la tine.

 

Eu as alege Transalp fara niciun regret. Nu e ultra vandut degeaba modelul ala. 

 

 

 


Tocmai pentru ca datele tehnice nunprea au nicio valoare pentru mine am dat azi cate o tura de o ora jumate cu fiecare, Bucuresti, Centura, autostrada si ceva coclau usor. De aici si impresiile de mai sus.

Si da, daca n-ar fi fost partea aia cu serviceurile, mecanicii si asa mai departe, as fi ales instant Tuaregul, mai ales din cauza suspensiilor mizerabile ale Transalpului. De aici vine si dilema, mi-a placut un pic mai mult Tuaregul, dar as alege Honda. 
Pfuaaa, groaznic de greu!

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, Speedy.K said:

Pfuaaa, groaznic de greu!

Asa este cand ti-o iei noua. Si orice ai alege, oricand exista una mai buna decat aia pe care ai ales-o. 

 

Btw, nu cred ca nu se poate intari suspensia Transalpului.

 

Pe olx sunt cateva Tuareguri de vanzare aproape noi 1-2 ani vechime. Transalp nu e niciunul la vechimea asta sau nu gasesc eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de ce vrei sa faci cu motoretu', mers solo predominant sau cu pasagera, scapaturi dese in coclau sau mai asfaltier, etc.

Dpdv practic as alege Trans-slapul, dar cu inima as alege Tuaregul.

Tuaregul l-am testat nitel anul trecut, mi-a cam placut.

 

Editat de DKW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, Radu Andrei Gabriel a spus:

Asa este cand ti-o iei noua. Si orice ai alege, oricand exista una mai buna decat aia pe care ai ales-o. 

 

Btw, nu cred ca nu se poate intari suspensia Transalpului.

 

Pe olx sunt cateva Tuareguri de vanzare aproape noi 1-2 ani vechime. Transalp nu e niciunul la vechimea asta sau nu gasesc eu.

La mine e clar, astea doua sunt cele mai potrivite, nu exista nimic altceva in momentul asta.

Ma gandeam si eu la ulei mai vascos si arcuri progresive, daca or fi. Dar iau mobra noua ca sa ma apuc sa repar la ea?!

Tuareg a aparut in 21, Transalp in 23, de-aia diferentele de prezenta pe piata SH.

Acum 33 minute, DKW a spus:

Depinde de ce vrei sa faci cu motoretu', mers solo predominant sau cu pasagera, scapaturi dese in coclau sau mai asfaltier, etc.

Dpdv practic as alege Trans-slapul, dar cu inima as alege Tuaregul.

Tuaregul l-am testat nitel anul trecut, mi-a cam placut.

 


Exact aia e, practic sau la feeling?!


 

Inca o chestie: Tuaregul mi-a dat impresia ca ar sti mai hine dat tare pe curbe, Transalpul ca ar sta bai bine la dat tare pe drept. Plm, pe drept poa sa dea capat orice prost... 😜🤣🤪

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, Speedy.K said:

Exact aia e, practic sau la feeling?!

Ca sa fiu si avocatul diavolului, o viata avem, nu? Daca chiar simti ca Tuaregul iti pune un ranjet pe fata, mai ales ca nu mai ai 20 de ani sa entuziasmezi la toate prostiile, go for it. Feeling sa fie !:) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, LionEl a spus:

Tuareg 660


Ok, asa zice si inima mea. Dar ce facem cu serviceu, daca e? Ce facem cu garantia? Ce facem dupa garantie cu mecanicii care cand aud de Aprilia fug mancand pamantu?!

Acum 2 minute, LionEl a spus:

@Speedy.K la cum mergi tu - Tuareg 660 ca sa ai și ceva trăiri. 

 

Transalp e moartea pasiunii probabil 

Ma, nu e chiar moartea. Mi-a intins si ala un zambet, dar nu mereu. Pe asfalt neted trage beton. Parca mai de jos decat Tuaregul, nu m-am uitat la bord. Culmea ca la Transalp e ca la Dacie cand abia aparuse aia cu 5 trepte: top speed am atins in a 5-a, ca in a 6-a n-a vrut. Cand ii dai a sasea parca e Fordul ala care taie un cilindu cand mergi la consum. Dar a cinncea e blanao, 202-203 si sta perfect, fata de Tuareg care de la 170-180 incepe sa joace. 
Dar, repet,  iau sa ma dau drag race?! Sper ca nu, ca daca e asa ma pensionez...


 

Va dati seama ca topicul asta l-am facut mai mult ca sa discutam si sa mai vina cate un argument pro sau contra fiecaruia si sa ma mai calmez eu unmpic ca am o groaza de spume din controversele aparute in comparativul de azi.

 

A, apropos, daca are careva vreo intrebare despre astea doua mobre, cred ca am aflat azi cam tot ce se poate, maimputin cum se comporta in offroad mai serios, unde cred ca e clar care  e castigatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am văzut de aproape ambele modele, iar cu Touareg (și proprietarul lui) am mers peste 100 km prin Albania, pe drumuri vai mama lor, unde inclusiv vaporul meu s-a ținut umăr la umăr. Nu offroad, doar asfalt foarte prost. Trecem peste.

Plusuri Touareg, dpmdv:

Aspect șmecher rău  Aprilia)

Suspensii foarte șmechere, comparând cu TA

Minusuri:

Fiabilitate cu suspine (tradițional Aprilia)

Confort pasager limitat

 

Plusuri TA:

Fiabilitate 

Putere mai mare

Confort sporit pentru pasager

Minusuri:

Suspensii limitate rău, măcar un preload puteau pune

Aspect bătrânesc, gen golf IV (am văzut ieri la vamă un TA nou, mai mult m-am uitat la T7 de alaturi, băieții mergeau împreună prin câteva țări).

 

Dacă ar fi să iau ce-mi place, Touareg toată ziua. Dacă e să urmăresc fiabilitatea, japoneză fără discuții. E totuși o alegere dificila și mă bucur că nu-s în pielea ta, mi-am luat o mobra mare, urâtă și grea, singura pe care mi-am dorit-o.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Speedy.K said:

Exact aia e, practic sau la feeling?!

Aici nu pot sa te ajut, feelingu' m-a facut sa-mi umplu garajul de fiare, practic sa ingrop bani in ele ca nu am timp de toate. 🤐

1 hour ago, Speedy.K said:

Inca o chestie: Tuaregul mi-a dat impresia ca ar sti mai hine dat tare pe curbe, Transalpul ca ar sta bai bine la dat tare pe drept. Plm, pe drept poa sa dea capat orice prost... 😜🤣🤪

Chiar stie. Trans-ul e pe alta filosofie, mai de toata ziua, utilitar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact in dilema asta sunt, sa ma uit in buletin si sa-mi fac calcule corecte sau sa ma uit la ce am simtit si sa ma arunc cu capul inainte ca la 20 de ani?!

Stiu, nimeni nu poate raspunde, intreb si eu de amoru conversatiei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as merge pe varianta care are cea mai buna chimie cu stilul de mers, n-s lua o motoreta noua doar de dragul ca este noua.

Nu te uita in buletin ca te apuca depresia si ajungi sa-ti iei CB650.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Speedy.K a spus:

sa ma arunc cu capul inainte ca la 20 de ani?!

Stiu, nimeni nu poate raspunde, intreb si eu de amoru conversatiei...

 

Pai.....cabriolet bre că motocicletele ie periculoase. 

 

Un cabrio are și spațiu de bagaje mare, incape și un întreg raft de medicamente in el, bagaje multe pentru Pampers Seni 🤭

 

Stiț de gluma sper 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Speedy.K a spus:

1. Exact in dilema asta sunt, sa ma uit in buletin si sa-mi fac calcule corecte sau sa ma uit la ce am simtit si sa ma arunc cu capul inainte ca la 20 de ani?!

2. Stiu, nimeni nu poate raspunde, intreb si eu de amoru conversatiei...

1. La 20 ani cand luai moto nu stiai mare lucru despre ele,nu aveai atatea cunostinte tehnice,poate nici bani prea multi,nici ele nu erau prea dotate..

E ca la insuratoare,la 20 nu vezi decat "dotarile exterioare",la 40 deja nici una nu mai corespunde chiar daca ea are tot 20.

 

2.Corect,doar tu poti lua hotararea finala.

D.P.M.V as lua Honda,pt.fiabilitatea cunoscuta,reteaua de service,poate si multitudinea de accesorii dedicate pe care le gasesti mai usor.

Vizual mie imi place TA-ul,dar nu eu cumpar.

La calculul final adauga si ce vrei sa pui pe ea,si vezi ce gasesti pt. Aprilia,sa nu ai surprize ca mine cand am cautat accesorii pt.Guzzi si la multi nu aparea in baza de date,cu toate ca e fab.in 2023.

 

PS:si eu ma gandesc ca Guzzi va fi ultima moto,ca mie nu imi place sa le schimb prea des,dar ma uit la nea Constantin si ma incurajez singur.

Editat de ALEX-Guzzista
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai eliminat Tenere 700 din lista si as arunca un ochi si la V-Strom 800, care desi pe hartie poate nu da la fel de bine fata de cele de mai sus, in realitate aparent este o motocicleta foarte echilibrata si laudata de proprietarii de pe grupurile de profil. Si am o impresie ca este si cea mai ieftina dintre toate, suspensia daca nu ma insel este ajustabila complet si poate veni si cu roti cu spite 21-17 cat si cu roti de aliaj 19-17.

 

Honda mi se pare insipida rau, nu imi inspira absolut nimic. Tuaregul este misto dar servisarea te va rupe la portofel iar despre competenta service-ului de reprezentanta nu as vrea sa comentez.

Editat de Ruginel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa-ti cumperi ce-ti dicteaza sufletul si inima. Toata viata mea motociclistica am avut in exclusivitate Aprilia. Daca eu m-am descurcat intr-un oras mic de provincie si nu am stat cu motorul pe bara din cauza lipsei pieselor si tu poti sa o faci in Bucuresti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scriu și eu ceva, poate îți e de ajutor.

Daca pleci cu gândul de service.. e ceva trist. Service ul costa 1.000 lei fiecare la cate 5-6.000 sau la cât te cheamă service-ul. Dacă mergi mult cu motorul.. fă niște calcule. Nu mai zic de joc supape, lichid frana, antigel, grămadă bani lăsați la service dupa prețul achiziției. 

Cumpără ce simți, ce îți dorești. 

Am mers cu transalp ul și nu mi a placut acea furcă, cu pasager sau bagaje nu vreau să mă gândesc la o franare de urgență.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Dintre cele doua as alege Transalpul doar din simplul motiv ca am avut Honda Hornet 2007, 85000Km la care am schimbat doar consumabile in 13 ani. Insa nu stiu daca fiabilitatea din 2007 s-a pastrat si in 2024.

Cert este ca Honda, precum si alte marci, ca sa se incadreze in pret au facut rabat la calitate. Un scut, cric central, manere, protectii si alte prostii nu-s un capat de tara.

La transalp punctul cel mai slab sunt amortizoarele fata cum si tu ai zis.  Cu siguranta daca alegi Transalpul, la amortizoare o sa fie primul upgrade pe care o sa-l faci.  Deci minim +1000E la pret.

La 12000E noua o sa ai intodeauna neajunsuri.

Personal as alege un sh: BMW F850GS, Triumph Tiger 900 Rally, KTM Adventure, Honda Africa Twin, Norden 901

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Cristian C. a spus:

Daca pleci cu gândul de service.. e ceva trist. Service ul costa 1.000 lei fiecare la cate 5-6.000 sau la cât te cheamă service-ul.

Nu e vb de cat costa,ci daca exista,cate serviceuri exista si mai ales cum presteaza serviciile...

Eu am fost la Guzii la service de am luat,nu si montat !! cricul central si nu mi-a placut ce am vazut acolo,dar teoretic e singurul service la care ar trebui sa ma duc cat e in garantie..

Editat de ALEX-Guzzista
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...