Sari la conținut

Zece porunci pentru supraviețuirea pe motocicletă


sprike
 Share

Postări Recomandate

E clar , trebuie sa imi iau un prieten cu mine si sa ma prezint in poligonul plin de buruieni din spatele Ikea Baneasa.

Acolo prietenul meu trebuie sa se camufleze si in timp ce eu ma plimb el trebuie sa imi tot sara in fata ,la distanta foarte mica. Ca sa nu ne plictisim trebuie sa mai schimbe camuflajul,de la GI Joe la Rambo, poate si Indiana Jones, cu doua crengi in cap pe post de cerb , cu o creanga in fund pe post de fazan...si tot asa.

Daca numai asa se poate exersa franarea de urgenta, ne adaptam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 85
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 26 minute, Tomy_k a spus:

E clar , trebuie sa imi iau un prieten cu mine si sa ma prezint in poligonul plin de buruieni din spatele Ikea Baneasa.

Daca numai asa se poate exersa franarea de urgenta, ne adaptam.

Nu se pune,pt ca tu esti pregatit mental ca sa apara Rambo din tufis..

Spune ce trasee ai,ce motor ai,si ne organizam sa-ti facem o surpriza cu un manechin,nu se stie insa cand si unde.

Poate inainte de manechin,punem doua gagici pe trotuar sa-ti fure atentia...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

v-ati pus problema (ca eu asa am testat fara sa vreau) ce diferente ENORME is intre cazan, vitezana, touring, scuter, maxiscuter samd? ca asta mi au venit acum in minte?

doar de franare ca sa nu rupem contextul. cum franneaza frate cazanele alea cu fatza? ca au unghiul furcii cat o zi de p(r)ost?.

dar o vitezana care practic la limita spatele e in aer de ceva vreme?

cum te "duci" in fata sa ajutiincarcarea sau cum te "lasi " pe spate pt acelasi motiv?

am mers(putin ca atat a fost sa fie ) pe mobre "Clasice" Si lately pe astea pline de tehnologie. sa fim seriosi, cum poti sa franezi "doar cu fata" pe una care are dual cbs (DE exemplu)?

sau cum reusesti sa ajuti un sistem care schimba vitezele automat?( sa "Debreiezi" gen).

de electice ce sa mai zicem

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, foxbat a spus:

v-ati pus problema (ca eu asa am testat fara sa vreau) ce diferente ENORME is intre cazan, vitezana, touring, scuter, maxiscuter samd? ca asta mi au venit acum i........de electice ce sa mai zicem

 

Corect.

Mai conteaza si daca esti singur sau cu pasager,poate si bagaj,ciclistica se schimba radical...

Era o vorba din batrani"in frane si in femei sa nu ai incredere"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, foxbat a spus:

v-ati pus problema (ca eu asa am testat fara sa vreau) ce diferente ENORME is intre cazan, vitezana, touring, scuter, maxiscuter samd? ca asta mi au venit acum in minte?

doar de franare ca sa nu rupem contextul. cum franneaza frate cazanele alea cu fatza? ca au unghiul furcii cat o zi de p(r)ost?.

dar o vitezana care practic la limita spatele e in aer de ceva vreme?

cum te "duci" in fata sa ajutiincarcarea sau cum te "lasi " pe spate pt acelasi motiv?

am mers(putin ca atat a fost sa fie ) pe mobre "Clasice" Si lately pe astea pline de tehnologie. sa fim seriosi, cum poti sa franezi "doar cu fata" pe una care are dual cbs (DE exemplu)?

sau cum reusesti sa ajuti un sistem care schimba vitezele automat?( sa "Debreiezi" gen).

de electice ce sa mai zicem

 

Aia e. Ca lectiile le tin baietii care nu au nici o urgenta. Nu intarzie nicaieri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce am vrut sa spun este ca "regulile" sunt/pot fi foarte diferinte in fucntie de "utilaj". fizica e la fel, indeed, (de la bicla la megacruiser) dar din pacate nu prea poti sa o aplici la fel.

personal sunt adeptul cursurilor cu profesionisti( @ENEOSstie bine ce zice)

dai un ban si ai sanse sa traiesti (bine) mai mult. + placeerea de a te bucura cat mai complet de utilaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Speedy.K a spus:

Despre ce vorbiti voi aici e doar franare puternica, nu de urgenta. 

Păi frânezi puternic dacă ai nevoie să te oprești cât mai repede/scurt, cum ar fi într-o situație de urgență!

1 oră în urmă, Tomy_k a spus:

prietenul meu trebuie sa se camufleze si in timp ce eu ma plimb el trebuie sa imi tot sara in fata

Încearcă mai bine cu o prietenă, G.I. Jane style! Sau... 🫣

Acum 8 minute, foxbat a spus:

cursurilor cu profesionisti

N-auzi că nu e bune?!? Nu e urgență, știi că urmează să frânezi etc. Nu exersaț, așteptați să apară situația reală de urgență!

:moron: :moron: :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, mobiletron a spus:

m72.thumb.jpg.b071944f62d5a7d7a447783a3a6cca12.jpg

 

Stiti ce ma tine pe mine in siguranta cand merg cu utilajul asta? Sa merg in limitele lui.

Frumos motor 😊

Ai dat jos atasul cu mitralierea pe afet? Sa nu se sperie cetatenii 😂

Ca tot am vazut franele tamburi fata/spate. Mi-am adus aminte ce frane (nu) aveai cu Mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 28.01.2025 la 18:53, Lup69 a spus:

Pana acum am tras concluzia ca cel mai bine exersezi pe o mobra fara ABS, TC, alea, alea, adica fara sisteme electronice...ce mai incoace si incolo, motociclitul adevarat se face raw ... nu? Eventual pe zapada/noroi si aglomeratie maxima, sa ai motiv sa "exersezi"... Fiecare intelege ce vrea din motocicleala, fiecare are alte asteptari, unii sunt "piloti", altii vor doar sa se plimbe, linistiti, duminica, nu poti pune "=" intre ei, fiecare are perceptia si universul lui in care se misca...cu aceeasi mobra fiecare se poarta diferit...poveste veche...

 

 Dumnezeu este sus pe cer (pana si papa si-a pus intrebarea daca exista Dumnezeu); cand este sa o patesti - ori scapi ori nu scapi  (depinde de tot felul de factori)

Un cocteil de factori care produc un rezultat

Editat de sprike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 1/29/2025 at 6:21 PM, sprike said:

 

 Dumnezeu este sus pe cer (pana si papa si-a pus intrebarea daca exista Dumnezeu); cand este sa o patesti - ori scapi ori nu scapi  (depinde de tot felul de factori)

Un cocteil de factori care produc un rezultat

:agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 1/28/2025 at 11:57 AM, Speedy.K said:

Despre ce vorbiti voi aici e doar franare puternica, nu de urgenta. 
 


Pai tocmai aia e smecheria, sa nu te infigi doar blana in frane si sa te lasi la mana destinului. Poate cu mobrele noi cu ABS o fi o cioaca (desi, sper ca suntem cu totii de acord, ABS lungeste distanta de franare), macar ramai in sa. Dar cu mobre fara ABS nu mai merge.

Asta fac incepatorii de azi cand exerseaza, cica, franarea mai serioasa, se infig in frane si se bazeaza pe ABS. Mi-a cazut unul la finalul examenului in poligon pentru simplul fapt ca a vrut el sa-i arate examinatorului cum se face o franare de urgenta. Ghici ce? Mobra de examen n-avea ABS functional pe fata. L-am intrebat daca l-a pus cineva in timpul scolii sa franeze blana, fara sa controleze frana si a zis ca "nu, dar nu asa se franeaza pe strada daca e ceva?!". I-am raspuns "La nivelul tau da, dar numai daca nu ai becul galben ABS aprins in bord cand pleci." A zis ca nu s-a uitat la bord.

 

Eu era sa intru intr-un poponeata de masina care a franat tare aparent fara motiv pe banda 3 ( era uberist si s-a trezit cu comanda pt care trebuia sa faca dreapta in 10 metri) din cauza ca uitasem sa dezactivez complet ABS pe spate la plecare. Ma asteptam sa derapeze spatele, sa o duc usor spre stanga masinii in timpul derapajului si apoi sa trec pe langa el. Cand colo a intrat ABS, nema derapaj si nu ma mai opream. Noroc ca era loc suficient pe stanga lui si am lasat franele si am trecut pe acolo, altfel il pocneam in curr.

Deci fara faze de genul franam blana si facem cruci cu limba in cerul gurii sa ne o preasca franele cu ABS la timp.

Poți sa ii spui cum vrei nu cred ca asta este important. 

Franarile alea în diferite condiții (viteza, temperatura, asfalt și asa mai departe) iti măresc șansele în caz de ceva nasol sa iti cunoști mobra și pe tine. 

După ce ca scoala moto la noi este egala cu 0, drumurile și participanții la trafic sunt jalnici mai facem și figuri de mari piloți. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cine stie ce, ca daca nici eu nu stiu realitatea...

Dar calitatea scolii nu tine doar de scoala sau legislatia de examen, depinde foarte mult si de instructor, dar si de elev.

Doar asa, ca sa nu ne intindem cu vorba prea mult va povestesc ca am avut un singur elev care mi-a zis : " Am auzit ca nstructorii mai ajuta elevii in examen, eu nu vreau asa ceva. Si-asa scoala e scurta, examenul e usor, politistii sunt ingaduitori, daca nici asa nu sunt in stare sa-l iau singur, inseamna ca n-am ce sa caut cu mobra pe strada!". In rest toata lumea care pica, pica pe nedrept, de vina e intotdeauna politistul, mobra de examen, instructorul, scoala, secretara, soarele, norii, umbrele, pietonii, marcajele, codul rutier sau chiar zeii motociclismului. Niciodata candidatul!


Abia astept sa se aplice modificare de examinare ca va elimina posibilitatea ajutorului de la instructor, sa vezi atunci ce se subtiaza tupeul candidatului inapt si cum scade cantitatea de obraznicaturi habarniste pe strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.01.2025 la 18:13, Kagemusha a spus:

Topicul ăsta tinde să devină la fel cu al răposatului frânaci șef.:moron:

Fiecare are părerea lui și numai aia e bună.:crack:

Ceva de genul.

 

Peste toate, mai trebuie sa ai si noroc, caci fara el...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 minutes ago, Speedy.K said:

Nu cine stie ce, ca daca nici eu nu stiu realitatea...

Dar calitatea scolii nu tine doar de scoala sau legislatia de examen, depinde foarte mult si de instructor, dar si de elev.

Doar asa, ca sa nu ne intindem cu vorba prea mult va povestesc ca am avut un singur elev care mi-a zis : " Am auzit ca nstructorii mai ajuta elevii in examen, eu nu vreau asa ceva. Si-asa scoala e scurta, examenul e usor, politistii sunt ingaduitori, daca nici asa nu sunt in stare sa-l iau singur, inseamna ca n-am ce sa caut cu mobra pe strada!". In rest toata lumea care pica, pica pe nedrept, de vina e intotdeauna politistul, mobra de examen, instructorul, scoala, secretara, soarele, norii, umbrele, pietonii, marcajele, codul rutier sau chiar zeii motociclismului. Niciodata candidatul!


Abia astept sa se aplice modificare de examinare ca va elimina posibilitatea ajutorului de la instructor, sa vezi atunci ce se subtiaza tupeul candidatului inapt si cum scade cantitatea de obraznicaturi habarniste pe strada.

Lasati ...lasati ....ies din scoala tufe de venetia ....si asta doar DATORITA INSTRUCTORILOR . ...si nu trebuie sa te simti lezat ...asta-i realitatea . 

In alta ordine de idei , cum am mai spus , mi se pare mult prea ieftina scoala auto/moto romaneasca , si mult prea scurta ca timp , ca sa poata sa scoata macar manuitori de utilaje motorizate de categorie decenta ! . 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar fi doar din vina instructorilor n-ar fi diferente intre scoli. Dar sunt, crede-ma.

Motivele pentru care sunt tufe sunt muuuulte si amestecate. Stiu o gramada de instructori ( pe mine ma exclud, fireste) care fac tot ce pot si pot destule si tot tufe ies 90% din elevi.

Costurile si durata sunt doar doua dintre motive.

Cel mai important e examinarea. Si nu din vina examinatorilor, ci a legislatiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stim ...altii is de vina  ....asa e in romaninstan oricine este vinovat mai putin noi care suntem perfecti . 

Instructorii ar trebui sa aibe cursuri de pedagogie , de psihologie , de .....multe altele ....inainte de a deveni instructori ....pentru ca degeaba cunosti materia si esti doxa , daca nu stii sa o transmiti mai departe ....iar cursurile alea asta te invatau ....cum sa transmiti mai departe cunostintele in TOATE CAZURILE   ( pt ca va vin tot felul de caractere ....cu care trebuie sa lucrati si sa razbiti .....) 

Presupun ca nici motivatia instructorilor nu mai este chiar cusera ....asa ca adunate , dau ceea ce este pe strada . 

Vis-a-vis de examinatori ....si ei is uameni  🤣...dar isi fac treaba daca nu is manjiti ( de cine oare  ?  ) .

Nu mai contiunui ca sa nu o iei personal .......dar asta-i realitatea . 

De aia sunt bune cursurile facute in medii controlate si de specialisti pentru diverse situatii ( sa zicem la nea Haur  ) 

Cate sesiuni ai facut tu cu elevii tai  - in mediu umed  pe curbe 

                                                             - in gasca ...sa invete cum sa se pozitioneze  , unde sa stea , ce sa nu faca ....bla bla bla  )

                                                             - sa-i duci la munte pe curbe unde ai posibilitatea sa le arati si target fixation 

                                                             - o franare cu evitare ....un stoppie 

                                                             - eventual niste cursuri basic de prim ajutor ...la moto is dese ...

 

Eu sunt convins ca nimic din toate aste nu faci , si nu din rea vointa ci din lipsa de bani , spatiu , vehicule  modificate adecvat , timp , motivatie ......si mai baga ce vrei tu  aici . 

Solutii sunt , insa nu am sa inteleg niciodata de ce nu sunt implementate ( si de o parte si de cealalta a taberei ) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Speedy.K a spus:

Daca ar fi doar din vina instructorilor n-ar fi diferente intre scoli. Dar sunt, crede-ma.

Motivele pentru care sunt tufe sunt muuuulte si amestecate. Stiu o gramada de instructori ( pe mine ma exclud, fireste) care fac tot ce pot si pot destule si tot tufe ies 90% din elevi.

Costurile si durata sunt doar doua dintre motive.

Cel mai important e examinarea. Si nu din vina examinatorilor, ci a legislatiei.

Nu ai cum pregati un candidat,in orele alea de traseu,oricat ai vrea.

Si daca candidatul este “aspirator de informatii”si nascut in zodia lui Rossi tot nu poate iesi din scoala absolut pregatit pt.viata de dupa ce a luat permisul.

Scoala e doar o formalitate de acte.

Sa fim seriosi,sunt multi pe aici care au calarit fara permis,pe coclauri,campuri…etc pana sa ajunga la scoala,nu au putut merge ca nu aveau permis ?

Faptul ca dupa permis,sunt “smardoi”in trafic si fac dezastre,este alta problema,nu poate instructorul sa l supravegheze dupa examen.

Daca tata dupa examen ,ii ia “printisorului” un “sicriu” puternic nu e vina instructorului,a Politiei sau a legistaltiei.

Nu poate fi un Politist langa fiecare sofer,dar vor fi camere incet-incet.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord cu ce se spune mai sus dar trebuie sa avem în vedere cât costa scoala moto la noi... și cât de ușor se oferă permisul. 

Nu ai cum sa faci performanta cu 3 lei.

 

Eu de exemplu în iuchei am picat poligonul de 3 ori (ai călcat linia alba, pus piciorul jos, agățat vre-un jalon sau nu faci franarea de urgenta la 31mph ai picat direct) și orașul odată (am uitat semnalizarea pusa după o intersectie). 

Deci nu prea ai cum sa ieși tufa cu permisul în mana, ca unii sunt antitalent este posibil dar măcar au o baza. 

 

Nu știu cum sta treaba în alte orașe dar in rm. Valcea vad în fiecare vara cursanții în tricou și bermude având în spate instructorul care are și șlapi 😂 ceea ce îți indica ca o sa apară pe drum inca o victima pe doo roti 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...