Sari la conținut

Taxa speciala pentru dezvoltare urbana


Postări Recomandate

Acum 19 minute, Ruginel a spus:

Aici era vorba ca toti tarusii care stau de 10 ani in Bucuresti inca au masinile pe satele de resedinta, polueaza aici, ocupa spatii de parcare aici si platesc impozite la localitatea de care apartin plus RCA mai mic.

Corect.

Ii pui sa plateasca parcarea la pretul de 1,31 €/h  cu TVA (cat este astazi) , avand dreptul ca orice cetatean sa parcheze pe locuri publice (cat timp nu locuieste cu forme legale in Buc).

Tu in calitate de cetatean al Bucurestiului ai dreptul sa parchezi masina pe orice loc public din zona in care locuiesti la un tarif mult mai mic, sa spunem cei 540 Lei/an, care iese vreo 9 €/luna.

In plus , asa cum au facut vienezii, vor exista locuri de parcare doar pentru riverani in baza vignetei emisa de primarie. Care locuri evident ca nu ajung pentru toata lumea.

De asemenea sa nu se emita vigneta de parcare pentru mai mult de o masina per adresa (apartament).

 

Imi pare rau ca nu mai am hartiile sa vezi cum ti se dadea la emiterea vignetei de parcare din Viena un plan al strazilor in care aflai unde ai dreptul sa parchezi masina in baza vignetei.

In felul acesta reduci si apetitul de plimbare cu masina. Pentru ca degeaba introduci tu taxa anuala de parcare daca omul pleaca zilnic cu masina din Sectorul 4 si se duce sa blocheze parcarile din alte sectoare.

 

Daca omul (tarusul cum ii spui) locuieste in Bucuresti cu acte in regula, adica are contract de inchiriere si masina este PE NUMELE LUI, atunci va avea si el dreptul sa parcheze pe baza vignetei de parcare emisa de primarie.

Nu poti sa ii blochezi dreptul de a parca masina personala pe locurile publice  sau pentru riverani, atata timp cat va plati taxa de parcare, iar prin contractul de inchiriere primaria incaseaza un venit. Evident ca primaria va trebui sa aiba grija ca nu cumva bucuresteanul descurcaret care a inchiriat apartamentul isi face si el o vigneta la masina personala pe aceeasi adresa.

Cum am spus mai sus: o adresa = o masina.

 

Cu ce te incalzeste ca vecinul tau de bloc din apartamentul X are masina cu nr. de B  si nu de provincie? Vei fi mai linistit stiind ca nu ai unde sa parchezi printre masini exclusiv de B?

 

Dar nu vor disparea in totalitate masinile cu numar de provincie ale tinerilor multlinationalisti care au masina pe numele parintilor pentru a beneficia de un RCA ieftin. Multi le vor trece pe nume personal si le vei gasi in continuare in oras.

 

RCA-ul diferentiat pe orase este un abuz acceptat de ASF (sau mai zis bine girat de ei). La fel cum este o prostie sa asiguri masina si nu soferul.

Dar asa se intampla cand toate organismele de supraveghere si reglementare sunt politizate de la portar pana la director general.

 

Nu am gasit o statistica serioasa cu masinile din Bucuresti. Sunt in jur de 1.700.000 de masini inmatriculate in B + IF, dar nu am gasit cate sunt ale persoanelor fizice.

Incet incet ne apropiem de omul si masina in Bucuresti. Am gasit o informatie care spunea ca previzional vor fi 900 de masini la 1000 de locuitori in Buc in 2035.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 82
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, Pandy a spus:

Cum nu avem?

Esti carcotas. 
In campanie, Baluta s-a laudat ca a facut mii de locuri de parcare. Nu se observa? Sunt acele locuri pe care se parca la liber si acum exista niste vopsea cu care se incaseaza bani. In acte, da, a facut locuri, in realitate, nu. 

Așa a făcut și 🤡 asta de la 6. Trage cu bidineaua pe asfalt și se lauda pe fb că a CREAT locuri de parcare. Și imbecilii l-au votat în proporție de 70%. Fericiti că au prins un loc de parcare cu plata. Și unde își găsesc mașina distrusă de copacii care cad după fiecare furtuna. Pentru că în afară de bidinea, nu se face vreo altă amenajare pentru banii luati. Taxa aia idioata din sectorul 4 e la nivel experimental. Că și anularea alegerilor. Daca prostii pun botul și nu mârâie, de la anul va fi în tot Bucureștiul. Problema in realitate e alta. Și nu se compară cu Viena sub nici o forma, cum încerca cineva mai sus sa explice. Aici, cel puțin în 6, nu mai exista locuri libere de parcare. Doar la bulevard, pe Drumul Taberei. Între blocuri totul e cu plata. Daca vine cineva in vizita aici, la mine de exemplu, nu are unde parca mașina. Și atunci de ce sa iei banii pentru parcare când nu exista FIZIC locuri de parcare unde sa poți parca daca nu ai contract cu primăria? Oamenii parchează în parcările supermarketurilor peste noapte. Pentru că nu mai au unde să parcheze seara când vin acasă de la munca. Toate trotuarele care nu sunt blocate cu stâlpișori sunt pline de mașini. Și pietonii, copiii care vin de la școala, merg pe strada printre mașinile parcate pe trotuar si cele care trec pe strada. E o nebunie totala. Iar taxele inventate de idioți nu o sa rezolve problema parcărilor sau a aglomerației urbane. Nu au construit nici o parcare supra sau subterana in 35 de ani in s6. Blocurile sunt supraaglomerate de chiriași din provincie care vin cu mașini pe care le parchează pe străduțele și în spațiile dintre blocurile construite acum 50 de ani de Ceaușescu. Atunci când vedeai o mașină la un bloc. Sunt atâtea spatii virane care ar putea fi amenajate ca parcări. Nu se vrea! Scopul in realitate este acela de karate și de la ăla de la S4 și de olimpic: să reducă numărul de mașini prin lipsa locurilor de parcare, taxe și limitarea numărului de benzi de circulație pentru mașini și crearea de piste pentru biciclete și trotinete. Atât s-a putut. 

17368699411464359320610207384014.thumb.jpg.fd5613e6d9fa4bd75ba2eec4bbd1d9f1.jpg

 

Exemplu de străduța cu sens unic. Pe dreapta locurile cu plata și pe stânga mașini parcate la liber pe trotuar. Pietonii merg pe strada...

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, Kassu a spus:

Și nu se compară cu Viena sub nici o forma, cum încerca cineva mai sus sa explice.

Nu putem face nici o comparatie cu Viena, si nici nu a fost in intentia mea, dintr-un singur motiv esential: Viena este administrata de alt popor .....

Eu am prezentat cum se poate rezolva problema daca doresti.

Aici primarii nu doresc sa rezolve probelma, vor doar sa mai traga niste bani din taxe.

Ai spus ca nu se vrea sa se faca locuri de parcare de catre primarii.

Inainte sa se apuce primaria de asa ceva, ar trebui sa te intrebi daca vei avea cui sa le inchiriezi/vinzi. Nu?

Uite cum s-au comportat romanii cu stare intr-un complex rezidential din Buc:

Aparatmente de 150-200.000 €/buc. La momentul construirii blocului era 7.000 € locul de parcare la suprafata si 12.000 € in subteran. Ai impresia ca s-au vandut rapid? La suprafata s-au vandut cat de cat cam 40% , dar la subteran au fost vandute 3 (trei) locuri din cele vreo 100 si ceva. Locatarii cu masini de peste 30-40.000 € bucata, multe noi. Am dat pretul pe bucata pentru sunt mai mult de o masina de apartament.

Incet incet s-a umplut toata parcarea la suprafata si cam 80% in subteran. Dar nu pentru ca s-au vandut locurile ci pentru ca romanii destepti si-au clonat telecomenzile de acces. S-a ajuns si la distrugerea usii de acces in subteran ca sa poata intra si fara telecomanda. Dar sa spuneam ca asta este un caz izolat. (oare asa sa fie?)

Inca o chestie: prin constructie exista cate un loc de parcare de apartament dar sunt in majoritate 2 masini de aparatment.

 

Dar sa vedem treaba cu parcarile pe care nu vrea sa le faca primaria:

Apare la Sectorul 4 un primar olimpic international la ceva, nu conteaza. Om onest, pus pe treaba.

Cumpara primaria un teren pentru parcare. Sa zicem un 5.000 mp. Pret : 5.000.000 euro (am fost generos)

Si face un bloc de parcari cu cate parcari crezi tu ca se poate. Voi fi iarasi generos: 1.000 Locuri. Deci un loc de parcare va costa de la 5.000 € in sus.

Si aceste parcari vor fi parcari ''sociale'', adica nu facute ca sa se imbogateasca unii ci ca sa le fie bine cetatenilor (ipoteza total nerealista in Romania)

Iata cateva intrebari:

- costul unui loc de parcare in ziua de astazi cam cat o sa iasa? Vorbim de costurile de construire, nu de exploatare. Sa zicem 10.000 € de dragul unei socoteli . 5000 terenul si 5000 constructia.

- care sunt costurile de administrare ale blocului de parcare? Aici nu ma pricep. Iti dai seama ca este nevoie de curatenie, lumina, poate si paza, chestii socoteli.

- cati cetateni vor plati 10.000 € ca sa isi ia un loc de parcare pentru o masina care valoreaza un pic mai mult decat locul de parcare? Uneori chiar mai putin ....

- cati cetateni vor dori sa cumpere/inchirieze un loc de parcare la mai mult de 10 m de intrarea in bloc?

- cati vor fi de acorda sa plateasca minim 6-700 €/an chiria unui astfel de loc  de parcare? Aici poate gresesc destul de mult nestiind cat sa punem amortizarea constructiei , care va fi inflatia in urmatorii ani etc.

 

Ca sa vedem cum sta in realitatea treaba verificam cat au costat parcarile multimodale. Cea de la Panteliomin a fost 13.000.000 € pentru 500 Locuri de parcare. Adica 26.000 € locul de parcare.

Iar o parcare adminsitrata de primarie va arata ca cea de la Pantelimon:

image.thumb.png.58154a5ba54ab11038fbaa2e5b4dfd17.png

 

 

Dupa ce putem afla niste raspunsuri sincere, atunci poate o sa intelegem de ce nu o sa vedem astfel de parcari in Bucuresti chiar daca am avea primari condusi de cele mai bune intentii.

 

Iti dai seama ce spagi ar pierde primarii/partidul/camarila daca s-ar apuca primaria de facut lucruri pentru cetateni? Spaga vine stand in birou, ca sa faci o parcare trebuie munca tata, nu gluma.

 

Nu am vazut pe unde am fost prin Europa cladiri cu locuri de parcare construite de primarii. Din alea private sunt cate vrei. Dar costa ....

 

1 oră în urmă, Kassu a spus:

Blocurile sunt supraaglomerate de chiriași din provincie care vin cu mașini pe care le parchează pe străduțele

Ce intelegi prin ''bloc supraaglomerat de chiriasi din provincie''? Locuiesc intr-un apartament cate 20 de chiriasi , fiecare cu cate o masina?

Te intreb si pe tine: daca chiriasul sau locatarul este bucurestean sadea, si are masina cu numar de B schimba situatia locurilor de parcare?

Are vreo importanta daca locatarul este chirias sau proprietar?

Oricine va locui in apartament va avea o masina. Sau mai multe.

Sa punem probelma ce ''nenorocitii de provinciali care se muta in Bucuresti'' inseamna sa cauti un vinovat pe care sa il injuri gratuit, cand de fapt problema este in cu totul alta parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apreciez raspunsul. Este mai mult decat cinstit si la obiect. Achiesez aproape in totalitate la el.

Daca nu ar fi fost asa, nu m-as mai fi obosit sa raspund. Apreciez timpul meu in mod just si prefer sa nu il irosesc aiurea in discutii sterile. Nici chiar in viata reala. De aceeea, vin doar cu cateva precizari:

 

1. Nu am spus eu ca nu vor sa faca parcari NOI pentru locuitorii din Bucuresti. Chiar EI au declarat asta in campania electorala (primarii de sectoare si olimpicul de la capitala). Si au fost votati!

2. Traiesc si eu intr-un complex rezidential si situatia este absolut identica cu cea prezentata de catre tine. Solutia impotriva nesimtitilor care nu au scos din buzunar 7000 euro pentru un loc la subteran, dar care vor sa tina masina la racoare vara si la caldura iarna, a fost ca noi, proprietarii sa montam blocatoare pe locurile de parcare proprietate privata. Iar acum nesimtitii parcheaza pe caile de acces din parcare. Am avut si acces cu paza in trecut si tot intrau contra unei atentii mici data la portar. Chiar ei le deschideau bariera. Concluzia e ca solutii nu exista impotriva nesimtirii. 

3. Parerea mea e ca daca li se vor oferi spatii de parcare, o parte din cei care acum parcheaza pe unde apuca, indiferent daca prin asta blocheaza accesul in curti sau garaje, sau obliga pietonii sa mearga pe strada, POATE, repet POATE, vor accesa aceasta optiune. Mai ales daca sunt masini de firma si se poate deconta costul parcarii. Pana nu oferi o alternativa, nu poti cere doar taxa fara sa ofeeri NIMIC in schimb. E talharie cu acte in regula.

4. In cartierul dormitor Dr Taberei, in care locuiesc, bloc supraaglomerat inseamna bloc de apartamente in care locuiesc cel putin 2 oameni/camera. Intr-un apartament cu 4 camere locuiesc in unele cazuri chiar 6-8 persoane cu chirie. Sunt cateva apartamente in situatia chiar pe scara mea. Noi locuim 3 persoane in 4 camere. Daca fiecare chirias are o masina, ai 6 masini la un apartament. Punem 3 masini/apartament. Un bloc de 4 etaje cu 8 scari si 80 de apartamente aduna in jur minim 200 masini. In realitate sunt mult mai multe. Asta in conditiile in care exista maxim 40 locuri de parcare de resedinta cu plata. Facute din bidinea pe asfaltul ramas de la Ceausescu din '75 cand s-au construit blocurile astea. Pare un pic aglomerata zona, ce zici?

5. Are importanta daca locatarul e proprietar sau chirias. Cazul meu, proprietar. Noi traim 3 persoane/4camere. Chiriasi nu o sa gasesti in raportul asta om/camera. Stau claie peste gramada. Eu am o singura masina/apartament. De chiriasi, Dumnezeu cu mila. Masini fara numar. Deci chiar are importanta. Una e sa ai una-doua masini per apartament si alta e sa 4-5 masini per apartament.

6. Problema am spus unde e. La primarii. Si nu e de ieri, e de f. mult timp. Timp in care doar au incasat bani fara sa ofere absolut nimic in schimb. Nici macar toaletarea pomilor care distrug masinile parcate pe locurile cu plata. Nu am auzit niciun caz in care cel caruia i-a fost distrusa masina de un pom cazut pe masina sa-si fi recuperat paguba de la primarie.

 

In rest, numai de bine!

Sanatate!🤝

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Kassu a spus:

Concluzia e ca solutii nu exista impotriva nesimtirii. 

Ai atins coarda sensibila. Cum spune la reclama ''Nu ai cu cine bah ..., nu ai cu cine ...''

La mine in complex macar parcau pe locurile libere. Dezvoltatorul a pus blocatoare la locurile libere si a mai rezolvat un pic problema. Evident ca niste locatari, bugetari cu pozitie influenta parcheaza in continuare gratis. Ca doar cine avea 200.000 € banii jos pentru un apartament?

1 oră în urmă, Kassu a spus:

Parerea mea e ca daca li se vor oferi spatii de parcare

Acuma depinde de ce se intelege prin ''li se vor oferi''.  Moca, poate sa merga, cu ceva bani , mai merge si asta, dar nu nu fie mai departe cativa metri de usa blocului.

Raman la ideea ca doar taxarea parcarii pentru toata lumea, fara locuri inchiriate, si ridicarea masinilor parcate cum spui tu pe trotuare sau pe aiurea va constrange pe unii sa caute o solutie corecta la parcare.

Sincer, daca as fi om de decizie pe la Supermarket-uri as oferi pe bani spatiile de parcare, dupa ora inchiderii si pana ala deschiderea magazinului. Exista barierere, masina de incasat banii automata si asta este.

Si DA, taxa de la S4 este talharie la drumul mare, doar ca fiind votata in consilul local ales democratic de catre populime nu prea ai ce face. Singura cale de atac este sa demonstrezi ca iti incalca drepturile constitutionale. Dar cu o justitie politizata, sansele de reusita nu sunt foarte bune. Fara a mai spune ca daca soliciti celor afectati de taxa sa contribuie cu niste bani pentru un avocat vei constata ca ramai singur in front. Am trait asta.

1 oră în urmă, Kassu a spus:

In cartierul dormitor Dr Taberei,

Recunosc ca formularea ta cu ''supraaglomerata'' este din pacate corecta. Treaba cu taxarea parcarii cu 1,31 €/h , pentru ca nu poti obtine vigneta de parcare decat pentru o masina per apartament va rezolva aceasta problema. O sa spui ca nesimtitii nu vor plati amenda. Nu este nici o problema: exista serviciul de ridicari auto. La 3 amenzi consecutive neplatite , se ridica masina (copiem modelul Viena).

Daca chiriasii sunt fericiti sa stea 6 intr-un apartament, si platesc intretinerea ca atare, sa fie sanatosi. Cum am zis: o masina de apartament, indiferent cati locatari.

1 oră în urmă, Kassu a spus:

Problema am spus unde e. La primarii.

Primariile, ca orice institutie de stat , sunt in principiu doar o masinarie de a lua bani de la cetatean. Nu ar trebui sa fie asa, dar asta se intampla.

De la revolutie incoace majoritatea primariilor nu au facut mare lucru. S-au intamplat lucruri bune, doar ca au facut in 35 de ani ceea ce trebuia facut (si se putea face) in 2-3 ani.

Lista restantelor este uriasa: scoli, gradinite, crese, sistem sanitar (nu toate unitatile tin de MS), transportul in comun, sistematizarea si fluidizarea traficului, spatii verzi etc.

Fara sa fiu un fan al matematicianului, in domeniul transportului in comun sunt progrese, la fel si in sistematizarea traficului. Nu mai vorbesc ca in sfarsit a inceput schimbarea in ritm sustinut a conductelor de agent termic.

Am constatat ca de cand s-a deschis centura A0 Sud, s-a mai decongestionat Centura Bucuresti si din Balotesti la IMGB ajung intr-un timp foarte bun (cam 20-30 min mai repede ca inainte)

Cand vor deschide si A0 Nord (daca asa s-o numi, legatura A1 - A3 - A2) se va simiti o deblocare a traficului prin Bucuresti.

 

Ma bucur de conversatia avuta 😊

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

1. Acuma depinde de ce se intelege prin ''li se vor oferi''.  Moca, poate sa merga, cu ceva bani , mai merge si asta, dar nu nu fie mai departe cativa metri de usa blocului.

 

2. Fara sa fiu un fan al matematicianului, in domeniul transportului in comun sunt progrese, la fel si in sistematizarea traficului. Nu mai vorbesc ca in sfarsit a inceput schimbarea in ritm sustinut a conductelor de agent termic.

 

3.Ma bucur de conversatia avuta 😊

1. Li se vor oferi= li se va da posibilitatea, vor avea alternativa, de a cumpara/inchiria loc de parcare. Mok doar prostii si naivii mai cred ca e ceva pe lumea asta. Atat timp cat nasterea si moartea costa, restul n-are cum sa fie mok. Dar da-i omului o alternativa, daca refuza ca nu e gratis sau langa usa scarii, atunci arde-i amenda ghiolbanului.

 

2. Vad altfel problema rezolvarii incalzirii in Bucuresti. Decat sa bagi tone de bani in resuscitarea unui sistem centralizat de caldura care si asa e in moarte clinica din proiectare, cu banii aia subventionau si dotau TOATE apartamentele din Bucuresti cu centrale termice. Blocul unde stau ai mei (cel de 4 etaje) e bloc comunist legat la sistemul centralizat de termoficare. Mare parte din locatari au trecut pe centrale termice. Sunt insa si apartamente suficiente legate la termoficare. Mor de frig in case si platesc o caruta de bani pentru caldura. Mai nou, de anul trecut s-a schimat sistemul de calcul al caldurii in astfel de blocuri. Inclusiv cei cu centrale platesc caldura. Se platea si anii trecuti, dar de anul trecut s-a schimbat sistemul de calcul si acum platesc aproape la fel cat platesc cei bransati. Matematicianul olimpic a declarat ca doreste eliminarea centralelor termice si rebransarea tuturor apartamentelor la termoficare. Il inteleg, traim in lumea distopica woke, in care vacile si centralele termice au dus la schimbari climatice. Trebuie omorate vacile si desfiintate centralele termice. In plus, matematicianul rezolva o integrala pe volum si astfel rezista si la 18 *C (de spalat nu se pune problema la el), dar pe ai pe ai mei la varsta lor inaintata nu o sa-i tin in frig. Ca asa vrea un neica nimeni cu muci la nas sau neteminatii ioropeni woke. Am facut frigul suficient pe vremea lui Ceasca, nu mai fac frigul si azi. Ok, o sa platesc inclusiv caldura pe care nu ne-o furnizeaza Mucusor (asta-i alta talharie cu acte in regula despre care nimeni nu sufla o vorba), dar nu o sa dau jos centrala de pe perete. Parol!

 

3. Asemenea. 🙂

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. din pacate dupa atata delasare s-a ajuns in situatia in care este foarte greu sa mai ofere primaria ceva. Nu prea sunt alternative.

Nu sunt adeptul ca primariile sa iti rezolve problema cu parcarea masinii. La asta trebuie sa te gandesti tu inainte sa iti iei masina.

Mai degraba primaria trebuie sa aiba grija sa iti ofere ceea ce ai nevoie pentru un trai care sa nu necesite musai o masina. Si aici este problema mare.

Primariile nu sunt in stare sa ofere chestii care sunt de interes mult mai mare decat o parcare: crese si gradinite pe langa unde locuiesc copiii, scoli sigure pentru elevii de gimnaziu si liceu.

Calitatea scolilor impinge pe  multi sa isi duca copiii la scoli aflate la km buni fata de casa, iar adunat cu un transport in comun deficitar obliga oamenii sa aiba nevoie de masina pentru a duce si aduce copiii de la scoala. Si iata cum se aduna masinile si ne trezim ca avem nevoie de atatea masini in Bucuresti. Nu cred ca este vreun om normal care sa nu doreasca sa aiba un scoala buna si sigura pe langa casa, unde sa se poata duce eventual si singur copilul. Si eu fac parte din generatia cu cheia de gat si stiu ce a insemnat scoala langa casa.

 

Si revin la un exemplu functional: la Viena chiar nu ai nevoie de masina. Orasul iti ofera tot ce ai nevoie chiar pe langa casa ta, impreuna si cu un transport in comun eficient.

 

Daca mai tii minte a fost si aici o discutie despre o idee aparuta mai demult prin occident: orasul de 15 minute. Repede s-au inflamat romanii , inclusiv pe aici, ca aoleu ne inchid astia in case si nu ne mai lasa sa ne miscam.  Ideea de fapt este ca organizarea oraselor sa fie astfel facuta incat intr-o raza de 15 minute de mers pe jos sa ai la dispozitie toate serviciile de baza necesare traiului. Si in acest fel sa nu mai fie o necesitate masina. Momentan in Bucuresti masina este o necesitate din pacate, mai ales daca ai copii mici si ai problema cu gardinita sau scoala.

 

2. Da, probelma incalzirii centralizate este una grea si care implica multi bani care se scurg in buzunarele cui trebuie.

Cert este ca sistemul de incalzire centralizata este vai mama lui.

Daca este mai bine sau nu sa aiba fiecare centrala lui de apartament .... Nu ma bag in discutie pentru ca nu ma pricep.

Cert este ca toate CET-urile de prin tara au fost jefuite sistematic de catre cei care au putut, toti cu sprijin politic. Adica o treaba romaneasca facuta cum trebuie. De altfel din acest motiv nici nu au fost inchise, pentru ca au fost o vaca buna de muls. Si inca mai sunt.

Si au ajuns toate cu datorii fabuloase, de obicei la bugetul de stat.

Intr-o discuite avuta cu un prieten din domeniul instalatiilor am inteles ca sistemul cel mai eficient este cu centrale de quartal care deservesc cateva blocuri.

Daca nu ma insel in Pitesti s-a trecut la un astfel de sistem prin care centrele de distributie a incalzirii centralizate au fost transformate in puncte termice. Dar s-ar putea sa ma insel.

Ceea ce insa nu am inteles este de ce subventia la gcal difera de la un oras la altul...

In Bucuresti subventia este de vreo 65%, in Oradea doar vreo 15%, dar pretul gcal este aproape acelasi....

Campioni sunt bacaoanii cu subventie de vreo 80%. Aici cred ca doar 1/3 dintre apartamente mai sunt bransate la sistemul centralizat.

Nu stiu care este sursa subventiei, daca este din bugetul primariilor 100% sau si de la bugetul tarii.

Asa cum ne intrebam de ce costa RCA mai mult in Bucuresti, de ce nu ne intrebam oare de ce la noi este subventia mai mare decat in alte orase? Intrebarea este evident retorica.

 

Daca se desfiinta in Buc  incalzirea centralizata in 1990 si se trecea pe central termice poate se rezolva ceva. In 1990 cred ca erau vrei 650.000 de apartamente in blocurile comuniste.

Cam cat de repede se puteau monta? Un pret rezonabil cred ca este in jur de 2000 euro, poate mai mult din cauza manoperei. Dar suma se duce undeva pe la un miliard si jumatate de euro, care nu este foarte mare avand in vedere cat o sa coste reparatia sistemului centralizat si mai ales cat costa subventia.

 

Nu am pus in calcul ce inseamna pentru reteaua de gaze sa montezi peste 650.000 de centrale termice. Sistemul actual nu cred ca ar face fata in  timpul iernii. Deci alte costuri cu retele de gaze cu capacitate marita.

 

Uite am gasit un articol pe net: valoarea subventiei la gcal in Bucuresti a fost un ultimii 12 ani de 2,2 miliarde euro. Adica cam cat ar fi costat sa primeasca fiecare apartament o centrala  moka. Si astazi nu mai pierdea primaria atatia bani cu subventia care anul aceste am vazut ca va fi de 660 Lei/gcal. Asta inseamna ca subventia in acesta iarna va fi pe la nivelul a 250 milioane de euro. Socoteala: am gasit o info care spune ca suprafata medie a unui apartament in Buc este de 54 mp, iar intr-o o iarna normala consumul este de circa o gcal pe luna. Daca consideram ca toate cele 650.000 de apartamente sunt conectate la RADET iese suma de mai inainte. 

 

Si ne gandim ca cele doua Doamne minunate de la Daruieste Viata au construit un spital oncologic pentru copii cu suma de 65 milioane de euro.    Da, dar cate locuri de munca caldute sunt pe la RADET si increganturile cu firmele de partid?

 

Parca Baia Mare a inchis rapid incalzirea centralizata la inceputul anilor '90 si toata lumea este pe centrale termice.

 

Nu stiu cum naiba au rezolvat vienezii problema, dar blocurile nou construite sunt toate racordate la incalzirea centralizata. Au o pravalie numita Wien Energiem care gestioneaza totul: caldura, gaz, curent electric si altele. Daca vrei sa vezi despre ce este vorba uite aici: https://www.wienenergie.at/en/

 

Recunosc ca la apartamentul din complexul rezidential, care este dotat cu centrala de apartament,  costul incalzirii este absolut decent , avand in vedere ca este un bloc destul de nou (2007) si a fost facut cu termoizolatie. Vin gazele cate 2-300 Lei in lunile de iarna. Si este cald. La parinti mei, la fel ca la ai tai, bloc comunist, fara termoizolatie, vin niste facturi iarna de te ustura ficatii.

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de partea centralelor, in cel mai mare sat al tarii, e cam greu, in ziua de azi, sa te mai debransezi de la sistemul centralizat. Trebuie sa dai putin din coate. 
 

Plus ca daca nu stai la ultimul etaj apare nemultumirea legata de poluarea pe care o produce fiecare centrala in parte si de care se tot leaga chiar si UE. 

Uite alti savanti

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...