Lucian_M Postat Duminică la 14:52 Share Postat Duminică la 14:52 Salutăm! Pe un alt topic (450mt) se discută despre motociclete de touring, de Adv, fiecare aduce în discuție ce are sau ce îi place. Unii nu concep tourere fără cardan, pe alții (cum sunt și eu) nu îi interesează, deoarece există ungător. Alții se aventurează cu diverse motociclete în off-road și brusc sunt pentru Adv. In concepția mea, un enduro-touring e ceva ce merge pe orice categorie de drum, cu anvelopele potrivite. Ce am eu bate spre touring, datorită protecției la vânt, posibilității de a susține viteze mărișoare fără să gâfâie, se pot adăuga sisteme de bagaje, iar pasagerul are un anumit confort. Că mai ies de pe șosea și mai nimeresc câte un drum vai mama lui, aia e altceva. Adv ar presupune ceva cu o cursă mare a suspensiei, motor cu maxim doi cilindri, transmisie obligatoriu pe lanț, roți de 21/18 cu spițe, gardă înaltă la sol, greutate redusă, optimizat pentru rider plus bagaj. Dacă aveți completări sau modificări, vă invit să scrieți. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Duminică la 15:05 Moderatori Share Postat Duminică la 15:05 Eu fac ceea ce inseamna touring cu un Scrambler de 659,la care i-am pus un parbriz MRA si handguard-uri OEM de Aprilia Shiver.Un top case montat pe locul pasagerului si cam atat,indiferent ca tura e de 2-300 km sau de cateva mii.Nu am saua pasagerului si nici scaritele pasagerului,la fel si nevasta-mea.Car un spray de lant mai mic ca si volum.Asa macar ung si lantul de la motocicleta neveste-mii.Nu e un capat de lume sa ungi lantul intr-o tura lunga odata pe zi,seara.In cazul meu,motocicleta mea asta face:din toate cat se poate de bine,la nivelul cunostintelor mele de motorist. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3.14 Postat Duminică la 16:01 Share Postat Duminică la 16:01 55 minutes ago, Kristian said: Mno ...io vaz bine ca matale esti sugubatz tare Si ontopic : pt mine touring este : protectie vant , cuplu mare , comfort deosebit in diferite configuratii ( cu/ fara pasager ) , intretinere minima . offroad este : cat mai usoara cu putinta ( in jurul a 100 kg ) Econimia actuala dicteaza si zice ca un sarac ca mine nu poate avea asa ceva ( ambele ) ...iar idiotenia din mine ce zice ....sa cautam un compromis !....si iaca se contureaza un adventure .....care merge decent pe soasea cu 120-130 ....si bagi si macadam / rape , fara prea mare skill . restul is nisate . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Duminică la 17:41 Share Postat Duminică la 17:41 Acum 2 ore, Lucian_M a spus: Salutăm! Pe un alt topic (450mt) se discută despre motociclete de touring, de Adv, fiecare aduce în discuție ce are sau ce îi place. Unii nu concep tourere fără cardan, pe alții (cum sunt și eu) nu îi interesează, deoarece există ungător. Alții se aventurează cu diverse motociclete în off-road și brusc sunt pentru Adv. In concepția mea, un enduro-touring e ceva ce merge pe orice categorie de drum, cu anvelopele potrivite. Ce am eu bate spre touring, datorită protecției la vânt, posibilității de a susține viteze mărișoare fără să gâfâie, se pot adăuga sisteme de bagaje, iar pasagerul are un anumit confort. Că mai ies de pe șosea și mai nimeresc câte un drum vai mama lui, aia e altceva. Adv ar presupune ceva cu o cursă mare a suspensiei, motor cu maxim doi cilindri, transmisie obligatoriu pe lanț, roți de 21/18 cu spițe, gardă înaltă la sol, greutate redusă, optimizat pentru rider plus bagaj. Dacă aveți completări sau modificări, vă invit să scrieți. Pe vremuri nu exista clasa adventure. Erau dual sport si enduro-touring. La prima se incadrau mobrele mai spre coclau, dar care mergeau civilizat si pe asfalt, la a doua invers, alea care erau mai spre asfalt, dar se descurcau onorabil si afara de pe el. Cel putin asa am invatat eu acum 16 ani, cand am trecut de la cruisere la enduro-touring. Mai tarziu am auzit de adventure. Din cate am inteles atunci era sinonim cu enduro-touring, dar eu le-am impartit in alte doua categorii: enduro-touring si touring-enduro, primul cuvant definind valentele dominante. Astfel pentru mine KLE-ul era touring-enduro, pe cand Tenere era enduro-touring. in ziua de azi as zice ca T7 e enduro-touring iar Transplantul este touring-enduro. 1200, 1250, 1300 gs sunt Benve, deci nu se incadreaza nicaieri si probabil pentru ele s-a inverntat termenul adventure. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tourist1 Postat Duminică la 18:17 Share Postat Duminică la 18:17 Motocicleta de touring este cea pe care poti parcurge distante mari sau petrece multe ore, timp de mai multe zile consecutive, fara sa te simti ca si cum te-ar fi batut minerii. Unii se simt bine la GSA, unii pe K1600, altii pe Honda Cub. Orice altceva reprezinta doar particularitati care tin de fiecare motociclist si, dupa caz, pasager in parte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Duminică la 18:22 Share Postat Duminică la 18:22 Acum 35 minute, Speedy.K a spus: 1200, 1250, 1300 gs sunt Benve, deci nu se incadreaza nicaieri si probabil pentru ele s-a inverntat termenul adventure. Prima mea jafoneză a fost Transșlap 600 din '93, după mobre și 2 rusoaice cu care era într-adevăr adventure, știai când pleci dar niciodată când ajungi! Acum 2 ore, 3.14 a spus: touring este : protectie vant , cuplu mare , comfort deosebit in diferite configuratii ( cu/ fara pasager ) , intretinere minima Corect! Și când i-am întrebat pe yamahoți ce au în gamă în zona asta precizând că vin de pe FJR au răspuns voioși "Tracer 900"! Păi unde e confortul, unde protecția la vânt?!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Duminică la 19:10 Moderatori Share Postat Duminică la 19:10 ORICE motocicleta cu care esti dispus sa faci touring este cat se poate de buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Duminică la 19:33 Share Postat Duminică la 19:33 Buna initiativa topicul acesta. Ca sa analizam corect cred ca trebuie sa incepem cu esenta. Enduro: O motocicleta de enduro are 115-125kg la gol, cursa suspensiilor de 300mm, diametrul rotilor fata-21" si spate 18", undeva la 30-40de cai si un rezervor de 7l-9l. Yamaha WR450 Dual-Sport: O motocicleta de enduro ceva mai maturizata, mai confortable si rafinata. cu o masa mai mare max 160kg si un motor mai fiabil, orientat catre cuplu si nu catre putere. Yamaha TT600R Touring: O motocicleta de +170kg la gol, cursa suspensiilor de 100mm, diametrul rotilor 17" si rezervor de +15l, minim 70de cai Yamaha FZ8S (carenata). Totusi in opinia mea la Touring nu ai de ce sa iti pierzi timpul cu operatii "injositoare" categoriei, uns de lant, curatat de lant, intins lant. Touringul serios se face cu transmisie finala pe cardan. Atat. Adventure: O motocicleta de 160-180kg la gol, cursa suspensii 200mm (asa de bun simt), roti 21 fata 18 spate (cu exceptii 17 spate) si rezervor +15l clar, minim 30cai maxim 70cai. XT 660 Z Tenere, CF Moto 450 MT, as adauga ca extrema si Kove 800 Rally Pro daca imi este permis. Acum GS1300, 1290Adventure, XT1200Z, Tiger 1200, cu tot respectul, alea sunt nakedbike-uri sau street tourere pt persoane de +1.85m, nimic mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Duminică la 19:45 Share Postat Duminică la 19:45 Acum 31 minute, Kristian a spus: ORICE motocicleta cu care esti dispus sa faci touring este cat se poate de buna. Nu-i așa, când te bate vântul și ai hărmălaie în cască obosești în 100 km cât pt 300 în condiții bune, când ajungi obosit nu-ți mai arde să bibilești lanțul, dacă te prinde ploaia îl auzi cum face hâș hâș, nu e treabă! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Duminică la 19:50 Share Postat Duminică la 19:50 (editat) 1 oră în urmă, ENEOS a spus: Prima mea jafoneză a fost Transșlap 600 din '93, după mobre și 2 rusoaice cu care era într-adevăr adventure, știai când pleci dar niciodată când ajungi! Mare adevar ai spus. Acu daca avem de unde alege,au inceput problemele. Prima mea Japoneza,tot dupa comuniste a fost un DR 650 RS,gume mixte Mitas,mergea si pe asfalt,am urcat cu ea si la Babele. Guzzi a mea este clasic touring ca are parbriz,valize si cardan. Merge si pe asfalt,merge si pe pietris….probat ! Editat Duminică la 19:52 de ALEX-Guzzista Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Duminică la 20:00 Share Postat Duminică la 20:00 La touring as mai completa: Motorul sa fie capabil sa tina sustinut o viteza de croaziera cel putin egala cu viteza de autostrada pe o distanta cat mai mare. Protectie la vant cat mai buna pt pilot si pt pasager. Pozitiile pilotului si a pasagerului cat mai confortabile, sa poata face fara oboseala cat mai multi km. Posibilitatea de a cara cat mai multe bagaje (side case si top case) Cardan - este de preferat sa nu ai grija curatarii lantului (pt uns exista sisteme de ungere, dar pt curatare nu exista) Silentiozitatea motorului si a evacuarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Duminică la 20:10 Autor Share Postat Duminică la 20:10 Uleiul e capabil să ungă și să curețe în același timp. Când te întorci din tură, îți poți aloca 30 minute pentru spălat, suflat, uns. Eu sunt fan basculă normală, ușoară și fiabilă. N-am văzut bascule rupte, cardane da. Lanțul se schimbă ușor, un cardan se serviseaza greu și scump. Nici reparațiile nu-s ieftine. Are de reparat un prieten cardanul la Fjr 1300, sunt foarte curios cât costă doar piesele, deja face zgomot nașpa. Un lanț e 7-800 lei, manoperă 200, ține 30-40k km, satisfacția nu are preț. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Duminică la 20:17 Share Postat Duminică la 20:17 @Lucian_M corect. si as mai adauga... sa vibreze cat mai putin motorul... nu e placut sa faci touring cu monocilindrul...daca nu este scuter Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Duminică la 20:17 Autor Share Postat Duminică la 20:17 Ca fapt divers, animalul pe care îl conduc de un an știe de viteze la care se iau permise pe autostradă, protectia la vânt e ok (până pe la 140-150, parbriz Givi), știe și off-road (a văzut destule prin Albania și nu numai), drumuri sparte, denivelări, 150 mm cursă suspensie pare suficient. Cuplu are destul, poziția în șei e chiar ok, mă pot ridica în scărițe la nevoie. Verificând scutul, nu are multe semne de bună purtare, deci amortizorul Hyperpro își face treaba, spre deosebire de cel stock. Una peste alta, V-strom 1000 Gen 2 e o mobra care nu se dezminte, știe și de drumuri lungi (600+ km pe zi, fără autostrăzi), știe și de drumuri nașpa, doar la capitolul autonomie are apucături ungurești (adică suferă peste 300 km). Mi-aș dori altceva? Poate un 1190, altceva nu mi-aș lua. Chiar acum, mony a spus: @Lucian_M corect. si as mai adauga... sa vibreze cat mai putin motorul... nu e placut sa faci touring cu monocilindrul...daca nu este scuter Am condus câteva sute de metri mt03, am lucrat la el și a trebuit să-i fac probă, credeam că-mi sar plombele. Și chiar mă uitam după un XTZ660, dar mi-a trecut rapid (era acum ceva ani). 2 cilindri e numărul perfect pentru o motocicletă de touring: putere destulă, cuplu mare la turații joase, vibrații in limitele decenței. Cu un cilindru am motosapa, motocoasa și mai nou, o dihanie pe două roți. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Duminică la 20:26 Share Postat Duminică la 20:26 Touring este 1 si Hornetul pe care am sjuns linisti in Venetia si 1290 care a mers pana la Krakovia 1600 km intr o singura zi, motor sa fie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Duminică la 20:28 Share Postat Duminică la 20:28 (editat) Acum 55 minute, Bigfoot a spus: Buna initiativa topicul acesta. Ca sa analizam corect cred ca trebuie sa incepem cu esenta. Enduro: O motocicleta de enduro are 115-125kg la gol, cursa suspensiilor de 300mm, diametrul rotilor fata-21" si spate 18", undeva la 30-40de cai si un rezervor de 7l-9l. Yamaha WR450 Dual-Sport: O motocicleta de enduro ceva mai maturizata, mai confortable si rafinata. cu o masa mai mare max 160kg si un motor mai fiabil, orientat catre cuplu si nu catre putere. Yamaha TT600R Touring: O motocicleta de +170kg la gol, cursa suspensiilor de 100mm, diametrul rotilor 17" si rezervor de +15l, minim 70de cai Yamaha FZ8S (carenata). Totusi in opinia mea la Touring nu ai de ce sa iti pierzi timpul cu operatii "injositoare" categoriei, uns de lant, curatat de lant, intins lant. Touringul serios se face cu transmisie finala pe cardan. Atat. Adventure: O motocicleta de 160-180kg la gol, cursa suspensii 200mm (asa de bun simt), roti 21 fata 18 spate (cu exceptii 17 spate) si rezervor +15l clar, minim 30cai maxim 70cai. XT 660 Z Tenere, CF Moto 450 MT, as adauga ca extrema si Kove 800 Rally Pro daca imi este permis. Acum GS1300, 1290Adventure, XT1200Z, Tiger 1200, cu tot respectul, alea sunt nakedbike-uri sau street tourere pt persoane de +1.85m, nimic mai mult. Pai si enduro-turine? E sinonim cu adventure? Si africana unde e? Atat aia veche cat si asta noua... Dar Transalpul? Dar T7? Acum 45 minute, ENEOS a spus: Nu-i așa, când te bate vântul și ai hărmălaie în cască obosești în 100 km cât pt 300 în condiții bune, când ajungi obosit nu-ți mai arde să bibilești lanțul, dacă te prinde ploaia îl auzi cum face hâș hâș, nu e treabă! Stii parbrizul stoc de pe KLE? Am bagat intr-o zi 850 km pe Romania acum vreo 13 ani. A fost e trem, dar nu din cauza vantului sau zgmotului, cin din cauza calitatii drumurilor. Daca eram cu un 18-19 pe fata si cuspensii de tourer ar fi fost muuult mai rau. Acum 42 minute, ALEX-Guzzista a spus: Mare adevar ai spus. Acu daca avem de unde alege,au inceput problemele. Prima mea Japoneza,tot dupa comuniste a fost un DR 650 RS,gume mixte Mitas,mergea si pe asfalt,am urcat cu ea si la Babele. Guzzi a mea este clasic touring ca are parbriz,valize si cardan. Merge si pe asfalt,merge si pe pietris….probat ! Pe macadam bun merge orice mobra cativa km. Am avut un companion pe un CBR 1000F pentru 20 km de macadam noaptea. N-a avut nicio problema omul, s-a bucurat de locul de campare, de foc, de bere. Dar asta nu inseamna ca mobrei i-a placut. Editat Duminică la 20:29 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Duminică la 20:36 Autor Share Postat Duminică la 20:36 Pentru unii mai contează și cum se ajunge la destinație, adică stadiul de oboseală fizică sau psihică. Nu aș face drumuri lungi cu naked, nu-mi mai trebuie, mă bătea vântul peste tot, iar când ploua, era o bucurie. Nakedul are alt rol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Duminică la 20:36 Share Postat Duminică la 20:36 Acum 35 minute, mony a spus: La touring as mai completa: Motorul sa fie capabil sa tina sustinut o viteza de croaziera cel putin egala cu viteza de autostrada pe o distanta cat mai mare. Protectie la vant cat mai buna pt pilot si pt pasager. Pozitiile pilotului si a pasagerului cat mai confortabile, sa poata face fara oboseala cat mai multi km. Posibilitatea de a cara cat mai multe bagaje (side case si top case) Cardan - este de preferat sa nu ai grija curatarii lantului (pt uns exista sisteme de ungere, dar pt curatare nu exista) Silentiozitatea motorului si a evacuarii. La ambele japoneze pe lant pe care le-am avut scria la manual ca pe asfalt e necesara o ungere la 500 km si o curatare la 1000. Pentru putini motociclisti asta 8nseamna mai des decat o curatare la 2 zile si 9 ungere pe zi. Acum 27 minute, Lucian_M a spus: Uleiul e capabil să ungă și să curețe în același timp. Când te întorci din tură, îți poți aloca 30 minute pentru spălat, suflat, uns. Eu sunt fan basculă normală, ușoară și fiabilă. N-am văzut bascule rupte, cardane da. Lanțul se schimbă ușor, un cardan se serviseaza greu și scump. Nici reparațiile nu-s ieftine. Are de reparat un prieten cardanul la Fjr 1300, sunt foarte curios cât costă doar piesele, deja face zgomot nașpa. Un lanț e 7-800 lei, manoperă 200, ține 30-40k km, satisfacția nu are preț. Manopera la schimbat de kit lant?! Si bunica-mea era in stare sa faca asta. La cardan mi-ar fi lene sa ma bag. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Duminică la 20:43 Share Postat Duminică la 20:43 Acum 4 minute, Speedy.K a spus: Pai si enduro-turine? E sinonim cu adventure? Si africana unde e? Atat aia veche cat si asta noua... Dar Transalpul? Dar T7? La extrema maxima acceptabila de lipsa de bun simt as pune T7 World Raid, dar aia e nejustificat de scumpa 13000e, mai grea ca sistemul nostru solar (am mers cu ea inclusiv pe forestier si circuitul de motocross de la Zarnesti) si Kove 800 Rally Pro care in acte pare mai usoara ca CF Moto 450 MT, dar mmm 9000e nu erau justificati vs 5750e sa zicem 6000e cu diverse accesorii. (Eu am si tartarin acasa pt padure sau circuit motocross). Transalp 750, Africa Twin, Super Tenere, 1290adv sau 1300GS astea sunt exagerari de marketing. Astea sunt nakedbike-uri semicarenate pt oameni inalti, motociclete polivalente pt oameni inalti. Sa ai +230kg la plin pe offroad sau mai mult, iti bati joc de tine si de viitorul sanatatii tale. Sunt motociclete de asfalt cu pozitie mai relaxata ca de enduro. Am uitat sa mentionez la Dual Sport platforma lui KTM 690 Enduro R impartita cu Husky si Gas Gas. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Duminică la 20:44 Autor Share Postat Duminică la 20:44 (editat) Acum 9 minute, Speedy.K a spus: Manopera la schimbat de kit lant?! Si bunica-mea era in stare sa faca asta. La cardan mi-ar fi lene sa ma bag. Asta zic și eu, orice motorist cu ceva abilități știe sau reușește să schimbe un lanț. Acuma... Depinde și de motor, dacă nimerește un Z750 la care s-a strâns piulița de la pinionul de atac cu impactul și nu ai chei adânci, sănătate la neamuri! Hornet are un șurub m10, parcă, kitul se schimbă ușor, ceva probleme pune zaua de legătură. Cu toate inconvenientele lanțului, nu vreau altceva. Apropos de cardan... Editat Duminică la 20:46 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Duminică la 20:46 Share Postat Duminică la 20:46 Asa, de "touring" si eu am aproape 1000km cu scuterul in putin peste 24 de ore daca nu ma inseala memoria. si nu a fost chiar inconfortabil... dar nici prea mare confort nu am avut. Si asta, incluzind cateva sute de km cu benzina proasta - abia prindeam 30 km/h. practic am facut in 10 ore vreo 300 km si am si desfacut motorul in acest timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Duminică la 21:03 Share Postat Duminică la 21:03 Deci, despre ce e vorba? Enduro-touring? Adica ceva de genu: Anu' asta face treij'de ani, la mine de douaj' de ani...Am facut si concedii cu ea, intr-unul veneam de la mare si mergeam la munte, la Diham, si pe undeva pe un drum betonat, adica cu placi de beton, m-am gasit eu sa depasesc un trailer cu tevi, trailer greu cu doua osii pe tractor, si exact cand am revenit in fata lui am vazut o spartura de placa fix in fata, pe traiectorie, am bagat mana in gaz la maxim cu o ciupitura de ambreiaj sa ii dau un impuls, nu s-a simtit spartura la roata din fata, doar spatele l-a incasat, dar a fost ok, nu janta indoita, nu bagaje zburate, nimic, si va spun ca erau ceva bagaje, ca sa aveti o ideee in bagaje erau chiar si doua perechi de sandale/pantofi de seara, intrucat amica mea de atunci se pregatise chiar si pentru o iesire la un restaurant/terasa la ore mai tarzii...A vazut si autostrada, nu atunci, in alt concediu, sta bine, nu excelent la 130/150 la ora, am rupt si lant, de doua ori, odata la iesirea din Buzau, l-am insirat frumos pe drum, alta data prin Biharia, chiar in zi de alegeri ca am stat intr-o statie de autobuz langa o scoala unde erau alegeri si se sesizasera oamenii de bine ca stau doi in statie si nu pleaca de acolo desi trercusera doua autobuze, eu asteptand un amic sa ma ia pe remorca de acolo... Nu e chiar Panzer, dar nu mi-e rusine cu ea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Duminică la 21:10 Autor Share Postat Duminică la 21:10 Păcat că are monocilindru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat ieri la 04:57 Share Postat ieri la 04:57 Acum 7 ore, Lup69 a spus: Deci, despre ce e vorba? Enduro-touring? Adica ceva de genu: Anu' asta face treij'de ani, la mine de douaj' de ani...Am facut si concedii cu ea, intr-unul veneam de la mare si mergeam la munte, la Diham, si pe undeva pe un drum betonat, adica cu placi de beton, m-am gasit eu sa depasesc un trailer cu tevi, trailer greu cu doua osii pe tractor, si exact cand am revenit in fata lui am vazut o spartura de placa fix in fata, pe traiectorie, am bagat mana in gaz la maxim cu o ciupitura de ambreiaj sa ii dau un impuls, nu s-a simtit spartura la roata din fata, doar spatele l-a incasat, dar a fost ok, nu janta indoita, nu bagaje zburate, nimic, si va spun ca erau ceva bagaje, ca sa aveti o ideee in bagaje erau chiar si doua perechi de sandale/pantofi de seara, intrucat amica mea de atunci se pregatise chiar si pentru o iesire la un restaurant/terasa la ore mai tarzii...A vazut si autostrada, nu atunci, in alt concediu, sta bine, nu excelent la 130/150 la ora, am rupt si lant, de doua ori, odata la iesirea din Buzau, l-am insirat frumos pe drum, alta data prin Biharia, chiar in zi de alegeri ca am stat intr-o statie de autobuz langa o scoala unde erau alegeri si se sesizasera oamenii de bine ca stau doi in statie si nu pleaca de acolo desi trercusera doua autobuze, eu asteptand un amic sa ma ia pe remorca de acolo... Nu e chiar Panzer, dar nu mi-e rusine cu ea... F650, G650 GS, Pegaso 650, Suzuki Freewind 650, Honda SLR 650, chiar sunt nakedbike-uri de 175kg 45 de cai, avand roti mici 19/17 si suspensii scurte. Sa nu uitam ca exista un model de baza BMW 650 Scarver care este un naked bike pur sange, un F650GS cu roata de 17 pe fata si nu de 19, dar cu o garda la sol aproape identica. Am avut si eu 2x Pegaso-uri MX650 1996 si 650 i.e. 2003, 650 i.e.-ul fiind o motocicleta 80% identica cu F650GS si G650GS. Un naked foarte bun pe asfalt ca geometrie si ciclistica. Pegaso MX650 era un produs superior fata de urmatoarea versiune, ca suspensii si pozitie la ghidon orientata clar spre adventure. Sa zicem ca de la BMW bagam la Dual Sport BMW G650 X Challenge si la Adventure BMW G650 Sertao/Dakar, dar se vede clar ca sunt naked bike-uri cu roata de 21 pe fata, daca e sa le comparam cu XT 660 Z Tenere 2008, care clar nu se trage din naked bike. Este ca atunci cand compari G650 X challenge cu G650GS, nu au nici o treaba, una a fost gandita sa fie prin paduri iar alta e motocicleta de strada 100% cu marketing de "adventure". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat ieri la 05:01 Share Postat ieri la 05:01 Acum 8 ore, Bigfoot a spus: ). Transalp 750, Africa Twin, Super Tenere, 1290adv sau 1300GS astea sunt exagerari de marketing. Astea sunt nakedbike-uri semicarenate pt oameni inalti, motociclete polivalente pt oameni inalti. Am 1,70 si nicio problema pe Transalp. Si nicio legatura intre 1300gs si Transalp750 la gabarit, greutate, feeling. Si intrebasem la ce categorie intra astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.