FLEX Postat ieri la 09:22 Share Postat ieri la 09:22 Carenele unei motociclete (de curse sau de strada) sunt in sine dispozitive aerodinamice, necesare pentru a strapunge aerul cu viteza mare, care in ultimii ani au fost "deviate" pentru a genera si forta de apasare, nu au cum sa le interzica de tot. Iar FIM nu are aparatul tehnic si nici banii pentru a decreta ca o carena e folosita exclusiv pentru imbunatatirea curgerii in fluxul de aer sau si pentru generarea fortei de apasare. Nu au ce face in afara limitarilor dimensionale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat ieri la 09:41 Share Postat ieri la 09:41 Acum 1 oră, frigider a spus: atunci? vreau sa stiu cine SPERA ca Peco se poate bate de la egal cu egal cu regele. Fixed Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat ieri la 09:41 Share Postat ieri la 09:41 Acum 36 minute, Kagemusha a spus: Cel mai bine era să fi fost interzise total. da. disparea si problema presiunii in cauciucuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat ieri la 09:43 Share Postat ieri la 09:43 (editat) Acum 3 ore, Method a spus: +1 Bajbaiam prin schimbarile 2027,asa ca le-am cautat : Engine and Performance - Engine displacement will be reduced from 1000cc to 850cc, with a maximum bore of 75mm (down from 81mm). This is expected to lower top speeds, making racing safer and increasing fuel efficiency, while maintaining the four-cylinder, four-stroke configuration - The minimum bike weight will drop from 157kg to 153kg - The number of engines allowed per rider per season will decrease from 7 to 6. . Fuel and Sustainability - MotoGP will mandate the use of 100% sustainable, non-fossil origin fuel, building on the current 40% minimum requirement - Fuel tank capacity will be reduced from 22 litres to 20 litres for Grand Prix races, and from 12 litres to 11 litres for sprints . Aerodynamics - The top of the front fairing will be 50mm narrower, and the nose will be pushed back by 50mm - The maximum width of the high portion of the front fairing will be reduced from 600mm to 550mm, and the maximum rear end height from 1250mm to 1150mm - Any aero parts behind the rider must be homologated as part of the aero body, with only one update allowed per season to control costs. . Ride-Height and Holeshot Devices All ride-height and holeshot devices will be banned, including those used solely for race starts. This aims to level the playing field, enhance safety, and shift focus back to rider skill. . Data Sharing GPS data from all riders will be made available to all teams after each session. This is intended to help less competitive teams improve and to increase fan engagement by providing deeper insights into racing . Concessions System The current concessions system will continue, but all manufacturers will start the 2027 season in Rank B. Performance will be reassessed mid-season to determine access to additional concessions. New manufacturers will start in Rank D, with more development freedom. . Expected Impact Bikes are projected to be 1-2 seconds slower per lap, but the changes are designed to encourage closer racing, more overtaking, and greater innovation within the new constraints.The new rules are the result of unanimous agreement among MotoGP stakeholders and will be in effect from 2027 to 2031. Ce cred eu ca va conta masiv,pe langa reducerea cap. de la 1000 la 850 CU reducerea alezajului de la 81 la 75 dar si reducerea cursei de la 48.5 la...41.2? ceea ce implica engine redesign de la zero,va conta mult schimbarea gumelor la Pirelli,trecerea la combustibili non-fosili ceea ce va implica o reducere as zice maricica a puterii,si renuntarea la holeshot si ride-height. Aero...meh : parbriz cu 5cm mai ingust si bot impins 5cm in spate,carena fata redusa de la 60 la 55 cm,deci tot cu 5cm,si spatele coborat cu 10cm...mi se par foarte micute "taierile" pe partea de aero,cred ca mult mai mult ii va afecta cilindreea si trecerea pe combustibili non-fosili,pt ca trebuie sa ai excess power pt a pune aero,cred ca vor scoate ei singuri downforce pt ca nu vor avea destula putere. Ducati insa sta fantastic pe engine si foarte bine pe aero.Sa speram insa ca aceasta reamestecare a cartilor va scoate un ALT si nou contender in fata. Cred ca ai baut apa dupa colegul xt.Vezi ca sunt n declaratii ale varii piloti despre cat de importante sunt - un pilot nu imi mai aduc aminte cine descria iesiri ale Ducati din viraje in vit inferioare 2,3 cu full gas si absolut nici un wheelie nici un derapaj spate,no drama doar grip....asta in timp ce cei de la Yamaha descriau cum au wheelspin pe linia dreapta chiar si in vitezele superioare 5-6....concluzia?Unde e diferenta dintre cele 2? Cum crezi ca e posibil sa dai full gaz in treapta a2a la o moto de 300 de cai si sa nu miste nimic ci pur si simplu sa puna toata puterea jos? (lucru pe care nu il poti face nici la o moto de strada de putere considerabil mai redusa) din declaratiile unor oameni care se pricep la motoare, o ridicare cu 20% a rpm-urilor va compensa modificarile de la motor. Adica motoarele vor dezvolta cam aceeasi putere la alte turatii. Cu o adjustare corecta a electronicii, vor fi tot acolo. raman la parerea ca banarea device-ului spate va schimba multe. Colaborat cu pneul niu cum zicea colegu. Daca la michelin se face management de pneuri, sa vedeti la pirelli in primii 1-2 ani. O sa mearga ca pe sarma cu ele. Pirelli, este chiar un pic mai moale decat michelin.... si o constructie diferita, mai putin bombat. O sa fie intresant:). Eu cred ca in primul an o sa ajunga sa faca management de cauciuc si in sprint. in schimb fata la pirelli, o sa le placa maxim, cel putin la ce putem sa luam noi, este mult mai stabila si iti da frrling mai bun decat michelin. stiu ca nu se pot compara cu cele de la motogp, dar eu cred ca o sa fie mai bune. Acum 4 minute, frigider a spus: da. disparea si problema presiunii in cauciucuri. De unde sti asta? Si pirelli are tot o constructie moale, si nu arecexperienta in motogp.... poate dispare, poate nu. Sau poate dispare si apare alta. Nu avem de unde sa stim.... nu cred ca pot sa compare ei moto2 cu motogp... diferentele sunt uriase zic eu. Ca sa nu mai zic se wsbk. La date ma refer. Editat ieri la 09:46 de damager Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat ieri la 09:53 Share Postat ieri la 09:53 Acum 9 minute, damager a spus: De unde sti asta? Si pirelli are tot o constructie moale, si nu arecexperienta in motogp.... poate dispare, poate nu. Sau poate dispare si apare alta. Nu avem de unde sa stim.... aero a venit cu problema presiunii, daca se reduce si la jumate sa zicem - poate scapam. io-s doar optmist, nu vizionar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat ieri la 10:23 Share Postat ieri la 10:23 Acum 2 ore, xt600 a spus: cea mai importanta, este banarea ride-height device si holeshot-ului, celelalte insa nu vor avea cine stie ce efecte .... in maxim 2 ani, motocicletele vor ajunge la performantele celor de astazi, iar recordurile stabilite pana in 2026, vor incepe sa cada ..... e langa interzicerea gadget-urilor mentionate mai sus, ar fi trebuit banate toate elementele aero .... cred ca pneurile Pirelli vor avea un impact mult mai mare in competitie (in bine sau in rau), decat noile prevederi tehnice Scaderea cap motorului + sustenable fuels (etanol din porumb si trestie de zahar,hai sa nu mestecam si noi vrajeala aia cu biofuels) cred ca va duce la o scadere semnificativa a puterii,care scadere va avea efecte atat ca si performanta,timpi dar si in abordarea aero,insa ride-height ii va lovi (sper) destul de crunt pe Ducati. Nu prea vad cum vor ajunge,daca le tai cu 15% cilindreea si cu (probabil) 20-30% energy density,plus taierea cu 2 litri a cap rezervorului. A mai fost discutia asta - repet - nu ai cum sa interzici un element aero.(Ai cum dar e super mega greu si oricand echipele pot "ocoli" regulile - exemplu lopatica de sub bascula - nu e element aero,e pt racirea rotii spate - poate FIM comenta?Nu.E aero?este.Au driblat regulile?Lejer).Nu poti interzice o carena,sau forma unei carene,samd. Intradevar,gumele vor arunca toate datele la gunoi,trecerea la Pirelli e probabil cea mai de impact schimbare. 1 oră în urmă, Kagemusha a spus: Probleme și mai mari pentru Pecco. 1 oră în urmă, FLEX a spus: Carenele unei motociclete (de curse sau de strada) sunt in sine dispozitive aerodinamice, necesare pentru a strapunge aerul cu viteza mare, care in ultimii ani au fost "deviate" pentru a genera si forta de apasare, nu au cum sa le interzica de tot. Iar FIM nu are aparatul tehnic si nici banii pentru a decreta ca o carena e folosita exclusiv pentru imbunatatirea curgerii in fluxul de aer sau si pentru generarea fortei de apasare. Nu au ce face in afara limitarilor dimensionale. perfect spus. Acum 42 minute, frigider a spus: disparea si problema presiunii in cauciucuri. Nu inteleg de ce naiba nu ii obliga sa bage azot.E absolut...nu pricep eu ceva?Eu nu cred ca se racesc gumele si nu mai raspund cu azot?! I just don't get it. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat ieri la 10:36 Share Postat ieri la 10:36 Acum 12 minute, Method a spus: Nu inteleg de ce naiba nu ii obliga sa bage azot.E absolut...nu pricep eu ceva?Eu nu cred ca se racesc gumele si nu mai raspund cu azot?! I just don't get it. problema cu presiunea e ca cedeaza carcasa cauciucului si faci accident/mori. nu? nu incalzirea. sau si incalzirea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă (editat) 1 oră în urmă, damager a spus: din declaratiile unor oameni care se pricep la motoare, o ridicare cu 20% a rpm-urilor va compensa modificarile de la motor. Adica motoarele vor dezvolta cam aceeasi putere la alte turatii. Cu o adjustare corecta a electronicii, vor fi tot acolo. raman la parerea ca banarea device-ului spate va schimba multe. Colaborat cu pneul niu cum zicea colegu. Daca la michelin se face management de pneuri, sa vedeti la pirelli in primii 1-2 ani. O sa mearga ca pe sarma cu ele. Pirelli, este chiar un pic mai moale decat michelin.... si o constructie diferita, mai putin bombat. O sa fie intresant:). Eu cred ca in primul an o sa ajunga sa faca management de cauciuc si in sprint. in schimb fata la pirelli, o sa le placa maxim, cel putin la ce putem sa luam noi, este mult mai stabila si iti da frrling mai bun decat michelin. stiu ca nu se pot compara cu cele de la motogp, dar eu cred ca o sa fie mai bune. Pai da colegu - bine bine,in teorie e simplu - cresti turele ai mai mult aer bagi mai mult combustibil si tadaaa - same power ca 1000cc....Dar 2 probleme vad aici : - 850 vs 1000 cc inseamna internale motor (foarte) putin mai usoare,dar pana la o crestere cu 20% a turatiilor mai ai,nu prea o vad plauzibila dpdv tehnic - ei sunt foarte limitati de regulament la internale motor la materiale destul de basic - nu mai tin minte 100% dar cred ca pot folosi doar otel aluminiu samd,titaniu doar in supape,deci nu pot lucra cu "materiale exotice" care sa fie atat de usoare si totodata rezistente incat sa le permita cresterea turelor cu 20% - cea mai dura problema - scaderea cap rezervorului cu 2l + biofuels (etanol) care are cu vreo...30% mai putina energy density inseamna ca nu vor avea combustibil destul nici pt nivelul de turatii de acum,decum sa le ridice cu 20%. Off,deci nu scapam nici in era Pirelli de "management"?Eu speram la o era pre-2015 dpdv al gumelor,adica o era in care guma nu era un factor limitativ... Acum 25 minute, frigider a spus: problema cu presiunea e ca cedeaza carcasa cauciucului si faci accident/mori. nu? nu incalzirea. sau si incalzirea? Poate nu m-am exprimat eu cum trebuie - am intrebat de ce nu baga azot in gume in loc de aer normal... Problemele cu incalzirea sunt ca daca creste presiunea peste 2 bari si ceva nu ca ar ceda guma dar nu mai au ei feeling pe ea deloc. S-a pus regula cu 1.8 minim pt ca o lasau prea jos (cu cat e mai moale cu atat mai grippy) dar cu cat mai moale cu atat e mai riscant sa faca poc,nu e safe.Inteleg de ce Michelin a pus regula de 1.8,nu inteleg de ce nu baga azot in gume - care azot ar garanta ca ramane la 1.8 si elimina calculele lor ezoterice deja cu "asta sta in pluton se ridica cu...0.x bari...hai sa ii bagam 1.68 si speram sa se ridice la fix 1.8 sa impacam si capra si varza". Singura explicatie pe care o gasesc e ca poate nu reusesc sa incalzeasca coresp gumele cu azot?idk,un coleg mai experimentat sa ne explice daca stie Editat 23 ore în urmă de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă Acum 24 minute, Method a spus: Scaderea cap motorului + sustenable fuels Nu prea vad cum vor ajunge,daca le tai cu 15% cilindreea si cu (probabil) 20-30% energy density,plus taierea cu 2 litri a cap rezervorului. Ceea ce spui tu va fi valabil maxim doi ani. Hai trei, dar nu mai mult. Mai degraba (cum spunea si @damager), pana isi va pune Pirelli la punct pneurile, performantele vor fi limitate mai degraba de gume. A mai fost discutia asta - repet - nu ai cum sa interzici un element aero. Se poate, daca exista "vointa politica". Daca regulamentul este facut pe genunchi de vreo secretara de la Dorna, FIM, sau cine face regulamentele astea, atunci sigur vor avea tot felul de portite. Daca insa exista dorinta de a face un regulament beton, care sa nu-i mai lase lui Jiji loc de interpretare, aduni la un loc o echipa de juristi si alta de experti tehnici si faci un regulament atat de restrictiv de se vor gandi de doua ori pentru fiecare surub in plus, pus pe motocicleta. Chestia asta ca nu se poate face un regulament solid, este copilarie. Nu inteleg de ce naiba nu ii obliga sa bage azot.E absolut...nu pricep eu ceva?Eu nu cred ca se racesc gumele si nu mai raspund cu azot?! I just don't get it. Asta ma intreb si eu... Iar daca este o problema cu temperatura, nu au decat ca producatorii de pneuri sa vina cu gume care sa lucreze la temperaturi mai joase. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat 23 ore în urmă Autor Share Postat 23 ore în urmă @damager 20% in plus la turatii este enorm, chiar daca masele in miscare sunt mai mici, nu ai de unde sa scoti 20% in plus asa din joben peste noapte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă Acum 1 minut, Cavaleru a spus: @damager 20% in plus la turatii este enorm, chiar daca masele in miscare sunt mai mici, nu ai de unde sa scoti 20% in plus asa din joben peste noapte. pai cu cat e ..zi, diametrul cilindrului mai mic, cu atat poa sa duca mai multe rpm, nu? parca pe vremea mea sesarele mereu duceau ~16k in timp ce miarele cam ~12k? mai sus avem 33% Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă Acum 5 minute, Method a spus: Pai da colegu - bine bine,in teorie e simplu - cresti turele ai mai mult aer bagi mai mult combustibil si tadaaa - same power ca 1000cc....Dar 2 probleme vad aici : - 850 vs 1000 cc inseamna internale motor (foarte) putin mai usoare,dar pana la o crestere cu 20% a turatiilor mai ai,nu prea o vad plauzibila dpdv tehnic - ei sunt foarte limitati de regulament la internale motor la materiale destul de basic - nu mai tin minte 100% dar cred ca pot folosi doar otel aluminiu samd,titaniu doar in supape,deci nu pot lucra cu "materiale exotice" care sa fie atat de usoare si totodata rezistente incat sa le permita cresterea turelor cu 20% - cea mai dura problema - scaderea cap rezervorului cu 2l + biofuels (etanol) care are cu vreo...30% mai putina energy density inseamna ca nu vor avea combustibil destul nici pt nivelul de turatii de acum,decum sa le ridice cu 20%. Man, nu zic eu ca nu ma pricep la motoare. au fost niste declaratii de la oameni din paddock. nu mai am timp sa caut, dar parca cineva tehnic de la tech3 zicea asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă *de la 1000cmc la 600cmc ce-i drept Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă (editat) Acum 6 minute, Cavaleru a spus: @damager 20% in plus la turatii este enorm, chiar daca masele in miscare sunt mai mici, nu ai de unde sa scoti 20% in plus asa din joben peste noapte. Nu ma pricep asa mult la motoare, ei estimau ca vor ajunge la 20k de turarii ca sa compenseze. ceea ce nu mi-i se pare SF in ziua de azi, avand in vedere ca V4R se duce la 17k si e motoreta de strada. daca este adevarat ce se tot speculeaza, in 2024 limita de rpm la motogp erae tot p'acolo, adica 17k, la fel ca la o mobra de strada, nu cred ca 20k este de neatins mai ales ca scade capacitatea. Editat 23 ore în urmă de damager Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă (editat) Acum 16 minute, damager a spus: Nu ma pricep asa mult la motoare, ei estimau ca vor ajunge la 20k de turarii ca sa compenseze. ceea ce nu mi-i se pare SF in ziua de azi, avand in vedere ca V4R se duce la 17k si e motoreta de strada. Nu e absolut deloc SF,e perfect tangibil cu tehnica de azi,ohoo si inca cum.V4R cum zici e la 17k,si sa nu uitam ca in anii 2000 se duceau cei din F1 la 20k+ pe acele V10 de 3000 DAR cum? folosirea pe scara larga a titaniului,magneziului,aliajelor beryllium-aluminum ba chiar se zvonea ca ajunsesera la depleted uranium (densitate f mare) pt contragreutati la crank,ori iti dai seama ca toate astea sunt interzise de regulament la motogp....pe langa faptul e ultra-mega-scump de lucrat cu materiale exotice. Nu zic ca nu e posibil - zic ca pe de o parte regulamentul interzice materialele care ar face posibila o crestere a turatiilor iar pe de alta parte nu ai gaz pt asemenea ture. Trecerea aceea la etanol cred ca o sa ii loveasca rau : - are cu aprox 30% mai putina energie decat benzina - ii trebuie mai mult aer in amestec - lor le scade si cap.rezervor cu 2litri... Singuru lucru bun la etanol e ca are cifra octanica mare - aia inseamna ca pot folsi o compresie mai mare...dar asta inseamna internale mai puternice prin urmare mai grele.Adica fix invers de ce ai nevoie daca vrei sa ridici turatiile. Plus inca o chestie - scade si nr de motoare deci trebuie sa creasca fiabilitatea.Asta inseamna componente mai puternice prin urmare mai grele - alt factor limitativ pt cresterea turelor. Hai ca pe motor si putere ii leaga la maini bine de tot.Deci ff interesant va fi cum vor rezolva aceste probleme. Editat 23 ore în urmă de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat 18 ore în urmă Share Postat 18 ore în urmă Acum 4 ore, frigider a spus: pai cu cat e ..zi, diametrul cilindrului mai mic, cu atat poa sa duca mai multe rpm, nu? Nu chiar Degeaba ai alezaj mic, daca cursa e lunga Alezaj mare =› turatii mari Cursa mare/lunga =› cuplu mai mare PS. Cred ca aici John ne poate lamuri cel mai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat 4 ore în urmă Share Postat 4 ore în urmă Acum 19 ore, Method a spus: Nu inteleg de ce naiba nu ii obliga sa bage azot.E absolut...nu pricep eu ceva?Eu nu cred ca se racesc gumele si nu mai raspund cu azot?! I just don't get it. Am vazut mai multe declaratii cu privire la azot si toti au zis ca s-a testat si doferenta intre dry air si azot nu e semnificativa. In plus de asta ziceau ca e o pb logistica. Plm stie, dar sunt convins ca daca facea o mare diferenta puneai azot. ducati plimba cu ei o imprimanta pt aero, nu piteam sa ia cateva butelii cu azot? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă 1 oră în urmă, damager a spus: Am vazut mai multe declaratii cu privire la azot si toti au zis ca s-a testat si doferenta intre dry air si azot nu e semnificativa. In plus de asta ziceau ca e o pb logistica. Plm stie, dar sunt convins ca daca facea o mare diferenta puneai azot. ducati plimba cu ei o imprimanta pt aero, nu piteam sa ia cateva butelii cu azot? Dry air nu cred ca poate fi in totalitate dry si pe deasupra are oxigen,care oxigen cand cresc temp in guma...it'a moody bitch De aia se pot si juca ei cu presiunea - sa o creasca stand in pluton in exhaustul altor motorete,sau sa o scada daca au aer proaspat in fata. Nu cred ca un pneu umflat cu azot ar avea fluctuatii de presiune - bagi 1.8,ramane 1.8. Nu am eu impresia ca stiu ceva peste restul,insa o iau prin comparatie cu F1 - SI acolo au o presiune minima admisa,SI acolo urmaresc sa puna presiunea cea mai mica posibila,si totusi niciodata nu am auzit de vreun issue cu presiunea in gume - penalizari,dificultati in acest sens samd.Diferenta? - folosesc azot. Despre problema logistica am mai discutat parca - sunt niste aparate ieftine si de relativ mici dimensiuni care fac azot la circuit din aerul atmosferic.Sau dupa cum bine zici - doar pot aduce Michelin cateva butelii de azot - e un gaz inert care se poate transporta nu exista pericol de explozie samd. Sau dupa am zis mai sus - cum fac aia din F1?Il fac la circuit cu aparate,il aduce Pirelli?Sa faca si ei la fel - cert e ca la aia eforturile din gume sunt huge fata de motogp,iar presiunea nu e un issue,ei punand azot,so...de ce nu se poate "copia" rezolvarea cand problema alora cu cresterea presiunii clar era mult mai dificila si au rezolvat-o???Asta e intrebarea mea... Acum 20 ore, frigider a spus: pai cu cat e ..zi, diametrul cilindrului mai mic, cu atat poa sa duca mai multe rpm, nu? Dupa cum zice si colegul @apriliacluj,nu. Cu cat e diametrul cilindrului mai mic,cu atat e suprafata pistonului mai mica,dar pt a obtine aceeasi cap cil cu un alezaj mai mic,trebuie sa maresti cursa,ceea ce inseamna ca nu mai poti ridica atat de mult turele pt ca daca biela e mai lunga,va fi mai grea si va avea inertie mai mare. Dupa cum zice colegul,se practica urmatoarea logica - vrei cuplu?maresti cursa (pt ca fizica de a6a la care am chiulit Lucrul mecanic = F x bratul fortei),lungesti bratul - ai cuplu mai mare fara sa maresti forta.Dezavantajul? - bielele lungi sunt grele,prin urmare ai ture mai putine. De aceea la motoare in general si la motogp in special se practica motoarele asa numite "oversquared",unde alezajul e mai mare decat cursa - de ce?pt ca astfel ai o cursa super-scurta ceea ce permite biele f short care dau posibilitatea unor ture ridicate. DAR,ducandu-ma pe firul asta cu alezajul,observ ceva in sprijinul a ceea ce spunea colegul @damager si anume ca vor ridicarea turelor,cel putin directia asta pare a fi - vad ca au impus un alezaj mai mare procentual decat e acum?Sau bat eu campii,calculez gresit? Daca la 1000cc ai alezaj x cursa 81x48.5,ei au impus pt 850cc alezaj 75mm,procentual daca micsorezi totul cu 15%,alezajul trebuia sa fie mai mic nu? Sa ma corecteze colegii care stiu mai multa fizica,dar se pare ca domnii din gp au impus alezaj mare si automat cursa si mai scurta,asta insemnand posibilitatea de ture mai ridicate decat in prezent.Dar combustibilul cu energy density cu 30% mai mic si pe deasupra si cantit mai mica...sa vedem ce iese Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat 46 minute în urmă Share Postat 46 minute în urmă Acum 1 oră, Method a spus: Dry air nu cred ca poate fi in totalitate dry si pe deasupra are oxigen,care oxigen cand cresc temp in guma...it'a moody bitch De aia se pot si juca ei cu presiunea - sa o creasca stand in pluton in exhaustul altor motorete,sau sa o scada daca au aer proaspat in fata. Nu cred ca un pneu umflat cu azot ar avea fluctuatii de presiune - bagi 1.8,ramane 1.8. Nu am eu impresia ca stiu ceva peste restul,insa o iau prin comparatie cu F1 - SI acolo au o presiune minima admisa,SI acolo urmaresc sa puna presiunea cea mai mica posibila,si totusi niciodata nu am auzit de vreun issue cu presiunea in gume - penalizari,dificultati in acest sens samd.Diferenta? - folosesc azot. Despre problema logistica am mai discutat parca - sunt niste aparate ieftine si de relativ mici dimensiuni care fac azot la circuit din aerul atmosferic.Sau dupa cum bine zici - doar pot aduce Michelin cateva butelii de azot - e un gaz inert care se poate transporta nu exista pericol de explozie samd. Sau dupa am zis mai sus - cum fac aia din F1?Il fac la circuit cu aparate,il aduce Pirelli?Sa faca si ei la fel - cert e ca la aia eforturile din gume sunt huge fata de motogp,iar presiunea nu e un issue,ei punand azot,so...de ce nu se poate "copia" rezolvarea cand problema alora cu cresterea presiunii clar era mult mai dificila si au rezolvat-o???Asta e intrebarea mea... Dupa cum zice si colegul @apriliacluj,nu. Cu cat e diametrul cilindrului mai mic,cu atat e suprafata pistonului mai mica,dar pt a obtine aceeasi cap cil cu un alezaj mai mic,trebuie sa maresti cursa,ceea ce inseamna ca nu mai poti ridica atat de mult turele pt ca daca biela e mai lunga,va fi mai grea si va avea inertie mai mare. Dupa cum zice colegul,se practica urmatoarea logica - vrei cuplu?maresti cursa (pt ca fizica de a6a la care am chiulit Lucrul mecanic = F x bratul fortei),lungesti bratul - ai cuplu mai mare fara sa maresti forta.Dezavantajul? - bielele lungi sunt grele,prin urmare ai ture mai putine. De aceea la motoare in general si la motogp in special se practica motoarele asa numite "oversquared",unde alezajul e mai mare decat cursa - de ce?pt ca astfel ai o cursa super-scurta ceea ce permite biele f short care dau posibilitatea unor ture ridicate. DAR,ducandu-ma pe firul asta cu alezajul,observ ceva in sprijinul a ceea ce spunea colegul @damager si anume ca vor ridicarea turelor,cel putin directia asta pare a fi - vad ca au impus un alezaj mai mare procentual decat e acum?Sau bat eu campii,calculez gresit? Daca la 1000cc ai alezaj x cursa 81x48.5,ei au impus pt 850cc alezaj 75mm,procentual daca micsorezi totul cu 15%,alezajul trebuia sa fie mai mic nu? Sa ma corecteze colegii care stiu mai multa fizica,dar se pare ca domnii din gp au impus alezaj mare si automat cursa si mai scurta,asta insemnand posibilitatea de ture mai ridicate decat in prezent.Dar combustibilul cu energy density cu 30% mai mic si pe deasupra si cantit mai mica...sa vedem ce iese vezi la minutul 5.37, el zice ca se scoate toata umiditatea din aer si ce rezulta este foarte foarte apropiat de azot. chiar spune ca s-a folosit inainte azot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat 22 minute în urmă Share Postat 22 minute în urmă Da da știu video asta.E haios ca zice și el "we used to use nitrogen,because it doesn’t matter if it's cold or hot,it stays the same". Nu știu ma nene mai,dar eu spun niște lucruri știute : pe de o parte nu poți extrage absolut toată umiditatea din aer (Cel puțin nu în condiții de circuit cum au ei acolo),totodata oxigenul din aer e foarte sensibil la schimbările de temperatura și influențează presiunea,iar pe de alta parte ei au clar probleme cu cresterea/scăderea presiunii în funcție de temperatura. Totodată cei din F1 au solicitări imens de mari pe pneuri fără creșterea presiunii mid-race.Dar pun azot. Concluzia mi se pare la mintea cocoșului- de ce sa nu pui azot? Dar cine știe...poate e ceva ce nu înțelegem noi,deși Crafar spune clar ca mai demult se punea azot... Idk...ciudata treaba oricum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.