Bigfoot Postat 11 ore în urmă Share Postat 11 ore în urmă Ca tot a venit iarna, am zis sa fiu om serios sa imi iau si eu o masina, mai de Doamne ajuta. De la bun inceput, trebuie sa mentionez ca nu sunt pasionat de o marca anume, nu cred in Mercedes/BMW/Fiat/Mazda/'Ondaaa..(aoleu aici), analizez pachetul tehnic, pretul si performanta, nu conteaza ca scrie 'Onda sau Trabant, pt mine. Am un sweetspot pt BMW, pt ca raportat la ceea ce caut eu de la o masina, sincer doar BMW ofera, dar toate la timpul lor, nu am bani de dat pe mofturi acum, mofturi...scumpe. Bun, fratilor, dupa tura de 1200km cu Renault Clio Symbol 1.4mpi din 2004, la care am avut remorca pt a lua SWM-ul tocmai de la Caransebes, o idee, de "bai daca prinzi o oferta buna, cumpara si tu o masina ceva mai moderna". Mazda CX3 2.0i nu era disponibila cand am plecat la Caransebes, era plecata masina tot asa prin tara. Nu vroiam sa cheltuiesc foarte mult pe o masina moderna, insa cumva vroiam minim 150cai. Mai si vad prin tara diverse masini, aproape la toate cele vazute, mi-a parut ca cer foarte multi bani pt starea lor, pt doarile lor si foarte important pt mine pt puterea lor. O singura masina mi-a atras atentia pozitiv ca raport calitate pret o Laguna 3 1.5dci EDC, dar mmmmmm mi-a parut lesinata. Dupa deceptia totala in ceea ce priveste Mazda si motoarele aspirate, stiam clar ca imi trebuie ceva cu 250nm-300nm de la 1500-2000rpm, deci turbo. M-am uitat la Seat Exeo, Audi A4, Skoda Octavia 2.0tsi, pt ca am zis sa fie ceva de bun simt si decent, 200cai - 300nm, insa........Dumnezeule, toate scoteau fum albastru pe toba cand ii dadeam in teste si sincer........nu prea trageau, nu aveau toti (cuvant jignitor) acasa. Am eliminat BMW pt ca sunt stupid de scumpe astea cu motor mic 2.0, (pt mine BMW inseamna 6cil sau 8cil) de aceea m-am dus catre VAG, nu ca as fi pasionat VAG. Ma luase un vanzator ca, domnule Skoda declara in manual ca poate consuma pana la 1l de ulei la 1000km si ca e normal, cand l-am intrebat daca e in doi timpi motorul s-a suparat pe mine. Inteleg ca e masina SH si la SH cumperi intretinerea produsului, nu marca produsului, dar la mersul meu 2.0tsi consuma 2l de ulei la 1000km atunci. Cum am ajuns la Fiat?....ca prea vb de alte marci. Eu am facut in 2019 1000km in Franta cu un Fiat 500 X, manual 1.0t si mi-a placut masina, mai ales ca design interior, ceva total deosebit. Imi apare in feedul OLX Fiat 500 X 125kw 170cai 4x4, hopaaaa, repede ma uit pe specificatii si vad 250nm la 1750rpm (excelent), 1500kg masa pt versiunea 4x4 cu o cutie automata in 9trepte cu dublu ambreiaj, 0-100 in 8,6secunde, deci destul de decent si de mult bun simt, pe mine ma intereseaza mai mult elasticitatea motorului in repriza 80-150 de exemplu. Imi amintesc ca pe vremea cand aveam 330d un prieten cu Fiat 500 1.4 Abarth, ma alerga si nu imi dadea pace, masinile fiind aproximativ egale ca acceleratie, evident cu un avantaj de partea 330-ului. Ma duc sa vad masina cu motorul rece, dau o tura cu ea, ii si dau, hopaaa pana acum de departe a fost singura masina care chiar s-a miscat cand i-am dat pedala si asta fara drama, fara fum fara sincope. Dupa o negociere scurta si la obiect, decid sa iau masina. Puncte pozitive: 1) Motorul 1.4turbo Multiair. De departe motorul, foarte elastic, prezent in orice RPM si civilizat, la mers normal, este o placere sa il conduci, fata de un amarat de 2.0i. Eu la drum lung nu ma mai urc in Mazda aia nici sa ma bati. De asemenea motorul este foarte silentios si daca ii dai "blana" nu urla ca 2.0i, pe bune, foarte silentios motorul. Un motor discret si foarte eficient. Nota 10 aici din punctul meu de vedere. Consuma cat 2.0i de la Mazda pe CX3 (tot 4x4, tot automat si atentie cu 100kg in minus, 1400kg) insa ofera o siguranta si o placere la condus NET superioara. Pe romaneste pot sa depasesc fara sa am icoana in mana si sa zic, haide haide. Inclusiv consoarta care merge cu Mazda CX3 a zis, pai asta trage bineeeeeeee. Nu este un motor stresant si frustrant, este un motor cooperant, un tovaras de nadejde. 2) Garda la sol, este mai inalta ca la alte masini din segmentul ei. 3) Dinamica sasiului este OK, este atat de buna incat sa nu o critic, raportat la stilul meu de condus. In anumite viraje daca le iei sportiv, se simte ca este o masina mai inalta, un pasionat sau un conducator sportiv cu experienta va simti centrul de greutate care "danseaza". Imi permit sa zic asta si pt ca am pus anvelope noi noute. Masina nu derapeaza usor insa te avertizeaza cand tragi de ea, " vezi ca sunt inalta". CX3-ul de exemplu este IMPECABIL pe viraje, la mersul meu, pacat de motorul ala lesinat si ineficient pt ceea ce ofera. 4) Design-ul interior. Mie imi place mult pt ca este total altceva. In prezent toate masinile arata la fel si pe exterior si pe interior. Fiat 500 X fiind o gura de aer proaspat de ceva diferit in sensul bun al cuvantului. Masina are doua torpedouri, destul de spatioase. 5) Este o masina spatioasa pt cineva de 1.87m. 6) Interiorul, bordul, comenzile cu butoane cu manete, par a fi foarte solide iar finisajele interioare sunt "curate". 7) Imaginea proasta in ochii celor care cumpara, marfa "nemteasca" sau "japoneza". SH poti gasi un FIAT cu un pachet full option si cu o stare tehnica buna, la pret de VW/BMW/Honda/Mazda, moarte si reinviate de doua ori. Piata care nu analizeaza pachetul si merge dupa "brand" ofera 4000e-6000e in plus pe o masina similara dar scrie domne pe ea "Fauve" sau Onda, BMW. Daca merg 3 ani cu masina asta nu ma intereseaza cu cat o vand. Si-a scos banii in 3 ani, daca se strica, nu ma intereseaza, tot am ramas in buzunar cu bani seriosi pt orice reparatie in caz de nevoie, cumparand un brand care nu este pe hype, dar cumparand un pachet definit si clar, fara a intra in "vraja brandului". FIAT nu este o marca pt samsareala, deci in principiu macar in 60% din cazuri un FIAT secondhand poate fi o masina intretinuta la zi cu o stare buna dpdv tehnic. Puncte negative: 1) Izolarea fonica. Aici sunt eu rau probabil sau mofturos, dar pt gustul meu, masina asta e cam zgomotoasa, ma refer la zgomotul facut de rularea pe carosabil si de vant. 2) Servodirectia, cam playstation pt gustul meu, destul de sensibil volanul la comenzi. 3) Setarea suspensiei, cam rigida. Bine poate si masina e obosita fiind SH, dar pt gustul meu suspensia este 10% prea rigida. 4) Cutia de viteze ca solutie tehnica. Nu sunt fanul cutiilor cu dublu ambreiaj. Consider ca o cutie automata este una care are convertizor de cuplu, adica cu bloc de valve si lichid hidaulic. Restul este can can. In ceea ce priveste consumabilele, gen filtre, ulei, bujii, bobine, anvelope, placute de frana si discuri de frana, preturile sunt normale, nimic exagerat. Cand voi avea timp la anul o sa ii fac si o prezentare filmata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ovidiu M Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă Faina alegere. Grija mare la unitatea MultiAir. Este considerata consumabila si costa ceva inlocuirea. Drumuri bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat 1 oră în urmă Share Postat 1 oră în urmă fiat 500 e aia mica in 2 usi si e 4x4? n-ai pus si tu o poza de afara sau e aia XL? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leon Postat 8 minute în urmă Share Postat 8 minute în urmă 1 oră în urmă, frigider a spus: fiat 500 e aia mica in 2 usi si e 4x4? N-are nici o treaba, este Fiat 500X care e alta chestie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.